به گزارش هتل نیوز ، " احمد حمزه زاده " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی اظهار کرد: این پروژهها شامل ۱۷ هتل و چهار هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۴ واحد سفرهخانه سنتی، ۲۸ مجتمع گردشگری، هشت اردوگاه گردشگری، هفت اقامتگاه بومگردی، ۲ اقامتگاه سنتی، یک طرح مربوط به ایجاد محیطها و پارکهای طبیعتگردی و گردشگری، سه واحد پذیرایی و انواع غذاخوریهای منفرد بینراهی، سه طرح مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مجموعه تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمعهای خدماتی و رفاهی بینراهی و ۲ مرکز آبدرمانی است. وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این پروژهها با سرمایه مورد نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومان در شهرستانهای تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستانآباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، آغاز خواهد شد. ۱۹۳ قلم، شی تاریخی در آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: ۱۹۳ قلم، شی تاریخی و فرهنگی استان در سال گذشته حفاظت، مرمت و ساماندهی شده است. حمزه زاده گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موجود در موزههای تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی، اقداماتی نوین در تمامی موزههای آذربایجان شرقی طی سال گذشته انجام شده است. وی با اشاره به اجرای سیستمهای الکترونیکی و حفاظتی در موزههای استان، گفت: تمامی موزههای تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سطح استان به سیستمهای الکترونیکی و حفاظتی مجهز شدند. حمزه زاده اظهار کرد: از جمله موزههای مجهز شده به بلیت الکترونیکی میتوان به موزههای آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، عصر آهن، کبود، قرآن و کتابت در کلانشهر تبریز و موزه ایلخانی مراغه، باغ مزار شیخ شهابالدین اهری، موزه عشایر سراب، کلیسای سنت استپانوس، موزه صفوی بناب اشاره کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته حفاظت و مرمت ۷۰ قلم اشیا و ساماندهی و مستندسازی ۱۲۳ قلم اشیای فرهنگی تاریخی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است. حمزه زاده همچنین از مرمت و بازسازی سفال باستانی سایت موزه عصر آهن خبر داد. وی گفت: محوطه باستانی عصر آهن در زیر چندین متر رسوب و لایههای زمینشناسی قرار گرفته و گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است که در کاوشهای انجام شده گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلتهای انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی و فلزی و استخوانی از آن به دست آمده است. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی ادامه داد: حفاظت و نگهداری تخصصی از این سایت موزه و اشیای متعلق به آن همواره توسط متخصصان حوزه باستان شناسی این اداره کل در حال انجام است که از اقدامات اخیر می توان به مرمت و بازسازی سفال باستانی این سایت موزه که بصورت جزئی دچار آسیب شده بود، اشاره کرد. حمزه زاده اظهار کرد: این سفال خاکستری از ناحیه دسته و نوک آبریز دچار شکستگی و ترک شده بود که توسط متخصصان حوزه باستان شناسی پس از پاکسازی مورد استحکام بخشی، بازسازی و باز پیدایی قرار گرفت و به محل موزه بازگردانده شد.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبر آنلاین، " کامران هارونی " مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، درگفت وگویی اظهار داشت: چند روزی است که با پایان یافتن سفرها و قرمز شدن استان اصفهان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه در استانها تقصیر موج چهارم کرونا را گردن مسافران و سفرها انداخته اند. وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کمال همکاری را با سایر دستگاه های مربوطه داشته است و ضمن ابلاغ دستورالعمل های سفر هوشمند به تمام تاسیسات گردشگری و با تحقق شعار سفرهای ایمن مسئولانه به نحو احسن مسافرت ها را هدایت کرده است. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از استانهای کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم مراکز بهداشت برای هتل ها گواهی نامه ایمن صادر شد تا مسافر بتواند با فراغ بال و خیالی آسوده مسافرت کند. وی اضافه کرد: درطول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ۴۰ گروه کارشناسی بیش از سه هزار بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی انجام دادند و نکته مهم این جاست که از ۱۲۰ هزار مسافر اقامت کننده تنها ۵ شکایت وصول شد که نشان دهنده مدیریت شرایط است. هارونی با تاکید بر تخصیص ظرفیت ۵۰ درصدی مراکز گردشگری ایمن به گردشگران گفت: این موضوع بر عدم تراکم گردشگران در واحدهای ایمن گردشگری حکایت دارد. وی افزود: شهرستان گلپایگان و خوانسار در ۳۰ اسفندماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و حتی یک گردشگر هم در شهرستان تیران و کرون در ایام عید حضور نداشت و مسافران در واحدهای اقامتی مجوزدار در شهرستانهای نجف آباد و دهاقان کمتر از ۱۰۰ نفر بودند قرمز شد. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور هم از ۵ عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا یاد کردند که انجام سفرها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به عنوان عامل آخر موج چهارم کرونا دانستند که قطعا اقامت این مسافران در مراکز رسمی انجام نشده است و باید حساب گردشگر را از سفرهای فامیلی و استقرار در منازل استیجاری غیرمجاز که بهداشت رعایت نکردند انجام گرفته است.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، در آیین رونمایی از سامانه جامع میراثفرهنگی، معاون میراثفرهنگی کشور، مدیرکل بناها، بافتها و محوطههای تاریخی به شکل حضوری و معاونان میراثفرهنگی استانها به شکل مجازی حضور داشتند. دکتر علیاصغر مونسان در آیین رونمایی از این سامانه گفت: «این سامانه میتواند به انتقال دانش و تجربه کمک کند. بخشی که قرار است به عنوان میراثبانان به آن اضافه شود مهم است و حجم پایش و حفاظت از آثار تاریخی را با توجه به اینکه آثار تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد، بالا میبرد.» او افزود: «بخش میراثبانان موجب میشود تا کارشناسان واقعی نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود را مطرح و ثبت کنند. بر روی این سامانه، بخش ارتباط با مردم با نام میراثبانان تعریف شود تا تعامل دو سویه با مردم ایجاد شود.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تصریح کرد: «راهاندازی سامانه جامع میراثفرهنگی کار ارزشمندی است و یکی از نکات مهم آن افزایش سرعت عملیات بهویژه در حوزه میراثفرهنگی است، با توجه به مصوبه هیئت وزیران باید طی یک سال آینده جواب استعلامها ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود. باید تا چند ماه آینده این امکان فراهم شود.» دکتر مونسان عنوان کرد: «یکی از مزایای دیگر راهاندازی این سامانه، ارتقای شفافیت، افزایش اطمینان و اعتماد به دادهها و بهبود خدمت به مردم است. همچنین سامانه جامع میراثفرهنگی میتواند پایش، کنترل و نظارت دقیقتر را ایجاد کند و در هزینهها و زمان نیز صرفهجویی کند.» ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهرهبرداری با راهاندازی سامانه جامع میراثفرهنگی محمدحسن طالبیان معاون میراثفرهنگی کشور در ادامه گفت: «بر روی این سامانه بخش مرمت و احیا قرار دارد و تصمیم داریم بخش ثبت آثار، موزهها و پایگاهها نیز به آن اضافه شود تا زیرساختی برای مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد شود.» او ضمن تشکر از بخش مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت توسعه مدیریت ومنابع برای کمک در راهاندازی این سامانه تصریح کرد: «ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهرهبرداری، الکترونیکی کردن فرآیند شورای فنی استانها، زیرساخت ارتباط سراسری درخواست تعمیر و مرمت املاک بخش خصوصی، هوشمندسازی عرصهها و حرایم آثار و بافتهای تاریخی، الکترونیکی کردن فرآیند کمیتهها و شوراهای راهبردی، زیرساخت ثبت و یکپارچهسازی اسناد مشخصات مالکیت عرصه آثار تحت حفاظت، ایجاد میز خدمت مجازی برای دریافت درخواستهای نگهداری، احیا و مرمت بناهای بخش خصوصی از دیگر بخشهای این سامانه به شمار میرود.» سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل بناها، بافتها و محوطههای تاریخی در ادامه بیان کرد: «در سامانه جامع میراثفرهنگی برنامهریزی شده تا ۸۰ میلیون ایرانی، کاربر این سایت شوند. در فاز اول همکاران و افرادی که با وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همکاری میکنند و در فاز بعدی میراثبانان هم میتوانند عضو شوند.» سامانه جامع میراثفرهنگی به نشانی memoria.mcth.ir سامانهای تخصصی در زمینه مدیریت حفاظت و احیای آثار تاریخی کشور با مدیریت دفتر حفظ و احیای بناها، بافتها و محوطههای تاریخی بهعنوان زیرساخت جامع و الکترونیکی با کد و واحد شناسایی یکتا و بر زیرساخت کاداستر - مکان مبنای کشوری بوده که در مدت یک سال طراحی شده است.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبهزاده " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرحهای گردشگری با حجم سرمایهگذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرحها، برای ۱۹۳ نفر اشتغالزایی شده است.» او افزود: «موافقتهای اصولی برای ساخت طرحهای گردشگری در قالب مجتمعهای گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفرهخانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلا م تصریح کرد: «راهاندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساختهای اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغالزایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبههای تاریخی و طبیعی انجام میشود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایهگذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال میکند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " شاهین ظهوری " رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز گفت: البرز شاهراه ارتباطی چند استان کشور و به نوعی یک گذرگاه است که موجب درخشش فرصت های سرمایه گذاری در استان می شود. وی تصریح کرد؛ یکی از پتانسیل های البرز ظرفیت های حوزه گردشگری آن محور توریستی و تفریحی کرج- چالوس است. به گفته شاهین ظهوری اگر قانون گذار با وضع قوانین با ثبات بتواند انگیزه ای برای حضور سرمایه گذاران در محدوده جغرافیایی محور توریستی کرج - چالوس فراهم کند، درآمد حاصل از جذب توریست از آن با درآمد نفتی کشور برابری خواهد کرد.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " نادر فلاحی "مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: عملیات گودبرداری پروژه با قوت در حال انجام است. وی با بیان اینکه این جلسه با هدف رفع موانع احتمالی پیش روی عملیات اجرای هتل پنج ستاره ویستریا در اردبیل شد، افزود: با حمایت از سرمایهگذار هتل پنج ستاره ویستریا در اردبیل و حل مشکلات و موانع احتمالی این طرح، پیگیر تسریع در روند اجرای این هتل هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ارزش های افزوده این پروژه به گردشگری اردبیل اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در ۱سال گذشته برای رفع موانع و حل مشکلات سرمایه گذاران بوده و خواهد بود که هتل ۵ستاره نیز جزو کار ویژه های همکاران بود. فلاحی با اعلام حمایت از اجرای هتل پنج ستاره در اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه اولین هتل پنج ستاره اردبیل است، بهره برداری از آن تحرک مناسبی در جذب گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی ایجاد خواهد کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با تاکید بر سخنان مدیرکل میراث، تصریح کرد: همه توان ما برای کمک به اجرای بی نقص و آسان پروژه های است. قلندری افزود: آماده رفع هرگونه موانع پیش رو برای تسهیل در امور هستیم.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " رییس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود، ضریب اشغال هتلهای خوزستان در نوروز امسال به 5 درصد هم نرسید و این حکایت از بحران شدیدی دارد. بحرانی که صنعت هتلداری استان خوزستان هرگز مشابه آن را به خود ندیده بود. زیان های سنگینی به واحدهای ما وارد شده است. عضو هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران ایران با بیان اینکه ما قبول داریم شرایط کرونا بعضی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده، افزود: با این حال معتقدیم علتبسیاری از مشکلات به وجود آمده را باید در جای دیگری جسنتوجو کرد. مدیریت و برنامهریزی کلی برای گردشگری کشور مشکلاتی دارد که به عقیده من ریشه آن در بخشهای دیگر و بیرون از گردشگری است. به عنوان مثال بخشی از کرونای جهش یافته از بیرون از کشور و از مرز عراق وارد ایران شد که ربطی هم به گردشگری نداشت. خیلی از کسانی که از مرز خوزستان وارد ایران شدند، گردشگر نبودند بلکه افرادی بودند که از بصره به خرمشهر و آبادان میآمدند و در آنجا خرید میکردند و یا کار تجاری داشتند و روزانه میآمدند و بر میگشتند؛ بنابراین باز کردن غیراصولی مرزها از سوی مدیران و مسئولان دیربط، باعث وارد شدن ویروس کرونای جهش یافته به کشور از مرزهای خوزستان شد. با توجه به اینکه گردشگران داخلی در اتاقهای جدا اقامت میکنند و پروتکلهای بهداشتی هم در هتلها به طور کامل اجرا میشود، باید هیچ مشکلی در صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط با شیوع کرونا وجود ندارد و این را قاطعانه میگوییم. او به ازدحامها در سطح مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو تهران، اتوبوسها و ... مردم به صورت فشرده و بدون رعایت فاصله بهداشتی تردد میکنند. آن همه نزدیک به هم بودن معلوم است که به شیوع کرونا کمک میکند. در حالی که در مراکز رسمی اقامتی مانند هتلها نه تنها چنین خطری وجود ندارد بلکه امنیت بهداشتی و سلامت کامل برقرار است و همانطور که قبلاً هم گفتهام، هتلها حتی از خانههای ما هم بهداشتیتر و امنتر هستند؛ بنابراین مطرح کردن ادعای اینکه در بخش گردشگری و در اقامتگاهها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، حرفی غیرعلمی و بیاساس است. حرمتی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در بخش گردشگری وجود دارد و بسیار هم خطرناک است، مساله خانههای غیر مجازی است که به شکل غیرقانونی نسبت به پذیرش و اسکان مسافران اقدام میکنند و متاسفانه نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات نوروز به استانهای شمالی کشور سفر کردند و در خانههای غیرمجاز اقامت داشتند. ما در جامعه هتلداران ایران بارها گفتیم و قبل از تعطیلات نوروز به شکل موکد یادآور شدیم که اگر هموطنان قصد سفر در تعطیلات نوروز دارند، حتماً از قبل مسئله اقامت را با رزرو اقامتگاههای رسمی حل کنند. چرا که اقامتگاههای رسمی به طور کامل پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند و در آنها امنیت و اطمینان کامل وجود دارد؛ اما عملاً شاهد وضعیتی خلاف آن بودیم و بسیاری از هموطنان ما به جای اقامتگاههای رسمی، خانههای غیرمجاز را انتخاب کردند و متاسفانه شاهد مصیبت بسیار بزرگی هستیم و آمار مبتلایان و تلفات بعد از تعطیلات به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. پیداست که وقتی چند خانواده با هم خانهای اجاره میکنند، امکان ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیاربسیار بیشتر میشود؛ در حالی که اقامتگاههای رسمی اطمینان میدهند که مسافر در زمان اقامت از هر گونه خطری در این ارتباط مصونیت دارد. رییس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان گفت: اگر ستاد کرونا و به طور کلی دولت از اقامت مردم در اقامتگاههای رسمی حمایت میکرد و نظارت جدیتری انجام میشد تا در جریان سفر و اقامت پروتکلهای بهداشتی به طور کامل رعایت شود، به اعتقاد ما بعد از عید شاهد این همه ابتلا و تلفات نمیبودیم. مسئولینی که این موضوع مهم را مدیریت نکردند و به پیشنهادها و برنامههای متخصصان گردشگری اعتنایی نداشتند، امروز باید پاسخگو باشند عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران در پایان گفت: هتلها سرمایههای این مملکت هستند و امروز وضعیت بسیار ناگواری دارند. کمترین انتظار این است که دولت با در نظر گرفتن معافیتها و بخشودگیهایی به سر پا ماندن هتلها کمک کند. اگر هتلها به سمت تعطیلی بروند، بازگشت آنها بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم دولت این مشکل را جدی بگیرد و نگذارد این سرمایههای مهم ملی از بین بروند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " سیدمصطفی فاطمی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی خانههای مسافر و اقامتگاههای بومگردی برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا تعطیل شدند اظهار کرد: پس از بهبود اوضاع اجازه فعالیت به واحدهای اقامتگاهی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مصوبه ستاد کرونا داده شد. وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به طور مکرر تمامی واحدهای اقامتی و مسافرپذیر و حتی خانه مسافر در استان بازدید شده اند و در موارد مختلف اقدام به تعطیلی و یا اختار کتبی به متصدی واحد صورت گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به انجام مستمر بازیدها در قالب گشتهای مشترک روزانه و شبانه با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی اضافه کرد: به شدت با کسانی که در حوزه تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمیکنند، برخورد میشود. فاطمی با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد افزود: پلمب واحدهای غیرمجاز اقامتی استان از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون در دستور کار بوده و این روند همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با تشدید نظارتهای خود نسبت به قطع زنجیره کرونا به ویژه با نظارت جدی بر فعالیت خانههای مسافر و اقامتگاههای بومگردی موفق عمل کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
ایجاد شده: 26/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کردستان گفت : حدود 20 هزار و 500 نفر شب در نوروز امسال در واحدهای اقامتی استان کردستان پذیرش شدند. وی افزود: این تعداد مسافر از روز اول عید تا پایان روز سیزدهم در اقامتگاههای استان پذیرش شدند. عبدالحمید حمیدی گفت: این مسافران با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی اسکان داده شدند و از آنها پذیرایی به عمل آمد. رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان در ادامه عنوان کرد: در همین ارتباط ضریب اشغال هتلهای استان کردستان به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید که در مقایسه با تعطیلات عید پارسال ۲۰ درصد رشد داشتیم. او به مشکل شیوع شدید کرونا در دو شهر استان اشاره کرد و توضیح داد: در دو تا از شهرهای استان، یعنی سقز و بانه که از شهرهای بزرگ استان هم هستند، به دلیل وضعیت نارنجی هر دو شهر از ابتدای سال، هتلداران متاسفانه بسیار متضرر شدند؛ آنها هزینههای بسیار زیادی را جهت انجام تعمیرات و ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات و ملزومات کار هتلداری متحمل شده بودند. طبیعی هم بود. به هر حال عید در پیش بود و برای هتلداران، فصل پررونق سفر تعطیلات نوروز است. هتلداران هم میخواستند از این فرصت برای درآمدزایی و جبران بخشی از خسارتها استفاده کنند. بنابراین مثل هر سال برای پذیرش مهمانان نوروزی در هتلها آماده شدند اما متاسفانه این برنامهها و تدارکات جهت آمادگی بی فایده بود و ضریب اشغال هتلهای دو شهر سقز و بانه از ۵ درصد فراتر نرفت. حمیدی از تعامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با جامعه حرفهای هتلداران این استان تقدیر کرد و گفت: تعامل میراث استان با جامعه حرفهای هتلداران استان در جریان تعطیلات نوروز بسیار خوب بود. ستاد سفر اداره کل میراث خوشبختانه شبانهروزی دایر بود و بسیاری از مشکلات مسافران در این ستادها حل شد. ما هم اگر مشکلی داشتیم، نهایت همکاری را به عمل آوردند و از این بابت سپاسگزار هستیم.
ایجاد شده: 25/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته هتلها به طور کلی تعطیل بود و شرایط خوبی بر آنها حاکم نبود، اظهار کرد: در چند روز ابتدایی نوروز امسال هم پذیرش مسافر حدود ۴۰ درصد ظرفیت هتلها بود و پس از آن با اوجگیری کرونا به حدود ۱۲ درصد کاهش یافت که این وضعیت شرایط بحرانی و اسفناکی را برای هتلداران به وجود آورد. وی افزود: در شرایطی که دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا رعایت نشدن پروتکلها، انجام دید و بازدیدها و خریدهای شب عید بوده است اما تبلیغات، سفر را عامل این معضل معرفی میکند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه علاوه بر شیوع کرونا، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم هم دلیل دیگری برای کاهش مسافرتها است، یادآور شد: در این شرایط، سفر در جایگاه آخر سبد هزینههای یک خانوار قرار دارد که معمولاً بعد از تأمین مخارج دیگر به آن توجه میشود. بیگی تصریح کرد: در حالی این وضعیت برای هتلداران به وجود آمده است که این گروه از فعالان صنعت گردشگری خواستار افزایش درآمد نیستند و فقط دنبال تأمین هزینههای جاری و حفظ موجودیت و بقای خود هستند، اما با وجود شرایط پیش آمده هرچه میگذرد هزینهها افزونتر و درآمد هتلداران کمتر میشود. وی گفت: در برابر خسارات وارد آمده، از این گروه از فعالان صنعت گردشگری حمایت نمیشود، البته مهلت برای بازپرداخت برخی تسهیلات و ارائه تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به برخی هتلداران انجام شده، اما بازپرداخت همین تسهیلات نیز بر معضلات آنان افزوده است. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش مسافرتها در یک سال اخیر، ۱۵ هتل و مهمانخانه سنتی در اصفهان تعطیل شده و تعداد دیگری هم در آستانه تعطیلی قرار دارد، لذا ادامه این شرایط ضرر غیرقابل جبرانی بر صنعت گردشگری استان و کشور وارد میکند.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی از سوی یکی از مسافران پرواز آبادان به مشهد مبنی بر فروش اضافه توسط شرکت هواپیمایی ایرقشم و نبود صندلی کافی اخبار و واکنشهای زیادی در فضای مجازی منتشر شد که مسوولین مربوطه ادعای فروش بلیط اضافی را رد کردند. نبود صندلی کافی برای مسافران پرواز آبادان-مشهد یا فروش بلیت بیشاز ظرفیت هواپیمای پرواز آبادان-مشهد عناوینی هستند که از صبح امروز یکی از تیترهای داغ و پر بازدید سایتهای متعدد شدند اما ماجرای این خبر چیست و داستان از کجا شروع شد؟ روز گذشته کلیپی توسط یک خانم که از مسافران پرواز قشم ایر آبادان-مشهد بود منتشر شد که به گفتهی وی قریب به ۴۰ نفر در راهروی هواپیما بدون صندلی ماندند و این در حالی است که تمامی صندلیهای هواپیما تکمیل شدهاند. هواپیمای ایرباس ۳۲۰ بدلیل نقض فنی جابجا شد/ پرواز باید لغو میشد اما ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری میگوید: برای این پرواز هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در نظر گرفتهشده بود و با توجه به ظرفیت ۳۲۰ نفری این هواپیما برابر قانون استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت صندلیها بهخاطر رعایت پروتکلهای بهداشتی در ایام شیوع کرونا برای ۹۰ مسافر بزرگسال و دو کودک بلیط صادر شده بود. به گفتهی وی هواپیمای ایرباس به دلیل داشتن نقص فنی با یک هواپیمای آر جی با ظرفیت ۱۰۰ نفر جابجا میشود که حدود ۱۰ صندلی بیشتر از مسافران پرواز داشته و این ادعا که برای مسافران جای خالی و کافی وجود نداشته رد میشود. جلالی اضافه کرد: اما مسوولین پرواز به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی باید پرواز را لغو و یا از سازمان هواپیمایی و استن در مقابل با کرونا مجوز پرواز با تعداد مسافران بیشاز ۶۰ درصد ظرفیت مجوز میگرفتند. از منتشر کننده فیلم شکایت میکنیم/ بیش از ۶۰ درصد ظرفیت مسافر سوار شد حسن قاسمی مدیرعامل ایرلاین ایر قشم پساز تأیید نقص فنی هواپیمای ایرباس ۳۲۰ جابهجایی با آر جی میگوید: ۶۰ درصد هواپیمای آر جی حدود ۷۰ نفر است که از مسافران مازاد خواستیم بلیط خود را لغو و وجه پرداختی را دریافت کنند که متأسفانه برخی نپذیرفتند و سوار هواپیما شدند. وی با بیان آنکه قبول داریم در این پرواز بیشاز ۶۰ درصد، مسافر سوار شد گفت: پس از آنکه مسافران سوار میشوند، این خانمی که ویدئوی مذکور را تهیه کرده، به دروغ میگوید ۴۰ نفر بیش از ظرفیت سوار شدهاند، مگر چنین چیزی امکان دارد؟ برای هر صندلی یک ماسک اکسیژن در نظر گرفته شده است من خودم خلبان هستم، اگر برای هر پروازی اتفاق Emergency رخ دهد یا برای مسافران مشکل کمبود اکسیژن پیش بیاید، خلبان باید پاسخگو باشد که چرا برای مسافران، ماسک اکسیژن به تعداد کافی در پرواز نبوده است. قاسمی افزود: قشم ایر از طریق پلیس فتا از منتشر کننده این فیلم شکایت و اعاده حیثیت خواهد کرد. بهداشت و درمان خوزستان از ایرلاین مذکور شکایت کند قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در خصوص این اتفاق میگوید: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ایام کرونا باید از ۵۰ درصد هواپیماها، قطارها و اتوبوسهای مسافری استفاده شود که با بروز این اتفاق از مسوولین بهداشت و درمان استان میخواهم از شرکت هواپیمایی مذکور برای جلوگیری از تکرار چنین برنامهای شکایت کنند.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " امیر سزاوار " رئیس جامعه هتل داران استان خراسان رضوی اعلام کرد؛ این آمار غیررسمی است و تنها مربوط به هتلهای شهر مشهد است و میانگین اشغال هتلهای استان خراسان رضوی کمتر از ۱۹ درصد بوده است. امیر سزاوار در این باره گفت: هنوز آمارهای رسمی میزان اشغال هتلهای استان اعلام نشده است اما در این مدت ۴۶ درصد هتلهای استان به تعداد ۱۱۲ مورد فعال بوده اند که طبق آمار غیررسمی مشخص شد میانگین اشغال آنها در تعطیلات نوروز کمتر از ۴۰ درصد بوده است که اگر این رقم را با احتساب همه هتلهای استان درنظر بگیریم، به کمتر از ۱۹ درصد خواهد رسید. او با تاکید بر اینکه عده زیادی از طریق این صنعت، نان بر سر سفره خود میبرند، عنوان کرد: از حدود ۲۰ هزار نفری که در صنعت گردشگری استان خراسان رضوی فعال بودند، بیش از ۱۵ هزار نفر بیکار شده اند و این یعنی نان ۱۵ هزار خانواده از این سفره قطع شده است. رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی تبلیغات منفی وزارت بهداشت را عامل اصلی بی تأثیر بودن گشایش جادهها در بهتر شدن وضعیت صنعت گردشگری به ویژه هتل داری دانست و افزود: دستورالعملهای سختگیرانهای برای هتلها درنظر گرفته شده است که با وجود آنها میتوان گفت شیوع کرونا از این مکانها امکان پذیر نیست؛ بنابراین مسئولان به جای تبلیغات منفی باید به فکر ایجاد بستری مناسب برای انجام سفرهای سالم باشند. رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی با گلایه از سخنان معاون کل وزیر بهداشت میگوید: فعالان صنعت گردشگری مدت هاست صبوری میکنند و برای جان مردم اهمیت قائلند، اما مسئولان بگویند در این مدت چه اقدام موثری برای نجات این صنعت انجام داده اند که خود را با دیگر کشورهای دنیا مقایسه میکنند؟
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار داخلی