نتایج جستجو...
موانع بهبود مجموعه جهانی سلطانیه باید برطرف شود

موانع بهبود مجموعه جهانی سلطانیه باید برطرف شود

به‌گزارش هتل نیوز " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در میان خبرنگاران و مسئولان سلطانیه در تربت‌خانه و محوطه گنبد سلطانیه گفت: «گنبد سلطانیه نماد و نشانه فرهنگ و ارزش مردم است. مرمت‌گران قدیمی این شهر که در گنبد سلطانیه هنرنمایی کردند، جزو افتخارات این شهر هستند و باید به‌عنوان اشخاص برتر نام و نشان آن‌ها به یادگار باقی بماند.» او ادامه داد: «مرمت این بنای فاخر به‌درستی و زیبایی انجام‌ شده و امیدواریم به همین روال و با سرعت بیشتر ادامه یابد.» مهندس ضرغامی افزود: «مشکل شهرستان سلطانیه فقط نبود اقامتگاه نیست بلکه فقدان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، امکانات رفاهی و تفریحی از اساسی‌ترین مشکلات این شهرستان است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی بیان کرد: «افزایش حضور گردشگران در سال‌های اخیر به‌ جز این دو سال، در گنبد سلطانیه محسوس بوده است و امیدواریم تأثیر مطلوبی بر گردشگری منطقه بگذارد.» او اظهار کرد: « باید تلاش کرد با ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه و تسهیل در بخش حرایم و تزریق اعتبارات لازم به این بنا و محوطه فاخر جهانی، هر آنچه به‌عنوان مانع برای مردم و شهر شناخته می‌شود را مرتفع کرد و باید ترمیم اعتماد ازدست‌رفته مردم را در اولویت قرار داد.» در این نشست مهندس ضرغامی با مرمت‌گران و پرسنل بازنشسته گنبد سلطانیه دیدار کرد.

ایجاد شده: 27/آبان/1400       آخرین ویرایش: 27/آبان/1400     اخبار داخلی
دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

پس از توقف صنعت گردشگری در جهان بر اثر شیوع بیماری کرونا و صدمات غیر قابل جبران اقتصادی و روانی به صاحبان، فعالان و حتی گردشگران، و گذشت قریب به ۲ سال از این بحران بین المللی، و کاهش این همه گیری در حال حاضر در سطح دنیا و داخل کشورمان پس از واکسیناسیون گسترده دولت سیزدهم، و گزارشات بین المللی مبنی بر فروکش اثرات ویروس کرونا در کشورها و روند رشد گردشگری داخلی نشان از برگشت تقاضای سفر، بین کشورها و و در داخل کشور میباشد. لذا توجه وزارت میراث و سازمانهای مسئول در بررسی وضعیت جاری  بسیار حائز اهیمت میباشد. بدیهی است برگشت شرایط سفر به حالت عادی یا انجام سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، برای کشورها زنگ رقابت را به صدا در آورده است و زمین تشنه و خشک گردشگری در کشورهای مختلف، تشنه آب حیاط مسافرینی است که آنها نیز پس از مدتها محدودیت در سفر، مشتاقانه و با ولعی دو چندان در برنامه ریزی و انتخاب مقصد گردشگری در جستجو، مابین تبلیغات و گزینه های پیش رو خود میباشند.  حال مسئولین مربوطه آیا برای پسا کرونا برنامه و گزینه های مورد نیاز و متنوعی را مطابق با نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتریان بالقوه در بازارهای گردشگری بین المللی و داخلی آماده کرده اند؟  آیا مباحث بهداشتی را در تمامی جوانب بررسی و دستورالعملهای لازم را به بخشهای مختلف ابلاغ نموده اند؟ آیا انسجامی در بین فعالان و ذینفغان در صنعت گردشگری ایجاد شده است؟ یا هر کدام باید تنها به فکر منافع خودشان باشند و در نهایت هیچ انسجامی در بین بردارهای فعال در محیط گردشگری داخلی ایجاد نخواهد شد؟ جای دارد وزارت میراث و فعالان صنعت گردشگری، یکبار برای همیشه دست در دست یکدیگر، تلاشی ماندگار را پایه گداری نمایند، که در غیر اینصورت مشخص نیست بر سر سرمایه های ملی و بخش خصوصی کشورمان، با توجه به فعالیت وسیع سایر کشورها در جذب گردشگران در دنیا، چه خواهد آمد .  ✍️  مجید قلیچ خوانی - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 26/آبان/1400       آخرین ویرایش: 26/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

به گزارش هتل نیوز و به نقل از رکنا، درپی لغو محدودیت‌ها در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدت طولانی برای تردد بسته شده بود، هزاران گردشگر ایرانی وارد شهر وان شدند. ذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) که یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی بین ترکیه و ایران است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در 24 مارس 2020 تعطیل شده بود، در 17 سپتامبر سال جاری بازگشایی شد. همچنین پس از لغو محدودویت‌های مربوط به تردد در طرف ایران در 8 اکتبر سال جاری نیز گردشگران ایرانی به شهر وان هجوم آوردند. بنابراین از ماه اکتبر تا کنون تعداد گردشگرانی که با ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر با اعتبار 72 ساعت از گذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) در شهرستان سارای از توابع استان وان عبور می‌کنند، هر روز افزایش می‌یابد. گردشگرانی که پس از مدت‌ها به این شهر آمدند، با انجام خرید، مایه خوشحالی مغازه‌داران ساکن این شهر شدند که در جریان همه‌گیری کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه بودند. " عثمان نوری گل آچار " نماینده حزب عدالت و توسعه در وان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه اظهار داشت که گذرگاه کاپی‌کوی برای اقتصاد شهر وان اهمیت بالایی دارد. " گل آچار " با بیان اینکه پس از مذاکرات با مقامات ایرانی گذرگاه کاپی‌کوی کاملا باز شده است، گفت: باز شدن کامل گذرگاه برای کشور ما بسیار مهم است. تردد خودروها از 4 نوامبر آغاز شد. ما برای اینکه تاجران ما از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند بسیار تلاش می‌کردیم. خوشبختانه ما موفق شدیم. ضریب اشغال هتل‌های شهر ما از 90 درصد گذشته است. وی در ادامه تصریح کرد: مغازه‌داران ما اعلام می‌کنند که ضرر‌های خود در دوره همه گیری را از بین برده‌اند. شهر ما یکی از مناطق اولویت دار برای توسعه است. ما بازرگانان داخلی و ایرانی را تشویق کردیم که در شهر ما سرمایه گذاری کنند. عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه و محمد فرازمند سفیر ایران در آنکارا برای بازگشایی گذرگاه مرزی بسیار کمک کردند. من از آنها تشکر می‌کنم. " گل آچار " با اشاره به اینکه وان با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی خود جاذبه‌های فراوانی دارد، گفت: از ماه اکتبر تاکنون تقریبا 16 هزار گردشگر ایرانی به شهر ما آمده‌اند که این تعداد بیش از پیش افزایش خواهد یافت. گردشگران خرید خود را انجام می‌دهند و از مکان‌های تاریخی و گردشگری بازدید می‌کنند. وان شهری است که رئیس جمهور ما به آن علاقه خاصی دارد و برای آن ارزش قائل است. مردم ایران، هم ما را دوست دارند و هم کشورمان را دوست دارند.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار داخلی
اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی

اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی

مقامات حمل‌ونقل دبی با راه‌اندازی آزمایشی دو اتوبوس برقی پیشرفته، قصد دارند در مسیر جابه‌جایی شهری پایدار و دوستدار محیط زیست در امارات متحده عربی گام بردارند. آزمایش خط اتوبوس‌رانی برقی دبی، با اتوبوس‌های «ولوو ۷۹۰۰» (Volvo 7900) در مسیرهای مشخص شده در هر دو جهت رفت و برگشت میان لامر جنوبی، خیابان ملک سلمان عبدالعزیز و ایستگاه تراموای الصفوح صورت می‌گیرد. این اتوبوس‌ها هر کدام ۳۸ صندلی به همراه سه صندلی تاشو برای توان‌یابان و یک نمایشگر تعاملی دارند. اداره‌ی راه و حمل‌ونقل امارات (RTA) برای راه‌اندازی ناوگان این خط اتوبوس پاک، با شرکت اتوبوس ولوو، اداره‌ی آب و برق دبی، هلدینگ املاک مراس و گروه سوییسی ABB که پیشگام صنعت شارژ اتوبوس‌های برقی است، همکاری می‌کند. دفتر رسانه‌ای دبی در توییتی نوشت: «این گام نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های RTA برای ارائه‌ی وسایل حمل‌ونقل عمومی پایدار و سازگار به محیط زیست است.» اتوبوس‌های این طرح مجهز به فناوری «شارژ در فرصت» (Opportunity Charging) هستند که برای نخستین بار در دبی استفاده می‌شود. برای این منظور انرژی اتوبوس‌ها با استفاده از یک شارژر برقی ایستاده که توسط گروه ABB در لامر جنوبی نصب شده است، تأمین می‌شود. در این حالت اتوبوس‌ها نه تنها در توقفگاه بلکه در ایستگاه‌های شارژ در سراسر شبکه شارژ می‌شوند و ناچار نیستند برای شارژ مجدد به توقفگاه برگردند. همچنین یک شارژر برقی شبانه در توقفگاه اتوبوس القوز (Al Quoz Bus Depot) فراهم شده تا اتوبوس‌ها شب هنگام و زمانی که مشغول خدمات‌رسانی نیستند، شارژ شوند. بنابراین اتوبوس‌ها را می‌توان از طریق یک ساختار پانتوگراف (بازوی جمع‌شونده) و با استفاده از یک بازوی ایستاده که اتوبوس در زیر آن در لامر پارک قرار می‌گیرد، یا اتصال به کابل‌هایی که جریان‌های مستقیم (DC) و متناوب (AC) را تأمین می‌کنند، شارژ کرد. با بهره‌گیری از باتری‌های پیشرفته، هر اتوبوس با یک بار شارژ قادر است تا ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. دوره‌ی آزمایش این طرح تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. در این مدت RTA کارایی عملیاتی دو اتوبوس الکتریکی را اندازه‌گیری و مهندسی شارژ در طول مسیر و پایانه را آزمایش می‌کند. طراحی این فناوری پیشرفته، جدیدترین نمونه از تلاش‌های امارات متحده عربی برای قرار دادن محیط زیست در رأس برنامه‌های راهبردی این کشور است.

ایجاد شده: 23/آبان/1400       آخرین ویرایش: 23/آبان/1400     اخبار خارجی
جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

به گزارش هتل نیوز " حسن سیادتان " عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن آسیب‌شناسی رکورد گردشگری در دوران کرونا به بیان مهمترین اقدامات و راهکارهای برای برون  رفت از کسادی  صنعت گردشگری و توسعه آن در ایران پرداخت. وی گفت: از اوایل سال 98 با وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور و به دنبال آن اتفاقات بهم پیوسته دیگر، وضعیت گردشگری به حال احتضار درآمد و در نهایت، شیوع کرونا به مثابه تیر خلاصی بر پیکره بی‌رمق و کم‌جان صنعت گردشگری بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور، ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: با مساعدت وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور و همچنین با تعامل و هم‌اندیشی با بخش خصوصی و اشخاصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت ایجاد جریان دوباره گردشگری در کشور تبیین و اجرا شود. سیادتان با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا جامعه از لحاظ آرامش روحی به سفر و تفریح نیازمند است، اظهار کرد: بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری داخلی فراهم شود.لذا بر همین اساس به نظر می‌رسد باید اول چرخ گردشگری داخلی به راه بیفتد و سپس به گردشگری خارجی پرداخت.  مطابق با صحبت‌های این فعال بخش خصوصی، قبل از سال 98 و به صورت مشخص در سال 97، اگرچه تعداد نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی وارد کشور می‌شدند ، اما متأسفانه باید گفت از نظر سرویس‌دهی در بعد حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، اقامتگاه‌های بین راهی و حتی هتل‌ها ضعف‌های بنیادین و اساسی داشتیم.  وی با بیان این موضوع که توجه به مقوله اصلاح زیرساخت‌ها فوری و ضروری است، یادآور شد: امروز بخش زیادی از اتوبوس‌های vip که در اختیار آژانس‌های مسافرتی است دچار فرسودگی شده‌اند، رستوران‌های بین راهی اغلب از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و فرودگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه اولین جایی است که گردشگر وارد آن می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تحسین وی را بر انگیزد،اما هم اکنون به هیچ وجه به این ترتیب نیست. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور بیان کرد: در جلساتی که به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه گردشگری با شخص معاون گردشگری وزارتخانه داشتیم همواره بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع و اصلاح زیر‌ساخت‌ها با هدف جذب دوباره گردشگر تأکید کردیم. سیادتان اظهار کرد: چرا که به اعتقاد ما گردشگر نباید در واقع مهمان یک‌بار مصرف باشد و فقط یک‌بار به ایران سفر کند؛ بلکه باید ضمن فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای سفر مجدد وی شرایطی فراهم کنیم که  بعد از بازگشت از ایران مبلغ کشور برای جذب سایر گردشگران باشد. این فعال بخش خصوصی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تقویت و توسعه گردشگری را مبارزه با ایران هراسی و انجام تبلیغات گسترده و بازاریابی دقیق و تخصصی در این حوزه دانست و توضیح داد: مقوله بازاریابی گردشگری به شدت مهم است، چرا که تا زمانی که بازاریابی انجام نشود، گردشگری به حالت سنتی و شعارگونه همانند گذشته  ادامه‌دار خواهد بود. وی با عنوان کردن یک ضرب المثل انگلیسی، مبنی بر اینکه شرط موفقیت این است که 90 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، گفت: این در حالی است که این شعار به هیچ وجه امروز در حوزه گردشگری ایران نمود عملی پیدا نکرده است. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور در همین رابطه تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و منحصر به فرد و ممتاز در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، چرا که تمامی جاذبه‌ها نظیر کویر، جنگل ، دریا و ... را به صورت همزمان داراست، بنا به گفته سیادتان، اما متأسفانه در سایه عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب تقریباً جز 4 استان در کشور که گردشگری محدود و منحصر به آن است، ظرفیت جذب گردشگری در سایر استان ها علیرغم وجود پتانسیل و زیبایی‌های فراوان مغفول مانده است. این فعال بخش خصوصی عقیده دارد که حتی در بازاریابی خارجی هم تنها به همین 4 استان بسنده شده است، درحالیکه وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود و در نوبت اول به 4 استان ایران سفر می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شود که در نوبت بعدی سفر خود به ایران، نسبت به بازدید از سایر استان‌ها ترغیب و هدایت شود تا از این طریق موجب تنوع و تقویت گردشگری شویم. وی همچنین تصریح کرد: اگر بازاریابی به صورت تخصصی و صحیح ریل‌گذاری می‌شد، امروز کشور ما در حوزه گردشگری باتوجه به شهرها و روستاهایی که حتی زیبایی آن به کشور سوییس پهلو می‌زند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه در همین دوران کرونا بسیاری از کشورها ضمن برنامه‌ریزی لازم همچنان مرزهای خود را باز نگه داشتند و موجبات جذب گردشگر را فراهم کردند، یادآور شد: اما متأسفانه در ایران، دولت‌مردان بدون داشتن برنامه همه چیز را در بستن مرزها و تعطیلی کامل هتل‌ها و مراکز گردشگری تصور کردند. سیادتان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود که در خصوص اکسپو و نحوه حضور ایران در این رویداد مهم بود گفت: امروز در اکسپو جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری که در واقع مبلغ فرهنگ اسلامی ایران هستند به شدت احساس می‌شود. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، دلیل عدم حضور راهنمایان گردشگری به دلیل عدم تمایل دولت برای صرف هزینه و تخصیص بودجه به منظور حضور این افراد است. در حالی که اقدام حرفه‌ای در اکسپو ایجاب می‌کرد به جهت معرفی تمدن فرهنگی ایران و زدودن غبار ایران هراسی  از چهره کشور در پاویون ایران از ظرفیت حضور این افراد استفاده می‌کردیم. وی با اشاره به درپیش بودن جام جهانی قطر تأکید کرد: باید از رابطه دوستی خود با قطر نهایت سود و استفاده را ببریم و این فرصت را نیز همانند اکسپو 2021 از دست ندهیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور ، ضمن اشاره به عدم وجود ظرفیت کافی هتل برای مخاطبان جام جهانی در قطر، خبر از انعقاد تفاهم نامه‌هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت هتل‌های کیش برای پذیرای از مسافران جام جهانی داد، که امیدوار است اجرایی شود. سیادتان اذعان کرد: اکنون ترکیه علیرغم اینکه از نظر مسافت نسبت به کشور ما از قطر دورتر است، با تبیین برنامه دقیق و تخصصی درصدد است، بسیاری از بازدیدکنندگان جام جهانی قطر را به سمت کشور خود هدایت کند. این فعال بخش خصوصی بیان کرد: با بهره‌گیری از سوابق ضرغامی در حوزه رسانه و تبلیغات، باید زمینه را برای توسعه روابط گردشگری با کشورهایی که حداقل هم اکنون از نظر سیاسی روابط خوبی داریم، فراهم کنیم. برای مثال کشور چین دارای تعداد زیادی از مسلمانان است؛ اما متاسفانه علیرغم وجود روابط مناسب به دلیل عدم توانایی در حوزه تبلیغات گردشگری، نتوانستیم از این نقطه اشتراک برای جذب و ورود گردشگر استفاده کنیم. وی یکی از نقاط ضعف ایران در توسعه گردشگری را نبود تعداد مکفی هتل بیان کرد و افزود: در استانبول که تنها یکی از شهرهای ترکیه است 4 هزار هتل وجود دارد، در حالیکه در سرتاسر ایران چیزی حدود 2500 هتل فعال است. لذا باید برای توسعه گردشگری نسبت به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت ساخت هتل تلاش کنیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور تأکید کرد: در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاری در تجهیز زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل‌ها باید سایر کشورهای پیشرو در این زمینه را الگو قرار دهیم. سیاداتان در این باره خاطرنشان کرد: در این کشورها با اقداماتی نظیر ارایه تسهیلات مشوق همچون معافیت مالیاتی و حذف و یا کاهش بروکراسی زمان‌بر اداری به جهت اخذ پروانه ساخت هتل‌ها به 17 روز و ... در این راستا گام برداشته‌اند، اما امروز متاسفانه در ایران اخذ پروانه ساخت چیزی در حدود دو سال زمان می‌برد و طبیعی است که تمامی این مشکلات سبب پشیمانی و آزرده شدن خاطر سرمایه‌گذار می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

هر نسلی برای سفر یا اقامت در تعطیلات، شرایط منحصربه ­فردی دارد. در حالی که قانون طلایی در میهمان‌ نوازی، ارائه خدمات برتر به همه ­ی مشتریان و میهمانان در هر سنی است، در نظر گرفتن تقاضاهای رو به رشد یک جمعیت خاص نیز کسب ‌وکار خوبی است. بوتیک هتلداران باهوش می­توانند با توجه بیشتر به انتظارات گروه­های سنی خاصی مانند نسل جوان و یا مخاطبانِ هدف، شکاف بین نسلی را پر کنند. داشتن آگاهی در مورد رفتار، عادات خرج کردن و ترندهایی که در نسل جوان رایج شده، می­تواند فرصت­های گسترده­ای را برای گرفتن یک تجارت پر سود باز کند. علاوه بر این، اجرای چند روش نسبتاً ساده با هدف جذب میهمانِ هدف می­تواند در رزرو بیشتر، تقویت بازاریابی دهان به دهان و درهم شکستن رقابت در صنعت هتلداری بسیار مؤثر باشد. با این اوصاف، در اینجا چند نکته کاربردی برای جذب مخاطبانِ هدف و استفاده از پتانسیل­ های فراوان وجود دارد. میهمانان بوتیک هتل­ها، انواع مختلفی از اقامت در هتل­ها با درجه­ های مختلف را تجربه کرده ­اند، حال بدنبال نوع دیگری از تجربه اقامت هستند که به بوتیک هتل­ها مراجعه می­کنند. این افراد به سطحی از آگاهی از سفر و فرهنگ رسیده­ اند که دیگر هتل­های تجاری نیازهایشان را برآورده نمی­کند. بسیاری از میهمانان می‌خواهند احساس ارتباط با یک تجارت داشته باشند. این امر مستلزم ساختن داستان و درگیر شدن در گفتگو است. استفاده از پلتفرم­ های رسانه­ های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن داستان و شخصیت بوتیک­ هتل، آگاهی قوی­ای از برند ایجاد می­کند. داستانی واقعی از بنای بوتیک­ هتل و حتی محله و نه داستانی بر اساس نوسازی­ هایی که در آنجا شکل گرفته است. علاوه بر این، در دسترس قرار دادن رسانه‌های اجتماعی در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف (اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، و غیره) ثابت کرده که علاقه میهمانان را برانگیخته است. استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد ارائه فرصت­ها به نسل جوان، تا آنها بتوانند به راحتی در هدف بوتیک­ هتل شرکت کنند، پاسخ هایی برای خود پیدا کنند و احساس کنند که بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بوتیک­ هتل هستند. تجربیات همه جانبه را ارائه دهید بوتیک­ هتل­ها باید نیاز میهمان به روایت را با ترکیب تجربیات فرهنگی برآورده کنند. به عنوان مثال، بوتیک هتلی در قلب گرگان ممکن است دارای خوراک­های سنتی و مدرن از منوهای با مضمون تاریخی و هنری باشد و یا بوتیک­ هتلی در تهران ممکن است دارای منویی با مضمون گسترونومی باشد.  بوتیک­ هتل‌ها بهتر است بر روی فعالیت‌های معمولی توریستی به شیوه‌هایی که ممکن است از نظر فرهنگی مرتبط‌ تر یا جذاب‌تر باشد، تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال، یک استراحت­گاه آبگرم در سن دیگو ممکن است جنبه‌های آیینی یا تشریفاتی درمان‌های آبگرم درمانی خود را برجسته کند. این تاکتیک دگرگون­ کننده به جای رسیدن به یک لذتِ صرف، توریست را در یک تجربه معنادار و آیینی غوطه­ور می­کند. نکته کلیدی اینجا در مورد مشارکت دادن میهمانان و ایجاد تعامل عمیق و مشارکتی برای آنها است. بوتیک­ هتل­ها همچنین باید تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهند تا میهمانان بتوانند با هتل و ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنند و البته بهتر است با هنرمندان و استعدادهای موسیقی محلی همکاری ‌کنند که این احساس بخشی از اصالت و فرهنگ منطقه را افزایش می‌دهد. نمایش نقاشی‌ها و آثار هنری محلی یا دعوت از اهالی موسیقی در بوتیک هتل به میهمانان این فرصت را می‌دهد تا با اقشار مردمی جامعه ارتباط برقرار کنند و در عین حال درباره حال و هوای منطقه بیشتر بیاموزند. علاوه بر این، بوتیک­ هتلداران از تجربیات غوطه ­ور مشتریان بهره می­برند که باعث آگاهی هنرمندان محلی و قدردانی فرهنگی می­شود؛ چرا که محله های مختلف در شهرها گاهی دارای فرهنگ مختلفی هم هستند و همین خودش بعنوان یک جاذبه عمل می­کند. از طرفی هم بزرگترین رسالت بوتیک­ هتل­ها گسترش فرهنگ منطقه و محله و شناساندن آن به میهمانان است.  بیانیه ای با یک ماموریت واضح است که مخاطبانِ هدف می­خواهند در تعطیلات و بازدید از مقاصد منحصربه ­فرد کاملاً یکپارچه شوند. بوتیک­هتلداران می­توانند با انجام یک ماموریت واضح و تحسین ­برانگیز، این حس مشارکت را افزایش دهند. بسیاری از بوتیک­هتل­ها در حین انجام تجارت، اهداف ارزشمندی مانند عملکرد پایدار و تعهد به تلاش های دوستدار محیط زیست را ترویج می­کنند. در حالی که این مأموریت‌های آگاهانه قابل ستایش هستند، آنها همچنین تمایل دارند میهمانانی متفکر که ممکن است علاقه واقعی به اهداف عالی داشته باشند، جذب کنند. بیانیه ماموریت برای میهمانان مانند سبز شدن یا تعهد به برابری اجتماعی باید بخشی از استراتژی برندسازی هر بوتیک­ هتلی باشد. وقتی مشتریان و میهمانان متوجه می‌شوند که بوتیک­ هتلی یک مأموریت شایسته را انجام می‌دهد، برایشان بسیار جذاب‌تر است. میهمانان می‌توانند به راحتی از هتل‌هایی حمایت کنند که درآمدشان را به هدفی شایسته اهدا می‌کنند یا از یک هدف قابل احترام حمایت می‌کنند. بر اساس گزارش Statista (شرکتی آلمانی که داده های آماری مربوط به اقتصاد بخش­های مختلف را ارائه می دهد)، اطلاع­رسانی به مشتریان بالقوه در مورد مأموریت­های ستودنی یک هتل، حس اجتماعی را ایجاد می­کند. و کلام آخر هدف هر هتلدار ارائه خدمات تعالی برای هر میهمان بدون در نظر گرفتن سن و طبقه اجتماعی است. الهام محمدی - فعال گردشگری

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
تدوین دستورالعمل تور‌های سافاری و آفرود در بیابان لوت

تدوین دستورالعمل تور‌های سافاری و آفرود در بیابان لوت

به گزارش هتل نیوز ،  " مهران مقصودی" مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور شامگاه چهارم آبان ماه در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان بم به آثار تاریخی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان بم سه اثر جهانی وجود دارد که بسیاری از استان‌ها حتی یک اثر جهانی هم ندارند و نکته مثبت بم همین است. وی افزود: بیابان لوت یک اثر جهانی وسیع است که ۸۶۰ کیلومتر عرصه محیط این اثر جهانی است. مقصودی به آثار جهانی طبیعی اشاره و تصریح کرد: آثار طبیعی زیادی در جهان وجود دارد که هیچ کدام اینگونه نیست که شخصی بدون مجوز وارد آن‌ها شود. ما امکانات و زیرساخت‌های لازم را نداریم و اگر فردی درخواست دهد یک سال بعد اجازه داده می‌شود، اما برای تور‌ها اینگونه نیست؛ تور‌ها می‌توانند وارد سایت شده و درخواست خود را ثبت نمایند. مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت با اشاره به اینکه در کشور‌های دیگر ورود به بیابان‌ها برای تمام اشخاص ممنوع است، اما لوت اینگونه نیست، گفت: پایگاه جهانی لوت در بم به تازگی آغاز به کار کرده و منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشده که باید در دستور کار قرار بگیرد تا امکان گسترش داشته باشد. وی افزود: برای جذب گردشگر باید اول ماکت لوت را به معرض دید قرار داد و می‌طلبد ماکت لوت در موزه تاریخی و موزه مردم شناسی و صنایع دستی به نمایش درآید. مقصودی اظهار کرد: مسیر‌های تور‌های سافاری و آفرود هنوز نهایی نشده اند و دستور العمل در حال نوشتن است که برای خانه‌های بوم گردی و ضوابط و اردو‌های گردشگری نیز هست، اینکه افرادی که تور آفرود میبرند دارای چه مشخصه‌هایی باید باشند. مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور با اشاره به ورود غیرمجاز از سایر استان‌ها به بیابان لوت گفت: با استفاده از نصب جی پی اس و اطلاع رسانی از طریق مردم محلی می‌توان از ورود این افراد جلوگیری کرد. ضمن اینکه تور‌های تهران هم می‌توانند وارد منطقه شوند، اما باید مجوز بگیرند. "هادی شهسوارپور" فرماندار بم نیز در این جلسه اظهار کرد: بکرترین نقاط کویری در شهرستان بم وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی است و می‌توان برای صنعت گردشگری برنامه ریزی کرد. وی افزود: اگر بخواهیم به سمت درآمدزایی برویم باید زیرساخت‌ها فراهم شود و برای تسهیل در کار فعالان این حوزه نهایت تلاش انجام شود. بحث ما درگاه کویری و ساختمان پایگاه جهانی لوت است تا زودتر آماده شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مراحل پایانی بازسازی و مرمت این بنا در دست انجام است گفت: کاروانسرای وکیل در آینده نزدیک به یکی از زیباترین هتل‌های سنتی کشور تبدیل خواهد شد که قرارداد احیا و بازسازی آن در سال ۹۶ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا طی سال‌های گذشته در معرض تخریب قرار داشت بیان کرد: در این هتل بوتیک تعداد ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که ضمن افزایش فضا‌های اقامتی گردشگری کرمان، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: اعتبار اولیه مرمت این کاروانسرا توسط سرمایه‌گذار ۱۰ میلیارد تومان بوده که در اجرا افزایش یافته است. آقای فعالی تأکید کرد: قرار گرفتن کاروانسرای وکیل در بافت تاریخی و مجاورت با بنا‌های تاریخی شهر کرمان مانند بازار و مجموعه گنجعلی‌خان، موقعیت مناسبی برای اقامت و بازدید گردشگران را در این هتل فراهم می‌کند. فعالی ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی بوده است و تلاش شده هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود و سرمایه‌گذار نیز به‌خوبی طرح را اجرا کرده است. وی اظهار کرد: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان، مراحل تجهیز و آماده‌سازی آن توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود کاروانسرا‌های متعدد تاریخی در استان کرمان تاکید کرد: کاروانسرا‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری استان کرمان دارند که باید برنامه‌ریزی برای استفاده اقتصادی از آن‌ها به مرحله تعریف و اجرا برسد. آقای فعالی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی آمادگی دارد مرمت و استفاده از این کاروانسرا‌های تاریخی را پس از طی فرآیند‌های قانونی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی واگذار کند که ضمن بهره‌برداری مناسب از آن‌ها از نابودی این بنا‌های ارزشمند تاریخی نیز جلوگیری می‌شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
باید گردشگری دریایی فعال شود

باید گردشگری دریایی فعال شود

به گزارش خبرنگار هتل نیوز، حجت الاسلام  والمسلمین " محمد عبادی زاده " امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، روز دوشنبه در دیدار فرماندار ، معاونین وبخشداران شهرستان بندرعباس با اشاره به جایگاه مهم شهر بندرعباس که در تحولات اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار داشت: بندرعباس در همه ی مسائل کشور به ویژه در صادرات و واردات، تولید، صنعت، حتی گردشگری جایگاه ویژه ایی دارد و باید در حوزه ی گردشگری دریایی ظرفیت هایی را در سواحل استان ایجاد کرد. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در حوزه ی تامین امنیت طبق گزارش های واصله، استان هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وی افزود: مسئولین استانی و شهرستانی باید در راستای آسایش و آرامش مردم استان، زیبا سازی شهرها را مورد توجه قرار بدهند. امام جمعه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شهری باید در چشم انداز صد یا حداقل پنجاه سال آینده انجام شود. عزیزاله کناری، فرماندار بندرعباس در این دیدار گزارشی از اقدامات ارائه داد و گفت: بخشداران و معاونین فرمانداری در همه حوزه ها فعال هستند و با تلاش شبانه روزی سعی دارند مشکلات سطح شهر و روستاها را رصد کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
بخش گردشگری در مجمع تقریب مذاهب راه‌اندازی شود

بخش گردشگری در مجمع تقریب مذاهب راه‌اندازی شود

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست مهمانان خارجی شرکت‌کننده در سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که شامگاه جمعه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: «در حال حاضر در دنیا استکبار جهانی تلاش می‌کند عظمت و قدرت را از ما بگیرد.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: «گردشگری یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای پیاده کردن افکار و بستر وحدت است. گردشگری حق همه مردم دنیاست و نیاز همه آحاد مردم است.»  مهندس ضرغامی ادامه داد: «حق گردشگری یک مطالبه فطری است. جهان اسلام باید از این موقعیت استفاده کند. بنابراین به دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیشنهاد می‌دهم که در این مجمع، بخش گردشگری اسلامی را راه‌اندازی کنند تا بتوانیم از این طریق، در جهان اسلام وفاق ایجاد کنیم.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در ادامه گفت: «متاسفانه کشورهای اسلامی از موقعیت گردشگری یکدیگر اطلاع ندارند و باید تعاملات ایجاد شود.»  او اضافه کرد: «ایران‌هراسی که به طور مکرر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پیاده شده است یکی از نقشه‌های دشمن است. هر توریستی که به ایران می‌آید، کلا نظرش درباره ایران عوض می‌شود و این به یک ایران دوستی مبدل شده است.»  مهندس ضرغامی یادآور شد: «گردشگران وقتی می‌آیند، می‌بینند که کشور به خوبی اداره می‌شود، به ما می‌گویند مگر شما تحریم نبودید؟»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «زمینه‌های اعتقادی و علقه‌های مشترک ما زیاد است. همان طور که غذای حلال در دنیا تبدیل به برند جهانی شده است، در حوزه گردشگری خانواده‌محور نیز می‌توانیم فعالیت کنیم.»  مهندس ضرغامی اضافه کرد: «اکنون خانواده‌ها در کشورهای اسلامی می‌خواهند انواع تفریحات نشاط‌آور سالم را داشته باشند. در جمهوری اسلامی همه این موارد فراهم شده است و امکانات ویژه رفاهی برای خانواده‌ها و بانوان فراهم است.»

ایجاد شده: 30/مهر/1400       آخرین ویرایش: 30/مهر/1400     اخبار داخلی
توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های قم است

توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های قم است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " بهرام سرمست " در آیین تجلیل از خیران حوزه گردشگری در تالار کرامت استانداری طی سخنانی با اشاره به شیوع کرونا، اظهار داشت: حوزه گردشگری و خدمات بیشترین لطمه را در شرایط کرونایی متحمل شد. استاندار قم با اشاره به اهتمام مدیریت استان برای حل مشکل‌های بخش گردشگری افزود: تلاش کرده ایم تا با ارسال نظرهای کارشناسی حوزه  گردشگری به دستگاه های ملی به تصویب قوانین به نفع فعالان این بخش گام برداریم. سرمست با اشاره به جایگاه خوب قم در زمینه  جذب اعتبارها و تسهیلات مرتبط با کرونا خاطرنشان کرد: با این حال تسهیلات ارائه شده و مالیات‌هایی که استمهال شدند نتوانسته اند مشکل‌های حوزه گردشگری را به اندازه کافی مرتفع کنند. وی بیان کرد: برغم اینکه سرمایه گذاران بخش گردشگری و خدمات در استان در دوران کرونا متضرر شدند، اما در کمک به نیازمندان در خط مقدم کار خیر بودند. استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت در قم تصریح کرد: در این راستا بخش های مختلف از جمله مراکز درمانی، مجتمع‌های گردشگری و بوم گردی، هتل ها و مجتمع های بین راهی باید به صورت مکمل یکدیگر  عمل کنند. سرمست ادامه داد: بسیار از مردم کشور، استان قم را منحصرا دارای ویژگی زائرپذیری می دانند، در حالیکه به لحاظ بوم گردی، گردشگری‌های فرهنگی، علمی، طبیعی و سلامت ظرفیت‌های خوبی داریم و در زمینه فعال سازی این پتانسیل‌ها گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...