نتایج جستجو...
جلوگيرى از افزايش تعرفه حاملهاى انرژى با پيگيرى جامعه هتلداران ايران

جلوگيرى از افزايش تعرفه حاملهاى انرژى با پيگيرى جامعه هتلداران ايران

به گزارش هتل نیوز، با تلاش ، پيگيرى مستمر و هميارى و همدلى هيات مديره جامعه هتلداران ايران از  افزايش ناعادلانه تعرفه قبوض گاز تاسيسات اقامتى كشور جلوگيرى شد . دبير جامعه حرفه اى هتلداران ايران در مصاحبه اختصاصى با هتل نيوز مطرح كرد ؛ با پيگيريها و نشستهاى انجام شده با مسئولين در دولت و خانه ملت و قولهاى مساعد ايشان مبنى بر حذف افزايش تعرفه هاى ياد شده ، یکی از چالشهای هتلداران در دوران ركود اقتصادى مرتفع گرديد . كاميار اسكندريون در اين مصاحبه از نشستهاى اعضاى هيات مديره در ٧٢ ساعت گذشته با على اصغر شالبافيان معاون گردشگرى كشور ، مسئولين شركت ملى گاز ايران ،" حاجی بابایی " رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس، " کاشفی " معاون انرژی سازمان برنامه و بودجه، " میرکاظمی " رئیس سازمان برنامه و بودجه و " نیکزاد " نایب رئیس اول و در نهايت آگاه سازى نايب رئيس مجلس شوراى اسلامى  در اينخصوص خبر داد. در اين نشستها اين مسئولين متقاعد شدند که در کمیسیون تلفیق بودجه  ۱۴۰۱ اقدامات مثبت در این خصوص صورت گیرد. مقرر شد وزیر گردشگری، تعرفه های انرژی خاص گردشگری را به دولت ارائه کنند. آقای " میرکاظمی " قول همکاری صد درصدی درخصوص در اولویت قرارگرفتن این قانون را دادند. جا دارد از همه ى اعضاى  جامعه بويژه نايب رئيس هيات مديره جناب آقاى " شهرام شيروانى " و بازرس جامعه جناب آقاى " جعفر بذرى " تشكر ويژه بعمل آيد .

ایجاد شده: 20/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1400     اخبار داخلی
دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

نظر به آنکه در خصوص تعرفه های انرژی و خاصه افزایش چندین برابری  تعرفه گاز تاسیسات گردشگری مباحث کارشناسی صورت گرفته و بسیاری بر این باور هستند که وزارت نیرو و یا هیئت دولت به صورت خاص جهت مقابله با صنعت گردشگری و هتلداری دستور افزایش تعرفه ها را برای این واحدها داده اند اگر به دنبال مقصر هستید با قاطعیت و با مدارک زیر به عرض می رسانم که دولت قبل و وزارتخانه و معاونت گردشگری  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یکی از اولین کسانی هستند که در این خصوص به واحدهای تابعه خود ضربه سنگینی وارد کردند !! و می بایست در همان زمانی که بودجه سال 1400 تدوین شد از تاسیسات خود حمایت می کردند و امّا دلائل : در قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سی سال قبل ماده 8 آن اشعار دارد ((کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تأسیسات مشابه از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض،‌مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها مقررات و دستورالعملهای بخش صنایع می‌باشند.)) تا کنون نیز به همین طریق عمل می شده است فقط بانک ها این مورد را نپذیرفته و کماکان این تاسیسات را خدماتی محسوب می کنند به استثناء مواردی که تسهیلات تبصره ای و یا ابلاغی باشد و در نتیجه تعرفه گاز که حداکثر برای صنعت به صورت ثابت  حدود متر مکعبی 1000 ریال بود جهت تاسیسات گردشگری محاسبه می گردید حال دولت در تدوین بودجه سال 1400 به دلیل هدفمند کردن یارانه ها پیشنهادی به مجلس ارائه دادند به این شرح ((ط- به منظور اجرای ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر سی‌درصد (۳۰%) و واحدهای سیمانی برابر ده درصد (۱۰%) و سایر صنایع (به‌غیر از نیروگاه‌) برابر ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به ‌شرکت‌های پتروشیمی که بر اساس جزء (۴) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تعیین می‌شود، خواهد بود. منابع حاصل از افزایش این بند به ردیف (۳) منابع دریافتی جدول تبصره (۱۴) این قانون اضافه می‌شو)) که مصوب شد و از فروردین ماه نیز اجرائی و نرخ متوسط خوراک گاز از متری 50000 تا متری 20000 ریال متغیر بود و طبق جدول زیر از فروردین گاز بها اضافه شد امّا چون مبلغ آن تا فصل سرما و مهرماه آنچنان بالا نرفته بود بسیاری از  همکاران متوجه این افزایش نشدند و اینک دچار این معضل بزرگ شدیم ، به هر حال مدافع تاسیسات گردشگری وزارت خانه خودمان می باشد و در حقیقت همان زمان که بودجه جهت تصویب به مجلس رفت می بایست معاونت گردشگری اقدامات موثری را انجام دهند و حال نیز تنها راه برون رفت از این مشکل فقط مصوبه مجلس است و پیشنهاد میشود همانطور که مجلس محترم کوره های آجر پزی را مستثنی کرد باید از مجلس استفسار کرد و  تعرفه تاسیسات گردشگری را  همردیف تعرفه کسب و کار تعیین نمایند . 71 نفر از نمایندگان محترم مجلس ضمن استفسار از حوزه قوانین مجلس طرحی را به کمیسیون انرژی ارائه دادند و تقاضا کردند تعرفه کوره های آجر پزی همانند تعرفه خدمات و کسب و کار باشد . در فروردین ماه  و  دوران کرونا معاونت محترم گردشگری و مدیرکل محترم نظارت وزارتخانه سفری به کرمان داشتند پیشنهادی خدمت ایشان ارائه شد جهت طرح در هیئت دولت و تدوین لایحه ای در خصوص تعرفه های خاص حاملهای انرژی و آب  تا بتوان جهت تصویب به مجلس ارائه داد ، این پیشنهاد در مصاحبه های ریاست محترم جامعه هتلداران ایران نیز تاکید شده بود و با استقبال معاونت محترم نیز روبرو شد امّا به اجرا گذاشته نشد اینک نیز باید تعرفه ها تغییر پیدا کند و نیازمند پی گیری و مساعدت کلیه همکاران است تا از طریق نمایندگان خود در مجلس به نتیجه برسد البته در این مسیر از وزیر محترم میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وزارتخانه به عنوان تنها مدافع این صنعت مهم  تقاضا داریم با رایزنی خود در کوتاه مدت این مشکل را مرتفع نمایند.  علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 18/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
تجلی هماهنگی دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه گردشگری رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری تهران

تجلی هماهنگی دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه گردشگری رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران  گفت ؛ به واسطه فراگیری واکسیناسیون و کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، امید مجددی برای احیای این صنعت به وجود آمده است. معاون گردشگری کشور تاکید کرد؛ موید این موضوع استقبال گردشگران داخلی از سفرهای داخلی و همچنین گردشگرهای خارجی برای سفر به ایران، به ویژه از ابتدای آبان ماه امسال است. شالبافیان ادامه داد ؛ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کمک سامانه هوشمند امید که تمام اماکن گردشگری را به هم متصل کرده است، روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته و همه این اماکن را رصد می‌کند. وی خاطر نشان کرد ؛ نشست با مسئولین دستگاه‌های دولتی که می‌توانند از مشکلات این صنعت گره‌گشایی کنند، نشست با مسئولین سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی گاز و… در دستور کار قرار گرفته است.  وی در پایان اعلام کرد؛ نمایشگاه امسال از حدود ۲۸ هزار مترمربع و ۱۰ سالن تشکیل شده است و نسبت به سال گذشته حدود دو و نیم برابر بزرگ‌تر شده است که نشان‌دهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.

ایجاد شده: 9/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400     اخبار داخلی
پنج ماه انتظار تا ارسال نخستین تصاویر تلسکوپ جیمز وب

پنج ماه انتظار تا ارسال نخستین تصاویر تلسکوپ جیمز وب

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دوشنبه شب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تلسکوپ فضایی جیمز وب پیشرانه‌هایش را به مدت کمتر از پنج دقیقه روشن کرد و خود را در مدار نهایی‌اش در فضا قرار داد. این مانور، واپسین گام مهم در مسیر استقرار تلسکوپ و پایان‌بخش سفری بود که ۳۰ روز پیش از روی سکوی پرتاب آغاز شد. درطول این این سفر پرخطر، تلسکوپ فرایند پیچیده باز شدن را پشت سر گذاشت و به شکل نهایی‌اش درآمد تا بتواند نور ستارگان و کهکشان‌های دوردست جهان را جمع‌آوری کند. هرچند خطرناک‌ترین بخش سفر جیمز وب، احتمالاً به پایان رسیده، فرایند تنظیم دقیق تلسکوپ اکنون آغاز شده است. کیت پریش، مدیر تلسکوپ فضایی جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در کنفرانس مطبوعاتی پس از رسیدن جیمز وب به مقصد نهایی‌اش گفت «ما صرفاً درحال چیدن میز بودیم. تازه مشغول رسیدن به ایستگاه بودیم و با گشودن این فضاپیمای زیبا، آن را آماده انجام فعالیت علمی می‌کردیم. بهترین‌ها هنوز در پیش است.» درطول سه ماه آینده، مهندسان مأموریت هر بخش ۶ ضلعی آینه تلسکوپ را با دقت فراوان تراز خواهند کرد تا تمام قسمت‌ها مانند آینه‌ای واحد با همدیگر کار کنند. به محض آنکه این فرایند به پایان رسد، تیم مأموریت دو ماه بعدی را برای آزمایش ابزارهای جیمز وب و کالیبره‌سازی آ‌نها با هدف انجام وظایف مختلف صرف خواهد کرد. تنظیم و آزمایش تلسکوپ ممکن است فرایندی طولانی به نظر آید؛ اما با درنظرگرفتن تلاش سنگین ۲۵ ساله برای ساخت جیمز وب، فقط چند ماه دیگر تا وقوع انقلاب در نجوم زمان باقی مانده است. جین ریگبی، دانشمند پروژه عملیات‌های جیمز وب در گادرد، حین کنفرانس مطبوعاتی گفت «تمام آنچه انجام می‌دهیم، آماده‌سازی تلسکوپ برای انجام فعالیت علمی تحول‌آفرین است. به‌همین‌دلیل، ما اینجا هستیم.» آینه اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب، ۶/۵ متر قطر دارد و از ۱۸ بخش ۶ ضلعی تشکیل شده است. آینه برای قرارگیری درون موشک در شکل نهایی بیش از حد بزرگ بود و از همین‌رو به صورت چندبخشی طراحی شد تا امکان تاشدن آن فراهم باشد. اکنون که آینه باز شده است، تیم جیمز وب باید بخش‌های آن را با دقت بی‌نظیر تراز کند تا یک سطح یکپارچه واحد تشکیل شود. آینه‌ها به‌منظور دریافت تصاویر شفاف از کیهان باید در گام‌هایی به اندازه یک‌پنج‌هزارم موی انسان تراز شوند. قراردادن تمام بخش‌های آینه در مکان صحیح با این دقت شگفت‌انگیز، زمان‌بر خواهد بود. بدین منظور، تیم مأموریت از ستاره‌ای درخشان و جداافتاده در صورت فلکی دب اکبر به نام HD 84406 عکس‌برداری خواهد کرد. مهندسان انتظار ندارند که این تصویر، ظاهری بسیار خوب داشته باشد. لی فاینبرگ، مدیر عناصر نوری جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا می‌گوید «ما ۱۸ تصویر مجزا دریافت خواهیم کرد که بسیار تار خواهند بود؛ زیرا این تلسکوپ‌های منفرد تراز نخواهند بود.» تیم مأموریت سپس موقعیت هر بخش آینه را با استفاده از عملگرهای مکانیکی در پشت هر بخش، به آرامی تنظیم خواهد کرد. درنهایت، ۱۸ تصویر تار همگی ادغام می‌شوند تا واضح‌ترین تصویر ممکن به‌وجود آید. یکپارچه‌سازی تصاویر، فرایندی زمان‌بر خواهد بود؛ زیرا با تنظیم هر بخش، تیم مأموریت باید داده‌ها را از فضاپیما بگیرد و پیش از انجام تغییرات بعدی، تصاویر را پردازش کند.

ایجاد شده: 7/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 7/بهمن/1400     اخبار خارجی
برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.» او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.» او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»  او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»  معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»  شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»  معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»  شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»  او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»  معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»  معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»  او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»  او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌ شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»  شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»  معاون گردشگری نبود مشکلات محیط‌زیستی و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»  شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»  شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»  او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»  او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.

ایجاد شده: 5/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400     اخبار داخلی
خروج نبض توریسم در سال ۲۰۲۱ از کما

خروج نبض توریسم در سال ۲۰۲۱ از کما

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، ورودی توریست خارجی به کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۱ با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد. آمار سازمان جهانی گردشگری از نبض توریسم، وضعیت «خروج از کما» را نشان می‌دهد اما شرایطی که آخرین سویه کرونا برای گردشگران به‌وجود آورده - محدودیت سفر در تعطیلات کریسمس- مانع بازگشت این بازار به شرایط ۲۰۱۹ شده است. جمعیت توریست‌ها ۷۲ درصد کمتر از دو سال پیش است. اگرچه گردشگری بین‌المللی در نیمسال اول 2021 بسیار ضعیف عمل کرده و از ژانویه تا سپتامبر 2021، میزان گردشگران 20 درصد کمتر از مدت مشابه خود در سال 2020 و 76 درصد کمتر از سطح 2019 بوده است، اما با احیای گردشگری در فصل تابستان، در انتهای سال 2021 نبض گردشگری در جهان با 4 درصد رشد همراه بود. با این حال این رقم همچنان بسیار پایین‌‌تر از سطح قبل از همه‌‌گیری کرونا است. گردشگری بین‌المللی در سال 2021 رشد 4 درصدی را در مقایسه با سال 2020 تجربه کرد و با 15 میلیون گردشگر بین‌المللی بیشتر، به 415 میلیون نفر در سال 2021 رسید. اما با این حال، براساس برآوردهای اولیه، ورودی‌‌های بین‌المللی هنوز 72 درصد کمتر از قبل همه‌‌گیری در سال 2019 بوده است. سال 2020 بدترین سال ثبت شده صنعت گردشگری در طول تاریخ بوده که میزان ورودی‌‌های بین‌المللی تا 73 درصد کاهش یافت.

ایجاد شده: 4/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 4/بهمن/1400     اخبار خارجی
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی  اظهار داشت:  انتظار می رود به دلیل وجود چندین مناسبت مذهبی پیش رو و تعطیلات رسمی در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، مسافرت ها افزایش یابد.  معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تلاش ویژه برای استقبال از نوروز سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود، انتظار داریم استان های کشور برنامه مناسبی برای ورود به قرن جدید داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان شمالی، تنوع اقوام و اشتراکات آن ها انتظار می رود برنامه های متنوعی توسط مسئولان این استان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و قرن جدید تدارک دیده شود. وی با بیان اینکه بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی بشدت آسیب دیده است، گفت: ارائه تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد و از دیگر سو  بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است. شالبافیان گفت: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی را افزایش خواهد داد و این امر ضرورت فعالیت دائمی را در طول سال می طلبد. معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم هماهنگی استانداران در خصوص موضوعات مشابه تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال، استانداران خطه خراسان می توانند در حوزه های خدمات جاده ای و امدادرسانی با یکدیگر تبادل نظر کرده و برای برنامه های گردشگری، نشست منطقه ای برگزار کنند.

ایجاد شده: 1/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1400     اخبار داخلی
افتتاح فیتور ۲۰۲۲ با حضور معمولی ایران

افتتاح فیتور ۲۰۲۲ با حضور معمولی ایران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری (فیتور)، امروز با حضور ۱۰۷ کشور و حدود ۷هزار شرکت، در مادرید، پایتخت اسپانیا، افتتاح شد. ;این نمایشگاه که تا ۲۳ ژانویه (برابر با ۳ بهمن ۱۴۰۰) ادامه دارد، به دنبال کمک به بازیابی صنعت گردشگری و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، تقریباً دو سال پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا است. پادشاه اسپانیا، فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری، فیتور ۲۰۲۲، را در محل برگزاری نمایشگاه‌های مادرید، (IFEMA) با همراهی وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری، ریس مارو، افتتاح کردند. رئیس انجمن مادرید، ایزابه دیاز آیوسو، و شهردار پایتخت، خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا نیز آن‌ها در این افتتاح همراهی می‌کردند. اگرچه مسئولان این بخش انتظار ندارند که گردشگری تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد، کارشناسان بر این باورند که ارقام اقتصاد گردشگری در سال ۲۰۲۲ نزدیک به سال ۲۰۱۹ خواهد بود. فیتور با هدف رهبری این بهبود و راه‌اندازی مجدد گردشگری، امسال مشارکت حضوری را برای نمایشگاه انتخاب کرد، اما قالب آنلاینی را که در نسخه ۲۰۲۱ پذیرفته شده بود نیز حفظ کرده است. مادرید قرار است در طول دوره پنج‌روزه این نمایشگاه، میزان ۹۰ هزار نفر باشد که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها متخصص صنعت گردشگری هستند. همچنین، این نمایشگاه در آخر هفته پذیرای عموم علاقمندان از سراسر دنیا خواهد بود. با حدود ۶۰۰ غرفه‌دار و ۷ هزار شرکت، ارقام نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ هنوز با آمار ثبت‌شده در سال ۲۰۲۰ (که درست قبل از شروع همه‌گیری برگزار شد) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ غرفه‌دار، ۱۱ هزار شرکت، ۱۶۵ کشور و ۲۵۰ هزار بازدیدکننده شرکت کرده بودند. چهل و دومین دوره نمایشگاه فیتور اسپانیا ۲۰۲۲ صبح روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه برابر با ۲۹ دی‌ماه ماه ۱۴۰۰ با حضور پادشاه اسپانیا برخی از مقامات گردشگری اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری و مسئولین دیگر کشورهای حاضر در نمایشگاه از جمله صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی افتتاح شد. امسال در غرفه ایران ۱۴ شرکت‌کننده ایرانی در حوزه تورهای ورودی، صنایع‌دستی و سوغات ایرانی حضور دارند. 

ایجاد شده: 30/دی/1400       آخرین ویرایش: 30/دی/1400     اخبار داخلی
هتل های کیش آماده جذب تماشاگران جام جهانی

هتل های کیش آماده جذب تماشاگران جام جهانی

به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: در کیش 50 هتل وجود دار که از مهر ماه سال 1400 به بعد هیچ موقع درصد اشغال هتل های جزیره کیش از 80 درصد پایین نیامده است و الان در بعضی از هتل ها درصد اشغالشان بر اساس قیمت و نوع خدمات، بین 95 تا 98 درصد است، چون از آنها خواهش کردیم چند اتاق خود را برای روز مبادا خالی نگه دارند. وی با بیان اینکه مهم ترین فاکتور برای اینکه مسافر احساس امنیت کند ، واکسیسناسیون کامل است، گفت: در جزیره کیش هیچ پرسنلی را نداریم که دو دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشد و الان مرکز بهداشت سلامت همه تلاش خود را می کند تا پایان بهمن همه کادر هتل ها سه دوز واکسن خود را دریافت کنند. همچنین مرتب بر هتل ها نظارت می شود که پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، از همه هتلدارانمان بابت اینکه نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کنند تشکر می کنم. رئیس جامعه هتلداران بیان کرد: 99 درصد مسافران هتل های کیش داخلی هستند و مسافر خارجی خیلی کم داریم ، مگر اینکه فردی کار بیزنسی داشته باشد یا اینکه به صورت استثنا یک جهانگردی قصد گردش در ایران داشته باشد. قبلا هتل ترنج از لبنان و عمان مسافر می پذیرفت که الان به خاطر نبودن پرواز محدود شده است، ولی اگر پرواز ها دایر باشد برای دو تا از هتل های ما مسافر خارجی هم می آید. وی با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی 2022 در اواخر آبان ماه 1401 در قطر برگزار خواهد شد، گفت: قطر برای میزبانی تماشاچیان جام جهانی 2022 با کمبود هتل و اقامتگاه مواجه است. قطر برای مسافران و تماشاچیان بازی های جام جهانی از امارات و عربستان هم اتاق گرفته است. ما نیز پیشنهاد همکاری به قطر دادیم، یکی از اعضای سفارتخانه قطر به کیش آمده و از هتل ها بازدید کرده است، سفیر ما نیز در قطر آمده و امکانات را دیده است و از این پیشنهاد هم استقبال شده است. وی با بیان اینکه سال آینده در جام جهانی ، اتاق شبی 15 میلیون تومان در دوحه است، گفت: ما 3 هزار اتاق در هتل های 5 ستاره از شبی 1 میلیون تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته ایم تا مردم ایران به کیش بیایند و بدون نیاز به ویزا 3 ساعته به آنجا رفته و باز گردند. بنده تعهد دادم 3 هزار اتاق در ایام مسابقات جام جهانی 2022 در اختیار تماشاچیان قرار داده شود، یعنی مسافر بازی را در قطر تماشا کرده و شب به کیش بازگردد. ما می خواهیم کاری کنیم با گذاشتن چند پرواز و کروز تماشاچیان صبح بازی را در قطر تماشا کنند و شب به کیش برای استفاده از هتل بازگردند. رایزنی ها در حال انجام است اما به دلیل مشکل عدم ثبات مدیریتی جزیره کیش هنوز در دست بررسی نهایی است، امیدواریم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم. وی ادامه داد: آنهایی هم که از کشور های خارجی می خواهند به کشور ما بیایند نیز چون اعتقادات ما اجازه نمی دهد و آنها هم شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برای ایران امکان پذیر نیست که آنها بیایند. از طرفی مسافران خارجی از کشور های دیگر برای ورود به کیش نیاز به ویزا دارند، چون هیچ کدام از ایرلاین های خارجی مستقیما به کیش پرواز ندارند. وی در پاسخ به اینکه در قطر قانون قرنطینه 24 ساعته برای ورود مسافران برقرار است و آیا ممکن نیست این قرنطینه مشکلاتی را ایجاد کند،گفت: در قطر این میزان اقامتگاه برای قرنطینه وجود ندارد. البته سازمان WHO این موضوع را بررسی می کند ، قطع به یقین این فیلتر برداشته خواهد شد.

ایجاد شده: 29/دی/1400       آخرین ویرایش: 29/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...