نتایج جستجو...
از دانش و ظرفيت‌‌های مديران با تجربه در وزات گردشگری استفاده شود

از دانش و ظرفيت‌‌های مديران با تجربه در وزات گردشگری استفاده شود

به گزارش هتل نیوز، " فریدون رییسی دهكردی " بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران عنوان كرد: وضعیت گردشگری كشور به خاطر مشكلات سال‌های گذشته بسیار وخیم است و برون‌رفت از این وضعیت وخیم ملاحظاتی دارد كه پیش‌تر خودم و همكارانم به آنها اشاره كردیم. خود من در همان روز اولی كه وزیر محترم گردشگری كارش را شروع كرد، در قالب یادداشتی ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان نوشتم كه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست. نوشتم ایشان به عنوان مدیری باسابقه در عرصه‌های دیگر، حالا كه به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده‌اند، لااقل معاون و مدیران مرتبط با گردشگری را از افرادی انتخاب كنند كه متعلق به همین حوزه باشند؛ یعنی از دل صنعت گردشگری آمده باشند. البته نمی‌خواهم بگویم آقای مهندس ضرغامی در انتخاب‌ها به این مهم بی‌توجه بودند اما بدون رودربایستی ما افراد قوی‌تر و دردآشناتری در صنعت گردشگری داشتیم كه می‌توانستند كمك‌های زیادی به جناب وزیر و به طور كلی به صنعت گردشگری بكنند. او افزود: به هر حال امیدوارم این دوران اولیه –كه من اسمش را می‌گذارم «دوران كارآموزی»- زودتر تمام بشود؛ اما تا اینجای كار متاسفانه دیدیم خیلی از مدیرانی كه انتخاب شدند، افراد نزدیك به خودشان بودند؛ یعنی ملاك انگار این نزدیكی بوده تا چیز دیگر. بازرس جامعه هتلداران ایران در اشاره به ظرفیت‌های دولت قبل در بخش گردشگری گفت: ما در دو لت قبل مدیران خوبی هم داشتیم كه هم آلودگی مالی نداشتند و هم از كوله‌باری از تجربه برخوردار بودند. می‌شد از تجربه آن مدیران استفاده‌های بسیار خوبی كرد. خیلی از آن مدیرانِ باتجربه هنوز در بدنه مدیریت گردشگری كشور حضور دارند و ترس من از این است كه به مرور همه آنها كنار بروند و افراد تازه‌كار و نا‌آشنایی سر كار بیایند كه سال‌ها طول می‌كشد تا از تجربه لازم برخوردار شوند. ریسی دهكردی كه ریاست جامعه حرفه‌ای هتلداران چهارمحال و بختیاری را بر عهده‌دارد، در پاسخ به پرسشی دربار واكسیناسیون كاركنان هتل‌‌های آن استان از واكسینه شدن بیش از 90 درصد از آن‌ها خبر داد. او همچنین به سفر گروهی از اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری به دعوت نماینده شهركرد اشاره كرد و توضیح داد: اگرچه خوشحالم كه یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نمایندگان، مسایل مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود اما راستش را بخواهید چندان خوشبین نیستم؛ چون برنامه‌هایشان هم خیلی كوتاه بود و هم آن‌طور كه شایسته بود به عمق كار نمی‌پرداخت؛ البته ما پیشنهاد‌هایی نوشتیم و به این دوستان دادیم و امیدواریم بتوانند آن برنامه‌‌ها را در صحن مجلس مطرح كنند تا شاید بخشی از مشكلاتی كه گردشگری و به طور اخص صنعت هتلداری با آن‌ها دست به گریبان است، حل شود.

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیم‌روز سه‌شنبهدر هتل باباطاهرتهران برگزار شد. در این نشست اعضا پیرامون مسایل روز صنعت هتلداری کشور بحث و رایزنی کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در این باره عنوان کرد: مقرر شد بخشنامه مربوط به نرخ هتل‌ها در روزهای آینده ابلاغ شود. با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با معاونت گردشگری کشور، شکل و نحوه کار طی روزهای آینده به همه استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تشکل‌های استانی بر پایه آن با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان بر اساس آن عمل خواهند کرد. جمشید حمزه‌زاده افزود: موضوع بعدی بررسی نرخ ارزی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت و شکل و نحوه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین مقرر شد برگزاری جلساتِ مرتب با نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد؛ خصوصاً با هیئت رئیسه و اعضای فراکسیون گردشگری. از دیگر مواردی که به طور جدی در دستور کار جامعه قرار دارد، پیگیری معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره است. همان‌طور که می‌دانید با پیگیری‌هایی که جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در گذشته انجام داد، هتل‌های یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده شدند که از تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال جاری اجرایی خواهد شد. جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران موضوع معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند. ما موضوع را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنیم و طبعاً به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادی‌ست، ارجاع خواهد شد. خوشبختانه ارتباط خوبی میان جامعه هتلداران با کمیسیون اقتصادی مجلس برقرار است. او همچنین افزود: با توجه به خسارات بی‌سابقه‌ای که شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتل‌داری زد، پیگیر هستیم تا برای هتل‌ها در ارتباط با سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بگیریم. ما موضوع را در قالب نامه خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی طرح می‌کنیم و پس از آن پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر محترم گردشگری داریم، از ظرفیت‌های ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفاده‌های زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباط‌هایی که دارند، بسیار می‌توانند به ما کمک کنند. ایشان در این مدت نشان دادند که برای همکاری با جامعه هتلداران ایران جهت برون رفت از مشکلات به وجود آمده آمادگی کامل دارند. حمزه‌زاده در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کارکنان هتل‌ها واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که طی یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. سیاست اکثر هتل‌ها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب کنند، عذرشان خواسته شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که خوشبختانه پس از صحبت‌ها و توافق‌های اولیه مقرر شد که رستوران‌ها و هتل‌ها از این پس می‌توانند به ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر و یا یک خانواده باشند. این بخشنامه که روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به نوعی محدودیت اتاق‌ها برداشته خواهد شد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: با توجه به تغییر اساسنامه جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران و افزایش اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر، انتخابات تکمیلی جامعه هتلداران ایران در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به عنوان مجمع عمومی فوق‌العاده جامعه برگزار و طی انتخاباتی دو نفر به اعضای فعلی افزوده خواهد شد. همچنین انتخابات مربوط به بازرسین جامعه هم همان‌روز برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
نشست مشترک وزیر گردشگری با فرمانده نیروی انتظامی

نشست مشترک وزیر گردشگری با فرمانده نیروی انتظامی

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در دیدار با سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تقویت همکاری این وزارتخانه و نیروی انتظامی گفت: «این وزارتخانه با ناجا تقاطع‌های زیادی دارد و برای انجام ماموریت‌های وزارتخانه همکاری و مساعدت نیروی انتظامی نقش کلیدی دارد. خوشبختانه امروز نیروی انتظامی ما هوشمند و مقتدر است و در حوزه‌های مختلف کارآمدی بالایی دارد.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: «در حوزه میراث‌فرهنگی و در مسائلی مانند حفظ بناهای تاریخی، جلوگیری از حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی نیارمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم، همچنین در حوزه گردشگری به‌ویژه بخش گردشگران خارجی و ورود آن‌ها به کشور، ماموریت وزارتخانه با ماموریت‌های ناجا مرتبط است.»  او اظهار کرد: «به‌عنوان مثال یکی از مهم‌ترین این همکاری‌ها تامین امنیت گردشگران است که برای ما اهمیت دارد.»  مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «حوزه‌های مختلفی برای همکاری با ناجا داریم پیش از این بحث‌های مقدماتی را انجام دادیم و در این جلسه دوباره آن‌ها بررسی کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم. جزئیات این نشست مکتوب می‌شود و در قالب یک تفاهم نامه به امضای دو دستگاه خواهد رسید و در آینده بر اساس آن رفتار می‌شود.»  وظایف ناجا در ارتباط با وزارتخانه باید شفاف باشد سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی جزو مجموعه‌هایی هستند که باید ارتباط و تعامل بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته باشند، نوع کار این دو مجموعه به گونه‌ای است که این تعامل را ایجاب می‌کند.»  او تصریح کرد: «میراث‌فرهنگی و ابنیه تاریخی میراث کشورمان بوده و گویای فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست که باید از آن حراست شود. نیروی انتظامی می‌تواند در زمینه حفاظت از این اماکن تاریخی اقدامات خوبی انجام دهد.»  فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: «یگان حفاظت میراث‌فرهنگی را در این وزارتخانه داریم که وظایف بزرگی بر عهده آن است. انشالله با حضور مهندس ضرغامی وظایف یگان شفاف‌تر شود و حمایت‌های بیشتری از آن‌ها انجام شود.»  او ادامه داد: «ایران یکی از کشورهایی است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد، باید برای زمانی که گردشگران از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند، تسهیلات مناسبی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند با امنیت و آرامش در سراسر کشور تردد کنند.»  سردار سرتیپ پاسدار اشتری بیان کرد: «امروز خوشبختانه امنیت خوبی را در اقصی نقاط کشور داریم و برای حفظ امنیت گردشگران خارجی، باید برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم.»  او اظهار کرد: «ما در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا صنعت بزرگ گردشگری رونق بیشتری بگیرد و خیر و برکت آن برای مردم عزیزمان و افتخاری برای ایران اسلامی ما باشد.»

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های قم است

توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های قم است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " بهرام سرمست " در آیین تجلیل از خیران حوزه گردشگری در تالار کرامت استانداری طی سخنانی با اشاره به شیوع کرونا، اظهار داشت: حوزه گردشگری و خدمات بیشترین لطمه را در شرایط کرونایی متحمل شد. استاندار قم با اشاره به اهتمام مدیریت استان برای حل مشکل‌های بخش گردشگری افزود: تلاش کرده ایم تا با ارسال نظرهای کارشناسی حوزه  گردشگری به دستگاه های ملی به تصویب قوانین به نفع فعالان این بخش گام برداریم. سرمست با اشاره به جایگاه خوب قم در زمینه  جذب اعتبارها و تسهیلات مرتبط با کرونا خاطرنشان کرد: با این حال تسهیلات ارائه شده و مالیات‌هایی که استمهال شدند نتوانسته اند مشکل‌های حوزه گردشگری را به اندازه کافی مرتفع کنند. وی بیان کرد: برغم اینکه سرمایه گذاران بخش گردشگری و خدمات در استان در دوران کرونا متضرر شدند، اما در کمک به نیازمندان در خط مقدم کار خیر بودند. استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت در قم تصریح کرد: در این راستا بخش های مختلف از جمله مراکز درمانی، مجتمع‌های گردشگری و بوم گردی، هتل ها و مجتمع های بین راهی باید به صورت مکمل یکدیگر  عمل کنند. سرمست ادامه داد: بسیار از مردم کشور، استان قم را منحصرا دارای ویژگی زائرپذیری می دانند، در حالیکه به لحاظ بوم گردی، گردشگری‌های فرهنگی، علمی، طبیعی و سلامت ظرفیت‌های خوبی داریم و در زمینه فعال سازی این پتانسیل‌ها گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
شصت و پنج درصد مسافران هوایی، نیروهای دولتی هستند

شصت و پنج درصد مسافران هوایی، نیروهای دولتی هستند

به گزارش هتل نیوز وبه نقل از تسنیم؛ " حرمت الله رفیعی " رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت‌و‌گوی آنلاین با اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران با موضوع بررسی نقش ایرلاین‌ها و حمل‌و‌نقل هوایی در توسعه گردشگری در خصوص آثار کرونا و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بر صنعت حمل‌و‌نقل هوایی و چگونگی انعکاس آن در زمینه سفر و گردشگری گفت:کرونا آسیب جدی به تمام صنایع  بالاخص گردشگری وارد کرد و باعث مشکلات زیادی شد، به طوری‌که می‌توان گفت به دلیل عدم دانش مسئولین و اتخاذ تصمیمات نامناسب و در نظر نگرفتن منافع صنعت گردشگری تقریباً فعالیت این حوزه را به صفر رساند. تصمیمات غیرکارشناسی دولت و عدم مشورت با بخش خصوصی موجب سقوط صنعت گردشگری را در ایام کرونا شد وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های کارشناسانه ایجاد هر شغل در صنعت گردشگری حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد تصریح کرد: درحالی‌که در کشورهای دیگر دولت‌ها با اعطای تسهیلات بلاعوض سعی در حفظ مشاغل گردشگری داشتند؛ مسئولین امر با درک شرایط دولت با پیشنهاد متخصصین مبنی بر اعطای وام‌های کم‌بهره از سوی دولت مخالفت کردند و باید گفت دود حاصل از این مخالفت و تصمیمات نادرست به چشم همه مردم رفت و همگان و نه فقط بخش صنعت گردشگری متضرر شدند. این مقام مسئول اظهار داشت: در اثر بی‌توجهی به درخواست‌های بخش خصوصی برای حفظ پرسنل تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این حوزه بیکار شده و اقدام به مطالبه بیمه بیکاری کردند که بار اصلی هزینه‌ها در این ارتباط بر عهده دولت بود و این امر منجر به خالی شدن خزانه دولت و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت شد. رفیعی همچنین بیان کرد: شخصاً در جلساتی که با حضور معاون اول وقت ریاست جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شد بنده با پرداخت وام به صورتی که بازپرداخت آن با تنفس سه ماهه باشد مخالفت کردم و آن را در توسعه و کمک به صنعت گردشگری بی‌رمق قلمداد کردم و مشابه ارز 4200 تومانی فسادبرانگیز توصیف کردم اما به هیچ عنوان به این نظرات توجه نمی‌شد. به اعتقاد وی در حوزه‌های دیگر به غیر از مسائل اقتصادی نیز به دلیل اتخاذ تصمیمات نادرست، صنعت گردشگری متضرر شد؛ مثلاً وزیر بهداشت وقت مدام از مردم درخواست عدم انجام سفر را داشت درحالی که ضریب احتمال ابتلا به این بیماری در مراکز اقامتی بسیار پایین‌تر از مراکز بهداشتی بود و مراکز گردشگری کاملاً شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. به طوری‌که در بسیاری از کشورها و به صورت مشخص در کشور ترکیه تمام سفرها برقرار و مراکز اقامتی در طول دوره کرونا فعال بودند و به فعالیت خود ادامه می‌دانند و مدیریت کرونا نیز به خوبی انجام شد. رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: این انتظار وجود داشت که دولت با استفاده از فرصت کرونا حداقل به بازسازی و تجهیز ناوگان هوایی کشور بپردازد که از مجموع 250 تا 300 فروند هواپیمای موجود در کشور فقط چیزی در حدود 110 فروند از آن در حال حاضر فعال است و پرواز می‌کند؛ این اتفاق حاصل نشد و درمجموع  باید گفت متأسفانه دولت در طول دوسال گذشته به هیچ عنوان همراه و هم‌یار صنعت گردشگری نبوده و همواره موجب ایجاد چالش و و ورود آسیب به این حوزه می‌شد.  این مقام مسئول همچنین افزود: همه این‌ها در حالی بود که هرچند سال 98 سال پرحادثه و پرچالش بود و در آن با حوادث نظیر سیل، گرانی بنزین، شهادت سرادار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی مواجه بودیم اما با این حال آمارهای ورودی و خروجی گردشگر در وضعیت نسبتاً مناسبی در مقایسه با ایام همه‌گیری کرونا قرار داشت و دلیل آن را نیز باید دخالت کمتر دولت در حوزه گردشگری دانست و این مطالبه همیشگی بخش خصوصی گردشگری بوده است که دولت اقدام به دخالت مخرب نکند. وی تأکید کرد: در حالی که هم اکنون در کشور صحبت از احتمال وقوع پیک ششم و عدم انجام سفر می‌شود که کشور‌های همجوار در اوج کرونا با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب  اقدام به برگزاری بزرگترین رویداد اقتصادی جهان تحت عنوان اکسپو کرده‌اند. به اعتقاد رفیعی سرمایه‌گذاری در گردشگری به مانند قالب یخ آب نیست که بعد از مدتی هدر رفته و از بین برود اما متأسفانه این دیدگاه غالب در نگاه دولت‌مردان نیست و کاملاً متضاد و مخالف این رویکرد است. عامل گرانی بلیط هواپیما، تعیین نرخ دستوری برای پرواز‌ها است رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی یکی از نمونه‌های دخالت بی مورد دولت در امر گردشگری را تعیین نرخ دستوری برای پروازهای اربعین دانست که موجب فساد، سردرگمی و افزایش چندبرابر قیمت این پرواز در بازار سیاه در ایام مبارک اربعین شد و همگان شاهد بودند مردم دچار سختی در راستای تهیه بلیت و انجام سفر شدند. این فعال صنفی گردشگری همچنین ادامه داد: در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای مسئولین مدام از زیان‌ده بودن ایرلاین‌ها صحبت می‌شود درحالی که سوال اساسی اینجاست که اگر این موضوع صحت دارد چرا تعداد ایرلاین‌ها اینقدر زیاد بوده و هر روز مجوز جدیدی برای یک شرکت به ظاهر خصوصی در این رابطه صادر می‌شود؟ وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به استناد اشتباه برخی از مسئولین به صحبت‌های مقام معظم رهبری در زمینه لوکس بودن صنعت گردشگری و هواپیمایی و استفاده از آن برای کسب درآمد از این حوزه گفت: طبق آماری که مسئولین اعلام می‌کنند کمتر از یک درصد مردم با هواپیما سفر می‌کنند و مطابق همین آمار بالغ بر 65 درصد از همین یک درصد استفاده کنندگان از حمل و نقل هوایی، بخش دولتی است. حال سوالی که وجود دارد این است که اگر این آمار صحت دارد دلیل پرداخت یارانه از جیب 99 درصد مابقی مردم در زمینه سوخت هوایی و ... چیست و چرا باید دولت با دست کردن در جیب مردم برای این صنعت که استفاده کننده اصلی آن خودش است یارانه و ارز دولتی بپردازد؟ وی همچنین با اشاره به جلسه خود با سفیر تونس بیان کرد: در این جلسه ایشان خواستار ارسال گردشگر از ایران بودند اما در مقابل درخواست ما مبنی بر ارسال متقابل گردشگر از تونس به ایران، گردشگری در ایران را پرهزینه دانست که به نظر این موضوع علیرغم تنزل ارزش پول ملی به دلیل گران بودن پرواز و هتل و .‌‌.. صحیح است؛ در حالیکه به دلیل وضعیت نامناسب صنعت هوایی با وجود آنکه کشور ما حداقل جز 10 کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری است حجم سفرهای داخلی و خارجی برای بازدید از این جاذبه‌ها اصلاً مناسب نبوده و انطباقی ندارد. رفیعی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز اظهارکرد: در تمام دنیا نرخ بلیت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این موضوع اگر به درستی اتفاق بیفتد قابل دفاع بوده و با رقابتی شدن شرایط بین شرکت‌های هواپیمایی موجب افزایش کیفیت سطح خدمات سفر به مسافران می‌شود در حالی که تعیین کف و سقف قیمت کاملاً متضاد با این موضوع است. صدور مجوز جدید آژانس‌های مسافرتی از طرف دولت موجب کلاهبرداری و رانت‌بازی می‌شود رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در خصوص آخرین شرایط آژانس‌های مسافرتی و صدور مجوز فعالیت نیز افزود: وقتی چیزی در حدود 50 درصد از آژانس‌ها در شرف انحلال و تعطیلی هستند صدور مجوز جدید با این هدف که فقط اعلام شود صدور مجوز در راستای ایجاد شغل انجام گرفته بی معنا بوده و صحیح نیست و انتظاری که از دولت وجود دارد هم‌یاری و همراهی برای جلوگیری از تعطیلی آژانس‌های موجود و صدور مجوزها به شیوه صحیح و با نظارت لازم است. رفیعی با انتقاد از اعطای مجوز فعالیت آژانس‌های مسافرتی توسط دولت و بدون مشورت با بخش خصوصی و تخصصی گردشگری تصریح کرد: در شرایط فعلی صدور هر مجوز جدیدی کاملا اشتباه بوده و صرفاً شائبه رانت‌بازی و کلاهبرداری دارد. به گفته این فعال صنفی گردشگری در حال حاضر بالغ بر 5000 آژانس مجوز فعالیت دارند اما اگر بررسی دقیقی صورت پذیرد  چیزی در حدود 2000 دفتر فعالیت واقعی ندارند و بقیه دفاتر به نوعی راکد بوده و عملاً فعالیتی ندارند و خواسته ما انجام بازرسی‌های دقیق و مستمر توسط دولت و واگذاری موضوع صدور مجوز و در مجموع اقدامات تصدی‌گرایانه به معنای دقیق کلمه به بخش خصوصی برابر قانون است. وی در انتها خاطرنشان کرد: آژانس‌های مسافرتی صرفاً عامل فروش خدمات هستند و هیچ نقشی در تعیین قیمت و  یا گران فروشی ندارند و این وظیفه نهادهای نظارتی است که مانع فروش بلیت به قیمت غیرقانونی و گران شوند‌.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
ورود پورشه به صنعت هتلداری

ورود پورشه به صنعت هتلداری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، پورشه از طریق شرکت طراحی خود «پورشه دیزاین» (Porsche Design) و با همکاری یک گروه بزرگ هتلداری در آلمان قصد دارد 15 هتل را در شهرهای بزرگ دنیا افتتاح کند. گروه پورشه دیزاین برای تأسیس یک برند جدید هتلداری با شرکت «Deutsche Hospitality» آلمان وارد همکاری شده است. این برند جدید «Steigenberger Porsche Design Hotels» نام دارد که تحت آن 15 هتل در شهرهای مختلف دنیا از جمله لندن، سنگاپور، دبی و شانگهای افتتاح خواهد شد. گروه پورشه دیزاین یک برند تولیدکننده کالاهای مختلف از جمله پوشاک، کفش، ساعت، عینک، چمدان، عطر، جواهر و ... است که در مالکیت شرکت خودروسازی پورشه قرار دارد. این گروه در سال 1972 توسط فردیناند الکساندر پورشه تأسیس شد. هرچند زمان افتتاح این هتل ها هنوز مشخص نیست اما شرکای پروژه جزئیات مربوط به امکانات این هتل ها را ارائه داده اند. این هتل ها هر یک دارای 150 اتاق، سوئیت، پنت هاوس و یک رستوران و بار «دیدنی»، یک مرکز بهداشتی و زیبایی و سالن بدنسازی در فضایی به وسعت دست کم هزار متر مربع خواهند بود. «Deutsche Hospitality» شرکت مادر هتل های معروف «Steigenberger Hotels and Resorts» است که در حال حاضر 160 هتل را در سه قاره دنیا تحت برند «Steigenberger» اداره می کند. این گروه آلمانی سال گذشته توسط « Huazhu Group» چین خریداری شد.

ایجاد شده: 25/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار خارجی
عضویت وزارت گردشگری در ستاد ملی کرونا

عضویت وزارت گردشگری در ستاد ملی کرونا

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مهر، مدت‌ها بود که فعالان صنعت گردشگری به این موضوع انتقاد داشتند که چرا وزارت میراث فرهنگی در ستاد کرونا عضو نیست و چرا خواسته‌های آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر امهال وام‌ها در دوره کرونا وعده‌ای بود که این فعالان فقط آن را از زبان مسئولان شنیده بودند و خیلی‌ها یا نتوانستند وامی دریافت کنند و یا امهالی شامل حال شأن نشد. حالا خبرهای دیگری از این ستاد به گوش می‌رسد آن هم در دوره‌ای که دیگر کمتر محدودیتی برای تردد و بازدید از مراکز گردشگری وجود دارد و تقریباً در همه شهرها مراکز گردشگری باز شده است. با این وجود سید عزت الله ضرغامی وزیر جدید میراث فرهنگی به تازگی در توئیتر خود نوشت: در ستاد کرونا عضو شدم. در جلسه امروز استمهال وام‌های دریافتی مراکز گردشگری تا پایان ۱۴۰۰ و مفاصا حساب مالیاتی آنان تا آخر آذرماه به تصویب رسید.

ایجاد شده: 24/مهر/1400       آخرین ویرایش: 24/مهر/1400     اخبار داخلی
بررسی فرونشست زمین‌ در 10 فرودگاه کشور‌

بررسی فرونشست زمین‌ در 10 فرودگاه کشور‌

به گزارش هتل نیوز ، " سیاوش امیرمکری " مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در زمینه فرونشست زمین در 10 فرودگاه کشور‌ در استان‌های مختلف، تحقیقات انجام می‌شود. ‌مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد:‌ حدود دو سال پیش، پیش‌بینی کارشناسان این بود که شاید چنین پدیده‌ای در فرودگاه‌های کشورمان اتفاق افتاده باشد یا در حال رخ دادن باشد، به همین دلیل با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، قراردادی منعقد شده تا آنها به بررسی وضعیت 10 فرودگاه کشور‌ از نظر فرونشست زمین اقدام کنند. وی افزود: در گزارش نهایی این مرکز، مشخص شده است در مناطقی که فرودگاه‌ها واقع شده‌اند، به هیچ‌وجه شرایط نگران کننده‌ای از نظر فرونشست زمین وجود ندارد. سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به اهمیت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور و همچنین پروژه بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه به عنوان مهمترین‌ پروژه سال 1400 صنعت فرودگاهی‌ افزود: درباره فرودگاه مهرآباد هم باید به موضوع فرونشست زمین دقت شود و پیش‌بینی‌های لازم در این باره صورت بگیرد.

ایجاد شده: 24/مهر/1400       آخرین ویرایش: 24/مهر/1400     اخبار داخلی
سطح‌نورد مأموریت آینده‌ی ناسا در ماه را استرالیا خواهد ساخت

سطح‌نورد مأموریت آینده‌ی ناسا در ماه را استرالیا خواهد ساخت

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  ناسا و آژانس فضایی استرالیا طبق توافق انجام شده، در مأموریت آینده‌ی سطح‌نشین رباتیک ماه با هم همکاری می‌کنند و این کشور یک سطح‌نورد کوچک را برای آزمودن فناوری بهره‌برداری از منابع ماه تحت برنامه‌ی آرتمیس توسعه خواهد داد. طی همکاری میان این دو آژانس فضایی، استرالیا یک سطح‌نورد را برای مأموریت تجاری به ماه در سال ۲۰۲۶ خواهد ساخت. این سطح‌نورد به‌عنوان بخشی از حضور استرالیا در برنامه‌ی کاوش ماه آرتمیس (Artemis) به رهبری ناسا اجرایی می‌شود. این سطح‌نورد کوچک استرالیایی با وزن بیش از ۲۰ کیلوگرم، سنگ‌پوشه‌های ماه را برداشته و به سطح‌نشین منتقل می‌کند تا در آنجا توسط واحد آزمایش درجا (ISRU) ناسا بررسی شود. سپس ISRU تلاش خواهد کرد تا از ترکیبات آهن و سیلیکون اکسید در سنگ‌پوشه، اکسیژن استخراج کند. مریخ‌نورد پشتکار از جو مریخ اکسیژن تولید کرد ماه‌نورد بخشی از برنامه‌ی استرالیا با نام «پیشگام» (Trailblazer) است که در سال ۲۰۱۹ تحت برنامه‌ی دولتی «ماه تا مریخ» اعلام شد. دولت استرالیا در طول پنج سال ۱۵۰ میلیون دلار استرالیا (۱۱۰ میلیون دلار آمریکا) به این طرح اختصاص می‌دهد و طی آن از فناوری‌هایی که استرالیا در آن مهارت دارد، مانند معدن‌کاوی و عملیات رباتیک برای کاوش ماه استفاده می‌کند. «انریکو پالرمو» (Enrico Palermo) رییس آژانس فضایی استرالیا گفت: «استرالیا در خط مقدم فناوری سامانه‌های رباتیک برای عملیات از راه دور قرار دارد که به‌منظور ایجاد حضور پایدار در ماه و در نهایت پشتیبانی از کاوش‌های انسانی در مریخ، بسیار مهم خواهد بود.» طبق اعلام آژانس فضایی استرالیا یک کنسرسیوم به رهبری صنعت از مشاغل و سازمان‌های تحقیقاتی استرالیا پروژه‌ای را که «سطح‌نورد خدمات بنیادین» (Foundation Services Rover) نام گرفته پیش می‌برند. این پروژه خدماتی را ارائه خواهد داد که پایه و اساس ایستگاه‌های دائمی انسان در آینده خواهند بود. همکاری استرالیا در برنامه‌ی کاوش ماه، به توافق سپتامبر ۲۰۱۹ بازمی‌گردد که این کشور با کمکی ۱۵۰ میلیون دلاری قصد خود را برای مشارکت در برنامه‌ی آرتمیس اعلام کرد. استرالیا همچنین یکی از نخستین کشورهایی بود که در سال ۲۰۲۰ توافق‌نامه‌ی آرتمیس را امضا کرد. مقامات استرالیایی صنعت فضا و به‌طور خاص کاوش ماه را فرصتی برای رشد اقتصادی و نقش این کشور در عرصه‌ی جهانی می‌دانند. «اسکات موریسون» (Scott Morrison) نخست وزیر این کشور گفت: «این فرصتی باورنکردنی برای استرالیا به‌منظور موفقیت در بخش فضایی بین‌المللی محسوب می‌شود و از اهداف اصلی ما برای ایجاد شغل‌های بیشتر در عرصه‌ی فضایی و داشتن سهم بیشتری در این عرصه‌ی رو به رشد اقتصادی است.» «بیل نلسون» (Bill Nelson) مدیر ناسا هم گفت: «این توافق‌نامه روابط طولانی‌مدت میان آمریکا و استرالیا در زمینه‌ی کاوش‌های فضایی را که با بیش از نیم قرن، سابقه‌ی آن به برنامه‌ی آپولو بازمی‌گردد، تقویت می‌کند.» در حالی که ناسا از مشارکت ماه‌نورد استرالیا استقبال می‌کند اما تأکید کرد که این مأموریت رباتیک به‌عنوان گزینه‌ی اصلی حمل بار ISRU در مأموریت سطح‌نشین آینده استفاده نخواهد شد. ISRU ابزارهای مخصوص خود را برای جمع‌آوری سنگ‌پوشه دارد و بدین ترتیب ماه‌نورد استرالیا راه دوم جمع‌آوری نمونه را ارائه می‌دهد و شانس کلی این مأموریت نمایش فناوری را افزایش خواهد داد.

ایجاد شده: 24/مهر/1400       آخرین ویرایش: 24/مهر/1400     اخبار خارجی
شرایط صدور پروانه بهره‌برداری هتل باید تغییر کند

شرایط صدور پروانه بهره‌برداری هتل باید تغییر کند

به گزارش هتل نیوز؛ " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، گفت: یکی از اقدامات غیرقانونی و نابجا در مجموعه معاونت گردشگری در دولت قبل، شرایط دشواری بود که در سامانه جانا برای صدور پروانه بهره‌برداری هتل در نظر گرفته شده بود. شما می‌دانید که من با آقای دکتر تیموری، ارتباط خوب، حسنه و دوستانه‌ای داشتم اما این، مانع طرح انتقاد از ایشان نیست. در نقد عملکرد یک مدیریت باید صراحت داشت. در آن دوره برای صدور پروانه بهره‌برداری شرایط را خیلی پیچیده کردند. از مسائلی نظیر عدم سوءپیشینه گرفته تا موارد دیگری که مشکلات بروکراتیک برای متقاضیان پروانه بهره‌برداری به وجود می‌آورد. اعمال چنین شرایطی شاید برای تایید یک مدیر لازم باشد که هست؛ اما برای سرمایه‌گذار و بهره‌بردار شرایط فرق می‌کند. در همه‌جای دنیا شرایط را برای سرمایه‌گذاری آسان می‌کنند اما در کشور ما انگار برعکس است و هر چه بازدارنده داریم می‌خواهیم پیش پای سرمایه‌گذار بگذاریم و منصرفش کنیم. او در ادامه افزود: از همه مهمتر مفاصا حساب دارایی‌ست که گفته شده متقاضیان پروانه بهره‌برداری ابتدا باید تکلیف‌شان را در این بخش روشن کنند. شما می‌دانید که مودی یعنی بدهکار مالیاتی که باید بدهی خود را ادا کند. متقاضی پروانه بهره‌برداری ممکن است شغل های مختلفی داشته باشد؛ سوال این است که زمینه های شغلی دیگر او چه ارتباطی به مسئله بهره‌برداری از هتل دارد که برای صدور پروانه بهره‌برداری، مجموعه فعالیت‌های اقتصادی او را دخیل می‌کنند؟ دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران همچنین توضیح داد: مفاصا حساب دارایی ممکن است برای یک موسسه مالیاتی دو سه سال طول بکشد؛ در هیچ جای دنیا پروانه بهره‌برداری ارتباطی به موسسه مالیاتی پیدا نمی‌کند و در نظر گرفتن چنین شرایطی جز دشوار کردن کار و در نهایت منصرف کردن متقاضیان نتیجه دیگری در بر ندارد. تصمیم معاونت گردشگری سابق و در نظر گرفتن چنین شرایطی، انگار به دنبال این هدف صورت گرفته بود که می‌خواستند برای کسی پروانه بهره‌برداری از هتل صادر نشود؛ در حالی که برای سایر تاسیسات و از جمله اقامتگاه‌های غیرقانونی مانند خانه‌های مسافر و... چنان شرایط آسانی در نظر گرفته شد که تنها با تسلیم تقاضا، هزینه‌ای ناچیز و مدارکی جزئی برایشان پروانه صادر می‌شد! و هتل‌ها علی‌رغم سابقه فعالیتی که دارند و با وجود حجم غیرقابل‌مقایسه سرمایه‌گذاری آنها نسبت به اقامتگاه‌های غیرقانونی، برای دریافت صدور پروانه بهره‌برداری دچار مشکلاتی هستند که حتی گاهی غیرقابل‌حل می‌شود. او در بیان خواسته خود از معاونت جدید گردشگری کشور گفت: تقاضای ما از آقای شالبافیان که خودشان سال‌ها در گردشگری بوده‌اند و در این صنعت صاحب‌نظر هستند، این است که شرایط مندرج در سامانه جانا را تغییر دهند؛ چراکه نتیجه‌ای جز منصرف کردن سرمایه‌گذار در صنعت هتلداری ندارد.

ایجاد شده: 23/مهر/1400       آخرین ویرایش: 23/مهر/1400     اخبار داخلی
درخواست تسهیل بازپرداخت تسهیلات کرونایی جامعه هتلداران

درخواست تسهیل بازپرداخت تسهیلات کرونایی جامعه هتلداران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از تسنیم در طول دو سال گذشته و از زمان آغاز همه‌گیری کرونا یکی از صنایعی که به‌صورت مستقیم به شدت متحمل ضرر و زیان‌های فراوان شد، صنعت گردشگری و به صورت مشخص مؤسسات گردشگری نظیر هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری بودند.  جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتل داران  ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به بهبود شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا در پی شدت گرفتن واکسیناسیون همگانی و آغاز صدور روادید برای گردشگران خارجی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رونق مجدد گردشگری و برطرف شدن نسبی زیان تأسیسات گردشگری از ارسال نامه‌ای با همین محتوا و طرح چند درخواست با هدف کمک مالی به این تأسیسات و تاب‌آوری لازم به معاونت گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.  وی با توجه بر این موضوع که اگر به درخواست‌ها برای کمک به این تأسیسات گردشگری با در نظر گرفتن شرایط حاد دو سال گذشته توجه نشود وضعیت نامناسب گردشگری همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: یکی از درخواست‌های مهم در این نامه موافقت و تسهیل شرایط بازپرداخت وام‌های کرونایی از نیمه سال 1401 با سود 12 درصد و به‌ مدت سه سال بدون اخذ هرگونه دیرکرد یا جریمه است. طبق گفته‌های حمزه‌زاده امهال پرداخت قبوض آب، برق و گاز تأسیسات گردشگری تا نیمه دوم سال 1401 نیز از درخواست‌های است که کمک شایانی را به تأسیسات گردشگری می‌کند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران در این نامه خواستار پرداخت حق بیمه پرسنل تأسیسات گردشگری تا پایان نیمه اول سال 1401 به صورت پرداخت 10 درصد سهم کارفرما و موافقت با پرداخت بدهی‌های قبلی از ابتدای سال 1402 به همراه عدم دریافت جرایم دیرکرد احتمالی شده است. علاوه بر آن وی بخشودگی اجاره بهای سال‌های 99 و 1400 تأسیساتی که به هر نحوی متعلق به یکی از نهادها و ارگان‌های دولتی و عمومی نظیر شهرداری‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است را به دلیل عدم انتفاع در طول مدت مذکور به واسطه شرایط کرونا و همپنین موافقت با بخشودگی کلیه عوارض شهرداری در طول سال‌های 99 و 1400 و انتقال زمان پرداخت مالیات ارزش افزوده دو فصل از سال 1400 به فصل دوم سال 1401 به صورت اقساط را از دیگر محورهای مهم درخواست‌ها برشمرد. وی همچنین خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از تأسیسات گردشگری در طول دوسال گذشته ناگزیر به دریافت تسهیلات شده‌اند، درخواست ما این است که در خصوص این وام‌ها نیز مساعدت شده و ضمن تسهیل در روند بازپرداخت و بازنگری سودهای متعلقه مهلت پرداخت حداقل تا پایان سال 1400 تمدید شود.

ایجاد شده: 22/مهر/1400       آخرین ویرایش: 22/مهر/1400     اخبار داخلی
برنامه اقدام گردشگری در پسا کرونا

برنامه اقدام گردشگری در پسا کرونا

صدمات اقتصادی، مالی و انسانی شیوع بیماری ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، گرچه بسیار مخرب بوده و است ولی مقطعی و گذرا است. آنچه برای توسعه درازمدت و پایدار این صنعت مهم و اثرگذار است توسعه ارتباطات منطقه ای و بین المللی با جهان، رفع تنش های منطقه ای، حضور و مشارکت در پیمان های جهانی و بهره گیری از ظرفیت های اقتصای، سیاسی و فرهنگی آنها به نفع منافع ملی است. در دوره شیوع بیماری کرونا اقتصاد گردشگری کشور در رکود مطلق قرار گرفته است. درک رکود و اضمحلال گردشگری ایران موضوع پیچیده ای نیست. عدم تقاضا برای سفر مدیریت بنگاه های گردشگری را با بحران بی سابقه ای مواجه کرده است.  از این منظر نجات این صنعت در شرایط جدید نیاز به برنامه ای مدون و مصوب و اجرایی دارد. این برنامه می تواند در دو سطح ملی و  بین المللی همزمان بایستی پیش رود:  الف: در سطح بین المللی(سیاست ها و برنامه های کلان دولت) :  1- اعتماد سازی و توجه ویژه به دیپلماسی گردشگری در منطقه برای میزبانی از گردشگران کشورهای منطقه( مذاکره با عربستان و بازگشایی مجدد سفارتخانه ها) – بالغ بر 60 میلیارد دلار هزینه سفر اتباع کشوهای عرب حوزه خلیج فارس.  2- خارج کردن ایران از تنگنای ژئوپلیتیکی:  هم اکنون موازنه ژئوپلیتیکی در منطقه به نفع دشمنان ایران است و تحریم های اقتصادی اثرات این تغییر موازنه بر ایران را دوچندان نموده است. گرفتاری در تنگنای ژئوپلیتیکی محدودیت های متعددی از جمله اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی را به خاطر نوع تفکر و شیوه حکمرانی در کشور و فشار ایالات متحده امریکا و همراهی کشورهای منطقه با ایجاد محدودیت های ژئوپلیتیکی بر مردم تحمیل کرده است. سالهاست که مردم ایران متحمل هزینه های زیادی برای خنثی سازی برنامه ها و اقدامات سیاسی و امنیتی اسرائیل و امریکا برعلیه کشورمان شده اند که بخش عمده ای از تاکتیک های آنان توسط کشورهای همسایه جنبه اجرایی به خود گرفته است. بدون شک تحریم های ظالمانه آرامش روانی شهروندان و ثبات اقتصادی جامعه را به هم ریخته و راه گریز سرمایه از ایران را فراهم کرده است. مجموع این اقدامات اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد کشور و به نوبه خود بر توسعه کسب و کار گردشگری در کنار شیوع بیماری کرونا از خود بجای گذاشته است. 3- مذاکره بدون واسطه با امریکا: مذاکره بین ایران و آمریکا و لغو تحریم ارتباط تنگانگی با توسعه صنعت گردشگری ایران دارد. بایستی نفت بفروشیم و پول وارد کشور کنیم. طرح های عمرانی راه بیفتد، سرمایه گذار داخلی رغبت به سرمایه گذاری داشته باشد و سرمایه گذار خارجی به ایران بیاید. تحریم ها مردم ایران را فقر کرده است و بیش از 1000 میلیارد دلار به کشور آسیب رسانده است. بیش از 60 میلیون نفر از شهروندان ایرانی زیرخط فقر زندگی می کنند. این جمعیت کثیر مشکل معیشت دارند و لذا مردم فقیر که نمی توانند سفر کنند. ایران بایستی بنشیند و مشکلاتش را یکبار برای همیشه با ایالات متحده حل کند. 4- افزایش درآمدهای عمومی و توجه ویژه به سلامت و درمان مردم بویژه کارگران، کارمندان و جوانان ازدواج کرده فاقد شغل. دولت بایستی در یک برنامه پنج ساله تلاش کند درآمد عمومی مردم افزایش یافته و درمان و سلامت مردم در اولویت قرارگیرد. توسعه سفرهای داخلی نشات گرفته از افزایش درآمدهای عمومی مردم منجر به راه اندازی مجدد سفرهای داخلی فراگیر شده که سلامت  روحی و جسمی شهروندان را به همراه خواهد داشت.  5- امید بایستی مجددا به کشور برگردد، دسترسی به حداقل نیازمندی ها برای جوانان از جمله کار، مسکن، ازدواج و داشتن وسیله نقلیه حداکثر در یک دوره زمانی 5 ساله فراهم شود.  6- بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت کلیدی برای گشودن قفل تبادلات بانکی و اجرایی شدن استفاده از کارتهای اعتباری بین المللی و به دنبال آن رونق انتقال پول به کشور توسط گردشگران و فروش صنایع دستی در ایران 7- ضرورت تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی. در سال 2019 حدود  59 درصد سفرها از طریق هوایی و 35 درصد از طریق زمینی انجام شده است. با توجه به ناوگان فرسوده هوایی و همچنین ریلی کشور نمی توان انتظار زیادی برای توسعه گردشگری کشور داشت. ب: در سطح ملی(برنامه های اقدام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری):  1- تعریف و اجرای تاکتیک های بازاریابی:  - برگزاری تورهای آگاه سازی و آشناسازی با همکاری جامعه تورگردانان ایران - برگزاری نمایشگاه های تخصصی گردشگری در کشورهای هدف - رسانه ای کردن همه اقدمات سازندگی و پیشرفت داخلی در سطح بین المللی 2- حضوری قوی در اکسپو دبی. پیش بینی شده است در طول شش ماه برگزاری اکسپو دبی بیش از 25 میلیون نفر از این رخداد دیدن کنند. این فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و تمدن و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور است. حضور بخش کنسولی سفارت ایران در دبی به همراه تورگردانان ایران در این رخداد و صدور روادید آنلاین برای گردشگران خارجی که به آنان تور چند روزه دیدار از دبی و اکسپو فروخته شده است برای دیداری حداقل 3 روزه از بخشی از جاذبه های گردشگری کشور با توجه به فاصله زمانی و ارزانی سفر در ایران تجربه بسیار خوبی خواهد بود تا بتوانیم خود را برای میزبانی از گردشگران رخداد جام جهانی فوتبال قطر آماده کند. 3- توجه ویژه به بازار چین: در سال 2019 بیش از 120 میلیون گردشگری چینی به دنیا سفر کرده اند، چینی¬ ها بیشترین خرید را از مقاصد گردشگری می کنند و جزء کم آزارترین گردشگران دنیا هستند. بازار گردشگری ایران با توجه به ارزانی سفر و  سایت های متعدد فرهنگی در مسیر جاده ابریشم می تواند مقصد مهمی برای گردشگران این کشور هم در بخش ترانزیت و هم به عنوان مقصد اصلی سفر مورد توجه قرارگیرد. عضویت ایران در پیمان منطقه ای شانگهای نیز فرصت جدیدی را برای توسعه گردشگری این کشور فراهم کرده است.  4- تامین غرفه رایگان و تقبل بخشی از هزینه های ارزی تورگردانان برای حضور در نمایشگاه های بین المللی: در پی شیوع بیماری کرونا درآمد ناشی از فعالیت تورگردانی شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری کشور به شدت آسیب دیده است و در موارد بسیاری منجر به تعطیلی این شرکتها شده است. ضروریست تا به منظور حمایت از بازگشت مجدد کسب و کار این شرکت ها برای حضور در بازارهای بین المللی گردشگری، دستگاه متولی این صنعت حمایت های مالی لازم را از فعالین این بخش بعمل آورد. 5- تدوین طرح اجرایی تسهیل ورود ایرانیان مقیم خارج از کشور: تعریف تشکیلاتی جدید در جامعه تورگردانان ایران با حمایت دستگاه قضایی و وزارت امورخارجه برای تسهیل ورود آنان و توجه ویژه به ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور و نسل های دوم، سوم آنان   6-  اختصاص اعتبار لازم سفر و گردشگری به امور رفاهی وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای عمومی به عنوان تکلیف برای کمک به رونق گردشگری داخلی با توجه به تدوین فصل بودجه 7-  راه اندازی صندوق زیارت: برای هموطنان کم بضاعت برای زیارت اماکن مقدسه با استفاده از ظرفیت های وقف و نذورات و کمک های مردمی( داخلی و خارجی) 8- تعریف رخدادهای منطقه ای:  - برگزاری رالی بزرگ بین المللی خودرو بندر امام تا مشهد مقدس با همکاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی - برگزاری جایزه بزرگ اسکی در ایران با محوریت استان تهران و البرز - برگزاری حراجی بزرگ صنایع دستی و هنرهای ملی - برگزاری نمایشگاه منطقه ای گردشگری کشورهای عضو پیمان شانگهای به میزبانی ایران ✍️  علی رحیم پور - مدیر عامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی(هگتا)

ایجاد شده: 21/مهر/1400       آخرین ویرایش: 21/مهر/1400     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...