به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا حجت الاسلام " احد آزادیخواه " نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در آیین بهرهبرداری از طرح های ارتباطات و فناوری روستایی استان همدان با بیان اینکه در بحث ولایتپذیری ما نیاز داریم الفاظ را بیشتر بخوانیم و یاد بگیریم، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع ما به اسم نگاه انقلابی هزینههای اضافی به بار میآوریم که اشتباه است و مانع پیشرفت ما میشود. وی با بیان اینکه خوش به حال آن تفکری که برای اینکه تفکرش انقلابیتر باشد گوشش به لبان گهربار رهبر معظم انقلاب باشد و منویات ناگفته رهبری را اقتباس کند و فرا بگیرد، افزود: ما در بحث ولایت باید گیرنده خوبی باشیم نه فرستنده. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز شفافترین نگاه ولایی که از فرمایشات مقام معظم رهبری اقتباس میشود تعامل و امید دادن به مردم و گشایش است. وی با بیان اینکه هر دولت و تفکری بخواهد این سرفصلها را انجام دهد به اسم تفکر انقلابی شناخته میشود، خاطرنشان کرد: اگر غیر از این باشد به خود و مردم و اصل ولی فقیه جفا کردهایم. آزادیخواه با بیان اینکه در حضور وزیر در یک روستای مرزی استان همدان و افتتاح پروژه در کنار مردم، نگاه انقلابی است، تصریح کرد: برای ما نظام مهم است نظامی که شهید «حججی»ها، شهید «سلیمانی»ها و شهید «همدانی» را برای آزادی بشر نثار کرد. وی با بیان اینکه افتتاح پروژهها در روستاها خدمات نظام است، ادامه داد: روستاییان از خدمت جدید نظام بهرهمند شدهاند که امروز از این دست کارها آن چیزی است که مردم و رهبری را خوشحال و دشمن را ناکام میکند و باید توسعه و ادامه پیدا کند و به مردم بازگو شود. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این مسیر هر چقدر ما بیشتر اولویتهایمان را باهم یکی کنیم سرعت کار بیشتر خواهد شد که به معنی فضای تعاملی است. وی بیان کرد: حدود ۵ ماه پیش جلسه نمایندگان استان در محل دفتر وزیر ارتباطات برگزار شد و مطالبات استان در راستای ارتباطات عنوان شد که امروز نتیجه آن جلسه تعاملی است که باید این خدمات را رشد داد. آزادیخواه با بیان اینکه استان همدان، استان ویژه با مختصات مشخص، توریستپذیر و مستعد در جذب گردشگر است، گفت: یکی از زیرساختها پهنای باند و توسعه اینترنت است و از وزیر ارتباطات میخواهیم یک بار دیگر قبل از اتمام عمر این دولت جلسه مشابهی داشته باشیم.
ایجاد شده: 3/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 3/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، دیوار بزرگ گرگان یا دیوار بزرگ اسکندر از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوههای گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه داشت اما در حال حاضر بخش زیادی از این دیوار از میان رفته و قسمتهایی از آن در زیر خاک مدفون باقی مانده است. این دیوار تاریخی که ۲۰۰ کیلومتر طول دارد پس از دیوار چین با طول ۶ هزار کیلومتر و دیوار سمیز آلمان به طول ۵۴۸ کیلومتر بزرگترین دیوار دفاعی جهان است. برخی کارشناسان معتقدند که دیوار تاریخی گرگان همزمان با دیوار چین ساخته شده و هر دوی این بناها برای مقابله با گروهی از مهاجمان به نام هپتالها که از شمال وارد میشدهاند بنا گردیده است. بیشتر تاریخنگاران براین باورند انوشیروان ساسانی این دیوار را بنا نهاده اما گردیزی جغرافیدان و تاریخنگار ایرانی نیمه اول قرن پنجم هجری در "زین الخبار" آغاز بنای آن را به یزدگرد اول و اتمام آن را به انوشیروان نسبت میدهد. دیوار دفاعی گرگان پس از دوران شکوه و عظمت خود آرام آرام از کاربری اصلی فاصله گرفت و بخش هایی از آن تخریب و قسمت های دیگر در زیر خاک مدفون شد و از خاطره ها رفت. پس از قرن ها سکوت و فراموشی، اریک اشمیت باستانشناس آمریکایی که در سال ۱۳۱۵ با هواپیمای خود مشغول عکاسی از نقاط باستانی ایران بود در منطقه گرگان دیوار قرمز رنگی را دید که از سمت دریای خزر به طرف کوههای گلیداغ امتداد دارد؛ او از این دیوار عکس گرفت و راز بزرگ مدفون شده تاریخ گلستان را بار دیگر از خاک بیرون آورد. در گذشته ساکنان روستاهای حاشیه این اثر تاریخی با دستاندازی به بخشی از بستر و حریم آن، مبادرت به کشت گندم و جو در این محدوده کرده و با استفاده از تراکتور، ستونهای معرف حریم این اثر تاریخی را واژگون و یا جابهجا میکردند. علاوه بر آن در گذشته و درنتیجه نظارت و کنترل ضعیف، صدها هزار قطعه از آجرهای این دیوار تاریخی برای ساختوساز بناهای مسکونی مناطق پیرامونی مورد استفاده قرار گرفت بهگونهای که کمتر خانهای با عمر بیش از ۳۰ سال این مناطق را میتوان یافت که حداقل چند صد آجر از آجرهای دیوار تاریخی گرگان را در خود جای نداده باشد. آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان چندی قبل احیای دیوار تاریخی این شهر را نیازمند مدیریت صحیح بیان کرد و گفت: به دلیل مدیریت های ضعیف گذشته، بسیاری از آجرها و خشت های این اثر تاریخی به سرقت رفته و در بسیاری از منازل برای دیوارسازی استفاده شده است. وی گفته بود: دیوار دفاعی گرگان یکی از مجموعه های ارزشمند فرهنگی است که حتی با احیای یک کیلومتر آن می توان گردشگران بسیاری را جذب کرد و این دیوار بدون شک برای دنیا جاذبه بسیاری دارد. سال ها پس از کشف دوباره این دیوار، تلاش برای مرمت و تبدیل این دیوار تاریخی به مقصدی برای گردشگران آغاز شد که در آخرین نمونه آن در سفر استانی سال ۹۷ دولت به گلستان با تامین اعتبار، مطالعه و نقشه برداری از دیوار دفاعی گرگان انجام شده و معرفی آن به یونسکو برای ثبت جهانی مراحل پایانی را می گذراند. معرفی اصالت فرهنگی ایران به جهانیان، قرار گرفتن این اثر به عنوان یکی از مقاصد سفر گردشگران خارجی، تزریق اعتبارات بین المللی برای مرمت و احیا، امکان بهرهمندی از تسهیلات صندوق حمایتی یونسکو از جمله مزایای ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان است. میراث جهانی یونسکو نام پیماننامهای بینالمللی است که در سال ۱۹۷۲ به تصویب کنفرانس عمومی یونسکو رسید و موضوع آن، حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بشر است که اهمیت جهانی دارند و متعلق به تمام انسانهای زمین، فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاص است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در این پیوند گفت: پارسال برای انجام مطالعات ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان از محل اعتبارات سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان، ۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافت. احمد تجری افزود: در حال حاضر کارشناسان این اداره کل در حال پردازش تصویر برداری انجام شده از دیوار دفاعی گرگان و مشخص شدن تعیین حریم اثر و راه اندازی پایگاه برای آن هستند. استاندار گلستان هم در آذر سال ۹۹ در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گرگان خواستار تسریع در فرآیند ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان شده بود. هادی حق شناس وعده داد که با کمک منابع استانی و منابع ملی در راستای اتمام نقشهبرداری و مستند سازی دیوار دفاعی گرگان تلاش خواهیم کرد. معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفته بود: ثبت دیوار دفاعی گرگان با قدمت چند هزار ساله در فهرست جهانی یونسکو با وجود برخی موانع داخلی کار دشواری نیست. محمد حسین طالبیان ادامه داد: تلاش بیشتر برای مدیریت و حفاظت از بقایای این دیوار تاریخی میتواند توجیه خوب و قابل قبولی برای یونسکو در مسیر ثبت جهانی این اثر باشد. دیوار دفاعی گرگان با نامهای سد اسکندر، سد انوشیروان، سد فیروز، دیوار دفاعی، قزل ییلان، قزل آلانگ و آلان(به زبان ترکمنی) نیز در منابع جغرافیای تاریخی و سفرنامه ها نگارش شده است. طول دیوار بزرگ گرگان در حدود ۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۲ تا ۱۰ متر بود و در طول مسیر از تاسیسات وابسته نظیر خندق، زنجیره ای از قلعه ها، کوره های آجرپزی، سد و کانال های هدایت آب برخوردار بود. کارشناسان گردشگری حوزه تاریخی در گلستان معتقدند: دیوار دفاعی گرگان ظرفیت رونق اقتصادی برای استاد دارد و با ثبت این بنای با ارزش در یونسکو، اجرای طرح های مرتبط با جذب گردشگر رونق یافته و راه حضور گردشگران بیشتر به گلستان باز خواهد شد. در حال حاضر جنگل هیرکانی و برج قابوس ۲ اثر ثبت جهانیشده گلستان در یونسکو است.
ایجاد شده: 3/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 3/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرد: پروازهای فوقالعاده جهت انتقال هموطنان از مبداء کشورهای هند و پاکستان به ایران برقرار میشود . روابط عمومی وزارت امور خارجه در پاسخ به پیگیری خبرنگار سیاست خارجی ایسنا در خصوص تقاضای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در هند جهت بازگشت به کشور با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در هند اعلام کرد: بخش کنسولی وزارت امور خارجه به محض ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر قطع پروازهای ورودی و خروجی به کشورهای هند و پاکستان، موضوع را از طرق مختلف در تماس با مقامات ذیربط وزارت راه، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، مقامات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا مورد پیگیری جدی قرار داد و نماینده وزارت امورخارجه نیز با شرکت فعال در جلسات وزارت بهداشت و ارتباط مستقیم با مسئولان وزارت مذکور و وزارت راه و شهرسازی موضوع لزوم برقراری پرواز جهت بازگرداندن هموطنان از هند و پاکستان را مطرح و موضوع مخاطرات جانی برای هموطنان و از جمله دانشجویان شاغل به تحصیل را پیگیری نموده است. بنا به اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه، از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند نیز ثبت نام از هموطنان مایل به بازگشت انجام گرفته است و درحال حاضر بنابر آخرین اطلاع، جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران طی نامه ای به دکتر رئیسی معاون محترم وزارت بهداشت اعلام نموده که باتوجه به جلسات مورداشاره، مقرر گردیده است تا هتل محل قرنطینه مسافران پرواز های مذکور طی هماهنگی استانداری تهران با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مشخص شود تا پس از آن با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران پروازهای فوقالعاده جهت انتقال هموطنان از مبداء کشورهای مذکور برقرار گردد.
ایجاد شده: 2/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 2/خرداد/1400 اخبار داخلی
با نزدیک شدن فصل سفرهای تابستانی، در بسیاری از کشورها دیپلماسی گردشگری بر پایه واکسن را آغاز کردهاند. در ایران هنوز برنامه مشخصی برای ورود گردشگران خارجی وجود ندارد و مرزها حدود ۱۵ ماه است که به روی گردشگران بسته است. به گزارش هتل نیوز، اتحادیه اروپا که مدتها است فقط به شهروندان هفت کشور اجازه داده برای تعطیلات یا به دلایل غیرضروری به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه سفر کنند، با نزدیک شدن فصل پرسفر تابستان تصمیم گرفته مرزهایش را به روی مسافران از مبدأ کشورهای کمخطر به لحاظ شیوع ویروس کرونا، باز کند. از سوی دیگر «گواهی دیجیتالی کووید» را برای رفت و آمد گردشگران و شاغلان در بین کشورهای اتحادیه صادر کند. پیش از این توافق کلی اروپا، بسیاری از کشورها که اقتصادشان بر پایه گردشگری است، تصمیم به بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران واکسینهشده و یا از مبدأ کشورهای کمخطر کرونا گرفته بودند؛ امارات متحده عربی، روسیه، یونان، اسپانیا، ایتالیا، قبرس و مالدیو از جمله این کشورها هستند. کشورهای آفریقایی از جمله کنیا، ماداگاسکار و تانزانیا نیز مدتهاست پذیرش گردشگران با دو تست کووید، هنگام ورود و خروج را آغاز کردهاند. در بین کشورها، چین بیشتر از سایرین برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران و سفرهای غیرضروری ملاحظه و مقاومت نشان میدهد. البته که اقتصاد گردشگری داخلی در چین از رونق و گسترش فراوانی برخوردار است. وزارت حمل و نقل این کشور گزارش کرده که در تعطیلات عید بهاره چینی در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵۰ میلیون نفر در داخل این کشور سفر کردهاند. دولت چین که پیشبینی میکرد بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون چینی در آن تعطیلات به سفر روند، از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند. در چین تا کنون نزدیک به ۴۶۷ میلیون دوز واکسن کووید تزریق شده است. دولت این کشور اعلام کرده که روزانه به ۱۴ میلیون نفر واکسن تزریق میکند. سرعت در واکسیناسیون باعث شده در تعطیلات پنجروزه ماه می، همزمان با روز جهانی کارگر، بیش از ۲۰۰ میلیون چینی در داخل این کشور سفر کنند. ترکیه نیز درحالیکه حدود ۱۴ درصد از جمعیتش را واکسینه کرده، از دیپلماسی گردشگری بر پایه ایمنی واکسن خبر داده است. مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری و مدیر پیشین گردشگری منطقه آزاد ارس ـ در اینباره به ایسنا میگوید: با آغاز فصل گردشگری تابستان، وزارت فرهنگ و گردشگری و وزارت امور خارجه ترکیه، تماسهای فشرده و مکرری را با کشورهای گردشگرفرست، از جمله روسیه، آلمان و انگلیس با هدف تشریح «الزامات گواهی گردشگری ایمن» آغاز کرده است. این اقدام برای نجات صنعت گردشگری در ترکیه انجام میشود. او با استناد به گزارش روزنامههای ترکیه، اظهار میکند: روند واکسیناسیون کارکنان بخشهایی که با گردشگران در ارتباط هستند، تا پایان ماه جاری به پایان میرسد. واکسیناسیون کارکنان حوزه گردشگری از ۷۰ درصد فراتر رفته است. عباسی میگوید: نمایندگان حوزه گردشگری ترکیه معتقدند با تکمیل واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در این کشور، آنها در سطح بینالملل، یک مزیت رقابتی کسب میکنند. موبررا ارسین ـ رییس اتحادیه هتلداران ترکیه (TÜROB) ـ نیز با اشاره به اینکه مقامات دولتی این کشور تلاش گستردهای برای گشودن ترافیک گردشگری در سطح بینالمللی آغاز کردهاند، به یک روزنامه ترک گفته است: پایان واکسیناسیون نیروهای فعال در بخش گردشگری ترکیه، سبب روحیهای مضاعف برای این بخش خواهد شد. ضمن اینکه ابزار بازاریابی بسیار مهمی برای گردشگری ترکیه در سطح بینالمللی محسوب میشود. ارسین با بیان اینکه آنها انتظار دارند در پایان قرنطینه کامل ترکیه، تعداد افراد مبتلا به کرونا در این کشور کاهش یابد، اظهار کرد: از آوریل ۲۰۲۱ واکسیناسیون کامل کارکنان فعال در بخش گردشگری آغاز شده است. برنامه واکسیناسیون شامل راهنماهای حرفهای و همچنین کارمندان شرکتهای هواپیمایی، فرودگاهها، مراکز اقامتی، آژانسهای مسافرتی، رستورانها، کافهها، وسایل نقلیه تور و ترانسفر، مراکز تفریحات دریایی، پارکهای موضوعی، مراکز برگزاری کنفرانس و مراکز هنری است. برنامهریزی شده است که واکسیناسیون تمام پرسنل گردشگری در ترکیه تا پایان ماه می به پایان برسد. واکسیناسیون کارکنان این بخش اطمینان زیادی را در مهمانان داخلی و خارجی به وجود میآورد. هدیه گورال گور ـ مدیرعامل یک گروه هتلی در ترکیه ـ نیز امیدوار است با واکسیناسیون کامل فعالان صنعت گردشگری در این کشور، سیگنالهای گشایش سفرها از ابتدای تابستان دریافت شود. او به یک روزنامه چاپ ترکیه گفته است: ما در تلاش هستیم تا سریعا کار را آغاز کنیم. یونان و اسپانیا مهمترین رقبای ترکیه هستند، ما از نزدیک وضعیت رقبا را دنبال میکنیم و با شور و اشتیاق در حال مشاهده اقدامات بجای دولت ترکیه در این زمینه هستیم. نقش صنعت گردشگری را در کاهش کسری بودجه به نفع اقتصاد ترکیه میدانیم. احیای دوباره صنعت گردشگری بسیار مهم است. کشوری مثل مصر که سهم اندکی در بازار گردشگری داشته و جایگاه چندانی در رزرواسیون سفر و هتل نداشته، حالا توانسته مورد توجه گردشگران اروپایی قرار گیرد، ما میخواهیم با واکسیناسیون و صدور گواهی گردشگری ایمن، خود را از چنین رقبایی متمایز کنیم. شکیب آوداگیچ ـ رییس اتاق بازرگانی استانبول ـ هم با این پیشبینی که با آغاز سفرهای تابستانه به ترکیه، درآمد ماهانه گردشگری در این کشور به ۷.۵ میلیارد دلار میرسد، گفت: ضروری است برای تسریع در جذب گردشگران خارجی، تعداد مبتلایان کرونا به کمتر از پنجهزار نفر در روز برسد. او با اشاره به برنامه ترکیه برای جذب ۳۰ میلیون گردشگر، اظهار کرد: اکنون و پس از پایان قرنطینه کامل، اگر اقدامات را رعایت نکنیم، میتوانیم با ۴۰ هزار و یا ۵۰ هزار مبتلا به کرونا مواجه شویم. ممکن است با دشواریهایی روبهرو شویم که فراتر از مشکلات امروز باشد. بنابراین ما باید با همدلی و تلاش، بر این روند به موثرترین روش غلبه کنیم. در ایران نیز فعالان گردشگری از دولت درخواست کرده بودند واکسیناسیون صنعت گردشگری را در اولویت قرار دهد. معاون گردشگری در همین رابطه گفته است: موضوع در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری از طریق دو مسیر وزارت بهداشت و شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است. تیموری همچنین گفته که درباره اجازه ورود به اتباع کشورهایی که واکسینه شدهاند و به نوعی تهدید و نگرانی برای جامعه ایرانی ایجاد نمیکنند، با وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و رییسجمهوری مکاتباتی داشته است. درخواست برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران واکسینهشده از سال گذشته مطرح شده، اما هنوز پاسخ مشخصی به آن داده نشده است. ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی را برای اتباع خارجی متوقف کرده است. فعالان گردشگری میگویند نداشتن برنامه مشخص برای بازگشایی مرزها و ازسرگیری دوباره صدور ویزا باعث شده بسیاری از گردشگران که قبلا قصد سفر به ایران داشتند، مقاصد دیگری را جایگزین کنند. منبع : ایسنا
ایجاد شده: 1/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " خسرو نشان " معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره اشتغال هفت هزار سرپرست خانواده به فعالیت های گردشگری وابسته است. نشان اظهار داشت: این افراد در ۵۶۱ واحد خدمات گردشگری مشغول بکار هستند که شامل ۵۲ هتل، ۱۵۰ دفتر خدمات گردشگری، ۲۸۰ واحد پذیرایی و حدود ۱۰۰ مرکز تفریحی است. وی یاد آور شد: حمایت اشتغال موجود این بخش از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش بودکه در این راستا احیای نوروز دریایی ایجاد مراکز گردشگری فرهنگی ، رونق صنایع دستی با رویکرد صادارات و حضورموفق دررویدادهای بین المللی منطقه در دستور کار است. نشان با اشاره به تلاش ها برای تخصیص تسهیلات کم بهره به توسعه فضاهای بوم گردی در سطح ملی یادآور شد: با پیگیری و مذاکرات سازمان منطقه آزاد کیش با صندوق های کار آفرینی؛ طرح اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان عرصه بوم گردی در جزیره کیش نیز در دست اقدام می باشد . وی اضافه کرد: همچنین در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذار در سطح ملی و بین المللی در حوزه صنایع دستی با تمرکز بر رویکرد صادرات صنایع دستی ایران با محوریت کیش و با هدف بسته بندی، برند سازی و هویت بخشی به کل صنایع دستی کشور و استاندارد سازی هستیم . این جزیره دارای ۶ اثر تاریخی و محوطه باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده که شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه آثار باستانی ثبت شده ای جزیره است. کیش از جزیره های خلیج فارس در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است، این جزیره بیضی شکل ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که در سال ۱۳۴۹ هیاتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی این منطقه را مورد بازدید قرار دادند و به دلیل ویژگی های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب زلال اطراف، آن را به عنوان مرکز گردشگری بین المللی ایران انتخاب کردند. این جزیره از زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاده است اما حاکمیت معنوی ایران بر کیش از نامه های نگاشته شده توسط ایشان به زبان پهلوی در دوران مختلف کاملا مشهود است. از دوران حکومت آل بویه کیش مجددا به حکومتی ایرانی بر می گردد و بعدها در زمان سلجوقیان، اتابکان فارس، ملکوک هرمز آل مظفر و تیموریان این وضع ادامه دارد و در دوره سلجوقیان کیش به بزرگترین مرکز تجاری خالیج فارس تبدیل می شود. جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و از سال ۱۳۶۹ به عنوان منطقه آزاد شناخته شده است.
ایجاد شده: 1/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " سید ناصرالدین طباطبایی " عضو هیئت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: خواستههای صنعت گردشگری از بخش دولتی تغییر نکرده است؛ ما از دولت آینده همان خواستههایی را داریم که از دولت جاری داشتیم؛ خواستههایی که بخش اعظمشان به دلیل مشخص نبودن ساختار و قوانین، تحقق پیدا نکرد و اجرایی نشد. طباطبایی افزود: در کشورهایی که صنعت گردشگری در زمره صنایع اول آنهاست، در هر اتفاقی که در حوزه اقتصاد رخ میدهد یک پیوست گردشگری در نظر گرفته میشود. در ایران هم باید به این سمت برویم و همانطور که مثلاً در هر صنعتی پیوست فرهنگی، پیوست محیط زیستی و ... وجود دارد، پیوست گردشگری هم باید وجود داشته باشد. قانونگذار هم در قوانینی که مصوب میکند، باید نگاه گردشگری را دخیل کند. او با تصریح این مطلب که خواسته مشخص و روشن صنعت گردشگری از دولت آینده، داشتن یک وزیر متخصص است، گفت: ما نمیگوییم که وزیر آینده حتماً باید هتلدار، آژانسدار، راهنمای گردشگری و ... بوده باشد. میگوییم باید ساختار گردشگری را بشناسد؛ حرفهای غیرکارشناسی نزند؛ اینطور نباشد که امروز طی یک دیدار با کسی به نتایجی چنان قطعی برسد که صبح فردا بدون شناخت، همان حرفها را در مراسمی رسمی تکرار کند. ما میگوییم وزیر باید چارچوب گردشگری و ذینفعان آن را بشناسد؛ به مشکلات آن آگاه باشد؛ برای آنها راهحل داشته باشد. انتخاب وزیر گردشگری باید فارغ از خطوط سیاسی باشد. عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران با بیان اینکه همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید پلان خود را برای گردشگری اعلام کنند، عنوان کرد: باید به گردشگری به عنوان پدیدهای فراتر از مسائل جناحی و سیاسی نگاه کنند؛ اقتصاد که جناح نمیشناسد! وقتی اقتصاد جناحی میشود، همان بلایی سر مملکت میآید که امروز آمده است. ما کاری به جناحهای سیاسی نداریم؛ میگوییم گردشگری را که امروز یکی از صنایع مهم دنیاست، حمایت کنید و توسعه دهید؛ ما امروز باید از کسانی که میخواهند برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری وارد رقابت شوند، برنامه بخواهیم. اگر برنامهای ندادند، تکلیف روشن میشود و میفهمیم گردشگری نمیخواهند. طباطبایی در ادامه افزود: کسی که قرار است در دولت آینده، وزیر گردشگری شود، باید بداند بعد از کرونا چه میخواهد بکند. باید نقشه راه داشته باشد. باید معاون و مدیرانش را با ملاکهای مشخص و راهبردی انتخاب کند. باید کارشناسان ارشدی را که برای صنعت گردشگری تصمیم میگیرند، از حالا بشناسد؛ این کارشناسان ارشد چه کسانی خواهند بود؟ همین هایی که حالا هستند؟! او عدم هماهنگی دستگاههای مختلف در ارتباط با صنعتی فرابخشی مانند گردشگری را یکی از معضلات مهم این صنعت برشمرد و توضیح داد: بحث پیوستهای گردشگری که مطرح شد در اینجا بسیار اهمیت دارد؛ باید به همه دستگاهها در برنامه ابلاغ شود که ضرورتاً پیوست گردشگری داشته باشند. مثلاً وقتی که وزارت راه دارد یک کار بزرگ انجام می دهد، پیوسته گردشگری آن هم مانند سایر پیوستها باید مشخص باشد. وقتی دستگاهها پیوست گردشگری داشته باشند، معنایش این است که مثلاً به وزارت رفاه بگوییم هتلداران تا پایان کرونا بر نمیگردند؛ در حالیکه بقیه بخشها بر میگردند و وارد بازار میشوند. پیوست گردشگری از بسیاری از خسارتها و بازدارندگیهای این صنعت پیشگیری خواهد کرد. عضو جامعه حرفهای هتلداران ایران در بخشی از اظهارات خود توضیح داد که اگرچه به بدنه وزارتخانه انتقادات زیادی دارد اما این انتقاد معنایش نفی تلاشهای انجامشده نیست: کسانی هم بودند که فعالیتهای زیادی کردند و این، نباید نادیده گرفته شود؛ مثلا آقای دکتر تیموری در این مدت تلاشهای زیادی کردند؛ ولی حرف ما این است که با بدنه فعلی گردشگری در وزارتخانه ما راه به جایی نخواهیم برد. اگر میخواهیم صنعت گردشگری را به اهدافی که برای آن متصور شدهایم، نزدیک کنیم، برای اولین بار باید آدمهای صنعت وارد وزارتخانه شوند. کسی که برای هتلدار تصمیم میگیرد باید هتلداری را بشناسد. باید متوجه باشد که وقتی تصمیم اشتباه میگیرد، هزینه آن را کسان دیگری میپردازند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان یزد در پایان درخصوص وضعیت صنعت گردشگری و هتلداری در این استان هم گفت: گردشگری یزد عمدتاً بر پایه گردشگری تاریخی و فرهنگی بنا شده و به این دلیل در کرونا بیشترین لطمه را خورده است و باید نگاه ویژهای برای احیای گردشگری تاریخی فرهنگی به وجود بیاید. انشاالله بعد از کرونا برگشت خوبی داشته باشیم و سرمایه گذاران و فعالان این عرصه حفظ شده باشند. با وضعیت موجود که بخشی از بدنه کارشناسی ما از این صنعت خارج شدهاند، نگرانی وجود دارد که خدای ناکرده این روند ادامه پیدا کند! اگرچه من همکارانم را در این صنعت عاشق میبینم و میدانم که تا امروز عاشقانه جلو رفتهاند و همه تلاش خود را به خرج دادهاند. ما باید به فکر جلوگیری از خسارت بیشتر در این صنعت باشیم. امیدواریم با انجام واکسیناسیون هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود تا به روزهای خوبمان برگردیم.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
مسئولان گردشگری مصر به منظور احیا و ارتقای گردشگری این کشور، واکسیناسیون کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را در اولویت قرار دادهاند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " خالد العنانی " وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبهای عنوان کرد: «این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش گردشگری را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.» او افزود: «در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به بدنه صنعت گردشگری مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماههای اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه میروند.» وزیر گردشگری و آثار باستانی گفت: «ما کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.» او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: «در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتلها، استراحتگاهها، مشاغل مرتبط با گردشگری و رستورانها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود ۶۵ درصد از گردشگرانی که به مصر سفر میکنند، به همین مقاصد ساحلی میروند.» العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزههای بزرگ، وارد این طرح واکسیناسیون گردشگری خواهند شد. به گفته مقامات، مصر که تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف کرده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت گردشگری یا سازمانهای مرتبط با آن در مصر کار میکنند. مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاههای ساحلی بینظیر خود نیز شهرت دارد. به گفته العنانی، پس از ضررهای بزرگ و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش گردشگری در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است. او همچنین گفت: «مصر در ماه آوریل از ۵۰۰ هزار گردشگر استقبال كرد كه در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط ۲۰۰ هزار گردشگر به مصر سفر کرده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای گردشگری مواجهیم.» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر افزود: «امیدواریم با گشودن مسیرهای گردشگری از سوی برخی کشورها و کاهش محدودیتهای کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد گردشگران ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای گردشگری در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.» قاهره به امید احیای بخش گردشگری که در اثر ناآرامیهای سیاسی در سالهای گذشته آسیب دیده بود، در ماههای اخیر دست به چندین اکتشاف بزرگ باستانشناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سالهای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازدهی تقریباً ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همهگیر کووید ۱۹ آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از ۲۰ درصدی درآمد را برای اواسط سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ نشان میدهند. مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود. البته بازدیدکنندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و بهنقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، " علیرضا جلالزایی " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستانوبلوچستان گفت: پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» در زمینه معرفی استان بسیار تأثیرگذار بود و توانست جای خود را در کشور به نحوی باز کند که به عنوان برند توسط وزیر به دیگر استانها معرفی شد. وی اظهار کرد: برای اولین بار توانستیم برنامه محوری روز جهانی جهانگردی را بعد از سالها تمرکززدایی کنیم و آن را به زاهدان بیاوریم و ظرفیتهای گردشگری را در بخشی از آن معرفی کنیم. جلالزایی افزود: از ۷۶۰ رویداد گردشگری که توسط معاونان گردشگری کل کشور به تهران معرفی شد، هفت رویداد بهصورت تقویم رویدادهای گردشگری برای ثبت در نظر گرفته شد که اولین آن مربوط به سیستانوبلوچستان، تحت عنوان اولین رویداد «فرهنگ گردشگری ساحلنشینان کشور» قرار بود با حضور استانهای ساحلی کشور برگزار شود. وی گفت: همچنین قرار بود اولین همایش گردشگری وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس بهصورت بینالمللی از طریق سیستانوبلوچستان و بندر چابهار برگزار و از این ظرفیت هم بهرهبرداری شود که با شیوع کرونا این برنامهریزیها دچار اختلال شد. این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در برنامههای پیش رو معرفی سیستان و بلوچستان و ظرفیتهای ناشناخته آن بوده که مهمترین آنها در زمینه گردشگری است که حتی بسیاری از مردم استان هم با آن آشنایی ندارند.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا " عزیز الله فرضی پور " مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به اینکه این جزیره سهم ۹۰ درصدی در ارایه خدمات آموزشی و تفریحی غواصی کشور را دارد اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ کلوپ غواصی و تفریحات دریایی در این جزیره سالانه به بیش از ۷۰۰ هزار گردشگر ارایه خدمات غواصی می کنند. وی اضافه کرد: با توجه به حضور ۴۰۰ غواص با درجه بالا در این جزیره و فعالیت مستقیم ۱۰۰ تن از آنان در بخش ارایه خدمات غواصی، تفریحی و آموزشی به گردشگری، ایجاد سایت مصنوعی غواصی برای توسعه خدمات و همچنین جلوگیری از آسیب رساندن به مرجان ها ضروری است. فرضی پور یادآور شد: این موسسه در حال پیگیری به منظور ایجاد سایت غواصی مصنوعی در جهت جذب توریسم ورزشی در حوزه ارایه خدمات غواصی به منظور جلوگیری از آسیب به سایت های مرجانی، اکوسیستم دریا می باشد و در این راستا مجموعه هتل ترنج با انتقال یک فرورند هواپیما به جزیره کیش اقداماتی را به عمل آورده و انتظار می رود با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد و معاونت گردشگری سازمان پیگیری و همکاری لازم در این خصوص به عمل آید. مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به اینکه تا کنون پنج کشور از جمله ترکیه نسبت به ایجاد سایت غواصی مصنوعی اقدام کرده اند افزود: این کشورها با این اقدام شاهد تحول ارتقای سطح ارایه خدمات و تعداد گردشگر بودند که جزیره کیش نیز می تواند به عنوان نخستین محل ایجاد این سایت گام مهمی در این زمینه بردارد تا علاوه بر توسعه توریسم بین المللی، مانع از خروج ارز از کشور به واسطه سفر برخی از افراد علاقه مند به غواصی تفریحی شود. وی افزود: در صورتی که این سایت راهاندازی شود، می توان از خروج سالانه یک هزار گردشگر از کشور جلوگیری کرده و در کنار آن با جذب گردشگران خارجی برای کشور ارز آوری داشته باشیم. هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامههای آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند. جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است. این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همهجانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب میشود.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی دلیل اصلی شیوع ویروس کروناست و فرقی نمیکند که پروتکل در جریان سفر نقض شود و یا در شهر محل زندگی. متاسفانه مسئولان ما معمولاً میخواهند به جای حل کردن مشکل، صورت مسئله را پاک کنند. چه بسا عدم رعایت پروتکل در شهر محل زندگی بیشتر هم باشد. چون ما در شهر محل زندگیمان مواجهات گستردهتری داریم. چه برای انجام امور اداری و چه دیگر مسایل روزمره و دیدوبازدیدهای خانوادگی. اینها بسیار پُرخطرتر از سفرهای برونشهری هستند. بنابراین انداختن تقصیرها به گردن صنعت گردشگری فقط پاک کردن صورت مسئله و نوعی عوامفریبی است. او در ادامه گفت: خطر انتقال ویروس توسط ساکنان یک شهر به همدیگر دو برابره خطر انتقال ویروس از طریق مسافران است. متاسفانه مسئولان ذیربط توجه ندارند که با ممنوعیت سفر نه تنها مشکل را حل نمیکنند بلکه یک صنعت را نابود میکنند. آنها با این ممنوعیتها زمینههای بسیار مساعد یک صنعت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی را از بین میبرند. باید توجه داشته باشیم که سفر با دورهمی فرق میکند. در دورهمیها و مهمانیها و جشنها افراد زیادی در یک مکان جمع میشوند و زمینه انتقال ویروس را فراهم میکنند اما سفر یک خانواده -فرض کنید- چهار نفری که در خانه هم در کنار هم زندگی میکنند و حالا تصمیم گرفتهاند در ماشین کنار هم بنشینند و راهی سفر شوند و در مقصد هم به هتل بروند، چه خطری دارد؟ هتلها هم که از نظر رعایت پروتکل بهداشتی ایمنترین اقامتگاه هستند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه بعد از عید امسال اکثر شهرهای ایران قرمز شدند، افزود: آیا کل شهرهای کشور مقاصد گردشگری بودند؟ میدانیم که نه! این نشان میدهد که موضوع اصلاً سفر نبوده بلکه عدم رعایت پروتکلها در مهمانیها و دورهمیهای خانوادگی و مسائلی از این دست بوده است؛ در حالیکه مسئولان ذیربط سعی کردند همه کاسهکوزهها را بر سر صنعت گردشگری بشکنند. استدعای ما این است که مسئولان ذیربط در زمینه صنعت گردشگری قدری دست از این عوامفریبی بردارند و کارشناسانهتر برخورد کنند. بیگی در پایان واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری از جمله هتلها را بسیار مهم دانست و یادآور شد که برای حفظ ایمنی سفرها لازم است این امر در اولویت قرار گیرد. او در پایان ضریب اشغال هتلهای اصفهان را در نوروز امسال زیر ۱۰ درصد عنوان کرد و این را در تاریخ صنعت هتلداری –به جز نوروز سال گذشته- بیسابقه دانست.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، طبق رده بندی Airports Council International، فرودگاه بینالمللی دبی، برای هفتمین سال پیاپی، عنوان شلوغترین فرودگاه از نظر تعداد مسافران بینالمللی را در جهان به دست آورد و در رتبه اول جهان قرار گرفت. تعداد مسافران ده فرودگاه برتر جهان از نظر تعداد مسافران بینالمللی در سال 2020 بر اساس رده بندی "شورای فرودگاههای بینالمللی" ؛ 1️⃣ دبی 25 میلیون و 800 هزار 2️⃣ آمستردام 20 میلیون و 880 هزار 3️⃣ هیترو لندن 20 میلیون و 650 هزار 4️⃣ پاریس 19 میلیون و 60 هزار 5️⃣ فرانکفورت 16 میلیون و 840 هزار 6️⃣ استانبول 15 میلیون و 900 هزار 7️⃣ دوحه 12 میلیون و 500 هزار 8️⃣ اینچئون کره جنوبی 11 میلیون و 950 هزار 9️⃣ سنگاپور 11 میلیون و 630 هزار 🔟 مادرید 11 میلیون و 50 هزار فرودگاه بین المللی دبی، اولین بار در سال 2014 با پیشی گرفتن از فرودگان هیترو لندن، به مقام اول جهان دست یافته بود. فرودگاه بین المللی دبی، با وجود بیماری همه گیر کرونا، توانست موفقیت بزرگی کسب کند. درجه مراقبتهای بهداشتی از مسافران در فرودگاه بین المللی دبی، مانند مراکز بهداشتی است تا از طریق ایجاد فاصله فیزیکی، الزام به ماسک و سرعت بخشیدن به روند سفر، محیطی امن را تضمین کند. فرودگاه بینالمللی دبی به منظور حفظ الزامات ایمنی عمومی، کلیه اقدامات احتیاطی را انجام داده است. وجود ایستگاههای ضدعفونی کننده دست در مکانهای جداگانه در فرودگاه، پلکسی گلاس محافظ در شمارندههای ورود و گذرنامه، چکهای حرارتی، علائم فاصله اجتماعی و افزایش تعداد تمیز و ضدعفونی کردن، مطابق با استانداردهای بینالمللی، اقداماتی است که در فرودگاه دبی انجام میشود. منبع ؛ البیان
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " حمیدرضا آذرپور " معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه یکی از وظایف ما نظارت و کنترل بر تورهای گردشگری است، اعلام کرد: طی روزهی اخیر مشاهده شده که در استان افرادی مبادرت به حرکات جمعی غیرمجاز به نام تور گردشگری می کنند که به هیچ وجه مصداق تور گردشگری نیست. حمیدرضا آذرپور با تاکید بر اینکه تور گردشگری از تعریف و چارچوب مشخصی برخوردار است، افزود: راهنمای تور نیز از یک فرآیند آموزشی عبور کرده و پس از طی دوره های مختلف و کسب تائید صلاحیت به عنوان راهنمای تور منصوب می شود. وی با بیان اینکه صرف آشنایی با یک منطقه مشمول راهنمای تور نمی شود، افزود: همکاری نزدیکی بین گشت مشترک این اداره کل و نیروی انتظامی برقرار است که ثمره آن برخورد با ۷۴ تور گردشگری غیرمجاز بوده است. آذرپور ادامه داد: برخی از این گروه ها فاقد مجوز بوده و از طریق فضای مجازی و بصورت غیرقانونی و با وعده های دروغین اقدام به تبلیغ برای برپایی تور کرده بودند. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در ۴۸ ساعت اخیر اظهار کرد: سه دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شده و با هماهنگی عوامل انتظامی متخلفان نیز به مرجع قضایی معرفی شدند تا اقدامات قانونی لازم برای برخورد قاطع با آنان صورت گیرد. آذرپور گفت: همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در خصوص اجرای تورهای گردشگری منتشر شده، از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده چنین تبلیغاتی با شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند. وی اضافه کرد: ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این ادارهکل بشمار میآید و در این راستا با افراد و گروههایی که برخلاف پروتکلهای اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون اغماض برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی