نتایج جستجو...
بازگشایی هتل‌های مسی با ارائه خدمتی جدید؛ لذت بردن از موسیقی زیر آب!

بازگشایی هتل‌های مسی با ارائه خدمتی جدید؛ لذت بردن از موسیقی زیر آب!

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از نشریه سان انگلیس، لیونل مسی با کسب مجوز از مقامات اسپانیایی اقدام به بازگشایی هتل‌های زنجیره‌ای خود با نام MiM  کرده است. او اما در مهمترین شعبه از این هتل‌ها که در منطقه تفریحی توریستی ایبیسای اسپانیا واقع شده، تغییرات و نوسازی‌هایی برای جلب نظر میهمانان انجام داده است. (دو شعبه دیگر از هتل‌های مسی در شهرهای مایورکا و بارسلونا واقع هستند). برای جذب مشتریان بیشتر در استخرهای این شعبه، از پدیده صورت فلکی بهره برده شده که به آنها امکان می‌دهد همزمان با تجربه لذت شنا در هوای گرم ایبیسا، امکان گوش کردن به موسیقی زیر آب را هم داشته باشند. طبق گزارش نشریه موندودپورتیووی اسپانیا؛ از سه شعبه‌ هتل‌های مسی، شعب آن در ایبیسا و مایورکا که به خاطر شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا برای مدتی تعطیل بودند و در همین مدت برخی تغییرات در آنها زیر نظر ستاره آرژانتینی بارسلونا انجام شد. شعبه هتل‌های MiM‌ در منطقه ایبیسا دارای 52 اتاق است که اقامت در هر یک از آنها برای یک شب از 226 پوند آغاز و حداکثر به 525 پوند می‌رسد، البته این نرخ‌ها مربوط به قبل از قرنطینه سراسری در اسپانیا به خاطر شیوع کرونا بوده است و احتمالاً بعد از نوسازی‌ها و امکانات رفاهی افزوده شده بالاتر خواهند بود.

ایجاد شده: 5/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 5/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
اضافه شدن 1549 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان بوشهر

اضافه شدن 1549 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان بوشهر

به گزارش هتل نیوز ، " سکینه سالاری " معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر اعلام کرد: در سال ۹۹ با مشارکت بخش خصوصی پنج هتل، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲۳ خانه مسافر با پراکندگی مناسب در استان بوشهر راه اندازی شده و در زمان حاضر زمینه اقامت در تمام مناطق استان برای گردشگران فراهم است. وی برق رسانی و ایجاد راه دسترسی در روستای ساحلی حصار و توسعه زیرساخت برای ۲ روستای گردشگری جزیره جنوبی و منقل را از دیگر فعالیت‌های معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اعلام کرد. سالاری ادامه داد: سال گذشته مراحل اولیه ساخت سه فروند کشتی تفریحی در بوشهر آغاز شد که با بهره‌برداری از آنها، اتفاق‌های مثبتی در حوزه گردشگری دریایی استان رخ خواهد افتاد. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به صدور چهار موافقت اصولی، بهره‌برداری از سه دفتر خدمات مسافرتی و ۲ مجمتع گردشگری و پذیرایی گفت: بخش خصوصی سال گذشته پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری در استان سرمایه گذاری کرده است. سالاری افزود: گردشگری در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌ها برای معرفی جاذبه‌های استان عملی نشد و در این مدت تنها یک مورد نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در این استان برگزار شد.

ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
پنج هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری  آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

پنج هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

به گزارش هتل نیوز ، " احمد حمزه‌ زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۷ هتل و چهار هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۴ واحد سفره‌خانه سنتی، ۲۸ مجتمع گردشگری، هشت اردوگاه گردشگری، هفت اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ اقامتگاه‌ سنتی، یک طرح مربوط به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، سه واحد پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، سه طرح مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مجموعه تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و ۲ مرکز آب‌درمانی است. وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این پروژه‌ها با سرمایه مورد نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، آغاز خواهد شد. ۱۹۳ قلم، شی تاریخی در آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: ۱۹۳ قلم، شی تاریخی و فرهنگی استان در سال گذشته حفاظت، مرمت و ساماندهی شده است. حمزه زاده گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موجود در موزه‌های تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی، اقداماتی نوین در تمامی موزه‌های آذربایجان شرقی طی سال گذشته انجام شده است. وی با اشاره به اجرای سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی در موزه‌های استان، گفت: تمامی موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سطح استان به سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی مجهز شدند. حمزه زاده اظهار کرد: از جمله موزه‌های مجهز شده به بلیت الکترونیکی می‌توان به موزه‌های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، عصر آهن، کبود، قرآن و کتابت در کلان‌شهر تبریز و موزه ایلخانی مراغه، باغ مزار شیخ شهاب‌الدین اهری، موزه عشایر سراب، کلیسای سنت استپانوس، موزه صفوی بناب اشاره کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته حفاظت و مرمت ۷۰ قلم اشیا و ساماندهی و مستندسازی ۱۲۳ قلم اشیای فرهنگی تاریخی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است. حمزه زاده همچنین از مرمت و بازسازی سفال باستانی سایت موزه عصر آهن خبر داد. وی گفت: محوطه باستانی عصر آهن در زیر چندین متر رسوب و لایه‌های زمین‌شناسی قرار گرفته و گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است که در کاوش‌های انجام شده گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلت‌های انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی و فلزی و استخوانی از آن به دست آمده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حفاظت و نگهداری تخصصی از این سایت موزه و اشیای متعلق به آن همواره توسط متخصصان حوزه باستان شناسی این اداره کل در حال انجام است که از اقدامات اخیر می توان به مرمت و بازسازی سفال باستانی این سایت موزه که بصورت جزئی دچار آسیب شده بود، اشاره کرد. حمزه زاده اظهار کرد: این سفال خاکستری از ناحیه دسته و نوک آبریز دچار شکستگی و ترک شده بود که توسط متخصصان حوزه باستان شناسی پس از پاکسازی مورد استحکام بخشی، بازسازی و باز پیدایی قرار گرفت و به محل موزه بازگردانده شد.

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
گردشگران مستقر در مراکز اقامتی ایمن عامل موج چهارم کرونا نیستند

گردشگران مستقر در مراکز اقامتی ایمن عامل موج چهارم کرونا نیستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبر آنلاین، " کامران هارونی " مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، درگفت وگویی اظهار داشت: چند روزی است که با پایان یافتن سفرها و قرمز شدن استان اصفهان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه در استانها تقصیر موج چهارم کرونا را گردن مسافران و سفرها انداخته اند. وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کمال همکاری را با سایر دستگاه های مربوطه داشته است و ضمن ابلاغ دستورالعمل های سفر هوشمند به تمام تاسیسات گردشگری و با تحقق شعار سفرهای ایمن مسئولانه به نحو احسن مسافرت ها را هدایت کرده است. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از استانهای کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم مراکز بهداشت برای هتل ها گواهی نامه ایمن صادر شد تا مسافر بتواند با فراغ بال و خیالی آسوده مسافرت کند. وی اضافه کرد: درطول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ۴۰ گروه کارشناسی بیش از سه هزار بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی انجام دادند و نکته مهم این جاست که از ۱۲۰ هزار مسافر اقامت کننده تنها ۵ شکایت وصول شد که نشان دهنده مدیریت شرایط است. هارونی با تاکید بر تخصیص ظرفیت ۵۰ درصدی مراکز گردشگری ایمن به گردشگران گفت: این موضوع بر عدم تراکم گردشگران در واحدهای ایمن گردشگری حکایت دارد. وی افزود: شهرستان گلپایگان و خوانسار در ۳۰ اسفندماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و حتی یک گردشگر هم در شهرستان تیران و کرون در ایام عید حضور نداشت و مسافران در واحدهای اقامتی مجوزدار در شهرستانهای نجف آباد و دهاقان کمتر از ۱۰۰ نفر بودند قرمز شد. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور هم از ۵ عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا یاد کردند که انجام سفرها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به عنوان عامل آخر موج چهارم کرونا دانستند که قطعا اقامت این مسافران در مراکز رسمی انجام نشده است و باید حساب گردشگر را از سفرهای فامیلی و استقرار در منازل استیجاری غیرمجاز که بهداشت رعایت نکردند انجام گرفته است.

ایجاد شده: 30/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400     اخبار داخلی
صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه‌زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرح‌ها، برای ۱۹۳ نفر اشتغال‌زایی شده است.» او افزود: «موافقت‌های اصولی برای ساخت طرح‌های گردشگری در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‌خانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلا م تصریح کرد: «راه‌اندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.

ایجاد شده: 29/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400     اخبار داخلی
امارات دومین کشور جهان از نظر "ضریب اشغال هتل‌ها" در سال 2020

امارات دومین کشور جهان از نظر "ضریب اشغال هتل‌ها" در سال 2020

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، ضریب اشغال هتل‌ها در جهان 37 درصد و در خاورمیانه 43 بوده است. این امر به دلیل کاهش چشمگیر فعالیت‌های توریستی است که 74 درصد در سراسر جهان و 76 درصد در منطقه خاورمیانه کاهش یافته است. طبق آمار جهانی توریسم، چین با نرخ 58 درصد در رتبه اول جهان از نظر ضریب اشغال هتل‌ها قرار دارد، امارات با 54.7 درصد در مکان دوم و ایالات متحده آمریکا با 37 درصد در مکان سوم قرار دارند. پس از این سه کشور، مکزیک (32 درصد)، ترکیه (30 درصد)، تایلند (27 درصد)، انگلستان (26 درصد)، اسپانیا (23 درصد)، ایتالیا (16 درصد) و آلمان (12 درصد) در مکان‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند. مطابق با آمارهای رسمی منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانگردی امارات، در سال 2020 امارات پذیرای 14.8 میلیون توریست بوده است که 54.2 میلیون شب را در 1089 هتل و موسسه پذیرایی در 180 هزار اتاق سپری کردند. میانگین اقامت هر توریست 3.7 شب و میانگین درآمد هر اتاق 318 و نیم درهم بوده است. درآمد گردشگری داخلی امارات در سال 2020 بیش از 41 میلیارد درهم معادل 11 میلیارد دلار بوده است. همچنین آمار نشان می‌دهد امارات متحده عربی از نظر کاهش تعداد توریست‌ها در سال 2020 کمترین آسیب را در جهان دیده است. تعداد توریست‌ها در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن، 45.2 درصد کاهش یافت که کمترین افت در جهان است. پس از امارات متحده عربی مکزیک با 52 درصد کاهش، ایتالیا (63 درصد)، آلمان (69 درصد)، ترکیه (73 درصد)، عربستان سعودی (76 درصد)، ایالات متحده آمریکا (77 درصد)، اسپانیا ( 78 درصد)، انگلیس (82 درصد) و تایلند (83 درصد) ده کشور با کمترین میزان کاهش تعداد توریست‌ها بوده‌اند که البته کاهش 45 تا 83 درصدی تعداد توریست‌ها در این کشورها نیز به خودی خود، آمار بالایی محسوب می‌شود.

ایجاد شده: 28/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400     اخبار خارجی
ناقلان عراقی ویروس جهش‌یافته، گردشگر نبودند

ناقلان عراقی ویروس جهش‌یافته، گردشگر نبودند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود، ضریب اشغال هتل‌های خوزستان در نوروز امسال به 5 درصد هم نرسید و این حکایت از بحران شدیدی دارد. بحرانی که صنعت هتلداری استان خوزستان هرگز مشابه آن را به خود ندیده بود. زیان های سنگینی به واحدهای ما وارد شده است. عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با بیان اینکه ما قبول داریم شرایط کرونا بعضی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده، افزود: با این حال معتقدیم علتبسیاری از مشکلات به وجود آمده را باید در جای دیگری جسنت‌وجو کرد. مدیریت و برنامه‌ریزی کلی برای گردشگری کشور مشکلاتی دارد که به عقیده من ریشه آن در بخش‌های دیگر و بیرون از گردشگری است. به عنوان مثال بخشی از کرونای جهش یافته از بیرون از کشور و از مرز عراق وارد ایران شد که ربطی هم به گردشگری نداشت. خیلی از کسانی که از مرز خوزستان وارد ایران شدند، گردشگر نبودند بلکه افرادی بودند که از بصره به خرمشهر و آبادان می‌آمدند و در آنجا خرید می‌کردند و یا کار تجاری داشتند و روزانه می‌آمدند و بر می‌گشتند؛ بنابراین باز کردن غیراصولی مرزها از سوی مدیران و مسئولان دی‌ربط، باعث وارد شدن ویروس کرونای جهش یافته به کشور از مرزهای خوزستان شد. با توجه به اینکه گردشگران داخلی در اتاق‌های جدا اقامت می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی هم در هتل‌ها به طور کامل اجرا می‌شود، باید هیچ مشکلی در صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط با شیوع کرونا وجود ندارد و این را قاطعانه می‌گوییم. او به ازدحام‌ها در سطح مراکز عمومی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو تهران، اتوبوس‌ها و ... مردم به صورت فشرده و بدون رعایت فاصله بهداشتی تردد می‌کنند. آن همه نزدیک به هم بودن معلوم است که به شیوع کرونا کمک می‌کند. در حالی که در مراکز رسمی اقامتی مانند هتل‌ها نه تنها چنین خطری وجود ندارد بلکه امنیت بهداشتی و سلامت کامل برقرار است و همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، هتل‌ها حتی از خانه‌های ما هم بهداشتی‌تر و امن‌تر هستند؛ بنابراین مطرح کردن ادعای اینکه در بخش گردشگری و در اقامتگاه‌ها ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، حرفی غیرعلمی و بی‌اساس است. حرمتی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگری که در بخش گردشگری وجود دارد و بسیار هم خطرناک است، مساله خانه‌های غیر مجازی است که به شکل غیرقانونی نسبت به پذیرش و اسکان مسافران اقدام می‌کنند و متاسفانه نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بسیاری از هموطنان ما در تعطیلات نوروز به استان‌های شمالی کشور سفر کردند و در خانه‌های غیرمجاز اقامت داشتند. ما در جامعه هتلداران ایران بارها گفتیم و قبل از تعطیلات نوروز به شکل موکد یادآور شدیم که اگر هم‌وطنان قصد سفر در تعطیلات نوروز دارند، حتماً از قبل مسئله اقامت را با رزرو اقامتگاه‌های رسمی حل کنند. چرا که اقامتگاه‌های رسمی به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و در آنها امنیت و اطمینان کامل وجود دارد؛ اما عملاً شاهد وضعیتی خلاف آن بودیم و بسیاری از هموطنان ما به جای اقامتگاه‌های رسمی، خانه‌های غیرمجاز را انتخاب کردند و متاسفانه شاهد مصیبت بسیار بزرگی هستیم و آمار مبتلایان و تلفات بعد از تعطیلات به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. پیداست که وقتی چند خانواده با هم خانه‌ای اجاره می‌کنند، امکان ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیاربسیار بیشتر می‌‌شود؛ در حالی که اقامتگاه‌های رسمی اطمینان می‌دهند که مسافر در زمان اقامت از هر گونه خطری در این ارتباط مصونیت دارد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان گفت: اگر ستاد کرونا و به طور کلی دولت از اقامت مردم در اقامتگاه‌های رسمی حمایت می‌کرد و نظارت جدی‌تری انجام می‌شد تا در جریان سفر و اقامت پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود، به اعتقاد ما بعد از عید شاهد این همه ابتلا و تلفات نمی‌بودیم. مسئولینی که این موضوع مهم را مدیریت نکردند و به پیشنهاد‌ها و برنامه‌های متخصصان گردشگری اعتنایی نداشتند، امروز باید پاسخگو باشند عضو جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: هتل‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند و امروز وضعیت بسیار ناگواری دارند. کمترین انتظار این است که دولت با در نظر گرفتن معافیت‌ها و بخشودگی‌هایی به سر پا ماندن هتل‌ها کمک کند. اگر هتل‌ها به سمت تعطیلی بروند، بازگشت آنها بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم دولت این مشکل را جدی بگیرد و نگذارد این سرمایه‌های مهم ملی از بین بروند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " سیدمصطفی فاطمی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا تعطیل شدند اظهار کرد: پس از بهبود اوضاع اجازه فعالیت به واحدهای اقامتگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه ستاد کرونا داده شد. وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به طور مکرر تمامی واحدهای اقامتی و مسافرپذیر و حتی خانه مسافر در استان بازدید شده اند و در موارد مختلف اقدام به تعطیلی و یا اختار کتبی به متصدی واحد صورت گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به انجام مستمر بازیدها در قالب گشت‌های مشترک روزانه و شبانه با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی اضافه کرد: به شدت با کسانی که در حوزه تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود. فاطمی با بیان این‌که سلامت مردم در اولویت قرار دارد افزود: پلمب واحدهای غیرمجاز اقامتی استان از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون در دستور کار بوده و این روند همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با تشدید نظارت‌های خود نسبت به قطع زنجیره کرونا به ویژه با نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی موفق عمل کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
ضریب اشغال هتل‌های کردستان در نوروز کمتر از ۳۰ درصد بود

ضریب اشغال هتل‌های کردستان در نوروز کمتر از ۳۰ درصد بود

به گزارش هتل نیوز ، عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کردستان گفت : حدود 20 هزار و 500 نفر شب در نوروز امسال در واحدهای اقامتی استان کردستان پذیرش شدند. وی افزود: این تعداد مسافر از روز اول عید تا پایان روز سیزدهم در اقامتگاه‌های استان پذیرش شدند. عبدالحمید حمیدی گفت: این مسافران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اسکان داده شدند و از آنها پذیرایی به عمل آمد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کردستان در ادامه عنوان کرد: در همین ارتباط ضریب اشغال هتل‌های استان کردستان به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید که در مقایسه با تعطیلات عید پارسال ۲۰ درصد رشد  داشتیم. او به مشکل شیوع شدید کرونا در دو شهر استان اشاره کرد و توضیح داد: در دو تا از شهرهای استان، یعنی سقز و بانه که از شهرهای بزرگ استان هم هستند، به دلیل وضعیت نارنجی هر دو شهر از ابتدای سال، هتلداران متاسفانه بسیار متضرر شدند؛ آنها هزینه‌های بسیار زیادی را جهت انجام تعمیرات و ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات و ملزومات کار هتلداری متحمل شده بودند. طبیعی هم بود. به هر حال عید در پیش بود و برای هتلداران، فصل پررونق سفر تعطیلات نوروز است. هتلداران هم می‌خواستند از این فرصت برای درآمدزایی و جبران بخشی از خسارت‌ها استفاده کنند. بنابراین مثل هر سال برای پذیرش مهمانان نوروزی در هتل‌ها آماده شدند اما متاسفانه این برنامه‌ها و تدارکات جهت آمادگی بی فایده بود و ضریب اشغال هتل‌های دو شهر سقز و بانه از ۵ درصد فراتر نرفت. حمیدی از تعامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با جامعه حرفه‌ای هتلداران این استان تقدیر کرد و گفت: تعامل میراث استان با جامعه حرفه‌ای هتلداران استان در جریان تعطیلات نوروز بسیار خوب بود. ستاد سفر اداره کل میراث خوشبختانه شبانه‌روزی دایر بود و بسیاری از مشکلات مسافران در این ستادها حل شد. ما هم اگر مشکلی داشتیم، نهایت همکاری را به عمل آوردند و از این بابت سپاسگزار هستیم.

ایجاد شده: 25/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400     اخبار داخلی
ژاپن هتل ویژه ورزشکاران کرونایی تاسیس می‌کند

ژاپن هتل ویژه ورزشکاران کرونایی تاسیس می‌کند

کمیته برگزاری توکیو۲۰۲۰، در نظردارد تا ۳۰۰ اتاق هتل برای اسکان ورزشکاران بدون علائم کرونا یا با علائم خفیف اختصاص دهد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند که این تلاش، اقدام دیگری از سوی کمیته برگزاری برای جلوگیری از شیوع ویروس در طول بازی‌های تابستان امسال است. همچنین، اعلام شده است که از این هتل ۳۰۰اتاقی برای معالجه شبانه روزی ورزشکاران و جداسازی موارد مثبت کووید۱۹ استفاده خواهدشد. آن دسته از ورزشکاران و کارکنان المپیک که نیاز به بستری شدن ندارند، به طور اصولی ۱۰ روز در اتاق‌های هتل قرنطینه خواهند شد. کمیته برگزاری درنظردارد تا رزرو کامل یک هتل در چند کیلومتری دهکده ورزشکاران در منطقه ساحلی هارومی توکیو را البته با هزینه چند صد میلیونی اختصاص دهند. همچنین برنامه ریزی شده است تا ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه ویژه برای محافظت از رانندگان در برابر عفونت و برای انتقال بیماران به هتل آماده شود. از آنجا که بازی‌های المپیک، ورزشکاران و مسئولان را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند، پروژه تخصیص این هتل ویژه به دنبال تأمین نیازهای آنها مانند ارائه خدمات چند زبانه و غذای حلال در یک محل اقامتی است.

ایجاد شده: 24/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 24/فروردین/1400     اخبار خارجی
متاسفانه فقط آمارسازی بلدیم

متاسفانه فقط آمارسازی بلدیم

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حرمت‌الله رفیعی"  رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با استناد به آمار فروش بلیت پرواز، قطار، تور و اقامتگاه‌ تخمین می‌زند سفرهای داخلی در نوروز ۱۴۰۰ تا حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. هرچند به گفته او، در برخی مناطق مثل کیش، ضریب اشغال اقامتگاه‌ها به ۷۰ درصد رسید و در مقابل شهرهایی مثل مشهد بیشتر هتل‌ها بدون مسافر و تعطیل ماندند و ضریب اشغال هتل‌های این شهر میانگین ۲۰ درصد بود. رفیعی درباره کاهش سفرهای خارجی نیز گفت:‌ وضعیت اقتصادی به‌هم‌ریخته مردم و افزایش هزینه سفرهای خارجی و از طرفی تناقض درباره سفر و استرداد هزینه‌ها در صورت لغو شدن پروازها باعث شد مردم کمتر سفر بروند و فکر می‌کنیم تا ۸۵ درصد ریزش سفرهای خارجی را در مقایسه با سال ۹۸ تجربه کرده باشیم. نوروز ۹۹ که مرزها بسته و پروازها تعلیق شده بود و سفری انجام نشد، بنابراین معیار مناسبی برای قیاس نیست. او اضافه کرد: توان اقتصادی مردم پایین آمده، از طرفی نرخ ارز بالا رفته است، اگر مردم تا چند سال پیش ترکیه را با پنج شش میلیون تومان می‌رفتند حالا باید نفری ۲۵ میلیون تومان بدهند. او در ادامه گفت: استقبال از تورها و سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۰ بسیار پایین بود، به طوری که بیشتر پروازهای مسیر پرسفری مثل ترکیه نیمه‌خالی انجام شد. برای مسیر ترکیه ۲۰۰ هواپیما در هفته مجوز پرواز دارند که معمولا در تعطیلات نوروز برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرواز اضافه دیگر، دو کشور مجوز صادر می‌کردند، اما امسال نه تنها آن مجوزهای اضافه صادر نشد که تعداد پروازهای روزانه از ۲۸ به ۵ پرواز رسید.  بسیاری از آژانس‌های مسافرتی برخلاف تصورشان باز هم متحمل ضرر و زیان شدند. رفیعی همچنین گفت: یک ماه مانده به تعطیلات نوروز نامه‌ای از معاون گردشگری منتشر شد مبنی بر این‌که هزینه تورها و سفرهای خارجی و داخلی در صورت لغو به خاطر شرایط کرونا پس داده نشود که بعد آن را تکذیب کردند و گفتند خرید خدمات سفر تا سه ماه ضمانت شود تا درصورت لغو پرواز یا بسته شدن راه، هزینه مسافر سوخت نشود. همین تناقض در مسافران بی‌اعتمادی ایجاد کرد که در ریزش سفرها بی‌تاثیر نبود. او مدیریت سفرهای نوروزی را دچار نوعی لجام‌گسیختگی و از هم‌گسستگی دانست و افزود: تا پیش از تعطیلات، اظهارات متناقض مردم را سرگردان کرده بود. مدیریت سفر هم بسیار ضعیف بود. در طول تعطیلات مدام پیام می‌دادند که سفر نروید و هر روز تغییر رنگ چند شهر را اعلام می‌کردند و ۷۲ ساعت برای ترک فوری آن مناطق ضرب‌الاجل می‌دادند. در ستاد ملی کرونا یک قانون تصویب می‌کردند بعد خلاف آن عمل می‌شد. با پایان یافتن تعطیلات هم مردم مقصر شناخته شدند.   رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اتهاماتی که متوجه صنعت گردشگری شده با توجه به وخیم‌تر شدن اوضاع کرونا در کشور، اظهار کرد: اگر مراکز گردشگری آلوده هستند و عامل آلوده شدن مسافران به کرونا بوده‌اند وزارت بهداشت گزارش دهد. تمام پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری رعایت می‌شود، وگرنه حتما وزارت بهداشت مثل رستوران‌ها و یا سایر مراکز از آن‌ها نام می‌برد. بهتر است وزارت بهداشت مراکز درمانی را در حاشیه امنیت نگه دارد که مردم برای پیگیری امور درمانی از حضور در آن‌ها دچار واهمه هستند. او افزود: اگر وزیر بهداشت نگران انتقال ویروس جهش‌یافته از ترکیه به ایران است، آمار دقیق ارائه دهد که این تعداد مسافر از ترکیه مبتلا شده‌اند. چرا با مستندات و منطق با مردم صحبت نمی‌شود؟ متاسفانه ما فقط آمارسازی بلدیم، مثلا در زمان محمدشریف ملک‌زاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر بود و ۵۰ درصد این جمعیت هم اصلا سفر نمی‌رفت، آمار می‌دادند در نوروز ۱۲۰ میلیون نفر گردشگر داشته‌ایم. حالا هم که ویروس کرونا است، از این طرف بوم افتاده‌اند و آمار می‌دهند یک میلیون نفر سفر رفته‌اند. این آمارها کجا ثبت شده است که حتی ما به عنوان دست‌اندرکار گردشگری به آن دسترسی نداریم، آیا سایر دوائر نظارتی به این آمارها دسترسی دارند؟ ما را قانع کنید، مستندات ارائه دهید و سلیقه‌ای حرف نزنید.

ایجاد شده: 22/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400     اخبار داخلی
رضایت زائران موجب ماندگاری گردشگران در قم می‌شود

رضایت زائران موجب ماندگاری گردشگران در قم می‌شود

به‌گزارش هتل نیوز ، " علیرضا ارجمندی " سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم  اظهار کرد: «اگر بخواهیم به صنعت گردشگری نگاه حرفه‌ای داشته باشیم جلب رضایت مسافران نقش بزرگی در تدوام این صنعت خواهد داشت.» او بیان کرد: «حل مشکلات انجمن حرفه‌ای مهمانپذیر استان قم در زمینه استانداردسازی واحدهای اقامتی، پرداخت یارانه تسهیلات از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم قابل طرح و پیگیری است.» او با تاکید بر لزوم پیگیری مسائل و مشکلات انجمن‌ها تصریح کرد: «تنها طرح مشکلات کافی نیست بلکه لازم است اهداف را تا حصول نتیجه پیگیری و دنبال کنیم.» همچنین در این دیدار حسین جزینی رئیس انجمن حرفه‌ای مهمانپذیران استان قم با اشاره به مشکلات پیش روی این انجمن گفت: «در مجموع در استان قم ۷۰مهمانپذیر با ۳هزار تخت وجود دارد که وضعیت ۲هزار تخت مطلوب است.» او تصریح کرد: «هم اکنون هزار تخت در مهمانپذیر‌ی‌های قم نیاز به بازسازی دارد‌، اما موانع موجود مانند عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات از جمله مشکلات محسوب می‌شود.»

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...