به گزارش هتلنیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و … هماکنون سمت ریاست هیاتمدیره گروه هتلهای آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتلهای آریا پرداخت و گفت: گروه هتلهای آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتلهای آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویتهای کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیتسازی برای هتلهای عضو گروه در حوزههای اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروهها، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتلهای زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتلها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتلهای آریا همه ساله در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاههای خارجی نیز طی سالهای گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشتهایم. وی در خصوص برنامههای گروه هتلهای آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علیالخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاههای بینالمللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتلهای سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگیهای اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتلهای متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتلهای زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روشهای مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاشهای مجموعه عوامل، گروه هتلهای آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتلهای کشور ضریب اشغال پایینی را داشته و مردم ترجیح دادهاند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانهمسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدیگری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکلهای دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارتهایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی میشوند. از سوی دیگر مجموعههای دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینههای سرباری را به هتلها تحمیل میکنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعههای دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیمگیریهاست
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، طی روزهای گذشته پیامکی به شرح زیر و به صورت گسترده برای صاحبان خانههای شخصی در شهر مشهد ارسال شده است. “به کمک ما میزبان حضور گردشگران نوروزی در منزل خود باشید و درآمد کسب کنید. جهت ثبت واحد اقامتی خود عدد 6 را ارسال نمایید” پس از بررسیهای انجام شده توسط هتلنیوز و به گفته منابع آگاه خبری، این پیامک از سوی وبسایتی به نشانی vadiro.com ارسال شده است. در قسمت “درباره ما” این وبسایت آمده است: این سامانه با سرلوحه قرار دادن شعار “آرامش سفر، آسایش خاطر” تا کنون موفق شده است 10000واحد اقامتی را در 95 شهر کشور جهت رزرو به ثبت رساند تا کلیه اقشار جامعه با هر توان مالی بتوانند سفر کنند. این در حالیست که پیش از این تنها مرجع معتبر و دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت رزرو خانههای شخصی، وبسایت خانهمسافر به نشانی khaneh-mosafer.ir معرفی شده بود. از سوی دیگر در بخش پایانی توضیحات این بخش، ذکر شده که تمامی حقوق این سرویس (وبسایت و اپلیکیشنهای موبایل) متعلق به شرکت راهکار سرزمین هوشمند به شماره ثبت 266860 و شماره عضویت 2760231/20 در شورای عالی انفورماتیک میباشد.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
آژانس خبری هتلنیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دستاندرکاران، روسای تشکلها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتلنیوز را در ادامه مشاهده مینمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاههای گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بینالمللی میشود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانهمسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمتالله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانههای دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایهبان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتلها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایهگذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوقالعادهای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمیشود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاههای داخلی با نمایشگاههای بینالمللی در تبلیغات، اطلاعرسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا: جذب سرمایهگذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامهریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانهمسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علیعباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاعرسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمیفر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزشهای هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسننژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتلهای جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معینزاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بینالمللی در سیستمهای کاری و روشهای جذب مشتری است. 20 – علی معینزاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانسها توان مالی شرکت در نمایشگاههای گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیشبینیهای 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان میدهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتلها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگانهای دولتی به جای حمایت، سنگاندازی میکنند. 24 – شاهاحمدی؛ مدیرکل هتلهای بینالمللی و کریمه قم: فعالیت خانهمسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتلهای استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاهها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتلها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتلهای جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئینهای بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضلالله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیمپور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسبوکار هتلداری ایران، بسته و خستهکننده است. 31 – محمد محبخدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانههای بخش خصوصی نظیر هتلنیوز نقش اصلی در اطلاعرسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی میتواند در راستای ایرانشناسی بسیار موفقیتآمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسامالدین امیری؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاههایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان میدهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانسها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیاتمدیره شرکت گردشسازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزشهای روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای سورینت: خصوصیسازی همیشه جزو اهداف اصلی دولتهای پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهرهبرداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامهریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتلها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیتهای فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسبوکار؛ جامعترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی معتقد است تصمیم خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی شتابزده است و منجر به بروز مشکلاتی برای سفر اقشار کمدرآمد خواهد شد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علیرضا سلیمی اظهار داشت: در کشور به اندازه کافی هتل، مسافرخانه و سوئیتهای اقامتی جهت اسکان تمامی مسافران نوروزی وجود ندارد و در این شرایط ناچار به استفاده از موارد جایگزین خواهد بود. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آیا شایسته است مردم را در گوشه خیابانها و پارکها اسکان دهیم؟ مدارس جایگزین مناسبی برای اسکان مسافران است و نباید این تصمیم اتخاذ میشد. “سلیمی” تصریح کرد: خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی باعث بالا رفتن قیمت هتلها و سوئیتهای اقامتی خواهد شد و در کم شدن تعداد گردشگر تأثیر خواهد گذاشت و همچنین با بالا رفتن قیمت هتلها، اقامت خیابانی افزایش خواهد یافت. وی تاکید کرد: مدارس برای خانودههای بیبضاعت و کمدرآمد مکان مناسبی جهت اسکان نوروزی بود و اغلب فرهنگیان نیز از همین مدارس استفاده میکردند. بطور قطع تبعات و اثرات روانی این تصمیم بر روی اذهان اقشار کمدرآمد تاثیر منفی خواهد داشت و حتی برخی از آنها را از رفتن به مسافرت منصرف خواهد کرد.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
دو هتل چهار ستاره با حجم سرمایهگذاری بالغ بر 220 میلیارد ریال و ظرفیت 256 مسافر طی سفر رئیسجمهور به استان بندرعباس و در جزیره قشم به بهرهبرداری خواهد رسید. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، هتلهای “ایرمان” و “آتامان” واقع در جزیره قشم به ترتیب با ظرفیت پذیرش 86 و 170 نفر توسط بخش خصوصی در حال احداث و تجهیز هستند. هتل “ایرمان” در زمینی به مساحت 250 در 6 طبقه، احداث و دارای 32 اتاق دو، سه، چهار تخته و سوئیتهایی با تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن خواهد بود. هتل “آتامان” نیز در هفت طبقه شامل و با هزینهای معادل 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، احداث شده است. لازم با ذکر است با بهرهبرداری از این دو هتل، مجموعا برای 50 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، عصر امروز نشستی با محوریت طرح ارائه شده توسط مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با عنوان “حراج تور ایران” و با حضور اعضای کمیته بانوان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، طرح پروژه تور ارزان ایران با هدف پر کردن ظرفیتهای خالی پرواز و هتلهای شهرهای تهران، همدان و تبریز در بازه زمانی 25 اسفند تا 14 فروردین در قالب تورهای هفت و هشت روزه از کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان طراحی گردیده و قرار است با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با تعامل شرکت هواپیمایی ماهان و چند شرکت داخلی و خارجی، برگزار شود. “رحمتالله رفیعی” رئیس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در خصوص اجرای این طرح، گفت: بر اساس تعاملهای صورت گرفته با هتلهای شهرهای تهران، تبریز و همدان، قرار است با کاهش 70 درصدی قیمتها در ایام نوروز، هزینه سفر به ایران کاهش یابد. رئیس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه اظهارات خود از تعامل شرکت قطارهای رجا در این پروژه خبر داد و اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری تور ارزان به ایران از جمله کاهش هزینه پرواز، تخفیف 70 درصدی هتلها، ورودی رایگان اماکن دیدنی و هماهنگی با شرکت رجا به عمل آمده است که نتیجه این تعاملات به اعلام نرخ تور ارزان ایران در ایام نوروز با حدود قیمت 460 دلار، منتهی شده است. “حرمتالله رفیعی” در پایان از تمامی فعالان گردشگری ایران دعوت نمود تابا مشارکت در اجرای این طرح از روند کاهشی ورود گردشگران به ایران، جلوگیری کنند. اعضای کمیته بانوان حاضر در این نشست نیز اعلام داشتند: با توجه به این مهم که کشور ترکیه به عنوان بزرگترین کشور هدف در این پروژه نیازی به اخذ ویزا ندارد، میتوان امیدوار بود به رغم زمان بسیار کم جهت انجام تبلیغات، این پروژه منوط به رایزنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی با اتحادیهها و سازمانهای گردشگری با نرخ وسوسهانگیز 460 دلاری، گردشگران بسیاری را روانه ایران کند. بر اساس تصمیمگیری حاضرین در این نشست، جزئیات اجرای این طرح طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتلنیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیهای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهرهبرداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز میبایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام مینمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمعهای اقامتی تفریحی در کشور فعالیت مینمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژهای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکانهای مقدسی به نام کلاسهای درس در مدارس کشور اجازه میدهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگانها و نهادهای کشور میتوانند در مواردی که خود صلاح میدانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاههای اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزههای غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه میدهند که دستگاهها و بخشهای دیگر به حوزه آموزش دانشآموزان عزیز کشور که آیندهساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶
ایجاد شده: 8/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد با اصحاب رسانه، عصر امروز با حضور رئیس و نایبرئیسان اول و دوم این اتحادیه در محل سالن جلسات، برگزار شد. محمد پور رضایی، رئیس اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد: در ایام نوروز افزایش نرخی در واحدهای اقامتی زیرمجموعه این اتحادیه نخواهیم داشت. متوسط هزینه اقامت در هتلآپارتمانها و مهمانپذیران مشهد به عنوان ارزانترین شهر در خدمات سفر، به ازای هر نفر در روز و سه وعده غذایی، 30 هزار تومان است. از کمپها، مدارس و دیگر مراکز اقامتی باید پس از تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی دائمی و به عنوان اسکان اضطراری استفاده شود. مهدی آجیلیان؛ نایبرئیس اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد: در حال حاضر 10 درصد واحدهای اقامتی ما کاملا تعطیل است و از سوی دیگر 30 درصد هتلها و هتلآپارتمانها آماده بهرهبرداریاند اما شروع به فعالیت نمیکنند. ریشه مشکلات واحدهای اقامتی در مشهد از یک سو به فعالیت واحدهای غیر رسمی و از سوی دیگر به حاکمیت فضای غیر رقابتی بر شهر مشهد برمیگردد که قطعا به صنعت هتلداری، لطمه خواهد زد. اتحادیه با همراهی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، تعداد 120 هزار تخت غیر رسمی را شناسایی کرده که در قالب 600 واحد توسط نهادهای دولتی، نظامی و انتظامی ایجاد شدهاند و علاوه بر این بیش از 500 خانهمسافر نیز در مشهد، فعال هستند. امسال اعلام کردند که در مراکز اسکان فرهنگیان، فقط فرهنگیان پذیرش میشود که همین امر نشان میدهد ادعای ما درست بوده است و در مدارس، غیرفرهنگیان نیز اسکان داده میشدند. محمدرضا بخته؛ نایبرئیس دوم اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد: عمده اشغال هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد از 29 اسفند تا 4 فروردین بوده است و در مابقی ایام سال حجم اشغال بالایی را نداریم. در 320 روز سال با ظرفیت زیر 40 درصد فعالیت میکنیم و همیشه بالغ بر 50 درصد واحدهای اقامتی مشهد خالی و تعطیل است. در بحث مالیات دو موضوع مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده را داریم و عمده مشکل موجود در فعالان صنف هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد در بحث پرداخت مالیات بر ارزش افزوده 30 میلیون تومانی در سال بوده که به واقع ناعادلانه و همانند تیر خلاصی بوده که به سمت فعالان این صنف شلیک شده است.
ایجاد شده: 7/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوع خدماتدهی مدارس در نوروز، اظهار داشت: چالش اصلی این بود که مدارس گاهی خارج از خانواده آموزش و پرورش، خدمات ارائه میدادند. “محمد محبخدایی” تصریح کرد: امسال و بر اساس هماهنگی با مقامات آموزش و پرورش روی این موضوع تاکید شد که این ارگان خارج از دایره خود عمل نکند. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و پیشنهاد اقامت فرهنگیان با تخفیف 50 درصدی را ارائه دادهاند. وی افزود: ارائه خدمات اقامتی توسط مدارس به هیچ عنوان عمومی نخواهد بود و در جلسه ستاد هماهنگی سفر نیز روی این موضوع توافق و تاکید شد که اگر چنانچه این کار انجام شود، تخلف صورت گرفته و قابل رسیدگی است.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن “فجر” سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این نشست با تشریح تهیه بستههای ارزانقیمت برای خارجیها در نوروز امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامهریزیها و با توجه به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز و ظرفیت مناسب هتلهای تهران با هماهنگی جامعه هتلداران نسبت به تهیه این بستههای ارزانقیمت برای تورهای ورودی در ایام نوروز اقدام خواهد شد. “محمد محبخدایی” درباره راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل قیمتها در تمام طول سال نیز گفت: در جلسهای با جامعه هتلداران قصد داریم تا قیمت هتلها را به صورت تقویمی اعلام کنیم. البته خود هتلداران پای کار آمدهاند و بهدنبال این هستیم تا قیمتها متعادل شود و نظارتها بیشتر شود. در نوروز امسال با هماهنگی هتلداران استانهای مختلف و با دستور رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، شاهد تخفیفهای هتلی هستیم. معاون گردشگری کشور از دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر، قرار شده تا مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود. محبخدایی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضوع فعالیت خانهمسافرها، گفت: این واحدهای اقامتی را به دو دسته تقسیم کردهایم. خانهمسافرهایی که از قبل ثبتنام کردهاند همچنان فعال هستند و به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا در کنار هتلها فعالیت کنند اما تهدیدی برای هتل و هتلداران نباشند بلکه سر ریز مسافران در خانهمسافرها اقامت کنند. وی افزود: دسته دوم، خانهمسافرها نوساز و جدید هستند که در حال حاضر مجوز جدیدی برای فعالیت آنان صادر نمیشود. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده گردشگری نیز بیان داشت: به توافقهای خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور رسیدهایم و در پی این هستیم تا این موضوع در چارچوب قانون صادرات، اصلاح شود. وی ادامه داد: گرانی هتلها صرفا تحت تأثیر مالیات نیست، بلکه ضریب اشغال روی آن تأثیرگذاشته است. در حال هماهنگی با هتلها هستیم تا با تعریف تور ارزانقیمت در روزهای خالی سال نرخ اقامت را اتوماتیک کاهش دهیم. معاون گردشگری کشور در پایان و در پاسخ به سوال مربوط به خصوصیسازی هتلها، گفت: نرخ اقامت را هتلها پس از جلسات کارشناسی تعیین و با توجه به شاخصهای این سازمان تثبیت میشود. قطعا اگر هتلها برای یک شب اقامت دو میلیون تومان نرخ بگذارند شما شاکی میشوید، پس ما باید این موضوع را تحت نظارت قرار دهیم.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران با اشاره هزینههای پایینتر هتلها در برخی کشورهای همسایه، ابراز داشت: در این کشورها در خصوص سیاستهای جذب گردشگر، اجماع عمومی دستاندرکاران و مسئولان وجود دارد و به این ترتیب همسویی ایرلاین، آژانس و هتل برای جذب گردشگر چینش یک پازل هماهنگ است. “محمدعلی فرخمهر” ابراز داشت: نکتهای که میبایست به آن توجه داشت رسیدن به اجماع عمومی برای رسیدن به منویات مقام معظم رهبری است و این نکته نیز با مقاومسازی نظام اقتصادی و مقابه در مقابل بحرانها اجرایی میشود . وی تصریح کرد: با سیاستگذاری صحیح و اصولی در زیر ساختهای صنعت هتلداری از یک سو رغبت ماندگاری بیشتری برای هتلدار وجود خواهد داشت و از سوی دیگر حضور سرمایهگذاران نیز تقویت خواهد شد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در ادامه گفت: این فرصتسازی میبایست توسط برنامهسازان و متولیان امر با محورهای تأثیرگذار در صنعت گردشگری و شناسایی آن برای جلوگیری از بحران انجام شود. “فرخمهر” عنوان کرد: در این شرایط دلایل کمتر بودن نرخ هتل در کشورهای مجاور نسبت به ایران مشخص میشود. در واقع برخی سوبسیدهای دولتی به صنعت گردشگری و تامین زیرساختهای آن باعث ارزان شدن سفر و ورود خیل عظیمی از گردشگران به این کشورها میشود. وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل اعتقادات دینی در کشور ما رعایت شئونات اسلامی و قوانین جاری سرلوحه کار قرار دارد و این در شرایطی است که هتلهای سایر کشورها، ده ها منبع درآمد جانبی دارند. پیشکسوت صنعت هتلداری ایران در ادامه مواردی نظیر وضعیت اجتماعی و سیاسی، عوارض و مالیات، قوانین و آئیننامهها، تامین زمین برای ساخت هتل، تسهیلات بیمهای، بستر سازی برای ایجاد فضای رقابتی و شیوه نرخگذاری را مهمترین عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت هتلهای کشور، معرفی کرد. وی در پایان گفت: ارزانسازی سفر برای گردشگر از پرواز تا هتل، مستلزم نگاه ملی نسبت به جذب گردشگر است. سرمایهگذار هتلی در صورت دستیابی به آنچه گفته شد، امکان شکستن نرخ مصوب سازمان میراث فرهنگی را نیز خواهد داشت.
ایجاد شده: 5/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396 اخبار داخلی