نتایج جستجو...
حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی

حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا، مانند American Airlines، Delta Air Lines،United Airlines و Southwest Airlines هشدار داده‌اند که استقرار زودهنگام بازه‌ی فرکانسی (طیف) جدید شبکه‌ی ۵G می‌تواند باعث اختلال فاجعه‌بار در پروازهای سراسر این کشور شود. این هشدار که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل از جمله «یوپی‌اس» (UPS) و «فدکس» (FedEx) هم امضا شده است، در نامه‌ای از مدیران اجرایی شرکت‌ها که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، داده شده است و در آن اعلام شده که هم پروازهای تجاری و هم پروازهای باری ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. این طیف ۵G به‌عنوان باند فرکانسی C یا C-band شناخته می‌شود و استقرار آن پس از چندین بار تأخیر قبلی، سرانجام قرار است در روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) توسط شرکت‌های «ورایزن» (Verizon) و «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) اجرایی شود. در هسته‌ی اصلی هشدارها، این نگرانی وجود دارد که امواج هوایی باند C جدید ممکن است با ارتفاع‌سنج‌های حساس راداری در هواپیماهای خاص تداخل ایجاد کند. ارتفاع‌سنج یک ابزار بسیار مهم برای فرود، به‌ویژه در زمانی که دید خلبان محدود است، به‌شمار می‌رود و خرابی در این سامانه می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. چنان‌که ایراد سیستم ارتفاع‌سنج در سال ۲۰۰۹ با سقوط مرگبار هواپیمای «ترکیش ایرلاینز» (Turkish Airlines) همراه شد. اگرچه از نظر فنی، ۲۲۰ مگاهرتز فاصله میان طیف فرکانسی استفاده شده توسط تجهیزات هواپیما و طیف جدید ۵G وجود دارد، اما خطوط هوایی نگران هستند که تجهیزات قدیمی‌تر موجود در برخی از هواپیماها همچنان تحت تأثیر قرار بگیرند. نگرانی‌های ایمنی هوانوردی تا کنون باعث شده بود عرضه‌ی باند C اینترنت نسل ۵ از دسامبر گذشته تا این هفته به تعویق بیفتد.

ایجاد شده: 29/دی/1400       آخرین ویرایش: 29/دی/1400     اخبار خارجی
ترویج سفر داخلی پیش‌شرطی برای معرفی گردشگری ایران به دنیا

ترویج سفر داخلی پیش‌شرطی برای معرفی گردشگری ایران به دنیا

به‌گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان‌ " معاون گردشگری کشور در نشست «هم‌اندیشی با شهرهای جهانی» گفت: «گردشگری ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی کشور است و همچنین، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.» او ادامه داد: «یکی از حوزه‌هایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان ابزاری برای تحقق مأموریت‌هایش نمود پیدا کرده، گردشگری است.» شالبافیان با اشاره به ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی، عنوان کرد: «خوشبختانه رایزنان فرهنگی ایران و پایگاه‌هایی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند به مثابه یک قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند.» معاون گردشگری کشور با اشاره به دیگر ظرفیت‌ها و نمایندگی‌ها در خارج از کشور، اظهار کرد: «جلساتی را نیز با رایزنان اقتصادی داشته‌ایم، همچنین وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد اما رایزنان فرهنگی می‌توانند به عنوان مرکز ثقل عمل کنند.» او نقش کلیدی حوزه گردشگری در رشد و توسعه شهرها و معرفی داشته‌های فرهنگی ایران به جهانیان را یادآور شد و گفت: «حوزه گردشگری در شناساندن داشته‌های فرهنگی ما در سراسر جهان نقش‌آفرینی خواهد کرد.» معاون گردشگری کشور تأکید کرد: «شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارند. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنیم باید اول سفر ایرانی‌ها را در ایران ترویج کنیم. چون فرآیند سفر محملی برای شناساندن است.» شالبافیان اضافه کرد: «بنابراین باید گفت، برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکه‌ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی می‌توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.» شالبافیان‌ در پایان سخنانش، از تفاوت نوروز ۱۴۰۱ با نوروز سال‌های قبل سخن گفت و ادامه داد: «این نوروز به این دلیل متفاوت است که وارد قرن جدید می‌شویم، مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز امسال است.»

ایجاد شده: 28/دی/1400       آخرین ویرایش: 28/دی/1400     اخبار داخلی
با استناد به چه مصوبه‌ای تعرفه حامل‌های انرژی افزایش یافته است

با استناد به چه مصوبه‌ای تعرفه حامل‌های انرژی افزایش یافته است

به گزارش هتل نیوز، " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: ما حمایت نمی‌خواهیم ای کاش اجازه دهند که صنعت هتلداری و گردشگری راه خودش رو برود،  متأسفانه 80 درصد هتل‌ها پروانه بهره‌برداری را که حق مسلم‌شان است نمی‌توانند دریافت کنند جه برسد به حداقل سوبسیدها! نمی دانم چقدر باید فریاد بزنیم؟ اگر واقعا نمی‌خواهید این صنعت پا بگیرد خیلی راحت تغییر کاربری‌ها را بدهید. وی افزود: چقدر باید دوندگی کنیم؟ واقعا همکاران سراسر کشور مستاصل شده اند، من یک نفر از همکاران را ندیدم که در ۲۲۰۰ هتل و ۴۰۰۰ هزار هتل آپارتمان از شغل خودش رضایت داشته باشد، ما در ابتدایی ترین موضوعات مانده‌ایم و اخیراً هم که تیر خلاص را با افزایش تعرفه‌ حامل‌های انرژی زدند. با استناد به چه چیزی؟ اگر مصوبه مجلس بوده چرا ما خبر نداریم؟ اقای سیادتان در هتل خودش ۱۲۰ پرسنل دارد، یعنی ۱۲۰ خانوار!‍ در مجموعه آقای حمزه زاده نزدیک هزار نفر نان می برند آن وقت ما در ابتدایی ترین موضوعات مانده ایم. اسکندریون با اشاره به اینکه ما یک برنامه مدون برای گردشگری کشور نداریم، گفت: دلیل این امر باور نداشتن صنعت گردشگری است، چرا که اگر این صنعت را باور داشتیم مثل سازمان تامین اجتماعی برایش برنامه می نوشتیم. یکی از ستون‌هایی که می تواند مشکلات را پیگیری و حل کند رسانه است و ما امید داریم رسانه فریاد ما را به گوش مسئولان برساند.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ضرر صنعت گردشگری است

اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ضرر صنعت گردشگری است

به گزارش هتل نیوز، " جعفر بذری " بازرس جامعه حرفه ای هتلداران سیاست‌های اجرای هدفمندی یارانه‌ها را به ضرر صنعت گردشگری دانست و گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها صنعتی که مستثنی بود و نتوانست کمکی از این قانون بگیرد، صنعت گردشگری بود، حتی سایر سیاست‌های اجرای هدفمندی هم به ضرر گردشگری بود، قیمت حامل‌های انرژی بالا رفت و افزایش قیمت بنزین بر گردشگری اثر منفی گذاشت، بنابراین ما فقط اسم صنعت را یدک کشیده‌ایم. وی دولت را رقیب بخش خصوصی دانست و گفت: شما کدام شهر را سراغ دارید که دولت در آن مهمانسرا نداشته باشد؟ بذری موضوع حامل‌های انرژی را مسأله ای مهم عنوان کرد و افزود: هتل ما در یک استان سردسیر واقع شده و دقیقاً از نیمه‌های اردیبهشت به بعد باید در شهری مثل سرعین اردبیل تأسیسات را روشن کنیم امسال هم همینطور بود اما از هفته پیش به طور مرتب گاز و برق هتل‌ها را قطع می‌کنند. ما انتظار داشتیم با تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه از حداقل‌ حمایت‌ها برخوردار شویم اما متأسفانه وزیر هیچ جلسه‌‌ای برگزار نکرد.  بازرس کشوری جامعه هتلداران ایران در خصوص سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) و تأثیر آن بر فرآیندهای اداری در حوزه گردشگری گفت: این سامانه نه تنها کمکی نکرد بلکه سد راهی برای تمدید پروانه بهره برداری هتل‌ها شد.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
گردشگری در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است

گردشگری در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان آذر ماه سال جاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی گریبان صنعت هتلداری در ایران را گرفت. وی افزود: در کشورهای مختلف، دولت‌ها کمک های مختلفی به فعالان گردشگری و هتلداری داشتند، در کشور ما هم در دولت قبل دو بسته حمایتی به عنوان تسهیلات کرونایی ابلاغ شد اما نه تنها اجرا نشد بلکه در عمل ضد حمایت بود. حمزه زاده تصریح کرد: امهال مالیاتی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد اما وقتی دوستان برای مفاصا حساب به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند با ۱۰ درصد جریمه مواجه شدند، در واقع کسی به دنبال اجرای قانون نبود و متأسفانه در این میان حق ما تضییع شد. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث حامل‌های انرژی بدترین و بی رحمانه‌ترین برخورد را با فعالان گردشگری و هتلداری کشور داشت، افزود: متأسفانه بسیاری از هتل‌ها به دلیل تأخیر ۵ یا ۱۰ روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند. وی در ادامه گفت: هیچ کس  از تسهیلات کرونایی استقبال نکرد چون حقوقی که یک هتلدار طی یک سال پرداخت می‌کرد بیشتر از تسهیلات ۱۶ میلیونی بود، به همین جهت شاهد بودیم بخشی از کارکنان با تجربه و متخصص در صنعت هتلداری تعدیل شدند و تعدادی از هتلداران با هزاران زحمت و با قرض و فروش ملک هتل خود را حفظ کردند. در دوران اصلی کرونا ضریب اشغال هتل‌ها زیر 5 درصد بود و این برای هتل بزرگ‌ترین ضرر محسوب می‌شود، در واقع تا ۴۰ درصد ضریب اشغال ضرر است و از بالای ۴۰ درصد تازه هتل به حاشیه سود می‌رسد، خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت کلیه کارکنان هتل‌ها واکسینه شدند و اگر هر کارمندی به هر دلیلی از زدن واکسن امتناع می‌کرد با او قطع همکاری می‌شد، رفته رفته با کاهش آمار کرونا وضعیت سفر در کشور بهتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای مسافران به هتل‌ها باز شد. حمزه زاده در خصوص طرح مشکلات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما انتظار داشتیم که در دولت فعلی به داد افرادی که در شرایط کرونا متضرر شدند برسند و با شروع فعالیت دولت جدید، مشکلات ما حل شود اما در حال حاضر که چند ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد هیچ اتفاقی نیفتاده، ما تمامی مشکلات را به آقای ضرغامی ابلاغ کردیم. صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و ۱۵ سازمان در این مسیر با ما همراه هستند اما متأسفانه تا این لحظه یک قدم مثبت در راستای حل مشکلات برداشته نشده است، ما وضعیت دولت را درک می‌کنیم و مثل سایر کشورها انتظار کمک بلاعوض نداریم اما انتظار داریم تا یک سری کارها که منجر به کاهش بخشی از مشکلات می‌شود را انجام دهند. وی ادامه داد: برای مثال نگاه دولت به مسائل حوزه گردشگری و هتلداری باید تخصصی باشد، در حوزه حامل‌های انرژی سیاست دولت افزایش تعرفه‌هاست اما باید بدانند که هتل با منزل مسکونی تفاوت ۱۰۰ درصدی دارد. در یک هتل ۵ ستاره چه مسافر بیاد چه نیاد تمام برق ها باید روشن بماند، سیستم گرمایش و سرماش باید روشن باشد، ما نمی‌توانیم به مسافر بگوییم در مصرف آب صرفه‌جویی کند، لذا نگاه دولت در بحث حامل‌های انرژی باید تخصصی و متناسب با موضوع باشد، اما متاسفانه به هیچ وجه این موضوع رعایت نمی‌شود و همین عدم نگاه تخصصی وزارت نیرو در بحث حامل های انرژی مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه به صورت میانگین در چند ماه گذشته تنها در حوزه آب تعرفه ۴ برابر شده است، گفت: چند ماه پیش تعرفه برق هم چند برابر شد و با این اوصاف و هتل‌داران هرچه در می‌آوردند باید یک مبلغی هم از جیب هزینه کنند تا پاسخگوی تعرفه حامل‌های انرژی باشد. وی افزود: من معتقدم گردشگری ما در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است و ما برنامه جامع ملی برای کشور در حوزه گردشگری نداریم، ضمن اینکه عمده قوانین، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها به نحوی تدوین شده که نگاه دولتی دارد و منافع دولتی بر منافع فعالان بخش خصوصی ترجیح داده شده است. حمزه زاده تأکید کرد: تا زمانی که این نگاه‌ها به سمت تقویت بخش خصوصی تغییر جهت ندهد، مشکلات ما نه تنها حل نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
رسانه ها در رونق گردشگری کیش نقش مهمی دارند

رسانه ها در رونق گردشگری کیش نقش مهمی دارند

به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جلسه شورای اداری که روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد؛ تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر این که می‌توان با رونق گردشگری بسیاری از مشکلات استان را برطرف کرد، اظهار داشت: حجم قابل‌توجهی از صنعت اقتصادی جزیره مربوط به گردشگری می‌باشد و متاسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان، بیشترین آسیب را به این صنعت وارد کرده است. لواسانی در رابطه با گذر از بحران  بیماری کرونا و واکسیناسیون عموم مردم، گفت: پیش بینی می شود که نوروز امسال کیش میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران باشد که در این خصوص برنامه‌های متعدد و خاصی برای این ایام تدوین شده است. وی “اطلاع رسانی در سطح گسترده” را یکی از مهم‌ترین ابزارهای گردشگری عنوان کرد و افزود: جزیره کیش در فصل های کم مسافر فرصت مناسبی برای تبلیغات گسترده است و صدا و سیمای مرکز کیش در این زمینه می تواند نقش موثری را ایفا  کند.

ایجاد شده: 25/دی/1400       آخرین ویرایش: 25/دی/1400     اخبار داخلی
آیا متولی گردشگری می‌تواند از فرصت جام جهانی قطر بهره بگیرد؟

آیا متولی گردشگری می‌تواند از فرصت جام جهانی قطر بهره بگیرد؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود. این نخستین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود و صعود تیم ملی ایران هم به جام جهانی با توجه به وضعیت فعلی تیم ملی در مسابقات انتخابی قطعی است. آنچه در جام جهانی ۲۰۲۲ صعود تیم ملی کشورمان به این مسابقات را برای فوتبال‌دوستان جذاب‌تر می‌کند این است که با توجه به فاصله کم ایران تا محل برگزاری جام جهانی امکان تماشای مسابقات نیز بیش از دوره‌های قبل وجود دارد و این موضوع بسیار شگفت‌انگیز می‌تواند موجب توسعه اقتصادی صنعت گردشگری کشور نیز شود. البته اگر برنامه‌‌ریزی شده عمل کنیم. یکی از گزینه‌های موجود جزیره کیش است که می‌تواند به هاب ترانسفر و جذب گردشگران این رویداد مهم ورزشی برای کشورمان مبدل شود. مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود دو ساعت زمان می‌‌برد و ضمن اینکه فوتبال‌دوستان و گردشگران ایرانی می‌توانند برای نخستین‌بار تجربه رفتن در محل بازی‌های جام جهانی را پیدا کنند و تماشای مسابقات جام جهانی برای بسیاری از ایرانیان با توجه به این موقعیت زمانی و مکانی می‌تواند خاطره زیبایی را برای آنها تداعی کند. باید توجه داشته باشیم جام جهانی محدود به استادیوم‌‌های مسابقات نیست و بسیاری برنامه‌های متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود که علاقه‌‌مندان زیادی به خود جذب می‌کند و می‌توان با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در منطقه آزاد کیش با توجه به مزیت‌‌های سفری که دارا است نسبت به جذب گردشگران اقدام کرد. در حالی‌که کمتر از یک سال به برگزاری جام جهانی قطر باقی مانده، ایران با توجه به روابط خوب سیاسی و اقتصادی با قطر، می‌تواند زیر‌ساخت‌‌های آن را مهیا کند و جزیره کیش با همیاری مسوولان منطقه آزاد کیش و حضور فعالان صنعت گردشگری کشور به مرکز تبادل گردشگر میان ایران و قطر تبدیل شود. راه‌‌اندازی مسیر پروازی بین کیش و دوحه با توجه به بین‌المللی بودن فرودگاه شهر کیش و همچنین راه‌‌اندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نیست. ایران با توجه به داشتن بنادر که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی‌های مسافربری را دارند همچنین کشتی‌‌‌‌های خوب برای جابه‌جایی مسافر، کار دشوار و هزینه‌بر زیادی پیش رو ندارد. اگر با برنامه‌‌ریزی صحیح عمل کنیم و نگاه منطقی و به دور از رویاپردازی داشته باشیم می‌توانیم حداکثر استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشیم و علاوه بر ترانسفر فوتبال‌دوستان و گردشگران ایرانی برای ترانسفر گردشگران از کشورهای همسایه نیز اقدام کنیم. گردشگران ایرانی و خارجی می‌توانند به کیش بیایند و پس از اقامت در این جزیره با کشتی یا هواپیما به قطر بروند و بازی‌های جام جهانی را تماشا کنند و به دلیل نزدیکی کیش به قطر، لازم نیست مسافران در هتل‌‌های قطر اقامت و هزینه ارزی پرداخت کنند؛ علاقه‌‌مندان می‌توانند صبح به قطر بروند و بعد از تماشای بازی به کشور برگردند و منطقه آزاد کیش را با ایجاد حال و هوای فرهنگی-ورزشی خاص پذیرای گردشگران ایرانی خارجی کرد که در مسیر کیش-قطر و برعکس ترانسفر می‌شوند و ضمن تماشای این مسابقات و سفر کوتاه به قطر در جزیره کیش اقامت دارند.

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

به گزارش هتل نیوز، " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که عصر دیروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: «دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقاطع این ملت بزرگ بوده است.» وزیر گردشگری افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینه‌های آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینه‌های خودش هم داشته است. کسی‌که باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.»  او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق تام میراث‌فرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراث‌فرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.»   مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بی‌بدیل است که خروجی‌ها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «اگر داریم ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ می‌کنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضی‌ها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.»  مهندس ضرغامی گفت: «یک‌بار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعه‌ای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزش‌ها و قهرمان‌های ملی‌اش است و مردم همین هستند.»  وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، نشان‌دهنده ارزش‌های دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزه‌ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که می‌کنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که می‌کارید، برکت آن به دلیل خون‌های پاک شهیدان است.»  وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بوم‌گردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.»  مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راه‌های مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراث‌فرهنگی است.»

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
هتل یخی سوئد، اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان

هتل یخی سوئد، اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هتل یخی سوئد اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده و هرسال هزاران نفر را از نقاط مختلف جهان به شمال سوئد می‌کشاند. این هتل که نخستین بار در سال 1990 به روی گردشگران گشوده شد، در روستای کوچک یوکاس‌یروی در شمال سوئد قرار گرفته است. هتل یخی هرسال بازسازی می‌شود و به مساحت و امکانات تفریحی این هتل اضافه می‌گردد. ساخت این هتل پروژه‌ای یک‌ساله است. در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) 5 هزار تُن یخ از رودخانۀ تورن تأمین شده و در بهار و تابستان در یخچال‌های عظیم صنعتی نگهداری می‌شوند. سپس تنها طی ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) این هتل ساخته می‌شود و دوباره در اواسط ماه آوریل (فروردین) که همه‌چیز شروع به ذوب شدن می‌کند، این ساختۀ دست بشر نیز به طبیعت بازخواهد گشت. مسافران هتل یخی سوئد اغلب ثروتمندان هستند زیرا هزینۀ اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینۀ گزاف ساخت آن، بسیار بالا است. قیمت اتاق‌ها برای هر شب اقامت در این هتل حدوداً 800 دلار است. این هتل به امکانات پیشرفته‌ای مجهز است که دمای هتل را ثابت نگه می‌دارد. امکان استفاده از استخر آب گرم نیز در هتل وجود دارد. حتی لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل از یخ ساخته‌شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آن‌ها را به محل‌های گرم‌تر منتقل کنند.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار خارجی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در نمایشگاه CES 2022 اسکای‌درایو، یک استارت‌آپ فناوری هوایی در توکیو و با پشتیبانی تویوتا، از وسیله‌ی نقلیه‌پرنده‌ی فوق سبک و جمع‌وجور خود، مدل SD-03 که آزمایش پرواز خلبانی را کامل کرده‌، رونمایی کرد. این نخستین بار است که این شرکت SD-03 خود را در مقیاس کامل در کشوری به جز ژاپن به نمایش می‌گذارد. خودروی پرنده‌ی «اسکای‌درایو» (SkyDrive) برای برخاستن و فرود عمودی با پایداری بسیار زیاد طراحی شده است و با آلایندگی صفر، حمل‌ونقل سریع و ایمن را در همه جا، ازجمله برای نجات اضطراری، امکان‌پذیر می‌سازد. این هواگرد عمودپرواز شهری الکتریکی با بیشینه وزن برخاست ۴۰۰ کیلوگرم از ۸ ملخ استفاده می‌کند و دارای حداکثر سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر مدل نمایش داده شده، مدل SD-05 هم‌اکنون در دست توسعه است و به‌عنوان یک تاکسی هوایی برای عرضه در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوساکا ژاپن درنظر گرفته شده است. اسکای‌درایو اخیرا پس از تأیید گواهینامه‌ی مدل پرنده‌ی خود توسط وزارت حمل‌ونقل ژاپن، به سمت تجاری‌سازی محصول خود حرکت کرده است. نقطه عطفی که هیچ توسعه‌دهنده‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی شهری دیگری در ژاپن به آن دست نیافته است. «تاکهیرو ساتو» (Takehiro Sato) مدیر عملیات اسکای‌درایو گفت: «مدل SD-03 نقطه اوج تخصص ما در فناوری‌های ربات‌های پرنده و مهندسی آیرودینامیک است. چیزی که می‌خواهیم در آینده ببینیم این است که وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی اسکای‌درایو از پارکینگ و پدهای بالگرد در بالای ساختمان‌ها بلند می‌شوند و در آن‌ها فرود می‌آیند و در نهایت سفر هوایی نقطه-به-نقطه را به یک انتخاب واقعی برای حمل‌ونقل روزانه‌ی شهری تبدیل می‌کنند.» او افزود: «ما سخت‌تر و سریع‌تر از همیشه کار می‌کنیم تا این انقلاب حوزه‌ی حمل‌ونقل را که هر قرن یک بار روی می‌دهد، به واقعیت تبدیل کنیم.» شرکت اسکای‌درایو در جولای ۲۰۱۸ با مأموریت راهبری یک انقلاب حمل‌ونقل برای یک بار در قرن، تأسیس شد. از آن زمان این شرکت تحت حمایت تویوتا، توسعه‌ی خود را در زمینه‌ی خودروهای پرنده و پهپادهای باری بیشتر کرده است و با مشارکت دیگران برای ترویج چشم‌انداز مشترک دنیای آینده، که در آن مردم می‌توانند از حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک راه دردسترس در جابه‌جایی‌های روزانه استفاده کنند، فعالیت دارد.

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار خارجی
بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری می‌توانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیت‌های سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینه‌های نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینه‌ها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتری می‌شد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمی‌کرد بلکه هزینه‌هایی را نیز تحمیل می‌کرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوج‌گیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، اما بدهی که به بانک‌ها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود می‌کنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام می‌شودو قرار است در بیشتر استان‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمی‌شود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...