به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیمها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود. با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند.
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتلها همواره وجود داشتهاند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر میگردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجبآور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شدهاند و صدها سال است که فعالیت میکنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی میکند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمیترین هتلهای اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعههای معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص میدهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربهای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم میکند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر میکردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمیگردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار میدهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمیترین هتل هلند محسوب میشود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمیترین هتل آلمان شناخته میشود، به سال ۱۳۸۷ برمیگردد. این مهمانسرا که سالها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود میخواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه میدهد و قدیمیترین هتل کشور آلمان محسوب میشود. این هتل دارای اتاقهایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانسها را پوشش میدهد، همچنین برای مهمانان خود تجربهای از غذاهای بی نظیر را فراهم میکند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه میدهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص میدهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمیترین هتلهای اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهمترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاقها و آپارتمانها را برای یک اقامت بیدغدغه به مهمانان ارائه میدهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه میداد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربهای تاریخی، بینظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم میکند.
ایجاد شده: 25/آذر/1400 آخرین ویرایش: 25/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز " مسیح اله صفا " رییس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت: با خروج جزیره کیش از وضعیت قرمز کرونایی وبهبود وضعیت همه گیری کرونا در حال حاضر ۸۵ درصد هتلهای کیش اشغال شده است. صفا افزود: با خروج جزیره کیش از وضعیت قرمز کرونایی و اتمام پیک پنجم هتلهای این جزیره از اول مهرامسال تا کنون روند مطلوبی را از نظر پذیرش مسافر طی میکنند. او گفت: در این مدت میانگین سطح اشغال هتلها ۸۵ درصد بوده و در برخی روزها به بالاتر از ۹۰ درصد نیز رسیده است و برخی هتلها در بعضی روزها نیز حتی شاهد پذیرش ۱۰۰ درصدی بودند. رییس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت: اعضای این جامعه علی رغم افزایش پذیرش گردشگران، کماکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده اند و بازرسان جامعه نظارتهای خود را از هتلها تشدید کرده اند. صفا افزود: در این جامعه هشت بازرس به صورت مستمر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سایر موارد نظارت دارند و سعی میشود هر هتل به صورت هفتگی مورد بازدید و نظارت باشد. او گفت: کارکنان هتلها نیز موظف هستند در کنار ارایه خدمات هتلینگ به عنوان ناظر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مسافران و همکاران خود فعالیت داشته باشند. هم اکنون ۵۱ هتل شامل ۱۳ هتل پنج ستاره، ۱۴ هتل چهار ستاره،۱۳ هتل سه ستاره و چهار هتل ۲ ستاره در جزیره کیش فعال است. این هتلها در مجموع دارای ۱۶ هزار و ۵۰۰ تخت و پنج هزار و ۱۵ اتاق است که جامعه هتلداران فعالیت اعضای خود در زمان حاضر را منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرده است.
ایجاد شده: 21/آذر/1400 آخرین ویرایش: 21/آذر/1400 اخبار داخلی
قطر تلاش دارد با تثبیت موقعیت گردشگری این کشور در نقشه گردشگری جهان، به عنوان یک کشور پیشرو عمل نماید که در آن اصالت گذشته و مدرنیته در هم آمیخته شده است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، صنعت گردشگری و توریسم یکی از اصلی ترین بخشهای اقتصادی قطر است به گونهای که در طول دوره ۲۰۱۶-۲۰۱۹، میانگین کل درآمد حاصل از گردشگری خارجی برای دولت قطر حدود ۳,۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ به ۲.۴ درصد کاهش یابد. از سال ۲۰۱۷ تا به امروز دو رویداد سیاسی و بهداشتی صنعت گردشگری و توریسم در قطر را تحت تأثیر قرار داده است. رویداد سیاسی به قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی با محوریت عربستان سعودی با قطر در سال ۲۰۱۷ بر میگردد. به گونهای که در همان سال اول بعد از شکل گیری بحران مذکور شاهد کاهش ۱,۴ میلیارد دلاری درآمد حاصل از توریسم خارجی در قطر بودیم. در واقع میزان بازدیدکنندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از این بحران به حدود یک سوم کاهش یافت. رویداد دوم مربوط به شیوع ویروس کرونا در انتهای سال ۲۰۱۹ است. این رویداد به دلیل اعمال قرنطینههای سراسری و همچنین محدودیت تردد بین کشوری تأثیر منفی چشمگیری در صنعت توریسم قطر داشت به گونه که تعداد بازدیدکنندگان خارجی از قطر به ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت در حالی که در سال ۲۰۱۹ تعداد بازدیدکنندگان در حدود ۲,۱ میلیون نفر بود. ارزش درآمد حاصل از توریسم خارجی نیز در حدود ۳۴ درصد کاهش یافت و به ارزش ۱۳ میلیارد دلار رسید. حال پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورها و بازگشت تقاضا به سطح قبل از کرونا در بسیاری از کشورها، قطر در تلاش برای احیای اقتصاد توریسم این کشور قبل از برگزاری جام جهانی[۳] به عنوان مهم ترین رویداد ورزشی این کشور در طول تاریخ است. از جمله مهمترین این رویدادها به نقل از روزنامه الرایه قطر، برگزاری یازدهمین جشنواره غذایی طبق برنامه سالانه خود با مشارکت۱۴۰هتل و رستوران و کافه از چندین کشور از جمله اردن و عربستان سعودی بود. جشنواره بینالمللی غذای قطر قدیمیترین جشنواره آشپزی و غذا در قطر است و هنر آشپزی را با رویدادهای سرگرمی ترکیب میکند، از جمله یک تئاتر آشپزی زنده توسط سرآشپزهای مشهور جهان و رویدادهایی شامل سرگرمیهای فراوان خانوادگی برای ساکنان و بازدیدکنندگان در تمام سنین است. به نقل از رئیس گردشگری قطر جشنواره غذایی نوعی تکثر فرهنگی است و به تنوع تجربیات گردشگری در این کشور کمک می کند. طی یازده سال گذشته، این جشنواره در ارتقای بخش رستورانها و مهماننوازی پر رونق در قطر مؤثر بوده است. در کنار توجه به توسعه گردشگری و توریسم در قطر این جشنواره غذایی اهدافی دیگری چون تنوع بخشیدن به تجربیات گردشگری در قطر، حمایت از کارآفرینان و تجلیل از تنوع فرهنگی را دنبال میکند. این جشنواره دروازه ای برای بسیاری از کارآفرینان، رستوران ها و سرآشپزهای بین المللی برای حضور و سرمایه گذاری در قطر است. در واقع جشنواره بینالمللی غذای قطر نمونهای بارز از معرفی محصولات و تجربیات گردشگری به عموم مردم است که می تواند به تسهیل تجارت کمک کند. قطر تلاش دارد با تثبیت موقعیت گردشگری این کشور در نقشه گردشگری جهان، به عنوان یک کشور پیشرو عمل نماید که در آن اصالت گذشته و مدرنیته در هم آمیخته شده است. بر همین اساس قطر از شرکای بخش خصوصی خود در توسعه و متنوع کردن تقویم سالانه رویدادها و افزایش پیشنهادات خود به منظور احیای بخش مهماننوازی و خردهفروشی، تحریک گردشگری داخلی و جذب بازدیدکنندگان منطقهای در طول سال حمایت میکند. با توجه به رویکرد قطر در حوزه توسعه گردشگری و همچنین نزدیک بودن برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور و با توجه به ظرفیتهای فرهنگی مناطق مختلف کشور که بعضاً نیز با کشور قطر قرابت دارند، اقدامهای اجرایی برای توسعه همکاری و هماهنگی گردشگری انجام شود. در این زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر میتواند نقش فعال و مؤثرتری داشته باشد. تا کشورمان بتواند از ظرفیت و شرایط برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به نحو شایسته تری برای معرفی ظرفیتهای فرهنگی خود به جهانیان استفاده نماید.
ایجاد شده: 20/آذر/1400 آخرین ویرایش: 20/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در گزارشی که اتاق بازرگانی ایران و امارات منتشر کرده، نوشته شده: «در حالی که صنعت گردشگری ایران همچنان در اغما به سر میبرد موسسات هتلداری و گردشگری امارات در ۹ ماهه امسال حدود ۱۳ میلیون مهمان جذب کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.» همچنین در این گزارش آمده که بر اساس نتایجی که در جلسه شورای گردشگری امارات بررسی شد، مجموع درآمد هتلها به حدود ۱۶ میلیارد درهم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشت.
ایجاد شده: 14/آذر/1400 آخرین ویرایش: 14/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز " مسیحالله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش درباره آخرین اقدامات و مذاکرات برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی قطر با توجه به ظرفیت محدود این کشور و همچنین اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ در کیش و قشم، اظهار کرد: با توجه به گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی را در جزیره کیش افزایش دهیم. قول میدهیم چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی، آماده کنیم. اگر تیمهای خارجی نیامدند به هر حال ایرانیهایی که قصد تماشای این بازیها را دارند با توجه به مسافت نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینهها میتوانند در این جزیره اقامت داشته باشند. او افزود: هزینه هر شب اقامت در هتلهای قطر بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان میشود، علاوهبر این تعداد هتل و اتاق در قطر کم است و همه تماشاچیها، گردشگران و اعضای تیمها را پوشش نمیدهد. ظرفیت دبی هم برای این رویداد کافی نیست. برای همین ما سعی میکنیم ظرفیت اقامت و استانداردها را در کیش تا جام جهانی بالا ببریم تا دستکم مسافران ایرانی را در این جزیره با قیمت مناسب و به مراتب مناسبتر از قطر پوشش دهیم. البته که حضور مسافران و تیمهای خارجی در کیش مهم است، اما مسافران ایرانی برای ما مهمتر هستند. او درباره استانداردسازی خدمات در اماکن اقامتی کیش، اظهار کرد: به تازگی رییس فدراسیون فوتبال ایران و نماینده فیفا از داشتهها و ظرفیت کیش بازدید کردهاند که این مساله، ما را برآن داشت تا شهریورماه سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز بازیها، ظرفیت اقامت را آماده کنیم.
ایجاد شده: 1/آذر/1400 آخرین ویرایش: 1/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز، هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور مهندس " سید عزتالله ضرغامی " وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور صبح امروز یکشنبه ٣٠ آبانماه ١۴٠٠ در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. مهندس ضرغامی در این جلسه با اشاره به شکلگیری نگاه و اندیشه نو در وزارتخانه، افزود: «تا زمانی که ساختارشکنی نشود موانع از بین نمیرود. ما از وزارتخانه خودمان شروع کردهایم و تحول در نگاه و روشهای اقدام را آغاز کردهایم.» مهندس ضرغامی ادامه داد: «چه کسی گفته مسئولان همیشه باید حرف بزنند؟ گاهی هم باید حرفهای کارشناسان را بشنوند و به آنها عمل کنند.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از قوانین دست و پا گیر را آفت کشور دانست و افزود: «غول نقدینگی که کشور را هدایت کرده باید به سمت خلق ثروت هدایت شود. گردشگری بیماری است که نیاز به شوک دارد و اگر درمان شود کشور را نجات میدهد.» مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در این مسیر به طور حتم توانمندیهای بخش خصوصی مورد نیاز است.» او تاکید کرد: «ما وقت نداریم، وقت به سرعت میگذرد. مریض را میشناسیم، موانع مشخص است و با کمک شما موانع را پشت سر خواهیم گذاشت.»
ایجاد شده: 30/آبان/1400 آخرین ویرایش: 30/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علی صدرنیا " رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در واکنش به انتشار خبر افزایش 30 درصدی قیمت ارائه خدمات توسط هتلها ضمن انتقاد از عدم وجود برنامهریزی مدون و منسجم در حوزه جذب گردشگر خارجی و قیمت گذاری دستوری در خصوص ارائه خدمات توسط هتلها اظهار کرد: لغو ممنوعیت صدور ویزا برای گردشگران خارجی و ازسرگیری صدور روادید را به هیچ عنوان نباید به معنای رونق دوباره گردشگری خارجی تلقی کرد و دست از کار و تلاش برای توسعه دوباره گردشگری کشید. وی ادامه داد: باید بدانیم در حوزه گردشگری بازگشت به دوران قبل از همهگیری کرونا و به صورت مشخص قبل از سال 1398 فرآیند و پروسهای پیچیده و زمانبر است. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، علت این پیچیدگی و زمانبر بودن این است که صنعت گردشگری در ایران حدود دو سال است که کاملاً از نفس افتاده و استراتژی ما باید به این صورت باشد که در گام اول آن را احیا کنیم و سپس در راستای فربهسازی آن گام برداریم. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، تحقق این مهم را در گرو انجام اقدامات دقیق و برنامهریزی شدهای دانست که از جمله مهمترین آنها قطعا انجام تبلیغات و بازاریابی مناسب در سطح بین المللی است. صدرنیا یادآور شد: برهمین اساس، دولت و متولی اصلی این امر که به صورت مشخص وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است باید ابتدا در سطح کلان و به صورت گسترده با استفاده از بستر فضای مجازی در بازارهای جهانی، ظرفیتهای بکر و جذاب گردشگری ایران را معرفی و شناسایی کند تا در وهله بعدی، بخش خصوصی به اتکای این شناسایی اولیه، با حمایت دولت از طریق بازاریابی و تبلیغات در سطح خرد در نمایشگاهها و سایر رویدادهای بین المللی به یاری توسعه و رشد گردشگری از طریق جذب گردشگر خارجی بشتابد. وی همچنین با اشاره به خبر افزایش قیمت هتلها اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وجود تورم در کشور و به تبع آن افزایش صعودی و مکرر قیمت خدمات مسافرتی، در فاصله زمانی که تور مورد نظر تبلیغ شده و سپس به آژانسها فروخته شده است، تا زمانی که گردشگر وارد ایران میشود، قیمتها دچار افزایش میشوند. این فعال بخش خصوصی علت ایجاد چنین مسائل را ناشی از عدم وجود سیاست واحد و یکپارچهای دانست که در واقع با انجام مدیریت جزیرهای و غیرمتحد، صنعت گردشگری ایران را امروز تماماً به شکل شعارگونه و بدون وجود هیچگونه برنامهای مدون و منسجم در مسیری ناصحیح و نامناسب حرکت میکند. رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ضمن اشاره به این موضوع که در موارد بسیاری میتوان با یک هدفگذاری دقیق و برنامهریزی مشخص از سیاستها و رویکرد کشورهای پیشرو در زمینه صنعت گردشگری اقتباس و گرتهبرداری کرد، تصریح کرد: برای نمونه سیاستگذاری کشور مالزی به منظور جذب گردشگر همزمان با سقوط شاخص بورس این کشور در حدود دو دهه قبل، یکی از نمونههای موفق است. صدرنیا با بیان اینکه کشور مالزی به دنبال سقوط بورس و با هدف جلوگیری از آسیب به صنعت گردشگری این کشور، اقدام به طراحی یک سناریو سازنده کرد که براساس آن اقامت در هتلهای این کشور تا 4 شب رایگان بود، گفت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که اغلب گردشگران ورودی این کشور، حداقل تا یک هفته در این کشور اقامت داشتند. وی ادامه داد: کشور مالزی به لطف و کمک این موضوع توانست اقتصاد کشور خود را در آن ایام از طریق بهبود و رشد حوزه گردشگری، سرپا نگه داشته و از سقوط آن جلوگیری کند. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که در بسیاری از کشورهای پیشرو در امر گردشگری، هزینه اقامت در هتل به ازای چهار شب، ارزانتر از مواردی است که شخص اقامت کمتری نظیر دو و یا سه شب دارد، توضیح داد: فلسفه این موضوع این است که معولاً اصل سود هتلها از ارائه خدمات جانبی دیگر نظیر سرو غذا در رستوران، استفاده از استخر، پارکینگ و ... تامین شده و هزینه دریافتی از بابت اقامت به ازای هر شب در اتاقها، سهم اندکی را در این خصوص به خود اختصاص میدهد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی متذکر شد: متأسفانه در ایران بدون الگو قرار دادن تجربه سازنده سایر کشورها، صرفاً اقدام به افزایش نرخ خدمات مسافرتی هتلها شده است که این امر قطعاً موجب ایجاد ضرر و زیان به آژانسهای مسافرتی میشود چرا که اغلب این آژانسها، تورهای خود را با قیمت تمام شده از حدود یک یا دوسال پیش فروختهاند و اکنون ملزم خواهند بود که مابه التفاوت ناشی از افزایش قیت هتلها را پوشش دهند. صدرنیا تعیین نرخ ارائه خدمات توسط هتلها به صورت دستوری و غیر رقابتی را نادرست دانست و افزود: باید متولیان حوزه گردشگری ضمن انجام نظارت و اتخاذ سیاستهای لازم به دنبال ایجاد شرایطی باشند که قیمت هتلها در بازار و در شرایطی رقابتی توسط خود آنان تعیین شود چرا که نتیجه این موضوع منجر به ارائه خدمات با کیفیتتر و ارزانتر به گردشگران و مسافران خواهد شد. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی در واقع خط مقدم صنعت گردشگری محسوب میشود و از آنجاییکه منافع مالی خود را در توسعه و رشد همه جانبه این صنعت میداند، با تمام توان و استفاده از همه ظرفیتهای خود در این میدان بازی خواهد کرد، یادآور شد: در دوران مدیریت یکی از مدیران وقت گذشته سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر بخش خصوصی و انجام مشورت و همفکری از این بخش مهم از صنعت گردشگری، اقدامات سازنده و موثری انجام شد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی خاطرنشان کرد: با این اوصاف، شرایط فعلی گردشگری ایجاب میکند که متولیان دولتی با اتکا به اصل اساسی لزوم بهرهمندی از همکاری و همفکری با بخش خصوصی که کاملاً نسبت به اصول و قواعد این حوزه اشراف دارد، نسبت به انجام برنامهریزیهای لازم در تمامی حوزههای گردشگری اعم از تبلیغات، تصمیمگیریهای کلان و ... با هدف به حرکت درآوردن موتور گردشگری اقدام کند.
ایجاد شده: 29/آبان/1400 آخرین ویرایش: 29/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " رضاجمعه آل صالح " رئیس اتاق بازرگانی عمان به دعوت مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و انجمن گردشگری سلامت تهران در پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی حضور یافت. تبیین همکاریهای اقتصادی مشترک عمان و کشورهای اسلامی از جمله محورهای حضور و مذاکرات وی در ایران با فعالان حوزه سلامت داخلی و بینالمللی است. آل صالح همچنین در دیدار غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص گسترش تعاملات بازرگانی، اقتصادی و گردشگری بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد. پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه بهداشت و درمان و بخش گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکتهای خدمات گردشگری درمانی، بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحابه اروپا و برخی سازمانهای بینالمللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در استارتاپهای سلامت و گردشگری سلامت شامل: گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بومگردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارتاپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشستهای تخصصی پنجمین کنگره بینالمللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی و بینالمللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی کرونا در سالن همایشهای بینالمللی صداو سیما در تهران برگزار میشود.
ایجاد شده: 18/آبان/1400 آخرین ویرایش: 18/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به معاون گردشگری کشور و رئیس اتاق اصناف، نسخه بازنگری شده " پروتکل بهداشتی مبارزه با بیماری کویید ۱٩ در مراکز اقامتی " را جهت پیاده سازی در کلیه مراکز اقامتی کشور اعم از هتل، متل، مهمان پذیر، مهمان سرا و نظایر آن ابلاغ کرد. لینک دریافت پروتکل
ایجاد شده: 18/آبان/1400 آخرین ویرایش: 18/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا " سید موید محسننژاد " معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوهنامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکانپذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان اینکه اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گرهخورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کمکار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوهنامههای بهداشتی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیماها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیتها و هتلها با ضدعفونی کردن کامل اتاقها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسننژاد گفت: «با تصمیمگیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بینالمللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکانهایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهمشده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آنها گرفته میشد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمنهای مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاههای بومگردی، اقامتگاه گاههای سنتی و دیگر انجمنهای مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسننژاد افزود: «هماکنون همه زیرساختها فراهم و شیوهنامه سفر هوشمند ارائهشده است و با نظارتهایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوهنامهها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبههای مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بومگردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک میکشد و همواره بهعنوان یکی از اصلیترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان اینکه فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هماکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شدهاند و سفرها از سر گرفتهشده، شیراز در رأس سفرهای گردشگری ایرانیان است بهگونهای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاههای فارس، ضریب اشغال تختها را افزایش دادند.» محسننژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وامهای ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری میشود.»
ایجاد شده: 12/آبان/1400 آخرین ویرایش: 12/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " گرانت شپس " وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد دولت این کشور هفته آینده، هفت کشور باقیمانده در فهرست قرمز کرونایی خود را حذف خواهد کرد. مسافران تازه وارد از این کشورها ملزم بودند هنگام ورود به انگلیس به قرنطینه ۱۰ روزه در یک هتل بروند. این هفت کشور که از روز اول نوامبر از این فهرست حذف خواهند شد عبارتند از کلمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، هائیتی، پاناما، پرو و ونزوئلا. مقامات پزشکی انگلیس گفته اند این کشورها دیگر منبع نگرانی نیستند. شپس گفت: این تغییرات سیاستی در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اجرا خواهد شد. وی افزود: انگلیس صدها اتاق هتل را نیز به صورت آماده به خدمت نگاه میدارد تا در صورتی که مقامات تصمیم گرفتند کشوری را دوباره در فهرست قرمز قرار دهند جایی برای قرنطینه ۱۰ روزه موجود باشد. وی همچنین گفت: ۳۰ کشور دیگر نیز به فهرست کشورهایی که واکسیناسیون کرونایی آنها را دولت انگلیس به رسمیت شناخته افزوده میشوند. در این فهرست هم اکنون نام ۱۳۵ کشور قرار دارد. از سوی دیگر محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعهای دریافتند آلودگی افراد واکسن زده به سویه دلتا مشابه افراد واکسن نزده است. این محققان اعلام کردند یک چهارم افرادی که با خانوارهای واکسن زده تماس داشتند به کرونا مبتلا شده اند در حالی که این نسبت در خانوارهای واکسن نزده ۳۸ درصد بود.
ایجاد شده: 9/آبان/1400 آخرین ویرایش: 9/آبان/1400 اخبار خارجی