نتایج جستجو...
آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت  فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند.  با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند.  ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است.  از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود.  درباره ترکیه  ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید.  درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است.  درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن  ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود.  منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران

ایجاد شده: 24/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399     اخبار خارجی
دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت

دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش هتل نیوز ، شورای عالی کار موظف است تا پایان سال جاری حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ تعیین کند. سال گذشته نماینده کارفرمایان و کارگران به توافق نرسیدند و تا ماه ها پس از شروع سال جدید دستمزد کارگران مشخص نشد. امسال سبد معیشتی خانوار کارگری حدود 7 میلیون تعیین شد. پیش تر سناریو هایی در مورد حداقل حقوق کارگران سال 1400 وجود داشت که از افزایش 25 درصدی، 35 درصدی، 40 درصدی، 2 میلیون تومانی و 4میلیون 200 هزار تومانی خبر میداد اما در نهایت تعیین حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی کار با حضور نماینده کارفرمایان، کارگران و دولت صورت گرفت و افزایش حقوق کارگران برای سال جدید 39 درصد تعیین شد. در جلسه قبل نماینده کارفرمایان پیشنهاد افزایش 33 درصدی حقوق را مطرح کرد که با مخالفت نماینده کارگری بی نتیجه ماند. گمانه زنی هایی برای افزایش حقوق کاگران تا میزان 40 درصد شد که در نهایت امشب نمایندگان کارفرمایی و فعالان کارگری بر افزایش 39 درصدی حقوق کارگران توافق کردند و حداقل حقوق کارگران سال 1400برای خانواده 3 نفری 4 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد. در حداقل حقوق کارگران سال 1400 دستمزد روزانه کارگران  88 هزار و 500 تومان، دستمزد ماهیانه 2 میلیون 655 هزار تومان ، پایه سنوات یکصد و 40 هزار تومان و بن 600 هزارتومان و مسکن 450 هزارتومان تعیین شد. محمد شریعتمداری وزیر کار افزایش 39 درصدی حقوق کارگران را تایید کرد و از توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی خبر داد. شریعتمداری اعلام کرد که برای سایر سطوح مزدی، رشد ۲۶ درصد دستمزد و عدد ثبات ۲۴۱ هزار تومان به تایید شورای عالی کار رسید. سبد معیشتی خانوار کارگری برای سال 1400 حدود 7 میلیون تومان تعیین شد و پیش بینی میشد تا حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ نیز به این رقم نزدیک باشد اما افزایش حقوق کارگران سال 1400 از رقم یک میلیون و 900 هزارتومان به رقم 2میلیون و 656 هزارتومان است. یعنی حقوق یک کارگر مجرد 2میلیون 656 هزارتومان تعیین شد که با افزایش آیتم برای کارگران متاهل این رقم به 4 میلیون و 200 هزار تومان افزایش میابد. شریعتمداری وزیر کار با وعده اتفاقات خوب سال آینده برای کارگران گفت: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان می‌شود که با سایر آیتم‌های مزدی به بالای ۴ میلیون تومان خواهد رسید. رقم بن مسکن باید به تصویب هیئت ‎وزیران برسد اما در مجموع دستمزد حداقل ‎بگیران در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون خواهد بود. در جلسه اوایل ماه جاری کمیته مزد شورای عالی کار، رقم سبد معیشت کارگران از ۴میلیون‌و۹۴۰هزار تومان در اسفند۱۳۹۸ به ۶میلیون‌و۸۹۵هزار تومان در اسفند۱۳۹۹ افزایش یافت و در حقیقت شورای‌عالی کار، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت افزایش ۳۹.۵۷درصدی حداقل هزینه معیشت خانوارهای کارگری در سال۹۸ را تأیید کردند. دستمزد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی یک خانوار کارگری ۳.۳ نفره حدود ۶۰.۹ درصد از هزینه معیشت ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی این خانوار را پوشش می دهد به این ترتیب قدرت خرید این خانوار کارگری تقریبا به قدرت خرید ابتدای سال ۹۹ بازگشت. جلسه شورای عالی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در حال برگزاری است.طبق اعلام روابط عمومی وزارت کار در صفحه اینستاگرامی لحظاتی قبل میزان افزایش حقوق کارگران مشخص شد و براساس آن حداقل حقوق ۳۹ درصد افزایش یافت. پایه حقوق در سال گذشته یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که با افزایش ۳۹ درصدی به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید. یعنی یک کارگر مجرد در کمترین حالت باید از سال آینده دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را دریافت کند. همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد، در مجموع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود. به سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد اضافه شد.

ایجاد شده: 24/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399     اخبار داخلی
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار داده‌ایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسی‌های دوره‌ای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر می‌شود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداری‌های استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکل‌ها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید می‌شود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کرده‌اند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
مردم سفر نوروزی نروند

مردم سفر نوروزی نروند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است. البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است. اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخش‌های هواپیمایی، ریلی و جاده‌ای به گوش می‌رسد و تشکل‌ها و صنوف تخصصی حمل‌ونقل برای آن درخواست خود را مطرح کرده‌اند. محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد. وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت عدد مشخصی را نشان می‌دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کرده‌اند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته می‌توان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای  بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام می‌شود، درصدی را اعمال می‌کردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمی‌گرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است. وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برای همه حوزه‌های حمل و نقل برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
شرط سفر به اصفهان؛ رزرو اقامت مسافر در تأسیسات گردشگری مجاز

شرط سفر به اصفهان؛ رزرو اقامت مسافر در تأسیسات گردشگری مجاز

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون در ستاد استانی کرونا ممنوعیت سفر به استان اصفهان تصویب شده است؛ دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است و بر استفاده 50 درصد از ظرفیت و تأسیسات گردشگری استان تأکید شده است که با تأیید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت امکان پذیرش مسافر دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مسافرت‌ها به استان اصفهان برای شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد و شهرهای قرمز اجازه رزرو و سفر به اصفهان را ندارند اما شهرهای زرد و آبی می‌توانند به استان اصفهان سفر کنند و شرط این سفرها رزرو اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز اصفهان است. وی افزود: همه تأسیسات گردشگری که از بهداشت مجوز دریافت کنند، می‌توانند میزبان مسافران نوروزی باشند؛ پس از موج‌های کرونا حضور گردشگر خارجی در استان نداریم و به آن‌ها روادید داده نمی‌شود. الهیاری با توضیح اینکه سیاست های حمایتی دولت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و امیدوار هستیم که ادامه داشته باشد، بیان کرد: دولت تاکنون تسهیلاتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند این پیش‌بینی‌ها در خصوص تسهیلات پیگیری خواهد شد اما این تسهیلات پاسخگوی همه نیازهای فعالان این حوزه نیست. وی تأکید کرد: ما به دنبال تسهیلاتی مانند امهال پرداخت اقساط وام‌ها و امحال خدمات عناوینی است که فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست کردند که به دنبال انجام بخشی از آن‌ها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ما باید دو رویکرد را دنبال کنیم که در ابتدا در وضعیت فعلی شیوع کرونا شرایط سفرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنیم که بهداشت رعایت و سلامت جامعه تضمین شود و تأسیسات گردشگری به فعالیت خود در این شرایط اقتصادی ادامه دهند. وی اضافه کرد: دومین رویکرد، پسا کرونا این وضعیت تحمیل شده بر تأسیسات گردشگری را بتوانیم جبران کنیم؛ امیدوار هستیم که شیوع بیماری کرونا متوقف شود. الهیاری با اشاره به آسیب کرونا به تأسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کرونا بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان خسارت وارد کرده است.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان به شمار می‌آید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.»  او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژه‌ای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیت‌های بیشمار گردشگری کشور شناخته می‌شود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصه‌های موجود حضور فعال‌تری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتناب‌ناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانس‌ها، بهره‌مندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپ‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایع‌دستی، به همراه عرضه بسته‌های سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار می‌آید.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
ممنوعیت ورود پروازها از مبدأ عراق و انگلیس به ایران

ممنوعیت ورود پروازها از مبدأ عراق و انگلیس به ایران

به گزارش هتل نیوز ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مسافران خارجی در هنگام ورود به فرودگاه باید گواهی تست منفی PCR به همراه داشته باشند و در صورت نبود گواهی در فرودگاه تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و تا اعلام جواب تست باید در هتل فرودگاه اقامت کنند. محمدمهدی کربلایی گفت: در حال حاضر هیچ پروازی از کشور عراق به ایران انجام نمی‌شود و در خصوص کشور‌های اروپایی نیز تمام پرواز‌ها از کشور انگلیس و کشور‌هایی که با انگلیس در ارتباط هستند به ایران لغو شده و ورود پرواز از این کشور‌ها ممنوع است. وی افزود: ورود تمام مسافران ترانزیتی که در ۴ روز گذشته در انگلیس اقامت داشتند نیز به ایران ممنوع است. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مسافرین خارجی در هنگام ورود به فرودگاه باید گواهی تست منفی PCR به همراه داشته باشند و اگر گواهی تست نداشته باشند در فرودگاه تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و تا اعلام جواب تست باید در هتل فرودگاه اقامت پیدا کنند. کربلایی در مورد ارائه تست‌های تقلبی کرونا از سوی مسافران خارجی و رواج استفاده از آن‌ها در پرواز‌ها گفت: یک مورد تست تقلبی شناسایی شد که با فردی که در این امر مشارکت داشت برخورد جدی صورت گرفت و در حال حاضر بهداشت مرزی با حضور فعال حراست فرودگاه بین المللی در این زمینه نظارت جدی دارند. وی در خصوص آخرین وضعیت پرواز‌ها گفت: میزان پرواز‌های خارجی در دوران کرونا تا حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما در چند ماه اخیر به دلیل سال نو میلادی و نزدیک شدن به ایام نوروز درصد کمی پرواز‌ها رشد داشته و تقریبا ۱۰ پرواز در روز افزایش یافته است؛ امیدواریم در نیمه دوم سال آینده وضعیت پرواز‌ها بهتر شود.

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399     اخبار داخلی
ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست

ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست

به گزارش هتل نیوز ، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور درباره تمهیداتی کرونایی برای سفرهای نوروزی اعلام کرد؛ مصوبه‌ای را در جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. قرار شد تا اگر شرایط به حالت قرنطینه نرسید با اعمال محدودیت‌هایی سفرها به شکل کنترل شده و محدود انجام شود. این مصوبه در جلسه 55 مصوب شده است. قرار بر این بود که دستورالعمل اجرایی صورت گیرد. او افزود: در کمیته انتظامی و امنیتی با هماهنگی بین دستگاه‌های اصلی همچون وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی قرارگاه کرونا، وزارت بهداشت و ... دستورالعمل آماده ‌شد. این دستورالعمل اجرایی به تصویب رسیده است. تیموری تصریح کرد: هدف تشویق همکاران در صنعت گردشگری و مردم  به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. مسائل بهداشتی مردم از اهمیت برخوردار است. فعالان گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: با رعایت نکات بهداشتی سفرهایی به شکل تور از طریق شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود. در برخی مواقع افراد تمایلی به انجام سفر در قالب تور ندارند. هرچند می توانند با داشتن رزرو و تاییدیه از مرکز مجاز گردشگری برنامه‌ریزی کنند. این مقام مسئول افزود: برای شهرهای زرد و آبی می‌توان در قالب شهرها برنامه‌ریزی کرد تا مردم با تورهای مجاز بتوانند اقدام کنند. تیموری تاکید کرد: در مراکز اقامتی و هتل‌ها شهرهای قرمز و نارنجی باز است و اگر فردی از طریق حمل و نقل عمومی همچون قطار، هواپیما و ... سفر کند امکان اقامت ایمن با رعایت پروتکل‌های در مراکز اقامتی و هتل‌ها وجود دارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همکاران ما در صنعت گردشگری می‌توانند فعالیت داشته باشند. محدودیت‌ها برای ورود خودروها با پلاک شخصی وجود دارد. این پلاک‌های شخصی برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت دارند. تیموری ادامه داد: با اینکه پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های حمل  و نقل، دفاتر خدماتی، مراکز اقامتی مجاز بوم گردی‌ها و تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی رصد می شود اما مجدد اطلاع‌رسانی شده  و این دستورالعمل ها در تمامی پورتال‌ها در سطح ملی و استانی قرار گرفته‌اند. او تصریح کرد: اقدامات آموزشی به شکل آنلاین در 7 منطقه کشور انجام شده است تا کارمندان  و مدیران  واحدهای گردشگری با پروتکل‌ها آشنا شوند. او درباره انجام تست‌های کرونا برای مسافران با تور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های نوشته شده برای ثبت نام در تورهای خدمات مسافرتی الزامی برای انجام تست‌های پی سی آر وجود ندارد. اگر کسی قبلا سابقه تست پی سی آر داشته باشد در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل قرار گرفته می‌شود. ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست. تیموری درباره نظارت‌ها بر سفرهای خارجی افزود: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت با سفرهای خارجی ورودی به کشور  برخورد می‌شود. برای مثال اجازه سفرهای توریستی وجود ندارد. هرچند برای سفرهایی با هدف دیدار از خویشاوندان بر اساس فرآیند موجود انجام می‌شود. هرچند تحت عنوان سفرهای توریستی برای ورود، مجوزی از سوی ستاد کرونا ارسال نشده است. سفرهای ایرانیان به خارج از کشور باید بر اساس مقررات کشور مقصد اعمال شود. به گفته او سفرهای خروجی باید بر اساس قوانین کشور مقصد مورد بررسی قرار بگیرد. تیموری درباره مدیریت سفرها از خارج تصریح کرد: مدیریت سفرها بر عهده وزارت راه است اما نظارت‌ها و محدودیت برای ورود اتباع خارجی مطابق با تمهیدات صورت می گیرد ولی بر اساس مصوبات ستاد کرونا در این شرایط کنترل‌ها انجام می‌شود.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت "رولز-رویس" که در زمینه تولید موتورهای هواگرد در جهان فعالیت می‌کند اخیراً یک هواپیمای کاملاً الکتریکی و سریع را ساخته است که اولین آزمایش خود را به عنوان سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است. "رولز-رویس" یک شرکت معروف و مطرح در حوزه انرژی، هوافضا و صنایع دفاعی بریتانیایی و چندملیتی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه سامانه‌های تولید برق، انتقال و توزیع برق و همچنین مهندسی و تولید تجهیزات دفاعی، ساخت جنگ‌افزار و فناوری هوافضا فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی شرکت رولز-رویس در شهر وست‌مینستر و در حومه شهر لندن قرار داد و این شرکت سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است و در رتبه 16 از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژه‌های نظامی جهان قرار دارد. به نظر می‌رسد این هواپیما با هواپیمای قبلی که در سال 2019 توسط زیمنس و با سرعت 338 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، رقابت خواهد کرد؛ این برنامه به عنوان بخشی از برنامه تسریع در برق‌رسانیِ پروازهای الکتریکی که توسط دولت انگلیس تامین می‌کند، محسوب می‌شود و توسط یک باتری 6000 سلوله تامین خواهد شد و این شرکت ادعا کرده است که هواپیمای جدید دارای بیشترین انرژی در جهان است. در واقع پیشرانه تمام الکتریکی 500 اسب بخار (400 کیلووات) به گونه‌ای طراحی شده است که این هواپیمای برقی را به سرعتی بیش از 300 مایل در ساعت (482 کیلومتر در ساعت) رسانده و رکورد جدیدی برای پرواز الکتریکی در این روند به اثبات برساند.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار خارجی
راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و  رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها  و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتل‌های یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعه‌های گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد می‌تواند نویدی برای حل این مشکل باشد. مرگ ناکام گردشگری مسئله‌ای غیرقابل پیش‌بینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بی‌مهری دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم. البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاه‌ها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازه‌ای است که این صنعت را تهدید می‌کند. زیرساخت‌های گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاه‌ها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعه‌ها دارد. «محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار می‌کند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساخت‌های گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد. وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، می‌گوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد. اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان می‌کند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم. وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیری‌های متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند. «سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعه‌ی خود خبر می‌دهد و در این باره ابراز تاسف میکند. در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر می‌رسد تاکنون دیگر استان‌ها درگیر این مسئله نبوده‌اند، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتل‌های کشور به ما ارسال نشده است. البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور به خبرنگار ایسنا می‌گویند: براساس گزارش‌ها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استان‌هایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استان‌های دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بوده‌اند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده‌ که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
اقدام شرکت برق خلاف سیاست‌های دولت است

اقدام شرکت برق خلاف سیاست‌های دولت است

به گزارش هتل نیوز ،  "اصغر نبیل" نایب‌رئیس جامعه هتلداران استان یزد، از قطع برق تعدادی از هتل‌های شهر یزد توسط مامورین شرکت برق به صورت دسته جمعی خبر داد و گفت: هتل‌ها به دلیل ضررهای مالی هنگفت هتل‌ها به دلیل شیوع کرونا، ستاد تسهیل در مصوبه‌ای پرداخت قبوض آب برق و گاز هتل‌ها را تا پایان فروردین ۱۴۰۰ در تمام کشور به تاخیر انداخته و مهلت داده است. وی افزود: این مصوبه دستور وزیر، استانداران و سایر ارگان‌های ذیربط را دارد اما شرکت توزیع برق یزد در یک حرکت عجیب، امروز صبح برق اکثر هتل های بزرگ یزد را قطع کرده است. نبیل با تاکید بر این که قطع برق هتل‌های یزد کاملا خلاف مصوبات ستاد ملی کروناست، تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد که روند قطع برق هتل‌های یزد همچنان ادامه دارد و این تصمیم در حالی از سوی شرکت توزیع برق استان اخذ شده که بسیاری از فعالان گردشگری متضرر از خسارت‌های کرونا هستند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان یزد تاکید کرد که این اقدام عجیب کاملا خلاف سیاست‌های دولت در حمایت از گردشگری  است و مسئولان استان باید در این زمینه اقدام کنند.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...