نتایج جستجو...
دیدار و گفتگوی مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران

دیدار و گفتگوی مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری ایران در راستای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری کشور با حضور معاونان گردشگری برخی استان‌ها و همچنین مدیران و نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی، برگزار شد. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری بر ضرورت مشارکت بخش‌های مختلف، فعالان و ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی در تدوین هر چه بهتر این برنامه تاکید کرد. "علیرضا رحیمی" ابراز داشت: امیدواریم در پایان سفر "مارچلو نوتاریانی" مشاور سازمان جهانی گردشگری به ایران و با همکاری یکدیگر بتوانیم به چشم‌انداز جامعی از تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری دست یابیم. "مارچلو نوتاریانی" مشاور سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین این برنامه به تشریح ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در حوزه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: امیدوارم که در پایان این نشست‌ها بتوانیم به یک نتیجه جامع و کامل دست یابیم تا شاهد بهبود شرایط گردشگری ایران باشیم. مشاور سازمان جهانی گردشگری ابراز داشت: این امید را دارم تا با کمک هم در این حوزه یک گام به جلو برداریم. در حوزه گردشگری همه مهم هستند و باید نقش مهم و عملیاتی ایفا کنند. بخش خصوصی مانند موتور یک ماشین است و به نظر من این یک فرصت استثنایی است که وزیر گردشگری ایران نیز از بخش خصوصی صنعت گردشگری حمایت می‌کند. وی ادامه داد: اکنون و در شرایط فعلی، فرصت مناسبی به وجود آمده تا چالش‌های صنعت گردشگری را با یکدیگر، بررسی و در قالب تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، بتوانیم به رونق این صنعت در ایران کمک کنیم. "مارچلو نوتاریانی" با تاکید بر توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در تدوین این برنامه، گفت: این موضوعی است که با وزیر گردشگری نیز مورد بحث و بررسی قرار دادیم و اعتقاد من بر این است که در ایران ظرفیت‌های خوبی در این خصوص وجود دارد. " نوتاریانی" افزود: با توجه به علاقه‌مندی و حمایت شخص آقای مونسان به عنوان وزیر گردشگری از تدوین این برنامه به نظر می‌رسد بتوانیم گام‌های موثری در این خصوص برداریم. حتی اگر 50 درصد این برنامه نیز اجرایی شود، شاهد اتفاق بسیار مهم و نتایج بسیار خوب در حوزه گردشگری ایران خواهیم بود. وی در ادامه به ظرفیت‌های عالی و فراوان ایران در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ایران از نظر نیروهای انسانی نیز ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد و مطمئن هستم با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم زیرا یک اراده مصمم برای تدوین این برنامه وجود دارد. وی تصریح کرد: هر دپارتمان نقش و جایگاه خود را در این برنامه جامع دارد. اولویت‌ها به ترتیب آموزش، قوانین و مقررات ( استاندارد )، بحث‌های مالی و جذب سرمایه برای توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات، موضوعات مرتبط با ویزا و تسهیلات ورود گردشگران، مدیریت مقاصد، مدیریت تجربه و ایجاد تجربه منحصربفرد، گردشگری روستایی و مباحث مربوط به جوامع محلی است. مشاور سازمان جهانی گردشگری یادآور شد: یکی از نکات دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت ریسک است. زیرا بحران‌ها و حوادث طبیعی ممکن است به وجود بیایید و باید برنامه‌ای برای مدیریت ریسک نیز داشته باشیم. وی در پایان گفت: برنامه‌ریزی، پروسه‌ای زمان‌بر و شکل‌پذیر است و باید از تجربیات تخصصی برای این برنامه‌ریزی استفاده شود. هر پیشنهادی که وجود دارد را به ما منعکس کنید تا در برنامه لحاظ شود.

ایجاد شده: 18/آذر/1398       آخرین ویرایش: 18/آذر/1398     اخبار داخلی
آغاز روند اجرایی تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری با حضور مشاور سازمان جهانی گردشگری در ایران + گزارش تصویری

آغاز روند اجرایی تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری با حضور مشاور سازمان جهانی گردشگری در ایران + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، مباحث اولیه در خصوص تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری ایران در دیدار و گفتگوی مشترک معاون گردشگری کشور با مشاور سازمان جهانی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور با ابراز امیدواری برای انجام یک کار خوب و مهم با همکاری سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: صنعت گردشگری برای ایران اهمیت زیادی دارد و در اسناد بالادستی سه دهه اخیر نیز تاکید ویژه‌ای به این حوزه شده است. معاون گردشگری کشور ابراز داشت: اهمیت صنعت گردشگری در ایران به حدی است که این صنعت به عنوان جایگزینی برای اقتصاد بدون نفت در نظر گرفته شده است زیرا کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله سابقه تمدنی بیش از 7 هزار ساله، تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و سنت‌ها و آئین‌های تاریخی، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. "ولی تیموری" با تشریح آخرین وضعیت برنامه جامع گردشگری در ایران و روند تهیه این برنامه، افزود: با توجه به نیاز کشور برای توسعه صنعت گردشگری، بعد از انقلاب و در سال 2001 یک مستر پلن با همکاری سازمان جهانی گردشگری تهیه شد که آن برنامه برای بازه زمانی 15 ساله ترسیم شده بود. "تیموری" ادامه داد: با توجه به پایان این بازه زمانی به سازمان جهانی گردشگری اعلام کردیم که قصد بروزرسانی این برنامه برای یک بازه زمانی 10 ساله را داریم. در این خصوص مذاکرات و جلسات خوبی با مشاوران سازمان جهانی گردشگری داشته‌ایم. وی افزود: مشاور قبلی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای انجام ارزیابی اولیه به ایران اعزام شد و پس از آن به توافق‌نامه کتبی با سازمان جهانی گردشگری رسیدیم که این توافق‌نامه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری "فیتور" به امضای وزیر گردشگری کشور و رئیس سازمان جهانی گردشگری رسید. معاون گردشگری با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته در سطح بین‌المللی با سازمان جهانی گردشگری، گفت: گردشگری فرهنگی کشور ما دارای اهمیت زیادی است و به همین دلیل، حضور یونسکو در این بخش این دغدغه را برای ما نیز برطرف می‌کند. "ولی تیموری" همچنین گفت: در کنار پیش‌بینی‌های اولیه و اضافه کردن مشاوران دیگر، امیدواریم که این برنامه با سرعت پیش برود. ضمن اینکه به موازات آن، اقدامات داخلی را نیز برای پیشبرد این صنعت در کشور انجام داده‌ایم و ذی‌نفعان حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط در تهیه برنامه جامع گردشگری کشور نقش خواهند داشت. معاون گردشگری کشور در بخش پایانی اظهارات خود در دیدار با مشاور سازمان جهانی گردشگری، گفت: برای پیشبرد سریع این برنامه، آماده برنامه‌ریزی و هماهنگی با تمام بخش‌های مرتبط با گردشگری در نشست با مشاور سازمان جهانی گردشگری و ارائه نظرات هستیم. ملاقات با تمام این گروه‌های مرتبط در طول هفته جاری برنامه‌ریزی شده است. گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 18/آذر/1398       آخرین ویرایش: 18/آذر/1398     اخبار داخلی
افزایش نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 99 + جزئیات

افزایش نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 99 + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز و بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیمی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی، عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی در سال با 44 هزار تومان افزایش، ۲۶۴ هزار تومان تعیین شد. این مبلغ برای سفرهای دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر سوم و بیشتر ۱۰۰ درصد، افزایش و همچنین مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروجی نیز برای توسعه زیرساخت‌ها، تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی، اختصاص می‌یابد. بر اساس تبصره 11 لایحه بودجه 99 کشور، عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل 132 هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرزهای هوایی، 45 هزار تومان و برای مرزهای زمینی و دریایی نیز 15 هزار تومان، تعیین شده است. از سوی دیگر زائران اربعین که از تاریخ 14 شهریورماه الی دهم آبان‌ماه سال آینده به مقصد کشور عراق از مرزهای کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروجی معاف هستند. سال گذشته نرخ عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان برای سفر اول تعیین شده بود. این لایحه برای اجرایی شدن نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 17/آذر/1398     اخبار داخلی
برگزاری جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + گزارش تصویری

برگزاری جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ریاست جناب آقای "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزای گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پروش، علوم و تحقیقات و دیگر اعضای این شورا، برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را فرصتی برای مدیریت منسجم‌تر و همه‌جانبه‌تر به منظور تحول و بهبود در هر سه حوزه دانست و اظهار داشت: تقویت گردشگری و صنایع دستی، نقش مهمی در تامین ارز مورد نیاز کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد. "اسحاق جهانگیری" همچنین ابراز داشت: افکار عمومی و نخبگان حساسیت ویژه‌ای نسبت به میراث فرهنگی، تمدنی و مفاخر کشور دارند و ضروری است که برنامه‌ریزی دقیقی برای حفاظت از آثار فرهنگی و تمدن ایرانی انجام شود. وزیر گردشگری کشور نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف این وزارتخانه، گفت: ایران در شرایط فعلی و با وجود چالش‌های متعدد به جایگاه دومین کشور دنیا در سرعت رشد جذب گردشگر دست یافته است. "علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش گردشگری، علاوه بر ارزآوری به جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیز منجر شده است. وی تصریح کرد: در بخش صنایع دستی نیز با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته از کشور چین سبقت گرفته‌ایم. در پایان جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موارد زیر پس از بحث و بررسی از سوی اعضا مورد تصویب قرار گرفت. 1 - تصویب فهرست ۲۱ مجموعه ملی برای اداره و نگهداری به صورت هیات امنایی در اجرای ماده ۵ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور 2 - تائید برنامه جامع مدیریت بحران بازارهای تاریخی و تامین تجهیزات و ساماندهی تاسیسات شهری و روستایی ارزشمند در برابر حوادث و مخاطرات بطئی و محیطی 3 - تصویب پیشنهاد اصلاح عنوان و موادی از آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 17/آذر/1398     اخبار داخلی
تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شش ماه اخیر پرداخت. "خشایار نیکزاد" در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا دولتی است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید.وزیر گردشگری کشور نیز در نامه‌ای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت به عنوان یک مجموعه دولتی باقی بماند. "خشایار نیکزاد" ابراز داشت: وظایف و دستورالعمل‌هایی برای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نظر گرفته شده است که حسب قانون، آنها را اجرایی می‌کنیم. همچنین اقدامات مهمی را در دستور کار داریم که یکی از آنها برای گروه‌های ورودی پنج نفر به بالا از روسیه است که با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه در آینده نزدیک بر عهده این شرکت قرار گرفته است. "نیکزاد" ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که بر عهده این شرکت قرار گرفته، موضوع مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی است که بهمن‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار خواهد شد. برای این نمایشگاه برنامه‌های متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد. وی در ادامه موضوع احداث سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را یکی از ماموریت‌های قدیمی شرکت متبوع خود معرفی کرد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این طرح از جمله تهیه زمین، گفت: طی ماه‌های گذشته این موضوع را پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. برای اجرای این طرح با کمک یک مشاور در حال تهیه گزارش دقیقی از وضعیت از اجرای این پروژه در استان‌های مختلف هستیم. وی در ادامع گفت: تامین ساز و کار ارائه بلیط الکترونیکی در اماکن گردشگری کشور نیز یکی دیگر ماموریت‌های این شرکت است و در حال حاضر توانسته‌ایم این موضوع را در 75 مجموعه تاریخی و موزه‌ای تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اجرایی کنیم. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه به موضوع ساماندهی خانه‌های مسافر پرداخت و گفت: این موضوع را به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهیم و در حال حاضر یک سامانه در این رابطه تهیه شده است. وی تصریح کرد: مجری طرح و صاحبخانه می‌توانند به سامانه ساماندهی خانه‌مسافر دسترسی داشته باشند. البته موضوع رزرواسیون با ساماندهی تفاوت دارد و سامانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم ویژه ساماندهی خانه‌های مسافر است و در خصوص رزرواسیون نیز سامانه‌ای را دست طراحی و اقدام داریم. "خشایار نیکزاد" تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها را یکی از ماموریت‌های جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی معرفی کرد که از طریق معاونت گردشگری واگذار شده است و افزود: این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شد اما اکنون این کار به ما واگذار شده است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در حال اجراست. وی در پایان در رابطه با ساماندهی فعالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: در این حوزه شاهد فعالیت دلالان هستیم که به حوزه گردشگری سلامت کشور ضربه وارد می‌کند. به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا این حوزه نیز قانون‌مند شود و شاهد سوء استفاده نباشیم.

ایجاد شده: 11/آذر/1398       آخرین ویرایش: 11/آذر/1398     اخبار داخلی
دیدار و گفتگوی معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور کشور سوئیس در ایران

دیدار و گفتگوی معاون گردشگری با سفیر و مدیر بازارهای نوظهور کشور سوئیس در ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار و نشست با "چنتل دلی" سفیر سوئیس در ایران و "فدریکو سوماروگا" مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس در رابطه با چشم‌انداز همکاری عملیاتی دو کشور در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداخت. معاون گردشگری کشور در این نشست‌ها پس از تشریح و تبیین پروژه‌های کلان در دست اقدام از جمله بازبینی برنامه توسعه گردشگری کشور، برند ملی گردشگری کشور، تدوین نظام جامع آموزش گردشگری و همچنین توضیح در خصوص روند فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی از امکان تبادل تجربیات و مشاوره‌های تخصصی و فنی، استقبال کرد. "ولی تیموری" امکان برخورداری از تجربیات موفق کشور سوئیس در حوزه بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای نوظهور، استارت‌آپ‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط را از جمله تعاملات قابل انتظار در روابط گردشگری دو کشور، عنوان کرد و گفت: بازار موفق و پویای کشور سوئیس در حوزه گردشگری، امکانی برای تبادل تجربیات و دانش به ویژه در شاخه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری کوهستان، روستایی، اکوتوریسم و سلامت است. "تیموری" با اشاره به اینکه 91 درصد جمعیت کشور سوئیس در سال 2016 حداقل یک سفر داشته‌اند و بیش از 22 میلیون سفر انجام شده است، افزود: پیرو سند همکاری گردشگری دو کشور که اخیرا امضا شده است، احصای محورهای همکاری برای تدوین برنامه اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفت. معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نتایج تحلیل ساختار گردشگری کشور سوئیس و همچنین ارتباط بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر را در روند شکل‌‌گیری ساختار جدید حوزه گردشگری، موثر دانست و از پیشنهاد طرف سوئیسی برای ارسال سند توسعه گردشگری کشور و جزئیات ساختار فعالیت آن به منظور بهره‌یرداری‌های لازم در این زمینه استقبال کرد. برگزاری کمیته فنی گردشگری مشترک دو کشور در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه امسال، یکی دیگر از توافق طرفین در این جلسه بود. همچنین طرف سوئیسی با ابراز خرسندی از دیدار مجدد معاون گردشگری ضمن تشریح نتایج سفر و نشست با بخش خصوصی در طول سفر پنج روزه به ایران بر اجرایی شدن سند همکاری امضا شده میان دو کشور، تاکید و برای هرگونه همکاری در حوزه گردشگری، اعلام آمادگی کرد. "فدریکو سوماروگا" مدیر بازارهای نوظهور و پروژه‌های خاص گردشگری کشور سوئیس، حضور 30 نفر از توراپراتورهای این کشور در تور آشناسازی ایران طی هفته جاری و مذاکره با بخش‌های مرتبط را فرصتی مغتنم برای ارتباط بخش خصوصی دو کشور، عنوان کرد تا پس از بررسی و شناسایی زمینه‌های همکاری، برنامه‌های عملیاتی اتخاذ شود.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398     اخبار داخلی
نشست هم‌اندیشی مدیران هلدینگ‌ها و گروه‌های هتلداری کشور

نشست هم‌اندیشی مدیران هلدینگ‌ها و گروه‌های هتلداری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست هم‌اندیشی مدیران هلدینگ‌ها و گروه‌های هتلداری کشور به دعوت مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، عصر دیروز ( یکشنبه 26 آبان ) با حضور "سید جواد موسوی" مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات وزارت گردشگری، "علی جیرفتی" مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران و "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در محل هتل لاله تهران، برگزار شد. "پرهام جانفشان" در این نشست با اشاره به اینکه بالاترین میزان تاسیسات گردشگری در بین استان‌های کشور به تهران تعلق دارد، اظهار داشت: کوچکترین اقدام و تصمیم مثبت، می‌تواند در تمام تاسیسات گردشگری کشور بسط و گسترش پیدا کند. "جانفشان" پس از شنیدن صحبت‌ها و مشکلات مدیران عامل گروه‌های هتلداری، ابراز داشت: بسیاری از مطالبات در کارگروه تسهیل و رفع موانع استانداری، قابل بحث و رسیدگی است و هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی نیز استماع مشکلات هتلداران برای انعکاس و پیگیری در جلسات و کارگروه‌های استانی است. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: بالا بردن ضریب اشغال مراکز اقامتی پایتخت در ایام نوروز، تعطیلات آخر هفته و برگزاری رویدادهای ملی نظیر جشنواره‌های فجر از جمله برنامه‌هایی است که اداره کل به دنبال سیاست‌گذاری و تحقق آن است. وی افزود: برای اجرایی شدن این برنامه‌ها، نیازمند برگزاری چنین نشست‌هایی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین مدیران تاسیسات گردشگری هستیم که به صورت مستمر و ماهانه تا پایان سال 98 برگزار می‌شود. وی در پایان خطاب به مدیران عامل گروه‌های هتلداری گفت: فضای رقابتی سالم به معنای تلاش برای بالا بردن کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران همراه با افزایش ضریب اشغال در مراکز اقامتی استان تهران است.

ایجاد شده: 27/آبان/1398       آخرین ویرایش: 27/آبان/1398     اخبار داخلی
 بوتیک هتل در ایران؛ از دل شیر سرمایه‌گذاران تا چالش با ارزیابان گردشگری

بوتیک هتل در ایران؛ از دل شیر سرمایه‌گذاران تا چالش با ارزیابان گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی بوتیک هتل نظامیه تهران تاریخچه پیدایش بوتیک هتل در دنیا را دهه 80 میلادی و بر اساس فلسفه‌های اقتصادی رایج در آن زمان می‌داند و معتقد است: در واقع از این زمان، سبک و شیوه زندگی‌های خاص و متفاوت وارد تفریحات مردم شد که مبدا آن نیز تفریحات شبانه در آمریکا بود. "امیدرضا کاظمی" اظهار داشت: اولین بوتیک هتل دنیا در سال 1984 میلادی در کشور آمریکا و شهر نیویورک، افتتاح شد. این بوتیک هتل از سوی مالکان یک زنجیره هتلداری اداره می‌شد که در زمینه کلاپ‌های شبانه تخصص داشتند. "کاظمی" ابراز داشت: مشخصه بارز این بوتیک هتل، طراحی متفاوت آن بود که از کلاپ به این مدل اقامتگاه رسیده بود. در حقیقت مالکان به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهند درآمد بیشتری داشته باشند باید متفاوت عمل کنند و چون از معماری، خدمات و طراحی خاصی نیز استفاده می‌کردند به طور طبیعی از آن استقبال هم می‌شد. این فعال صنعت هتلداری ایران در خصوص ورود واژه بوتیک به این مراکز اقامتی نیز گفت: بوتیک در واقع مغازه‌های کوچکی بود که لوازم و برندهای خاص را با یک نام متفاوت می‌فروختند. در این بوتیک‌ها به شکل خاصی از مشتری پذیرایی و توجه خاصی به او می‌شد. وی افزود: با توجه به اینکه بوتیک‌ها تبدیل به برندهای خاصی شده بودند در نتیجه گران‌تر نیز بودند و مراکز اقامتی نیز از این واژه برای خود استفاده کردند. یعنی هتل‌هایی که مانند بوتیک‌ها خاص، ویژه و متفاوت هستند. "امیدرضا کاظمی" در ادامه گفت: در حال حاضر هتل‌هایی در ایتالیا و سایر کشورها وجود دارد که حداقل هزار دلار هزینه ورودی آنهاست. ولیکن در ایران هنوز اتاق هزار دلاری با خدامت دبل لوکس نداریم. مدیر اجرایی و بهره‌بردار بوتیک هتل نظامیه تهران، سابقه ورود این مراکز اقامتی به کشور را ده سال، عنوان کرد و ادامه داد: وقتی این بوتیک هتل‌ها خاص و ویژه می‌شوند، مشتریان خاصی نیز دارند و تعداد افراد کمی در آن حضور دارند که طی مدت اقامت همدیگر را می‌شناسند و صمیمیت بیشتری بین آن‌ها ایجاد می‌شود. وی افزود: بوتیک هتل‌ها در ایران بیشتر در مکان‌های تاریخی و عمارت‌ها شکل گرفته است. عمارت و سرای تاریخی عامری‌ها در کاشان به شکل اصولی‌تر به طراحی بوتیک هتل پرداخت و تلاش کرد تا هم در زمینه طراحی و هم در بخش خدمات این ویژگی‌ها را رعایت کند. "کاظمی" در ادامه گفت: در برخی جاها گفته شده که اولین بوتیک هتل ایران در منطقه کندوان استان آذربایجان شرقی، ایجاد شده است ولی معتقدم که این موضوع بیشتر در کاشان شکوفا شد. اولین بار نام بوتیک هتل را در خانه منوچهری‌ها شنیدیم و بعد از آن سرای عامری‌ها و هم‌اکنون در تهران نیز بوتیک هتل‌هایی در سطح شهر و مناطقی مانند شمشک، ایجاد شده است. وی در ادامه به آمار و ارقام، قوانین و دستورالعمل‌های موجود در رابطه با بوتیک هتل‌ها در ایران، اشاره کرد و گفت: آمار هتل بوتیک‌ها در این مشخص نیست زیرا اصلا مجوزی تحت این عنوان صادر نمی‌شود. افراد هم‌اکنون به نام اقامتگاه سنتی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجوز می‌گیرند و نام بوتیک هتل را به دلخواه به آن اضافه می‌کنند.  وی تصریح کرد: هنوز ضوابطی برای بوتیک هتل در ایران تعریف نشده است. البته وزیر گردشگری این قول را داده تا ضوابط بوتیک هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی را ساماندهی کند. البته این نگرانی وجود دارد که اگر هتل بوتیک‌ها مجوز هتل بگیرند با محدودیت‌هایی مواجه شوند زیرا باید ضوابط هتل را رعایت کنند تا ستاره بگیرند. "امیدرضا کاظمی" موضوع نرخ‌گذاری را یکی از چالش‌های اصلی بوتیک هتل‌ها در ایران، معرفی کرد و گفت: نرخ‌گذاری هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایران توسط دولت انجام می‌شود ولی در خارج از کشور، اشخاص خودشان نرخ را تعیین می‌کنند. بوتیک هتل‌ها سوای لوکس بودن، قطعا شیک و از هتل‌های عادی چند مرتبه بالاتر هستند. پس در نتیجه باید میزان هزینه و درآمدشان نیز تفاوت داشته باشد و از سوی دیگر ضوابط و استانداردهای متفاوتی نیز داشته باشند تا بر اساس آن ارزش‌گذاری شوند. "کاظمی" یکی دیگر از خطرات و چالش‌های موجود در این حوزه را بحث سرمایه‌گذاری دانست و گفت: ارزیابان تاسیسات گردشگری تاکنون با محتوای هتل بوتیک مواجه نشده‌اند و بنابراین اجازه نمی‌دهند که نرخ این اقامتگاه‌ها از سقف خاصی فراتر رود. در نتیجه سرمایه‌گذار بعد از مدتی ترجیح می‌دهد هتل را تعطیل کند یا اتفاق دیگری برای آن مجموعه رخ می‌دهد. وی ادامه داد: به هیچ عنوان برای سرمایه‌گذاری صرفه اقتصادی ندارد که هتل بوتیک را با هتل‌های یک تا پنج ستاره مقایسه کند. برای مثال در سرای عامری‌ها با توجه به خاص بودن معماری و نوع بنای برخی اتاق‌ها، پیشنهاد می‌شد که قیمتی بیشتر از نرخ‌نامه مصوب داشته باشند. این موضوع در کشورهای دیگر پذیرفته شده است اما در ایران هر چه جلوتر می‌رویم، موضوع چالشی‌تر می‌شود. وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ایران، سرمایه‌گذاران برای ورود به بحث مطالعه، ظرفیت‌سنجی هتل بوتیک باید دل شیر داشته باشند. به همین دلیل نیز از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردیم تا نرخ هتل بوتیک‌ها را آزاد کند. "امیدرضا کاظمی" خط‌کشی را راه حل چالش هتل بوتیک‌ها نمی‌داند و معتقد است که آنقدر خلاقیت وارد حوزه گردشگری می‌شود که اگر خط‌کش بگذاریم و اندازه بگیریم، کار را نشدنی و سخت می‌کنیم. گردشگری روز به روز خلاق‌تر می‌شود و تعاریف نیز در حال تغییر است پس باید به دنبال معیارهای دیگری بود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا هتل بوتیک‌ها گرفتار آنچه برای بوم‌گردی‌ها رخ داد، نشوند و تعریف درستی از آن ارائه شود زیرا هر بنای سنتی و تاریخی که مجوز گرفت خود را بوتیک هتل معرفی می‌کند، در شرایطی که تعریف اقامتگاه سنتی، هتل، بوم‌گردی، بوتیک هتل و ... متفاوت است.

ایجاد شده: 13/آبان/1398       آخرین ویرایش: 13/آبان/1398     اخبار داخلی
آمار و ارقام حوزه گردشگری و اقامت مشهد در دهه پایانی ماه صفر

آمار و ارقام حوزه گردشگری و اقامت مشهد در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش هتل‌نیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به حضور 505 هزار نفر از زائران در پیاده‌روی رضوی دهه پایانی ماه صفر در سال جاری به تشریح آمار و ارقام به ثبت رسیده در حوزه اقامت و گردشگری شهر مشهد در این ایام پرداخت. "یوسف بیدخوری" اظهار داشت: در مجموع تعداد 4 میلیون و 291 هزار و 208 نفر شب اقامت در مراکز رسمی و غیررسمی، اسکان یافته‌اند که در این میان میانگین ضریب اشغال هتل‌ها 78 درصد، هتل‌آپارتمان‌ها 75 درصد، میهمانپذیرها 75 درصد و خانه‌های مسافر نیز 80 درصد بوده است. "بیدخوری" ابراز داشت: همچنین در سه روز پایانی این دهه نیز میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی حدود 100 درصد بوده است. سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی با اشاره به آماده‌ کردن 287 محل اسکان موقت شامل مدارس، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی سرپوشیده و اماکن خیریه، گفت: در مجموع تعداد 104 هزار و 725 نفر از زائران در مدارس مشهد اقامت داشتند که در مقایسه با سال گذشته به میزان 13.8 درصد افزایش داشته است. وی تصریح کرد: واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، مُتِل، هتل‎‌آپارتمان، میهمانپذیر و خانه‌های مسافر نیز در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 2 درصد افزایش ضریب اشغال داشته‌اند. "یوسف بیدخوری" در پایان گفت: استان خراسان رضوی در حال حاضر دارای 1646 واحد اقامتی با ظرفیت 103 هزار و 614 تخت در قالب 38 هزار و 70 اتاق است.

ایجاد شده: 8/آبان/1398       آخرین ویرایش: 12/آبان/1398     اخبار داخلی
تدوین برنامه اجرایی همکاری‌های مشترک گردشگری ایران و عمان

تدوین برنامه اجرایی همکاری‌های مشترک گردشگری ایران و عمان

"محمدابراهیم لاریجانی" مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز از برگزاری سومین نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری ایران و عمان در جریان سفر وزیر گردشگری جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به این کشور، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در این نشست، برنامه اجرایی 4 ساله در 7 ماده و 30 بند با موضوع همکاری‌های مشترک گردشگری میان جمهوری اسلامی و عمان، تدوین و مقرر شد جدول زمان‌بندی این برنامه تا پایان سال 2019 میلادی، نهایی شود. به گفته مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری از جمله مهمترین مفاد این برنامه اجرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 1 - برگزاری تورهای تلفیقی به منظور سفر به مناطق آزاد و سایر استان‌های کشور 2 - برگزاری تورهای کشتی کروز با استفاده از ظرفیت‌های موجود در خلیج فارس و بندر چابهار 3 - تسهیل ورود خودروی گردشگران عمانی به ایران 4 - تدوین ساز و کارهای مشترک بیمه‌های ملی  5 - برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری و هتلداری  6 - انتشار کتاب گردشگری ایران و عمان در تیراژ بالا و توزیع در نمایشگاه‌ها و بازارهای گردشگری مشترک 7 - برگزاری هفته‌های فرهنگی و گردشگری در کشورهای ایران و عمان 8 - حضور در نمایشگاه‌های گردشگری کشورهای ایران و عمان 9 - همکاری رسانه‌های دو کشور در معرفی ظرفیت‌های گردشگری

ایجاد شده: 1/آبان/1398       آخرین ویرایش: 1/آبان/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...