اخبار خارجی
تفاله قهوه شاید از مغز در برابر آلزایمر محافظت کند

تفاله قهوه شاید از مغز در برابر آلزایمر محافظت کند

به گزارش هتل نیوز ؛ طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه «تگزاس در ال پاسو» انجام شده است، تفاله‌ قهوه شاید حاوی ذرات رمزآلودی باشد که به پیشگیری از زوال عقل و سایر مشکلات سلامتی کمک می‌کند. پژوهشگران نقاط کوانتومی کربن اسید کافئیک (CACQDs) را از تفاله قهوه استخراج کرده‌اند که شاید بتواند از سلول‌های مغز در برابر حملات میکروبیولوژیکی محافظت کند؛ حملاتی که می‌توانند منجر به شکل‌گیری بیماری‌های عصبی ازجمله آلزایمر شوند. کافئیک اسید موجود در قهوه، متعلق به خانواده‌ای از ترکیبات گیاهی است که به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی یا حذف رادیکال‌های آزاد شناخته شده‌اند. کافئیک اسید می‌تواند به سد خونی مغزی نفوذ کند و روی سلول‌های مغز تأثیر بگذارد. ‌ محققان بر این باورند که در مراحل اولیه اختلالاتی مانند آلزایمر یا پارکینسون، دارویی مبتنی بر CACQD ممکن است در کندکردن‌ پیشرفت بیماری مفید باشد.

ایجاد شده: 4/آذر/1402       آخرین ویرایش: 4/آذر/1402
همه چیز درباره ویزای بازنشستگی دبی

همه چیز درباره ویزای بازنشستگی دبی

به گزارش سرویس خارجی تور نیوز ؛ آن دسته از ساکنین امارات که بازنشسته شده‌اند و بیش از ۵۵ سال سن دارند می‌توانند برای ویزای بازنشستگی ۵ ساله اقدام کرده و اسپانسر همسر و فرزندان خود نیز بشوند.  ✅ شرایط دریافت ویزای بازنشستگی امارات ؛ ▫️ فرد باید حداقل ۱۵ سال در داخل یا خارج از امارات کار کرده باشد یا در زمان بازنشستگی بیش از ۵۵ سال سن داشته باشد. ▫️ درآمد سالانه‌ی حداقل ۱۸۰ هزار درهم یا ماهانه حداقل ۱۵ هزار درهم ▫️ پس‌انداز ۱ میلیون درهمی به شکل سپرده‌ی ثابت ۳ ساله ▫️ املاک به ارزش ۱ میلیون درهم ▫️ ترکیبی از گزینه‌ی دوم و سوم، با حداقل ۱ میلیون درهم سپرده و املاک که هر کدام حداقل ۵۰۰ هزار درهم باشند. ✅ روش‌های اقدام برای دریافت ویزای بازنشستگی: ▫️ برای اقدام از طریق GDRFA باید به وبسایت smart.gdrfad.gov.ae مراجعه کرده و گزینه‌ی ورود اشخاص (individual) را انتخاب کنید و سپس درخواست جدید را آغاز کرده و با دنبال کردن سوالات روی صفحه، فرم آنلاین را پر کنید.  ▫️ برای اقدام از طریق DLD باید شخصاً در اداره دبی لند دپارتمان DLD حضور یابید تا درخواست ویزا را انجام دهید.

ایجاد شده: 1/آذر/1402       آخرین ویرایش: 1/آذر/1402
صدور ویزای حوزه شینگن دیجیتالی می‌‌شود

صدور ویزای حوزه شینگن دیجیتالی می‌‌شود

به گزارش سرویس خارجی تور نیوز ؛ وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه، ۱۳ نوامبر، تغییر روال صدور ویزا را به تصویب رساندند. بر این مبنا، متقاضیان ویزای شینگن دیگر نیازی به مراجعه به کنسول‌گری‌ها یا مراکز ارائه خدمات مربوطه ندارند. پیش‌بینی می‌‌شود که پس از طی روند قانونی، صدور ویزای دیجیتال از چند هفته دیگر اجرایی شود. بر این مبنا، متقاضیان اقامت کوتاه‌مدت در حوزه شینگن می‌توانند با پر کردن فرم‌ مربوطه به شیوه آنلاین و بارگذاری مدارک بیومتریک - "زیست‌سنجی" الکترونیکی لازم، و نیز پرداخت هزینه‌های مربوطه، درخواست خود را ثبت کنند. پس از بررسی‌های لازم، درصورت تایید درخواست، یک بارکد رمزنگاری شده برای چاپ و ذخیره در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. با این حال، برخی از متقاضیانی که برای نخستین بار درخواست ویزا می‌کنند، یا کسانی که گذرنامه‌های جدید حاوی تغییرات داده‌های بیومتریک دارند، ممکن است همچنان لازم باشد به کنسول‌گری‌ها رجوع کنند. شهروندان بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان، از جمله استرالیا، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده، برای بازدیدهای کوتاه از حوزه شینگن، نیازی به درخواست ویزا ندارند.

ایجاد شده: 23/آبان/1402       آخرین ویرایش: 23/آبان/1402
ترکیش ایرلاینز و ریاض ایر در حال نهایی کردن خرید گسترده هواپیماهای مسافربری

ترکیش ایرلاینز و ریاض ایر در حال نهایی کردن خرید گسترده هواپیماهای مسافربری

به گزارش سرویس خارجی فلای نیوز ؛ شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و ریاض ایر در حال نهایی کردن مذاکراتی برای خرید گسترده هواپیماهای مسافربری هستند. مدیریت ترکیش ایرلاینز در شهر استانبول ترکیه با مقامات ایرباس دیدار کرد و برای خرید ۳۴۵ هواپیما به علاوه سفارش ۱۰ فروند ایرباس A350-900 که در ماه ژانویه اعلام شده بود،‌ به گفت‌وگو پرداخت. این سفارش شامل ۷۵ فروند ایرباس A350-900، پانزده فروند ایرباس A350-1000، پنج هواپیمای باری A350F و ۲۵۰ فروند ایرباس A321 NEO است. شرکت هواپیمایی جدید عربستان به نام «ریاض ایر» (Riyadh Air) به فرآیند سفارش ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ نزدیک‌تر شده است. این شرکت هواپیمایی که با حمایت صندوق سرمایه‎‌گذاری عمومی عربستان سعودی آغاز به کار کرده، در حال بررسی سفارش قطعی ۵۰ هواپیما به همراه سفارش احتمالی ۵۰ هواپیمای دیگر همزمان با آغاز «نمایشگاه هوایی دبی» است.

ایجاد شده: 22/آبان/1402       آخرین ویرایش: 22/آبان/1402
اجرای توافقنامه لغو روادید بین قزاقستان و چین

اجرای توافقنامه لغو روادید بین قزاقستان و چین

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ توافقنامه لغو متقابل روادید بین قزاقستان و چین به اجرا درآمد.  وزارت امور خارجه قزاقستان توضیح داد که این توافقنامه شامل بازدید از قلمرو مناطق اداری ویژه چین، هنگ‌کنگ و ماکائو نمی‌شود. شهروندان قزاقستان می‌توانند بدون روادید برای مدت حداکثر ۱۴ روز از هنگ‌کنگ بازدید و برای بازدید از ماکائو باید روادید دریافت کنند. شهروندان دو کشور از شرایط روادید برای امور خصوصی، گردشگری، درمان پزشکی، حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت و اهداف تجاری معاف هستند. در این صورت، مدت اقامت اتباع در قلمرو دو ایالت نباید در مجموع ۳۰ روز از لحظه عبور از مرز ایالتی بیشتر شود. در صورتی که شهروندان نیاز به اقامت بیش از ۳۰ روز داشته باشند، باید از قبل روادید مناسب را دریافت کنند. این روادید حق کار، تحصیل یا فعالیت تبلیغی را شامل نمی‌شود.

ایجاد شده: 20/آبان/1402       آخرین ویرایش: 20/آبان/1402
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...