به گزارش هتل نیوز، مدیرکل نظارت بر آژانس های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز فروش بلیت هواپیما برای برخی اپلیکیشن های موبایلی پُرطرفدار خبر داد. در حالی که حسن خوشخو مدیرکل نظارت بر فرودگاهها، شرکتهای هواپیمایی و آژانسهای هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری در نامهای در تاریخ ۷ مهر ماه امسال خطاب به رؤسای دادگاه فرهنگ و رسانه و پلیس فتا، خواستار مسدود شدن فروش بلیت هواپیما از سوی برخی اپلیکیشنهای موبایلی مشهور شده بود، این اپلیکیشنها بعد از حدود ۳ ماه از زمان صدور این نامه، توانسته اند مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنند. وی پیش از این هم گفته بود: بارها به مردم توصیه کردهایم از خرید بلیت اینترنتی از سایتهای بدون مجوز و غیر معتبر خودداری کنند، همواره تأکید کردهایم، مردم به صورت مستقیم و بدون حضور واسطه خرید بلیت انجام دهند. به گفته این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، در سایت این سازمان بخش سامانه خدمات الکترونیک، سامانه و درگاه جدیدی داریم که فهرست همه آژانسها و سایتهای دارای مجوز فروش بلیت هواپیما در آن درج شده است، مردم وقتی قصد تهیه بلیت دارند حتماً این فهرست را مشاهده کنند، زمان زیادی از آنها نمیگیرد اما بدین ترتیب مطمئن میشوند سایت یا آژانسی که قصد خرید بلیت از آن را دارند معتبر است. حسن خوشخو مدیرکل نظارت بر آژانسهای هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت این اپلیکیشنها و اینکه آیا مجاز به فروش بلیت هواپیما هستند یا خیر؟ اظهار کرد: اسنپ مراحل دریافت مجوز را طی کرده است. وی افزود: نرم افزار آپ نیز برای دریافت مجوز اقدام کرده و در حال گذراندن مراحل نهایی است. به زودی این اپلیکیشنها مجوزهای مربوطه را دریافت خواهند کرد. خوشخو درباره اینکه آیا وب سایت «سفرمارکت» که در روزهای اخیر در حال تبلیغات فروش بلیت پرواز است، مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری دارد، گفت: سفرمارکت نیز از قبل مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده بود.
ایجاد شده: 25/آذر/1400 آخرین ویرایش: 25/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدشریف ملکزاده" رئیــس اســبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ضمن بیان این مطلب افزود: گردشگری کشور را در دولت دوازدهم به قهقرا بردند و تضعیف کردند. بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری که واقعا میتوانست پتانسیلهای خوبی ایجاد کند، در طول ۲۰ ماه پاندمی کرونا چه زجرهایی که نکشید و مورد حمایت هیچکس هم واقع نشد. رئیــس اســبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خاطرنشان کرد: چندین هزار نفر در بخش گردشگری ما فعالیت دارند، اما کسی پیگیر امرار معاششان نبود و از آنها نپرسید در این ۲۰ ماه، با این وضعیت گردشگری داخلی و بینالمللی از کجا امرار معاش میکنید؟ دکتر ملکزاده با تاکید بر اینکه بخش خصوصی را گوشهگیر کردهاند، اظهار داشت: بخش خصوصی باید تقویت و حمایت شود و ارتقا و توسعه پیدا کند، نه اینکه برایش رقیب ایجاد کنیم. متاسفانه میبینیم که در داخل کشور، رقبایی برای بخش خصوصی داریم که روز به روز فعالیت این بخش را در عرصه گردشگری کمرنگتر میکنند. این کارشناس گردشگری ادامه داد: همه میدانند که گردشگری فقط مختص یک اداره کل نیست و مقولهای فراگیر است. دستگاههای ذیربط هم باید متولی امور محوله باشند، ولی در حال حاضر برخی از دستگاههای فعالی که باید در حوزه گردشگری برای رفع مشکلات و دغدغههای این صنعت تلاش کنند، خودشان هلدینگ گردشگری تشکیل میدهند و رقیب بخش خصوصی میشوند. ملکزاده توضیح داد: بهعنوان مثال، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، یک هلدینگ گردشگری تشکیل شده که رقیب بخش خصوصی است. این هلدینگها اگر ادعا دارند که ما خودمان بخش خصوصی هستیم، باید بگویم خیر، چراکه از بودجه سازمان تامین اجتماعی استفاده میکنند. بنیانگذار گردشگری حلال با انتقاد از عملکرد مسئولان وزارت میراث فرهنگی در دولتهای یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: این افراد نه تنها خودشان با مفاهیم روز گردشگری آشنا نبودند که حتی حاضر هم نشدند از تجربیات و دانش مدیران قبلی و فعالان حوزه گردشگری استفاده کنند. معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: متاسفانه مسئولان و مدیران قبلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هیچ اعتقادی به توسعه صنعت گردشگری چه در داخل و چه در سطح بینالمللی نداشتند و در این ۸ سال حتی بسیاری از دستاوردهای گذشته هم به محاق رفت و گردشگری از سبد معیشتی مردم خارج شد. وی با تاکید به برخورداری کشور از جاذبههای فراوان گردشگری خاطرنشان کرد: گردشگری ایران پتانسیلهای زیادی دارد، اما در ابتدا باید در معرض دید خود مردم کشور قرار بگیرد. رییس اتحادیه دانشگاههای جهان در منطقه آسیا و خاورمیانه با اشاره به ظرفیتهای مناطق آزاد در حوزه گردشگری گفت: متاسفانه در دولت گذشته وقتی بحث گردشگری حلال مطرح شد، دبیر وقت شورای عالی مناطق آزاد در برابر آن موضع تندی گرفت. ملکزاده در پایان با اظهار امیدواری نسبت به رونق گردشگری در مناطق آزاد بیان کرد: با انتصاب سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تعاملات خوبی در این حوزه صورت گرفته تا ظرفیتها و پتانسیلهای وزارت میراث فرهنگی در اختیار مناطق آزاد برای توسعه گردشگری قرار بگیرد.
ایجاد شده: 24/آذر/1400 آخرین ویرایش: 24/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوزا، " عزتالله ضرغامی " وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امروز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که در محل ساختمان وزارت امور خارجه کشور و با حضور مسئولانی از دفتر مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از سفرا برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: «امروز دیپلماسی فعال در دنیا، دیپلماسی گردشگری است و ارزشها، ظرفیتها و داشتههای هر کشور از طریق گردشگری به مردم سایر کشورها معرفی میشود.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اظهار کرد: «اعتقاد ما بر این است که حتی صدور انقلاب از مسیر گردشگری امکانپذیر است چرا که بر اساس بررسیهای انجام شده بیش از ۹۰ درصد گردشگران خارجی که به ایران سفر میکنند، از سفر به ایران احساس رضایت دارند.» او در ادامه به نقش گردشگری در تقویت روابط با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: «به طور حتم گردشگری در این حوزه اهمیت دارد. درخواست من از شما این است که در هر کشوری که ماموریت دارید به موضوع گردشگری توجه کنید و این موضوع را بدانید که گردشگری دارای اهمیت فراوانی است.» مهندس ضرغامی در بخش دیگری از صحبتهای خود به همکاری وزارت امور خارجه با وزارت متبوع خود اشاره کرد و یادآور شد: «خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین این دو وزارتخانه برقرار است که از سرگیری صدور روادید که مدت ۲۰ ماه متوقف شده بود نمونهای از این همکاری خوب است.» او ادامه داد: «این تفکر اشتباه است که گمان کنیم گردشگری موضوعی لاکچری و تزئینی است. گردشگری امری حیاتی است که علاوه بر تقویت روابط فرهنگی و سیاسی، اقتصاد را نیز پویا میکند و سرشار از درآمد است.» مهندس ضرغامی گفت: «سالهاست کشورهای رقیب تلاش میکنند که صنعت گردشگری در ایران رونق نگیرد. چرا که مزیتهای نسبی تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جاذبههای گردشگری کشور، باعث میشود بخش زیادی از سهمیه گردشگر جهانی، به ویژه در منطقه در اختیار ایران قرار بگیرد.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس به انتظارات متقابل ۲ وزارتخانه اشاره کرد و افزود: «نقش شما روسای نمایندگیهای ایران در کشورهای مختلف بسیار اهمیت دارد. انتظار ما این است که سفرا و نمایندگان در این حوزه فعالانه رفتار کنند. شناسایی و ارتباط آژانسها و تورگردانان فعال در کشورهای هدف و ایجاد ارتباط موثر با ایران از وظایف سفراست.» او افزود: «هر سفارتخانه باید فردی خلاق، با انگیزه و با دانش گردشگری را در این حوزه مسئول کند.» مهندس ضرغامی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه در وزارتخانه گفت: «راهاندازی تورهای آشناسازی از جمله اقدامات ما در این وزارتخانه خواهد بود.» در ادامه این نشست پرسش و پاسخ انجام شد و روسای نمایندگیهای ایران در کشورهای همسایه سوالات خود را از وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مطرح کردند که با موافقت مهندس ضرغامی مقرر شد نشست دیگری در این باره برگزار شود و مسائل مطرح شده در این نشست بررسی و سوالات روسای نمایندگیهای ایران در کشورهای همسایه در آن نشست پاسخ داده شود.
ایجاد شده: 22/آذر/1400 آخرین ویرایش: 22/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ در چین خود را به عنوان یک نماد معماری در منطقه گردشگری جدید این شهر مطرح کرده است. این پروژه که به رهبری معماران چیانگ زو و متیو فارست شکل گرفته است، خلق یک نماد شهری چشمگیر و جذب بازدیدکنندگان محلی و منطقه ای را هدف قرار داده است. به گزارش خلیج فارس؛ طراحی غیرمعمول این مجموعه تعداد نه بلوک به شکل معکب های یخی را در هم ترکیب می کند. هرچه به این مکعب ها نزدیکتر شوید، ظاهر ساده آنها به لطف نماهای شیشه ای که دارای کریستال های یخی شفاف و در هم تنیده هستند و به فیلتر کردن نور و دید به داخل کمک می کنند، جذابتر و پیچیدهتر می شود. طراحی کریستال های یخی نور را جذب کرده و آن را بازتاب می دهد. با توجه به بازی بصری که به آن اشاره شد، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ به گونه ای طراحی شده که درک متفاوتی از حجم با توجه به زاویه ای که به آن نگاه می شود در بیننده شکل بگیرد. از پنل های شیشه ای برای شکل دهی به نمای معکب ها استفاده شده است، در شرایطی که کابل ها و اتصالات فولاد ضد زنگ این پنل ها را به یکدیگر متصل کرده و یک طراحی مینیمال را ایجاد می کند که هم شکنندگی و هم استحکام را تداعی می کند. پنل های شیشه ای افزون بر برجسته کردن مفهوم شکنندگی و استحکام، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ را به یک معماری نور تبدیل می کنند. نماهای نیمه شفاف به طور موثر نور طبیعی را با توجه به زمان روز، فصل، و شرایط آب و هوایی جذب می کنند. بر همین اساس شرایط مختلفی مانند درخشان زیر نور خورشید، مه آلود در هوای ابری، یا حتی منجمد زیر نورهای خاص، شکل می گیرند و ظاهر ساختمان با گذشت زمان به طور مداوم تغییر می کند. از سوی دیگر، با همکاری شرکت نورپردازی پرول (PROL)، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ به یک فانوس دریایی که به نظر می رسد بر فراز ساختمان های مجاور قرار دارد، تبدیل می شود. هنگام شب، نمای مکعب ها کاملا روشن شده و محیط اطراف خود را پر نور می کنند. این سازه ها درخشش یکنواختی دارند که نگاه ها را به سوی خود جلب کرده و همچنین مانع از دید مستقیم به فضای داخلی می شود.
ایجاد شده: 21/آذر/1400 آخرین ویرایش: 21/آذر/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقلاز پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، " آیت الله سید ابراهیم رئیسی " امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در مورد نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشورمان گفت: «اشتیاق زیادی برای ورود به ایران برای گردشگری وجود دارد.» او تاکید کرد: «اگر اقتصاد گردشگری، دیجیتال و دریا فراهم شود باعث اشتغالزایی میشود.» آیتالله رئیسی با بیان اینکه گشایشهایی در تعاملات خارجی در حال پدیدار شدن است به نقش موثر مرزها در تعامل خارجی اشاره کرد و گفت: «مرزهای ما تهدید نیست بلکه برای کشور ایجاد فرصت میکند، راهاندازی بازارچههای مرزی یک فرصت خوب برای کشور است.» رئیس جمهوری تصریح کرد: « سیاست ارتباط با همسایگان یک حرکت استراتژیک برای ایران است. تولید داخلی باید فعال شود و وزارت خارجه نیز در همین مورد باید نقش خود را ایفا کند. باید سرکنسولها و سفرا به میان ایرانیان خارج از کشور بروند و منتظر نباشند آنها به سفارتخانهها مراجعه کنند.» او ادامه داد: «ایرانیان ساکن در خارج از کشور مردم ما هستند و حقوقی دارند که باید پیگیری و دنبال شود. ایرانیان متعهد که علاقهمند به سرزمین اجدادی خود هستند به جای سرمایهگذاری در خارج از کشور باید در داخل ایران سرمایهگذاری کنند.»
ایجاد شده: 20/آذر/1400 آخرین ویرایش: 20/آذر/1400 اخبار داخلی
قطر تلاش دارد با تثبیت موقعیت گردشگری این کشور در نقشه گردشگری جهان، به عنوان یک کشور پیشرو عمل نماید که در آن اصالت گذشته و مدرنیته در هم آمیخته شده است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، صنعت گردشگری و توریسم یکی از اصلی ترین بخشهای اقتصادی قطر است به گونهای که در طول دوره ۲۰۱۶-۲۰۱۹، میانگین کل درآمد حاصل از گردشگری خارجی برای دولت قطر حدود ۳,۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ به ۲.۴ درصد کاهش یابد. از سال ۲۰۱۷ تا به امروز دو رویداد سیاسی و بهداشتی صنعت گردشگری و توریسم در قطر را تحت تأثیر قرار داده است. رویداد سیاسی به قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی با محوریت عربستان سعودی با قطر در سال ۲۰۱۷ بر میگردد. به گونهای که در همان سال اول بعد از شکل گیری بحران مذکور شاهد کاهش ۱,۴ میلیارد دلاری درآمد حاصل از توریسم خارجی در قطر بودیم. در واقع میزان بازدیدکنندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از این بحران به حدود یک سوم کاهش یافت. رویداد دوم مربوط به شیوع ویروس کرونا در انتهای سال ۲۰۱۹ است. این رویداد به دلیل اعمال قرنطینههای سراسری و همچنین محدودیت تردد بین کشوری تأثیر منفی چشمگیری در صنعت توریسم قطر داشت به گونه که تعداد بازدیدکنندگان خارجی از قطر به ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت در حالی که در سال ۲۰۱۹ تعداد بازدیدکنندگان در حدود ۲,۱ میلیون نفر بود. ارزش درآمد حاصل از توریسم خارجی نیز در حدود ۳۴ درصد کاهش یافت و به ارزش ۱۳ میلیارد دلار رسید. حال پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورها و بازگشت تقاضا به سطح قبل از کرونا در بسیاری از کشورها، قطر در تلاش برای احیای اقتصاد توریسم این کشور قبل از برگزاری جام جهانی[۳] به عنوان مهم ترین رویداد ورزشی این کشور در طول تاریخ است. از جمله مهمترین این رویدادها به نقل از روزنامه الرایه قطر، برگزاری یازدهمین جشنواره غذایی طبق برنامه سالانه خود با مشارکت۱۴۰هتل و رستوران و کافه از چندین کشور از جمله اردن و عربستان سعودی بود. جشنواره بینالمللی غذای قطر قدیمیترین جشنواره آشپزی و غذا در قطر است و هنر آشپزی را با رویدادهای سرگرمی ترکیب میکند، از جمله یک تئاتر آشپزی زنده توسط سرآشپزهای مشهور جهان و رویدادهایی شامل سرگرمیهای فراوان خانوادگی برای ساکنان و بازدیدکنندگان در تمام سنین است. به نقل از رئیس گردشگری قطر جشنواره غذایی نوعی تکثر فرهنگی است و به تنوع تجربیات گردشگری در این کشور کمک می کند. طی یازده سال گذشته، این جشنواره در ارتقای بخش رستورانها و مهماننوازی پر رونق در قطر مؤثر بوده است. در کنار توجه به توسعه گردشگری و توریسم در قطر این جشنواره غذایی اهدافی دیگری چون تنوع بخشیدن به تجربیات گردشگری در قطر، حمایت از کارآفرینان و تجلیل از تنوع فرهنگی را دنبال میکند. این جشنواره دروازه ای برای بسیاری از کارآفرینان، رستوران ها و سرآشپزهای بین المللی برای حضور و سرمایه گذاری در قطر است. در واقع جشنواره بینالمللی غذای قطر نمونهای بارز از معرفی محصولات و تجربیات گردشگری به عموم مردم است که می تواند به تسهیل تجارت کمک کند. قطر تلاش دارد با تثبیت موقعیت گردشگری این کشور در نقشه گردشگری جهان، به عنوان یک کشور پیشرو عمل نماید که در آن اصالت گذشته و مدرنیته در هم آمیخته شده است. بر همین اساس قطر از شرکای بخش خصوصی خود در توسعه و متنوع کردن تقویم سالانه رویدادها و افزایش پیشنهادات خود به منظور احیای بخش مهماننوازی و خردهفروشی، تحریک گردشگری داخلی و جذب بازدیدکنندگان منطقهای در طول سال حمایت میکند. با توجه به رویکرد قطر در حوزه توسعه گردشگری و همچنین نزدیک بودن برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور و با توجه به ظرفیتهای فرهنگی مناطق مختلف کشور که بعضاً نیز با کشور قطر قرابت دارند، اقدامهای اجرایی برای توسعه همکاری و هماهنگی گردشگری انجام شود. در این زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر میتواند نقش فعال و مؤثرتری داشته باشد. تا کشورمان بتواند از ظرفیت و شرایط برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به نحو شایسته تری برای معرفی ظرفیتهای فرهنگی خود به جهانیان استفاده نماید.
ایجاد شده: 20/آذر/1400 آخرین ویرایش: 20/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، ادارهی هوانوردی فدرال آمریکا دستور جامعی صادر کرده است که اساسا هواپیماها، از جمله جتهای بزرگ را از استفاده از برخی سامانههای خاص ناوربری و فرود در مناطقی که احتمال تداخل شبکههای سلولی جدید ۵G وجود دارد، منع کرد. این دستور که در ۷ دسامبر (۱۶ آذر) از سوی ادارهی هوانوردی فدرال (FAA) اعلام شده، در پی نگرانی از تداخل شبکهی پرسرعت ۵G با ارتفاعسنجهای رادیویی هواپیماها اتخاذ شده است. این ارتفاعسنجها دادههای مورد استفاده توسط سیستمهای کنترل پرواز خودکار را ارائه میدهند. دستور FAA برای حدود ۶۸۳۴ فروند هواپیمای ترابری و مسافری مجهز به ارتفاعسنج رادیویی، یعنی اساسا کل ناوگان هوایی تجاری آمریکا، به همراه بسیاری از هواپیماهای شخصی و دیگر هواگردهای ناوگان هوانوردی عمومی را شامل میشود. این موارد شامل هواپیماهایی هستند که توسط «ایرباس» (Airbus)، «بوئینگ» (Boeing)، «ایتیآر» (ATR)، «د هویلند» (De Havilland) کانادا، «امبرائر» (Embraer)، «گلفاستریم» (Gulfstream)، «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) و «تکستران» (Textron) ساخته شدهاند. FAA در همین روز، دستور مشابهی هم دربارهی بالگردها منتشر کرد که هر دو از ۸ دسامبر اجرایی شدند. این حرکت در حالی صورت میگیرد که شرکتهای ارتباطات بیسیم آمریکا برای آغاز خدماتدهی در ۴۶ بازار از ۵ ژانویه (۱۵ دی) آماده میشوند. این شرکتها انتقال داده را در محدودهی فرکانسی ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز و در باند C آغاز خواهند کرد. به گفتهی FAA این بازه بسیار نزدیک به محدودهی ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ مگاهرتز است که توسط ارتفاعسنجهای رادیویی هواپیما استفاده میشود. FAA از اپراتورهای هواپیما میخواهد که دستورالعملهای پرواز را بهروزرسانی و بخشهایی از عملیات پروازی را در صورت وجود تداخل پهنباند بیسیم با شبکهی ۵G باند فرکانسی C محدود کنند. عملیات ممنوعه شامل استفاده از سیستم فرود با ابزار (ILS)، عملیات عملکردی نیازمند ناوبری (RNP)، عملیات فرود خودکار و برخی کارکردهای سیستمهای دید پرواز پیشرفته و دیگر سیستمهای کنترل پرواز میشود. ادارهی هوانوردی فدرال مناطقی را که تحت تأثیر تداخل ۵G قرار گرفتهاند در اطلاعیههایی که به فعالان صنعت هوانوردی ارائه خواهد کرد. شبکههای سلولی آمریکا مدتهاست که بین محدودهی فرکانسی ۳۶۵۰ تا ۳۷۰۰ مگاهرتز فعالت کردهاند. اما در مارس ۲۰۲۰ کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) با استفادهی آنها از محدودهی فرکانسی ۳۷۰۰ تا ۳۹۸۰ مگاهرتز که ابتدا از بازهی ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ آغاز میشود، موافقت کرد. این شرکتها پیش از این آغاز استفاده از این محدودهی فرکانسی را به دلیل نگرانی صنعت هوانوردی از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) به ژانویه (دی) به تعویق انداختند. در دستور FAA آمده است: «در صورت تداخل عملیات پهنای باند بیسیم، نمیتوان به ارتفاعسنجهای رادیویی برای انجام عملکرد مورد انتظار، اعتماد کرد.» دستور جداگانهی FAA برای بالگردها هم پروازهای خودکاری را که نیازمند استفاده از دادههای ارتفاعسنج رادیویی در مناطق تحت تأثیر شبکهی ۵G است، ممنوع میکند. این عملیات مانور شناوری خودکار را هم دربر میگیرد. این آژانس گفت: «FAA معتقد است که گسترش ۵G و حملونقل هوایی میتوانند بهطور ایمن با هم وجود داشته باشند. ما امروز با صدور دو دستورالعمل صلاحیت پروازی، گام مهمی در جهت ارائهی چارچوب مشخص و همچنین جمعآوری اطلاعات بیشتر برای جلوگیری از اثرگذاری بالقوه بر تجهیزات ایمنی هوانوردی، برداشتیم.» FAA دربارهی این موشوع همچنین در حال همکاری نزدیک با FCC و شرکتهای خدماتدهندهی مخابراتی است. انجمن «خطوط هوایی آمریکا» (Airlines for America) خاطرنشان کرد که از تلاشهای هماهنگی پیوسته میان FAA و FCC قدردانی میکند زیرا آنها به دنبال یک راه حل عملی هستند که ایمنی را در اولویت قرار میدهد و از وقفه در سیستم هوانوردی جلوگیری میکند. این گروه افزود: «دستورالعمل صلاحیت پروازی FAA که امروز صادر شد، نگرانیهای ایمنی و محدودیتهای بالقوهای که میتواند بر برخی پروازهای تجاری اثرگذار باشد را شناسایی میکند.» بوئینگ هم در اینباره گفت: «FAA امنیت حریم هوایی عمومی و ملی را در اقدامات خود اولویت قرار میدهد.» صنعت هوانوردی مدتهاست که خطر شبکهی ۵G را مطالعه کرده است و در آوریل ۲۰۲۰ گروه فنی صنعت هوانوردی RTCA کارگروهی را برای ارزیابی این خطر تشکیل داد. اعضای این کارگروه شامل FAA، کارخانههای سازندهی هواپیما و دستگاههای ارتفاعسنج و همچنین اپراتورهای هواپیماها بودند. در گزارش نهایی که در سال ۲۰۲۰ توسط RTCA منتشر شد، آمده است: «ایستگاههای پایهی ۵G خطر تداخل زیانبار را برای ارتفاعسنجهای راداری در همهی انواع هواپیما، با پیامدها و تأثیرات گسترده بر عملیات هوانوردی ایجاد میکنند.» این گزارش دربارهی تداخل احتمالی از سوی هر دو بخش انتقال از ایستگاههای زمینی ۵G و از گوشیهای همراه مسافران هشدار میدهد. RTCA نتیجه میگیرد که خطر تداخل برای هواپیماهای منطقهای و هواپیماهای تجاری و هوانوردی عمومی غیرقابل اجتناب است و برای هلیکوپترها هم تقریبا به همان اندازه شدید است. طبق این گزاری، برای برخی هواپیماهای تجاری بزرگ، خطر به سناریوهای خاص محدود میشود اما میتواند در برخی شرایط، مانند زمانی که هواپیما در نتیجهی کاهش دید، از ابزارهای کمکی برای فرود استفاده میکند، پیامدهای شدیدتری داشته باشد. بر این اساس در ماه نوامبر FAA یک بولتن اطلاعاتی مخصوص برای صلاحیت پروازی منتشر کرد که دادههای اولیه دربارهی خطر بالقوهی ۵G در آن ارائه شد. اتحادیهی بینالمللی خلبانان خطوط هوایی هم خاطر نشان کرد: «راههایی وجود دارد که میتوان شبکهی ۵G را در عین حفظ سطح بالای ایمنی هوانوردی بهکار برد اما زمان برای صنعت بیسیم و جامعهی گستردهتر هوانوردی، بهمنظور اجرای اقداماتی که خطرات را کاهش دهد، در حال سپری شدن است.»
ایجاد شده: 19/آذر/1400 آخرین ویرایش: 19/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، پس از همهگیری ویروس کرونا، سبک زندگی مردم در سراسر دنیا به یکباره دچار تحول اساسی شد. در نتیجه سفرهای کاری و تفریحی از اولویت مردم خارج شدند و بسیاری از کسبوکارها در صنعت گردشگری که به لطف تحلیل رفتار خرید جوامع شکل گرفته بود، دچار ضرر هنگفت شده یا ناچار به تعطیلی شدند. اما با گذر زمان و افزایش اطلاعات از این ویروس منحوس، چرخشی نسبی در رویکرد اقشار مختلف رخ داد و بهمرور تقاضا برای سفرهای کاری یا بعضاً تفریحی قوت گرفت. ما در علیبابا بهعنوان رهبر بازار گردشگری کشور در گزارشی شش ماهه سعی کردهایم به صورت اجمالی با ارائه آمار و ارقام از جنبههای مختلف سفر مردم، اطلاعات جدیدی را در اختیار عموم قرار دهیم. ازآنجاکه بهواسطه سهم چشمگیر علیبابا در بازار گردشگری، مطالعه و تحلیل آمار در دست نمایانگر زوایای مختلفی از برآیند رفتار سفر جامعه است، اعداد در این گزارش با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه شدهاند تا متر و معیار در تحلیل کمی مشخص باشد. بهعلاوه اینکه بازه شش ماهه این دو سال پیاپی، روایاتی نسبتاً مشابه از لحاظ تعداد پیکهای کرونا و اعمال محدودیتهای جدی را به همراه داشته است. در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که هماکنون آمار سفر (سه ماهه پاییز) رشد قابل تاملی را تجربه میکند. امری که تاثیر واکسیناسیون سراسری بر سبک زندگی جامعه و بازگشت به شرایط نرمال (Back to Normal) را نوید میدهد. تحلیل اطلاعات سالانه حوزه گردشگری با نگاهی متفاوت، همچون گذشته در پایان سال در اختیار اصحاب رسانه و مردم قرار داده خواهد شد.
ایجاد شده: 17/آذر/1400 آخرین ویرایش: 17/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در مسیر حرکت به سمت کربنخنثی شدن صنایع، استفاده از هیدروژن گزینهای مطلوب و همچنین دشوار است اما بهتازگی گروهی از پژوهشگران از کانسپت یک هواپیما با سوخت هیدروژنی رونمایی کردهاند که میتواند به سرعت و راحتی هواپیماهای مسافربری امروزی باشد. یکی از سختترین حوزهها برای توسعهی حملونقل کربنخنثی، صنعت پرواز است. توسعهی هواپیماهای الکتریکی تجاری تا زمانی که باتریهای قدرتمندتر و سبکتر ساخته نشوند، امکانپذیر نخواهد بود. اما پرواز با نیروی هیدروژن راه حل دیگری است که ممکن است یک گزینهی مطلوب رو به توسعه باشد و پژوهشهای بسیاری در این زمینه انجام میشود. به همین دلیل هم سال گذشته اتحادیهی اروپا استراتژی هیدروژن را مطرح کرد. اکنون یک گروه تحقیقاتی نشان داده است که هواپیمای مسافربری هیدروژنی چگونه خواهد بود. پروژهی «فلایزیرو» (FlyZero) که توسط «مؤسسهی فناوری هوافضا» (Aerospace Technology Institute) مدیریت و بودجهی آن توسط دولت بریتانیا تأمین میشود، طرحی مفهومی برای برای یک هواپیمای سایز متوسط با سوخت هیدروژن مایع ارائه کرده است. این هواپیما میتواند ۲۷۹ مسافر را بدون توقف از لندن به سانفرانسیسکو یا از لندن به اوکلند نیوزیلند با تنها یک توقف برای سوختگیری جابهجا کند. طول بال این هواپیما ۵۴ متر و دارای دو موتور توربوفن است که بدین ترتیب سرعت و راحتی مانند هواپیمای تجاری امروزی ارائه میکند اما انتشار آلایندههای کربنی آن صفر است. طبق طرح ATI این هواپیما دارای مخازن سوخت برودتی در عقب بدنه خواهد بود که هیدروژن را در دمای ۲۵۰- سانتیگراد ذخیره میکنند. دو مخزن کوچکتر هم در امتداد بدنهی جلویی، هواپیما را در هنگام مصرف سوخت، متعادل نگه میدارد. با این وجود، هنوز سالها با تجاری شدن هواپیماهای هیدروژنی فاصله داریم. هنوز زیرساختی برای سوختگیری وجود ندارد و هیدرژن گرانتر و ذخیرهسازی آن در هواپیما نسبت به ذخیرهسازی نفت سفید دشوارتر است. اما در عین حال چندان هم رؤیایی نیست. ATI انتظار دارد که تا اواسط دههی ۲۰۳۰ هواپیمای هیدروژنی پربازده، با احتمال زیادی گزینهای اقتصادیتر از هواپیمای فعلی باشند. این موضوع تا حدی به این دلیل است که دیگر بخشهای صنعت هم به سمت سوخت هیدروژنی حرکت میکنند که احتمالا هزینههای تجهیزات را کاهش میدهد. پروژهی زیروفلایر قصد دارد یافتههای دقیقتری را در اوایل سال آیندهی میلادی منتشر کند. از جملهی این مفاهیم میتوان به طرحهای مفهومی برای هواپیماهای منطقهای، باریکپیکر و متوسط، گزارشهای اقتصادی و بازار، نقشهی راه برای فناوری مورد نیاز و ارزیابی پایداری اشاره کرد.
ایجاد شده: 17/آذر/1400 آخرین ویرایش: 17/آذر/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز، " غفور قاسمپور " معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در جلسه رفع موانع پروژه کنارگذر شمالی کرج که به ریاست استاندار البرز برگزار شد، اظهار کرد: «این پروژه با کاهش بار ترافیک ملی، موجب تسهیل عبورومرور گردشگران از منطقه است که یکی از عمده دغدغههای حوزه مدیریت شهری را در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار شهری بر طرف میکند.» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اهتمام استاندار البرز در اجرای پروژههای نیمه تمام بیان کرد: «بر این اساس و به دستور استاندار کارگروه ویژهای به منظور تکمیل و رفع موانع این پروژه ملی تشکیل شده است.» او ضمن تأکید بر لزوم تدوین نقشه مهندسی ترافیک در تکمیل این طرح عنوان کرد: «بزرگراه شمالی کرج محور اتصال آزادراهی است و لذا بهرهبرداری از آن میتواند نقش اثرگذاری در تعدیل ترافیک استانهای همجوار داشته باشد.» قاسمپور همچنین با اشاره به ضرورت پیشبینی پیوست زیستمحیطی در اجرای این طرح ملی در دامنههای شمالی البرز، این مسیر را کمربند گردشگری در منطقه نیز عنوان و تصریح کرد: «شهرداری کرج و شورای شهر نیز باید در اجرای این مهم اهتمام داشته و از ظرفیت ترددی این محور برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری به منظور ایجاد رونق و آبادانی در کلانشهر کرج استفاده کند.» بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این بزرگراه، آزادراه شهید همت در شرق کرج را به آزادراه کرج_قزوین در غرب کرج متصل میکند و موجب روانسازی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان البرز میشود.
ایجاد شده: 16/آذر/1400 آخرین ویرایش: 16/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حسین مدرس خیابانی " استاندار سیستان و بلوچستان با " عزتالله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه دیدار و پیرامون تقویت و توسعه زیرساختهای گردشگری استان گفت و گو کردند. وی با بیان اینکه تقویت صنعت توریسم در استان میتواند توسعه سایر بخشها را هم بدنبال داشته باشد؛ افزود: خواستار اتخاذ تدابیر ویژه به منظور ارزان سازی سفر به سیستان و بلوچستان هستیم. استاندار با اشاره به اتصال استان به آبهای آزاد و ارتباطات دریایی استان با کشور عمان، پیگیریهای ویژه به منظور راهاندازی خط دریایی بین ایران و عمان از طریق بندر بینالمللی چابهار به مسقط را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث پیگیری مربوط به راه اندازی کشتی کروز بین خطوط دریایی چابهار مسقط و اختصاص ۶ ماه سوخت رایگان تا زمان شکل گیری این مهم نیازمند توجه بیشتر هستیم. مدرس خیابانی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست: برای معرفی استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه ی اقیانوس هند، دستور پیگیری لازم را صادر نماید. وی به بیان اهمیت ارزانسازی سفر و پیگیری حضور ایرلاینهای جدید پرداخت و ایجاد زیر ساختهای گردشگری از جمله هتل ، متل، بومگردی و مجتمع های اقامتی تفریحی و گردشگری را یکی از خواستههای جدی برای تقویت گردشگری استان ذکر کرد. نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه ویژهی مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان باید به عنوان هدف و مقصد گردشگری مورد توجه ویژه مسئولین کشور قرار گیرد. مدرس خیابانی افزود: در اولین فرصت ممکن جلسهای در استان با حضور سرمایهگذاران این حوزه تشکیل میشود. وی توجه به صنایعدستی، بستهبندی، بازاریابی و تجاریسازی صنایع دستی استان را بسیار مهم خواند اظهار داشت: در راستای تکمیل و توسعهی زیرساختهای گردشگری در شهر سوخته، منطقهی حوضدار، دهانهی غلامان و کوه خواجه در شمال استان اقداماتی انجام شده است که میبایست با حمایت بیشتر این وزارتخانه، به وضعیت ایدهآل برسد.
ایجاد شده: 15/آذر/1400 آخرین ویرایش: 15/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در گزارشی که اتاق بازرگانی ایران و امارات منتشر کرده، نوشته شده: «در حالی که صنعت گردشگری ایران همچنان در اغما به سر میبرد موسسات هتلداری و گردشگری امارات در ۹ ماهه امسال حدود ۱۳ میلیون مهمان جذب کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.» همچنین در این گزارش آمده که بر اساس نتایجی که در جلسه شورای گردشگری امارات بررسی شد، مجموع درآمد هتلها به حدود ۱۶ میلیارد درهم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشت.
ایجاد شده: 14/آذر/1400 آخرین ویرایش: 14/آذر/1400 اخبار خارجی