به گزارش هتل نیوز و به نقل از میزان، " ولی تیموری " معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاثیر سفرهای نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان و فوتیهای کرونا گفت: حوزه گردشگری هم در بدنه دولت و هم همکاران ما در بخش خصوصی انصافا بیشترین همکاری را در طول یک سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند. من به جرات میتوانم بگویم هیچ حوزهای به اندازه ما در رعایت الزامات حاکمیتی که براساس آن لازم بوده فعالیتها متوقف یا تعطیل شود و ممنوعیت سفر اعمال شود از خود پایبندی نشان نداده است. وی ادامه داد: به نحوی که هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری کرونا ما همچنان ممنوعیت ورود گردشگران خارجی را داریم. درواقع بعد از گذشت یک سال به دلیل اینکه با دستور وزارت بهداشت ویزای گردشگری توسط وزارت امور خارجه صادر نمیشود همکاران ما در دفاتر خدمات مسافرتی هنوز نمیتوانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه براساس برآورد کلی ما برای سال گذشته فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری حدود سی و دو هزار میلیارد تومان متحمل خسارت شدند. با همه این خسارتها و بر اساس گزارشهایی که به دست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هم رسیده بیشترین آسیب، زیان و خسارت در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است. یعنی با اینکه ما بیشترین خسارتها را داشته ایم و هنوز هم ما ممنوعیت فعالیتهای گردشگری را داریم بیشترین همکاری را هم با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: درباره سفرهای نوروزی امسال هم باید این نکته را متذکر شوم که این سفرها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیتههای مختلف بر روی آن بررسیهای کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی این سفرها انجام شد. اینکه حجم این سفرها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند. ضرر و زیان کرونا برای گردشگری طبیعی است وی افزود: همین آمار را اگر بر شهرهای هر استان هم بخواهیم تقسیم کنیم خواهیم دید که واقعا این تعداد سفرها به اندازهای نیست که تصور کنیم سفرهای نوروزی زیاد بوده است. اگر آمار سفرهای نوروزی امسال را با عدد سفرهای نوروزی در سال ۹۸ که هنوز کرونا اتفاق نیفتاده بود مقایسه کنیم معلوم خواهد شد حجم سفرهای امسال چقدر بوده است. تعداد سفرهای نوروزی در سال ۹۸ بیست و دو میلیون نفر بود. حالا امسال این عدد به یک میلیون نفر رسیده است. تیموری با اشاره به روند نظارت بر مراکز گردشگری در ایام نوروز گفت: درکنار مساله تعداد ناچیز سفرهای نوروزی علاوه بر وزارت گردشگری خود وزارت بهداشت در طول ایام نوروز به صورت روزانه در قالب تیمهای تخصصی از مراکز گردشگری ما بازدید نظارتی داشته است. درواقع علاوه براینکه خود ما بازدیدهای تخصصی داشتیم وزارت بهداشت هم در مراکز گردشگری ما نظارت هایش را اعمال میکرد. پس بنابراین اگر اعلام کرده باشند در مراکز گردشگری پروتکلهای بهداشتی ابلاغ شده رعایت نشده ما میپذیریم. اما واقعا موردی دیده نشده است. حتی بعضا مواردی را که خود ما مشاهده میکردیم اعلام میکردیم و تا مرحله تعلیق هم کار را پیش میبردیم؛ بنابراین ما آن پروتکلهایی که لازم بود تا سفرهای نوروزی اتفاق بیفتد را کاملا رعایت کردیم. وی اذعان داشت: هم خود ما به عنوان ناظر در طول این ایام نظارت کردیم و هم وزارت بهداشت روزانه نظارت هایش را اعمال میکرد. هر دستوری هم در سطح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بلافاصله ما ابلاغ و اجرا کردیم و خودمان را برای اجرای این دستورالعملها موظف و مکلف میدانیم. چون ما خودمان هم جزو دستگاههایی هستیم که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا محسوب میشود. از این بابت هر تصمیمی که در چارچوب ستاد اتخاذ بشود ما خود را موظف به انجامش میدانیم.
ایجاد شده: 19/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، "ولی تیموری " معاون گردشگری کشور با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی گردشگران نوروزی در سال جاری گفت: امسال بیشتر مردم بر اساس توصیه ها به سفر نرفتند. وی با اشاره به ممنوعیت سفر در نوروز ۹۹ گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا سیزدهم فروردین سال جاری دو میلیون ۵۵۷ هزارو ۸۴۱ نفر شب اقامت در مراکز تحت نظارت وزارت گردشگری اقامت کردند که با احتساب دو و نیم شب اقامت در این مدت حدود یک میلیون نفر در نوروز به سفر رفته اند. وی گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ کاهش شدیدی داشته است. بر اساس آمار در مدت مشابه در سال ۹۸، ۷۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است. تیموری متوسط ضریب اشغال مراکز اقامتی تحت نظر وزارت گردشگری را ۳۷ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آمارهای رسیده ۲۳ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور توسط گردشگران داخلی به ثبت رسیده است. وی در توضیحی درباره این میزان بازدید کننده گفت: امسال بسیاری گردشگران نوروز به سفر کوتاه رفتند و شب به منزلشان بازگشتند و اقامتی در مراکز اقامتی نداشتند. تیموری با اشاره به اینکه بیشترین میزان گردشگر به استان مازندران متعلق است گفت: خوزستان (در شهرهای آبی و زرد) میزبان کمترین مسافر در نوروز ۱۴۰۰ بوده است. بر اساس آمار تنها کمتر از ۷۰۰ نفر به خوزستان سفر کردند. بازدیدهای نظارتی به صورت مرتب انجام می شد. در این مدت ۵۹ هزار و ۴۱۰ بازدید نظارتی انجام شد و در مجموع ۳ هزارو ۱۸۱ مجموعه تذکر اخطار و تعلیق شدند. شیوع کرونا از سال ۹۸ بیش از هر چیز به صنعت گردشگری آسیب زد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضرر صاحبان این مشاغل را تنها در ۹ ماه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. دولت تلاش داشت با دو بسته حمایتی بخشی از ضررها را جبران کند، که البته مورد رضایت فعالان این عرصه واقع نشد. نوروز ۹۹ سفر ممنوع بود؛ امسال اما ممنوعیت وجود نداشت و علاقمندان سفر می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای سفید، آبی و زرد به سفر روند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " ایرج حریرچی " معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که قطعا وارد پیک چهارم کرونا شدهایم، گفت: برخی افراد طوری برخورد میکنند انگار وزارت بهداشت کرونا را آورده است، اما همکاران ما دارند زیر فشار خرد میشوند. وی با انتقاد از فشارهای مسئولان گردشگری برای کاهش محدودیت های کرونایی گفت: مگر صنعت گردشگری در دیگر کشورهای دنیا چه کار میکنند، برخی صنایع مثل گردشگری باید دندان روی جگر بگذارند. حریرچی تصریح کرد: در چند هفته آینده روند ویروس کرونا از نظر سرپایی، بستری و مرگ و میر مبتلایان صعودی خواهد بود. در حال حاضر پیش بینی میشود که با توجه به افزایش روند سرپایی و بستری بیماران کرونایی تا ۳ الی ۴ هفته آینده روند صعودی را به خصوص برای مرگ و میر افراد داشته باشیم. معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: رعایت شیوه نامههای بهداشتی تنها راه حل جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و باید تماس و مواجه با دیگران در داخل یا بیرون منزل به صورت تفریح، مسافرت، نزدیکی با همکاران در محل کار، در منزل آشنایان و ... را به عنوان یک وظیفه عمومی کاهش دهیم. حریرچی در پایان اظهار داشت: افرادی که تاکنون شیوهنامههای بهداشتی را رعایت کرده اند بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند، چراکه دیگران به علتهای گوناگون به این بیماری مبتلا شدهاند و جان خود را از دست دادهاند، اما در حال حاضر بدن آنها ایمنی لازم را دارد و به احتمال بسیار کم مجدد به کرونا مبتلا شوند.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سیدامیرناصر طباطبایی " رئیس جامعه هتلداران یزد، خواستار حمایت مجدد دولت از این صنعت شد." وی با بیان این که ضریب اشغال هتلهای یزد در ایام تعطیلات نوروز به کمتر از ۲۵ درصد رسید، اظهار کرد: هتلداران به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند و با این وضعیت، دولت باید برای گردشگری و اقدامات حمایتی خود مجدداً چارهای بیاندیشد. وی افزود: باید دولت تسهیلات حمایتی و شرایط اعلام شده قبلی را برای هتلداران و حتی سایر زیرساختهای گردشگری تقویت کند. وی با ابراز این عقیده که برخی دستگاه ها موجب توسعه گردشگری غیرمجاز در کشور شدند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری قبل از نوروز و تعطیلات، به صورت غیرکارشناسی مورد هجمه قرار گرفت، گردشگری غیررسمی و اقامتهای غیرمجاز توسعه یافت و گردشگری مجاز در این میان سرکوب شد. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، وضعیت فعلی گردشگری کشور و به ویژه شهر گردشگرپذیر یزد را وضعیت ناخوشایندی اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به این صنعت آسیبدیده شد.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه پیش بینی کرد که بازار خدمات هوایی بین المللی که با شیوع کرونا به شدت دچار آسیب شده است، زودتر از سال ۲۰۲۴ بهبود نخواهد یافت. میخائیل پولوبویارینوف، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه، ، در مصاحبه ای که روز چهارشنبه توسط کانال تلویزیونی روسیا 24 پخش شد، گفت: پیش بینی ایروفلوت این است که بازار خدمات هوایی بین المللی زودتر از سال 2024 بهبود نخواهد یافت. وی گفت: در مورد این بازار بین المللی، پیش بینی ای که در پایان سال گذشته انجام دادیم، احتمالاً دقیق نیست. نرخ بازیابی کندتر است و انتظار نداریم زودتر از سال 2024 به سطح 2019 برسیم. مدیر عامل شرکت ایروفلوت همچنین در مورد وضعیت بازار داخلی روسیه اظهار داشت که ممکن است از سال 2022 بهبود یابد. بر اساس پیش بینی این شرکت هواپیمایی، نرخ درآمد احتمالاً فقط در سال 2023 به سطح 2019 نزدیک خواهد شد.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، نایب رئیس جامعه بوم گردی کشور در نشست مجمع تشکلهای گردشگری، از صدور مجوزهای بیرویه به نام واحد بوم گردی از سوی معاونت گردشگری شدیداً انتقاد کرد. اکبر رضوانیان گفت: متاسفانه ۷۰ الی ۸۰ درصد از کسانی که مجوز واحد بوم گردی میگیرند، نه آموزش دیدهاند، نه تجربهای دارند و نه استانداردها را میشناسند. متاسفم که چارهای ندارم جز اینکه از مصداقهای اختلافافکنی مدیران ارشد گردشگری کشور بگویم. آنها در حالی که باید حامی صنعت گردشگری باشند و ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر بین تشکلهای گردشگری را وظیفه خود بدانند، دنبال این هستند که در ذهن تشکلها نسبت به یکدیگر بدگمانی ایجاد کند و اینطور بنمایاند که -مثلاً- جامعه هتلداران قصد تضعیف بومگردی را دارد. در حالی که ما به خوبی میدانیم که چنین چیزی صحت ندارد. ما خودمان دستمان در کار است، مسائل را آسیبشناسی میکنیم و میدانیم چه کسی به دنبال کارشکنی است و چه کسی میخواهد تعامل کند. او همچنین بر لزوم هماهنگی و همفکری بین تشکل های گردشگری تاکید کرد و متذکر شد: بخش خصوصی گردشگری باید آنقدر قوی شود که در دولت آینده حتی روی انتخاب وزیر و طبعاً معاونت گردشگری تاثیر مستقیم داشته باشد.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است. البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است. اما نکتهای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمههایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخشهای هواپیمایی، ریلی و جادهای به گوش میرسد و تشکلها و صنوف تخصصی حملونقل برای آن درخواست خود را مطرح کردهاند. محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سالهای گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد. وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینههای صنعت عدد مشخصی را نشان میدهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کردهاند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته میتوان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیدهاند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتهاند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام میشود، درصدی را اعمال میکردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمیگرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است. وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیههای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکلهای بهداشتی برای همه حوزههای حمل و نقل برنامهریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون در ستاد استانی کرونا ممنوعیت سفر به استان اصفهان تصویب شده است؛ دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است و بر استفاده 50 درصد از ظرفیت و تأسیسات گردشگری استان تأکید شده است که با تأیید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت امکان پذیرش مسافر دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مسافرتها به استان اصفهان برای شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد و شهرهای قرمز اجازه رزرو و سفر به اصفهان را ندارند اما شهرهای زرد و آبی میتوانند به استان اصفهان سفر کنند و شرط این سفرها رزرو اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز اصفهان است. وی افزود: همه تأسیسات گردشگری که از بهداشت مجوز دریافت کنند، میتوانند میزبان مسافران نوروزی باشند؛ پس از موجهای کرونا حضور گردشگر خارجی در استان نداریم و به آنها روادید داده نمیشود. الهیاری با توضیح اینکه سیاست های حمایتی دولت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و امیدوار هستیم که ادامه داشته باشد، بیان کرد: دولت تاکنون تسهیلاتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند این پیشبینیها در خصوص تسهیلات پیگیری خواهد شد اما این تسهیلات پاسخگوی همه نیازهای فعالان این حوزه نیست. وی تأکید کرد: ما به دنبال تسهیلاتی مانند امهال پرداخت اقساط وامها و امحال خدمات عناوینی است که فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست کردند که به دنبال انجام بخشی از آنها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ما باید دو رویکرد را دنبال کنیم که در ابتدا در وضعیت فعلی شیوع کرونا شرایط سفرها با رعایت پروتکلهای بهداشتی را فراهم کنیم که بهداشت رعایت و سلامت جامعه تضمین شود و تأسیسات گردشگری به فعالیت خود در این شرایط اقتصادی ادامه دهند. وی اضافه کرد: دومین رویکرد، پسا کرونا این وضعیت تحمیل شده بر تأسیسات گردشگری را بتوانیم جبران کنیم؛ امیدوار هستیم که شیوع بیماری کرونا متوقف شود. الهیاری با اشاره به آسیب کرونا به تأسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کرونا بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان خسارت وارد کرده است.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بینالمللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگترین رویداد گردشگری جهان به شمار میآید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفهای در این حوزه ایجاد کرده است.» او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژهای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصههای گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژهای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیتهای بیشمار گردشگری کشور شناخته میشود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام میکنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصههای موجود حضور فعالتری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتنابناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانسها، بهرهمندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپهای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایعدستی، به همراه عرضه بستههای سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار میآید.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز سه شنبه نوزدهم اسفند ۹۹، در برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت. وی با اشاره به ممنوعیتهای سفر در شهرهای قرمز و نارنجی، گفت: برای سفرهای ضروری با قطار و هواپیما و…، فقط با داشتن تست منفی امکان پذیر است. رئیسی با عنوان این مطلب که هنوز در ایزوله و قرنطینه بیماران ضعف داریم، افزود: متأسفانه یکی از چالشهای اساسی ما در کنترل بیماری کرونا، موضوع ایزوله سازی و قرنطینه بیماران است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به برنامههای تشدید مقابله با کرونا در گام چهارم اشاره کرد و گفت: بیماران باید حداکثر ظرف ۴۸ ساعت شناسایی شوند. وی با اشاره به اقدامات خوبی که تا کنون در زمینه کنترل بیماری کرونا در کشور انجام شده است، افزود: یکی از برنامههای موفق در زمینه کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور، پوشش حمایتی و مراقبتی از سالمندان است. رئیسی ادامه داد: تمامی گروههای سالمندان به تفکیک آسیب پذیری، شناسایی شدهاند و شرایط حمایتی و مراقبتی از آنها فراهم شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته در کشور، بر ضرورت بازآرایی جدید برای مقابله با رفتار بیماری تاکید کرد و گفت: قطعاً برای کنترل بیماری، نیاز به بازآرایی جدید داریم. وی با اشاره به سرعت انتقال ویروس جهش یافته، افزود: اهمیت دارد که بتوانیم در شناسایی و قرنطینه بیماران با سرعت عمل بیشتری گام برداریم.
ایجاد شده: 19/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور درباره تمهیداتی کرونایی برای سفرهای نوروزی اعلام کرد؛ مصوبهای را در جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. قرار شد تا اگر شرایط به حالت قرنطینه نرسید با اعمال محدودیتهایی سفرها به شکل کنترل شده و محدود انجام شود. این مصوبه در جلسه 55 مصوب شده است. قرار بر این بود که دستورالعمل اجرایی صورت گیرد. او افزود: در کمیته انتظامی و امنیتی با هماهنگی بین دستگاههای اصلی همچون وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی قرارگاه کرونا، وزارت بهداشت و ... دستورالعمل آماده شد. این دستورالعمل اجرایی به تصویب رسیده است. تیموری تصریح کرد: هدف تشویق همکاران در صنعت گردشگری و مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی است. مسائل بهداشتی مردم از اهمیت برخوردار است. فعالان گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیدهاند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: با رعایت نکات بهداشتی سفرهایی به شکل تور از طریق شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری برنامهریزی میشود. در برخی مواقع افراد تمایلی به انجام سفر در قالب تور ندارند. هرچند می توانند با داشتن رزرو و تاییدیه از مرکز مجاز گردشگری برنامهریزی کنند. این مقام مسئول افزود: برای شهرهای زرد و آبی میتوان در قالب شهرها برنامهریزی کرد تا مردم با تورهای مجاز بتوانند اقدام کنند. تیموری تاکید کرد: در مراکز اقامتی و هتلها شهرهای قرمز و نارنجی باز است و اگر فردی از طریق حمل و نقل عمومی همچون قطار، هواپیما و ... سفر کند امکان اقامت ایمن با رعایت پروتکلهای در مراکز اقامتی و هتلها وجود دارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همکاران ما در صنعت گردشگری میتوانند فعالیت داشته باشند. محدودیتها برای ورود خودروها با پلاک شخصی وجود دارد. این پلاکهای شخصی برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت دارند. تیموری ادامه داد: با اینکه پروتکلهای بهداشتی در حوزههای حمل و نقل، دفاتر خدماتی، مراکز اقامتی مجاز بوم گردیها و تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی رصد می شود اما مجدد اطلاعرسانی شده و این دستورالعمل ها در تمامی پورتالها در سطح ملی و استانی قرار گرفتهاند. او تصریح کرد: اقدامات آموزشی به شکل آنلاین در 7 منطقه کشور انجام شده است تا کارمندان و مدیران واحدهای گردشگری با پروتکلها آشنا شوند. او درباره انجام تستهای کرونا برای مسافران با تور گفت: بر اساس دستورالعملهای نوشته شده برای ثبت نام در تورهای خدمات مسافرتی الزامی برای انجام تستهای پی سی آر وجود ندارد. اگر کسی قبلا سابقه تست پی سی آر داشته باشد در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل قرار گرفته میشود. ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست. تیموری درباره نظارتها بر سفرهای خارجی افزود: بر اساس پروتکلهای وزارت بهداشت با سفرهای خارجی ورودی به کشور برخورد میشود. برای مثال اجازه سفرهای توریستی وجود ندارد. هرچند برای سفرهایی با هدف دیدار از خویشاوندان بر اساس فرآیند موجود انجام میشود. هرچند تحت عنوان سفرهای توریستی برای ورود، مجوزی از سوی ستاد کرونا ارسال نشده است. سفرهای ایرانیان به خارج از کشور باید بر اساس مقررات کشور مقصد اعمال شود. به گفته او سفرهای خروجی باید بر اساس قوانین کشور مقصد مورد بررسی قرار بگیرد. تیموری درباره مدیریت سفرها از خارج تصریح کرد: مدیریت سفرها بر عهده وزارت راه است اما نظارتها و محدودیت برای ورود اتباع خارجی مطابق با تمهیدات صورت می گیرد ولی بر اساس مصوبات ستاد کرونا در این شرایط کنترلها انجام میشود.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی امروز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث تعطیلات عید نوروز و سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا مطرح شد، وزیر بهداشت در مورد اینکه سفرها میتواند بسیار خطرناک باشد و باعث انتقال ویروس به خصوص ویروس جهش یافته شود استانهای مختلف را درگیر میکند، در این جلسه صحبت کرد. وی با بیان توصیه وزارت بهداشت این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود. گفت: اکنون وضعیت اکثر استانهای کشور با ثبات است اما سفرها میتواند وضعیت را بدتر کند و ممکن است موج جدید شکل بگیرد. بنابراین سفرها تا جای ممکن اصلاً نباید صورت بگیرد، درست است که مردم تحت فشار هستند، سه عید میگذرد که مردم مسافرت مناسبی نداشتهاند، سال ۹۸ سیل بود، سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا هست. این مسائل باعث افزایش مشکلات روحی و روانی میشود و مردم آسیب پذیرتر شوند اما با توجه به خطر بیماری تا جای ممکن باید سفرها صورت نگیرد تا بتوانیم امسال هم با شرایط ثابت بگذاریم و از سال آینده که واکسیناسیون کاملتر میشود، میتوانیم به مسافرت برویم. قطعاً سالهای بعد میتوانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم و همراه با عزیزان خود سفر کنیم مبادا به علت بیماری عزیزانمان در کنار ما نباشند. رئیسی افزود: امروز این موضوع در ستاد ملی کرونا بحث شد. نظر برخی اعضای ستاد که مصوب شد این بود که در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً سفر ممنوع شود و سایر شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکلهای بسیار سختگیرانه بتوانند سفرهای ضروری داشته باشند ولی همچنان تقاضا داریم سفرهای غیر ضروری را نداشته باشند و امسال هم تحمل کنند و سفرها ممنوع باشد. وی گفت: بنابراین سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و به سایر شهرها در صورت ضرورت با رعایت پروتکلهای سختگیرانه میتوانند سفرهای ضروری را داشته باشند. رئیسی افزود: این خبر هم اعلام کنم که یکی دور روز پیش ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه دیگر وارد کشور شد. هفته گذشته ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز از چین وارد شد. محمولههای جدید هم به سرعت میرسد و به تدریج تزریق میشود.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی