نتایج جستجو...
اولین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی

اولین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، نخستین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی شروع به کار کرد. رسانه‌های محلی این کشور روز یکشنبه نهم ژانویه گزارش دادند این هتل ۱۲۰ اتاقه که " تاتمان " نام دارد آماده خدمات‌رسانی به شترها است. ۵۰ نفر خدمه در این هتل تمام امکانات آسایش شترها از جمله خدمات اتاق، مراقبت، توجه و حفاظت را تأمین می‌کنند. هتل " تاتمان " خدماتی ۵ ستاره شامل تهیه غذا برای شترها، مراقبت از شکل و ظاهر و رسیدگی به بهداشت پوست آن‌ها ارائه می‌دهد. در فهرست امکانات مهیا شده آمده است علاوه بر تهیه شیر گرم، میزبان نظافت و دمای غرفه‌ها را نیز دائم تحت نظر دارد. محمد الحربی، سخنگوی رسمی باشگاه شترها در عربستان سعودی در معرفی هتل تاتمان گفت: «این هتل اولین هتل در نوع خود در جهان است، اما به سبکی متفاوت و جدید. همه‌چیز از تمیز کردن اتاق‌ها گرفته تا تهویه مطبوع گرم در دسترس است.» هزینه یک‌شب اقامت در این هتل ۴۰۰ ریال عربستان معادل ۱۰۶ دلار و ساعت تحویل اتاق‌ها نیز ۱۲:۳۰ ظهر است. به همان اندازه که اسب عربی در تاریخ و افتخارات عربستان سعودی نقش دارد، شتر نیز برای مردم این سرزمین مهم است. عربستان سعودی میزبان مشهورترین جشنواره شتر در جهان نیز هست.

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار خارجی
شرکت در نمایشگاه فیتور با ۱۴ فعال بخش خصوصی

شرکت در نمایشگاه فیتور با ۱۴ فعال بخش خصوصی

به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادی‌راد " مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالن‌های نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سال‌های گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکت‌کننده‌های خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.»  سجادی‌راد به برگزاری جلسات متعدد با انجمن‌های صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغه‌ها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آن‌ها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینه‌های مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.»  مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آن‌ها برای حضور در نمایشگاه شد.»  او به واگذاری غرفه‌ها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کم‌تر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوت‌نامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.»  سجادی‌راد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرح‌های پیشنهادی که معرف معماری ایرانی‌اسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.»  مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستون‌ها و سرستون‌هایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستون‌ها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المان‌هایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.»  او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده به‌منظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش وی‌آی‌پی است که در مرکز آن بخشی به‌عنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرش‌های فاخر ایرانی می‌شود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.»  او با اشاره به عرضه صنایع‌دستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایع‌دستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشته‌ایم.»  سجادی‌راد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایران‌شناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکت‌کننده‌ها از اجرای برنامه‌هایی که باعث تجمع شود، منع شده‌اند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایش‌های آیینی و فعالیت‌های این چنینی در این رویداد امکان‌پذیر نیست.»  مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی افزود: «با وجود برنامه‌ریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آن‌ها را از برنامه خارج کردیم.»  نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 11/دی/1400       آخرین ویرایش: 11/دی/1400     اخبار داخلی
کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.  با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیم‌ها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود.  با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند. 

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار خارجی
بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رؤسای بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیماهای تجاری، بوئینگ و ایرباس از دولت بایدن خواسته‌اند تا عرضه‌ی سرویس شبکه‌ی سلولی ۵G را در آمریکا به تعویق بیندازد. درخواست دو شرکت بزرگ هواپیماسازی در پی افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تجهیزات حیاتی ایمنی پرواز صورت می‌گیرد. نسل بعدی اینترنت بی‌سیم، اگرچه سریع‌تر از نسل‌های قبلی است و مزایایی مانند تأخیر کمتر، اتصال بهتر و ارتباط آسان‌تر را به همراه دارد، اما هم‌اکنون یک آشفتگی سراسری برای صنعت هوانوردی ایجاد کرده است. حالا غول‌های سازنده‌ی هواپیما، بوئینگ و ایرباس نگرانی‌هایی را درباره‌ی فناوری جدید مطرح کرده‌اند. «دیوید کالهون» (David Calhoun) مدیرعامل بوئینگ و «جفری نیتل» (Jeffery Knittel) مدیرعامل ایرباس آمریکا، نامه‌ای مشترک به وزیر ترابری این کشور «پیت بودجج» (Pete Buttigieg) نوشتند و اعلام کردند که عرضه‌ی نزدیک ۵G در ۵ ژانویه (۱۵ دی) می‌تواند باعث ایجاد تداخلی شود که ممکن است بر توانایی هواپیماها و عملکرد ایمن آن‌ها اثر بگذارد. نگرانی آن‌ها درباره‌ی ارتفاع‌سنج‌های راداری است که خلبانان خطوط هوایی تجاری از آن برای فرود ایمن در شرایط دید کم استفاده می‌کنند. یک تحلیل ادعا می‌کند که تداخل ۵G می‌تواند صدها هزار پرواز در سال را تحت تأثیر قرار دهد و باعث تأخیر یا تغییر مسیر آن‌ها شود. مدیران عامل این شرکت‌ها اضافه کردند که تأثیرات اجازه دادن به ۵G برای استقرار «بسیار گسترده است و زمانی رخ می‌دهد که صنعت هوانوردی هنوز در حال مبارزه با شرایط ایجاد شده پس از بحران سلامت است.» پیشنهاد تازه مطرح شده‌ی آن‌ها خواستار محدود کردن قدرت انتقال شبکه‌ی ۵G در نزدیکی فرودگاه‌ها است و از دولت بایدن می‌خواهد با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای تصویب طرحی مشابه همکاری کند. گفتنی است چندی پیش اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) پرواز هواپیماها را در پی خطر تداخل با شبکه‌ی ۵G محدود کرد. در این بیانیه‌ی مشترک آمده است: «ما با مقامات هوانوردی، رهبران دولتی، خطوط هوایی و گروه‌های صنعتی برای اطمینان از ایمنی عملیاتی پیوسته‌ی هواپیماها در کل سیستم هوانوردی در سراسر جهان همکاری می‌کنیم.» اپراتورهای بزرگ مخابراتی مانند «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) و «ورایزن» (Verizon) امیدوار بودند پس از دریافت مجوزهای میلیاردی در ماه فوریه، استفاده از شبکه‌ی سلولی ۵G را به‌طور رسمی در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز کنند. آن‌ها چندین بار راه‌اندازی این شبکه را به تعویق انداختند و در ماه نوامبر از برنامه‌ی خود برای استقرار ۵G در ۵ ژانویه خبر دادند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید تورهایی که برای این بازه زمانی جهت سفر به ایران طراحی شده‌‌اند هر کدام کمتر از ۱۰ نفر گردشگر دارند در حالی که قبلا تعدادشان بالای ۲۵ نفر بود. او می‌‌افزاید: با رایزنی‌‌های صورت گرفته توسط متولیان گردشگری، ویزا برای گردشگران خارجی صادر شد و همکاران ما شروع به صحبت با همتایان خود در کشورهای خارجی کردند. همین موضوع سبب شده رفت‌‌وآمدها و گردشگری آغاز شود و تعدادی از گروه‌ها نیز به کشورمان وارد شوند. رئیس جامعه تورگردانان در عین حال تاکید می‌کند گروه‌هایی که تاکنون وارد ایران شده‌‌اند در تعداد اندک بوده و مشابه وضعیت پیش از کرونا نیستند. او می‌گوید: توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند با این حال امیدواریم شرایط تا بهار که یکی از فصل‌‌های داغ برای سفر گردشگران خارجی به ایران است بهتر شده و تا پاییز بتوانیم به وضع قابل قبولی برسیم. او در بخش دیگری از سخنان خود به توافق وین و تاثیر آن بر گردشگری می‌‌‌‌پردازد و اضافه می‌کند: اگر توافق حاصل شود طبیعی است که رفت وآمد هم بیشتر شده و تقاضا برای ورود به کشورمان افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت به شکل محدود و با همین وضعیت کنونی شاهد حضور گردشگران هستیم. این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ایران کشوری صاحب تاریخ، تمدن، فرهنگ و دارای مردمانی ‌میهمان‌نواز است، می‌گوید: این در حالی است که به واسطه برخی محدودیت‌‌ها ما نمی‌توانیم مبادلات مالی و... داشته باشیم که امیدواریم با توافق این چالش‌‌ها برطرف شوند. پورفرج در این باره که با صدور روادید سفر گردشگران کدام کشورها بیشترین سفر را به ایران داشته‌‌اند می‌گوید: ما از کشورهای اروپایی در کنار چین و ژاپن توریست داشته‌‌ایم. همچنین برخی توریست‌‌ها را داریم که از مرز ترکیه با ماشین شخصی به ایران سفر می‌کنند و از سوی دیگر مرز خارج می‌شوند. نمونه این مورد اخیر را درباره چند گردشگر آلمانی داشتیم که در قالب یک گروه به ایران سفر کردند. تعداد محدود گردشگران به ایران در حالی است که گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت، منجر به رشد و رونق اقتصادی بسیاری از کشورها شده، به گونه‌‌ای که درآمد حاصل از گردشگری اسپانیا دو برابر درآمد نفتی ایران است. ترکیه با تمرکز ویژه بر بخش گردشگری خود توانست ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خود را به صنعت گردشگری اختصاص دهد و کشورهای بیابانی امارات و عربستان که تنها متکی بر درآمدهای نفتی بودند، طی چند سال اخیر با ساخت مراکز گردشگری مصنوعی، به مقاصد هدف گردشگری در جهان تبدیل شدند. شاید بتوان عمده توفیق کشورهای منطقه‌‌ای در امر گردشگری را جا ماندن ایران از این بازار به دلایل اقتصادی و تنش‌‌های بین‌المللی همچون تحریم‌های حداکثری علیه ایران و تضعیف اقتصاد ایران دانست. براساس گفته‌های این فعال گردشگری توافقات وین می‌تواند محرکی برای احیای بازار گردشگری بین‌المللی ایران باشد و فرصتی را برای بازگشت گردشگران خارجی به ایران با توجه به چهار عامل ایجاد کند.

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400     اخبار داخلی
آمریکا پرواز هواپیماها را در پی خطر تداخل با شبکه‌ی ۵G محدود کرد

آمریکا پرواز هواپیماها را در پی خطر تداخل با شبکه‌ی ۵G محدود کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا دستور جامعی صادر کرده است که اساسا هواپیماها، از جمله جت‌های بزرگ را از استفاده از برخی سامانه‌های خاص ناوربری و فرود در مناطقی که احتمال تداخل شبکه‌های سلولی جدید ۵G وجود دارد، منع کرد. این دستور که در ۷ دسامبر (۱۶ آذر) از سوی اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) اعلام شده، در پی نگرانی از تداخل شبکه‌ی پرسرعت ۵G با ارتفاع‌سنج‌های رادیویی هواپیماها اتخاذ شده است. این ارتفاع‌سنج‌ها داده‌های مورد استفاده توسط سیستم‌های کنترل پرواز خودکار را ارائه می‌دهند. دستور FAA برای حدود ۶۸۳۴ فروند هواپیمای ترابری و مسافری مجهز به ارتفاع‌سنج رادیویی، یعنی اساسا کل ناوگان هوایی تجاری آمریکا، به همراه بسیاری از هواپیماهای شخصی و دیگر هواگردهای ناوگان هوانوردی عمومی را شامل می‌شود. این موارد شامل هواپیماهایی هستند که توسط «ایرباس» (Airbus)، «بوئینگ» (Boeing)، «ای‌تی‌آر» (ATR)، «د هویلند» (De Havilland) کانادا، «امبرائر» (Embraer)، «گلف‌استریم» (Gulfstream)، «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) و «تکستران» (Textron) ساخته شده‌اند. FAA در همین روز، دستور مشابهی هم درباره‌ی بالگردها منتشر کرد که هر دو از ۸ دسامبر اجرایی شدند. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های ارتباطات بی‌سیم آمریکا برای آغاز خدمات‌دهی در ۴۶ بازار از ۵ ژانویه (۱۵ دی) آماده می‌شوند. این شرکت‌ها انتقال داده را در محدوده‌ی فرکانسی ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز و در باند C آغاز خواهند کرد. به گفته‌ی FAA این بازه بسیار نزدیک به محدوده‌ی ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ مگاهرتز است که توسط ارتفاع‌سنج‌های رادیویی هواپیما استفاده می‌شود. FAA از اپراتورهای هواپیما می‌خواهد که دستورالعمل‌های پرواز را به‌روزرسانی و بخش‌هایی از عملیات پروازی را در صورت وجود تداخل پهن‌باند بی‌سیم با شبکه‌ی ۵G باند فرکانسی C محدود کنند. عملیات ممنوعه شامل استفاده از سیستم فرود با ابزار (ILS)، عملیات عملکردی نیازمند ناوبری (RNP)، عملیات فرود خودکار و برخی کارکردهای سیستم‌های دید پرواز پیشرفته و دیگر سیستم‌های کنترل پرواز می‌شود. اداره‌ی هوانوردی فدرال مناطقی را که تحت تأثیر تداخل ۵G قرار گرفته‌اند در اطلاعیه‌هایی که به فعالان صنعت هوانوردی ارائه خواهد کرد. شبکه‌های سلولی آمریکا مدت‌هاست که بین محدوده‌ی فرکانسی ۳۶۵۰ تا ۳۷۰۰ مگاهرتز فعالت کرده‌اند. اما در مارس ۲۰۲۰ کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) با استفاده‌ی آن‌ها از محدوده‌ی فرکانسی ۳۷۰۰ تا ۳۹۸۰ مگاهرتز که ابتدا از بازه‌ی ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ آغاز می‌شود، موافقت کرد. این شرکت‌ها پیش از این آغاز استفاده از این محدوده‌ی فرکانسی را به دلیل نگرانی صنعت هوانوردی از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) به ژانویه (دی) به تعویق انداختند. در دستور FAA آمده است: «در صورت تداخل عملیات پهنای باند بی‌سیم، نمی‌توان به ارتفاع‌سنج‌های رادیویی برای انجام عملکرد مورد انتظار، اعتماد کرد.» دستور جداگانه‌ی FAA برای بالگردها هم پروازهای خودکاری را که نیازمند استفاده از داده‌های ارتفاع‌سنج رادیویی در مناطق تحت تأثیر شبکه‌ی ۵G است، ممنوع می‌کند. این عملیات مانور شناوری خودکار را هم دربر می‌گیرد. این آژانس گفت: «FAA معتقد است که گسترش ۵G و حمل‌ونقل هوایی می‌توانند به‌طور ایمن با هم وجود داشته باشند. ما امروز با صدور دو دستورالعمل صلاحیت پروازی، گام مهمی در جهت ارائه‌ی چارچوب مشخص و همچنین جمع‌آوری اطلاعات بیشتر برای جلوگیری از اثرگذاری بالقوه بر تجهیزات ایمنی هوانوردی، برداشتیم.» FAA درباره‌ی این موشوع همچنین در حال همکاری نزدیک با FCC و شرکت‌های خدمات‌دهنده‌ی مخابراتی است. انجمن «خطوط هوایی آمریکا» (Airlines for America) خاطرنشان کرد که از تلاش‌های هماهنگی پیوسته میان FAA و FCC قدردانی می‌کند زیرا آن‌ها به دنبال یک راه حل عملی هستند که ایمنی را در اولویت قرار می‌دهد و از وقفه در سیستم هوانوردی جلوگیری می‌کند. این گروه افزود: «دستورالعمل صلاحیت پروازی FAA که امروز صادر شد، نگرانی‌های ایمنی و محدودیت‌های بالقوه‌ای که می‌تواند بر برخی پروازهای تجاری اثرگذار باشد را شناسایی می‌کند.» بوئینگ هم در این‌باره گفت: «FAA امنیت حریم هوایی عمومی و ملی را در اقدامات خود اولویت قرار می‌دهد.» صنعت هوانوردی مدت‌هاست که خطر شبکه‌ی ۵G را مطالعه کرده است و در آوریل ۲۰۲۰ گروه فنی صنعت هوانوردی RTCA کارگروهی را برای ارزیابی این خطر تشکیل داد. اعضای این کارگروه شامل FAA، کارخانه‌های سازنده‌ی هواپیما و دستگاه‌های ارتفاع‌سنج و همچنین اپراتورهای هواپیماها بودند. در گزارش نهایی که در سال ۲۰۲۰ توسط RTCA منتشر شد، آمده است: «ایستگاه‌های پایه‌ی ۵G خطر تداخل زیان‌بار را برای ارتفاع‌سنج‌های راداری در همه‌ی انواع هواپیما، با پیامدها و تأثیرات گسترده بر عملیات هوانوردی ایجاد می‌کنند.» این گزارش درباره‌ی تداخل احتمالی از سوی هر دو بخش انتقال از ایستگاه‌های زمینی ۵G و از گوشی‌های همراه مسافران هشدار می‌دهد. RTCA نتیجه می‌گیرد که خطر تداخل برای هواپیماهای منطقه‌ای و هواپیماهای تجاری و هوانوردی عمومی غیرقابل اجتناب است و برای هلیکوپترها هم تقریبا به همان اندازه شدید است. طبق این گزاری، برای برخی هواپیماهای تجاری بزرگ، خطر به سناریوهای خاص محدود می‌شود اما می‌تواند در برخی شرایط، مانند زمانی که هواپیما در نتیجه‌ی کاهش دید، از ابزارهای کمکی برای فرود استفاده می‌کند، پیامدهای شدیدتری داشته باشد. بر این اساس در ماه نوامبر FAA یک بولتن اطلاعاتی مخصوص برای صلاحیت پروازی منتشر کرد که داده‌های اولیه درباره‌ی خطر بالقوه‌ی ۵G در آن ارائه شد. اتحادیه‌ی بین‌المللی خلبانان خطوط هوایی هم خاطر نشان کرد: «راه‌هایی وجود دارد که می‌توان شبکه‌ی ۵G را در عین حفظ سطح بالای ایمنی هوانوردی به‌کار برد اما زمان برای صنعت بی‌سیم و جامعه‌ی گسترده‌تر هوانوردی، به‌منظور اجرای اقداماتی که خطرات را کاهش دهد، در حال سپری شدن است.»

ایجاد شده: 19/آذر/1400       آخرین ویرایش: 19/آذر/1400     اخبار خارجی
توسعه روابط مردمی و گردشگری ایران‌-پاکستان با افزایش پروازهای مستقیم

توسعه روابط مردمی و گردشگری ایران‌-پاکستان با افزایش پروازهای مستقیم

به گزارش هتل نیوز، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان(PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد. «ارشد ملک» با حضور در سفارت کشورمان و دیدار با «سید محمدعلی حسینی» اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود. طرفین در این دیدار ضمن بررسی روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه هوانوردی و تقویت ارتباطات مردمی، بر افزایش همکاری‌های دوطرفه توافق کردند هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام می‌دهد و شنیدها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد. لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به ‘قلب فرهنگی’ این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پروازها می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد. همچنین آغاز پروازهای مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد اقشار مختلف دو همسایه به کشورهای یکدیگر از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ایران، به تقویت تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی به ویژه تسهیل سفرهای تجار به کشورهای یکدیگر کمک فراوانی می‌کند. با توجه به روند نزولی شیوع ویروس کووید-۱۹ در هر دو کشور و گسترش طرح واکسیناسیون کرونا در چنین وضعیتی اعلام ازسرگیری مجدد پروازهای تجاری نوید تحول جدید در مناسبات تجاری ایران و پاکستان به ویژه رونق گردشگری را می‌دهد.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
کشورهای توریستی از جزایر جذاب جهان جا ماندند

کشورهای توریستی از جزایر جذاب جهان جا ماندند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، وجود کاهش چشمگیر بازار گردشگری بین‌المللی در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۱، افزایش سفرها در دو ماه ژوئن و ژوئیه، قرار گرفتن صنعت گردشگری در مسیر بهبودی را نشان می‌دهد. ورود گردشگران بین‌المللی در هفت ماه نخست سال 2021 حدود 40 درصد کمتر از سطح 7 ماهه سال 2020 ارزیابی شده و همچنین در مقایسه با سال 2019 یعنی سال پیش از همه‌گیری کرونا حدود 80 درصد کاهش یافته است. این کاهش نشان‌دهنده از دست دادن 677 میلیون توریست بین‌المللی نسبت به هفت ماه مشابه سال 2019 یا 110 میلیون نفر در مقایسه با سال 2020 است. اما به رغم شروع ضعیف در اوایل سال، گردشگری بین‌المللی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به ویژه در اروپا پیشرفت چشمگیری در مسیر بهبودی داشته است. گردشگری بین‌المللی در ژوئن و ژوئیه 2021 به دلیل واکسیناسیون و بازگشایی مرزها بهبودی جزئی نشان می‌دهد. دو دلیل اصلی منجر به این پیشرفت کوچک در این دو ماه بوده است. نخست می‌توان به بازگشایی بسیاری از مقاصد برای سفرهای بین‌المللی به ویژه در قاره اروپا و آمریکا اشاره کرد و دیگر آنکه این کاهش محدودیت‌های سفر ناشی از افزایش واکسیناسیون و پیشرفت تولید واکسن کووید-19 در جهان بوده است. در واقع افزایش تعداد افراد واکسینه شده منجر به کاهش محدودیت‌های سفر، افزایش بازگشت اعتماد مصرف‌کنندگان و بازگشت تدریجی سفرهای ایمن در اروپا و دیگر نقاط جهان می‌شود. در مقابل، اکثر مقاصد در آسیا همچنان برای سفرهای غیرضروری بسته هستند.  براساس داده‌های ارائه شده، ماه‌های ژوئن و ژوئیه 2021 نسبت به ماه‌های مشابه 2020 شاهد افزایش متوسطی در ورود گردشگران بین‌المللی بوده است. کشورهای جزایر کوچک در کارائیب، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه به همراه چند مقصد کوچک اروپایی بهترین عملکرد را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به ثبت رسانده‌اند به‌طوری که حتی به ورود گردشگران به سطوح پیش از همه‌گیری نزدیک شده و گاهی از آن فراتر رفته‌اند. براساس این آمارها آلبانی توانست خود را به منفی 2 درصد برساند و جزایر کوچک دیگر همچون سنت مارتن با کاهش 4 درصدی، آروبا با منفی 9 درصد، جمهوری دومنیکن با منفی 13 درصد، آمنتیگوا و باربودا با منفی 14 درصد، کوراسائو با منفی 22 درصد، مونته‌نگرو با منفی 33 درصد، مالدیو با منفی 36 درصد و سیشیل با منفی 39 درصد بهترین مقاصد طی این دو ماه در مقایسه با سال 2019 بوده است. این آمار نشان می‌دهد کشورهای کوچک جزیره‌ای به مقصد اول توریست‌های خارجی تبدیل شده و تغییراتی را در وضعیت بازارهای اصلی جهان ایجاد کرده است. براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، ماه ژوئیه با کاهش 67 درصدی بهتر از ژوئن با کاهش 77 درصدی عمل کرده و آن را به بهترین ماه از آوریل 2020 تاکنون تبدیل کرده است. تخمین زده می‌شود که 54 میلیون گردشگر در ماه ژوئیه از مرزها عبور کرده‌اند در حالی که این رقم در سال 2020 حدود 34 میلیون نفر بوده که البته در مقایسه با رقم 164 میلیون نفری در سال 2019 بسیار کمتر است. البته شرایط افت و خیز در مناطق مختلف متفاوت بود و آسیا و اقیانوسیه همچنان ضعیف‌ترین نتایج را در ژانویه تا ژوئیه 2021 تجربه کرده و با کاهش 95 درصدی گردشگران ورودی در مقایسه با سال 2019 مواجه شده است. تنها سفرهای ضروری در بسیاری از مقاصد آسیایی ثبت شد، زیرا اکثر کشورها بسته بودند. پس از آن خاورمیانه با کاهش 82 درصدی دومین میزان افت بزرگ در جهان را ثبت کرده است و اروپا و آفریقا هر دو با 77 درصد کاهش و قاره آمریکا با افت 68 درصدی، کاهش کمتری را شاهد بودند. براساس گزارش‌های منطقه‌ای، اروپا و آمریکا کاهش کمتری در ورودی بین‌المللی در دو ماه ژوئن و ژوئیه البته به دلیل پشتیبانی از تقاضای درون‌منطقه‌ای داشته‌اند. چند مقصد بزرگ در این نتایج تاثیرگذار بودند و حتی برخی به سطح 80 درصدی از سال 2019 دست یافتند و در مسیر بازیابی کامل قرار گرفتند که می‌توان به مکزیک (کاهش 19 درصدی)، کرواسی (کاهش 22 درصدی)، ترکیه (کاهش 33 درصدی)، یونان (کاهش 50 درصدی) و اسپانیا (کاهش 55 درصدی) اشاره کرد. در مناطق فرعی نیز کارائیب با رساندن خود به کاهش 52 درصدی در مقایسه با سال 2019 بهترین عملکرد را طی این دو ماه به ثبت رسانده است. سفرهای رو به رسد در ایالات متحده به مقاصد کارائیب، آمریکای مرکزی و همچنین مکزیک بسیار تاثیرگذار بوده است. کارائیب با رشد 11 درصدی و اروپای جنوبی و مدیترانه‌ای با رشد یک درصدی تنها مناطق فرعی بودند که در ژانویه تا ژوئیه 2021 نسبت به مدت مشابه خود در سال 2020 مسیر رو به رشد را ثبت کردند. اکثر مناطق فرعی در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن نتایج بهتری را شاهد بودند زیرا اروپای جنوبی و مدیترانه‌ای، آمریکای مرکزی و کارائیب در ژوئیه به کمتر از کاهش 50 درصدی رسیدند. با وجود این‌، اگرچه براساس گزارش‌های ارائه شده میزان درآمدهای مقاصد گردشگری بین‌المللی در هفت ماه اول سال 2021 بسیار ضعیف بوده است، اما چند کشور در ماه‌های ژوئن و ژوئیه پیشرفت متوسطی را ثبت کردند و برخی حتی از درآمد سال 2019 پیشی گرفتند. در بین مقاصد بزرگ، مکزیک توانست تقریبا همان میزان درآمد گردشگری را به دست آورد و درآمدها در ماه ژوئن همانند سال 2019 و در ماه ژوئیه افزایش 3 درصدی را به ثبت رسانده است. درباره سفرهای خروجی نیز این امر صدق می‌کند. در میان بازارهای بزرگ‌تر فرانسه با رساندن خود به کاهش 35 درصدی در مقایسه با سال 2019 و آمریکا با رسیدن به کاهش 49 درصدی در ژوئیه شاهد جهش قابل توجهی بودند. پرتغال و اوکراین نیز با رسیدن کاهش به زیر 35 درصد در ماه ژوئیه بهبودی چشمگیری را تجربه کردند اگرچه درآمدهای گردشگری هنوز بسیار کمتر از سطح 2019 است. رومانی جزو کشورهایی بوده که در ماه ژوئیه درآمد خود را از گردشگران برون‌شهری به سطح 2019 رسانده است. در مقابل، سفرهای داخلی به بهبود گردشگری در چند مقصد به‌ویژه در بازارهای بزرگ داخلی منجر شده است. در چین و روسیه ظرفیت صندلی هواپیماها در سفرهای داخلی فراتر از سطح 2019 بوده است. اما با این حال، بازگشت سفرهای داخلی در بسیاری از بازارها، کاهش چشمگیر گردشگری بین‌المللی را جبران نکرده است.   باید این نکته را در نظر داشته  باشیم که با وجود پیشرفت نسبی نسبت به سطوح پایین سال 2020، گردشگری بین‌المللی بسیار کمتر از سطح 2019 باقی مانده است. همچنین ارزیابی‌های سازمان جهانی گردشگری در ماه سپتامبر، نتایج متفاوتی را برای دوره مه تا آگوست 2021 نشان می‌دهد. وضعیت گردشگری بین‌المللی برای ماه‌های باقی مانده از 2021 با دو سناریو همراه است. بر این اساس در سناریوی اول آغاز احیای بازار گردشگری و قرار گرفتن در مسیر بهبودی از ماه ژوئیه برآورد شده و احتمال کاهش گردشگری جهان در مقایسه با سال 2019 به 63 درصد در کل سال ارزیابی می‌شود. براساس این سناریو در ماه پایانی سال میزان کاهش به منفی 35 درصد می‌رسد. اما سناریوی دوم احیای بازار گردشگری را از ماه سپتامبر برآورد می‌کند که کاهش به مراتب بیشتری تا منفی 75 درصد در سال 2021 را لحاظ می‌کنند و در ماه پایانی سال میزان کاهش به منفی 55 درصد می‌رسد. با نگاهی به آینده، اکثر کارشناسان برآورد می‌کنند که در سال 2022 جهان به‌دلیل افزایش ناگهانی تقاضا، به‌ویژه در سه ماه دوم و سوم سال، شاهد رشد چشمگیری باشد. حدود یک‌سوم کارشناسان نیز بازگشت احتمالی را برای سال 2023 برآورد کردند که اروپا احتمالا در سال 2023 به سطح پیش از کرونا بازگردد. البته همچنان بیش از نیمی از کارشناسان بازگشت بازار گردشگری به سطح 2019 را در سال 2024 یا بعدتر می‌دانند. کارشناسان بازگشت آسیا و اقیانوسیه به سطح پیش از کرونا را بعد از سال 2024 ارزیابی می‌کنند.

ایجاد شده: 18/مهر/1400       آخرین ویرایش: 18/مهر/1400     اخبار خارجی
خیز امارات برای پیشتازی در گردشگری حلال

خیز امارات برای پیشتازی در گردشگری حلال

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایکنا، گردشگری اسلامی یا حلال به عنوان یکی از حوزه‌های مرتبط با صنعت توریسم در طول دهه گذشته به تدریج در حال باز کردن جای خود بوده است. ظرفیت بالای این بخش از صنعت گردشگری به دلیل تمرکز بر جمعیت مسلمانان است و به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده رشد بیشتری را تجربه کند. به دلیل این پتانسیل بالا، کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای جذب گردشگران مسلمانی که به قوانین شریعت پایبند هستند، انجام داده‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها طیف وسیعی از تغییرات فیزیکی تا وضع قوانین در اماکن توریستی را در برمی‌گیرد. مسلمانان سریعترین رشد جمعیت را در بین ادیان جهان دارند. با این رشد، تقاضا برای محصولات و خدمات مطابق با اصول اسلامی افزایش می‌یابد. از طرف دیگر افزایش درآمد و جمعیت جوان مسلمانان به معنای افزایش تقاضا برای مسافرت و گردشگری در بین مسلمانان است. صنعت گردشگری با توجه به درآمد‌های بالایی که می‌تواند نصیب کشورها کند، امروزه به یکی از منابع درآمد کشورهایی که دارای تاریخ غنی و اماکن تاریخی هستند، تبدیل شده است. با این همه کشورهای دیگر با سرمایه‌گذاری تلاش دارند گردشگرانی را که برای تفریح مسافرت می‌کنند، به سوی خود جذب کنند. در بین کشورهای اسلامی، مالزی و اندونزی تلاش کرده‌اند که خود را به عنوان مقاصد اصلی گردشگری حلال حداقل در منطقه جنوب شرق آسیا مطرح کنند. علاوه بر این دو کشور، کشورهایی مانند برونئی، ویتنام و تایلند هم سرمایه‌گذاری و آموزش را در حوزه گردشگری حلال در پیش گرفته‌اند. اما موفق‌ترین کشور اسلامی در حوزه گردشگری و گردشگری حلال نه در شرق آسیا بلکه در حاشیه خلیج فارس واقع شده است؛ امارات متحده عربی. صنعت گردشگری در امارات یکی از بخش‌های مهم اقتصاد این کشور است. در سال ۲۰۱۸، صنعت گردشگری بیش از ۱۶۴,۷ میلیارد درهم (حدود ۴۴.۸ میلیارد دلار) تولید ناخالص داخلی کشور را به تنهایی به خود اختصاص داد. این باعث شده که صنعت گردشگری امارات متحده عربی در بین کشورهای حوزه خلیج فارس موفق ترین عملکرد را داشته باشد و رتبه برتر را بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جذب گردشگر به خود اختصاص دهد. در بین کشورهای جهان عرب، بیشترین نیروی شاغل در بخش گردشگری متعلق به امارات متحده عربی است و این صنعت بیش از ۶۰۴ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ در این بخش شاغل کرده بود. انتظار می‌رود که با توجه به رشد صنعت گردشگری در این کشور، ۱۲,۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۲۰۲۷ از طریق صنعت گردشگری باشد و ۴۱۰،۰۰۰ نفر دیگر هم به شاغلان این صنعت اضافه شوند. سرمایه‌گذاری گسترده در امارات برای پیشتازی در گردشگری حلال جاذبه‌های گردشگری این کشور به طور کلی ساخته دست بشر است مانند برج خلیفه معروف در دبی که بلندترین برج جهان است. مجمع الجزایر جهان، نخل جمیرا در دبی و مسجد شیخ زاید در ابوظبی از دیگر اماکن گردشگرپذیر امارات متحده عربی به حساب می‌آیند. با این همه این کشور تنها شامل جاذبه‌های گردشگری ساخته دست بشر نیست و مناطقی مانند کوه‌های الحجر در فجیره و بیابان‌های منحصر به فرد و زندگی بادیه‌نشینان آن باعث جذب گردشگران می‌شود. از ابتدای تأسیس این کشور در سال ۱۹۷۱ با استقلال از بریتانیا، حکام این کشور به دنبال رشد و توسعه و تبدیل آن به کشوری رو به رشد در بین کشورهای عربی بودند. در سال ۱۹۸۹ هیئت ارتقای تجارت و گردشگری دبی تأسیس شد تا این امیرنشین را به عنوان یک مقصد لوکس برای بازارهای پیشرفته و بخش‌های تجاری تأثیرگذار معرفی کند. در ژانویه ۱۹۹۷، این هیئت با بخش گردشگری و بازاریابی بازرگانی (DTCM) جایگزین شد. این امر بعداً توسط سایر امیرنشین‌های امارات دنبال شد تا صنعت گردشگری امارات کار خود را آغاز کند. از دهه ۲۰۰۰ و با توجه به سرمایه‌گذاری‌ و طرح‌های بلندپروازانه امارات متحده عربی رونق چشمگیری از گردشگری را تجربه کرده است. در این میان بخش گردشگری حلال هم در بین طرح‌های بلندپروازانه در امارات متحده عربی جایگاه خاصی دارد. عمده‌ترین دلیل تبدیل شدن امارات به مقصد اول گردشگری حلال، موضوع غذا است. دسترسی به غذای حلال برای بسیاری از مسافران پایبند به شریعت اسلامی در بسیاری از کشورها به چالشی بزرگ برای این افراد تبدیل می‌شود. دسترسی راحت به رستوران‌ها به دلیل اعمال قوانین شرعی در امارات باعث شده که مسافران به این کشور نگرانی از بابت دسترسی به غذای حلال نداشته باشند. از سوی دیگر تنوع جمعیتی و بین‌المللی بودن مقاصد گردشگری در امارات، مانند دبی، تنوع غذایی ویژه‌ای برای گردشگران ایجاد کرده است. در این میان برپایی نمایشگاه‌های مختلف و متنوع در حوزه غذا و نوشیدنی در امارات رونق زیادی دارد. سرمایه‌گذاری گسترده در امارات برای پیشتازی در گردشگری حلال از سوی دیگر با وجود اینکه هتل‌ها در امیرنشین‌هایی مانند دبی، براساس استاندارد‌های جهانی رتبه‌بندی شده‌اند، اما بسیاری از اقامتگاه‌ها و مراکز در امارات دارای امکانات مناسب با شریعت اسلامی هستند. محدودیت در سرو و مصرف مشروبات الکلی در امارات و اختصاص واگن‌های زنان در مترو از جمله اقداماتی است که برای توسعه گردشگری حلال در امارات صورت گرفته است. به نظر می‌رسد که با توجه به نوسانات بازار نفت به عنوان منبع اصلی درآمد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، این کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری و ارائه جایگزینی برای درآمد‌های نفتی خود هستند و گردشگری با توجه به بازار گسترده و متنوع آن می‌تواند جایگزین یا حداقل منبع درآمد خوبی برای درآمد‌های نفتی این کشورها باشد. در این بین حوزه گردشگری اسلامی با توجه به جوان بودن خود و کمتر هزینه‌بر بودن برای این کشورها (به دلیل اسلامی بودن آنها) جایی برای جذب سرمایه و در نهایت به پیش بردن اقتصاد آنها است و به نظر می‌رسد که مدل امارات متحده عربی می‌تواند به عنوان الگویی برای حوزه گردشگری حلال برای سایر کشورهای اسلامی شود.

ایجاد شده: 9/مرداد/1400       آخرین ویرایش: 9/مرداد/1400     اخبار خارجی
چگونه می توانید یک توریست فضایی شوید؟

چگونه می توانید یک توریست فضایی شوید؟

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دو شرکت Blue Origin متعلق به جف بزوس و Virgin Galactic که توسط ریچارد برانسون تاسیس شده این امکان را به افراد می دهند تا فضا را به عنوان توریست گشت و گذار کنند. موشک New Shepard از Blue Origin اینامکان را می دهد تا خدمه به فضا بروند و شرکت Virgin Galactic نیز از یک هواپیمای حامل عظیم استفاده می کند ، که از یک باند افقی بلند شده و هواپیمای فضایی مجهز به موشک را پرتاپ می کند. در هر دو حالت، حداکثر شش مسافر می توانند از صندلی خود جدا شده و چند دقیقه بی وزنی را تجربه کنند و از فضا منظره زمین را ببینند. چه زمانی می توان توریست فضایی شد؟ Virgin Galactic گفته است که پروازهای تجاری منظم و پس از دو پرواز آزمایشی دیگر از سال 2022 آغاز می شود. لیست انتظار آنها طولانی است و تاکنون 600 بلیط فروخته شده است. اما این شرکت پیش بینی می کند که در نهایت 400 پرواز در سال انجام شود. در یکی از اولین پروازها، دو صندلی برای جایزه در نظر گرفته شده و ثبت نام برای آن تا اول سپتامبر آزاد است. شرکت Blue Origin هیچ تقویم مفصلی در مورد زمان اعزام ارائه نداده است. راه دیگر برای رفتن به فضا از طریق برنامه reality television است. Space Hero اعلام کرده که قصد دارد برنده مسابقه را در سال 2023 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بفرستد. چقدر هزینه دارد؟ اولین بلیط های فروش شده توسط Virgin Galactic هر کدام بین 200 تا 250 هزار دلار بود اما این شرکت هشدار داده است که هزینه فروش در آینده افزایش خواهد یافت. Blue Origin قیمت ها را اعلام نکرده است. برنده ناشناس حراج عمومی صندلی در اولین پرواز خدمه 28 میلیون دلار پرداخت کرد، اما تصمیم گرفت سفر خود را به تعویق بیندازد. با آگاهی از بودجه بیشتر ممکن است هزینه 125000 دلار برای یک صندلی در Space Neptune در نظر گرفته شود: کپسولی که پنجره های 360 درجه را ارائه می دهد و توسط بالونی به اندازه یک استادیوم فوتبال به فضای بالاتر منتقل می شود. 300 صندلی برای سال 2024 همه فروخته شده است، اما رزرواسیون برای سال 2025 باز است. آیا این سفر به نیازهای جسمی خاصی نیازمند است؟ داشتن تناسب اندام معمولی برای این سفر کافیست. آموزش Virgin Galactic فقط پنج روز طول می کشد. Blue Origin نیز قول می دهد همه چیزهایی را که باید یک روز قبل از راه اندازی بدانید به شما یاد می دهد و در اولین پرواز یک فرد 82 ساله به فضا خواهد رفت. نیازهای این شرکت شامل توانایی بالا رفتن از هفت پله در کمتر از 90 ثانیه (ارتفاع برج پرتاب) و بین 152 سانتی متر قد و 50 کیلوگرم وزن و 193 سانتی متر و 100 کیلوگرم وزن است. SpaceX چطور؟ شرکت ایلان ماسک نیز درگیر بازی گردشگری فضایی است، اما برنامه های آن شامل سفرهایی طولانی تر است. پیش بینی می شود هزینه ها ی آن نیز باشند. در ماه سپتامبر، میلیاردر آمریکایی جارد آیزاکمن مأموریتی به نام Inspiration4 را رزرو کرده است تا او و سه مسافر دیگر را با یک SpaceX Crew Dragon که با موشک Falcon 9 به فضا پرتاب می شود، به دور زمین بچرخانند. سپس در ژانویه 2022، سه تاجر با یک فضانورد باتجربه به ISS سفر می کنند. این ماموریت با نام Ax-1 توسط شرکت Axiom Space سازماندهی می شود كه برای سه پرواز آینده با SpaceX ثبت نام كرده است. میلیونر ژاپنی مائزاوا قرار است در سال 2023 به دور ماه سفر کند، این بار سوار بر موشکی است که هنوز توسط SpaceX تحت عنوان Starship در دست ساخت است.

ایجاد شده: 3/مرداد/1400       آخرین ویرایش: 3/مرداد/1400     اخبار خارجی
کشورهایی که نامشان عوض شد

کشورهایی که نامشان عوض شد

به گزارش هتل نیوز، معمولا هر نامگذاری، داستان و ماجرای مخصوص به خودش را دارد. حالا اگر این نامگذاری برای نام رسمی یک کشور با میلیون‌ها جمعیت انسانی باشد، داستان‌های تاریخی و فرهنگی به قدمت صدها و هزاران سال خواهد داشت. نامگذاری کشورها با عوامل زیادی در ارتباط است. نام برخی از آنها مانند مصر و یونان، باستانی است و نام بعضی دیگر برای درک و پی‌بردن، نیازی به فکرکردن زیادی ندارد اما نام شماری از کشورها داستان‌ها و ایدئولوژی‌های دیگری دارد. در این بین بعضی کشورها در طول تاریخ نامشان به دلایل مختلف تغییر کرده است. از این کشورها بعضی‌ مانند هلند به منظور ارتقای صنعت گردشگری اسم‌شان را تغییر داده‌اند و بعضی کشورها با تغییر حکومتی که بر آن سرزمین فرمانروایی می‌کرده، در طول تاریخ نامشان عوض شده است. همچنین برخی نام‌ها پس از یک واقعه مثل همه‌پرسی یا انقلاب، برای حفظ اتحاد سیاسی و قومی، نام دیگری را انتخاب کرده‌اند. به طور کلی عوامل سیاسی یکی از مهم‌ترین این دلایل برای تغییر نام است. با چند کشور که با ماجراهای جالب و داستان‌های مختلف نام خود را تغییر داده‌اند، بیشتر آشنا می‌شویم. نه به سیلان، درود بر استقلال | «سیلان» به «سریلانکا» سریلانکا، جزیره‌ای واقع در جنوب هند است. تا پیش از سال ۱۹۷۲ نام این کشور که آن موقع مستعمره بریتانیا بوده، سیلان بوده و توسط پرتغالی‌ها روی آن گذاشته شده است. پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۵ سریلانکای فعلی را کشف کردند. این کشور بعدها به جزئی از بریتانیا تبدیل شد و در سال ۱۹۴۸ توانست استقلال خود را به دست آورد. با این حال، سال‌ها بعد، دولت این کشور جزیره‌ای تصمیم به تغییر نام آن گرفت. در سال ۲۰۱۱، نام سیلان در این کشور از همه چیزهایی که هنوز نام قدیمی را داشتند، از زیرمجموعه‌های دولت گرفته تا شرکت‌ها، حذف و به طور رسمی نام فعلی به آن اطلاق شد. سرزمین کم‌ارتفاعِ قطب جهانگردی | «هلند» به «ندرلند» اگرچه در زبان فارسی هنوز از این کشور با نام هلند (Holland) یاد می‌شود اما نام آن در واقع به ندرلند (Netherlands) تغییر یافته است. هلند در اصل نام منطقه‌ای در کشور ندرلند است که از این لحاظ با نام قدیمی پارس برای ایران قابل مقایسه است. نام هلند به معنی سرزمین چوب است. دو استان هلند شمالی و جنوبی در ندرلند که همچنان نام «هلند» را داشتند، با هدف یکپارچه‌کردن همه‌ استان‌هایی که جزو ندرلند هستند و همچنین در اقدامی بازاریابانه، دیگر با عناوین هلند شمالی و جنوبی خطاب نمی‌شوند. از ژانویه‌ ۲۰۲۰ آنها هم مانند بقیه استان‌های این کشور، ندرلند هستند. این تغییر در بسیاری از بخش‌های دیگر، مثلاً در نام تیم فوتبال آنها هم دیده می شود. حالا این کشور با نام ندرلند شناخته می‌شود که به معنی «سرزمین پست» و اشاره به شرایط است. تغییر نام‌های بسیار و پیاپی | «کامبوچا» به «کامبوج» نام این کشور از ۱۹۵۳ تا ۱۹۹۵، پنج بار تغییر یافت و این تغییرات به شرح زیر بود: اولین تغییرات در سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۰ صورت گرفت و پادشاهی کامبوج نامیده شد، سپس این نام در ۱۹۷۰ تغییر یافت و سال ۱۹۷۵ به جمهوری خمر تبدیل شد. متعاقباً این سرزمین تحت حکومت کمونیستی قرار گرفت و نام آن به کامپوچای دموکراتیک تغییر کرد. در ادامه این کشور تحت نظارت سازمان ملل وارد مرحله انتقالی شد و بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۳ دولت کامبوج خوانده شد و در سال ۱۹۹۳ به سلطنت و نام قدیمی خود، پادشاهی کامبوج برگشت. اما خمرها - پیروان حزب کمونیست - خود را کامپوچئی‌ها می‌نامند که به معنای فرزندان شاهزاده (کامپو) است. شایان ذکر است کلمه کامبوج در اصطلاح غلط فرانسوی کلمه کامپوچاست. همنام‌شدن با کشور همسایه | «زئیر» به «جمهوری دموکراتیک کنگو» زئیر نام قدیم کشوری در آفریقای مرکزی بود که تا قبل از استقلال از بلژیک به همین نام شناخته می‌شد. کلمه زئیر صورت پرتغالی‌شده نام رودخانه کنگو در زبان کنگویی است که به آن نزاره یا نزادی به‌ معنای «رودی که همه رودها را می‌بلعد» می‌گویند. اما این کشور پس از آن که در سال ۱۹۶۰ از بلژیک مستقل شد، نامش به «جمهوری کنگو» که همان نام کشور همسایه‌اش بود، تغییر کرد. البته این تغییر نام دردسرهای خودش را داشته؛ چرا که نام آن شبیه نام کشور همسایه بوده است. در نتیجه برای تشخیص این دو کشور از نام پایتخت‌های آنها که کینشاسا و برازاویل بود، استفاده می‌شد تا تمایزی ایجاد شود تا این که چند سال بعد نام آن به «جمهوری دموکراتیک کنگو» تغییر کرد و هنوز هم با همین نام شناخته می‌شود. کشوری همچنان با دو نام | «برمه» به «میانمار» میانمار، نام کشوری با ۵۴ میلیون نفر جمعیت واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور پیش از این با نام برمه شناخته می‌شده و مستعمره انگلیس بوده است. برای این که متوجه شوید هنوز هم نام برمه برای این کشور به کار می‌رود، کافی است به مورد اخیر اسناد رسمی منتشرشده توسط دولت بایدن رجوع کنید که از این کشور با نام برمه یاد شده است. مسئله تغییر نام از برمه یا میانمار در سال ۱۹۸۹ مطرح شد. در آن زمان دولت نظامی حاکم پس از سرکوب اعتراضات دموکراسی‌خواهانه و کشته‌شدن هزاران نفر، نام کشور را از برمه به میانمار تغییر داد. دولت نظامی معتقد بود اصطلاح برمه تنها برمن‌، بزرگ‌ترین قوم میانمار را دربرمی‌گیرد و ۱۳۴ اقلیت قومی دیگر را شامل نمی‌شود و از این نظر، تبعیض نژادی محسوب می‌شود. همچنین معتقدند برمه که تحت حاکمیت بریتانیا نام رسمی کشور شد و پس از استقلال هم به همین نام باقی ماند، یادآور گذشته‌ای استعماری است. سازمان ملل متحد و برخی از کشورها مانند فرانسه و ژاپن این تغییر را به رسمیت شناختند اما آمریکا و بریتانیا این کار را نکردند. مخالفان داخلی تغییر نام معتقدند چون این تغییر بدون توجه به خواست مردم انجام شده نباید به رسمیت شناخته شود. آخرین کشوری که نامش را تغییر داد | «سوازیلند» به «اسواتینی» نام کشور اسواتینی را احتمالا کمتر کسی شنیده باشد. البته خیلی هم تعجب ندارد. این کشور یک و نیم میلیون نفری که در جنوب آفریقا و در همسایگی موزامبیک قرار دارد تازه سه سال است که تغییر نام داده و احتمالا می‌توان آن را آخرین کشوری نام برد که به‌تازگی نامش را تغییر داده است. این کشور پیش از این با نام سوازیلند شناخته می‌شده که مستعمره بریتانیا بوده است. مسواتی سوم، پادشاه این کشور کوچک واقع در جنوب آفریقا ۵۰ سال پس از استقلال (سپتامبر ۱۹۶۸ میلادی) دستور داد بار دیگر این کشور را با نام اصلی آن بخوانند. او در سخنرانی خود به مناسبت این روز اعلام کرد تمام کشورهای آفریقایی پس از استقلال به نام اصلی خود یعنی نامی که قبل از استعمار داشتند، بازگشته‌اند و اکنون زمان آن است که سوازیلند هم دست به کار مشابهی بزند. این کشورِ یک و نیم میلیون نفری صاحب آخرین پادشاهی مطلقه در قارۀ آفریقاست. اسواتینی به معنی کشور مردم اسوازی است. اتیوپی، سرزمین مردمان چهره‌سوخته | «حبشه» به «اتیوپی» اِتیوپی با نام رسمی جمهوری فدرال دموکراتیک اتیوپی با نام تاریخی حبشه، کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقاست البته یونانی‌ها از همان قدیم این سرزمین را با نام اتیوپی می‌شناختند که به یونانی معنی «چهره‌سوخته» می‌دهد. نامی که به رنگ پوست آفتاب‌سوخته‌ مردمان این کشور اشاره دارد. اما این کشور نزد مسلمانان با نام حبشه شناخته می‌شده است. این کشور در سال ۱۲۷۰ وقتی تحت حکومت حبشی‌های سلسله سلیمان قرار گرفت، به طور رسمی حبشه نام‌گذاری شد. حبشی‌ها تا قرن بیستم بدون وقفه بر این قلمرو حکومت می‌کردند. هایله سلاسی از سال ۱۹۳۰ به عنوان آخرین شاه حبشه قدرت را به دست گرفت و بیش از شش دهه بر این کشور سلطنت کرد. او طی جنگ جهانی دوم، نام این کشور را رسما از حبشه به اتیوپی تغییر داد و امروز هم با همین نام شناخته می‌شود. خانه پدری مردم شریف ولتا | «ولتای علیا» به «بورکینافاسو» ولتای علیا تا قبل از ۱۹۸۴ سرزمینی در غرب آفریقا بود که نامش را از نام رود ولتا که در این کشور جریان دارد، گرفته بود. استمعارگران فرانسوی این نام را برایش انتخاب کرده بودند. ولتای سفید، ولتای سرخ و ولتای سیاه سه رود مهم این کشور هستند. سال ۱۹۸۳ توماس سانکارا با وقوع یک کودتا به عنوان رهبر انقلابی به ریاست‌جمهوری رسید. او یک سال بعد همراه با تحولات دیگری نام کشور را از ولتای علیا به بورکینافاسو تغییر داد؛ نامی که یک عبارت ترکیبی و برگرفته از دو زبان رایج در این کشور است. کلمه «بورکینا» در زبان موری به معنای «مردم شریف» است؛ در حالی که «فاسو» در زبان قوم مسلمان دیولا به معنی «خانه پدری» است. ترکیب این دو معنای «خانه پدری مردم شریف» را می‌دهد که بیش از سه دهه است به عنوان نام رسمی این کشور ۲۰ میلیون نفری شناخته می‌شود. بنین شدن برای صلح بیشتر | «داهومی» به «بنین» جمهوری بنین امروز کشوری در غرب آفریقا با زبان رسمی فرانسه و ۱۲ میلیون نفر جمعیت است. نام قدیمی این کشور تا سال ۱۹۷۵ داهومی بوده که از امپراتوری داهومی گرفته شده است. داهومی تا پیش از استعمار، پادشاهی قدرتمندی بود که در غرب آفریقا در جمهوری بنین کنونی تاسیس شد. این پادشاهی همچنین شامل منطقه توگو امروزی و برخی از مناطق جنوب غربی نیجریه بود. پس از به قدرت رسیدن ماتیو کرکو از طریق یک کودتای نظامی، او در سی‌ام نوامبر ۱۹۷۵ با هدف بی‌طرفی و برقراری صلح بیشتر نام این کشور را به «بنین» تغییر داد که از نام خلیج بنین گرفته شده است. البته پیش از این، امپراتوری به نام بنین هم در این کشور در مسند قدرت بوده است. سرزمین مردمان آزاد و دور از استعمار | «سیام» به »تایلند» نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land و به معنای «سرزمین مردمان آزاد» یا همان «قوم تایی» است. علت این نامگذاری به قرن‌ها پیش برمی‌گردد که مردمی از جنوب چین به تدریج به سوخوتای (تایلند کنونی) مهاجرت کردند و به تدریج در مناطق حاصل‌خیز کناره رودی در جنوب چین ساکن شدند. شاید علت دیگر چنین نامگذاری این باشد که تایلند تنها کشوری در جنوب شرق آسیاست که هرگز تحت استعمار کشوری قرار نگرفته است. آیوتایا، خوتای و تونبوری از نام‌های قدیمی این کشور تا پیش از سال ۱۸۰۰ میلادی بوده‌اند اما این کشور بودایی که شاهراه مذهب، فرهنگ و مهاجرت آسیای جنوب شرقی بوده، صدها سال با نام سیام شناخته می‌شده است. سیام در زبان این کشور به معنای قهوه‌ای یا تاریک است. تغییر نام سیام (Siam) به تایلند (Thailand) به‌تازگی انجام نشده است. این اقدام در سال ۱۹۳۹ به دست پادشاه آن زمان این کشور صورت گرفت. هزینه‌هایی که تغییر نام کشورها دارد تغییر نام کشورها به همین سادگی که روی کاغذ به نظر می‌رسد نیست و این کار هزینه‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد. همه‌ این کشورها میلیون‌ها دلار یا معادل آن در واحد پول رسمی‌شان، برای تغییر نام خود هزینه کرده‌اند. آن طور که ساده به نظر می‌رسد، این فقط یک شروع دوباره نیست. بسیاری از امور مانند قانون اساسی، متون رسمی و حتی پول یک کشور هم باید تغییر کند. به طور کلی هر چیزی که نام قدیمی را بر خود دارد مثل نقشه‌ها، پرچم‌ها و سرودها، باید از آن پاک و نام جدید در آنها جایگزین شود. طبیعی است این کار زمان می‌برد و انرژی و هزینه خودش را دارد. همچنین در طرف دیگر ماجرا شهروندان و دیگر کشورها هستند که به خطاب‌کردن آن کشور به نام قدیمی‌اش عادت کرده‌اند و حالا باید به گفتن و نوشتن آن عادت کنند. بسیاری از کشورها از جمله هلند هنوز مثلا برای ما با همان نام شناخته می‌شوند. این تغییرات یک‌شبه رخ نمی‌دهد و اگرچه بسیاری همچنان مطمئن نیستند که آیا اصلاً این تغییر ضروری بوده یا نه، اما معمولاً در نهایت با آن کنار می‌آیند. منبع : روزنامه خراسان

ایجاد شده: 2/مرداد/1400       آخرین ویرایش: 2/مرداد/1400     اخبار خارجی
رکورد جدید از رکود سفر خارجی

رکورد جدید از رکود سفر خارجی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار گردشگری در سه ماه نخست ۲۰۲۱ از کاهش تعداد گردشگران حتی بیشتر از سال ۲۰۲۰ خبر داد که البته با تکیه بر واکسیناسیون عمومی امید بر بهبودی آرام این بازار را همچنان انتظار دارد. ورود گردشگران بین‌المللی در دوره سه ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۸۳ درصد کاهش یافته است که این امر ناشی از بالا بودن محدودیت‌های سفر و پایین بودن اعتماد و اطمینان مسافران به سفر به‌دلیل شیوع گسترده کرونا بوده است. این روند کاهشی به‌دنبال افت بی‌سابقه ۷۳ درصدی در سال ۲۰۲۰، بدترین سال ثبت شده برای گردشگری بین‌المللی است. این کاهش شدید نشان‌دهنده از دست دادن حدود ۱۸۰ میلیون گردشگر خارجی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۶۵ میلیون نفری را نشان می‌دهد. حجم سفرهای بین‌المللی همچنان ۸۸ درصد کمتر از سه ماه اول سال ۲۰۱۹ یعنی مقطع پیش از همه‌گیری است. همچنین درآمد گردشگری بین‌المللی در سال 2020 حدود 930 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که با توجه به کاهش سفرهای جهانی، 64 درصد کاهش درآمدی را تجربه کرده است. گردشگران بین‌المللی در سال گذشته حدود 536 میلیارد دلار در مقاصد هزینه کرده‌اند که این مبلغ یک‌سوم هزینه‌های سال 2019 با رقم 1466 میلیارد دلار بوده است. براساس این آمارها، آسیا و اقیانوسیه با کاهش 94 درصدی در سه ماه نخست 2021، همچنان نسبت به سایر مناطق بیشترین میزان رکود را تجربه کرده است. این روند کاهشی برای اروپا با افت 83 درصدی، آفریقا کاهش 81 درصدی، خاورمیانه افت 78 درصدی و قاره آمریکا کاهش 71 درصدی برآورد شده است. اگرچه داده‌های ماه مارس آمار کمتر از 65 درصد کاهش در مقایسه با مارس 2020 را نشان می‌دهد اما در مقایسه با سال 2019 کاهش قابل‌توجه 88 درصدی را تجربه کرده است. بسیاری از کشورها محدودیت‌های سختگیرانه سفر از اواخر سال 2020 را به‌دلیل بدتر شدن اوضاع بیماری همه‌گیر با افزایش موارد انواع جدید مجددا اعمال کردند. این محدودیت‌ها شامل آزمایش اجباری، قرنطینه، ممنوعیت مقررات رفت و آمد، ممنوعیت‌های محلی و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها است. در اوایل فوریه 2021 حدود 32 درصد از مقصدهای جهان به‌طور کامل برای گردشگران بین‌المللی بسته بودند و 34 درصد دیگر محدودیت‌های جزئی برقرار کردند. علاوه بر این میزان واکسیناسیون در کشورها و مناطق کندتر از حد انتظار و کاملا نامتوازن بوده است. باتوجه به این شرایط در تمام مناطق جهان در سه ماه نخست سال شاهد کاهش چشمگیر در گردشگران ورودی بوده‌ایم. در چند منطقه جهان شاهد کاهش 90 تا 100 درصدی بوده‌ایم که در آسیا و اقیانوسیه بیشتر به چشم می‌خورد. اروپای مرکزی و شرقی، اروپای جنوبی و مدیترانه‌ای، آمریکای مرکزی، آفریقای شمالی و صحرای جنوبی کاهش زیر 80 درصدی داشته‌اند. مقاصد حوزه کارائیب با افت 61 درصدی کمترین میزان کاهش را در بین سایر مناطق در سه ماه اول 2021 تجربه کرده است. زیرا چندین مقصد این منطقه جزیره‌ای عملکرد بهتری در ماه مارس داشته است. اما چند کشور در ژانویه تا مارس 2021 حتی میزان کاهش را به کمتر از 50 درصد رسانده‌اند که می‌توان به مکزیک، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، ماکائو، مالدیو، آلبانی و بلغارستان اشاره کرد. با این‌حال طبق بررسی‌های کارشناسان سازمان جهانی گردشگری ایجاد اعتماد به بازار گردشگری طی ماه‌های مه تا آگوست 2021 در حال افزایش است. سرعت واکسیناسیون در برخی از بازارهای اصلی و همچنین سیاست‌های ایمن‌سازی گردشگری به‌ویژه گواهینامه سبز دیجیتال اتحادیه اروپا، امیدها را برای بازگشت برخی از بازارها افزایش داده است. با وجود این به‌دلیل افزایش انواع جدید ویروس کرونا و شیوع مداوم بیماری همه‌گیر محدودیت‌های سفر همچنان وجود دارد. در واقع بازگشت بازار گردشگری به ادامه روند واکسیناسیون، شروع مجدد ایمن و مسوولانه گردشگری با واکنش هماهنگ بین کشورها در مورد محدودیت سفر، پروتکل‌های ایمنی استاندارد و ارتباطات موثر بستگی دارد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت 2021 حدود 60 درصد از متخصصان زمان بازیابی گردشگری بین‌المللی را در سال 2022 می‌دانند این درحالی است که در نظرسنجی اولیه در ژانویه 50 درصد احتمال بازگشت در سال 2022 را می‌دادند همچنین حدود 40 درصد از آنان بازگشت گردشگری را در نیمه دوم سال 2021 برآورد می‌کنند که این رقم در ژانویه 50 درصد بوده است. متخصصان بازگشت به سطح پیش از کرونا را نیز مورد ارزیابی قرار داده‌اند و حدود 49 درصد از آنها بازگشت به سال 2019 را در سال 2024 یا بعد از آن برآورد می‌کنند و تنها 37 درصد بازگشت به سطح پیش از همه‌گیری را در سال 2023 می‌دانند. این درحالی است که در نظرسنجی ژانویه حدود 47 درصد از کارشناسان معتقد به بازگشت گردشگری در سال 2023 بودند. سازمان جهانی گردشگری در اوایل سال 2021 در پیش‌بینی‌های خود دو سناریو را مطرح کرده بود که احتمال بازگشت را از ماه ژوئیه یا سپتامبر برآورد کرده که میزان کاهش را به 55 درصد یا 67 درصد می‌رساند. اما با توجه به نتایج ضعیف در سه ماه اول 2021، سناریوها نیز به سمت ارقام پایین تجدیدنظر کرد. در سناریوی اول جهش را همچنان از ماه ژوئیه می‌دانند که ورودی‌های بین‌المللی با افزایش 40 درصدی در سال 2021 نسبت به 2020 همراه خواهد بود، اگرچه همچنان 63 درصد کمتر از سطح پیش از کرونا در سال 2019 است. سناریوی دوم که جهش را در ماه سپتامبر درنظر می‌گیرد با 10 درصد افزایش ورود در مقایسه با سال 2020، کاهش 75 درصدی نسبت به سال 2019 خواهد داشت. درحالی‌که تقاضا برای گردشگری بین‌المللی به‌شدت کاهش یافته و همچنان تحت فشار است، گردشگری داخلی در چندین بازار بزرگ همچون چین و روسیه رشد قابل‌توجهی داشته به‌طوری‌که سفرهای هوایی به سطح پیش از کرونا در سال 2019 رسیده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. مسافران چینی در تعطیلات یک هفته‌ای جشنواره عید چینی‌ها که در 17 فوریه به پایان رسید، 256 میلیون سفر داخلی داشته‌اند که طبق اعلام وزارت گردشگری چین، نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش 75 درصدی داشته است. منبع ؛ دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 26/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...