نتایج جستجو...
افزایش سفرهای جاده‌ای مردم با خودروهای شخصی

افزایش سفرهای جاده‌ای مردم با خودروهای شخصی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در شرایطی که با وجود بهبود وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، به گفته مسئولان بهداشتی و متولیان سلامت، ایران وضعیت شکننده‌ای در این زمینه دارد سفرهای مردم همواره رو به افزایش است و در هفته گذشته باز هم مردم به مسافرت رفتند. در سال جاری و در میانه تعطیلات نوروزی موج چهارم ویروس کرونا در کشور آغاز شد و روز به روز شاهد گسترش آن در استان‌ها و شهرهای مختلف بودیم به همین سبب و برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن آن، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا طی ماه‌های گذشته چندین و چند پروتکل ممنوعیت و محدودیت برای ترددهای بین‌شهری تصویب و ابلاغ کردند. اما مردم توجه چندانی به آن نداشتند و شاهد بودیم همواره به حجم سفرهای بین‌استانی اضافه می‌شد. براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته هم همین اتفاق افتاد، چرا که از جمعه دو هفته پیش یعنی ۲۱ خرداد ماه تا پنج شنبه هفته گذشته ۲۷ خرداد ماه به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۵۶۷ وسیله نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند که این میزان سفرهای بین‌شهری در مقایسه با هفته قبل از این گزارش سه درصد و در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. در این بازه زمانی البته شش میلیون و ۵۲۰ هزار خودرو با پلاک یکتا در جاده‌های مختلف کشور مشاهده شده‌اند که مبدا پلاک‌های آنها به ترتیب تهران و البرز، گیلان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و غیره بوده است. در این میان شهروندان تهرانی و البرزی که بیشترین ترددهای بین شهری را داشته‌اند عمدتا به مقاصدی چون قم، گیلان، مرکزی، زنجان و مازندران سفر کرده‌اند. نکته قابل توجه دیگری که در همه استان‌های کشور سفرهای جاده‌ای نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است و استان‌های خراسان شمالی، قم، گیلان و خراسان رضوی هر یک تا ۱۶ درصد رکوردار تردد بین استانی بوده‌اند و استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان به ترتیب با دو درصد، دو درصد، سه درصد و چهار درصد کمترین افزایش تردد بین استانی را تجربه کردند. حالا با وجود هشدارهای متعدد داده شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا باید دید آثار این سفرهای رو به افزایش در بالارفتن آمار شیوع ویروس کرونا خود را نشان خواهد داد یا آنکه واکسیناسیون به کمک مردم ایران خواهد آمد و تا حدودی شاهد ثبات کشور از نظر ویروس کرونا خواهیم بود.

ایجاد شده: 31/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 31/خرداد/1400     اخبار داخلی
پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، به دنبال اعتراض جامعه راهنمایان ایرانگردی در ارتباط با به انحصار کشیدن مصوبه مجلس درباره بیمه راهنمایان توسط دیگر تشکل‌های خصوصی راهنمایان گردشگری، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق مصوبه مجلس، متولی و کارفرمای بیمه راهنمایان گردشگری محسوب می‌شود و ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند. با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و اجازه نمی‌دهیم به حاشیه کشیده نشود. او افزود: شاخص‌های بیمه با حضور دو تشکل خصوصی گردشگری تهیه شده و نمایندگان هر دو گروه در جلسات مربوطه حضور داشتند. اسامی دوهزار راهنمای گردشگری نیز بر اساس همین شاخص‌ها از سوی اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها تهیه شده که هفته گذشته نیز به سازمان تامین اجتماعی داده شد و به‌زودی بیمه آن‌ها به جریان می‌افتد. معاون گردشگری افزود: بخشی از بودجه بیمه در سال ۹۹ به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز شده و قرار است بخشی از بودجه بیمه در سال ۱۴۰۰ هم دریافت شود تا وقفه‌ای در کار بیمه راهنمایان ایجاد نشود. او درباره اعتراض‌ها نسبت به توافق انجمن‌های صنفی با سازمان تامین اجتماعی و محرومیت اعضای دیگر تشکل خصوصی و راهنمایان مستقل از بیمه، تاکید کرد: با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و وارد حاشیه‌های دیگر هم نمی‌شویم.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار داخلی
صدور ويزا براي گردشگران خارجي از تيرماه آغاز مي‌شود

صدور ويزا براي گردشگران خارجي از تيرماه آغاز مي‌شود

صدور ويزاي گردشگري ايران براي گردشگران خارجي در شرايطي كه هر روز اخبار تازه‌اي از جهش كرونا در گوشه و كنار جهان شنيده مي‌شود، آغاز خواهد شد. به گزارش هتل نیوز ، " ولي تيموري " معاون گردشگري، وزارت ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، با اعلام خبر آغاز صدور ويزاي گردشگري براي توريست‌هاي خارجي از نيمه دوم تیرماه‌ گفت:‌« توافق اوليه براي بازگشايي مرزهاي ايران به روي گردشگران خارجي با وزارتخانه‌هاي امور خارجه، كشور و بهداشت شده‌است كه پس از تهيه و تأييد نهايي مقررات و پروتكل سفر، صدور ويزاي توريستي ايران نيز از سرگرفته مي‌شود.» تيموري بيان داشت:‌«موضوع بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي تا به حال، دو سه مرتبه در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا مطرح شده و قرار بود اين ستاد مصوبه آن را صادر كند كه كشور با پيك كروناي انگليسي و هندي مواجه شد و موضوع متوقف ماند.» معاون گردشگري ادامه داد:‌« ما موضوع را سرسختانه از طريق وزارتخانه‌هاي مرتبط پيگيري كرديم، فضاي كميته‌هاي تخصصي ستاد ملي كرونا نيز نسبت به بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي مثبت بود. غير از وزارت بهداشت كه ملاحظاتي داشته‌است، اين طرح مخالف ديگري ندارد. بنابراين موضوع را يك‌بار ديگر دوشنبه هفته گذشته در كميته‌هاي تخصصي مطرح كرديم و با اشاره به مصائب معيشتي و شغلي فعالان گردشگري در بيش از يك سال گذشته، قرار شد پروتكلي در ارتباط با سفر گردشگران خارجي و بازگشايي مرزها در وزارت كشور با محوريت اداره كل امور مرزي نهايي شود و دوباره در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي كرونا مورد بررسي قرار گيرد تا پس از تأييد و تصويب، از نيمه دوم تيرماه صدور ويزاي توريستي ايران از سر گرفته شود.»

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

قبل از این همه گیری، تعداد کمی از افراد در مورد این قضیه حساس بودند: خوابیدن در تختی که صدها نفر دیگر در آن خوابیده بودند، لمس دستگیره های در، شیر آب و ریموت های تلویزیون؛ اما بعد از آن میهمانان نسبت به تمام سطوح موجود در اتاق هتل که میزبان ویروس هستند، بیش از حد آگاه شدند. برای تسکین ترس میهمانان، هتل های مستقل با برنامه های عملیاتی دقیق در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استقبال از میهمانان در خانه های خود و چگونگی تلاش آنها برای ایجاد یک محیط امن دست به کار شدند.  و برخی از بوتیک هتل ها برنامه های خود را برای انجام اقدامات نظافتی و ضدعفونی و همچنین تأیید اینکه بازگشت میهمانان بی خطر است، ابلاغ کردند. بنابراین چه چیزی باعث می شود تا میهمانان باور کنند هتلی که انتخاب کرده اند تمیز و ایمن است؟ برای اینکه صنعت میهمان نوازی مجدداً با موفقیت آغاز شود، کلید موفقیت ایجاد اعتماد میهمان به تمیز بودن، ایمن و مطمئن بودن است. این ایده در حال تبدیل شدن به رهنمود است و این رهنمود در نهایت به استانداردهای تجاری تبدیل می شود. انجمن هتل و اقامتگاه های آمریکایی در اواخر آوریل ابتکار عملی را با عنوان "اقامت ایمن" منتشر کرد که به معنای "تغییر هنجارها، رفتارها و استانداردهای صنعت هتلداری است تا اطمینان حاصل شود که هر دو میهمان هتل و کارمندان از تمیزی و نظافت اطمینان دارند. در ایران نیز از سوی وزارت خانه های بهداشت و میراث فرهنگی و گردشگری این مهم اجرایی شده و تعدادی از هتل ها و نیز بوتیک هتل ها با انجام پروتکل ها و دستورالعملهای ارائه شده از طرف آن مراکز عنوان هتل ایمن را دریافت کرده اند.  من معتقدم این روزها شاید تصمیم گیری برای مسافرت و شب ماندن در جایی دشوار باشد، اما بوتیک هتل های مستقل تمام تلاش خود را می کنند اقامت را تا جای ممکن امن کنند. با شیوع ویروس کرونا، هتل ها و استراحتگاه ها آسیب زیادی دیده اند. بسیاری از آنها ماه ها بسته بودند و متحمل خسارات اقتصادی شدند که آنها را مجبور به تعطیلی دائمی کرد. بزرگترین چالشی که اکنون بوتیک هتل ها با آن روبرو هستند یافتن راه هایی برای کاهش ویروس کرونا در محل زندگی آنها است. اما آنها همچنین باید این تلاش ها را با اخلاق میهمان نوازی متعادل کنند؛ اطمینان از اینکه میهمانان احساس امنیت، راحتی و آرامش می کنند. اولین قدم مسافران برای کاهش خطرات، پرهیز از رفتن به مقاصد و جاذبه های گردشگری محبوب است که در آن حفظ فاصله امن اجتماعی دشوارتر خواهد بود. بنابراین آنچه بوتیک هتل ها را شاخص می کند این است که خود به تنهایی بعنوان یک جاذبه عمل می کنند؛ بطوری که میهمان می تواند وقتش را ساعت ها و حتی چند روز در آن فضا سپری کند.   پیشنهاد من به شما این است که مستقیماً با هتل ها تماس بگیرید و در مورد نرخ اشغال آنها سوال کنید. با این کار می توانید میزان شلوغی آنها را متوجه بشوید. (برخی از هتل ها با ظرفیت محدودی مشغول به کار هستند، این بدان معنی است که تراکم میهمانان کمتر خواهد شد). از خاصیت بوتیک هتل ها این است که می توانند اقامتگاه شان را بصورت دربست در اختیار میهمان قرار بدهند. زیرا افراد احتمالاً دوباره شروع به تمرکز بر روی راحتی می کنند، اگر قبلا این کار را نکرده اند. بوتیک هتل ها سابقه ای چندان طولانی ندارند اما اقامتگاه های مهمی هستند که تجربه حضور در محیطی متفاوت توأم با آموزش و فراگیری را برای میهمانان ممکن می سازند. همچنین می توان تجربه زندگی انسان های عصر باستان را به شیوه ای مدرن و در مکان هایی خارج از حریم و محوطه سایت های باستانی برای گردشگران علاقمند فراهم کرد. بررسی سیر رخدادهای حوزه گردشگری حاکی از آن است که باید در آینده ای نزدیک منتظر تحولاتی عظیم در این حوزه باشیم؛ به عنوان مثال تغییر در رویه سفر (عدم تمایل گردشگران از سفر به مقاصد گردشگری اصلی با جمعیت توریست بالا و شهرهای بزرگ)، عدم تمایل گردشگران از سفر به بعضی کشورها و مناطقی که از نظر بهداشتی در معرض خطر هستند، تمایل گردشگران به سفر به مناطق روستایی و اقامت در اقامتگاه های بومگردی و بوتیک هتل ها. در واقع شکلی متفاوت از شیوه قبلی گردشگری روی کار خواهد آمد که همگی جزء آرزوهای دیرینه بشر بوده است. دستیابی به این موفقیت ها در آینده نه تنها غیر ممکن نیست بلکه به برکت گردشگری تجربه محور کاملا قابل حصول است. تمایل گردشگران برای سفر تغییر نمی کند اما رفتارشان چرا! وظیفه مدیران گردشگری روبرو کردن مسافران با تغییرات واقعی و ملموس است. از دیگر ویژگی های این هتل ها ساده کردن هر چیز ممکن به معنای واقعی کلمه می باشد. در بوتیک هتل ها زیبایی شناختی بعنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری زیبا شناختی مهمترین مسئله ای است که به آن پرداخته می شود. گوناگونی و تفاوت های بوتیک هتل ها که ناشی از مدرنیسم در صنعت هتلداری است، کارآمدی این هتل ها را به چالش می کشد.  نکته آخر اینکه در این شرایط نمی توان اهمیت تجربه مستقیم كه از طریق شبكه های اجتماعی و سایت های بازبینی به اشتراك گذاشته شده را نادیده گرفت. هتل های مستقل می توانند با استفاده از وب سایت ها و کانال های اجتماعی خود این امر را تسهیل کنند تا بطور محسوسی به مصرف کنندگان نشان دهند آنچه را که برای تأمین امنیت آنها انجام می شود. این بار شما قضاوت کنید! با این تفاسیر آیا بوتیک هتل ها عامل انتشار این ویروس مرموز هستند؟  الهام محمدی | فعال گردشگری

ایجاد شده: 17/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400     مقالات و یادداشت ها
واگذاری توریسم به رقبای منطقه

واگذاری توریسم به رقبای منطقه

به گزارش هتل نیوز، در بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جهان تنها یک نماینده از ایران حضور داشت که این امر را می‌توان ناشی از عدم حمایت متولیان گردشگری از بخش‌خصوصی دانست که در واقع به واگذاری توریسم به رقبای منطقه‌ای تبدیل شده است. طبق اعلام سایت رسمی نمایشگاه بین‌المللی فیتور اسپانیا تنها یک شرکت ایرانی در این نمایشگاه با غرفه‌داری در سالن خاورمیانه به معرفی ایران پرداخت. نمایشگاه فیتور اسپانیا یکی از نمایشگاه‌های برتر بین‌المللی گردشگری دنیاست که به دلیل همه گیری کرونا با تاخیر در تاریخ ۱۹ مه ‌مصادف با ۲۹ اردیبهشت برگزار شد. سجاد شالیکار فعال گردشگری و مدیرعامل شرکت رادسفر در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» به بررسی جایگاه و سهم بخش گردشگری ایران و نقش متولی گردشگری در حمایت بخش‌خصوصی در نمایشگاه‌های بین‌المللی پرداخت. حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یکی از ابزارهای معرفی ایران و توسعه بازارهای هدف بین‌المللی است که از گذشته همواره یکی از چالش‌های بازاریابی گردشگری ایران بوده و صرفا چالش دوران بحران کرونا نیست. همیشه سوال اول درخصوص شرکت در نمایشگاه‌ها این خواهد بود که کدام نمایشگاه‌های خارجی باید در اولویت باشند؟ زیرا صرف شرکت در نمایشگاه باعث رشد بازار نخواهد شد و انتخاب درست و سیاستگذاری بازاریابی پیوسته و مداوم در یک بازار باعث افزایش سهم کشور ما از آن بازار خواهد بود. شرکت‌های بخش‌خصوصی مختار هستند براساس سیاست‌های بازاریابی و منافع حاصل از آن راسا اقدام به شرکت در هر نمایشگاهی کنند اما سیاستگذاران باید ابتدا اولویت‌های کشور در جذب گردشگر از بازارهای هدف را مشخص کرده و با ارائه مشوق‌های لازم بخش‌خصوصی را جهت شرکت در نمایشگاه‌ها و بازارهای موردنظر ترغیب کنند. اما پاشنه آشیل متولی گردشگری برای سیاستگذاری نمایشگاه‌های خارجی در چند دهه اخیر عدم ثبات در انتخاب مجری نمایشگاه بوده است که گاه ۲ تا ۳ ماه قبل از نمایشگاه هم مشخص نبود چه کسی مجری نمایشگاه خواهد بود و بخش‌خصوصی سرگردان و غیرمتمرکز شدند. ساختار و نحوه حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز در چند دهه اخیر مغایر با اصل توسعه و آینده نگری بوده است زیرا برخلاف تصورات اولا نمایشگاه تنها محل حضور تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی نیست و تنوع ترکیب شرکت‌کنندگان در سالن ایران مسلما تصویر بهتری از ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری، فرهنگی و فناوری موجود خواهد داشت و ثانیا حضور در نمایشگاه‌ها برای کسب و تقویت بازار هدف در آینده است. بخش متولی گردشگری در ایران در دولت‌های گوناگون قائل به اصل گذشته محوری و حفظ وضع موجود بوده است وبا مرور ساده لیست شرکت‌کنندگان در پاویون ایران در ۲۰ سال اخیر نمایانگر حضور ثابت تعداد ۳۰ تا ۴۰ شرکت ایرانی با درصد تغییرات پایین هستیم و ماحصل حضور ایران در نمایشگاه‌های شاخص بین‌المللی در ۲۰ سال اخیر نه افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه گردشگران آن کشورها و نه تغییر در سبک شرکت در نمایشگاه‌ها بوده است و نه حتی ظرفیت‌سازی برای حضور و تربیت تورگردانان و شرکت‌های جدید در آن بازارها. بنابراین آنچه دولت باید در سال‌های آینده بداند این است که وظیفه حاکمیت تشویق و حمایت کسب‌وکارهای نوپا و فراهم کردن زمینه رشد آنان در بازارها است نه مخفی شدن پشت وضع موجود تعدادی از کسب‌وکارهای قدیمی صنعت گردشگری ایران. دولت باید تعداد حدود ۲۰ تا ۵۰ میز ساده برای حضور کسب‌وکارهای نوپا در نمایشگاه‌ها تدارک ببیند و قبل از حضور در نمایشگاه‌ها نسبت به آموزش و آگاهی بخشی آنان مبادرت ورزد تا به فکر کادرسازی و افزایش ظرفیت بخش‌خصوصی برای سال‌های آینده باشد. متولی گردشگری متضمن منافع و موفقیت‌های شرکت‌های قدیمی و بنیه‌دار نیست بلکه مشوق و حامی شکل‌گیری ظرفیت‌های جدید و نوپا در صنعت گردشگری است. اگر دوران کرونا را که آسیبش جهان شمول بوده است قاعده مستثنی بدانیم خواهیم دید که دولت‌ها در دو یا سه دهه اخیر پاویون رسمی ایران را با تعدادی تورگردان برگزار کرده‌اند و به تعبیری ضعف‌های خود در این حوزه را با مخفی شدن پشت بخش‌خصوصی پوشانده‌اند درحالی‌که سوال مهم اینجاست که دولت چه کمکی به شکوفایی استعدادهای جدید و حمایت کسب‌وکارهای نوپا برای حضور در آوردگاه‌های بین‌المللی کرده است؟ دولت‌های پیشین چه سهمی برای رسانه‌ها، شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان، کسب‌وکارهای خرد و محلی و هتل‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مشخص کرده‌اند؟ مطمئنا اگر دوراندیش باشیم درهر نمایشگاهی کنار صاحبان تجربه و دانش تعدادی از کسب‌وکارهای نوپا برای مشارکت حمایت خواهیم کرد تا شاهد افزایش ظرفیت آینده و تقویت خلاقیت و نوآوری باشیم. به زبان ساده‌تر سیاستگذار حامی کسانی که قدرت مالی و فنی لازم برای حضور در عرصه بین‌المللی را ندارند نیست بلکه در پس سرمایه مادی و معنوی بخش‌خصوصی موجود و توانا مخفی شده است و این سیاست از سوی حاکمیت گردشگری در چند دهه اخیر مشهود بوده است و ریشه در این دولت و آن دولت نیز ندارد. اکنون که به نقد و بررسی و پیشنهاد راهکارهای مفید برای شرکت در نمایشگاه‌ها پرداختیم بد نیست به همه‌گیری کرونا و اقدامات لازم زمان بحران نیز اشاره‌ای کنیم. سجاد شالیکار از فعالان گردشگری ایران در جذب گردشگران خارجی با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر با بازارهای بین‌المللی در دوره رکود حاصل از همه‌گیری کرونا خاطرنشان کرد؛ متاسفانه بسیاری از شرکت‌های گردشگری و سیاستگذاران تصور درستی از اقدامات و فعالیت‌های ایام بحران و رکود ندارند و این موجب تصاحب بازار ایران توسط مقاصد رقیب از جمله همسایگان خواهد شد. وی معتقد است بازاریابی یک سرمایه‌گذاری و فعالیت مستمر و پیوسته است که نتایج آن در آینده تبلور پیدا خواهد کرد. زمان رکود همه‌جانبه در صنعت گردشگری دنیا بهترین فرصت ایران برای اجرای تورهای آشناسازی از طریق صدور ویزای تجاری برای فعالان بین‌المللی گردشگری و شرکای تجاری تورگردانان، معرفی ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی، برگزاری وبینارهای تخصصی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای ارتقای محصولات و خدمات گردشگری است. سجاد شالیکار بر این باور است که وقتی در بحران و رکود حضور شایسته و مستمری داشته باشیم ضریب تاثیر‌گذاری در بازار چند ۱۰ برابر حضور در شرایط معمولی است و یکی از قوی‌ترین مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارها تاب‌آوری در ایام بحران و ارتباط مستمر با همکاران و مشتریان است که باعث قوت قلب و اطمینان بیشتر آنان برای همکاری‌های آینده است. بنابراین در غیاب برخی رقبای جهانی، منطقه‌ای و داخلی این حضور پیام روشنی به بازار و همکاران خواهد داد و آن آمادگی ایران برای میزبانی و ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران خارجی است. لازم به ذکر است ۵ هزار و ۴۵ شرکت بین‌المللی از ۵۷ کشور دنیا در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا به معرفی محصولات و تازه‌های گردشگری کشورهای خویش پرداختند. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 11/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 11/خرداد/1400     اخبار داخلی
هتل‌های کرمانشاه برای عبور از بحران کرونا نیازمند حمایت هستند

هتل‌های کرمانشاه برای عبور از بحران کرونا نیازمند حمایت هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از به گزارش ایرنا، " جبار گوهری " سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در نشست با جامعه هتلداران استان، افزود: در ۲ سال گذشته کرونا صنعت گردشگری را دچار مشکلاتی کرده و خسارت‌های زیادی به این بخش وارد شده‌ است. وی با اشاره به اینکه برای عبور از این بحران باید از تاسیسات گردشگری حمایت شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات هتلداران با شهرداری‌ها در خصوص پرداخت عوارض به دنبال یک همکاری متناسب بین این ۲ مجموعه هستیم. او تاکید کرد: در جلسات و مذاکرات با مسوولان شهری رایزنی‌های لازم برای حمایت از مجموعه‌های گردشگری را در دستور کار قرار می‌دهیم. وی افزود: تلاش ما بر این است تا در اولین جلسه ستاد کرونای استان با توجه به خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری در خصوص تخفیف در هزینه‌های آب، برق و گاز موارد لازم مطرح و مصوبات لازم را اخذ کنیم. سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه در استان، گردشگری است گفت: با توجه به کم هزینه بودن، بازدهی سریع و اشتغالزایی زیاد، گردشگری بهترین راهکار برای پیش بردن فرایند توسعه در استان است. گوهری افزود: با وجود شرایط کرونا در استان نسبت به سال گذشته اقبال گردشگران برای سفر به کرمانشاه افزایش یافته‌ است. او تصریح کرد: در رایزنی با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به دنبال عقد تفاهم‌نامه و همکاری لازم برای معرفی بیشتر استان هستیم. او با بیان اینکه معرفی و تبلیغات گردشگری در دنیا حرف نخست را می‌زند بیان کرد: همراه با افزایش تبلیغات و معرفی باید خدمات‌دهی به گردشگران در استان نیز همپای آن به بهترین شکل انجام شود. سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با نوید اینکه با اتمام کرونا چند سال آینده پر رونق ترین سال‌های گردشگری استان خواهد بود، تصریح کرد: اگر قرار است سرمایه‌گذاری به استان بیاید، باید اقناع شود که سودش تامین می‌شود. او با تاکید بر اینکه هر پروسه‌ای باید بُرد بُرد باشد، اظهار کرد: هیچ کاری بدون ایجاد منافع دو سویه پیش نمی‌رود. گوهری در خاتمه تشکیل جامعه هتلداران استان را اتفاق مبارکی دانست و گفت: از بسترهای مشارکت و خُرد جمعی در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد. در این نشست مجموعه جامعه‌ هتلداران استان نیز با توجه به شرایط کرونایی کشور و آسیب‌های اقتصادی به حوزه گردشگری ضمن بیان مشکلات و مسائل خود، خواستار حمایت‌های لازم و همراهی با هتل‌های استان برای گذار از شرایط موجود شدند. ۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در استان کرمانشاه وجود دارد. وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

ایجاد شده: 7/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1400     اخبار داخلی
مدیریت ترافیک بدون سرنشین چیست؟

مدیریت ترافیک بدون سرنشین چیست؟

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، ظهور وسایل نقلیه هوایی جدید مانند هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی­‌های پرواز و عملیات هواپیماهای جدید در حال تغییر شیوه پیکربندی و مدیریت آسمان ما است. مدیریت ترافیک بدون سرنشین اکنون یک مولفه مهم برای فعال کردن این وسایل نقلیه هوایی جدید است تا با خیال راحت وارد فضای هوایی ما شوند. فضای هوایی امروز شلوغ تر از همیشه است. بیش از 1.2 میلیون نفر در هر لحظه در سراسر جهان به پرواز در می‌­آیند که این بیشتر از جمعیت سانفرانسیسکو یا استکهلم است! به لطف فناوری­‌های پیشرفته، اکنون انواع جدیدی از وسایل نقلیه هوایی در حال توسعه هستند و با سرعت وارد آسمان می­‌شوند. این وسایل نقلیه اشکال و قابلیت‌­های جدیدی دارند و در ارتفاعات بسیار پایین‌­تری کار می‌­کنند که همه فضای هوایی فعلی برای رسیدگی به آن طراحی نشده است. به عنوان مثال، هواپیماهای بدون سرنشین باری در حال حاضر بسته‌­ها را سریع‌تر و کارآمدتر از کشتی به ساحل منتقل می­‌کنند و وسایل نقلیه عمود برخاست برقی نشان از توانایی انتقال افراد از نقطه A تا B در داخل شهرها به جای ساعت‌­ها در راه بودن دارند. اما چگونه این وسایل نقلیه هوایی جدید که اکثر آن‌ها بدون سرنشین هستند (یعنی بدون خلبان) می‌­توانند با خیال راحت وارد فضای هوایی فعلی شوند؟ و چگونه می‌­توانند با یکدیگر و کاربران فضای هوایی فعلی و همچنین با استفاده‌­های بعدی که هنوز تعریف نشده­‌اند هماهنگ باشند؟ پاسخ به این سؤالات در حال حاضر مورد بررسی قرار می‌­گیرد که دیجیتالی شدن و استقلال نقش مهمی در نوسازی و مدیریت ایمنی فضای هوایی آینده ما دارند. نوسازی مدیریت ترافیک با مدیریت ترافیک بدون سرنشین امروزه، هواپیماها با کنترل ایمنی حمل و نقل هوایی با خلبانان از طریق رادیو، سیستمی هدایت می­‌شوند که به سیستم مدیریت هوایی معروف است. این ارتباط مستقیم، از نقطه به نقطه، بینایی بین یک اپراتور و هواپیما، روش استاندارد صنعت است. اما برآوردها نشان می­‌دهد که رشد ترافیک هوایی تجاری در نهایت از ظرفیت یک سیستم انسانی محور فراتر خواهد رفت و این فقط برای پروازهایی که توسط انسان هدایت می‌شوند، انجام می‌­شود. همانطور که عملیات بدون سرنشین و خلبان همچنان به تکثیر خود ادامه می‌­دهد، سیستم‌­های مدیریت هوایی باید به یک مدل مقیاس پذیرتر تغییر پیدا کنند: یک سیستم دیجیتالی که می‌­تواند بر افزایش فعالیت نظارت و مدیریت کند. به این سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین یا مجموعه خدمات شبکه‌­ای گفته می‌­شود که براساس قوانین مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. چارچوب‌­های مدیریت ترافیک بدون سرنشین به جای تکیه بر کنترل متمرکز در سراسر جهان از اصل اختیارات توزیع شده استفاده می‌­کند، که این سیستم برای ارائه دهندگان، خدمات بیشتری می­‌دهد که می توانند با تحول بازار سازگار شوند و نیاز به تغییر دارند. خدمات مدیریت ترافیک بدون سرنشین واقعی در حال حاضر شروع به اجرا شده است. سیستمی که امروز و طی چند سال آینده راه­‌اندازی می‌­شود­، یکی از سیستم‌­های موجود برای دهه‌­های آینده خواهد بود. این بر نسل بعدی افرادی که از سیستم کنترل ترافیک هوایی استفاده می‌­کنند نیز تأثیر می­‌گذارد. در عمل، مدیریت ترافیک بدون سرنشین به این معنی است که هواپیما دیگر نیازی به صحبت با یک موجود واحد مانند یک کنترل کننده ترافیک هوایی اختصاصی ندارد. درعوض، قادر به برقراری ارتباط آزادانه با چندین تأمین کننده خدمات خواهد بود. این تأمین‌­کنندگان مطابق با استانداردهای ایمنی، امنیتی و عملکردی مربوطه برپا می‌­شوند و قادر خواهند بود با بقیه شبکه هماهنگ شوند تا تصمیم­‌گیری‌­های کارآمد را بر اساس اهداف خاص پرواز انجام دهند. این انتقال به صورت تدریجی انجام خواهد شد­، اما موردی است که برای حیات آتی سیستم جهانی حمل و نقل هوایی مهم است. نسل بعدی مدیریت ترافیک هوایی در سراسر جهان، اصول اساسی و رویکردهای مربوط به چارچوب­‌های مدیریت هوایی بدون سرنشین در توسعه بسیار مشابه هستند. در اروپا، سیستمی که توسطU-Space (SESAR) تهیه شده است، انتظار می‌رود در سال 2020 از بین برود و در آمریکا، ناسا در حال توسعه یک مدل خصوصی موسوم به "تهیه‌کنندگان خدمات سیستم­های هواپیمای بدون سرنشین" است که توسط اداره هواپیمایی فدرال (FAA) تأیید شده­ است. مدیریت هوایی بدون سرنشین ایرباس، مسئول توسعه این زیرساخت­‌های مدیریت ترافیک دیجیتال، در حال ساخت راه حل­‌هایی برای کمک به چارچوب‌­های مدیریت هوایی بدون سرنشین است. این ارائه دهنده خدمات، مجوز پرواز در ارتفاع کم و قابلیت پیمایش در هوای ایالات متحده را دارا می‌­باشد، به این معنی که مدیریت هوایی بدون سرنشین ایرباس می‌­تواند مجوزهای FAA را برای پروازهای سیستم هواپیمای بدون سرنشین در نیز ارائه دهد. به گفته جو پولاستر (رئیس مدیریت محصولات هوایی بدون سرنشین ایرباس)، انتقال کامل به یک سیستم مدیریت هوایی بدون سرنشین از طریق مراحل کوچک پیشرفت خواهد کرد. این شامل پیاده‌­سازی برنامه‌های کاربردی کوچک و گرفتن بازخورد در مورد زنده بودن آن‌ها است که این صنعت را قادر می‌­سازد تا در دراز مدت خدمات را افزایش دهد. در انتها، جو می­‌گوید: "خدمات واقعی مدیریت هوایی بدون سرنشین را از قبل شروع به اجرای آن کرده­‌اند. سیستمی که امروز و در چند سال آینده راه‌­اندازی کرده­‌ایم، دستگاهی خواهد بود که برای دهه‌­های بعد در دست است. این بر نسل بعدی افرادی که از سیستم کنترل ترافیک هوایی استفاده می­‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد." منبع : کن نیوز

ایجاد شده: 6/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1400     اخبار خارجی
اشتغال هفت هزار نفر در کیش به گردشگری وابسته است

اشتغال هفت هزار نفر در کیش به گردشگری وابسته است

به گزارش هتل نیوز، " خسرو نشان " معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره اشتغال هفت هزار سرپرست خانواده به فعالیت های گردشگری وابسته است. نشان اظهار داشت: این افراد در ۵۶۱ واحد خدمات گردشگری مشغول بکار هستند که شامل ۵۲ هتل، ۱۵۰ دفتر خدمات گردشگری، ۲۸۰ واحد پذیرایی و حدود ۱۰۰ مرکز تفریحی است. وی یاد آور شد: حمایت اشتغال موجود این بخش از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش بودکه در این راستا احیای نوروز دریایی ایجاد مراکز گردشگری فرهنگی ، رونق صنایع دستی با رویکرد صادارات و حضورموفق دررویدادهای بین المللی منطقه در دستور کار است. نشان با اشاره به تلاش ها برای تخصیص تسهیلات کم بهره به توسعه فضاهای بوم گردی در سطح ملی یادآور شد: با پیگیری و مذاکرات سازمان منطقه آزاد کیش با صندوق های کار آفرینی؛ طرح اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان عرصه بوم گردی در جزیره کیش نیز در دست اقدام می باشد . وی اضافه کرد: همچنین در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذار در سطح ملی و بین المللی در حوزه صنایع دستی با تمرکز بر رویکرد صادرات صنایع دستی ایران با محوریت کیش و با هدف  بسته بندی، برند سازی و هویت بخشی به کل صنایع دستی کشور و استاندارد سازی هستیم . این جزیره دارای ۶ اثر تاریخی و محوطه باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده که شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه آثار باستانی ثبت شده ای جزیره است. کیش از جزیره های خلیج فارس در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است، این جزیره بیضی شکل ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که در سال ۱۳۴۹ هیاتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی این منطقه را مورد بازدید قرار دادند و به دلیل ویژگی های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب زلال اطراف، آن را به عنوان مرکز گردشگری بین المللی ایران انتخاب کردند. این جزیره از زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاده است اما حاکمیت معنوی ایران بر کیش از نامه های نگاشته شده توسط ایشان به زبان پهلوی در دوران مختلف کاملا مشهود است. از دوران حکومت آل بویه کیش مجددا به حکومتی ایرانی بر می گردد و بعدها در زمان سلجوقیان، اتابکان فارس، ملکوک هرمز آل مظفر و تیموریان این وضع ادامه دارد و در دوره سلجوقیان کیش به بزرگترین مرکز تجاری خالیج فارس تبدیل می شود. جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و از سال ۱۳۶۹ به عنوان منطقه آزاد شناخته شده است.

ایجاد شده: 1/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400     اخبار داخلی
تلاش مجدانه برای بازگشایی مرزها منطبق بر پاسپورت واکسن

تلاش مجدانه برای بازگشایی مرزها منطبق بر پاسپورت واکسن

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " ولی تیموری " به منظور تبیین اقدامات و برنامه‌های جاری حوزه گردشگری گفت: «به دنبال دریافت مصوبه فعالیت واحدهای گردشگری و فعالان این حوزه از ستاد ملی کرونا در پیش از تعطیلات نوروزی و تلاش برای روشن نگاه داشتن چراغ کسب‌و‌کارهای این حوزه به عنوان اقدامی موثر، وارد نیمه دوم فروردین ماه و ایام پیک کرونا و سپس ماه مبارک رمضان شدیم که پیش از این نیز زمان رکود این حوزه به شمار می‌آمده است. در نتیجه با استمرار فعالیت در فضای حاکم ایجاد شده به سبب شدت انتشار ویروس کرونا شامل محدودیت‌ها و سختگیری‌های موجود، برنامه‌های معاونت در دو بخش به صورت همزمان مورد پیگیری قرار گرفت.» وی افزود: « بخش نخست در شرایط اعمال شده سختگیری‌های روزافزون، تمرکز بر استمرار حمایت‌های دولتی از کسب‌و‌کارها و فعالان گردشگری بوده است. بر این اساس طبق تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار انجام شده، صنعت گردشگری در کنار ۴ رسته شغلی آسیب دیده از بحران انتشار ویروس کرونا شامل مشاغل مربوط به حمل‌و‌نقل، ورزش و هنر و سینما که ضرورت بر استمرار حمایت داشت، قرار گرفت. این در حالیست که پیش از این گردشگری در گروه گسترده‌تر ۱۴ رسته شغلی قرار داشت و این ارتقا، امکان و الزام کسب حمایت‌های بیشتر را سبب شد.»  وی با اشاره به اینکه بر این اساس تلاش کردیم تا کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا و بخش‌های تصمیم‌ساز در این حوزه را به منظور دریافت حمایت‌های بیشتر و استمرار پشتیبانی‌ها متقاعد کنیم، گفت: «از این رو بسته حمایتی تلفیقی جدید مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغال‌محور و بنگاه‌محور برای کسب‌و‌کارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم شد و بخش‌هایی از جمله حمایت های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به کسب وکارهای حوزه گردشگری را پوشش داد.» تیموری خاطرنشان کرد: «در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه اجرایی شده و تلاش کرده‌ایم که هیچ‌گونه جریمه و سودی نیز به امهال صورت گرفته تعلق نگیرد. از سویی دیگر در بخش بانکی رفع سوءاثر چک برگشتی و نیز ادامه پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفت تا هم متقاضیان جدید و هم افرادی که پرونده‌شان نزد بانک بوده است و روند آن متوقف شده بود، از این امکان بهره‌مند شوند . همچنین بخش دیگر نیز شامل بخشش جرایم مالیاتی بوده است که امهال پرداخت آن پس از تصویب نهایی، در بازه سه تا شش ماه محقق خواهد شد.» معاون گردشگری یادآور شد: «همچنین در بخش بیمه‌ای بسته حمایتی جدید مذکور امهال حق بیمه سهم کارفرمایی نیز در دستور کار قرار گرفته است، از این رو اعطای یارانه حق بیمه برای بنگاه‌های بالای ۱۰ نفر اشتغال و ارائه یارانه دستمزد برای بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال، پیش‌بینی شده است. این در حالی است که در کنار بحث‌های سه گانه بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی اقداماتی نظیر تمدید مجوزها و بخشودگی اجاره بهای اماکن اجاره‌ای تحت تملک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز محقق شده است. اینها مواردی به شمار می‌آید که در قالب بسته تلفیقی آماده شده است و به زودی پیرو برگزاری جلسه ستاد کرونا در هفته پیش رو، ابلاغ و اجرایی می‌شود.» معاون گردشگری همچنین بخش دوم اقدامات جاری حوزه گردشگری را تلاش برای بهره‎مندی از فرصت بازگشایی مرزها با پذیرش گردشگران واکسینه شده اعلام کرد و گفت: «در حال حاضر رایزنی‌ها برای بازگشایی‌ها در ابعاد داخلی و بین‌المللی را آغاز کرده‌ایم. از جمله یکی از موضوعاتی که به شدت پیگیر آن هستیم و در کمیته‌های مختلف دنبال‌کننده آن بوده‌ایم، اجازه ورود به اتباع کشورهایی است که واکسینه شده‌اند و به نوعی تهدید و نگرانی برای جامعه ایرانی ایجاد نمی‌کنند. این پیشنهاد ازطریق مکاتبه با وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و شخص رییس محترم جمهور انجام شده است.» وی خاطر نشان کرد: «پیش‌بینی ما این است که در آینده نزدیک مقاصد مختلف گردشگری جهان از جمله اتحادیه اروپا با رویکرد پاسپورت واکسن، درهای کشورهای خود را به سوی گردشگران بین‌المللی باز خواهند کرد وما نیز باید از جریان حاکم، امکان بهره لازم را فراهم کنیم.»   معاون گردشگری ادامه داد: «موضوع در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری نیز از طریق دو مسیر وزارت بهداشت و شرکت‌های تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است که این اقدام نیز می‌تواند به عنوان فعالیتی موثر در آماده‌سازی زمینه لازم برای پذیرش گردشگران خارجی موثر واقع شود.» تیموری تاکید کرد: «در کنار اقدامات مذکور تلاش کرده‌ایم تا با اطلاع‌رسانی و آموزش به فعالان و واحدهای گردشگری به منظور رعایت پروتکل‌ها امکان تحقق سفرهای هوشمند را سبب شویم. به این منظور انجام فعالیت‌های گردشگری در داخل کشور به صورت محدود و برنامه‌ریزی شده با رعایت پروتکل‌ها ادامه دارد.» معاون گردشگری همچنین در تشریح بخش‌های دیگری از اقدامات و برنامه‌های کنونی این حوزه اظهار کرد: «در کنار اقدامات صورت گرفته، یک سری الزامات و اقدامات را نیز به تبع آغاز سال جدید در دستور کار داشته‌ایم که برنامه‌ریزی و تامین بودجه برای به پایان رساندن پروژه‌های ملی در دست اقدام همانند برنامه ملی توسعه گردشگری، برند ملی گردشگری، حساب‌های اقماری گردشگری و نظام جامع آموزشی را با در نظر گرفتن نزدیک شدن به پایان دولت و رعایت زمان‌بندی نهایی در دستور کار قرار داده‌ایم.»   تیموری همچنین تلفیق دو معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری وزارت و تغییرات اعمال شده در چارت حوزه گردشگری را نیز یکی دیگر از اقدامات بنیادین و کارشناسی طی دو ماه گذشته مطرح کرد و گفت: «ممزوج شدن دو بخش معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری وزارت به دلیل خلا‌های قانونی، نبود مدیریت واحد و یکپارچه و افزایش تمرکز انجام گرفت تا به تبع آن در ساختار چارت جدید امکان همپوشانی گسترده همه ابعاد و زوایای صنعت گردشگری کشور محقق شود.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه به منظور اعمال و فراهم آوردن زمینه اجرایی تغییرات مذکور تلاش‌ها و ساعت‌ها اقدام کارشناسی صورت گرفته است، یادآور شد: «با این نگاه شرح وظایف، تقسیم کار، چارت سازمانی جدید برای معاونت گردشگری ترسیم و دفاع شد. مدیران مربوطه نیز با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات موجود برنامه‌های خود را ارائه و نهایتا نیروهای این دو حوزه در معاونت گردشگری مستقر شدند و در چارچوب و ساختار جدید کار خود را آغاز کردند. نهادینه کردن چارت جدید موضوع مهمی بوده تا خلاها طبق چارچوب‌های حقوقی هماهنگ شود و در قالب یک بخش متمرکز همه فعالیت‌های حوزه گردشگری در بخش سخت افزاری و نرم‌افزای به سوی جلو حرکت کند.» تیموری همچنین در پایان از استمرار فعالیت جاری حوزه گردشگری علیرغم شرایط بحران کرونا خبر داد و گفت: «تلاش به منظور برگزاری تورهای آشناسازی ضابطه‌مند و رایزنی با کشورهای هدف گردشگری با برگزاری کمیته‌های فنی، بخش دیگری از امور جاری و مهم معاونت گردشگری به شمار می‌آید که برگزاری تورآشناسازی برای فعالان و افراد موثر در گردشگری روسیه و اجرای وبینارهای اخیر با کشورهایی از جمله گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ایتالیا نمونه‌هایی از آن به شمار می‌آید.»

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
معرفی پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» به دیگر استان ها

معرفی پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» به دیگر استان ها

به گزارش هتل نیوز و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، " علیرضا جلالزایی " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان گفت: پویش «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» در زمینه معرفی استان بسیار تأثیرگذار بود و توانست جای خود را در کشور به نحوی باز کند که به عنوان برند توسط وزیر به دیگر استان‌ها معرفی شد. وی اظهار کرد: برای اولین بار توانستیم برنامه محوری روز جهانی جهانگردی را بعد از سال‌ها تمرکززدایی کنیم و آن را به زاهدان بیاوریم و ظرفیت‌های گردشگری را در بخشی از آن معرفی کنیم. جلالزایی افزود: از ۷۶۰ رویداد گردشگری که توسط معاونان گردشگری کل کشور به تهران معرفی شد، هفت رویداد به‌صورت تقویم رویدادهای گردشگری برای ثبت در نظر گرفته شد که اولین آن مربوط به سیستان‌وبلوچستان، تحت عنوان اولین رویداد «فرهنگ گردشگری ساحل‌نشینان کشور» قرار بود با حضور استان‌های ساحلی کشور برگزار شود. وی گفت: همچنین قرار بود اولین همایش گردشگری وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌صورت بین‌المللی از طریق سیستان‌وبلوچستان و بندر چابهار برگزار و از این ظرفیت هم بهره‌برداری شود که با شیوع کرونا این برنامه‌ریزی‌ها دچار اختلال شد. این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در برنامه‌های پیش رو معرفی سیستان و بلوچستان و ظرفیت‌های ناشناخته آن بوده که مهم‌ترین آن‌ها در زمینه گردشگری است که حتی بسیاری از مردم استان هم با آن آشنایی ندارند.

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
درخواست وزرای ۸ کشور اروپایی برای سبز کردن سوخت هواپیما

درخواست وزرای ۸ کشور اروپایی برای سبز کردن سوخت هواپیما

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هفته گذشته وزیران کشورهای دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، لوگزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئد نامه‌ای را تحت‌عنوان درخواست تامین سوخت‌ پایدار به امضا رساندند و تحویل اتحادیه اروپا دادند. در این درخواست به‌طور ویژه بر تامین سوخت سبز biofule و e-Fule به‌عنوان سوخت‌های جایگزین تاکید شده، البته این درحالی است که سهم این دو نوع سوخت در مجموع به ۵صدم درصد سوخت جت هم نمی‌رسد. در این در خواست آمده است: «سوخت هوایی پایدار «SAF» نقش مهمی‌ در کاهش ردپای کربن در صنعت هواپیمایی طی دهه‌های آینده خواهد داشت. همچنین استفاده از این سوخت‌ها از طریق مخلوط کردن با سوخت‌های فعلی امکان‌پذیر است. زیرساخت‌های فعلی فرودگاه‌های کافی هستند و فقط باید تغییرات اندکی را بپذیرند اما لازم است دستور مخلوط کردن این سوخت‌ها خیلی زود ابلاغ شود. ما به‌عنوان وزرای کشورهای‌های اروپایی، استفاده از SAF را ازجمله اقدامات اثربخش در دستیابی به کاهش اثرات اقلیمی در بخش هواپیمایی، حتی در کوتاه‌مدت می‌دانیم. به‌رغم پاندمی کنونی و تاثیرات بی‌سابقه آن در صنعت هواپیمایی، لازم است تاکید ویژه‌ای بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته‌ باشیم. البته درصورت اصلاح روند فعلی در آینده از لحاظ اقتصادی دچار عقبگرد نخواهیم شد. برای دستیابی به اهداف محیط‌زیستی که در اروپا برای انعطاف‌پذیری و پایدارمحورتر بودن صنعت هواپیمایی درنظر گرفته شده، باید سرعت بیشتری به روند اصلاح استفاده از سوخت‌ها داده شود.» این وزرا اعلام کردند از تصمیمات اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد تا سوخت‌های SAF عرضه شوند و تقاضای مطلوبی هم داشته باشند و درنهایت به معیارهای توسعه اقتصادی پایدار در این صنعت اعتبار بخشند. در این بیانیه طرح «ReFuelEU» به معنی استفاده از سوخت‌های جدید در اروپا مطرح شده است که چارچوبی را برای کاهش انتشار کربن در صنعت هواپیمایی تعیین می‌کند. قرار است براساس این چارچوب‌ها قوانینی تا پایان سال ۲۰۲۱ برای سوخت صنایع هوایی در اروپا درنظر گرفته شود. در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «پتانسیل سوخت‌های سنتتیک علاوه‌بر بیوفیول‌ها کاملا واضح و مشخص است. چالش اصلی ایجاد انگیزه و الزام برای فعال‌سازی چشم‌اندازی بلندمدت و روشن است. دستور استفاده از SAF می‌تواند به بازار سیگنال‌های صحیحی را ارسال کند.» در ادامه آنها از اتحادیه اروپا درخواست کردند با یک برنامه مالی اقدام به جذب سرمایه‌ برای حمایت از سوخت‌های پایدار هوایی ازجمله سوخت‌های سنتتیک از طریق یارانه و مشوق‌ها کنند. امضاکنندگان این درخواست رسمی؛ بنی‌ انگلبرشت، وزیرحمل‌ونقل دانمارک، تیمو هاراکا؛ وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات فنلاند، ژان‌باتیست ژیببری؛ وزیر امور حمل‌ونقل فرانسه، آندریاس شوئر؛ وزیر زیرساخت‌های دیجیتال و حمل‌ونقل آلمان، فرانسوا باوش؛ وزیر حمل‌ونقل و فعالیت‌های عمومی لوکزامبورگ، کورنلیا ون نیوآنهایزن؛ وزیر زیرساخت و مدیریت آب هلند، پدرو ساورا؛ وزیر امور حمل‌نقل اسپانیا و کارل توماس انرژیوت؛ وزیر زیرساخت‌های سوئد هستند. درخواست این وزرا حرکت قاطعانه‌ای برای وضع قوانین جدید در سوخت مصرفی جت در اروپا خواهد بود.

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
افتتاح 200 طرح گردشگری در سطح کشور تا پایان دولت دوازدهم

افتتاح 200 طرح گردشگری در سطح کشور تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش هتل نیوز ، " علی اصغر مونسان " وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور از دو هتل در حال ساخت آسمان با زیربنای 33 هزار متر مربع و پالاس با زیربنای 31 هزار متر مربع بازدید کرد. وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور از افتتاح ٢٠٠ طرح گردشگري در سطح كشورتا پایان دولت دوازدهم خبر داد و با بيان اينكه طرح هاي متعدد گردشگري به ارزش حدود 150 هزار میلیار تومان در سطح كشور در حال اجرا است تصریح کرد: تنها در دولت دوازدهم بیش از 450 هتل و اقامتگاه در کشور به بهره برداری رسید و 2هزار و 200 واحد بومگردی به ظرفیت های زیرساختی کشور اضافه شد . عدد تخت های اقامتي کشور نيز از 280 هزار به بیش از 420 هزار عدد افزایش یافت. مونسان با اشاره به اینکه مناطق آزاد ظرفیت بالایی برای توسعه همه جانبه کشور دارند گفت: سعی كرديم تا از منافع مناطق آزاد به ویژه جزيره کیش كه مهمترين محور فعاليت هاي آن گردشگري است در کمسیون اقتصادی دولت دفاع كنيم . وی با اشاره به مباحث مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور گفت: وزیر محترم اقتصاد برای بررسی هرچه بیشتر این موضوع سفری به جزیره کیش خواهند داشت. لازم به ذكر است هتل آسمان با دارا بودن 305 اتاق، بالغ بر 600 تخت اقامتی15، سوئیت شامل دیپلمات، ، معمولی، دوبلکس، پرزیدنت با اتاق محافظ و دفتر کار،دو رستوران گردان،13 واحد تجاری، سالن 500 نفره همایش، سالن کنفرانس، استخر روباز،باشگاه بدنسازی، کافی شاپ، سالن های ماساژ و حمام ترکی در آینده ای نزدیک به گردشگران خدمات ارائه خواهد کرد. همچنین هتل پالاس کیش با زیربنای 31 هزار متر مربع، 250 واحد اقامتی، بالغ بر 750 تخت، سالن سینمای 175 نفری و رستوران با ارائه خدمات داخلی و بیرون بر، باشگاه ورزشی، استخر، سالن آرایش، پد هلی کوپتری، کافی شاپ و اتاق ماساژ در آینده نزدیک آماده خدمات رسانی به گردشگران و مسافران کیش است.

ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...