نتایج جستجو...
سفر و اقامت در هتل‌های مشهد ایمن است

سفر و اقامت در هتل‌های مشهد ایمن است

به گزارش هتل نیوز، " مرجان شاه‌ولایتی " مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص واکسیناسیون کارکنان هتل‌های مشهد اظهار کرد: پیش از اینکه موضوع واکسیناسیون به صورت سراسری در هتل‌ها آغاز شود، جامعه هتلداران خراسان رضوی با همکاری اداره‌ کل میراث فرهنگی و مرکز بهداشت استان با تجهیز هتل هما ۲ اولین گروهی بودیم که خارج از روال واکیسناسیون پرسنل هتل‌ها را آغاز کردیم. وی افزود: پس از آن تزریق دوز دوم در هتل‌ها آغاز شد. در حال حاضر نیز فرخوان داده‌ایم کسانی که زمان دوز سوم آنان فرا رسیده، حتما برای تزریق آن اقدام کنند. قطعا تمام هتل‌ها پرسنل خود را برای تزریق دوز سوم ملزم خواهند کرد. مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: مهم‌ترین آیتم کنترل بازرسان ما در بازدید و کنترل پروتکل‌ها، واکسیناسیون کارکنان هتل‌هاست. بنابراین موضوع واکسیناسیون در واحدهای هتلی بسیار اهمیت دارد و حتما کنترل می‌شود که تمام پرسنل واکسن خود را تزریق کرده باشند. شاه‌ولایتی با اشاره با آغاز شیوع امیکرون و احتمال اعمال مجدد محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: اگر بیشترین تمرکز خود را روی تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌ها قرار دهیم، می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم اما اگر محدودیت‌ها مجددا اعمال شود، زندگی مردم به لحاظ اقتصادی فلج خواهد شد. وضعیت اقتصادی زندگی مردم در حدی نیست که توان تحمل تعطیلی مجدد را داشته باشند. آنقدر وضعیت اقتصادی برای مردم شکننده شده که در حال حاضر تمام مردم به سختی کسب و کار خود را اداره می‌کنند. وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا در دنیا صنعت هتلداری بیشترین آسیب‌ها را متحمل شد و بیشترین محدویت‌ها نیز روی واحدهای گردشگری اعمال شده است. اولین چیزی که همیشه محدود شده، سفر بوده است و هتل‌ها نیز همیشه در این زمینه همراهی کرده‌اند. البته با توجه به اینکه امیکرون خطرپذیری پایین‌تری دارد، در صورت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی جریان زندگی مردم قطع نخواهد شد که به لحاظ اقتصادی بهترین تصمیم ممکن است. مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص میزان بازگشایی هتل‌ها تصریح کرد: مطابق آخرین آمار به دست آمده از مجموع ۲۴۰ هتل در مشهد هنوز ۵۸ هتل تعطیل است. یعنی ۲۴ درصد هتل‌های مشهد از اسفند ۹۸ هنوز بازگشایی نشده‌ و بعید می‌دانم این تعداد هتل تا نوروز بازگشایی شود. شاه‌ ولایتی بیان کرد: تجربه ۲ سال گذشته نشان داده که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. تزریق دوز سوم پرسنل‌ هتل‌ها در دستور کار قرار گرفته و بالاترین آمار تزریق واکسن نیز در اختیار هتل‌ها قرار دارد. همچنین به اذعان تمام مراکز نظارتی رعایت پروتکل‌ها در هتل‌ها در بالاترین میزان خود قرار دارد. بنابراین سفر و اقامت در هتل‌های مشهد ایمن است و امن‌ترین فضا برای اقامت محسوب می‌شود. اگر سفر به شکل ایمن انجام شود، مشکلی در انتقال ویروس کرونا ایجاد نخواهد شد.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.  با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیم‌ها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود.  با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند. 

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار خارجی
قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

به گزارش هتل نیوز، با توجه به شیوع «اُمیکرون»، سویه جدید کرونا، برای کنترل مسافران در مبادی ورودی کشور، وزارت کشور در دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، ابلاغ کرد که ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به مدت ۱۵ روز ممنوع است. همچنین ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت ۱۵ روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل دیپلمات‌های خارجی نمی‌شود. همچنین ورود اتباع خارجی (غیر از کشورهای با خطر بالا) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۰ فقط برای دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی، همچون کارت واکسن دو دُز، ارائه تست PCR منفی و انجام دوباره تست کووید در مبادی مرزی، امکان‌پذیر شده است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور، از مرزهای زمینی بدون مانع است. همچنین اتباع و مسافران مجاز به ورود، باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. همچنین برای تشدید کنترل‌ها اعلام‌ شده است از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی به هزینه خودشان، دوباره تست PCR گرفته می‌شود. افرادی  که نتیجه این تست آن‌ها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکه‌های بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود. از استانداران نیز خواسته شده در هماهنگی با قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، هیأت نظارت تشکیل داده و ارزیابی میدانی کنترل روند مراقبت بهداشتی مرزی و اعمال مقررات قرنطینه برابر دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مرزهای پرتردد را انجام دهند. همچنین از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه جدید فراهم شود. از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خواسته شده که این مقررات اطلاع‌رسانی شود تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری شود. اجرای این محدودیت‌ها در آستانه سفر شماری از گردشگران خارجی به ایران با این احتمال که در مبادی ورودی کشور دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شوند، نگرانی‌های فعالان گردشگری در کشور را تشدید کرده است و خواستار تدبیر وزارت کشور، خارجه و گردشگری در وضعیت موجود شده‌اند. محدودیت و ممنوعیت سفر به ایران در شرایطی دوباره به اجرا گذاشته شده که صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی حدود دو ماه است از سرگرفته شده. صدور این ویزا نزدیک به ۲۰ ماه با دستور ستاد ملی کرونا متوقف بود که به اعتقاد تورگردان‌ها سبب از دست رفتن بخشی از بازار گردشگری ایران شد. ویزای گردشگری ایران از پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با دستور رییس‌جمهور دوباره صادر شد که اینک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز متوقف شده است. صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۸ نخست تحت تاثیر بحران‌های سیاسی و بعد، متأثر از عالم‌گیری کرونا با رکود مواجه و متحمل خسارت سنگینی شده است. پیش‌بینی‌ها بر این بود که با از سرگیری سفرها تا بهار و پاییز سال ۲۰۲۲ جان تازه‌ای به صنعت گردشگری ایران دمیده شود.

ایجاد شده: 3/دی/1400       آخرین ویرایش: 3/دی/1400     اخبار داخلی
۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی

۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی

به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست منطقه آزاد کیش در خصوص اجرای طرح «بنزین برای همه» در این جزیره گفت با اجرای این طرح به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین اختصاص پیدا خواهد کرد. سرپرست منطقه آزاد کیش با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفت تغییر قیمت حامل‌های انرژی به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است. وی در خصوص تفاوت این طرح با طرح قبلی تخصیص سهمیه بنزین گفت در طرح قبلی بنزین به هر خودرو اختصاص پیدا می‌کرد، اما در این طرح بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد به واسطه این طرح قرار است سهمیه بنزین به هر کد ملی اختصاص پیدا کند. در واقع افراد دارای خودرو یا بدون خودرو به واسطه این طرح ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد. وی افزود امیدواریم این طرح پس از اجرای آزمایشی به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شود. لواسانی در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد مردم می‌توانند یارانه سهمیه بنزین خود را از هر کارت بانکی دریافت کنند و اگر افراد فاقد خودرو باشند، قادرند این یارانه را در اپلیکیشنی که به شکل ویژه برای آن طراحی شده بفروشند. همچنین بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی نتوانند سهمیه خود را به دیگران انتقال دهند یا نتوانند آن را بفروشند، مبلغ این سهمیه پس از مدت مشخصی به شکل فروش خودکار در حساب آنها قابل دریافت خواهد بود. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اعلام این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از ۱ سال در کشور اقامت داشته باشند می‌توانند یارانه سهمیه سوخت خود را دریافت کنند گفت با اجرای شدن این طرح جدید، رانندگان وسایل نقلیه عمومی کماکان سهمیه خود را دریافت خواهند کرد و در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی هیچ تغییری اعمال نخواهد شد، اما اعضای خانواده آنها ۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار داخلی
قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتل‌ها همواره وجود داشته‌اند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر می‌گردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شده‌اند و صدها سال است که فعالیت می‌کنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی می‌کند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعه‌های معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر می‌کردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهم‌ترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل هلند محسوب می‌شود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمی‌ترین هتل آلمان شناخته می‌شود، به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد. این مهمانسرا که سال‌ها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود می‌خواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه می‌دهد و قدیمی‌ترین هتل کشور آلمان محسوب می‌شود. این هتل دارای اتاق‌هایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانس‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین برای مهمانان خود تجربه‌ای از غذاهای بی نظیر را فراهم می‌کند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص می‌دهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاق‌ها و آپارتمان‌ها را برای یک اقامت بی‌دغدغه به مهمانان ارائه می‌دهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه می‌داد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربه‌ای تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار خارجی
انتشار استاندارد بین‌المللی " هتل‌های میراثی "

انتشار استاندارد بین‌المللی " هتل‌های میراثی "

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، طرح هتل‌های میراثی مربوط به بناهایی است که قدمت و تاریخچه فرهنگی و تاریخی دارند. برخی از این بناها ثبت ملی شده‌اند و برخی هنوز ثبت نشدند. این ساختمان‌ها با هتل‌ها، بوتیک‌هتل‌ها، خانه‌های قدیمی و اماکن بوم‌گردی متفاوت بوده و جزو هیچ‌کدام از این گروه از تاسیسات گردشگری نیستند. در جهان اسپانیا و پرتغال جزو کشورهای پیشرو در احیای و تبدیل کاربری بناهای تاریخی و باستانی به اماکن با کاربری اقامت و پذیرایی گردشگران هستند. ایران هم ظرفیت بالایی برای احیای بناهای تاریخی و فرهنگی و تبدیل به هتل در شهرهایی مانند کاشان، اصفهان، یزد و شیراز دارد که توسعه آن به سرمایه‌گذار، نقشه راه، ضوابط فنی و مهندسی، تکالیف شیوه واگذاری و نحوه بهره‌برداری و البته تدوین استانداردهای طراحی و مدیریت با محوریت حفظ اصالت بنا نیاز دارد. در همین چارچوب ضرورت استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه گردشگری و خدمات وابسته، از یک دهه پیش در دستور کار مسئولان میراث‌فرهنگی و گردشگری و سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است. دو مبحث هتل‌های میراثی و سفره‌خانه‌های سنتی از مهمترین موضوعاتی است که علاوه بر جذب گردشگر و ارائه خدمات مطلوب به آنان، در حفظ و نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی همچنین توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بسیار موثر خواهد بود. اکنون پس از تدوین و انتشار سند استاندارد بین‌المللی سفره‌خانه‌های سنتی در سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)، سند استاندارد بین‌المللی هتل‌های میراثی هم در سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) منتشر شده است؛‌ اسنادی که راهبری و مدیریت آن به عهده جمهوری اسلامی ایران بوده و روند تدوین و انتشار آن بیش از ۵ سال زمان برده است. " هنسا قادری " دبیرکمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته درباره هتل‌های میراثی اظهار داشت: گردشگران بسیاری در سراسر جهان، برای تجربه زندگی در دوران‌های تاریخی گذشته همواره در جست‌وجوی چنین هتل‌هایی هستند و حاضر اند برای آن مبالغ قابل توجهی بپردازند. ایران با داشتن هتل‌هایی با قدمت ۴۰۰ سال مانند هتل عباسی اصفهان از جمله مقصدهای مهم گردشگران در این زمینه است. دبیرکمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته (INSO/TC۲۲۸) توضیح داد: استاندارد بین‌المللی هتل‌های میراثی، دومین استاندارد بین المللی پس از استاندارد سفره‌خانه‌های سنتی است که با مدیریت ایران در کمیته گردشگری سازمان بین‌المللی استاندارد تدوین و منتشر شده است. وی افزود: تدوین سند استاندارد بین‌المللی هتل‌های میراثی از ۵ سال پیش با پیشنهاد و مدیریت دکتر مرتضی احمدی عضو این کمیته کلید خورد و با گذشتن از ۶ مرحله رای‌گیری میان کشورهای عضو ایزو به عنوان استاندارد بین المللی ایزو با شماره ۲۱۶۲۰ منتشر شد. قادری افزود: هتل‌های میراثی، عمدتا ساختمان‌های تاریخی ارزشمندی هستند که با تغییر کاربری به هتل تبدیل می شوند. با توجه به ویژگی‌های معماری این بناها، حفظ اصالت آنها و آسیب ندیدن حین تبدیل و بهره‌برداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی گفت: هتل‌های میراثی ممکن است نسبت به سایر هتل‌های هم‌درجه، محدودیت‌هایی از نظر امکانات داشته باشند که از آن جمله می‌توان به نداشتن آسانسور، پارکینگ و غیره در برخی موارد اشاره کرد. استاندارد بین‌المللی هتل‌های میراثی علاوه بر ارائه راهکارهایی برای پیش‌گیری از تخریب و آسیب به ساختمان‌های میراثی تبدیلی، راه‌حل‌هایی نیز برای جبران کمبود امکانات آنها پیشنهاد می‌دهد. دبیر کمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تدوین این استاندارد، تعیین معیارهایی برای ارائه خدمات کیفی به میهمانان به شیوه و سبک دوره تاریخی مربوط است. برای این منظور الزامات و توصیه‌هایی در خصوص تجهیزات مورد استفاده، وسایل و چیدمان هتل، لباس کارکنان، پذیرایی و نحوه ارائه خدمات مطرح است. تا کنون سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) به منظور رفع مشکلات سفره‌خانه‌های سنتی در جهان و انتخاب آگاهانه گردشگران از یک‌سو و افزایش کیفیت خدمات این نوع سفره‌خانه‌ها و فراهم آوردن تجربه‌ای مطلوب برای گردشگران از سوی دیگر، استاندارد بین‌المللی شماره ۲۱۶۲۱ را با عنوان سفره‌خانه‌های سنتی، جنبه های ظاهری، چیدمان و خدمات منتشر کرده است. همچنین استانداردهای بین‌‎المللی دیگری در ایزو مانند الزامات و راهنمایی‌هایی برای پیشگیری از انتشار کرونا واحدهای گردشگری و گردشگری درمانی- الزامات خدمات تدوین شده است که هم اکنون به منظور پذیرش به عنوان استانداردهای ملی ایران در حال ترجمه است و به زودی در کمیته ملی استاندارد طرح می‌شود. کمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته، درسال ١٣٨۵ (٢٠٠۶) و به دنبال تاسیس کمیته گردشگری ایزو زیر نظر سازمان ملی استاندارد تاسیس شد و در تدوین استانداردهای بین‌المللی این رشته مشارکت فعال دارد. اعضای این کمیته را نمایندگان سازمان‌ها و تشکل‌های دست‌اندرکار صنعت گردشگری و خبرگان گردشگری و استاندارد ایران تشکیل می‌دهند.

ایجاد شده: 16/آذر/1400       آخرین ویرایش: 16/آذر/1400     اخبار داخلی
سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود

سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود

به گزارش هتل نیوز، " حسین مدرس خیابانی " استاندار سیستان و بلوچستان با " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه دیدار و پیرامون تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گفت و گو کردند.  وی با بیان اینکه تقویت صنعت توریسم در استان می‌تواند توسعه سایر بخش‌ها را هم بدنبال داشته باشد؛ افزود: خواستار اتخاذ تدابیر ویژه به منظور ارزان سازی سفر به سیستان و بلوچستان هستیم.  استاندار با اشاره به اتصال استان به آب‌های آزاد و ارتباطات دریایی استان با کشور عمان، پیگیری‌های ویژه به منظور راه‌اندازی خط دریایی بین ایران و عمان از طریق بندر بین‌المللی چابهار به مسقط را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث پیگیری مربوط به راه اندازی کشتی کروز بین خطوط دریایی چابهار مسقط و اختصاص ۶ ماه سوخت رایگان تا زمان شکل گیری این مهم نیازمند توجه بیشتر هستیم.  مدرس خیابانی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست: برای معرفی استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه ی اقیانوس هند، دستور پیگیری لازم را صادر نماید.  وی به بیان اهمیت ارزان‌سازی سفر و پیگیری حضور ایرلاین‌های جدید پرداخت و ایجاد زیر ساختهای گردشگری از جمله هتل ، متل، بوم‌گردی و مجتمع های اقامتی تفریحی و گردشگری را یکی از خواسته‌های جدی برای تقویت گردشگری استان ذکر کرد. نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه ویژه‌ی مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان باید به عنوان هدف و مقصد گردشگری مورد توجه ویژه مسئولین کشور قرار گیرد.  مدرس خیابانی افزود: در اولین فرصت ممکن جلسه‌ای در استان با حضور سرمایه‌گذاران این حوزه تشکیل می‌شود.  وی‌ توجه به صنایع‌دستی، بسته‌بندی، بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی استان را  بسیار مهم خواند اظهار داشت: در راستای تکمیل و توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری در شهر سوخته، منطقه‌ی حوضدار، دهانه‌ی غلامان و کوه خواجه در شمال استان اقداماتی انجام شده است که می‌بایست با حمایت بیشتر این وزارتخانه، به وضعیت ایده‌آل برسد.

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400     اخبار داخلی
آتش‌سوزی در هتل صدف مهار شد

آتش‌سوزی در هتل صدف مهار شد

به گزارش هتل نیوز " خسرو طالبی " فرماندار محمودآباد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به آتش‌سوزی در هتل صدف محمودآباد، گفت: دستگاه‌های امدادرسان وارد عمل شدند و این آتش‌سوزی صددرصد و کامل مهار شد. فرماندار محمودآباد افزود: در حال حاضر به خاطر ورزش باد در محل، ۶ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از محمودآباد و شهر‌های اطراف در محل مستقر هستند تا در صورتی که مجدد آتش‌سوزی رخ دهد آن را مهار کنند. وی تأکید کرد: آتش‌سوزی در هتل صدف محمودآباد، خسارت جانی نداشت و خسارت مالی آن‌هم جزئی است. طالبی با بیان اینکه شرایط ایمنی را به‌ ویژه در ساختمان‌ها، باید مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: دوستان ما در نظام‌ مهندسی و شهرداری، باید رعایت مسائل ایمنی را تکلیف کنند، ان‌شاءالله مردم هم رعایت خواهند کرد، ما در چالوس هم‌چنین نمونه‌ای داشتیم، در شورای اداری آینده شهرستان بر رعایت بیشتر مسائل ایمنی نیز تأکید خواهیم کرد. هتل صدف شهر ساحلی محمودآباد که یکی از مهم ترین مراکز اقامتی و گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود ساعاتی قبل دچار حریق شده بود. این هتل در سال ۱۳۹۰ در زمینی مشرف به دریا با امکانات اقامتی ، خدماتی ، تفریحی منحصر به فرد افتتاح گردیده و همچنین این مجموعه دارای ۱۰۰ واحد اقامتی می باشد.

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400     اخبار داخلی
نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

به گزارش هتل نیوز، " سیدمحمد آذرکار " رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی در زمینه خسارت کرونا به این بخش گفت: تمام کسب و کارها دچار تلاطم و مشکل شدند ولی در بخش گردشگری بیشترین ضربه را داشت چرا که مسافرت‌ها به شدت کاهش داشت و حتی سفرهای ضروری نیز حذف شد. سیدمحمد آذرکار با بیان اینکه هتل‌ها برای مدت ۱۸ ماه تعطیل بودند، اظهار کرد: از سال ۹۷ هم با سیاست‌های انجام شده به دلیل مسائل اقتصادی رکود وجود داشت و مراجعه به هتل‌ها کم شده بود و کرونا تیر خلاص را وارد کرد. وی با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده بخشی مادی و بخشی فرهنگی بود و نسبت به هر هتل متفاوت است، تصریح کرد: در بخش خسارت‌های مادی هر هتل ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عدم نفع و درآمد داشت و در خراسان جنوبی ۱۰ هتل داریم که حدود ۲ تا ۳ میلیارد به صورت مجموع در ماه خسارت دیدند. به گفتۀ وی تأثیر دیگر کرونا بر هتل‌ها تعدیل نیرو بود که کارمندان آموزش دیده به دلیل نبود درآمد به سمت شغل‌های دیگری رفته‌اند و بعد از بازگشایی نیاز به نیروی کارآزموده وجود دارد. آذرکار افزود: بعد از کرونا هتل‌ها لازم است هزینه‌هایی برای آموزش دوباره نیروهای جدید، داشته باشند که زمان و هزینه می‌طلبد. زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی درباره حمایت‌ها نیز عنوان کرد: حمایت‌های زبانی و لفظی خوب بوده ولی حمایت‌های سریع و اثربخش نزدیک به صفر بوده است. آذرکار با اشاره به وامی که به مشاغل آسیب دیده پرداخت شد، بیان کرد: طبق قانون فرد نباید چک برگشتی داشته باشد و وثیقه نیز مورد نیاز بود و از آنجایی که هنوز واحدهایی مانند هتل‌ها تعطیل و دچار مشکل هستند، در صورت دریافت هم با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شدند. وی در زمینه امهال وام‌ها نیز گفت: گفته شد جریمه نمی‌خورد ولی با سود آن به پایان اقساط اضافه می‌شود که باز هم تأثیرگذار نبود. به گفتۀ وی صنعت گردشگری زمین‌گیر شده است و به چالاکی و سرعت قبل نیست و لازم است که حمایت شود تا باری دیگر سرپا بایستد. حمایت های سریع و اثربخش رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت گیری‌های مسئولان و حمایت‌های محدود، درد مشترک بین تمام استان‌ها است، گفت: حمایت‌هایی انجام شد اما  در این حوزه نیازمند حمایت ها سریع و اثربخش باشد. آذرکار بیان کرد: هتل‌ها پذیرای مهمان‌هایی بودند که جزو مسئولان و سرمایه‌گذاران هستند و همواره بهترین خدمات را ارائه کرده‌ و کار خود را  درست انجام داده‌اند و اکنون که با مشکلات مواجه اند، شایسته حمایت کارآمدتری هستند. به گفتۀ وی هتل‌ها مغازه‌های کوچکی نیستند که سریع نیروی خود را جمع و فقط مواد اولیه تهیه کنند، بلکه نیروی کارآزموده، مسائل مالیات و دارایی و حامل‌های انرژی و موارد بسیار دیگری دارند که توجه ویژه را می‌طلبد. وی اضافه کرد: در این زمینه دولت می‌تواند کمک‌هایی به هتل‌ها داشته باشد تا بتوانند از این دوران عبور کنند. مجبور به تغییر شغل می‌شویم رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی این رکود ادامه‌دار خواهد بود چرا که شاهد افزایش بیمه، حقوق کارگر، مواد اولیه و موارد دیگر هستیم که در نبود حمایت‌ها همین مقدار هم که دوام آورده‌اند، مجبور به تغییر شغل می‌شوند. آذرکار با بیان اینکه برای راه‌اندازی یک هتل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: کل درآمد ماهانه آن ۲۰۰ میلیون تومان است که بعد از ده سال هزینه راه‌اندازی آن هم در نمی‌آید. وی تأکید کرد: مسافران و گردشگران اولین محکی که مردمان آن شهر را خواهند زد از رهگذر ویترین هتل‌ها و مراکز اقامتی است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مهم وجود داشته باشد. به گفتۀ وی بخشی از مشکلات استانی نیست و نیاز به توجه ملی دارد و لازم است که دستورات ستاد کرونا تسهیل شود چرا که برای تالارها و متروها و موارد مشابه سخت‌گیری‌ها مانند هتل‌ها نیست. از ظرفیت‌های استان استفاده شود رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش گردشگری مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا گردشگر به راحتی وارد کشور و استان شود. آذرکار ادامه داد: همچنین در بخش تسهیلات و وام‌ها تغییراتی ایجاد شود و با سود کمتر و تنفس بالاتر باشد. به گفتۀ وی زمان ساخت و مجوز و راه‌اندازی هتل، حدود ۱۱ دستگاه نظارت می‌کنند ولی زمانی که نیاز به حمایت است از هیچ کدام این دستگاه‌ها خبری نیست. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مانند برداشت زرشک و زعفران و موارد دیگری که برای گردشگر جذابیت دارد، گفت: مسئولان با تبلیغات درست از این ظرفیت‌ها می‌توانند استفاده کنند تا در آینده شاهد رونق این صنعت باشیم. آذرکار  با بیان اینکه هتل‌ها سرمایه‌های یک شهر هستند، تصریح کرد: بخش گردشگری و به تبع آن هتل‌ها به یک جسم بی‌جان تبدیل شده است که اگر از ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده نشود از بین می‌رود و امکان دارد دیگر نتوان به این شرایط بازگشت.

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400     اخبار داخلی
شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲

شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد پس از آنکه شرکت موتوس آینده سفرها را مبنی بر چرخش مسافرت‌ها به سمت هیبریدی شدن بر مبنای کاری-تفریحی برآورد کرده بود، اکنون شورای جهانی سفر و گردشگری ۶ تفاوت دیگر در سبک سفرها را برای سال ۲۰۲۲ را پیش‌بینی کرده که سبک جدیدی از سفرها را ارائه می‌دهد. در واقع، همه‌گیری کرونا در جهان، علاوه بر تغییر سبک گردشگری مسافران از شهرگردی به طبیعت‌گردی، منجر به تغییر مقاصد گردشگری برون مرزی از مقاصد گردشگر پذیر پیشرفته به سمت مقاصد نوظهور شده است. این امر می‌تواند آینده بسیاری از مقاصد را کاملا تغییر دهد و منجر به توجه ویژه به مقاصد مغفول مانده شود. شورای جهانی سفر و گردشگری با همکاری گروه سفر دات کام– آژانس مسافرتی سنگاپور-، گزارش جدیدی از چشم‌انداز تغییر رفتار مسافران و روند رزرو در پساکرونا ارائه داده‌اند که براساس آن معتقدند هزینه‌های بین‌المللی سفر در سال 2022 شاید تا 94‌درصد افزایش یابد. عمده دلیل افزایش هزینه‌های بین‌المللی را می‌توان سفر به مقاصد ثانویه یا همان مقاصد کمتر دیده شده، در طول سال 2021 دانست. از هر 10 مسافر، حدود 8 نفر از آنها، سفرهای پایدار را در اولویت قرار خواهند داد .برآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که هزینه‌های بین‌المللی با رشد بسیاری همراه خواهد بود به‌طوری‌که در سال 2022 از هزینه‌های داخلی پیشی خواهد گرفت، زیرا مقاصد بیشتری محدودیت‌ها را کاهش می‌دهند و میزان واکسیناسیون همچنان در حال افزایش است. پس از کاهش نزدیک به 70 درصدی در سال 2020، هزینه‌های بین‌المللی در سال 2021 به میزان 3/ 9 درصد و در سال 2022 به میزان قابل توجه 94 درصدی افزایش خواهد یافت. با توجه به محدودیت‌های شدید و متناقض سفر در سراسر جهان، سفرهای داخلی افزایش چشمگیری داشته است، به‌گونه‌ای که میزان رزرو هتل‌های داخلی در سال جاری در مقایسه با سال 2019 افزایش 200 درصدی داشته است. از آغاز همه‌گیری، محدودیت‌های ادامه‌دار، سفرهای بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده است. در واقع اگرچه سفرهای داخلی رونق بسیاری برای بخش گردشگری فراهم می کند اما بازگشت سفرهای بین‌المللی برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد جهانی امری بسیار مهم است. بررسی‌های نهادهای بین‌المللی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که، همه‌گیری کووید-19 نحوه سفر مردم را تغییر داده است. به این شکل که، نسل‌های جوان‌تر اولین افرادی هستند که به سفر بازمی‌گردند، تقاضا برای اقامت طولانی‌تر افزایش می‌یابد و قوانین جدیدی همچون اهمیت لغو سفر بدون هزینه و افزایش پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی نیز تدوین شده است. همزمان با تداوم محدودیت‌های سفر، مسافران به‌طور فزاینده‌ای، به دنبال مقاصد ثانویه (جدید) برای انتخاب مقصد سفر برآمدند. براساس داده‌های رزرو هتل‌ها، ابوظبی در امارات، چیانگ مای در تایلند، دوحه در قطر، فلورانس در ایتالیا و فرانکفورت در آلمان محبوب‌ترین مقاصد ثانویه در کشورهای مربوطه در سال 2021 بوده‌اند. البته براساس داده‌های گروه تریپ دات کام، رزرو به مکان‌های نزدیک  و داخلی در کوتاه مدت یا میان مدت نیز در حال افزایش است. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مسافرتی جهان، رزرو جاذبه‌های طبیعت‌گردی آن در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 2020، حدود 265 درصد افزایش داشته است. طولانی‌تر شدن زمان سفر و توقف در مقصد، اشتیاق مصرف‌کنندگان برای سفر پایدارتر را افزایش داده است، زیرا بیش از 83 درصد از مسافران، سفرهای پایدار را در اولویت قرار خواهند داد. از دیگر تغییرات رفتار مسافران را می‌توان به گرایش به سمت سفرهای سبز دانست که با توجه به تقویت روند سفرهای بلندمدت، حدود 68 میلیون مسافر تصمیم بر پروازی با برچسب «انتخاب سبز» گرفته‌اند. در این پروازها، میزان تولید گازهای کربن بسیار کاهش می‌یابد. براساس این گزارش، حدود 70 درصد از مسافران بسیاری از کشورهای بزرگ همچون آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، کانادا و ژاپن قصد دارند بیشتر از پنج سال گذشته برای سفرها هزینه کنند. همان‌طور که جولیا سیمپسون رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری گفته، «هوس سفر باقی از بین نرفته، اما شکل سفرها تغییر یافته است.». در واقع پس از دو سال محدودیت در سفرها، مصرف‌کنندگان مشتاق کاوش هستند. اما باتوجه به آگاهی آنها از تاثیرات عادات سفر خود بر جهان، ترجیحات، نیازها و خواسته‌های آنها نیز تغییر کرده است. براین اساس بخش‌های نوظهور گردشگری در حال شکل‌گیری است. همچنین براساس اظهارات جین سان، مدیر عامل گروه تریپ دات کام، مسافران در سراسر جهان اشتیاق فراوانی برای سفرهای داخلی و خارجی دارند، از این رو در سال 2022 شاهد حجم عظیمی از تقاضای سفرها خواهیم بود و جهان باید با روندهای در حال ظهور صنعت گردشگری سازگار شود. براساس آخرین تحقیقات شورای جهانی سفر و گردشگری سال 2022 با بهبود جهانی سفر همراه خواهد بود و برآوردها نشان می‌دهد که سال 2021 با افزایش 7/ 30 درصدی و سال 2022 با افزایش 7/ 31 درصدی در تولید ناخالص داخلی جهان همراه خواهد بود.

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400     اخبار خارجی
اردبیل آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است

اردبیل آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " نادر فلاحی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل صبح روز ۱۱ آذرماه در نشست بررسی برنامه‌های بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌هایبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح روز ۱۱ آذرماه در نشست بررسی برنامه‌های بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش گردشگری آمادگی لازم برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را داریم که در راستای رونق این بخش در استان باید حضور در رسانه‌ها بیش از گذشته تقویت شود.»  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر اهمیت معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی گفت: «در این زمینه باید اقدامات به صورت گسترده باشد تا شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان در ایام پساکرونا باشیم.»  او از آمادگی لازم اردبیل برای پذیرش اتباع آذری خبر داد و افزود: «ورود اتباع آذری به استان یک ظرفیت مهم در بخش گردشگری بوده که باید در راستای بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت برنامه‌ریزی لازم انجام شود.»  فلاحی با اشاره به رویداد «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت کشورهای عضو اکو» بیان کرد: «در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها باید مدون و منسجم باشد تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را از میزبانی این رویداد مهم گردشگری داشته باشیم.»  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری در راستای معرفی جاذبه‌های استان ادامه داد: «در راستای خدمات‌رسانی مناسب و جلب رضایت مردم و گردشگران انتظار می‌رود بازدیدها و نظارت بر مراکز تفریحی، آب‌درمانی‌ها و مراکز اقامتی به صورت مداوم و مستمر انجام شود.»

ایجاد شده: 12/آذر/1400       آخرین ویرایش: 12/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...