نتایج جستجو...
تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتل‌نیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتل‌های بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هم‌اکنون 190 هتل، 450 هتل‌آپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانه‌مسافری فعالیت می‌کنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکت‌های اقماری تشکیل می‌شوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمی‌شود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح می‌شود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.

ایجاد شده: 3/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397     اخبار داخلی
گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در این نشست، اظهار داشت: خدا را شکر که در مسیر تشکیل وزارت گردشگری یک گام به جلو برداشته و کلیات طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. حال فرصت آن است تا در جهت پویایی و تاثیرگذاری این وزارتخانه، اقداماتی انجام شود. دکتر “سلمان خدادادی” ابراز داشت: رای‌گیری، بحث و تبادل نظر ماهیت کار مجلس است. خوشبختانه اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح همراه و موافق بوده و نمایندگان مخالف نیز در نهایت قانع شدند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی بخش‌های حاکمیتی و دولتی همواره از طرح تشکیل وزارت گردشگری حمایت کرده‌اند زیرا تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند گشایشی باشد در مسیر توسعه گردشگری کشور. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را به فال نیک می‌گیریم ولیکن از سوی دیگر بخش خصوصی نیز بایستی دارای این آمادگی باشد تا مشکلات وموانع هر چه سریعتر برطرف شود. وی در پایان گفت: بخش خصوصی نیازمند یک تشکل سیاسی قوی با حضور همه فعالان این حوزه است تا در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و اقدام نماید.

ایجاد شده: 2/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397     اخبار داخلی
صنعت گردشگری عاملی موثر بر سیاست، اقتصاد و اشتغال کشورهاست

صنعت گردشگری عاملی موثر بر سیاست، اقتصاد و اشتغال کشورهاست

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست، اظهار داشت: صنعت گردشگری در تمامی کشورهای دنیا عاملی موثر در سیاست، اقتصاد و اشتغال است. برای مثال در کشور ترکیه، رئیس‌جمهور فقط برای حفظ منافع ملی و از دست ندادن میلیون‌ها گردشگر مجبور به عذرخواهی از رئیس‌جمهور روسیه می‌شود. مهندس “محمد محب‌خدایی” ابراز داشت: در دنیای امروزی گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی شناخته می‌شود. در کشور مالزی تمامی بخش‌ها با وزارت گردشگری پیوستگی دارند و هر تصمیمی بایستی با هماهنگی وزارت گردشگری باشد ولیکن در ایران هیچ حمایتی از این صنعت نشده است. وی در خصوص تشکیل وزارت گردشگری نیز گفت: اگر قرار باشد صرفا نام سازمان به وزارتخانه تغییر پیدا کند هیچ اثر و نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. بنابراین بیش از هر چیز نیازمند آسیب‌شناسی قوانین و مقررات موجود در حوزه گردشگری هستیم. معاون گردشگری کشور ضمن تقاضا از نمایندگان مجلس جهت تصویب قوانین قوی در زمینه صنعت گردشگری، اظهار داشت: امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که قانون‌گذاری پلی باشد برای تردد تمامی ذی‌نفعان گردشگری در حوزه‌های مختلف نظیر گردشگری سلامت، گردشگری غذا و … وی همچنین گفت: امیدوارم ورای هر تصمیمی که برای صنعت گردشگری اتخاذ می‌شود، نگاه به این صنعت علمی، تخصصی، فراتر از یک حوزه خاص و به عنوان جایگزینی برای صنعت نفت باشد. وی در پایان در خصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، گفت: از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که نرخ مالیات بر ارزش افزوده تمامی تاسیسات گردشگری را به صورت ترجیحی، محاسبه کند.

ایجاد شده: 2/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397     اخبار داخلی
رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابک‌سازی دولت می‌شود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز می‌تواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشته‌ایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونه‌ای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانه‌ها تاکنون پاسخگو بوده‌اند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها نمی‌توانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمی‌شود. “علی وقف‌چی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتناب‌ناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیت‌زدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران می‌شود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچک‌سازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است. “علی معین‌زاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتل‌های یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتل‌های پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتل‌های یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتل‌های پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد. وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتل‌های یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتل‌های چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتل‌های کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است. “علی معین‌زاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیات‌مدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران + گزارش تصویری

نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران + گزارش تصویری

نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، صبح امروز با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و اعضای شورای سیاست‌گذاری در محل سالن “ملل” هتل هویزه تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست خبری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معاون گردشگری استان تهران، مدیر اجرایی و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، حضور داشتند. علیرضا دژبد؛ مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران ضمن معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه، نخستین رویداد نمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی در صنعت هتلداری ایران است. مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران، ابراز داشت: همایش تخصصی هتلداری با هماهنگی جامعه هتلداران ایران در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و همچنین گروه هتل‌های کوثر نیز به عنوان اسپانسر ویژه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. دلاور بزرگ‌نیا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه نیز در اظهاراتی کوتاه گفت: در دنیای امروزی هتلداری یک علم محسوب می‌شود و مستلزم نگرش حرفه‌ای و تخصصی است. در واقع نگاه ما به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی بایستی علمی، مدرن، تخصصی و بر اساس میراث ملموس و ناملموس فرهنگی ما باشد. وی در ادامه افزود: در صنعت گردشگری و هتلداری نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی در نوع نگرش خود داریم و در مرحله بعدی نیز بایستی این نگرش را اجرایی کنیم. برگزاری این نمایشگاه تخصصی یک نقطه شروع برای این تحول است که بایستی در تمامی حوزه‌ها دنبال و پیگیری شود. در ادامه گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست خبری را ملاحظه می‌فرمایید.

ایجاد شده: 30/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1397     اخبار داخلی
بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانه‌های مسافر در سطح استان سامان‌دهی و از صدور مجوز برای خانه‌های مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامه‌ریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌ها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به‌ منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397     اخبار داخلی
ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردین‌ماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشان‌دهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامت‌های نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استان‌های گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استان‌های همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محب‌خدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام می‌شود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 18/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397     اخبار داخلی
شاهین وثوق؛ مدیر ایرانی مجموعه اقامتی Club Center در Orange County آمریکا: هر روز یک هدیه است

شاهین وثوق؛ مدیر ایرانی مجموعه اقامتی Club Center در Orange County آمریکا: هر روز یک هدیه است

شاهین وثوق؛ مدیر مجموعه تفریحی و اقامتی Club Center در Orange County آمریکاست. بسیاری از میهمانان او از بزرگان و تاثیرگذاران Orange County هستند. به گزارش هتل‌نیوز ، وی که در تهران متولد و دوران کودکی خود را در ایران سپری کرده، معتقد است برای فعالیت در صنعت هتلداری زاده شده است زیرا میهمان‌نوازی در خون اوست و در خانواده او موروثی است. زمانی که پسر کوچکی بود و در تهران زندگی می‌کرد، علاقه فراوانی به کمک به پدر و مادرش داشت و به همین خاطر است که به گفته خودش باور نمی‌کند که در به دست آوردن شغل میزبانی برای امرار معاش، فقط شانس دخیل بوده باشد. در ابتدا مصاحبه به شوخی می‌گوید اگر همین الان به خانواده‌ام تلفن کنید و بگویید در حال رفتن به سمت خانه آنها هستید، وقتی به آنجا برسید با ظرفی از میوه تازه و شیرینی بر روی میز مواجه خواهید شد و اولین پرسش این خواهد بود: برای خوردن چه چیزی برای شما درست کنم؟ “شاهین وثوق” هم‌اکنون مدیریت یک مجموعه تفریحی و اقامتی در Orange County را بر عهده دارد. یک مکان اجتماعی با پرستیژ که پیش از او توسط آقای Henry T.Segerstrom تاسیس شده است. وی در خصوص اهمیت میهمان‌نوازی می‌گوید: جواب هر سوالی همیشه “بله” است. از کارمندانم خواسته‌ام که همواره به دنبال حل مشکلات باشند. اگر مثلا یک میهمان کیک خواست، باید راهی پیدا کنیم که بگوییم بله، سرآشپز کیکی خواهد پخت. اگر سرآشپز فرصت پخت کیک را نداشت، باید یک کیک برای میهمان خریداری شود. “شاهین وثوق” ادامه می‌دهد: به خاطر سپردن این موضوع که کدام میهمان تنها یک قالب یخ با نوشیدنی خود می‌نوشد و کدام میهمان اصلا یخ در نوشیدنی خود نمی‌اندازد، تنها بخشی از وظیفه کارمندان من است. او در مورد سابقه کاری خود در حوزه هتلداری و میهمان‌نوازی، گفت: زمانی که بیشتر از 15 سال نداشتم و تنها دو سال پس از اینکه خانواده‌ام از ایران به واشنگتن آمدند، کار خود را از ظرفشویی در هتل Marriott آغاز کردم. پس از آن و وقتی که در دانشگاه A&M تگزاس مشغول تحصیل در رشته بیزینس بودم، یک کافه را اداره می‌کردم. مدیریت در واحد اقامتی مانند Club Center همان قله‌ای است که همیشه به دنبال آن بوده است. شاهین وثوق در خصوص این موضوع، اظهار داشت: وقتی در اینجا هستم، خودم را فراموش می‌کنم. لابی این اقامتگاه مانند یک نسخه واقعی از LinkedIn است. اینجا محل ایجاد ارتباطات کاری است و من از ایجاد روابط لذت می‌برم. خلوتگاه شما کجاست؟ حیات پشتی؛ یک محل نشستن بسیار راحت و یک آلاچیق مشرف به منظره تپه‌ها رو به غرب دارم. دوست دارم که فقط در آنجا بنشینم و به غروب آفتاب خیره بشوم. اگر آزاد بودید چه می‌کردید؟ فکر کنم می‌رفتم و فیلم می‌دیدم. کمدی و اکشن را دوست دارم. مکان مورد علاقه شما کجاست؟ کافی شاپ پاول در Fountain Valley یک کافه کوچک و دنج است. تجملاتی در کار نیست. صاحب آن یک عضو سابق نیروی دریایی است. از فرزندانتان چه چیزی یاد گرفتید؟ با موسیقی که دوست داشتند به آنها نزدیک شدم. این روزها به Fall Out Boy و Snow Patrol گوش می‌دهم. نکته مورد علاقه شما در مورد Orange County چیست؟ این منطقه از لحاظ نژادی بسیار متنوع است و از اقوام مختلف در این منطقه حضور دارند که این یعنی غذاهای خوشمزه. رستوران‌های عالی بسیار زیادی در اطراف هستند. اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانید؟ با خانواده‌ام هستم. دخترم و همسرش در Scottsdale زندگی می‌کنند. پسرم در نیویورک زندگی می‌کند. هر یک یا دو هفته د رمیان به پدر و مادرم سر می‌زنم. آنها در Irvine زندگی می‌کنند. پدرم 93 سال و مادرم 84 سال دارد. سخن پایانی؟ هر روز یک هدیه است

ایجاد شده: 26/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396     اخبار داخلی
مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان؛ ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اقامت مسافران نوروزی

مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان؛ ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اقامت مسافران نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان اظهار داشت: آخرین نشست هماهنگی اعضای اتحادیه هتلداران استان اصفهان در سال 96 روز پنجشنبه هفته گذشته مورخ 24 اسفندماه به میزبانی هتل پیروزی اصفهان برگزار شد. “مهدی نریمانی” ابراز داشت: در این نشست که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری، رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه هتلداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل هتل‌های زیرمجموعه اتحادیه هتلداران اصفهان برگزار شد، اعضا در رابطه با اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو جهت ایام نوروز و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به همزمانی این روزها با ایام شهادت امام هادی ( ع ) تمامی حاضرین در این جلسه متعهد شدند تا اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های مناسب برای حفظ احترام این روزها را در دستور کار خود قرار دهند. “مهدی نریمانی” در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در صنعت هتلداری کشور از جمله شهر اصفهان، گفت: متاسفانه در شرایطی که ایام نوروز جزو بازه زمانی پیک سفر در شهر اصفهان محسوب می‌شود و هتلداران از ماه‌ها پیش برای این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند، شاهد این هستیم که در رابطه با بحث اقامت مسافران نوروزی موازی‌کاری صورت گرفته و دستگاه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، مشکلات زیادی را برای هتلداران استان به وجود آورده‌اند. وی در ادامه در واکنش به ابلاغیه معانت گردشگری کشور در رابطه با غیرقانونی بودن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس، گفت: این ابلاغیه فقط توسط سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، ابلاغ شده است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. از سوی دیگر هیچ ساز و کاری در خصوص نحوه جلوگیری از اقامت میهمانان غیر فرهنگی در مدارس تدوین نشده است. “مهدی نریمانی” مهمترین مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان را ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اسکان و اقامت مسافران نوروزی برشمرد و افزود: در آستانه ایام نوروز به عنوان فصل پیک سفر، 70 درصد از ظرفیت هتل‌ها و واحدهای اقامتی رسمی استان اصفهان خالی است و این در شرایطی است که شاهد هستیم علاوه بر مدارس، خانه‌های اجاره‌ای و اقامتگاه‌های دولتی، مسافران در مساجد و امامزاده‌های شهر نیز اسکان یافته و هیچ برخورد و نظارتی در خصوص این اقدام صورت نگرفته است. وی افزود: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی، موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی است ولیکن شاهد هستیم که این وزارتخانه بدون هیچ نظارت و ساماندهی وارد بحث اقامت شده و امسال نیز بیش از 12 هزار مدرسه و 100 هزار کلاس درس را به این موضوع اختصاص داده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان در پایان گفت: از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت گردشگری در کشور، تقاضا داریم تا به طور جدی به موضوع فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه اسکان گردشگران و همچنین فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، ورود پیدا کرده و صنعت هتلداری کشور را از وضعیت نامساعدی که درآن قرار گرفته است را نجات دهند.

ایجاد شده: 26/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396     اخبار داخلی
دکتر جمشید حمزه‌زاده: سال 97، سال ورشکستگی و تعطیلی هتل‌های ایران است

دکتر جمشید حمزه‌زاده: سال 97، سال ورشکستگی و تعطیلی هتل‌های ایران است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی، اظهار داشت: سال 97 سال ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از هتل‌های ایران است ولی با این وجود سازمان میراث فرهنگی خبر از احداث چندین هتل در ایران می‌دهد. “جمشید حمزه‌زاده” ابراز داشت: در شرایطی که صنعت هتلداری ایران در طول سی سال گذشته هیچ زمانی مثل الان دچار مشکلات نبوده است، متاسفانه شاهدیم که نگاه واحدی میان دستگاه‌های کشور در راستای منافع ملی و توسعه گردشگری وجود ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود. “حمزه‌زاده” افزود: هم‌اکنون 850 هتل در سراسر کشور در حال احداث است و با توجه به کاهش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها طی سه سال گذشته و همچنین کاهش پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال قبل، سال 97 سال ورشکستگی بسیاری از هتل‌ها خواهد بود. وی در پایان گفت: در تهران تعدادی از هتل‌ها به فروش گذاشته شده است، در مشهد نیز 80 هتل در آستانه واگذاری و 5 هتل نیز تعطیل شده است.

ایجاد شده: 22/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...