نتایج جستجو...
اعضای UNWTO از رهبری و پشتیبانی برنامه‌ها برای آینده گردشگری حمایت می‌کنند

اعضای UNWTO از رهبری و پشتیبانی برنامه‌ها برای آینده گردشگری حمایت می‌کنند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) قویاً خود را در کنار رهبری و چشم‌انداز آن برای این بخش قرار داده‌اند. اعضای هر منطقه جهانی که برای بیست و چهارمین مجمع عمومی در مادرید، اسپانیا گرد هم آمدند، برنامه کاری سازمان را تصویب کردند و ابتکارات کلیدی طراحی شده برای ایجاد گردشگری انعطاف پذیرتر، فراگیر و پایدار را تایید کردند.  مجمع عمومی بیش از هزار نماینده از ۱۳۵ کشور، از جمله ۸۴ وزیر گردشگری و همچنین رهبران تجاری، مقاصد و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی کلیدی را گرد هم آورده است. زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل UNWTO در افتتاحیه مجمع عمومی، بیان کرد که روحیه همبستگی و عزم پاسخ گردشگری به یک بحران بی‌سابقه را مشخص کرده است. او در ارائه گزارش خود به اعضا، روشن کرد که چگونه تمرکز بر همکاری و هماهنگی پروتکل‌ها، حمایت سیاسی و تأمین حمایت مالی از گردشگری، به این بخش کمک کرده است تا تأثیرات همه‌گیری را کاهش دهد و پایه‌های راه‌اندازی مجدد گردشگری را در بسیاری از بخش‌ها ایجاد کند.  حمایت سازمان ملل و جامعه بین المللی/ ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم/ تبدیل حسن نیت به حمایت ملموس پولولیکاشویلی گفت: «در هر منطقه از جهان، همه‌گیری کرونا اهمیت بخش ما را - برای رشد اقتصادی، برای مشاغل و تجارت و برای حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی، روشن کرده است. ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با تاکید بر اهمیت مجمع عمومی و همچنین جایگاه والای UNWTO در دستور کار جهانی، از نمایندگان استقبال کرد و خواستار همکاری آن‌ها برای آینده‌ای «سبز، فراگیر و پایدار» شد. گوترش افزود: «من UNWTO و دبیرکل پولولیکاشویلی را تحسین می‌کنم و امیدوارم تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی به بازگرداندن اعتماد به سفر و حرکت ایمن جهان کمک کند، زیرا اقتصادهای در حال توسعه می‌توانند از مزایای گردشگری پایدار بهره‌مند شوند.»  سخنان دبیر کل سازمان ملل متحد توسط دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) و ربکا گرینسپن، دبیر کل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) تکرار شد. کارلوس سالازار گومز، دبیر کل سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی و مارگاریتیس شیناس، نایب رئیس کمیسیون اروپا نیز سخنرانی کردند.  در کنار به روزرسانی در مورد فعالیت‌های UNWTO از آخرین مجمع عمومی دو سال پیش، اعضا همچنین از یک مرور کلی از آخرین روندهای گردشگری، همانطور که توسط آخرین داده‌های UNWTO نشان می‌دهد و همچنین یک مرور کلی به روز شده از محدودیت‌های سفر در سراسر جهان، بهره‌مند شدند. از صحن مجمع، اعضا از مناطق مختلف جهان همبستگی خود را با کشورهایی که تحت تأثیر ادامه تحمیل محدودیت‌های سفر قرار گرفته‌اند، ابراز کردند.  همچنین در مادرید، کشورهای عضو شخصاً به تایید نامزدی پولولیکاشویلی توسط شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری برای دومین دوره به عنوان دبیرکل رأی دادند. بر اساس آرای به دست آمده، پولولیکاشویلی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ رهبری سازمان جهانی تجارت جهانی را بر عهده خواهد داشت.  UNWTO دوباره از تایید سلطنتی در آستانه مجمع عمومی استقبال کرد، فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، از کار برجسته UNWTO که منجر به گردشگری جهانی شد، به ویژه در ۱۸ ماه گذشته که در بدترین بحران در تاریخ این بخش بود، نیز تمجید کرد. در یک شام ویژه سلطنتی، پادشاه اسپانیا همچنین بر اهمیت گردشگری برای اقتصادها و جوامع، هم در اسپانیا و هم در سطح جهان تأکید کرد و بهبود این بخش را برای میلیون‌ها نفر ضروری دانست.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار خارجی
تشریح مسیر گردشگری ایران در پسا کرونا

تشریح مسیر گردشگری ایران در پسا کرونا

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " سعیده نظری " رئیس گروه همکاری‌های تخصصی بین‌المللی معاونت گردشگری که همراه علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور برای حضور در مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به کشور اسپانیا سفر کرده است، در نشست مربوط به کمیته‌های تخصصی این رویداد در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی UNWTO شرکت کرد. او در نشست کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته آموزش آنلاین، کمیته تدوین کد بین‌المللی حمایت از گردشگران ICPT و کمیته مجموعه اعضای وابسته حضور یافت و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران و تلاش کشورمان در این مباحث بالاخص به روز‌رسانی و بازنگری عناوین و سرفصل‌های آموزشی گردشگری را ارائه کرد. همچنین اشاره به تلاش ایران برای بازیابی گردشگری در زمان پساکرونا یکی از اهم بخش‌های گزارش " نظری " بود و موضوعات دیگر نیز از جمله بروز‌رسانی دانش گردشگری بخش خصوصی حوزه گردشگری بالاخص اعضای وابسته ایرانی سازمان جهانی گردشگری نیز مطرح شد. همچنین " سعیده نظری " در صد و چهارمین نشست شورای اجرایی این سازمان حضور داشت که در این نشست گزارش دبیرخانه UNWTO در بخش‌های منابع انسانی، مالی، آموزش، کد اخلاق و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

به گزارش هتل نیوز، جلسه هیئت مدیره حرفه‌ای جامعه هتلداران ایران دوشنبه 8 آذر در هتل بابا طاهر تهران برگزار شد. در این جلسه علاوه بر اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، دو نفر معاونین وزیر گردشگری نیز به عنوان مهمان حضور داشتند. در بخش نخستِ جلسه، هیئت مدیره میزبان " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت گردشگری بود و مسایلی مانند درجه‌بندی، استاندارد‌سازی، نرخ گذاری، مشکلات مربوط به سامانه جانا و مسائل مربوط پرونه‌های بهره‌برداری و ... مورد طرح و بررسی قرار گرفت. معاون گردشگری کشور اشاره کرد که سامانه جانا باید شرایط کار را برای تاسیسات گردشگری تسهیل کند؛ در ادامه مقرر شد که سامانه جانا مورد بازنگری قرار بگیرد و کارها مورد تسهیل و روانسازی واقع شود. در این بخش همچنین مطرح شد که تقویت تشکل‌های گردشگری از جمله جامعه هتلداران ایران از اهداف مهم این صنعت است. شالبافیان اشاره کرد که گردشگری در کشور باید به سمت ساختارسازی برود و تشکل‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند. معاون گردشگری کشور از رویکردها و سیاست‌های این معاونت در بحث تشکل‌های بخش خصوصی گفت و یادآور شد که این معاونت به ویژه در بحث انتخابات تشکل‌ها به هیچ وجه دخالت نخواهد کرد؛ به این معنا که از نظر وزارتخانه و معاونت گردشگری، این خود بخش خصوصی است که باید تصمیم بگیرد و انتخاب کند که چه کسانی را برای هیئت مدیره در نظر بگیرد. شالبافیان گفت که معاونت گردشگری وزارتخانه در انتخابات تشکل‌ها نقش نظارتی خواهد داشت. او یادآور شد که باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت از گردشگری به عنوان یک باور عمومی بین دستگاه‌های مختلف دولتی در بیاید. همچنین عنوان کرد که گردشگری باید به نوعی در تمام مصوبات کمیسیون‌های دولت مد نظر قرار بگیرد. بخش دوم جلسه با حضور " سعید اوحدی " معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت گردشگری به بررسی مسایل هتلداران در ارتباط با حوزه این معاونت از جمله مساله تامین منابع و ارائه تسهیلات بانکی اختصاص داشت. اوحدی در این بخش خاطرنشان کرد که هدف وزارتخانه استفاده از حداکثر توان ممکن برای تامین منابع مورد نیاز جهت ارائه تسهیلات هم به هتل‌های در دست احداث و هم به هتل‌های فعال است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه ضمن اشاره به اهمیت تامین منابع برای نوسازی، تجهیز و بازسازی هتل‌ها، به تاکید ویژه وزیر گردشگری برای تامین منابع مورد نیاز جهتِ ارائه تسهیلات به هتل‌هایی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اشاره کرد و یادآور شد که در این زمینه از منابع مختلفی مانند صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و ... می‌توان استفاده کرد. در این بخش همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و به جایگاه واقعی خودشان که امروز فاصله زیادی با آن دارند، دست پیدا کنند. موضوع موقعیت تشکل‌های گردشگری در کشورهای دیگر هم مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که این تشکل‌ها از جایگاه خوب و اختیارات تعریف‌شده و مناسبی در کشورهای دیگر برخوردارند.  همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری در ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید اختیارات بیشتری داشته باشند و هرچقدر تشکل‌ها و جامعه هتلداران بیشتر تقویت شوند، اهداف صنعت گردشگری به صورت مطلوب‌تری تحقق پیدا خواهد کرد. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه ضرورت انسجام تشکل‎ها بود که از آن با عنوان عامل موفقیت‌‌ها در اهداف تعیین شده صنعت گردشگری یاد شد. تاکید شد که تشکل‌ها و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران باید در کار گروه‌های مربوطه مثل کمیته تسهیلات، تنظیم لوایح و ... حضور و همچنین با معاونت مربوطه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند تا کارها به صورت کارشناسی در قسمت‌های مختلف انجام شود. عنوان شد که مطالبه‌گری تشکل‌ها باید ساختاری باشد و حتماً باید از یک ساختار مناسب تبعیت کند تا منجر به حصول نتیجه مطلوب شود. در این جلسه از تشکل‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه‌های وزارت گردشگری و بخش خصوصی یاد شد و گنجاندن احکام مناسب در برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه گردشگری و رفع مشکلات آن، مورد تاکید قرار گرفت. بحث امهال در بازپرداخت تسهیلات دریافتی هتل‌ها در دوران کرونا هم از دیگر مسایل مطرح شده بود. در هر دو بخش جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد شده: 10/آذر/1400       آخرین ویرایش: 10/آذر/1400     اخبار داخلی
آغاز مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مادرید

آغاز مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مادرید

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رهبران گردشگری از مناطق مختلف جهانی برای بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی UNWTO وارد مادرید شده‌اند. وزرای گردشگری و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و همینطور مسئولان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، در اولین نشست جهانی گردشگری بعد از شروع همه‌گیری کرونا، شرکت خواهند کرد. در مجموع بیش از هزار شرکت‌کننده به نمایندگی از ۱۳۵ کشور، ازجمله ۸۴ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در مهم‌ترین نشست آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد.  زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: «گردشگری جهانی با هدایت UNWTO با چالش‌های امروزی مواجه است و در عین حال به فرصت‌های آینده چشم دوخته است. مجمع عمومی UNWTO عزم این بخش را برای راه‌اندازی مجدد گردشگری، هدایت بهبود گردشگری و تبدیل شدن به یک هسته مرکزی برای رسیدن به توسعه پایدار و اقدامات اقلیمی، به نمایش خواهد گذاشت.»  پیش به سوی یک قانون بین‌المللی برای محافظت از گردشگران UNWTO مجمع عمومی را با یک جلسه مقدماتی در مورد قانون بین‌المللی حمایت از گردشگران افتتاح کرد. روند ثبت این قانون مهم که در پاسخ به کاهش اعتماد مصرف‌کننده ناشی از همه‌گیری کروه راه‌اندازی شد، حداقل استانداردها و حقوق مصرف‌کننده را برای گردشگران در شرایط اضطراری فراهم می‌کند. این برنامه با همکاری ۹۸ کشور عضو و عضو وابسته و همچنین پنج سازمان بین‌المللی غیرعضو و سهامداران پیشرو بخش خصوصی، تدوین شده است. پس از تصویب مجمع عمومی UNWTO، این قانون در سال ۲۰۲۲ با هدف تبدیل آن به یک قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد شد.  اعضای وابسته برای اصلاح و راه‌اندازی مجدد گرد هم می‌آیند اعضای وابسته UNWTO در چارچوب مجمع عمومی، امروز برای چهل و سومین نشست عمومی سالانه خود با هم دیدار کردند. UNWTO متشکل از مشاغل و مقاصد، و همچنین نمایندگان جامعه مدنی و دانشگاهی، روی بیش از ۵۰۰ شرکت وابسته برای تبدیل سیاست گردشگری به عمل حساب کرده است. در مادرید، خلاصه‌ای از اقدامات سازمان جهانی گردشگری جهانی (UNWTO) در واکنش به بحران موجود ارائه شد، و در مورد برنامه «ردیاب مقاصد» که با مشارکت انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) به عنوان نمونه‌ای از مشارکت‌های مؤثر دولتی و خصوصی ارائه شده بود، صحبت‌هایی ردوبدل شد. در همان زمان، نمایندگان اصلاحات پیشنهادی چارچوب قانونی برای عضویت وابسته به UNWTO را تصویب کردند و راه را برای همکاری موثرتر هموار کردند.  شورای اجرایی بر ابتکارات کلیدی صحه می‌گذارد پیش از افتتاح رسمی مجمع عمومی، UNWTO شورای اجرایی خود را برای ۱۱۴امین جلسه تشکیل داد. این شورا که به عنوان هیئت مدیره UNWTO عمل می‌کند، برای شنیدن گزارش دبیرکل پولولیکاشویلی درباره اقدامات انجام شده از جلسه ۱۱۳ که در ابتدای سال نیز در مادرید برگزار شد، تشکیل جلسه داد. اعضای شورای اجرایی با اجرای «برنامه عمومی کار» برای سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و برای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ موافقت کردند. اعضا همچنین چندین طرح کلیدی UNWTO، به ویژه توصیه‌های UNWTO در مورد گردشگری به منظور توسعه روستایی، پروژه بهترین دهکده‌های گردشگری و ابتکار پلاستیک در گردشگری جهانی را تأیید کردند.  همچنین در مادرید، کمیته‌های UNWTO در حوزه گردشگری و پایداری (حفاظت از محیط زیست)، حوزه گردشگری و رقابت، و حوزه آموزش آنلاین گردشگری، کارشناسان را گرد هم آوردند تا راه‌هایی را برای پیشبرد برنامه کاری این سازمان حول محورهای دارای اولویت بررسی کنند. 

ایجاد شده: 10/آذر/1400       آخرین ویرایش: 10/آذر/1400     اخبار خارجی
گردشگری بخشی مهم از سند تحول ایران است

گردشگری بخشی مهم از سند تحول ایران است

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ آذرماه با موضوع «نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر» در کشور اسپانیا در حال برگزاری است، با زورآب پولولیکاشویلی، دبیر‌کل سازمان جهانی گردشگری و نیز حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار داشت. در این نشست موضوع اهمیت صنعت گردشگری در برنامه سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم مطرح و تاثیرات مثبت آن تشریح شد. همچنین روند برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی نیز که به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود، مورد بررسی مجدد قرار‌گرفت و مطرح شد رویداد مذکور که قرار است در استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شود؛ با تغییر عنوان میزبانی با محتوای گردشگری شهری در شهر تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران انجام شود.    علاوه بر این با توجه به ورود ایران به نو‌سده در سال ۱۴۰۱ و نظر به اینکه این رویداد تنها در ایران و افغانستان رخ می‌دهد، لذا معاون گردشگری کشور خواستار حمایت معنوی سازمان جهانی گردشگری شد. در این نشست زورآب پولولیکاشویلی، دبیر‌کل سازمان جهانی گردشگری نیز با تاکید بر روابط حسنه این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت کشورمان از دبیرکلی ایشان برای دوره ۲۰۲۲ لغایت ۲۰۲۵ شد. این در حالی است که حمایت مذکور فقط از طریق  کشورهای عضو شورای اجرایی امکان‌پذیر خواهد بود. او همچنین از ایده نو‌سده در زمان برگزاری نوروز که در کشورهای منطقه جشن گرفته می‌شود؛ حمایت کرد. پولولیکاشویلی خواستار نهایی شدن تاسیس مرکز صنایع‌دستی و گردشگری شد و همچنین موضوع آغاز فرایند همکاری بصورت مرحله‌ای و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غیره را مطرح کرد.

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل می‌شود

حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل می‌شود

به گزارش هتل نیوز وبه نقل از ایلنا، " محمدرضا نوایی لواسانی " رییس منطقه آزاد کیش در هشتمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی که در جزیره کیش برگزار می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته بحث تاسیس کسب و کارها در مناطق آزاد به درستی اجرا نشده و بروکراسی‌های بسیار زیاد و پیچ و خم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایجاد کردند. وی افزود: در بسیاری از موارد ایجاد کسب و کار در مناطق آزاد سخت‌تر از سرزمین اصلی بوده اما بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد بسیار مشتاق هستند. از این روز سیاست اصلی ما اصلاح روند گذشته است و حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل می‌شود. رییس منطقه آزاد کیش تاکید کرد: از جمله سیاست‌های ما که در جلسه امروز با آقای محمد مطرح شد؛ تبدیل کیش به شهر هوشمند، راه اندازی بورس بین الملل و ارزهای دیجیتال، جذب تکنولوژی‌های جدید و توریسم تخصصی در این منطقه است. همچنین در این همایش ستار هاشمی مشاور معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه در سال 2070 انقلاب باد خواهیم داشت گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در سال 2016، یازده و نیم تریلیون دلار بوده که سهم 15 درصدی در اقتصاد کل دنیا را داشته اما پیش بینی می‌شود در سال 2025 این عدد تا 25 درصد افزایش یابد و به 23 تریلیون دلار برسد.

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
راه‌اندازی دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در شهرک آزمایش

راه‌اندازی دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در شهرک آزمایش

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " حوریوش عسکری " امروز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «این دفتر در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شایسته به متقاضیان، فراهم‌آوردن بیش از پیش رفاه حال مشتریان، ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری و تعامل بین کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و پلیس راهور ناجا و کاهش ترددهای متقاضیان بین دفاتر و نمایندگی‌های صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی و پلیس راهور، راه‌اندازی می‌شود.»  مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، تصریح کرد: «دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در اسرع وقت در محل حوزه صدور گواهی‌نامه ملی در شهرک آزمایش تهران آغاز به کار خواهد کرد. متقاضیان دریافت گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی یک یا سه‌ساله می‌توانند با در دست داشتن اصل گواهی‌نامه رانندگی ایرانی و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ به این دفتر مراجعه کنند.»  او افزود: «کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به‌عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است. بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه ارائه گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی است.»  عسکری ادامه داد: «نام و مشخصات تمام دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در تهران و سایر استان‌ها در بخش زیر منوی صدور اسناد در نشانی اینترنتی WWW. TACI. IR قابل مشاهده است.»  مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط کرونا، هموطنان با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی https://idp.taci.ir می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر و نمایندگی‌ها برای دریافت گواهی‌نامه اینترنتی رانندگی بین‌المللی اقدام کنند.»

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
گردشگری خراسان رضوی نقطه آغاز تعاملات ایران و اتریش

گردشگری خراسان رضوی نقطه آغاز تعاملات ایران و اتریش

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " ولف دیتریش‌هایم " سفیر اتریش در ایران عصر روز گذشته ۸ آذرماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: «این فرصت را داشتم با مسئولان و دست‌اندرکاران اصلی حوزه گردشگری استان خراسان رضوی جلسه مبسوط و کاملی داشته باشم.»  سفیر اتریش در ایران ادامه داد: «اتریش در حوزه توسعه گردشگری و آموزش گردشگری تجربه‌های راهبردی دارد که دوست داریم در صورت تمایل دوستان و شرکای ایرانی این دستاورد و تجارب را به اشتراک بگذاریم.»  او اظهار کرد: «در این جلسه در مورد یک طرح مشترک صحبت کردیم که اوایل سال آینده مراسمی را برای این طرح مشترک خواهیم داشت و ابعاد تاریخی و فرهنگی را در قالب همکاری‌های مشترک شکل بدهیم و در کنار آن نیز حوزه‌های اقتصادی را هم پوشش دهیم و این مراسم چند وجهی باشد.»  سفیر اتریش تصریح کرد: «با ظرفیت‌ها و تجاربی که اتریش دارد امیدواریم همکاری‌هایی را آغاز کنیم.»  او هم چنین با اشاره به روایت بخش‌هایی از شاهنامه که از سوی استاد نقالی صادق زاده اجرا شد، اظهار کرد: «انرژی، قدرت و نیرویی که در این اثر ادبی بزرگ است به بهترین شکل، به نمایش گذاشته شد.»  ولف دیتریش‌هایم ادامه داد: «فکر می‌کنم این نوع معرفی از این اثر ادبی فاخر و بزرگ برای شنونده جوان مورد اقبال و استقبال باشد، این نوع معرفی فقط راهنمایی نبود بلکه یک نوع نمایش تئاتر بود.» 

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
پیش بینی اوج گیری سفر در نوروز ۱۴۰۱

پیش بینی اوج گیری سفر در نوروز ۱۴۰۱

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور روز گذشته شنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۰ با بیان این مطلب در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۱ با بیان این مطلب افزود: «اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر را از خراسان رضوی آغاز کردم چون علاوه بر بحث معنویت به دلیل بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، این استان الگویی برای کشور است و به دلیل شوق زائران برای حضور در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد که لزوم برنامه‌ریزی را مضاعف می‌کند.» رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور ادامه داد: «با شیوع پاندمی کرونا  اگر چه ستاد خدمات سفر در کشور تعطیل نشده بود اما به واسطه کاهش حجم کار، فعالیت آن نیز کمتر شده بود و اکنون در شرایطی قرار خواهیم گرفت که سفرها از زمان قبل کرونا نیز بیشتر خواهد شد و به هماهنگی بیشتری نیاز داریم.» شالبافیان ادامه داد: «بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی به شدت آسیب دیده است، که ارائه  تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد.» معاون گردشگری کشور تاکید کرد: «تمهیداتی که باید اندیشیده شود فقط مربوط به حوزه زائران داخلی  نیست چون بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است.» شالبافیان یادآور شد: «با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی  افزایش خواهد یافت.» او تصریح کرد: «براساس گزارش‌های دریافتی از برخی نمایندگی‌های ایران در کشورهای پاکستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال خوبی از سفر به ایران در پیش داریم.» معاون گردشگری کشور بر ضرورت فعالیت دائمی و در طول سال ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و گفت: «پیش بینی‌ می‌شود روند افزایشی ورود زائران به مشهد حداقل تا پایان شهریور ماه تداوم داشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها باید با این نگاه باشد.» شالبافیان با بیان این خراسان رضوی یک الگو برای کشور است، افزود: «طرح مبدا تا مبدا را به عنوان الگو به استان‌های دیگر نیز ارائه و به‌طور متناسب نظارت نیز خواهیم کرد، خراسان رضوی نیز نقش محوری دارد.» رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با بیان‌ این‌که دستگاه‌های دولتی با برخی محدودیت‌ها مواجه‌اند، اظهار کرد: «استفاده از ظرفیت داوطلبان و نهادهای مردمی باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این که بحث خدمت به زائران در استان خراسان رضوی مطرح است امکان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بیشتر است.» شالبافیان تاکید کرد: «استاندار خراسان رضو ی با استانداری‌هایی که  در مسیر تشرف زائران قرار دارند، برای خدمات رسانی به زائران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.» او ادامه داد: «از شهرستان‌های استان نیز غفلت نشود و فرمانداری‌ها نیز فعال شوند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.»

ایجاد شده: 7/آذر/1400       آخرین ویرایش: 7/آذر/1400     اخبار داخلی
اعلام جزئیات ساخت پایگاه آلفا در مریخ

اعلام جزئیات ساخت پایگاه آلفا در مریخ

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دیجی کالامگ، اسپیس‌ایکس برای نخستین بار با پژوهشگران ناسا و چندین مؤسسه‌ی دیگر آمریکا همکاری کرده تا به‌طور عمومی درباره‌ی چگونگی استفاده از استارشیپ برای ساخت پایگاه آلفا مریخ توضیح دهد. صرف نظر از نمونه‌های انگشت‌شمار و پراکنده‌ای از نظرات منتشر شده درباره‌ی اسپیس‌ایکس و تمرکز اصلی مدیرعامل آن «ایلان ماسک» (Elon Musk)، یعنی خود «استارشیپ» (Starship)، مدیران این شرکت تقریبا هرگز به‌طور خاص درباره‌ی چگونگی استفاده از موشک‌های نسل بعدی کاملا قابل بازیابی برای ایجاد پایگاه دائمی انسانی در مریخ صحبت نکرده‌اند. در بیشتر مواقع تمرکز واضح بر شیوه‌ی گذر از موانع کوتاه‌مدت دشوار است. نیم قرن تجزیه‌وتحلیل عمدتا تئوریک، کاملا مشخص کرده است که ایجاد یک پایگاه انسانی دائمی و پایدار در مریخ، بدون کاهش شدید هزینه‌ی دسترسی به فضا غیرممکن است. برای چندین دهه، ناسا نسخه‌های گوناگون طرحی را که برای فرستادن هم‌زمان چند فضانورد به مریخ برای چند ماه، صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، مطالعه و بررسی کرده است. به بیان ساده، بدون یک انقلاب در زمینه‌ی حمل‌ونقل فضایی، حتی حضور موقت انسان در مریخ که ساکنان آن عمدتا به کالاهای وارداتی از زمین وابسته خواهند بود، غیرممکن است؛ مگر اینکه اکتشاف مریخ به یک اولویت ملی یا بین‌المللی با سرمایه‌گذاری در ابعاد ده‌ها میلیارد دلار در سال تبدیل شود. در طول ۸۰ تا ۹۰ سالی که پروازهای فضایی به‌طور جدی تحلیل شده‌اند، ده‌ها گروه، مقاله، مطالعه و آژانس‌های فضایی بررسی کرده‌اند که این انقلاب می‌تواند چگونه باشد و از این جهت اسپیس‌ایکس برای ارائه‌ی یک راه حل برای مشکلی قدیمی، منحصربه‌فرد نیست. این شرکت نخستین بخش از فهرست طولانی مدعیان است که نه تنها راه‌حلی را برای حرکت در این مسیر پیشنهاد می‌کند بلکه هم منابع قابل‌توجهی در آن سرمایه‌گذاری می‌کند و هم بسیار تلاش می‌کند تا این چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کند. دو سال پس از اینکه اسپیس‌ایکس قصد خود را برای ساخت نسل بعدی سامانه‌ی حمل‌ونقل فضایی اعلام کرد، ایلان ماسک تغییری اساسی در طراحی را نشان داد و کار بر روی نمونه‌ی اولیه‌ی فولادی استارشیپ آغاز شد. سه سال بعد، اسپیس‌ایکس ۹ پرواز آزمایش استارشیپ را با موفقیت پشت سر گذاشت که شامل چهار جهش کوتاه و پنج پرواز بالای ۱۰ کیلومتر بود. تنها در سال ۲۰۲۱ اسپیس‌ایکس چهار نمونه از آن آزمایش‌های پرواز در ارتفاع بالا را انجام داد و برای نخستین بار یک نمونه را از آزمایش ارتفاع بالا، به‌صورت سالم بازیابی کرد، نخستین فضاپیمای کلاس مداری و نمونه‌ی اولیه‌ی بوستر موشک را ساخت، آزمایش آن را آغاز کرد و تقریبا نخستین سکوی پرتاب مداری استارشیپ را هم کامل کرد. اسپیس‌ایکس همچنین موفق به دریافت قرارداد ۲٫۹ میلیارد دلاری ناسا برای ساخت فرودگر انسانی ماه طی برنامه‌ی آرتمیس شد. هرچند این موفقیت با چالش‌هایی هم همراه شد و حتی تأخیر در توسعه‌ی آن و همچنین شکایت رقبا باعث عقب افتادن برنامه‌ی بازگشت انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ گشت. به زبان ساده، اسپیس‌ایکس و اکنون ناسا در کنار آن، پایه‌ای استوار گذاشته‌اند که تقریبا با اطمینان زیادی، استارشیپ برای سفر به مریخ بر اساس آن توسعه خواهد یافت. هرچند هنوز کارهای زیادی باقی مانده است اما اسپیس‌ایکس کم‌وبیش بسیاری از موانع فنی اصلی که چند سال پیش در مسیر توسعه‌ی ITS یا BFR اولیه، و استارشیپ فعلی داشت را پشت سر گذاشته است. شمار زیادی از آزمایش‌های زمینی و پروازی استارشیپ کاملا نشان داده است که ساختارهای موشک، سیستم‌های اویونیک، موتورهای رپتور، روش‌های عجیب تقرب و فرود و سوخت انتخابی که قبلا آزمایش پروازی نداشته است، همگی اکنون برای پرواز مداری آماده هستند. با این وجود اسپیس‌ایکس همچنان نیاز دارد که فناوری سپر حرارتی عظیم، سرامیکی و غیرفرسایشی استارشیپ را اثبات کند، روش‌ها و فناوری‌های سوخت‌گیری موشک مداری را تکمیل کند و در نهایت همه‌ی موارد فوق را عملیاتی کند تا بتواند یک پرتاب پرشتاب با قابلیت استفاده‌ی مجدد و سوخت‌گیری بزرگ‌ترین موشک تاریخ را عادی و روزمره تبدیل کند. چیزی که اسپیس‌ایکس با کپسول دراگون و موشک فالکون ۹ ثابت کرده است توانایی انجام آن را دارد. به سوی سیاره‌ی سرخ اسپیس‌ایکس با کمک متخصصانی از ایمز ناسا، ستی (SETI) و نیمی از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های معتبر آمریکا، پاسخ‌دهی دقیق به این پرسش را در سپیدنامه یا اوراق سفید (White Paper) سال ۲۰۲۱ که برای برنامه‌ی بعدی تحقیقات دهه‌ای علوم سیاره‌ای و اختربیولوژی آکادمی‌های ملی منتشر شده، آغاز کرده است. در حالی که این پویش دهه‌ای به‌تنهایی می‌تواند روی برنامه‌های ناسا اثرگذار باشد و این آژانس آماده می‌شود تا برنامه‌ی دهه‌ی آینده‌ی علوم فضایی خود را ترسیم و بودجه‌بندی ده‌ها میلیارد دلار دولتی را تعیین کند که نتایج بسیار گسترده‌ای به‌همراه خواهند داشت، اما اسپیس‌ایکس هم از این سپیدنامه برای توصیف برنامه‌های خود پیرامون مأموریت‌های اولیه به مریخ با جزئیات بی‌سابقه، استفاده کرده است. همان‌طور که همیشه در برنامه بوده است، اسپیس‌ایکس فرآیند ساخت شهرهای پایدار در مریخ را با چند مرحله‌ی (نسبتا) ساده پیش خواهد برد. احتمالا در اواسط دهه‌ی ۲۰۲۰ اسپیس‌ایکس پرتاب بدون سرنشین فضاپیماهای استارشیپ را آغاز خواهد کرد تا هم تکمیل نهایی و آمادگی این سامانه را تأیید کند و هم میزان قابل توجهی از محموله‌ها را پیش از رسیدن انسان به سطح مریخ ببرد. این مأموریت‌های اولیه به احتمال زیاد با تکیه بر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های رباتیک، به اسپیس‌ایکس کمک خواهند کرد تا منابع محلی، تجهیزات مرحله‌ای، آزمایش فناوری‌ها برای عملیات طولانی‌مدت سطح مریخ و شروع توسعه‌ی زیرساخت‌ها را از جمله یک نیروگاه تولید انرژی که احتمالا ضروری‌ترین نیاز خواهد بود، ساماندهی کند. هیچ کدام از این‌ها تعجب‌آور نیست اما کارهای بیشتری هم وجود دارد. به گفته‌ی نویسندگان که شامل چندین مهندس فعلی و پیشین اسپیس‌ایکس می‌شوند، برنامه‌ریزی مأموریت کنونی اسپیس‌ایکس که بر مأموریت‌های باری بدون سرنشین اشاره دارد، تجهیزاتی را برای افزایش تولید نیرو، استخراج آب، تولید اکسیدکننده‌ی اکسیژن مایع و سوخت متان، سکوهای فرود از پیش آماده شده، محافظت در برابر تشعشعات زیان‌بار، تجهیزات کنترل گردوغبار، پناهگاه‌های بیرونی برای انسان‌ها و تحهیزات و لوازم دیگر شامل همه‌ی سخت‌افزارهای مورد نیاز برای پشتیبانی از نخستین پایگاه انسانی را فراهم می‌کند. علاوه بر این با تأیید آنچه سال‌ها تصور می‌شد، در طرح اسپیس‌ایکس، انسان‌ها احتمالا برای چند سال اول در فضاپیماهای استارشیپ زندگی خواهند کرد تا زمانی که زیستگاه‌های اضافی ساخته شوند. نخستین گروه استارشیپ‌های بدون سرنشین هم می‌توانند برای پشتیبانی از انسان‌ها روی سطح، به‌عنوان دارایی‌های ارزشمند برای انبار کردن، سکونت، آزمایشگاه‌های علمی و منبعی از سازه‌ها و منابع فلزی خالص ضروری جابه‌جا و یا تغییر کاربری داده شوند. این «وایت پیپر» همچنین بیان می‌کند که اسپیس‌ایکس به‌شدت در حال توسعه‌ی استارشیپ برای انجام پروازهای آزمایشی اولیه به مریخ در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۴ است که حتی احتمال پرتاب اولین استارشیپ‌ها به مریخ پیش از نخستین موشک به سوی ماه را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب سپس در حالی که اسپیس‌ایکس یک مأموریت جداگانه‌ی ماه را پیش می‌برد و استارشیپ متفاوتی را روی ماه فرود می‌آورد، فضاپیماهای مریخ در حال رفت‌وآمد به این سیاره خواهند بود. این نخستین بار است که اسپیس‌ایکس یا افراد آشنا با برنامه‌های این شرکت، اصول اولیه‌ی نخستین مأموریت‌های استارشیپ سرنشین‌دار و بدون سرنشین را به مریخ، به صورت واضح بیان کرده‌اند و این توضیح گمانه‌زنی‌های قبلی زیادی را تأیید می‌کند. برای نمونه به‌نظر می‌رسد که اسپیس‌ایکس قصد دارد حتی نخستین فضاپیماهایی که به مریخ می‌روند را با تجهیزات خاصی همراه کند تا حتی اگر شمار زیادی از آن‌ها به زمین بازنگردند، نخستین مهاجران مریخی که در گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره همراه بیش از ۱۰۰ تن محموله، به فضا می‌روند، بتوانند از همه‌ی استارشیپ‌های بازیابی شده به‌عنوان زیستگاه‌ها، محل ذخیره‌ی مواد اولیه‌ی خام و انبارهای از پیش مستقر شده استفاده کنند. محموله‌های اولیه بر تولید نیرو، آب و سوخت و همچنین پناهگاه‌ها، محافظت در برابر تشعشعات و ساخت سکوهای فرود آماده متمرکز خواهند بود. جای تعجب نیست که ساکنان اولیه‌ی مریخ احتمالا استارشیپ‌هایی که آن‌ها را به مریخ می‌برند، به‌عنوان اولین خانه‌های خود در سیاره‌ی سرخ برگزینند و از یک حجم ۱۱۰۰ متر مکعبی که برای زنده نگه داشتن ده‌ها نفر در اعماق فضا تجهیز شده است، برای ماه‌ها به‌عنوان نخستین اقامتگاه خود در سطح سیاره‌ی سرخ استفاده کنند.

ایجاد شده: 7/آذر/1400       آخرین ویرایش: 7/آذر/1400     اخبار خارجی
با ضرغامی فضا برای گفتمان آماده است

با ضرغامی فضا برای گفتمان آماده است

به گزارش هتل نیوز، " سید امیر ناصر طباطبایی " خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور و رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان این که مشکلات صنعت گردشگری را باید گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حل و فصل کند، اظهار کرد: امروز بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات صنعت گردشگری، گفتمان دولت و بخش خصوصی است که اتفاقا وزیر امروز در این حوزه، اهل گفتمان و چالش است.  رئیس جامعه هتلداران یزد ضمن اعلام این مطلب، تصریح کرد: باید از این رویکرد استقبال کرد و مسائل و مشکلات امروز حوزه‌ی میراث فرهنگی و صنایع دستی را به وی منتقل کنیم. وی با بیان این که لازمه تحقق این مهم، برگزاری جلسات ماهیانه با اهالی صنعت است، گفت: امروز فضا برای گفتمان آماده است و باید از این ظرفیت به نحو درست استفاده کنیم و بتوانیم ضمن ارایه مسائل و مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را به متولیان انتقال دهیم. طباطبایی با تاکید بر اینکه انتقادهای یکطرفه و بدون ارائه راهکار منجر به سازندگی و حل مسائل نخواهد شد، تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات ضمن انتقاد درست و منطقی راهکار و پیشنهادات خود را نیز ارائه بدهیم و امروز فضای گفتمان حاکم بر صنعت گردشگری بین دولت و بخش خصوصی، زمینه‌ رفع مشکلات با تکیه بر اهتمام طرفین را فراهم کرده، مشروط بر اینکه با اعتقاد به گفتمان، روبروی هم بنشینیم. خزانه دار جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه برخی از مسائل حل شده در بدو فعالیت وزیر، مانند مسئله ویزای گردشگری، حاصل گفتمان بخش خصوصی و وزیر است، تصریح کرد: سایر مشکلات را نیز می‌توانیم با همین رویکرد برطرف کنیم به شرط آن که وزیر گردشگری نیز از این مسئله استقبال کرده و جلسات خود با بخش خصوصی کارشناسان و متخصصان را افزایش دهد.

ایجاد شده: 6/آذر/1400       آخرین ویرایش: 6/آذر/1400     اخبار داخلی
امارات متحده عربی، صاحب معتبرترین گذرنامه در جهان

امارات متحده عربی، صاحب معتبرترین گذرنامه در جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، درپی دستاوردهای جدید امارات متحده عربی در زمینه برقراری توافق‌های معافیت اخذ روادید، گذرنامه این کشور، در رده‌بندی گذرنامه کشورهای مختلف جهان، بار دیگر رتبه نخست را کسب کرد. گذرنامه جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۸۷ (از ۹۱ رتبه) و در میان ۱۰ کشوری قرار دارد که پایین‌ترین امتیازها را در این رده‌بندی کسب کرده‌اند. وب‌سایت «شناسه گذرنامه» (Passport Index) که گذرنامه ۱۹۸ کشور جهان را براساس آزادی حرکت و سفر بدون روادید برای دارندگان آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند، نشان می‌دهد که گذرنامه امارات متحده عربی با امکان ورود بدون ویزا یا با ویزای صادرشده در بدو ورود به ۱۶۰ کشور جهان (۱۶۰ امتیاز معافیت ویزایی) در جایگاه نخست قرار گرفته است. این وب‌سایت رتبه‌بندی و داده‌های خود را به‌صورت آنلاین، با توجه به توافق‌های برقرارشده میان کشورها برای معافیت اخذ ویزا، به‌روزرسانی می‌کند. امارات متحده عربی پیش از این در اواخر سال ۲۰۱۸ (با ۱۶۷ امتیاز) و سال ۲۰۱۹ (با ۱۷۹ امتیاز) نیز در جایگاه نخست رتبه‌بندی «شناسه گذرنامه» قرار گرفته بود. براساس داده‌های این وب‌سایت، شهروندان امارات برای سفر به ۱۰۴ کشور نیازی به ویزا ندارند و ۵۶ کشور هم برای آن‌ها هنگام ورود به کشورشان ویزا صادر می‌کنند. در حال حاضر اتباع امارات متحده عربی تنها برای ۳۸ کشور جهان نیاز به دریافت روادید پیش از سفر دارند. در این رتبه‌بندی، بعد از امارات متحده عربی، نیوزیلند با امکان سفر بدون ویزا یا ویزای هنگام ورود به ۱۵۳ کشور (۱۵۳ امتیاز معافیت ویزایی) در جایگاه دوم قرار دارد. آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، کره جنوبی و استرالیا نیز همگی با ۱۵۲ امتیاز، به‌طور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند.

ایجاد شده: 5/آذر/1400       آخرین ویرایش: 5/آذر/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...