به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفتهای توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگترین رویدادهای جهان شناخته میشود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهامگرفته ازقصههای هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنتهای باستانی و آداب و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حرمتالله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در یک گفتوگوی رادیویی ضمن بیان برخی از عوامل ایجادکننده ضرر و زیان برای مراکز گردشگری در طول دوسال گذشته و شیوع ویروس کرونا نسبت به برخی از اقدامات ناسنجیده دولت گذشته انتقاد و پیشنهادهایی نیز به دولت جدید ارائه کرد. وی با بیان این مطلب که کرونا سبب ایجاد خسارات جبرانناپذیری به صنعت گردشگری در تمام دنیا شد، گفت: در ایران با عدم حمایتهای مالی دولت و همچنین تصمیمگیریهای غیرکارشناسی این موضوع نمود بیشتری داشت و موجب ایجاد ضرر و زیانهای مضاعفی به این صنعت نسبت به سایر کشورهای دنیا شد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با تأکید بر لزوم احیای دوباره گردشگری و انجام سفر در کشور بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصاد کنونی کشور لازم است مقوله گردشگری را با نگاهی فراتر از بعد فرهنگی آن مورد توجه قرار داد تا بتوانیم در سایه انجام اقدامات مقتضی و اتخاذ تدابیر لازم از منافع اقتصادی این صنعت نیز افزون بر بعد فرهنگی بهرهمند شویم. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی گردشگری، بسیاری از کشورها ضمن اولویت دادن به توسعه و رونق گردشگری خود به گونهای عمل کردهاند که سفرای آنها به صورت مستمر و مداوم در ایران در حال رایزنی به جهت ورود گردشگران ایرانی به کشورشان هستند، و این در حالی است که توجه به این موضوع اساساً در بین سفرای جمهوری اسلامی در سایر کشورها مورد غفلت واقع شده است. رفیعی با اشاره به حوادث سال 98 همانند سیل، زلزله، مسائل گرانی بنزین و ... تصریح کرد: علیرغم وجود حوادث طبیعی و انسانی متعدد در سال 1398 بیشترین آمار گردشگری خارجی و حتی داخلی در این سال انجام شد و این موضوع بیانگر این است که هرچند عوامل بیرونی میتواند در راه رشد و توسعه صنعت گردشگری آزاردهنده باشد اما هیچگاه موجب ایجاد مانع و بازدارندگی در طی این مسیر نمیشود. وی با بیان اهمیت و جایگاه والای صنعت گردشگری در اقتصاد کلان کشور اظهار کرد: در سال 98 و به دنبال افزایش ورود گردشگران خارجی و همچنین رونق سفرهای داخلی، سودی معادل با 11 میلیارد دلار از این صنعت عاید کشور شد، این در حالی است که بالاترین میزان درآمد کشور از فروش و صادرات نفت 8 میلیارد دلار بوده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: بخش خصوصی میتواند به شرط تعامل سازنده و حمایتهای لازم از سوی دولت، تا پایان دوره نخست دولت سیزدهم تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران را به 20 میلیون نفر برساند که این امر کمک شایان توجهی به اقتصاد بحرانزده ایران خواهد کرد. این فعال بخش خصوصی ضمن گلایه از تصمیمات غیرکارشناسی و بعضاً هیجانی ستاد ملی مبارزه با کرونا که بر طبق آن قرار بود با لغو ویزا گردشگری خارجی ورود هرگونه مسافر خارجی به مدت 15 روز از کلیه مبادی زمینی و دریایی به جهت جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا موسوم به "اومیکرون" به کشور ممنوع شود توضیح داد: این دست از اقدامات توسط دولت میتواند موجب خدشهدار شدن وجههی ایران در اذهان عمومی بینالمللی شود، چراکه گردشگر با صرف هزینه اقدام به خرید تور و ویزا کرده و بعداً شاهد عدم امکان عزیمت به ایران است. رفیعی همچنین آمار ورود گردشگران خارجی از ابتدای بازگشایی مرزها و لغو ممنوعیت صدور ویزا گردشگری در آبان ماه امسال، به اندازه ورود گردشگران در 8 ماه اخیرعنوان کرد. وی با اشاره به این موضوع که70 درصد از گردشگران ورودی ترکیه از مبدا ایران است، اذعان کرد: این امر حاکی از این حقیقت تلخ است که متولیان امر گردشگری نتوانستهاند بستری مناسب به جهت انجام سفرهای داخلی برای هموطنان کشورمان فراهم کنند و از این ظرفیت بزرگ استفاده لازم را ببرند. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با گلایه از استانداران کشور در خصوص عدم اهتمام لازم آنها به جهت رونق و توسعه گردشگری در استانهای تحت نظارت خود افزود: در حالی شاهد این بیتوجهی و عدم اهتمام کافی هستیم که استانداران میتوانند ضمن انجام اقدامات مقتضی از طریق رونق سفر و گردشگری در استان خود با سود حاصل از این محل، استان خود را از احتیاج صرف به بودجه و منابع دولتی بی نیاز کرده و موجبات رفاه هرچه بیشتر مردم آن استان را فراهم آورند. این فعال بخش خصوصی ضمن انتقاد شدید از دولت قبل مبنی بر اختصاص تسهیلات نامطلوب و امهال نامناسب قبوض خدماتی و وامهای اعطایی به مراکز گردشگری گفت: در حقیقت اعطای تسهیلات توسط دولت قبل موجب مقروض شدن هرچه بیشتر بنگاههای گردشگری شد؛ چراکه وامی با سود 14 درصد و متعاقباً امهال سه ماه آن، در صورت عدم امکان پرداخت توسط وام گیرنده در حقیقت سود تسهیلات دریافتی توسط وی بالغ بر 20 درصد میشود که مجموعه همین عوامل در طول دو سال گذشته علاوه بر شیوع بیماری کرونا موجب خسارات مضاعف به این صنعت شد. بنا به گفته رفیعی، متأسفانه دولت گذشته نهتنها هیچ اقدام سازندهای در جهت توسعه و رشد گردشگری انجام نداد، بلکه بعضاً با اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی خود در ستاد ملی کرونا موجب عقبماندگی هرچه بیشتر این صنعت شد. وی علت اصلی این موضوع را ناشی از این امر دانست که در دولت قبل وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی و رکن اصلی صنعت گردشگری حتی اجازه ورد و دخالت درجریان تصمیمگیریهای ستاد ملی مبارزه با کرونا را نداشت. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با انتقاد شدید از این موضوع که در ستاد خدمات سفر کشور، 20 نهاد مختلف عضو هستند اما بخش خصوصی که متولی اصلی سفر و گردشگری است در این ستاد عضو نبوده و جایگاهی ندارد، بیان کرد: این موضوع باعث ابتر ماندن تصمیمات و برنامههای این ستاد خواهد شد. این فعال بخش خصوصی همچنین در پایان از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما در طول چند ماه اخیر گلایه کرد و خاطر نشان کرد: متأسفانه افزایش بلیت هواپیما در حالی اتفاق میافتد که سازمان هواپیمایی علیرغم دریافت سوخت یارانهای و بدون الزام به ارائه کترینگ و همچنین هزینههای فرودگاهی که در واقع باعث کاهش هزینههای جاری شرکتهای ایرلاین شده است همچنان به صورت مستمر اقدام به افزایش نرخ بلیت هواپیما میکند و این موضوع پذیرفتنی نیست.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادیراد " مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالنهای نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سالهای گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکتکنندههای خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.» سجادیراد به برگزاری جلسات متعدد با انجمنهای صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغهها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آنها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینههای مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آنها برای حضور در نمایشگاه شد.» او به واگذاری غرفهها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کمتر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوتنامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.» سجادیراد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرحهای پیشنهادی که معرف معماری ایرانیاسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستونها و سرستونهایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستونها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المانهایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.» او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده بهمنظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش ویآیپی است که در مرکز آن بخشی بهعنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرشهای فاخر ایرانی میشود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.» او با اشاره به عرضه صنایعدستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایعدستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشتهایم.» سجادیراد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایرانشناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکتکنندهها از اجرای برنامههایی که باعث تجمع شود، منع شدهاند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایشهای آیینی و فعالیتهای این چنینی در این رویداد امکانپذیر نیست.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «با وجود برنامهریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آنها را از برنامه خارج کردیم.» نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیمها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود. با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند.
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران بیان کرد: کاملا مشخص است که مصوبه ممنوعیت ۱۵ روزۀ سفر به ایران از سر ناآگاهی نسبت به گردشگری صادر شده است؛ نداشتن آگاهی باعث خطا میشود. اگر نگران شیوع بیشتر «اُمیکرون» در ایران هستند پس همه ورودیها باید بسته شود و به همه اتباع خارجی اجازه سفر داده نشود، اما چنین تصمیمی گرفته نشده است، مرزهای زمینی که به روی همسایهها باز است و برای همه هم ویزا صادر میشود، ورود و سفر به ایران فقط برای گردشگر ممنوع شده است. آیا درآمدی که گردشگر عاید کشور میکند، کمتر از تاجر است؟ آیا تاجر، سرمایهگذار، بیمار و دانشجو که ورودشان به ایران محدود و ممنوع نیست، نمیتوانند ناقل ویروس باشند، فقط گردشگر عامل انتقال ویروس به کشور است؟ او این سوال را پرسید که چگونه در جلسهای بدون حضور و نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بخش گردشگری تصمیم گرفته شده است؟ و در ادامه گفت: این دستورالعمل سفر دو گروه را ممنوع کرده است؛ گردشگر و طبیعتگرد. ورود طبیعتگردی که از مرز تا مرز سفر میکند و تمام وقتش را در طبیعت و در اتومبیل شخصی میگذراند، دیگر چرا ممنوع شده است!؟ اگر سفر خطر دارد که برای همه باید خطر داشته باشد. بندهای این دستورالعمل دقیقا نشان میدهد بدون نظر کارشناسی تصمیم گرفته شده است و جای اعتراض و اصلاح دارد. این تورگردان با اشاره به توقف ۲۰ ماهه ویزای گردشگری ایران، اظهار کرد: صدور این ویزا از پنجم آبانماه ۱۴۰۰ از سرگرفته شده است، ما براساس این شرایط قانونی با آژانسهای گردشگری خارجی صحبت کردهایم و تعهداتی دادهایم، حالا دقیقا در تعطیلات پایان سال که تمام این شرکتها تعطیل شدهاند و دسترسی به آنها دشوار است، در ایران مصوبه صادر شده که به مدت ۱۵ روز مرزها به روی گردشگران خارجی بسته است و ویزای توریستی هم صادر نمیشود. مسافری که قبلا ویزا گرفته، بلیت خریده و برنامه سفر به ایران را در تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی دارد، چه کار باید کند؟ وقتی آژانس خارجی تعطیل شده مسافر را چگونه از مقررات جدید و آنی مطلع کنیم؟ ما که به مسافر تعهد دادهایم چه جوابی باید بدهیم؟ او افزود: مسافر تا پرواز آمده، اما سوارش نکردهاند، پشت مرز مانده اجازه ورود ندادهاند. این مصوبه قرار بوده از شنبه ۴ دیماه اجرا شود اما از روز ۳۰ آذرماه اجرا شده است. تورگردانها بعد از دو سال بیکاری، خسارت این مسافران را از کجا بیاورند و پرداخت کنند؟ مگر میشود یکباره تصمیمی را به اجرا بگذارند. این دستورالعمل زمینهساز بیاعتمادی است. شرکت و گردشگر خارجی دیگر چگونه به ما اعتماد کند. اگر بخش خصوصی آسیب ببیند، این مملکت هم همراه با آن آسیب خواهد دید. من به عنوان تورگردان از طرف کشورم تعهد و قول میدهم. پورفرج همچنین از پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اصلاح یا بازنگری این مصوبه خبر داد و گفت: دستکم میتوان مثل بقیه کشورها اقدام کرد، یعنی علاوهبر کنترل کارت واکسن و تست PCR، به محض ورود دوباره تست مولکولی گرفته شود. یکمرتبه که نباید مرز را بست و ورود را ممنوع کرد. این تصمیمها، اشتباه و از ناآگاهی است که جز خسارت و بیاعتمادی دستاورد دیگری ندارد.
ایجاد شده: 6/دی/1400 آخرین ویرایش: 6/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، مجمع عمومی فوقالعاده این جامعه صبح امروز یکشنبه ۵ دی ماه در جزیره قشم برگزار شد. این جلسه که با حضور اکثریت اعضا و نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با انتخابات تکمیلی هیئت مدیره و انتخاب بازرسان جدید همراه بود. طبق مصوبه هیات مدیره، می بایست دو نفر به اعضای هیات مدیره افزوده میشدند تا تعداد اعضا از ۷ به ۹ نفر برسد. طی رایگیری صورت گرفته، آقایان " حسن سیادتان " و " مهدی رودبارکی " به ترتیب با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای جدید به جمع هیئت مدیره پیوستند. همچنین آقایان " مهدی کردان " و " علی بهرامی " نیز به عنوان اعضای علیالبدل شناخته شدند. در بخش بازرسان نیز آقایان " جعفر بذری " و " سیروس گلعنبر " با کسب بیشترین رای به عنوان بازرس انتخاب و آقای " فریدون رییسی دهکردی " نیز به عنوان بازرس علیالبدل معرفی شدند.
ایجاد شده: 5/دی/1400 آخرین ویرایش: 5/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا؛ " مهرانسرمدیان " رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان کاشان امروز ۵ دی ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: پروازهای مسافرتی از کاشان به مشهد و بالعکس از امروز آغاز شد و در طول هفته روزهای یکشنبه و چهارشنبه برقرار است.» رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان کاشان ادامه داد: «از سرگیری پروازهای فرودگاه کاشان با انعقاد قرارداد شهرداری کاشان با هواپیمایی معراج آغاز شد و از این پس تمامی پروازها برقرار خواهد بود.» سرمدیان با اشاره به فعالیت ۳۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرستانهای کاشان و آرانوبیدگل، از تصمیمگیری برای برداشتن انحصار برخی دفاتر و فروش تور و بلیط توسط تمامی دفاتر و شرکتهای مجاز و معتبر در تورگردانی خبر داد و افزود: «با همکاری و تلاش دفاتر مذکور و همچنین پیگیری مدیریت فرودگاه در آینده نزدیک شاهد پروازهای متنوعی به مقاصد جدید خصوصا در تورهای ورودی و در کشورهای حوزه خلیج فارس با عنوان تورهای فرهنگی و مذهبی هستیم.» حجت ناصحیپور معاون گردشگری اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان کاشان نیز در این نشست گفت: «برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی غیرمجاز و خرید تورهای بیکیفیت و خارج از نرخهای مصوب و بدون بیمه و سایر خدمات، شهروندان کاشان و آرانوبیدگل بستههای مسافرتی خود را، خصوصا تورهای هوایی را از دفاتر و شرکتهای معتبر و دارای مجوز بند "ب" خریداری کنند. همچنین همشهریان میتوانند بهمنظور کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از اسامی دفاتر مجاز در شهرستان به سایت رسمی اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان کاشان به آدرس www.kashancht.ir مراجعه کنند.»
ایجاد شده: 5/دی/1400 آخرین ویرایش: 5/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز کمیسیون اتحادیه اروپا قانونی را به اجرا میگذارد که بر اساس آن مسافرت به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپایی تنها با ارائه گذرنامه واکسیناسیون کامل در برابر کووید-۱۹ که ۹ ماه (۲۷۰ روز) بیشتر از زمان صدور آن نگذشته باشد، میسر خواهد بود. قانون جدید کمیسیون اروپا در حالی به اجرا گذاشته میشود که سویه جدید کرونا، اومیکرون، به سرعت در قاره سبز در حال گسترش است. دیدیه رندر، کمیسر بلژیکی دادگستری اتحادیه اروپا چهارشنبه گفت که اجرای قوانین جدید از اول فوریه برای تمامی کشورهای عضواجباری خواهد شد. البته ۲۷ کشور عضو در حد و حدود سرزمین خود میتوانند تصمیم به اجرای این قانون بگیرند و یا آن را به اجرا نگذارند. با این حال به نظر نمیرسد، با توجه به اراده رهبران و نمایندگان پارلمانهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سطح ملی مخالفتی با این قانون صورت گیرد. به این ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون از اول فوریه، کشورهای اتحادیه اروپا موظف خواهند بود به مسافرانی که کاملا واکسینه شده و دارای گذرنامه معتبر هستند اجازه دسترسی به قلمرو خود را بدهند. هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در حال حاضر از مسافران میخواهند که به جز گذرنامه واکسیناسیون، تست منفی نیز را در بدو ورود نشان دهند. به جز ایتالیا، یونان، ایرلند، پرتغال، لتونی، قبرس و اتریش در این فهرست هستند.
ایجاد شده: 2/دی/1400 آخرین ویرایش: 2/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در گفتوگویی بیان کرد: «بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری وصنعتگران حوزه صنایعدستی ایران با افراد و شرکتهای متناظرشان در حوزههای مرتبط در سایر کشورهای جهان بهخصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت داری است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بر خود واجب میداند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیدهایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری و صنایعدستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزههای کردشگری وصنایعدستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه است، تکمیل و برای برنامهریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکتهای متناظر در کشورهای تعیینشده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بینالمللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و صنایعدستی است و باید از آن بهرهبرداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از بخش خصوصی فعال در حوزههای گردشگری و صنایعدستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراثفرهنگی استان خود مراجعه کنند.
ایجاد شده: 1/دی/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، آیتالله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در این شورا به ظرفیتهای گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: «اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیتهای استان نبوده و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعالتر شدن بخش گردشگری فراهم شود.» او با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: «مردم یزد در بخشهای مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولان باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.» رئیس جمهوری به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: «پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.» رئیس جمهوری همچنین در نشست خبری با خبرنگاران نیز با اشاره به ظرفیتهای یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت افزود: «در یزد زیرساختهای خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساختها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.» آیتالله رئیسی با اشاره به ظرفیتهای یزد برای بهرهمندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: «کارهای خوبی در عرصههای مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیتها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.»
ایجاد شده: 27/آذر/1400 آخرین ویرایش: 27/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ با تحویل آخرین هواپیمای ایرباس A380 ساخته شده به خطوط هوایی امارات، خط تولید این غول آسمانها به پایان راه رسید.آخرین هواپیمای «ایرباس ای۳۸۰» (Airbus A380) هم به هواپیمایی امارات بهعنوان اصلیترین مشتری آن تحویل داده شد و بدین ترتیب تولید این هواپیمای پهنپیکر متوقف شد. پایان دورهای برای این هواپیمای سوپرجامبو که زمانی بهعنوان آیندهی هوانوردی مطرح میشد تا سرانجام خطوط هوایی برای استفاده از هواپیماهای کوچکتر و مقرونبهصرفهتر آن را کنار گذاشتند. آخرین نسخه از این هواپیمای عظیم دو طبقه که شمار هواپیماهای A380 تولید شده را به ۲۵۱ میرساند، با رجیستر A6-EVS روز پنجشنبه وارد لندن شد و بهزودی در ناوگان هواپیمایی «امارات» (Emirates) فعالیت خواهد کرد. در حالی که A380 مورد علاقهی بسیاری از خلبانان و مسافران است، اما دوران آن از سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، زمانی که ایرباس اعلام کرد قصد دارد تولید آن را با توجه به تقاضای ناامیدکننده برای هواپیمای پرچمدار خود متوقف کند. با این وجود، دوران این غول آسمان، بهطور کامل پایان نیافته است و آخرین A380 اکنون صدوبیستوسومین فروند از این نوع هواپیما در ناوگان امارات است. دیگر خطوط هوایی هم مانند «بریتیش ایرویز» (British Airways) و «سنگاپور ایرلاینز» (Singapore Airlines) همچنان این پرنده را در ناوگان فعال خود دارند. A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری تولید انبوه است که تا کنون ساخته شده است. ابعاد عظیم آن میتواند تا ۸۵۳ مسافر را در محیط جادار خود جای دهد و تجربهی آرام در هنگام پرواز، ازجمله دلایل محبوبیت آن بین مسافران است. با این وجود، این هواپیما هرگز آنطور که ایرباس امیدوار بود، مورد بهرهبرداری خطوط هوایی قرار نگرفت. A380 معمولا فقط در مسیرهای طولانی قابل استفاده است. همچنین نسبت به مدلهای مدرنتر و کوچکتر، کمتر دوستدار محیط زیست است. در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تأثیر همهگیری بر صنعت هوانوردی باعث شد که بیشتر ناوگان A380 جهان زمینگیر شوند. تصمیم «لوفتهانزا» (Lufthansa) برای توقف پرواز A380 خود، باعث شد تا این خط هواپیمایی ناوگان سوپرجامبو جتهای خود را برای همیشه بازنشسته کند، در همین حال «ایرفرانس» (AirFrance) هم آخرین A380 خود را بازنشسته کرد. هرچند بهنظر میرسد که خطوط هوایی محبوبیت پایدار A380 را درک میکنند و به همین دلیل به آرامی پس از کنترل همهگیری کرونا، به برنامههای پرواز برخی از شرکتهای هواپیمایی بازگردانده شده است. آنطور که «سیوا گووینداسامی» (Siva Govindasamy) رئیس امور جهانی خطوط هوایی سنگاپور هنگام اعلام برنامههای این شرکت در ماههای گذشته گفت: «برخی افراد فقط A380 را برای پرواز رزرو میکنند.» و در حالی که ایرباس دیگر سوپرجامبو نمیسازد و حتی امارات هم نخستین هواپیمای A380 خود را بازنشسته کرده است، مسافران در سالهای آینده همچنان میتوانند از تجربهی سفر با A380 لذت ببرند. پس از تحویل هواپیمای جدید به امارات در لندن، «تیم کلارک» (Tim Clark) رئیس این خط هوایی اعلام کرد که A380 ستون حیاتی برنامههای پروازی شبکهی هوایی این شرکت است و محصول شاخص امارات برای سالهای آینده باقی خواهد ماند.
ایجاد شده: 27/آذر/1400 آخرین ویرایش: 4/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتلها همواره وجود داشتهاند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر میگردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجبآور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شدهاند و صدها سال است که فعالیت میکنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی میکند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمیترین هتلهای اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعههای معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص میدهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربهای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم میکند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر میکردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمیگردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار میدهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمیترین هتل هلند محسوب میشود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمیترین هتل آلمان شناخته میشود، به سال ۱۳۸۷ برمیگردد. این مهمانسرا که سالها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود میخواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه میدهد و قدیمیترین هتل کشور آلمان محسوب میشود. این هتل دارای اتاقهایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانسها را پوشش میدهد، همچنین برای مهمانان خود تجربهای از غذاهای بی نظیر را فراهم میکند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه میدهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص میدهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمیترین هتلهای اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهمترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاقها و آپارتمانها را برای یک اقامت بیدغدغه به مهمانان ارائه میدهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه میداد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربهای تاریخی، بینظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم میکند.
ایجاد شده: 25/آذر/1400 آخرین ویرایش: 25/آذر/1400 اخبار خارجی