به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " اکبر بهنام جو " استاندار اردبیل در آیین افتتاح فاز اول پیست اسکی اوجور، این ظرفیت را در رونق گردشگری و کسب و کار در فصل زمستان بسیار با اهمیت خواند. وی افزود: با اینکه در نیمه اول سال استان اردبیل حدود هفت میلیون مسافر و گردشگر را پذیرا بوده، ولی بهدلیل عدم استفاده از پتانسیلها در راستای توسعه گردشگری زمستان، در این فصل گردشگری عملا تعطیل میشود. استاندار اردبیل با اشاره به وجود ۱۴ الی ۱۵ هزار تخت اقامتی در سرعین، نبود گردشگر در فصل زمستان را نقیصه گردشگری استان عنوان کرد و راه اندازی پیستهای اسکی را گامی مهم در راستای رونق گردشگری زمستان دانست. بهنام جو به اجرای چندین طرح گردشگری زمستانی و پیست در استان اشاره کرد و از اجرای پیست اسکی در منطقه شابیل و خلخال که سرمایهگذاری آنها شروع شده، خبر داد. وی اظهار کرد: اقدام سرمایهگذاران گامی برای رونق گردشگری و سوددهی به استان بوده و باید دست سرمایهگذاران را بگیریم. استاندار اردبیل افزود: اماکن گردشگری در دراز مدت سودده بوده و بیشترین سود در ابتدای امر از محل ورود مسافران به سایر حوزهها عاید میشود. وی با اشاره به رشد سه درصدی صنعتی استان و کسب رتبه اول در صدور پروانه بهره برداری،گفت: سوداوری و اهمیت گردشگری کمتر از صنعت نیست ولی در دراز مدت برای استان سودآوری به دنبال دارد. بهنام جو اظهار کرد: پیست اسکی اوجور از جمله اماکن گردشگری است که ظرفیت خوبی برای استقبال از گردشگران خارجی بوده و لازم است طرح توسعه آن از جمله هتل، مکان آموزشی و رستوران با همکاری دستگاهها و سرمایه گذار اجرایی شود. وی از اجرای جاده دسترسی آسفالته با همکاری راه و شهرسازی خبر داد و گفت: آسفالت جاده دسترسی این پیست شهریور ماه به اتمام میرسد و اتصال راه آلوارس به اوجور با اینکه هزینه بالایی دارد، ولی در حال اجرا است. وی بیان کرد: در هیچ جای دنیا پیست اسکی و آبگرم با هم در یک نقطه وجود ندارد و این ظرفیت مختص منطقه بوده که باید از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری استفاده شود تا بتوانیم منطقه را رشد دهیم. بهنام جو تصریح کرد: همزمان با خرداد ماه و زمانی که بیشتر نقاط کشور گرم است، در این نقطه برف وجود دارد و اسکی بازان تا پایان خرداد میتوانند اسکی کنند.
ایجاد شده: 3/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 3/خرداد/1400 اخبار داخلی
با نزدیک شدن فصل سفرهای تابستانی، در بسیاری از کشورها دیپلماسی گردشگری بر پایه واکسن را آغاز کردهاند. در ایران هنوز برنامه مشخصی برای ورود گردشگران خارجی وجود ندارد و مرزها حدود ۱۵ ماه است که به روی گردشگران بسته است. به گزارش هتل نیوز، اتحادیه اروپا که مدتها است فقط به شهروندان هفت کشور اجازه داده برای تعطیلات یا به دلایل غیرضروری به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه سفر کنند، با نزدیک شدن فصل پرسفر تابستان تصمیم گرفته مرزهایش را به روی مسافران از مبدأ کشورهای کمخطر به لحاظ شیوع ویروس کرونا، باز کند. از سوی دیگر «گواهی دیجیتالی کووید» را برای رفت و آمد گردشگران و شاغلان در بین کشورهای اتحادیه صادر کند. پیش از این توافق کلی اروپا، بسیاری از کشورها که اقتصادشان بر پایه گردشگری است، تصمیم به بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران واکسینهشده و یا از مبدأ کشورهای کمخطر کرونا گرفته بودند؛ امارات متحده عربی، روسیه، یونان، اسپانیا، ایتالیا، قبرس و مالدیو از جمله این کشورها هستند. کشورهای آفریقایی از جمله کنیا، ماداگاسکار و تانزانیا نیز مدتهاست پذیرش گردشگران با دو تست کووید، هنگام ورود و خروج را آغاز کردهاند. در بین کشورها، چین بیشتر از سایرین برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران و سفرهای غیرضروری ملاحظه و مقاومت نشان میدهد. البته که اقتصاد گردشگری داخلی در چین از رونق و گسترش فراوانی برخوردار است. وزارت حمل و نقل این کشور گزارش کرده که در تعطیلات عید بهاره چینی در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵۰ میلیون نفر در داخل این کشور سفر کردهاند. دولت چین که پیشبینی میکرد بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون چینی در آن تعطیلات به سفر روند، از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند. در چین تا کنون نزدیک به ۴۶۷ میلیون دوز واکسن کووید تزریق شده است. دولت این کشور اعلام کرده که روزانه به ۱۴ میلیون نفر واکسن تزریق میکند. سرعت در واکسیناسیون باعث شده در تعطیلات پنجروزه ماه می، همزمان با روز جهانی کارگر، بیش از ۲۰۰ میلیون چینی در داخل این کشور سفر کنند. ترکیه نیز درحالیکه حدود ۱۴ درصد از جمعیتش را واکسینه کرده، از دیپلماسی گردشگری بر پایه ایمنی واکسن خبر داده است. مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری و مدیر پیشین گردشگری منطقه آزاد ارس ـ در اینباره به ایسنا میگوید: با آغاز فصل گردشگری تابستان، وزارت فرهنگ و گردشگری و وزارت امور خارجه ترکیه، تماسهای فشرده و مکرری را با کشورهای گردشگرفرست، از جمله روسیه، آلمان و انگلیس با هدف تشریح «الزامات گواهی گردشگری ایمن» آغاز کرده است. این اقدام برای نجات صنعت گردشگری در ترکیه انجام میشود. او با استناد به گزارش روزنامههای ترکیه، اظهار میکند: روند واکسیناسیون کارکنان بخشهایی که با گردشگران در ارتباط هستند، تا پایان ماه جاری به پایان میرسد. واکسیناسیون کارکنان حوزه گردشگری از ۷۰ درصد فراتر رفته است. عباسی میگوید: نمایندگان حوزه گردشگری ترکیه معتقدند با تکمیل واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در این کشور، آنها در سطح بینالملل، یک مزیت رقابتی کسب میکنند. موبررا ارسین ـ رییس اتحادیه هتلداران ترکیه (TÜROB) ـ نیز با اشاره به اینکه مقامات دولتی این کشور تلاش گستردهای برای گشودن ترافیک گردشگری در سطح بینالمللی آغاز کردهاند، به یک روزنامه ترک گفته است: پایان واکسیناسیون نیروهای فعال در بخش گردشگری ترکیه، سبب روحیهای مضاعف برای این بخش خواهد شد. ضمن اینکه ابزار بازاریابی بسیار مهمی برای گردشگری ترکیه در سطح بینالمللی محسوب میشود. ارسین با بیان اینکه آنها انتظار دارند در پایان قرنطینه کامل ترکیه، تعداد افراد مبتلا به کرونا در این کشور کاهش یابد، اظهار کرد: از آوریل ۲۰۲۱ واکسیناسیون کامل کارکنان فعال در بخش گردشگری آغاز شده است. برنامه واکسیناسیون شامل راهنماهای حرفهای و همچنین کارمندان شرکتهای هواپیمایی، فرودگاهها، مراکز اقامتی، آژانسهای مسافرتی، رستورانها، کافهها، وسایل نقلیه تور و ترانسفر، مراکز تفریحات دریایی، پارکهای موضوعی، مراکز برگزاری کنفرانس و مراکز هنری است. برنامهریزی شده است که واکسیناسیون تمام پرسنل گردشگری در ترکیه تا پایان ماه می به پایان برسد. واکسیناسیون کارکنان این بخش اطمینان زیادی را در مهمانان داخلی و خارجی به وجود میآورد. هدیه گورال گور ـ مدیرعامل یک گروه هتلی در ترکیه ـ نیز امیدوار است با واکسیناسیون کامل فعالان صنعت گردشگری در این کشور، سیگنالهای گشایش سفرها از ابتدای تابستان دریافت شود. او به یک روزنامه چاپ ترکیه گفته است: ما در تلاش هستیم تا سریعا کار را آغاز کنیم. یونان و اسپانیا مهمترین رقبای ترکیه هستند، ما از نزدیک وضعیت رقبا را دنبال میکنیم و با شور و اشتیاق در حال مشاهده اقدامات بجای دولت ترکیه در این زمینه هستیم. نقش صنعت گردشگری را در کاهش کسری بودجه به نفع اقتصاد ترکیه میدانیم. احیای دوباره صنعت گردشگری بسیار مهم است. کشوری مثل مصر که سهم اندکی در بازار گردشگری داشته و جایگاه چندانی در رزرواسیون سفر و هتل نداشته، حالا توانسته مورد توجه گردشگران اروپایی قرار گیرد، ما میخواهیم با واکسیناسیون و صدور گواهی گردشگری ایمن، خود را از چنین رقبایی متمایز کنیم. شکیب آوداگیچ ـ رییس اتاق بازرگانی استانبول ـ هم با این پیشبینی که با آغاز سفرهای تابستانه به ترکیه، درآمد ماهانه گردشگری در این کشور به ۷.۵ میلیارد دلار میرسد، گفت: ضروری است برای تسریع در جذب گردشگران خارجی، تعداد مبتلایان کرونا به کمتر از پنجهزار نفر در روز برسد. او با اشاره به برنامه ترکیه برای جذب ۳۰ میلیون گردشگر، اظهار کرد: اکنون و پس از پایان قرنطینه کامل، اگر اقدامات را رعایت نکنیم، میتوانیم با ۴۰ هزار و یا ۵۰ هزار مبتلا به کرونا مواجه شویم. ممکن است با دشواریهایی روبهرو شویم که فراتر از مشکلات امروز باشد. بنابراین ما باید با همدلی و تلاش، بر این روند به موثرترین روش غلبه کنیم. در ایران نیز فعالان گردشگری از دولت درخواست کرده بودند واکسیناسیون صنعت گردشگری را در اولویت قرار دهد. معاون گردشگری در همین رابطه گفته است: موضوع در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری از طریق دو مسیر وزارت بهداشت و شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است. تیموری همچنین گفته که درباره اجازه ورود به اتباع کشورهایی که واکسینه شدهاند و به نوعی تهدید و نگرانی برای جامعه ایرانی ایجاد نمیکنند، با وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و رییسجمهوری مکاتباتی داشته است. درخواست برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران واکسینهشده از سال گذشته مطرح شده، اما هنوز پاسخ مشخصی به آن داده نشده است. ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی را برای اتباع خارجی متوقف کرده است. فعالان گردشگری میگویند نداشتن برنامه مشخص برای بازگشایی مرزها و ازسرگیری دوباره صدور ویزا باعث شده بسیاری از گردشگران که قبلا قصد سفر به ایران داشتند، مقاصد دیگری را جایگزین کنند. منبع : ایسنا
ایجاد شده: 1/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از جام جم، امروزه مراکز تجارت جهانی نقش مهمی در تقویت مبادلات بازرگانی و اقتصاد کشورها ایفا می کند. شهر مشهد با توجه به حضور سالانه حدود 30 میلیون زائر داخلی و 400 الی 500 هزار زائر خارجی، دارا بودن بیشترین امکانات اقامتی ایران، وجود 10 دفتر سرکنسولگری و کنسولگری، وجود جاذبه های توریستی، هم مرزی با کشورهای در حال ساخت و بازارهای مناسب، وجود پروازهای متعدد داخلی و خارجی( حدود 230 پرواز) در روز، وجود امکانات حمل و نقل ریلی و جاده ای مناسب، حضور واحدهای صنعتی فعال به ویژه در بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در تجارت کشورمان ایفا کند. این درحالی است که سایت نمایشگاه بین المللی مشهد با مساحت نزدیک به 55 هکتار، علیرغم فاصله از مرکز شهر، دارای دسترسی مناسب به بزرگراه بوده و همچنین به علت ارتباط نزدیک این سایت با ایستگاه قطار شهری یک ارتباط سریع و خالی از ایجاد آلاینده های محیط زیست با مرکز اصلی شهر و فرودگاه بر قرار کرده است. بر همین اساس طرح احداث مرکز تجارت جهانی مشهد شامل برج تجاری 27 طبقه با زیر بنای کل 59090 متر مربع با کاربری مرکز دفاتر اداری - تجاری، نمایندگی های شرکت ها ی بین المللی و تالار همایش به عنوان شاخص و المان مجموعه در نظر گرفته شده است. در کنار این برج 27 طبقه مرکز نمایشگاهی با 100 هزار متر مربع دارای 8 سالن نمایشگاهی با متراژ 80000 مترمربع، فضای باز نمایشگاهی با متراژ 20000مترمربع، ساختمان اتاق بازرگانی 7800 متر مربع در 6 طبقه احداث خواهد شد. همچنین در راستای ارائه خدمات هتلینگ نیز مجموعه هتل ها، شامل هتل 5 ستاره 14 طبقه با زیر بنای کل 20020 متر مربع وهتل 3 ستاره 12 طبقه با زیر بنای کل 14180متر مربع در این سایت احداث می شود. مرکز تجارت جهانی مشهد در کنار برج 27 طبقه، فضاهای نمایشگاهی و هتل ها دارای مجموعه رستوران هایی شامل رستوران لوکس 2 طبقه با زیر بنای کل 2790 متر مربع، رستوران گردان، حلقه ای شیشه ای بر فراز کوه گرانیتی منحصر به فرد با زیربنای 2000 متر مربع و فضا سازی اختصاصی به وسعت 20000 متر مربع ،مجموعه رستوران های ملل با زیربنایی در مجموع برابر با 4000متر مربع،مجتمع اداری، همایشی و فرهنگی و همچنین نمایشگاه دائمی در 4 طبقه با زیر بنای کل 3630 متر مربع خواهد بود. گفتنی است که عملیات اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی مشهد،طی چند روز آینده و با حضور یکی از مسئولان کشوری آغاز خواهد شد.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی دلیل اصلی شیوع ویروس کروناست و فرقی نمیکند که پروتکل در جریان سفر نقض شود و یا در شهر محل زندگی. متاسفانه مسئولان ما معمولاً میخواهند به جای حل کردن مشکل، صورت مسئله را پاک کنند. چه بسا عدم رعایت پروتکل در شهر محل زندگی بیشتر هم باشد. چون ما در شهر محل زندگیمان مواجهات گستردهتری داریم. چه برای انجام امور اداری و چه دیگر مسایل روزمره و دیدوبازدیدهای خانوادگی. اینها بسیار پُرخطرتر از سفرهای برونشهری هستند. بنابراین انداختن تقصیرها به گردن صنعت گردشگری فقط پاک کردن صورت مسئله و نوعی عوامفریبی است. او در ادامه گفت: خطر انتقال ویروس توسط ساکنان یک شهر به همدیگر دو برابره خطر انتقال ویروس از طریق مسافران است. متاسفانه مسئولان ذیربط توجه ندارند که با ممنوعیت سفر نه تنها مشکل را حل نمیکنند بلکه یک صنعت را نابود میکنند. آنها با این ممنوعیتها زمینههای بسیار مساعد یک صنعت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی را از بین میبرند. باید توجه داشته باشیم که سفر با دورهمی فرق میکند. در دورهمیها و مهمانیها و جشنها افراد زیادی در یک مکان جمع میشوند و زمینه انتقال ویروس را فراهم میکنند اما سفر یک خانواده -فرض کنید- چهار نفری که در خانه هم در کنار هم زندگی میکنند و حالا تصمیم گرفتهاند در ماشین کنار هم بنشینند و راهی سفر شوند و در مقصد هم به هتل بروند، چه خطری دارد؟ هتلها هم که از نظر رعایت پروتکل بهداشتی ایمنترین اقامتگاه هستند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه بعد از عید امسال اکثر شهرهای ایران قرمز شدند، افزود: آیا کل شهرهای کشور مقاصد گردشگری بودند؟ میدانیم که نه! این نشان میدهد که موضوع اصلاً سفر نبوده بلکه عدم رعایت پروتکلها در مهمانیها و دورهمیهای خانوادگی و مسائلی از این دست بوده است؛ در حالیکه مسئولان ذیربط سعی کردند همه کاسهکوزهها را بر سر صنعت گردشگری بشکنند. استدعای ما این است که مسئولان ذیربط در زمینه صنعت گردشگری قدری دست از این عوامفریبی بردارند و کارشناسانهتر برخورد کنند. بیگی در پایان واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری از جمله هتلها را بسیار مهم دانست و یادآور شد که برای حفظ ایمنی سفرها لازم است این امر در اولویت قرار گیرد. او در پایان ضریب اشغال هتلهای اصفهان را در نوروز امسال زیر ۱۰ درصد عنوان کرد و این را در تاریخ صنعت هتلداری –به جز نوروز سال گذشته- بیسابقه دانست.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " علی اصغر مونسان " وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور از دو هتل در حال ساخت آسمان با زیربنای 33 هزار متر مربع و پالاس با زیربنای 31 هزار متر مربع بازدید کرد. وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور از افتتاح ٢٠٠ طرح گردشگري در سطح كشورتا پایان دولت دوازدهم خبر داد و با بيان اينكه طرح هاي متعدد گردشگري به ارزش حدود 150 هزار میلیار تومان در سطح كشور در حال اجرا است تصریح کرد: تنها در دولت دوازدهم بیش از 450 هتل و اقامتگاه در کشور به بهره برداری رسید و 2هزار و 200 واحد بومگردی به ظرفیت های زیرساختی کشور اضافه شد . عدد تخت های اقامتي کشور نيز از 280 هزار به بیش از 420 هزار عدد افزایش یافت. مونسان با اشاره به اینکه مناطق آزاد ظرفیت بالایی برای توسعه همه جانبه کشور دارند گفت: سعی كرديم تا از منافع مناطق آزاد به ویژه جزيره کیش كه مهمترين محور فعاليت هاي آن گردشگري است در کمسیون اقتصادی دولت دفاع كنيم . وی با اشاره به مباحث مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور گفت: وزیر محترم اقتصاد برای بررسی هرچه بیشتر این موضوع سفری به جزیره کیش خواهند داشت. لازم به ذكر است هتل آسمان با دارا بودن 305 اتاق، بالغ بر 600 تخت اقامتی15، سوئیت شامل دیپلمات، ، معمولی، دوبلکس، پرزیدنت با اتاق محافظ و دفتر کار،دو رستوران گردان،13 واحد تجاری، سالن 500 نفره همایش، سالن کنفرانس، استخر روباز،باشگاه بدنسازی، کافی شاپ، سالن های ماساژ و حمام ترکی در آینده ای نزدیک به گردشگران خدمات ارائه خواهد کرد. همچنین هتل پالاس کیش با زیربنای 31 هزار متر مربع، 250 واحد اقامتی، بالغ بر 750 تخت، سالن سینمای 175 نفری و رستوران با ارائه خدمات داخلی و بیرون بر، باشگاه ورزشی، استخر، سالن آرایش، پد هلی کوپتری، کافی شاپ و اتاق ماساژ در آینده نزدیک آماده خدمات رسانی به گردشگران و مسافران کیش است.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایسنا، از اسفندماه سال گذشته صدور ویزای امارات برای اتباع ایرانی از سرگرفته شده و تعداد پروازها نیز رو به افزایش است. بنا به گزارش آژانسهای گردشگری، حجم سفر ایرانیها به امارات در تعطیلات نوروز حتی از ترکیه هم بیشتر بود. اگرچه طبق اعلام گمرک، مسافرتهای خارجی در سال گذشته با ۸۰ درصد کاهش روبهرو بوده است. دولت امارات در تازهترین اعلام، از مسافران خواسته جواب منفی تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت را قبل از پرواز تهیه کرده و به صورت پرینت کاغذی با مهر و امضا همراه داشته باشند. جواب تست باید از آزمایشگاههای معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و به زبان انگلیسی باشد. ارائه جواب به صورت پیامک و در گوشی موبایل و همچنین تست سریع (Rapid Test) قابل قبول نیست. مسافران زیر ۱۲ سال از قاعده ارائه تست کرونا مستثنی شدهاند. مسافران با اهلیت امارات متحده عربی هنگام خروج از ایران، به ارائه تست کرونا ملزم نبوده، اما در فرودگاههای امارات از آنها تست PCR گرفته میشود. از تمام مسافران ورودی، دوباره تست گرفته خواهد شد و مسافران تا زمان اعلام نتیجه، به رعایت قانون قرنطینه ملزم شدهاند. در صورت مثبت بودن پاسخ این تست، مسافر با هزینه خود در مکان مشخصی قرنطینه خواهد شد. مسافرانی که قصد ورود به این کشور را ندارند و فقط از فرودگاههای امارات به سایر نقاط ترانزیت میشوند، به ارائه تست کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت قبل از پرواز ملزم شدهاند. در مقررات تازه امارات تاکید شده است مسافرانی که ۱۴ روز قبل از سفر به این کشور به هند، نیجریه و آفریقای جنوبی مسافرت داشتهاند اجازه استفاده از پرواز به این مقصد را ندارند. البته افراد مقیم و دارندگان ویزای امارات متحده عربی از این قاعده مستثنی شدهاند. مسافرانی هم که قصد بازگشت از امارات به ایران را دارند باید گواهی منفی کووید با اعتبار ۹۶ ساعت قبل پرواز را همراه داشته و فرم خوداظهاری و تعهدنامه را تکمیل کرده باشند. این قانون، کودکان زیر هشت سال را در برنمیگیرد. همچنین طبق مقررات ایران، مسافرانی که با ویزای توریستی به امارات سفر میکنند باید بلیت رفت و برگشت داشته باشند. در صورت نداشتن بلیت برگشت، در فرودگاه پذیرفته نمیشوند. این قانون، مسافران با ملیت امارات و دارندگان اقامت در این کشور را شامل نمیشود.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، عمان ویژن ۲۰۴۰ به ترسیم چشماندازی از آینده گردشگری عمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن در سال ۲۰۴۰ میپردازد. صنعت گردشگری برای اکثر کشورهای جهان از اهمیت یکسانی برخوردار بوده و سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی کشورها دارد. گردشگری یک صنعت بزرگ است که خدمات متعددی را ارائه می دهد و مقدار زیادی درآمد برای یک کشور ایجاد می کند - چه شخصی در داخل کشور سفر کند یا خارج از کشور. عمان یک کشور آسیایی عربی است که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. بر اساس گزارشات ارائه شده جهانگردی به یکی از بزرگترین صنایع در عمان در آینده نزدیک تبدیل می شود. بسیاری از شاخص های اقتصادی پیش بینی کرده اند که تولید ناخالص داخلی عمان ۳.۵٪ در حال رشد بوده که بخش گردشگری سهم فوق العاده ای دارد در این مورد دارد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه تجارت آکسفورد؛ صنعت گردشگری عمان از سایر بخشهای اقتصادی موجود در کشور در آینده نزدیک پیشی خواهد گرفت و بیش از نیمی از مدیران تجاری شرکت کننده بر این باورند که گردشگری بانفوذترین بخش در تنوع بخشیدن به اقتصاد عمان است. طرح «عمان ویژن ۲۰۴۰» و تقویت بخش گردشگری عمان کشور عمان در سال ۲۰۱۵ باهدف ساختن آیندهای روشن در زمینههای صنعت گردشگری عمان و ارتقای شرایط اقتصادی و اجتماعی، برنامهی بیستوپنجسالهای را بانام «عمان ویژن ۲۰۴۰» تعریف کرد. در واقع این برنامه به ترسیم چشماندازی از آینده گردشگری عمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن در سال ۲۰۴۰ میپردازد و آنچه که در این طرح اهمیت دارد مشارکت همهجانبه افراد جامعه برای پیشبرد اهداف کشور است که در آخر منجر به تحقق کامل چشماندازهای گردشگری و ارتقای شاخصهای زندگی در عمان برای مهاجران و البته شهروندان این کشور خواهد شد. عمان ویژن ۲۰۴۰ بر سه پایه اصلی استوار است: ۱- مردم و اجتماع: تقویت سلامت و رفاه خانواده؛ حمایت از هویت و میراث عمانی؛ توسعه تواناییهای فنی و کارآفرینی ملی ۲- اقتصاد و توسعهی اقتصادی: ایجاد تنوع اقتصادی و مشارکت با بخشهای خصوصی؛ توسعه استانداردهای کشور؛ حفظ پایداری محیط زیست؛ ایجاد زیرساختهایی در سطح کلاس جهانی و طراحی شهرهای مدرن و قابلسکونت ۳- حاکمیت عمان؛ بهبود اثربخشی حاکمیت و قوانین حکومتی. ابتکارات ارتباطی بخشی اساسی در ارتباطات و استراتژی مشارکت ذینفعان بوده که توسط سازمان و کمیته پیگیری نظارت می شود. این استراتژی به عنوان بخشی از پروژه عمان ویژن ۲۰۴۰ به دنبال رهنمودهای سلطنتی سلطان قابوس برای تدوین چشم انداز آینده با توجه به اجماع گسترده جامعه و مشارکت همه بخشهای اجتماعی ارائه می شود. ابتکارات ارتباطی چشم انداز عمان ویژن ۲۰۴۰ برای اطمینان از مشارکت کامل همه بخشهای مرتبط و تقویت نقش شرکای استراتژیک در ایجاد چشم انداز از طریق تعدادی از ارزشهای ارتباطی طراحی شده است. ابتکارات ارتباطی چندین بخش اجتماعی به ویژه جوانان، بخش خصوصی و جامعه محلی در استان ها، کودکان و رسانه ها را هدف قرار داده است. «مجمع چشم انداز آینده» بخشی جدایی ناپذیر از پروژه چشم انداز آینده عمان ویژن ۲۰۴۰ است. اهداف مجمع چشم انداز آینده: برجسته کردن روندهای جهانی، منطقه ای و ملی آینده در رابطه با موضوعات مورد علاقه جامعه عمانی؛ شناسایی مضامین کلیدی و تدوین سناریوهای آینده از آمادگی چشم انداز ۲۰۴۰ عمان؛ افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت آینده؛ دستیابی به راه حلهای خلاقانه برای غلبه بر چالشهایی که سلطنت ممکن است در تضمین تداوم شکوفایی، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی خود تا سال ۲۰۴۰ با آنها مواجه باشد. در کنار افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی و افزایش تعدا گردشگران، استراتژیهای عمان ویژن ۲۰۴۰ بهدنبال ایجاد بیش از ۵۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری است که طبق برنامهریزیهای دولت و اجرای طرح «عمانیسازی» ۷۵ درصد از این شغلها به اتباع عمانی تعلق خواهد یافت. یکی از عواملی که موجب افزایش اشتغالزایی و جذب گردشگران خارجی میشود، توسعه زیرساختهای حملونقل شهری استکه دولت عمان به این مهم توجه ویژه دارد. طرحهای راهبردی در استراتژی ملی گردشگری عمان افزایش هتلها و توسعه امکانات مقاصد گردشگری عمان نهتنها موجب ارتقای بازارهای گردشگری داخلی این کشور خواهد شد؛ بلکه کشور عمان را بهعنوان یک مقصد گردشگری جهانی به گردشگران بینالمللی معرفی خواهد کرد. دولت عمان در راستای توضیح این برنامه، از احداث مجموعاً ۸۰ هزار اتاق که شامل ۳۳،۳۷۳ اتاق در هتل، ۲۹،۲۸۷ اقامتگاه تفریحی و ۱۷،۲۶۲ اتاق خبر داده است. یکی دیگر از طرح های راهبردی در استراتژی ملی گردشگری عمان ایجاد بسترهای تعامل فرهنگی میان گردشگران با مردم عمان و توسعه کیفیت و امکانات سایتهای طبیعی این کشور است. در واقع دولت عمان بهدنبال آن است تا علاوه بر تشویق گردشگران برای بازدید از عمان، مقدمات ارتقای تجربه سفر آنها را در این کشور فراهم کند. دولت عمان با شناسایی پنج نوع سایت طبیعی در مناطقی همچون حیاتوحش، کوهها، وادیها، بیابانها و سواحل و تعیین چهارده زیرساخت توریستی در آنها، در تلاش است تا این مناطق جدید و توسعهیافته را در سطح بینالمللی به همهی گردشگران جهان معرفی کند. جذب سرمایهگذاران خارجی نیز مهمترین طرح راهبردی عمان جهت تقویت صنعت توریسم این کشور است. جذب سرمایهگذاران خارجی و تشویق آنها برای سرمایهگذاری و آمادهسازی زیرساختهای جدید گردشگری در اولویت همه امور قرار دارد و مقدمات توسعه گردشگری عمان را فراهم خواهد کرد. جذب شرکتهای هواپیمایی بینالمللی و لغو الزام اخذ ویزا برای سفر به عمان، از دیگر طرحهایی است که در استراتژیهای گردشگری این کشور اهمیت داشته و هماکنون با لغو روادید (ویزا) برای شهروندان ۱۰۳ کشور از جمله ایران، بخشی از این برنامه نیز به حقیقت پیوسته است. در نهایت توصیه هایی ها با هدف بهبود و تشویق بخش گردشگری عمان مطرح می شود: این کشور باید هتل های خود را در مناطق مختلف گسترش دهد. کارآفرینان محلی باید ساخت هتل های خود را در مناطق شهری نیز شروع کنند. وزارت گردشگری باید چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی دیگر را برای تشویق بخش گردشگری طراحی کند. هتل های موجود باید سیاست ها و خدمات خود را بهبود بخشند تا در صنعت گردشگری کارآمد شوند. دولت عمان باید سیاست های مربوط به بخش گردشگری و توریست را بهبود بخشد و گردشگری عمان را از طریق چندین رسانه به بازار عرضه کند. منبع | تحلیل بازار
ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، به نقل از فایننشال تایمز،اقدام امارات متحده عربی به صدور گذرنامه برای خارجیها در ماههای اخیر تغییری چشمگیر در روش سنتی این کشور در مواجهه با اتباع خارجی است که عمدتا پس از انقضای تاریخ ویزای کارشان ترغیب به ترک کشور میشوند. اکنون پس از موفقیت برنامه واکسیناسیون همگانی علیه کووید-۱۹ دولت امارات امیدوار است که در تلاش برای افزایش خرج کردن پول توسط مردم و همچنین تثبیت قیمت املاک، بتواند اتباع خارجی پردرآمد را به ماندن ترغیب کنند. بر اساس این گزارشف محمد الشرفا الحمادی، رییس اداره توسعه اقتصادی امارات متحده عربی نوشت: «ما میخواهیم افراد ابوظبی را خانه خود بدانند. این که شما برای کوتاهمدت اینجا نیستید، اینجا هستید تا رشد کنید و تا بازنشستگی زندگی کنید.» اولین گذرنامهها قرار است از جمله به سر تیم کلارک، مدیر خطوط هوایی امارات در دبی، و تونی داگلاس، مدیر اجرایی خطوط هوایی اتحاد در ابوظبی، اهدا شود. میشل سالگادو، فوتبالیست اسپانیایی که در دبی مدیر یک باشگاه است نیز گذرنامه امارات دریافت کرده است. بنیانگذاران دو استارتآپ موفق در امارات نیز گذرنامه این کشور را دریافت کردند: اپ تاکسی «کریم» که توسط اوبر خریداری شده، و «سوک» که یک گروه تجاری است و شرکت آمازون آن را خریده است. اتباع امارات میتوانند بدون نیاز به ویزا به تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند و در تمامی نقاط امارات املاک و مستغلات بخرند. همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات، دولت این کشور از یک رشته اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خبر داده که هدف از آنها تغییر شکل این کشور برای آینده پس از همهگیری و برای نیم قرن آینده است. کوچ نیروی کار خارجی در آغاز همهگیری ویروس کرونا که بنا به تخمینها حدود هشتونیم درصد از جمعیت دبی را تشکیل میدهند، هشداری بود برای خانوادههای خارجی مبنی بر این که اگر منبع اصلی درآمد خانواده شغلش را از دست بدهد، در خطر اخراج از امارات قرار میگیرند. صدور «ویزای طلایی» ۱۰ ساله برای هزاران خارجی متخصص و خانوادههایشان از دیگر اقدامات دولت امارات است. نیروی کار خارجی در حال حاضر، دستکم هر سه سال یک بار حدود دو هزار دلار برای ویزای اقامت و تست اچآیوی-ایدز هزینه میکنند. در مقررات جدید اتباع خارجی میتوانند در امارات بازنشسته شوند و خارجیها میتوانند برعکس گذشته، بدون نیاز به داشتن شریک اماراتی، مجوز کسبوکار بگیرند. جرمزدایی از همجنسگرایی و باز کردن کازینوها برای توسعه بخش توریسم از تغییرات احتمالی بعدی در امارات متحده عربی است. این دو تصمیم تابوشکنانه ممکن است انتقاد اماراتیهای محافظهکار را برانگیزد. برخی شهروندان اماراتی نگران آن هستند که دادن شهروندی به خارجیها کشور را دگرگون کند چرا که اتباع خارجی ۹۰ درصد از جمعیت ده میلیونی امارات متحده عربی را تشکیل میدهند. با این حال به نظر میرسد که دولت امارات در اجرای اصلاحات عزم راسخ دارد. فایننشالتایمز میگوید مخالفت عمومی مردم در امارات بسیار نادر است.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، نگرانی ها در مورد غذا، کمبود هوای تازه و فاصله اجتماعی برای افرادی که از کشورهای حاضر در فهرست قرمز به انگلیس سفر داشته و مجبور به قرنطینه در هتل های انگلیس شده اند، افزایش یافته است. گاردین نوشت: مسافرانی که در هتل های قرنطینه ای در انگلیس اقامت داشتند، از شرایط "زندان مانند" آنجا شکایت کرده و می گویند در این هتل ها حتی پنجره ها باز نمی شد، کمبود هوای تازه وجود دارد و از ورزش و غذای مناسب خبری نیست. روزنامه گاردین در این خصوص با ۹ مسافری که به تازگی در این هتل ها اقامت داشتند و اتباع کشورهای برزیل، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی بودند، صحبت کرده است. آنها از بدتر شدن سلامت روحی و جسمی خود به دلیل حبس شبانه روزی در اتاق خواب و اجبار برای پرداخت یک هزار و ۷۵۰ پوند هزینه برای دوره قرنطینه، شکایت داشتند. برخی از این مسافران به دلیل بیماری یا مرگ عزیزانشان به خارج از کشور سفر کرده بودند و بنابراین قبل از ورود به قرنطینه در وضعیت پریشانی بوده اند. آنها اعلام کردند که علاوه بر عدم وجود فاصله اجتماعی در فرودگاههای انگلیس و افرادی که برای انتقال مسافران به هتل های قرنطینه انتخاب شده بودند، در این سفر مشکلات روحی هم به سایر نگرانی هایشان افزوده شده است. از سخنان مسافران اینگونه برمی آید که هیچ کدام نیاز به قرنطینه را به چالش نمی کشند، بلکه شکایت اصلی آنها بر سر نحوه رسیدگی است. یک پزشک متخصص قلب و عروق اهل کنیا که برای دیدار والدین بیمار خود به کشور متبوعش سفر کرده و به تازگی به انگلیس بازگشته است، گفت: "هرکسی توانایی پرداخت هزینه یک هزار و ۷۵۰ پوند را ندارد. به نظر می رسد موضوعی بی شرمانه در این شرایط رخ داده باشد. هرچند به نظر می رسد اگر از کشوری در فهرست قرمز وارد می شوید، گزینه دیگری ندارید. یک پزشک دیگر و از مشاوران نظام سلامت انگلیس (NHS) هم که به تازگی از هند بازگشته گفت: «رسیدن به هتل پس از فرودگاه چند ساعت طول کشید. غذا خوب نیست و مقادیر آن اندک است. برای صبحانه یک جعبه کوچک غلات با املت پنیر به ما دادند که بسیار سفت بود به گونه ای که اگر به سمت کسی آن را پرتاب می کردم آسیب می دید. برای شام هم نصف نان دادند. نمی دانم چه کسی نصف دیگر را گرفت». وی ادامه داد: «افراد در قرنطینه برای ۱۵ دقیقه استشمام هوای تازه باید توسط ماموران امنیتی اسکورت شوند». وی افزود: «ما زندانی نیستیم و سعی در فرار نداریم». یک مسافر ۵۸ ساله اهل پاکستان هم در خصوص تهویه هوا، غذای نامناسب و نبود امکان لازم برای ورزش ابراز نگرانی کرد. وی گفت: «همه چیز یک کابوس بود. من بیماری قلبی دارم و باید روزانه و به توصیه پزشک معالجم ورزش کنم. اما از ۱۱ روز حضورم در هتل قرنطینه تنها دوبار اجازه خروج برای ورزش کردن را داشتم. من در طول زندگی خود هرگز در زندان نبوده ام اما تجربه این سفر مشابه زندان بود. من پیش از این هرگز افسردگی نداشته ام اما بعد از حضورم در هتل قرنطینه معنای این بیماری را درک کرد». یک زن ۶۹ ساله مبتلا به دیابت فشار خون و کلسترول بالا هم که پس از بازگشت از برزیل در یک هتل قرنطینه نگهداری شده بود، گفت که خوردن غذای چرب و شیرین برای او غیرممکن است. لذا هنگامی که از غذا شکایت کردم به من چند دانه میوه دادند و از آن به بعد بسیار گرسنه ماندم». زن دیگری که پس از دیدار مادر بیمار خود در آفریقای جنوبی به همراه همسر و نوزاد چهار ماهه اش به انگلیس بازگشته بود گفت: «با ما مانند حیوانات رفتار می کردند. در فرودگاه هیچ فاصله اجتماعی وجود نداشت و من از گرفتن کووید-۱۹ در فرودگاه وحشت داشتم. غذا غیرقابل خوردن بود، نمی توانم توضیح دهم که چقدر بد بود. ضمن آنکه برای پرداخت هزینه یک هزار و ۷۵۰ پوندی مجبور به قرض گرفتن شدیم و اکنون بدهکار و خسته مانده ایم». سخنگوی دولت در واکنش به شکایات این افراد گفت: «اولویت اصلی ما همیشه محافظت از مردم بوده و مرزبانی قوی ما در به حداقل رساندن خطر ورود انواع جدید ویروس کرونا به انگلیس بسیار یاری رسان است. دولت باید اطمینان حاصل می کند که هر فرد در قرنطینه پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت می کند و کلیه امکانات قرنطینه مدیریت شده نیازهای اکثریت قریب به اتفاق مردم را تامین می کند. هتل ها تمام تلاش خود را می کنند تا اقدامات لازم را برای رفع نگرانی های مطرح شده توسط میهمانان انجام دهند. منابع دولتی همچنین در واکنش به اعتراضات بر سر نبود فاصله اجتماعی در فرودگاه ها و خودروهای حمل مسافر به قرنطینه، ضمن رد این شکایات، افزودند: برای اطمینان از حفظ فاصله اجتماعی در وسایل نقلیه ای که برای انتقال مسافران به هتل های قرنطینه استفاده می شود، قوانین سختگیرانه ای وضع و حتی برای نحوه نشستن آنها در خودرو برنامه ریزی شده بود.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و معاون گردشگری کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاریهای موجود میان این تشکل حرفهای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " علیاصغر مونسان " وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در این نشست ضمن تشکر از جامعه هتلداران به دلیل همکاری که در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند، بیان کرد: «فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خود را با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجهای کشور کردیم تا در کمیسیونهای مختلف و صحن دولت هر کاری که میشود انجام دهیم، انصافا نیز انجام دادیم.» او افزود: «موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکلهای بهداشتی استفاده کنیم.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تصریح کرد: «هدف ما از برگزاری این نشست، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.» میانگین ضریب اشغال هتلهای کشور زیر ۵ درصد شده است " جمشید حمزهزاده " رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه این جلسه بیان کرد: «متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتلهای کشور زیر ۵ درصد شده است، در ایام نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال هتلها ۲۵ درصد بود. مسافرتهایی که در ایام نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. گردشگر تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آنها عمدتا به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.» او افزود: «یکی از مشکلات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به اینکه درآمد هتلها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور میشویم تعدیل نیرو داشته باشیم.» حمزهزاده تصریح کرد: «اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد میشود. همچنین تقاضا داریم با توجه به شرایط شغلی کارمندان، هتلها و در معرض خطر قرار گرفتن آنها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.» رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: «در بستههای حمایتی که تصویب شد، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماههای اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اخذ مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اینگونه بود. همچنین در مورد بیمه نیز همینطور و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.»
ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از فارس، ازبکستان و قزاقستان موضوع اجرای روادید «شینگن آسیای مرکزی» را در دست بررسی دارند و در حال حاضر مفاد روادید چندبار ورود Silk Road هماهنگ شده است. ازبکستان و قزاقستان در حال حاضر اجرای سیستم مشترک الکترونیک صدور روادید برای ورود و اقامت در کشورهای داخل منطقه Silk Road (در مرحله اول قزاقستان و ازبکستان) را هماهنگ میکنند. نمایندگان وزارت فرهنگ قزاقستان اظهار داشتند که روادید Silk Road میتواند مشابه روادید شینگن برای کشورهایجاده ابریشمباشد. طرف قزاقی تاکید کرد این سند برای از بین بردن موانع روادیدی، گمرکی و مرزی هنگام عبور گردشگران از مرزهای کشورهای همسایه کمک میکند. نمایندگان این وزارت تاکید کردند که با طرف ازبکی 2 رایزنی کنسولگری و 4 نشست گروه کاری در مورد اجرای طرح روادید الکترونیکی Silk Road Visa برگزار شده است. در پایان این مذاکرات مفاد روادید گردشگری الکترونیکی چند بار ورود Silk Road Visa و فهرست واحد کشورهایی که شهروندان آنان میتوانند مدارک خود را برای دریافت روادید الکترونیکی تحویل دهند، هماهنگ شد. برنامه ریزی شده تا پایان سال 2021 میلادی این موضوع به اتمام رسد. پیشتر در ماه ژوئن سال 2018 میلادی «دریغا نظربایوا» ایجاد شینگن آسیایی Silk viza را پیشنهاد کرده است. وی خاطرنشان کرد: چنین روادید برای مسافرانی که برای آشنایی با فرهنگ آسیا فاصله زیادی را طی میکنند، سودمند خواهد بود. این ابتکار را در ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان مثبت ارزیابی کردند.
ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
با پیشرویهایی که در زمینه واکسیناسیون صورت گرفته است، آلمان در حال آزمایش کردن گردشگری در مناطق پر بازدید در شمال این کشور است و گردشگران مجازند با رعایت مقررات سختگیرانه، به این مناطق سفر کنند. یک هتلدار آلمانی به اسم کارستن ورنر عنوان کرده است که بعد از ۶ ماه تعطیلی اجباری، هرگز چنین بازگشایی گستردهای را تجربه نکرده بوده است. مدیرعامل هتل استرندگات ریزورت در شهر تفریحی ساحلی سنت پیتر اوردینگ، در اولین تعطیلات آخر هفته پس از قرنطینه، تمام ۹۸ اتاق خود را اجاره داده و ۲۰۰ مسافر را در هتل خود جا داده بود. او گفت: «این برای همه ما یک چالش بود، چون کوچکترین خطا میتوانست به یک فاجعه تبدیل شود. هرچه نباشد همه چشم به این منطقه (به عنوان منطقه مدل پروژه) دوختهاند تا ببینند نتیجه آزمایش چه میشود.» اتاقها از قبل رزرو نشده بودند و بسیاری از مهمانان صبح زود از قسمت پذیرایی تا پارکینگ صف کشیده بودند. آنها با رعایت بسیاری از الزامات مورد نیاز پروژه مدل، با صبر منتظر تحویل گرفتن اتاق خودشان بودند. ورنر گفت: «همه در کمال بودند و با ما همکاری میکردند. همه آرزو داشتند بعد از این محدودیتها، کمی آزادی داشته باشند.» او و تیمش، بههمراه بیش از ۳۰۰ اقامتگاه دیگر در سنت پیتر اوردینگ و مناطق اطراف آن، بخشی از منطقه مدل آزمایشی در فریزیای شمالی هستند، جایی که گردشگران میتوانند باری دیگر در هتل اقامت کنند و به رستورانها و کافهها سر بزنند. جزایر معروف سیلت، آمروم، فوهر و پلورم در دریای شمال نیز در منطقه مدل گنجانده شدهاند. بیش از ۵۰۰۰ کسبوکار در فریزیای شمالی در این طرح ثبت نام کردهاند و قرار است واحدهای دیگری هم به آنها بپیوندند. آمادگی کامل میهمانها و هتلها دو هفته پیش، اولین منطقه مدل آزمایشی در دریای بالتیک موفقیتآمیز بود. اکنون پروژه آزمایشی دریای شمال نیز همان روند را در پیش گرفته است. برای رئیس دفتر گردشگری سنت پیتر-اوردینگ، کاتارینا شیرمبک، این میتواند شروع جدیدی برای گردشگری باشد. او عنوان کرد: «بالاخره در سنت پیتر اوردینگ دوباره دارد اتفاقات خوبی میافتد. همه مشاغل با نهایت دقت آماده شدهاند و اکنون از اینکه میتوانند باری دیگر از مهمانان استقبال کنند، خوشحال هستند.» برای اینکه مهمانان بتوانند در منطقه مدل اتاق رزرو کنند، باید قبل از ورود به صورت کتبی اعلام کنند که با قوانین مربوطه موافق هستند. این موارد قانونی عبارتند از: ارائه تست منفی سریع آنتی ژن COVID-۱۹ هنگام ورود به هتل، رضایت دادن برای ثبت و ارزیابی نتایج آزمون و دادههای شخصی و ابراز تمایل برای ارائه نتیجه آزمایش منفی جدید در هر ۴۸ ساعت. در حالی که بقیه آلمان در یک قرنطینه سختگیرانه باقی مانده است، گردشگری فریزیای شمالی در حال شروع است و گردشگران از این امر خوشحال هستند. البته مقامات بهداشتی و کادر درمان به صورت روزانه و از نزدیک وضعیت دریاهای شمال و بالتیک را زیر نظر دارند. اگر تعداد مبتلایان در یک منطقه به مدت سه روز متوالی به بالای ۱۰۰ نفر برسد، این پروژه لغو میشود و گردشگران مجبور به ترک آنجا میشوند. مراکز تست متعدد، ماسک اجباری برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، مراکز تست کرونا در مقیاس وسیعی (در هتل استراندگات ریزورت، در آبگرمها و در بسیاری از گذرگاههای ساحلی) راهاندازی شدهاند. در سنت پیتر اردینگ، ۱۰ مرکز تست بزرگ و یک ایستگاه تست سریع برای دوچرخهسواران در نظر گرفته شده است. در رستورانها، کیو آر کد (QR Code) تست کرونای فعلی افراد اسکن میشود یا اطلاعات شخصی فردد از طریق برنامه Luca ثبت میشود و به این ترتیب امکان ردیابی دیجیتالی تماس موارد ابتلا به ویروسهای کرونا از طریق تلفنهای هوشمند فراهم میشود. کسانی که کاملاً واکسینه شدهاند نیازی به آزمایش ندارند. تابلوهای بزرگ در محل عابر پیاده و همچنین در اسکله و در امتداد تفرجگاه به مردم یادآوری میکنند که ماسک زدن اجباری است. کارمندان سرویسهای امنیتی قوانین مربوط به ماسک را به روشی دوستانه اما کاملا جدی به همه یادآوری میکنند. قرار است پروژه مدل تا پایان ماه مه ادامه داشته باشد و انتظار میرود بعد از این تاریخ مجددا تمدید شود. کمی آزادی کلودیا هاتمن، یکی از گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده است، میگوید: «ما فقط میخواستیم از بایرن خارج شویم.» او و همسرش که هر دو در بخش مراقبتهای افراد سالمند کار میکنند و واکسینه شدهاند، با شنیدن خبر این پروژه آزمایشی، بلافاصله محلی را برای ون مخصوص مسافر خود رزرو کردند. آنها قصد داشتند دو هفته در یک اردوگاه محلی اقامت کنند و در امتداد ساحل دریای شمال دوچرخه سواری کنند. این توریست ۵۷ساله توضیح داد: «اینجا حداقل کمی آزادی داریم و میتوانیم از این حس خوب لذت ببریم.» آنها دوست داشتند به منطقه آلپ آلگو سفر کنند، اما فعلا سرنوشت آنها را راهی شمال آلمان کرده است. محدودیتهای کرونایی این منطقه آنها را آزار نمیدهد: «اگر این بهایی است که باید در ازای آزادی پرداخت کنیم، با کمال میل آن را میپردازیم.» مسئولیت تمام بخش گردشگری بر دوش ماست یکی از هتلدارهای منطقه به اسم مارکو لاس هم هتل ۶۰ اتاقه استرند را در مرکز سنت پیتر اوردینگ بازگشایی کرده است. این هتل با ظرفیت ۷۰ درصد مشغول به کار است و تلفن پذیرش مدام در حال زنگ خوردن است. او عنوان میکند: «بسیاری از مهمانان تماس میگیرند و از ما میپرسند که آیا واقعاً باز هستیم. برخی در حال لغو یا رزرو مجدد هستند و رزروهای ما این روزها شاهد تغییرات زیادی هستند.» به عنوان بخشی از پروژه مدل، او از مسئولیت خود و همه افراد دیگر در قبال کل صنعت گردشگری آگاه است. او میگوید: «مشکلی نیست. ما میتوانیم این کار را به انجام برسانیم، فقط کافی است همه طبق قوانین و مقررات رفتار کنند.»
ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی