بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، آیتالله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در این شورا به ظرفیتهای گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: «اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیتهای استان نبوده و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعالتر شدن بخش گردشگری فراهم شود.» او با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: «مردم یزد در بخشهای مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولان باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.» رئیس جمهوری به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: «پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.» رئیس جمهوری همچنین در نشست خبری با خبرنگاران نیز با اشاره به ظرفیتهای یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت افزود: «در یزد زیرساختهای خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساختها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.» آیتالله رئیسی با اشاره به ظرفیتهای یزد برای بهرهمندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: «کارهای خوبی در عرصههای مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیتها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.»
ایجاد شده: 27/آذر/1400 آخرین ویرایش: 27/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوزا، " عزتالله ضرغامی " وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امروز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که در محل ساختمان وزارت امور خارجه کشور و با حضور مسئولانی از دفتر مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از سفرا برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: «امروز دیپلماسی فعال در دنیا، دیپلماسی گردشگری است و ارزشها، ظرفیتها و داشتههای هر کشور از طریق گردشگری به مردم سایر کشورها معرفی میشود.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اظهار کرد: «اعتقاد ما بر این است که حتی صدور انقلاب از مسیر گردشگری امکانپذیر است چرا که بر اساس بررسیهای انجام شده بیش از ۹۰ درصد گردشگران خارجی که به ایران سفر میکنند، از سفر به ایران احساس رضایت دارند.» او در ادامه به نقش گردشگری در تقویت روابط با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: «به طور حتم گردشگری در این حوزه اهمیت دارد. درخواست من از شما این است که در هر کشوری که ماموریت دارید به موضوع گردشگری توجه کنید و این موضوع را بدانید که گردشگری دارای اهمیت فراوانی است.» مهندس ضرغامی در بخش دیگری از صحبتهای خود به همکاری وزارت امور خارجه با وزارت متبوع خود اشاره کرد و یادآور شد: «خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین این دو وزارتخانه برقرار است که از سرگیری صدور روادید که مدت ۲۰ ماه متوقف شده بود نمونهای از این همکاری خوب است.» او ادامه داد: «این تفکر اشتباه است که گمان کنیم گردشگری موضوعی لاکچری و تزئینی است. گردشگری امری حیاتی است که علاوه بر تقویت روابط فرهنگی و سیاسی، اقتصاد را نیز پویا میکند و سرشار از درآمد است.» مهندس ضرغامی گفت: «سالهاست کشورهای رقیب تلاش میکنند که صنعت گردشگری در ایران رونق نگیرد. چرا که مزیتهای نسبی تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جاذبههای گردشگری کشور، باعث میشود بخش زیادی از سهمیه گردشگر جهانی، به ویژه در منطقه در اختیار ایران قرار بگیرد.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس به انتظارات متقابل ۲ وزارتخانه اشاره کرد و افزود: «نقش شما روسای نمایندگیهای ایران در کشورهای مختلف بسیار اهمیت دارد. انتظار ما این است که سفرا و نمایندگان در این حوزه فعالانه رفتار کنند. شناسایی و ارتباط آژانسها و تورگردانان فعال در کشورهای هدف و ایجاد ارتباط موثر با ایران از وظایف سفراست.» او افزود: «هر سفارتخانه باید فردی خلاق، با انگیزه و با دانش گردشگری را در این حوزه مسئول کند.» مهندس ضرغامی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه در وزارتخانه گفت: «راهاندازی تورهای آشناسازی از جمله اقدامات ما در این وزارتخانه خواهد بود.» در ادامه این نشست پرسش و پاسخ انجام شد و روسای نمایندگیهای ایران در کشورهای همسایه سوالات خود را از وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مطرح کردند که با موافقت مهندس ضرغامی مقرر شد نشست دیگری در این باره برگزار شود و مسائل مطرح شده در این نشست بررسی و سوالات روسای نمایندگیهای ایران در کشورهای همسایه در آن نشست پاسخ داده شود.
ایجاد شده: 22/آذر/1400 آخرین ویرایش: 22/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، به گزارش خبرنگار میراثآریا، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی رشد ۵۴درصدی نسبت به سال قبل دارد. بر اساس این افزایش بودجه وزارتخانه از یکهزار و ۳۹۴میلیارد و ۳۲۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان به ۲هزار و ۱۴۷میلیارد و ۲۵۱میلیون تومان رسید. در این لایحه برای صیانت از میراثفرهنگی جمهوری اسلامی ایران یکهزار و ۱۳۸میلیارد و ۷۳۹میلیون تومان، برای سیاستگذاری، راهبری و توسعه صنعت گردشگری ۶۵۶میلیارد و ۶۹۱میلیون تومان همچنین برای حمایت از ارتقا و توسعه صنایعدستی ۲۱۱میلیارد و ۵۷۲میلیون تومان در نظر گرفته شده است. علاوه بر بودجه سالانه وزارت، همچنین در ردیف ۶۸ اعتبارات متمرکز درآمد-هزینه در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیفهای متفرقه سال ۱۴۰۱) نیز مبلغ ۹میلیارد تومان به توسعه و گسترش فعالیتهای ایرانگردی و جهانگردی (موضوع قانون اصلاح مواد ۲ و ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی)، در ردیف ۱۲ اعتبارات ردیفهای موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیفهای متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲میلیارد تومان به کمک و ارائه حمایت مالی به تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه و احیا و در ردیف ۵۴ اعتبارات ردیفهای موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیفهای متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲۵میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان برای آزادسازی حریم مجموعه تاریخیفرهنگی هگمتانه اختصاص یافته است.
ایجاد شده: 21/آذر/1400 آخرین ویرایش: 21/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقلاز پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، " آیت الله سید ابراهیم رئیسی " امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در مورد نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشورمان گفت: «اشتیاق زیادی برای ورود به ایران برای گردشگری وجود دارد.» او تاکید کرد: «اگر اقتصاد گردشگری، دیجیتال و دریا فراهم شود باعث اشتغالزایی میشود.» آیتالله رئیسی با بیان اینکه گشایشهایی در تعاملات خارجی در حال پدیدار شدن است به نقش موثر مرزها در تعامل خارجی اشاره کرد و گفت: «مرزهای ما تهدید نیست بلکه برای کشور ایجاد فرصت میکند، راهاندازی بازارچههای مرزی یک فرصت خوب برای کشور است.» رئیس جمهوری تصریح کرد: « سیاست ارتباط با همسایگان یک حرکت استراتژیک برای ایران است. تولید داخلی باید فعال شود و وزارت خارجه نیز در همین مورد باید نقش خود را ایفا کند. باید سرکنسولها و سفرا به میان ایرانیان خارج از کشور بروند و منتظر نباشند آنها به سفارتخانهها مراجعه کنند.» او ادامه داد: «ایرانیان ساکن در خارج از کشور مردم ما هستند و حقوقی دارند که باید پیگیری و دنبال شود. ایرانیان متعهد که علاقهمند به سرزمین اجدادی خود هستند به جای سرمایهگذاری در خارج از کشور باید در داخل ایران سرمایهگذاری کنند.»
ایجاد شده: 20/آذر/1400 آخرین ویرایش: 20/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، طرح هتلهای میراثی مربوط به بناهایی است که قدمت و تاریخچه فرهنگی و تاریخی دارند. برخی از این بناها ثبت ملی شدهاند و برخی هنوز ثبت نشدند. این ساختمانها با هتلها، بوتیکهتلها، خانههای قدیمی و اماکن بومگردی متفاوت بوده و جزو هیچکدام از این گروه از تاسیسات گردشگری نیستند. در جهان اسپانیا و پرتغال جزو کشورهای پیشرو در احیای و تبدیل کاربری بناهای تاریخی و باستانی به اماکن با کاربری اقامت و پذیرایی گردشگران هستند. ایران هم ظرفیت بالایی برای احیای بناهای تاریخی و فرهنگی و تبدیل به هتل در شهرهایی مانند کاشان، اصفهان، یزد و شیراز دارد که توسعه آن به سرمایهگذار، نقشه راه، ضوابط فنی و مهندسی، تکالیف شیوه واگذاری و نحوه بهرهبرداری و البته تدوین استانداردهای طراحی و مدیریت با محوریت حفظ اصالت بنا نیاز دارد. در همین چارچوب ضرورت استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه گردشگری و خدمات وابسته، از یک دهه پیش در دستور کار مسئولان میراثفرهنگی و گردشگری و سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است. دو مبحث هتلهای میراثی و سفرهخانههای سنتی از مهمترین موضوعاتی است که علاوه بر جذب گردشگر و ارائه خدمات مطلوب به آنان، در حفظ و نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی همچنین توسعه سرمایهگذاری در صنعت گردشگری بسیار موثر خواهد بود. اکنون پس از تدوین و انتشار سند استاندارد بینالمللی سفرهخانههای سنتی در سازمان بینالمللی استانداردسازی (ISO)، سند استاندارد بینالمللی هتلهای میراثی هم در سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) منتشر شده است؛ اسنادی که راهبری و مدیریت آن به عهده جمهوری اسلامی ایران بوده و روند تدوین و انتشار آن بیش از ۵ سال زمان برده است. " هنسا قادری " دبیرکمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته درباره هتلهای میراثی اظهار داشت: گردشگران بسیاری در سراسر جهان، برای تجربه زندگی در دورانهای تاریخی گذشته همواره در جستوجوی چنین هتلهایی هستند و حاضر اند برای آن مبالغ قابل توجهی بپردازند. ایران با داشتن هتلهایی با قدمت ۴۰۰ سال مانند هتل عباسی اصفهان از جمله مقصدهای مهم گردشگران در این زمینه است. دبیرکمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته (INSO/TC۲۲۸) توضیح داد: استاندارد بینالمللی هتلهای میراثی، دومین استاندارد بین المللی پس از استاندارد سفرهخانههای سنتی است که با مدیریت ایران در کمیته گردشگری سازمان بینالمللی استاندارد تدوین و منتشر شده است. وی افزود: تدوین سند استاندارد بینالمللی هتلهای میراثی از ۵ سال پیش با پیشنهاد و مدیریت دکتر مرتضی احمدی عضو این کمیته کلید خورد و با گذشتن از ۶ مرحله رایگیری میان کشورهای عضو ایزو به عنوان استاندارد بین المللی ایزو با شماره ۲۱۶۲۰ منتشر شد. قادری افزود: هتلهای میراثی، عمدتا ساختمانهای تاریخی ارزشمندی هستند که با تغییر کاربری به هتل تبدیل می شوند. با توجه به ویژگیهای معماری این بناها، حفظ اصالت آنها و آسیب ندیدن حین تبدیل و بهرهبرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی گفت: هتلهای میراثی ممکن است نسبت به سایر هتلهای همدرجه، محدودیتهایی از نظر امکانات داشته باشند که از آن جمله میتوان به نداشتن آسانسور، پارکینگ و غیره در برخی موارد اشاره کرد. استاندارد بینالمللی هتلهای میراثی علاوه بر ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از تخریب و آسیب به ساختمانهای میراثی تبدیلی، راهحلهایی نیز برای جبران کمبود امکانات آنها پیشنهاد میدهد. دبیر کمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تدوین این استاندارد، تعیین معیارهایی برای ارائه خدمات کیفی به میهمانان به شیوه و سبک دوره تاریخی مربوط است. برای این منظور الزامات و توصیههایی در خصوص تجهیزات مورد استفاده، وسایل و چیدمان هتل، لباس کارکنان، پذیرایی و نحوه ارائه خدمات مطرح است. تا کنون سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) به منظور رفع مشکلات سفرهخانههای سنتی در جهان و انتخاب آگاهانه گردشگران از یکسو و افزایش کیفیت خدمات این نوع سفرهخانهها و فراهم آوردن تجربهای مطلوب برای گردشگران از سوی دیگر، استاندارد بینالمللی شماره ۲۱۶۲۱ را با عنوان سفرهخانههای سنتی، جنبه های ظاهری، چیدمان و خدمات منتشر کرده است. همچنین استانداردهای بینالمللی دیگری در ایزو مانند الزامات و راهنماییهایی برای پیشگیری از انتشار کرونا واحدهای گردشگری و گردشگری درمانی- الزامات خدمات تدوین شده است که هم اکنون به منظور پذیرش به عنوان استانداردهای ملی ایران در حال ترجمه است و به زودی در کمیته ملی استاندارد طرح میشود. کمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته، درسال ١٣٨۵ (٢٠٠۶) و به دنبال تاسیس کمیته گردشگری ایزو زیر نظر سازمان ملی استاندارد تاسیس شد و در تدوین استانداردهای بینالمللی این رشته مشارکت فعال دارد. اعضای این کمیته را نمایندگان سازمانها و تشکلهای دستاندرکار صنعت گردشگری و خبرگان گردشگری و استاندارد ایران تشکیل میدهند.
ایجاد شده: 16/آذر/1400 آخرین ویرایش: 16/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " سعیده نظری " رئیس گروه همکاریهای تخصصی بینالمللی معاونت گردشگری که همراه علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور برای حضور در مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به کشور اسپانیا سفر کرده است، در نشست مربوط به کمیتههای تخصصی این رویداد در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی UNWTO شرکت کرد. او در نشست کمیتههای تخصصی از جمله کمیته آموزش آنلاین، کمیته تدوین کد بینالمللی حمایت از گردشگران ICPT و کمیته مجموعه اعضای وابسته حضور یافت و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران و تلاش کشورمان در این مباحث بالاخص به روزرسانی و بازنگری عناوین و سرفصلهای آموزشی گردشگری را ارائه کرد. همچنین اشاره به تلاش ایران برای بازیابی گردشگری در زمان پساکرونا یکی از اهم بخشهای گزارش " نظری " بود و موضوعات دیگر نیز از جمله بروزرسانی دانش گردشگری بخش خصوصی حوزه گردشگری بالاخص اعضای وابسته ایرانی سازمان جهانی گردشگری نیز مطرح شد. همچنین " سعیده نظری " در صد و چهارمین نشست شورای اجرایی این سازمان حضور داشت که در این نشست گزارش دبیرخانه UNWTO در بخشهای منابع انسانی، مالی، آموزش، کد اخلاق و غیره مورد بررسی قرار گرفت.
ایجاد شده: 11/آذر/1400 آخرین ویرایش: 11/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان(PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلامآباد از برنامه جدید راهاندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد. «ارشد ملک» با حضور در سفارت کشورمان و دیدار با «سید محمدعلی حسینی» اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز میشود. طرفین در این دیدار ضمن بررسی روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه هوانوردی و تقویت ارتباطات مردمی، بر افزایش همکاریهای دوطرفه توافق کردند هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام میدهد و شنیدها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد. لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به ‘قلب فرهنگی’ این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پروازها می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد. همچنین آغاز پروازهای مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد اقشار مختلف دو همسایه به کشورهای یکدیگر از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ایران، به تقویت تبادل هیاتهای تجاری و بازرگانی به ویژه تسهیل سفرهای تجار به کشورهای یکدیگر کمک فراوانی میکند. با توجه به روند نزولی شیوع ویروس کووید-۱۹ در هر دو کشور و گسترش طرح واکسیناسیون کرونا در چنین وضعیتی اعلام ازسرگیری مجدد پروازهای تجاری نوید تحول جدید در مناسبات تجاری ایران و پاکستان به ویژه رونق گردشگری را میدهد.
ایجاد شده: 11/آذر/1400 آخرین ویرایش: 11/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " امیرحسین بانکیپور " نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از تذکر به سیدعزتاله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد. در متن این تذکر آمده است ؛ با توجه به خروجی جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با رییس جمهور مورخ ۲۰ آبان ماه سال جاری با موضوع اهمیت گردشگری و صنایع دستی در استان اصفهان وهمچنین اداره شدن این دستگاه به مدت ۱۰ ماه به صورت سرپرست و پیرو نامه ریاست جمهوری اسلامی به جنابعالی مبنی بر ضرورت حضور در این استان و ملاقات و مذاکره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبنظران این عرصه برای حمایت از ظرفیتهای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، مقتضی است با قید فوریت اقدامات لازم را به عمل آورید.
ایجاد شده: 10/آذر/1400 آخرین ویرایش: 10/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ آذرماه با موضوع «نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر» در کشور اسپانیا در حال برگزاری است، با زورآب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و نیز حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار داشت. در این نشست موضوع اهمیت صنعت گردشگری در برنامه سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران بهعنوان یکی از دستاوردهای مهم مطرح و تاثیرات مثبت آن تشریح شد. همچنین روند برگزاری کنفرانس بینالمللی گردشگری روستایی نیز که به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود، مورد بررسی مجدد قرارگرفت و مطرح شد رویداد مذکور که قرار است در استانهای کرمانشاه و کردستان برگزار شود؛ با تغییر عنوان میزبانی با محتوای گردشگری شهری در شهر تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباسآباد شهرداری تهران انجام شود. علاوه بر این با توجه به ورود ایران به نوسده در سال ۱۴۰۱ و نظر به اینکه این رویداد تنها در ایران و افغانستان رخ میدهد، لذا معاون گردشگری کشور خواستار حمایت معنوی سازمان جهانی گردشگری شد. در این نشست زورآب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز با تاکید بر روابط حسنه این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت کشورمان از دبیرکلی ایشان برای دوره ۲۰۲۲ لغایت ۲۰۲۵ شد. این در حالی است که حمایت مذکور فقط از طریق کشورهای عضو شورای اجرایی امکانپذیر خواهد بود. او همچنین از ایده نوسده در زمان برگزاری نوروز که در کشورهای منطقه جشن گرفته میشود؛ حمایت کرد. پولولیکاشویلی خواستار نهایی شدن تاسیس مرکز صنایعدستی و گردشگری شد و همچنین موضوع آغاز فرایند همکاری بصورت مرحلهای و با برگزاری کارگاههای آموزشی و غیره را مطرح کرد.
ایجاد شده: 9/آذر/1400 آخرین ویرایش: 9/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز وبه نقل از ایلنا، " محمدرضا نوایی لواسانی " رییس منطقه آزاد کیش در هشتمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی که در جزیره کیش برگزار میشود، اظهار داشت: متاسفانه در سالهای گذشته بحث تاسیس کسب و کارها در مناطق آزاد به درستی اجرا نشده و بروکراسیهای بسیار زیاد و پیچ و خم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایجاد کردند. وی افزود: در بسیاری از موارد ایجاد کسب و کار در مناطق آزاد سختتر از سرزمین اصلی بوده اما بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد بسیار مشتاق هستند. از این روز سیاست اصلی ما اصلاح روند گذشته است و حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش تسهیل میشود. رییس منطقه آزاد کیش تاکید کرد: از جمله سیاستهای ما که در جلسه امروز با آقای محمد مطرح شد؛ تبدیل کیش به شهر هوشمند، راه اندازی بورس بین الملل و ارزهای دیجیتال، جذب تکنولوژیهای جدید و توریسم تخصصی در این منطقه است. همچنین در این همایش ستار هاشمی مشاور معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه در سال 2070 انقلاب باد خواهیم داشت گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در سال 2016، یازده و نیم تریلیون دلار بوده که سهم 15 درصدی در اقتصاد کل دنیا را داشته اما پیش بینی میشود در سال 2025 این عدد تا 25 درصد افزایش یابد و به 23 تریلیون دلار برسد.
ایجاد شده: 9/آذر/1400 آخرین ویرایش: 9/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " حوریوش عسکری " امروز سهشنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «این دفتر در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شایسته به متقاضیان، فراهمآوردن بیش از پیش رفاه حال مشتریان، ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری و تعامل بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا و کاهش ترددهای متقاضیان بین دفاتر و نمایندگیهای صدور گواهینامه رانندگی بینالمللی و پلیس راهور، راهاندازی میشود.» مدیر صدور اسناد و مدارک بینالمللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، تصریح کرد: «دفتر صدور گواهینامه رانندگی بینالمللی در اسرع وقت در محل حوزه صدور گواهینامه ملی در شهرک آزمایش تهران آغاز به کار خواهد کرد. متقاضیان دریافت گواهینامههای رانندگی بینالمللی یک یا سهساله میتوانند با در دست داشتن اصل گواهینامه رانندگی ایرانی و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ به این دفتر مراجعه کنند.» او افزود: «کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بهعنوان نماینده رسمی فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهینامه رانندگی بینالمللی در ایران است. بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کنوانسیونهای بینالمللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه ارائه گواهینامههای رانندگی بینالمللی و سایر اسناد و مدارک بینالمللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی است.» عسکری ادامه داد: «نام و مشخصات تمام دفاتر مستقیم و نمایندگیهای مجاز صدور اسناد و مدارک بینالمللی رانندگی و خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تهران و سایر استانها در بخش زیر منوی صدور اسناد در نشانی اینترنتی WWW. TACI. IR قابل مشاهده است.» مدیر صدور اسناد و مدارک بینالمللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط کرونا، هموطنان با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی https://idp.taci.ir میتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر و نمایندگیها برای دریافت گواهینامه اینترنتی رانندگی بینالمللی اقدام کنند.»
ایجاد شده: 9/آذر/1400 آخرین ویرایش: 9/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، درپی دستاوردهای جدید امارات متحده عربی در زمینه برقراری توافقهای معافیت اخذ روادید، گذرنامه این کشور، در ردهبندی گذرنامه کشورهای مختلف جهان، بار دیگر رتبه نخست را کسب کرد. گذرنامه جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۸۷ (از ۹۱ رتبه) و در میان ۱۰ کشوری قرار دارد که پایینترین امتیازها را در این ردهبندی کسب کردهاند. وبسایت «شناسه گذرنامه» (Passport Index) که گذرنامه ۱۹۸ کشور جهان را براساس آزادی حرکت و سفر بدون روادید برای دارندگان آنها رتبهبندی میکند، نشان میدهد که گذرنامه امارات متحده عربی با امکان ورود بدون ویزا یا با ویزای صادرشده در بدو ورود به ۱۶۰ کشور جهان (۱۶۰ امتیاز معافیت ویزایی) در جایگاه نخست قرار گرفته است. این وبسایت رتبهبندی و دادههای خود را بهصورت آنلاین، با توجه به توافقهای برقرارشده میان کشورها برای معافیت اخذ ویزا، بهروزرسانی میکند. امارات متحده عربی پیش از این در اواخر سال ۲۰۱۸ (با ۱۶۷ امتیاز) و سال ۲۰۱۹ (با ۱۷۹ امتیاز) نیز در جایگاه نخست رتبهبندی «شناسه گذرنامه» قرار گرفته بود. براساس دادههای این وبسایت، شهروندان امارات برای سفر به ۱۰۴ کشور نیازی به ویزا ندارند و ۵۶ کشور هم برای آنها هنگام ورود به کشورشان ویزا صادر میکنند. در حال حاضر اتباع امارات متحده عربی تنها برای ۳۸ کشور جهان نیاز به دریافت روادید پیش از سفر دارند. در این رتبهبندی، بعد از امارات متحده عربی، نیوزیلند با امکان سفر بدون ویزا یا ویزای هنگام ورود به ۱۵۳ کشور (۱۵۳ امتیاز معافیت ویزایی) در جایگاه دوم قرار دارد. آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، کره جنوبی و استرالیا نیز همگی با ۱۵۲ امتیاز، بهطور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند.
ایجاد شده: 5/آذر/1400 آخرین ویرایش: 5/آذر/1400 اخبار خارجی