💫 گزینه های دیجیتال، مدیریت منو و بازاریابی را بهبود می بخشد 🔸 این اپلیکیشن امکان تغییر دادن منوها از حالت فیزیکی به دیجیتال را میدهد و میتوانید به جای یک منو چندین منو در برنامه رستوران هتل خود قرار دهید مثل منو جداگانه برای رستوران داخلی، منوی جداگانه برای روم سرویس یا منوی مربوط به رویدادهای خاص مانند سمینارها، جشن ها و مراسم. 🔸 امکان بروزرسانی منوها مطابق با هر فصل را در اختیار شما قرار میگیرد. 🔸 مهمان ها میتوانند در پیش نمایش منو اطلاعات تغذیه ای مربوط به غذاها را مشاهده کنند که این باعث میشود که تماس های تلفنی وقت گیر با سوالاتی در مورد مواد تشکیل دهنده غذا کاهش پیدا کند. 🔸 شما میتوانید با برجسته کردن گزینه هایی از منو که دارای حاشیه سود برای رستوران هستند (مثل ارائه غذای و نوشیدنی گرم در روزهای سرد یا نوشیدنی های مربوط به هر فصل ) بازاریابی کرده و درآمد رستوران را افزایش دهید.
ایجاد شده: 6/خرداد/1401 آخرین ویرایش: 6/خرداد/1401 تشریفات
به گزارش هتل نیوز ، در پی سخنان " سعید محمد " مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در خصوص انتقاد از وضعیت فرهنگی جزیره کیش، تشکل های صنفی جزیره کیش طی نامه ای به این موضوع اعتراض کردند. در این نامه اعتراضی وضعیت فرهنگی جزیره کیش را به گواه آمارها و گزارش های سازمان منطقه آزاد کیش و کارشناسان این حوزه مطلوب عنوان کردند. این نامه به امضا جامعه هتلداران کیش، جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، سندیکای صاحبان صنایع کیش، انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش، جامعه مراکز پذیرایی کیش،انجمن مشاورین املاک کیش، جامعه رنت کاران کیش، جامعه کلوپ داران دریایی کیش و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش رسیده است. ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم حافظ شیرازی بسمه تعالی جناب آقای دکتر سعید محمد مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران با سلام و تحیت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر به استحضار میرساند: اظهارات اخیر جنابعالی در مورد وضعیت فرهنگی جزیره زیبای کیش، موجب تعجب و تاسف شدید قاطبه مردم فهیم، مومن و با فرهنگ کیش و فعالین اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گردید. این اظهارات و برداشت از وضعیت فرهنگی کیش در تناقض آشکار با واقعیت موجود و توهین به مردم عزیز کیش و متولیان فرهنگی آن و بالاخص سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادهای مسئول است. در رویکرد دینی، انتقاد و انتقاد پذیری امری پسندیده است. کما اینکه در کلام بزرگان دینی مکررا به آن سفارش شده است. حتی امام علی (ع) با آن مقام عصمت و عضمت، از مردم می خواهد تا از ابراز سخن حق و خیر خواهی نسبت به روش حکومت، خودداری ننمایند. البته انتقاد،می بایست سازنده و مبتنی بر اصول، شرایط و لوازم خاص خود باشد. غیر واقع جلوه دادن امور یک جامعه را نمی توان انتقاد سازنده نامید.اگر انتقادی از سر تعصبو ناآگاهی و یا مقاصدی متفاوت از نقد سازنده صورت گیرد و اصول انتقاد در آن رعایت نشود، آثار تخریبی غیر قابل جبرانی را بر جای خواهد گذارد. انتقاد به معنی این نیست که هرشخصی هر تحلیلی نسبت به فردی یا جامعه ای روا دانست را سازنده بدانیم.انتقاد پذیری آن نیست که اگر کسی به جامعه ما توهین کرد، به اولبخند بزنیم و از او تشکر کنیم. اتفاقا برخوردهای قاطعانه یکی از امور مهم در انتقاد پذیری است. در انتقاد غیر سازنده، ما به اعتبار و اصالت جامعه حمله می کنیم. انگشت اتهام را به سوی پیشینه پرافتخار یک جامعه می بریم. این روش با مفهوم توهین، قرابت و نزدیکی دارد. از منظر حقوقی، توهین، جمله ای است که موجب بد نامی و بی اعتباری شود یا اینکه واکنش منفی اعضای یک جامعه را به همراه داشته، باعث آسیب رساندن به اعتبار فرد و جامعه باشد. جناب آقای محمد، فرمایش شما،وهن ارزشمداری، تدین، تعهد و خدمات صادقانه کیشوندان عزیزی است که در این شرایط سخت، ضمن حفظ اصالت و باورهای دینی خود، در تلاش برای رساندن این خاک پاره از میهن عزیز اسلامی به ساحلی امن و پر افتخار در حوزه ملی و منطقه ای است. آنچه شما از آن به نگرانی فرهنگی در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، عنوان کرده اید، مشکلات فرهنگی موجود در سرزمین اصلی است کهناروا به جزیره زیبای کیش که مقصد گردشگری است، تسری و نسبت یافته است. لذا با غیر واقع جلوه دادن حقایق، راه به جایی نخواهیم برد.به طور قطع و یقین جزیره کیش، از جهت دینی و فرهنگی از شاخصه های بسیار مثبتی برخوردار است که آنرا از سایر کلان شهرهای سرزمین اصلی و حتی شهرهای مذهبی، متمایز ساخته است. به نظر می رسد اظهار نظر جنابعالی، تنزل دادن شاخص های فرهنگی- اجتماعی به مسائل سطحی و بیتوجهی به شاخصه های توسعه فرهنگی و اجتماعی است. ضمن آنکه اگر ضعف و نقصانی هم در این حوزه باشد انتظار میرود جنابعالی به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به جای هم نوایی با هجوم همه جانبه و ناجوانمردانه دشمنان مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزادکیش و نشانی غلط دادن آنان و ربط دادن تمامی مشکلات و معضلات اقتصادی به مناطق آزاد، با احصاء ویژگی های بارز فرهنگی کیش بر اساس شاخص های توسعه و ارائه گزارش از امتیازات آن به عنوان الگویی قابل افتخار، بدنبال برنامهریزی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و رفع نواقص باشید که ذیلاً ضمن بیان پاره ای از ویژگی های برجسته فرهنگی کیش و ارزیابی آن بر اساس واقعیات و شاخص ها، موارد نقص در این حوزه نیز یادآوری می گردد: الف) ویژگی های فرهنگی جامعه کیش: قانون مداری و رعایت قوانین و مقررات تقریب بین مذاهب و الگویی مترقی برای همزیستی برادرانه مذاهب اسلامی بویژه شیعه و سنی برنامه ریزی های منسجم و با شکوه که توسط نهاد امامت جمعه کیش با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی صورت می پذیرد. وجود هیات های متعدد مذهبی برخاسته از پیشینه دینی و قومیتی ساکنان عزیز که در مراسم و مناسبتهای مذهبی، زیباترین جلوه های معنوی را خلق نمودند و مسافران و گردشگران را مجذوب خود ساخته اند. حضور پررنگ و تاثیرگذار نهادهای مدنی و انسجام مثال زدنی تشکل های صنفی و مدنی حس رضایت از زندگی در کیش که مطابق آمار معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ۸۵ درصد اعلام شده است. حس مشارکت حداکثری مردم در امور اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به نحویکه زبانزد همه میهمانان فرهنگی به ویژه روحانیت بوده است. بالا بودن ۲۵ درصدی نرخ مطالعه نسبت به سرزمین اصلی مطابق آمار رسمی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش احترام به سبک های متفاوت زندگی و وفاق بین اقوام و تجلی ایرانی با فرهنگ، متمدن و متعامل در جزیره کیش به مثابه ایران کوچک میزبانی از علماء و خطبا و متولیان مذهبی کشور و ابراز رضایت علنی آنان از انجام شعائر و آئین های مذهبی در مقایسه با سایر نقاط کشور و اظهار نظر علنی مسئولین محلی و کشوری قوه قضائیه در کیش از وضعیت مطلوب رعایت حجاب نسبت به کلان شهرهای سرزمین اصلی مرزبانی فرهنگی جمهوری اسلامی در منطقه نداشتن کودکان کار و توجه همه فعالین اقتصادی به مسئولیت اجتماعی و … ب) پاره ای از نواقص و ضعف های جامعه کیش از نظر فرهنگی: کمبود فضای آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی ضعف نیروی انسانی، کمبود امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در آموزش و پرورش کوچک شدن نهاد خانواده تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و سختی معیشت به ویژه در رابطه با تهیه مسکن برای اکثر اقشار جامعه کمبود کتابخانه ها و فرهنگ سراها و سینما و مراکز هنری و فرهنگی بویژه در محلات و مناطق جدیدالتاسیس جزیره مثل شهرک نوبنیاد شروع و شیوع مهاجرت معکوس خانواده ها بدلیل فشار مالی زندگی در کیش بویژه اجاره مسکن بالا که ترکیب جمعیتی کیش را برهم زده و ضرورت ساماندهی موضوع مهاجرت کاهش اجباری هزینه های فرهنگی در سبد معیشتی خانوارها بدلیل نامطلوب بودن فضای کسب و کار متاثر از سیاست های کلان اقتصادی کشور و از بین رفتن مزیت های اقتصادی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد لذا بنظر میرسد که تنزل دادن شاخص های فرهنگی- اجتماعی به مسائل سطحی و بی توجهی به نواقص واقعی فرهنگی جزیره که همگی در حوزه مسئولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد میباشد و متهم کردن جامعه و گردشگران عزیز و فهیم راه صوابی نبوده و پر واضح است که منطقه گردشگری جایگزین برای گردشگران قانع کیش در صورت عدم رضایتشان قطعاً مقاصد گردشگری داخلی نخواهد بود و آنان را به سمت مناطق گردشگری برون مرزی رهنمون خواهد شد و این امر موجبات رکود و تعطیلی هرچه بیشتر کسب و کارها را به دنبال خواهد داشتلذا شایسته است که جنابعالی به دور از هرگونه شعار عوامپسندانه و یا خدای ناکرده با اهداف غیر فرهنگی، ضمن دلجویی از مردم فهیم، نجیب، با فرهنگ و مومن جزیره کیش و رفع سوءتفاهم در ارتباط با اظهارات خود،به دنبال حل مشکلات اساسی و اولویت دار مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش از طریق تعامل و انجام مناسبات کاری با دستگاه های بالا دستی همچون دولت و مجلس باشید. در پایان کلام را با روایتی از پیامبر گرامی اسلام پایان می بریم:جابر ابن عبدالله روایت کرده است که رسولخدا (ص) به کعبه نظر افکند و فرمود: آفرین بر تو، خانه ای که چقدر بزرگی و احترام تو چقدر زیاد است. سوگند به خدا، احترام مؤمن نزد خدا از تو بیشتر است، زیرا حرمت تو فقط از یک جهت است (که خونریزی در تو حرام است)، ولی مؤمن از سه جهت احترام دارد:۱.خون وی محترم است.۲.مال او حرمت دارد.۳.بدگمانی نسبت به او حرام است. حافظ تو ختم کن که هُنر خود عیان شود من الله التوفیق ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1401 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " افشار فتحالهی " رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت ؛ طی ۱۵ روز از تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۱، قشم نزدیک به ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار نفرشب اقامت در اقامتگاههای نگین خلیج فارس ثبت کرد. رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم افزود ؛ با توجه به برجای گذاشتن رکورد ورود ۸۰۳ هزار نفری میهمانان نوروزی در همین بازه زمانی، هر گردشگر در جزیره قشم به طور میانگین ۴ شب اقامت داشته است.
ایجاد شده: 14/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " وحیده شاپوری " عضو هیئت مدیره جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور گفت ؛ بعد از دو سال رکود صنعت گردشگری که برجسته ترین نمود فعالیت این صنعت انجام سفر است و به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن گردشگری کشور عملا از رونق افتاد عضو هیئت مدیره جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور گفت ؛ سرانجام همانگونه که انتطار می رفت نوزوز امسال که بشارت دهنده آغاز سده ای نو در تاریخ پرشکوه ایران و ایرانیان است نوروزی پر سفر بود به ویژه در استان هایی که در زمره ی مقاصد گردشگری محسوب می شوند. " شاپوری " افزود ؛ راهنمایان گردشگری همچون همیشه ای بار نیز با رویی خوش و صبر و بردباری که از آداب اولیه ی اخلاق مهمان نوازیست به ارائه توضیحات لازم در مورد محوطه ها و بناهای تاریخی و راهنمایی مسافرین در پایگاه های نوروزی پرداختند که مورد استقبال مسافرین و بازدیدکنندگان قرار گرفت. او گفت ؛ در حقیقت با توضیحات راهنمایان گردشگریست که روحی بر کالبد اماکن تاریخی دمیده می شود و مسافرین و بازدید کنندگان علاوه بر خاطره شیرینی که در ذهنشان حک می شود بیشتر با معماری و تاریخ و ارزش بناها و محوطه ها آشنا می شوند. پی بردن به این ارزش ها خود می تواند دلیلی باشد برای تشویق و ترغیب افراد به محافظت از جاذبه های مختلف تاریخی ،فرهنگی و طبیعی گردشگری کشور عضو هیئت مدیره جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور در پایان گفت ؛ امید است با رونق مجدد این صنعت شاهد اشتغالزایی افزون برای فعالین آموزش دیده گردشگری و تسهیل بیش از پیش امور برای سرمایه گزاری در تاسیسات و زیرساخت های لازم برای گردشگری باشیم.
ایجاد شده: 14/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، موزه آینده دبی روز سهشنبه بهطور رسمی افتتاح شد و درهای آن از دیروز به روی عموم گشوده شد. این موزه بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا تصور کنند دنیا در آینده در موضوعاتی مانند فضا، طبیعت، علم و سلامتی چگونه میتواند باشد. این سازه چشمگیر در فهرستی که مجله نشنال جئوگرافیک، بهعنوان یکی از ۱۴ موزه زیبای روی کره زمین آمده است. پنج طبقه از هفتطبقه این موزه، فضاهای نمایشگاهی هستند و بین دو تا سه ساعت طول میکشد تا تمام بخشهای آن را دید. این موزه بازدیدکنندگان را به سفری به سال ۲۰۷۱ میبرد و روایتهایی از آینده در بخشهای توسعه منابع فضایی، اکوسیستم و مهندسی زیستی، سلامت، تندرستی را بازگو میکند. یکی از نمایشگاههایی این موزه، "ماه نو" نام دارد و نشان میدهد که چگونه ماه میتواند به منبع انرژی تجدید پذیر برای کل سیاره تبدیل شود. این موزه در شهر دبی و در کنار برجهای جمیرا در نزدیکی مرکز مالی بینالمللی دبی ساخته شده است.
ایجاد شده: 5/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 5/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری در پیامی ویدئویی به گردهمایی مجازی راهنمایان گردشگری گفت ؛ خش مهمی از جامعه گردشگری را راهنمایان گردشگری تشکیل میدهند و آنها سفرای فرهنگی کشور محسوب میشوند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راهنمایان گردشگری را یکی از حلقههای ارتباط بین کشورها که دارای ماموریت مهمی در بعد ملی هستند دانست و گفت ؛ با وجود کارنامه خوب، اما راهی دراز و مهم را پیش رو داریم. ایران اسلامی کشور بزرگی است و امروز در دنیا جایگاه برجستهای نسبت به گذشته دارد. او اشاره کرد ؛ امپراطوری رسانهای با تمام قوا تلاش میکند که ایران را به گونهای دیگر نشان دهد. ایران هراسی امروز در دستور کار همه شبکههای استکباری قرار دارد، بنابراین هر چه که روایتگران و راهنمایان گردشگری از تاریخ کشور برای گردشگران خارجی مطرح کنند به وظیفه بزرگ ملی خود عمل کردهاند. " ضرغامی " افزود ؛ سعی کردیم در بخشهای مختلف گردشگری ظرفیتهای متنوعی را تقویت کنیم، بهطور حتم در کنار این ظرفیتها روایتگری و راهنمایی گردشگران نقش محوری دارد. وزیر گردشگری در پایان ابراز امیدواری کرد که راهنمایان گردشگری در دوره جدید با درکی بهتر از شرایط کشور و آینده گردشگری در ایران ماموریتهای خود را با موفقیت انجام دهند.
ایجاد شده: 2/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 2/اسفند/1400 اخبار داخلی
وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ بیکاری در جامعه ملتهب امروزه ما بیداد می کند و این حق مردم شریف و نجیب ماست که بدانند مسئولین کشور چه برنامهای برای حل مشکل بیکاری و معیشت آنان دارند. بنا نبود پاسخ هجمه رسانهای صورت گرفته در دو روز اخیر را ارایه کنم و بنا نبود خبری هم اینگونه از سوی مدیرعامل محترم سازمانتامین اجتماعی در خصوص یک کار جاری شرکتی صورت بگیرد. ولی آنقدر حجمه رسانهای به بویژه از سوی رسانههای غیرهمسو با دولت برای تخریب دستگاه متولی و دولت افزایش پیدا کرد که مدیرعامل سازمان در مقابل عمل انجام شده برای پاسخگویی به رسانهها قرار گرفت و به ناخواسته برای پیشگیری از ادامه وسیله قرارگرفتن اینجانب برای تخریب دولت، اقدام به صدور ابلاغ برکناری شد. البته مزیت فضای مجازی و شبکههای اینترنتی امروزی در جهان همین است و این هم از برکت مطالبهگری عموم مردم و رسانهها است. باشد که این فضای رسانهای هر چه بیشتر گسترش یابد و دعواهای جناحی برای خدمت به جامعه فرهنگی ایران اسلامی در رسانهها فروکش کند. قطعا رسیدن به مردم سالاری هزینه دارد و ما بایستی هزینه آن را پذیرا باشیم گرچه همراه با بی تقوایی عدهای خاص نیز باشد. اگر این عزل صورت نمی گرفت قطعا دوستان غیر همسو از شخص رئیس جمهور محترم هم توضیح می خواستند. گرچه رسانههای منتقد دولت با هیجان بیش از حد من را مدیر جهادی جناب رییسی خواندند.!؟ ولی من منصوب ایشان و مدیران مرتبط با دولت ایشان نیستم. همواره در دوره بیش از ۳۰ سال خدمت حرفهای سعی کردهام بر اساس شیوه و منشی که به ما آموخته اند بدون در نظرگیری جهتگیریهای سیاسی بیشتر به عنوان یک کارشناس برای اعتقاد و تعصبی که دارم برای کشورم کار کنم. اما برای تنویر افکار عمومی و دفاع از کسوت و حیثیت مدیران و کارشناسان کشور و جدا از نوع تفکر و منش دولت مستقر اصل موضوع را توضیح خواهم داد. حدود ۲ سال است که شرکتهای تابعه رفاه و گردشگری تامین که در بخش گردشگری کشور فعال هستند بویژه در بخش حمل و نقل، تورگردانی و هتلداری با بیش از ۷۰۰۰ پرسنل رسمی، شرکتی و خرید خدمت به دلیل شیوع بیماری کرونا زمین گیر شدند ولی با مدیریت و تلاش مضاعف شبانه روزی حتی یک نفر از آنان اخراج نشد و خدا را شکر بدون کمترین نارضایتی و با همت و تلاش همه مدیران و کارکنان زحمتکش شرکتها بسوی عبور از این بحران پیش رفتیم. در زمان دولت جدید متاسفانه از سوی سازمان پایان ماموریت ۲ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت اعلام شد و یک نفر از معاونین شرکت هم در دولت پست معاون وزیری گرفت و شرکت بیش از ۵ ماه است که بدون معاون و متاسفانه یک تنه تا کنون اداره شده است. این بلاتکلیفی حتی در تکمیل هیات مدیره شرکتهای تابعه نیز صادق است. اما آنچه که رسانه ها به دختر من به عنوان استخدام فوری و انتصاب به عنوان معاون منتشر کردند کاملا خلاف واقع و بی تقوایی محض بود. ایشان از ۶ سال پیش در این شرکت کار می کرده و من ایشان را بکار نگرفته ام ۴ سال قبل از من در این شرکت با مدرک کارشناسی ارشد گردشگری انجام وظیفه کرده، مدیر برنامهریزی راهبردی و سرپرست مدیریت سهام و امور مجامع شرکت بوده است و من ۲ سال است که به این شرکت آمدهام. متاسفانه اطلاعات مغرضانه و غیرواقع ارایه شد. به جرأت میگویم هیچ کار خلاف قانون، عرف سازمانی و خارج از اختیارات شرکتی و مدیر عاملی صورت نگرفته است. بدون هرگونه استخدام جدیدی و از بین نیروهای موجود شرکت ۳ سرپرست برای ۳ معاونت و ۵ سرپرست برای ۵ تا از مدیریتهای شرکت هم زمان صادر شده است. این یک کارحرفه ای شرکتداری است که وقتی معاون نداری برای پیشگیری از اختلال در شرکت و ارایه خدمت به مردم بایستی از طریق سرپرستی اقدام کنیم. این سرپرستی برای ۸ نفر از جمله ایشان صادر شده است. سرپرستی در حوزه اداری هم یعنی مسئولیت موقت و بدون تغییر در دریافتی. البته با سازمان هماهنگ شد و همه اسامی برای استعلام صلاحیت عمومی برای مدیریت حراست سازمان همان روز ارسال شد. متاسفانه فقط یک ابلاغ سرپرستی از این ۸ ابلاغ برجسته و رسانهای و از آن برداشت تبلیغاتی غیرحرفه ای شد!؟! به هر حال همیشه بایستی بهانهای برای رفتن باشد تا دیگران همانند ما با انرژی و خلاقیت جدیدی ادامه کار دهند و کاستی ها را برطرف کنند.🌿 ما که به برکت نظام جمهوری اسلامی در این کشور مدیر شده ایم، پذیرفته ایم که هزینه هایش را هم بپردازیم و این حق مدیرعامل محترم سازمان است که از مدیران هم سوتر استفاده کند. انشاا.. از این به بعد با اطلاعات بیشتری اقدام شود. به نظرم بدنه مدیریتی که کشور برای آنان هزینه بسیاری متحمل شده نبایستی با موج غیرواقعهای رسانههای مغرض و مبتدی آسیب ببیند. ضمن پوزش از مکدر شدن خاطر همه همکاران محترم در سازمان و شرکتهای تابعه، همواره از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق بیش از پیش داشته و انشاا.. تلاش مضاعف شود تا با کمک به مدیریت جدید برای اعتلای اهداف سازمانی موفقیتهای بیش از پیش کسب شود. مزید استحضار همه احکام سرپرستی پیوست است. وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ علی رحیم پور - ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰
ایجاد شده: 23/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " سوفی ویلمس " معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه بلژیک درباره گذرنامههای فعلی این کشور گفت: «گذرنامه بلژیک یکی از بهترین پاسپورتهای جهان و برای ما مایه مباهات است، اما در عین حال مایه وسوسه جعلکنندگان است. به همین دلیل است که ما دائما در تلاش هستیم تا امنیت آن را بهبود ببخشیم.» در سیاهه کشورهایی که معتبرترین گذرنامههای جهان را دارند، بلژیک به همراه چند کشور دیگر در رده ششم است. وزیر خارجه بلژیک همچنین گفته است: «معرفی گذرنامه جدید همچنین فرصتی برای ماست تا هنر نهم یعنی کمیک استریپ را که عنصر مرکزی فرهنگ و نماینده تأثیر ما در خارج از کشور است، برجسته کنیم.» داستانهای تنتن نوشته ژُرژ رمی، معروف به «هرژه» که در اواسط سده بیستم میلادی خلق شد و خیلی زود نسخههای کمیک و پویانمایی آن تولید گردید، اگر نه مهمترین، یکی از مهمترین نمادهای ملی بلژیک است. ماجراهای تنتن و سگش میلو پرفروشترین کتاب داستان مصور یا کمیک استریپ در اروپاست و تا کنون بیش از ۲۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این مجموعه تاکنون به ۱۰۰ زبان مختلف ترجمه شده و نخستین برگردان آن به فارسی نیز در سال ۱۳۵۰ منتشر شد.
ایجاد شده: 11/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 11/بهمن/1400 اخبار خارجی
بهگزارش سرویس خارجی هتل نیوز، این استراتژی که بر تغییر محله تاریخی الفهیدی، متعلق به قرن نوزدهم، متمرکز است، یکی از دو حرکتی است که به حفظ میراث فرهنگی محلی در کشور امارات کمک میکند. شیخ حمدان بنمحمد بنراشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «بازسازی و احیای راهبرد محله تاریخی الفهیدی میراث اصیل معماری و شهری ملت ما را برجسته خواهد کرد». این ابتکار در حوزه گردشگری و میراثفرهنگی، محله الفهیدی را به بستری برای رشد و تعالی جوانان تبدیل میکند تا استعدادهای خلاق خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن، میزبان شرکتهای استارتاپی در بخش فرهنگی باشد. همچنین، این پروژه ظاهر کلی و زیرساخت منطقه را بهبود میبخشد و در عین حال هویت فرهنگی، هنری، خلاقیت، نوآوری و میراث کشور را ارتقا خواهد داد. محله الفهیدی، که در گذشته با عنوان منطقه بستکیه شناخته میشد، از قدیمیترین سکونتگاههای امارات در جوار خور دبی به شمار میرود. گفته میشود تجار پارچه و مروارید منطقه این محله را در قرن نوزدهم بنا نهادهاند و امروزه با ثبت یکی از بناهای آن در فهرست میراثفرهنگی جهانی یونسکو، یکی از محلههای جذاب دبی به شمار میرود. وجود بادگیرهایی که بیشباهت به بادگیرهای یزد نیستند، نشان از نبوغ معماران این محله دارد. شهرداری دبی در سال ۲۰۰۵ پروژهای را برای احیا و نوسازی این محله شروع کرده است که با موفقیت زیادی همراه بوده است.
ایجاد شده: 21/دی/1400 آخرین ویرایش: 21/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، کولوسال بیت، یک شرکت مشاوره ارزهای دیجیتال مستقر در دبی، یک رستوران متاورس راه اندازی کرده است تا به مهمانان خود دیدگاهی اجمالی از آنچه متاورس ارائه خواهد کرد، بدهد. متا ترِیس، نام یک رستوران استراحتی واقع در DIFC دبی است. این رستوران امروز افتتاح شد. در بیانیهای که کولوسال بیت منتشر کرد، آمده است: مطابق با متاورس، این رستواران به طرفدران زندگی شبانه، جامعه بلاکچین و جویندگان هیجان، فرصتی منحصر به فرد ارائه میدهد تا نگاهی اجمالی به آینده دیجیتالی داشته باشیم. این رستوران با تلفیق چشمانداز بینظیر برج خلیفه و آسمان دبی و گزینهی معامله و رزرو اغلب رمز ارزها و ان اف تیهای بلوچیپ، تمام شرایط لازم برای تبدیل شدن مرکز فضای کریپتوی دبی را داراست.
ایجاد شده: 18/دی/1400 آخرین ویرایش: 18/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائهدهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین میپردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران میتوانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار میدهند. حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامهای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی میتوان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت میکند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانسها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی میتوانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ در چین خود را به عنوان یک نماد معماری در منطقه گردشگری جدید این شهر مطرح کرده است. این پروژه که به رهبری معماران چیانگ زو و متیو فارست شکل گرفته است، خلق یک نماد شهری چشمگیر و جذب بازدیدکنندگان محلی و منطقه ای را هدف قرار داده است. به گزارش خلیج فارس؛ طراحی غیرمعمول این مجموعه تعداد نه بلوک به شکل معکب های یخی را در هم ترکیب می کند. هرچه به این مکعب ها نزدیکتر شوید، ظاهر ساده آنها به لطف نماهای شیشه ای که دارای کریستال های یخی شفاف و در هم تنیده هستند و به فیلتر کردن نور و دید به داخل کمک می کنند، جذابتر و پیچیدهتر می شود. طراحی کریستال های یخی نور را جذب کرده و آن را بازتاب می دهد. با توجه به بازی بصری که به آن اشاره شد، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ به گونه ای طراحی شده که درک متفاوتی از حجم با توجه به زاویه ای که به آن نگاه می شود در بیننده شکل بگیرد. از پنل های شیشه ای برای شکل دهی به نمای معکب ها استفاده شده است، در شرایطی که کابل ها و اتصالات فولاد ضد زنگ این پنل ها را به یکدیگر متصل کرده و یک طراحی مینیمال را ایجاد می کند که هم شکنندگی و هم استحکام را تداعی می کند. پنل های شیشه ای افزون بر برجسته کردن مفهوم شکنندگی و استحکام، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ را به یک معماری نور تبدیل می کنند. نماهای نیمه شفاف به طور موثر نور طبیعی را با توجه به زمان روز، فصل، و شرایط آب و هوایی جذب می کنند. بر همین اساس شرایط مختلفی مانند درخشان زیر نور خورشید، مه آلود در هوای ابری، یا حتی منجمد زیر نورهای خاص، شکل می گیرند و ظاهر ساختمان با گذشت زمان به طور مداوم تغییر می کند. از سوی دیگر، با همکاری شرکت نورپردازی پرول (PROL)، مرکز گردشگری فرهنگی شینشیانگ به یک فانوس دریایی که به نظر می رسد بر فراز ساختمان های مجاور قرار دارد، تبدیل می شود. هنگام شب، نمای مکعب ها کاملا روشن شده و محیط اطراف خود را پر نور می کنند. این سازه ها درخشش یکنواختی دارند که نگاه ها را به سوی خود جلب کرده و همچنین مانع از دید مستقیم به فضای داخلی می شود.
ایجاد شده: 21/آذر/1400 آخرین ویرایش: 21/آذر/1400 اخبار خارجی