صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / برای روزهای بعد از کرونا
برای روزهای بعد از کرونا - تصویر 1

برای روزهای بعد از کرونا

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399

فعلا دغدغه همه ما سلامتی است و آنچه ارزش اندیشه و غم خوردن ندارد، اموال و دارایی و مایملک اندک ماست.

این حال و احوال ما در روزهای ناخوشی است و به اصطلاح هنوز "گرمیم و حالی مان نمى شود". فردا که انشاالله از پس امروز خواهد آمد و ما قوم و خویش صنعت گردشگری کشور از بلیه "کرونا" به عافیت عبور کردیم، نیک متوجه خواهیم شد که در "دوران انهدام" چه بر ما گذشته است.

اگر پيش‌بينى و پيش‌گويى‌ها در بقای "کرونا" تا اواخر فصل بهار به صحّت قریب واقع شود ( که انشاالله چنین مباد ... ) قلمرو کسب و کار سوخته ما باقی مى‌ماند که کمتر از آسیب و تخریب ایّام دفاع مقدس نخواهد بود. 

بخشی از غزل سعدی رحمه‌الله علیه کنون وصف حال ما را دارد:

عشق در دل ماند و یار از دست رفت

دوستان دَستى که کار از دست رفت

بخت و راى و زور و زر بودم دریغ

کاندر این غم هر چهار از دست رفت

بیم جان کاین بار خونم می‌خورد

ور نه این دل چند بار از دست رفت

در دو سال اخیر به واقع هر آنچه در جهازیه گردشگری کشور بود به چندباره به تاراج رفت و غنائم و اندوخته‌هاى نهانخانه‌هاى هم‌كيشان ما و به مانند ما به اتمام رسید. 

همه در پی این وهم و خیال بودیم که به نسیم صبحگاهی نوروز، روز نو شود و دل، لباس عافیت بَرِ دلدار بپوشاند و سیم و زر از دست رفته را بازستانیم. اما زهی خیال باطل. چاره چون کنیم که آن نشد و این شد کار و بار ما.

حال ما خواهیم ماند و دولت و دولت‌یار و کرور کرور عایله مستحق نه از باب كم‌كارى بلکه از بلیه وارداتی و خودساخته.

از باب توصیه و هدایت به سبیل مدار و جبران مافات و خُسران مکافات به مصداق، فرض می‌دانم که دولت کریمه در راستای تدبیر و امید اسباب رحمت فراهم کند، آنان را که به اضرار رسيده‌اند. و خوان نعمت فراهم کند از "صندوق توسعه ملی" به رسم جوانمردی "قرض دهد به حد و انصاف و بر شیوه حسنه" تا این جمعیت دل آزرده و مال از کف داده، پیشه خود دوباره از سرگیرند و به منّت و افتخار به استقبال و بدرقه روند میهمانان سیاحت و زیارت این سرزمین را.

مهرتان فزون و عزت مدام.

دکتر علی رحیم‌پور - مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا )


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...