به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی " آب و گردشگری در ایران " با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانش بنیاد آشیان» روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می شود. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکتکنندگان در نشست خواهد بود. " محمود ضیائی " دبیر این رویداد علمی، در تشریح دلیل برگزاری این نشست گفت: توسعۀ گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد. امروزه گردشگری یکی از مصرف کنندگان اصلی منابع آبی است، لذا استفاده بهینه از این منابع مشترک، لازمۀ توسعه پایدار گردشگری در ایران است و بدین سبب حکمروایی آب، به یکی از دغدغههای اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. " ضیائی " با تأکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند بیابانی جهان و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، مدیریت آب در گردشگری اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری کرد نکته نظرات علمی، تجربی و سخنان شرکت کنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد. " مجید لباف خانیکی " عضو هیئت علمی دانشگاه نزوی عمان و پژوهشگر حوزه نظام های بومی مدیریت منابع آب، " مصطفی طالشی " عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه منابع آبی، " علی رحیم پور " عضو هیات مدیره هگتا و عضو انجمن متخصصان گردشگری ایران و " آرمین نوربخش " موسس و مدیرعامل خانه آب ایران، دیگر سخنرانان این نشست تخصصی خواهند بود. این نشست روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت: ۱۶ الی ۱۸ در آدرس https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism برگزار می شود.
ایجاد شده: 2/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 2/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " فریدون فعالی " مدیرکل میراثفرهنگی استان کرمان در آیین افتتاح مجموعه گردشگری هتل پلاس گفت ؛ عملیات اجرایی این مجموعه از سال ۹۸ آغاز شده و فاز اول آن امروز آغاز بکار می کند. کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این مجموعه ۶۷ میلیارد تومان است که در فاز اول برای ساخت ۱۱ سوئیت در ۲ هکتار ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. مدیرکل میراثفرهنگی استان کرمان در پایان تاکید کرد؛ با توجه به اینکه شهرستان رابر زادگاه سردار دلها است و گردشگری مقاومت نیز در دستور کار قرار دارد، افتتاح این مجموعه گردشگری بخشی از نیازهای گردشگران را تامین می کند.
ایجاد شده: 1/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 1/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانشبنیاد آشیان»، در روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار خواهد شد. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکتکنندگان در نشست خواهد بود. " محمود ضیائی " عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر نشست «آب و گردشگری در ایران» در رابطه با اهمیت و ضرورت برگزاری نشستی با محوریت آب و گردشگری گفت: توسعه گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد، نه تنها بسیاری از فعالیتهای گردشگری به طور مستقیم به منابع آب وابسته است بلکه آب به طورغیرمستقیم، شرط لازم برای توسعه سایر محصولات گردشگری نیز به شمار میآید. امروزه گردشگری یکی از مصرفکنندگان اصلی منابع آبی کشور است، لذا استفاده بهینه از این منابع لازمه توسعه پایدار گردشگری است و بدین سبب، به یکی از دغدغههای اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. وی با تأکید بر اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و بخصوص وضعیت فعلی بیلان آب کشور، این موضوع اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری نمود نکته نظرات علمی، تجربی و حرفهای شرکتکنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد.
ایجاد شده: 28/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 28/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک اعلام کرد که از دیروز فروش بلیتهای سفر فضایی این شرکت آغاز شده است. به گفته این شرکت، افراد میتوانند با خرید این بلیتها و با هواپیمای فضایی این شرکت، لذت سفر به لبه فضا و بازگشت به زمین را تجربه کنند. قیمت هر بلیت نیز برابر با ۴۵۰ هزار دلار عنوان شده است. ویرجین گلکتیک اعلام کرد که افراد برای تجربه این سفر فضایی، باید مبلغ ۱۵۰ هزار دلار را به عنوان بیعانه بپردازند و ۳۰۰ هزار دلار باقیمانده نیز قبل از اعزام به فضا از آنها دریافت خواهد شد. اگرچه فروش بلیتها به زودی آغاز میشود، اما ممکن است پروازها به لبه فضا کمی زمان ببرد. ویرجین گلکتیک در ماه جولای سال گذشته، ریچارد برنسون، بنیانگذار میلیاردر خود را با موفقیت به لبه فضا فرستاد. این ماموریت، نقطه آغازی برای اجرای پروازهای تجاری این شرکت به لبه فضا محسوب میشد. ویرجین گلکتیک همچنین قصد داشت تا نخستین پرتاب تجاری خود به لبه فضا را با سه عضو نیروی هوایی ارتش ایتالیا و در قالب ماموریت «یونیتی ۲۳» انجام دهد که در ماه سپتامبر، این ماموریت به تعویق افتاد.
ایجاد شده: 28/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 28/بهمن/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه خبری دولت، جلسه هیأت وزیران روز چهارشنبه به ریاست " آیت الله سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه وزارتخانههای راه و شهرسازی و کشور به موجب آیین نامه اجرایی اجزای (۲) و (۳) بند (الف) ماده (۱۰۰) قانون برنامه ششم توسعه مکلف شدند با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن نصب علائم و تابلوهای راهنمای گردشگری در حاشیه راهها و نقاط درون شهری، نسبت به تخصیص فضای مناسب جهت ایجاد اماکن اطلاع رسانی در فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن و پایانههای حمل و نقل شهری اقدام نمایند.
ایجاد شده: 27/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 27/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " یحیى علی السقاف " معاون وزیر دارایی یمن در خصوص نتایج عملیات طوفان یمن۳ بر اقتصاد امارات گفت ؛ گستره آثار و نتایج این عملیات حتی به بخش هتلداری و صنعت گردشگری نیز خواهد رسید؛ دو بخشی که شهرت جهانی دارند. دولت امارات همچنین دهها میلیارد دلار از توقف فعالیت نمایشگاه اکسپو ضرر خواهد کرد؛ نمایشگاهی که مقر ان در دبی قرار گرفته و انتظار میرود که بیش از بیست و پنج میلیون بازدیدکننده برای این کشور جذب کند. این بازدیدها ممکن است به خاطر احساس مردم به بیثباتی و ناامنی در امارات لغو شوند؛ احساس تهدیدی که در نتیجه عملیات طوفان یمن۳ شکل گرفت و کاخ مستکبران را به لرزه درآورد. " رشید الحداد " روزنامهنگار و کارشناس مسائل اقتصادی نیز می گوید ؛ امروزه دولت امارات برای نجات اقتصادش از جهان گدایی میکند؛ اقتصاد شکنندهای که بر منابع بیثبات و حساس نظیر نفت، گردشگری، خدمات، تبادل تجاری، حمل و نقل دریایی و هوایی، سرمایهگذاریهای خارجی شکل گرفته است. دولت امارات که شکوه پوشالی خود را بر درد و رنج دیگران بنا کرده، تمام چالشهای منطقه را در دو دهه گذشته برای ساخت یک شهرت گردشگری و سرمایهگذاری به کار گرفته و تبدیل به قطب گردشگری و نمایشگاههای بینالمللی شده، اکنون امنیتش را که مهمترین دلیل جذب سرمایهاش تاکنون بوده از دست داده است. این عملیات یک پیام قوی برای تمام پایتختهای سرمایهداری عربی و جهانی بود؛ جایی که نیروهای مسلح یمنی بر تمام کشورهای دنیا تاکید کردند که امارات یک میدان باز برای جنگ است و نه یک محیط امن برای سرمایهگذاری و گردشگری. ابوظبی به پایتختی برای دفع سرمایه تبدیل شده و جای مناسبی برای فعالیتهای مطلوب نخواهد بود.
ایجاد شده: 25/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 25/بهمن/1400 اخبار خارجی
وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ بیکاری در جامعه ملتهب امروزه ما بیداد می کند و این حق مردم شریف و نجیب ماست که بدانند مسئولین کشور چه برنامهای برای حل مشکل بیکاری و معیشت آنان دارند. بنا نبود پاسخ هجمه رسانهای صورت گرفته در دو روز اخیر را ارایه کنم و بنا نبود خبری هم اینگونه از سوی مدیرعامل محترم سازمانتامین اجتماعی در خصوص یک کار جاری شرکتی صورت بگیرد. ولی آنقدر حجمه رسانهای به بویژه از سوی رسانههای غیرهمسو با دولت برای تخریب دستگاه متولی و دولت افزایش پیدا کرد که مدیرعامل سازمان در مقابل عمل انجام شده برای پاسخگویی به رسانهها قرار گرفت و به ناخواسته برای پیشگیری از ادامه وسیله قرارگرفتن اینجانب برای تخریب دولت، اقدام به صدور ابلاغ برکناری شد. البته مزیت فضای مجازی و شبکههای اینترنتی امروزی در جهان همین است و این هم از برکت مطالبهگری عموم مردم و رسانهها است. باشد که این فضای رسانهای هر چه بیشتر گسترش یابد و دعواهای جناحی برای خدمت به جامعه فرهنگی ایران اسلامی در رسانهها فروکش کند. قطعا رسیدن به مردم سالاری هزینه دارد و ما بایستی هزینه آن را پذیرا باشیم گرچه همراه با بی تقوایی عدهای خاص نیز باشد. اگر این عزل صورت نمی گرفت قطعا دوستان غیر همسو از شخص رئیس جمهور محترم هم توضیح می خواستند. گرچه رسانههای منتقد دولت با هیجان بیش از حد من را مدیر جهادی جناب رییسی خواندند.!؟ ولی من منصوب ایشان و مدیران مرتبط با دولت ایشان نیستم. همواره در دوره بیش از ۳۰ سال خدمت حرفهای سعی کردهام بر اساس شیوه و منشی که به ما آموخته اند بدون در نظرگیری جهتگیریهای سیاسی بیشتر به عنوان یک کارشناس برای اعتقاد و تعصبی که دارم برای کشورم کار کنم. اما برای تنویر افکار عمومی و دفاع از کسوت و حیثیت مدیران و کارشناسان کشور و جدا از نوع تفکر و منش دولت مستقر اصل موضوع را توضیح خواهم داد. حدود ۲ سال است که شرکتهای تابعه رفاه و گردشگری تامین که در بخش گردشگری کشور فعال هستند بویژه در بخش حمل و نقل، تورگردانی و هتلداری با بیش از ۷۰۰۰ پرسنل رسمی، شرکتی و خرید خدمت به دلیل شیوع بیماری کرونا زمین گیر شدند ولی با مدیریت و تلاش مضاعف شبانه روزی حتی یک نفر از آنان اخراج نشد و خدا را شکر بدون کمترین نارضایتی و با همت و تلاش همه مدیران و کارکنان زحمتکش شرکتها بسوی عبور از این بحران پیش رفتیم. در زمان دولت جدید متاسفانه از سوی سازمان پایان ماموریت ۲ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت اعلام شد و یک نفر از معاونین شرکت هم در دولت پست معاون وزیری گرفت و شرکت بیش از ۵ ماه است که بدون معاون و متاسفانه یک تنه تا کنون اداره شده است. این بلاتکلیفی حتی در تکمیل هیات مدیره شرکتهای تابعه نیز صادق است. اما آنچه که رسانه ها به دختر من به عنوان استخدام فوری و انتصاب به عنوان معاون منتشر کردند کاملا خلاف واقع و بی تقوایی محض بود. ایشان از ۶ سال پیش در این شرکت کار می کرده و من ایشان را بکار نگرفته ام ۴ سال قبل از من در این شرکت با مدرک کارشناسی ارشد گردشگری انجام وظیفه کرده، مدیر برنامهریزی راهبردی و سرپرست مدیریت سهام و امور مجامع شرکت بوده است و من ۲ سال است که به این شرکت آمدهام. متاسفانه اطلاعات مغرضانه و غیرواقع ارایه شد. به جرأت میگویم هیچ کار خلاف قانون، عرف سازمانی و خارج از اختیارات شرکتی و مدیر عاملی صورت نگرفته است. بدون هرگونه استخدام جدیدی و از بین نیروهای موجود شرکت ۳ سرپرست برای ۳ معاونت و ۵ سرپرست برای ۵ تا از مدیریتهای شرکت هم زمان صادر شده است. این یک کارحرفه ای شرکتداری است که وقتی معاون نداری برای پیشگیری از اختلال در شرکت و ارایه خدمت به مردم بایستی از طریق سرپرستی اقدام کنیم. این سرپرستی برای ۸ نفر از جمله ایشان صادر شده است. سرپرستی در حوزه اداری هم یعنی مسئولیت موقت و بدون تغییر در دریافتی. البته با سازمان هماهنگ شد و همه اسامی برای استعلام صلاحیت عمومی برای مدیریت حراست سازمان همان روز ارسال شد. متاسفانه فقط یک ابلاغ سرپرستی از این ۸ ابلاغ برجسته و رسانهای و از آن برداشت تبلیغاتی غیرحرفه ای شد!؟! به هر حال همیشه بایستی بهانهای برای رفتن باشد تا دیگران همانند ما با انرژی و خلاقیت جدیدی ادامه کار دهند و کاستی ها را برطرف کنند.🌿 ما که به برکت نظام جمهوری اسلامی در این کشور مدیر شده ایم، پذیرفته ایم که هزینه هایش را هم بپردازیم و این حق مدیرعامل محترم سازمان است که از مدیران هم سوتر استفاده کند. انشاا.. از این به بعد با اطلاعات بیشتری اقدام شود. به نظرم بدنه مدیریتی که کشور برای آنان هزینه بسیاری متحمل شده نبایستی با موج غیرواقعهای رسانههای مغرض و مبتدی آسیب ببیند. ضمن پوزش از مکدر شدن خاطر همه همکاران محترم در سازمان و شرکتهای تابعه، همواره از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق بیش از پیش داشته و انشاا.. تلاش مضاعف شود تا با کمک به مدیریت جدید برای اعتلای اهداف سازمانی موفقیتهای بیش از پیش کسب شود. مزید استحضار همه احکام سرپرستی پیوست است. وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ علی رحیم پور - ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰
ایجاد شده: 23/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
در روزهای واپسین قرن چهاردهم و در شرایطی که پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز بحران کرونا و به شماره افتادن نفسهای گردشگری ایران می گذرد، در انتظار شنیدن خبرهای امید بخش در جهت رونق گردشگری بودیم که در کمال تعجب شاهد رفتار قرون وسطائی و غیر حرفه ای یک سازمان عریض و طویل به نام تامین اجتماعی در عزل و نصب متصدی بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور را شاهد بودیم. ارزش، جایگاه، توانمندی، تخصص و قدرت مدیریت و رهبری مدیران با سابقه در بخشهای دولتی و خصوصی صنعت گردشگری و هتلداری بر هیچکس پوشیده نیست و از سوی دیگر همه ما میدانیم که صندلی مدیریت در ایران عمر چندانی ندارد و بیش از آنکه تابع تخصص و شایسته سالاری باشد، تحت تاثیر سیاست، تصمیمات ناگهانی و روابط خاص افراد قرار دارد. بدون شک جایگاه شخصیتی همچون "علی رحیمپور" در بدنه صنعت گردشگری و هتلداری کشور آنقدر والاست که اگر چه امروز او را از راس یکی از بزرگترین هلدینگ¬های گردشگری کشور عزل کردند ولی به زودی و در آیندهای نه چندان دور با توجه به نیاز صنعت، در جایگاهی بالاتر و تاثیرگذارتر، آن را خواهیم دید. درست است که از دست دادن فرصت بهرهگیری از تجارب سرمایه ارزشمندی نظیر " علی رحیمپور ها" برای خانواده صنعت گردشگری و هتلداری، ماهیتاً ناراحتکننده و تاسفبار است، اما آنچه دردناکتر است و غیر قابل قبول، شکل اجرای این اقدام و انتشار این خبر بود که به دور از هرگونه اخلاقیات و شئونات، رعایت پروتکلهای اداری، تشریفات رسمی و اصول اخلاق حرفهای صورت گرفت که اگر امروز با آن مقابله نگردد می بایست منتظر این رفتارهای سطح پایین برای رحیم پور¬های این صنعت باشیم. عزل مدیری توانمند، متخصص و با سابقهای همچون دکتر "علی رحیمپور" طی یک نامه غیر رسمی و دست نویس بدون شماره، مُهر و امضا و تنها بر روی سربرگ تامین اجتماعی، انتشار گسترده این نامه در فضای مجازی و اشاره به دلایلی غیر واقعی و غیر کارشناسی برای برکناری ایشان، معنایی جز آشفتگی، سیستم اداری غرض ورزی و بی درایتی ندارد و باید با آن مقابله نمود. تعریف مقام معظم رهبری ( مدظلهالعالی ) از مفهوم مدیریت جهادی در آئین تنفید حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ؛ مدیریت جهادی به معنای بیانضباطی نیست. پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریت جهادی است. نه عزل و نصب هیجانی و بی منطق ! گروه جامع و تخصصی هتلنیوز، به عنوان مجموعهای با فعالیت تخصصی در همه ارکان گردشگری، سوای هر گونه اقدام حقوقی و قانونی از سوی شخص علی رحیمپور در راستای احقاق حقوق خود، وظیفه خود میداند از اعتبار، آبرو و حیثیت خانواده هتلداری و گردشگری کشور دفاع نموده و با ایفای رسالت خود، حامی و پشتیبان معنوی اهالی این خانواده باشد. لذا ضمن محکوم نمودن این اقدام به واسطه عدم رعایت حرفه¬ای گری در برکناری یکی از مدیران با دانش، دلسوز، متعهد و علاقهمند عرصه گردشگری، از همه فعالان محترم حوزه گردشگری و هتلداری کشور نیز دعوت بعمل میآورد تا با حمایت از این موضوع و پیوستن به این پویش سراسری، مانع از تکرار چنین اقداماتی در قبال مدیران، زحمت¬کشان و فعالان این عرصه شوند. لطفاً بازنشر دهید
ایجاد شده: 23/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
یک صبح جمعه دیگر از خواب بیدار می شویم. کمی دیرتر شاید و دلیل قانع کننده ای هم دارد. امروز می شود خیلی چیزها را فراموش کرد و استراحت کرد.خیلی کارها را، ولی نه همه شان را. تقریبا ۴ ماه پیش بود که مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی کشور خبر از شکسته شدن ضریب اشغال این هتل ها بعد از دو دهه را اعلام کرد. برای بعضی ها این یک خبر معمولی بود.برای برخی هم خبری قابل تامل و برای بعضی ها هم شاید قابل گفتگوترین خبر آن روزها . این یک خبر تخصصی و ویژه بود برای جامعه گردشگری کشور و خانواده نه نه چندان پرجمعیت این صنعت ، خدمات و فعالیت اقتصادی ،فرهنگی . "محمد رضا پوینده مدیر عامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از هتل می گفت ، از تخت ، از ضریب اشغال و رکورد" برای آنها که تمام جمله بالا را کلمه به کلمه می شناسند ، داستان فرق می کند. محمد رضا پوینده در آستانه ۵۴ سالگی است . از نسل میانی مدیران گردشگری .نه خیلی قدیمی و نه از گروه جدیدان و تازه پا به میدان گذاشته ها. اما همیشه در این اکوسیستم نقش یکی از اجزا را بازی کرده است . چه نقش داده باشند چه نقشی رقم زده باشد . همیشه بوده و همچنان هم هست . تلاش کرده و مثل بسیاری از خودمان هم طعم موفقیت را چشیده و هم نرسیدن به هدف را تجربه کرده. خبر رکورد شکنی ضریب اشغال آن هم در روزهایی که گردشگری ، در برابر یکی از بزرگترین چالش های تاریخ قرار گرفته بود و روزگار سختی را در کرونازدگی می گذارند ، خبر خوبی بود و امروز خوشحال هستیم که محمد رضا پوینده عزیز لذت این لحظه های خوب را تجربه کرده است . برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم که برای ما نه دکتر پوینده ، نه مدیرعامل و نه با هیچ پیشوند و پسوند دیگری که همان محمد رضا پوینده عزیز است و زحماتش و آرزوهایش برای گردشگری این سرزمین قابل احترام. در این صبح جمعه که کمی دیرتر از خواب بیدار می شویم ، برای سلامتی و شفای همه آنان که در بستر بیماری هستند دعا می کنیم و برای محمد رضا پوینده مان ویژه تر. ✍️ محمد جهانشاهی - فعال و پيشكسوت هتلدارى و گردشگرى
ایجاد شده: 22/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 22/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
بزرگترین مطالبه صنعت گردشگری از دولت باید تاکید بر تغییر استراتژی دولت،ودنبال کردن سیاستهای گسترش گردشگری در کشور باشد. متاسفانه امروز بزرگترین تقاضای مسئولین جامعه هتلداران کاهش قیمت حامل های انرژی است! این نگاه هیچوقت منجر به پیشرفت صنعت گردشگری نخواهد شد وهمواره این صنعت را محتاج حمایت دولت خواهد نمود. مگر میشود دائم به سیاستهای دولت اعتراض کرد،وبرای سیاستهای دولت خط و نشان کشید،تا کجا و تا چه زمان دولت را میشود مورد نکوهش قرار داد. صنعت گردشگری وهتلداری اتاق فکر ندارد! تا افق دور دست را برای این صنعت ترسیم نماید واز دولت تقاضا کند تا همانطور که در پتروشیمی وصنایع وابسته به نفت سرمایه گذاری می نماید در صنعت گردشگری سرمایه گذاری کند. جوامع گردشگری تا کنون چه اقدام موثری برای این مهم انجام داده اند. اکنون وقت آن نرسیده تا برنامه ریزی دقیق وجامعی برای گسترش صنعت گردشگری به دولت و مجلس پیشنهاد کرد وبه دنبال تحقق آنها شدیدا تلاش ولابی صورت گیرد. سیاستهای موجود جوامع گردشگری روز به روز باعث تضعیف و کمیته امدادی شدن این صنعت خواهد شد. امروز در ترکیه،مالزی، امارات،ودیگر کشورهای مشابه سیاستگذاری و سرمایه گذاری درست باعث پیشرفت و تقویت صنعت گردشگری شده،نه پرداخت سوبسید آب وبرق و گاز! نمایشگاههای گردشگری با توجه به حضور تمامی اهالی گردشگری محل طرح این موضوعات میباشد. متاسفانه در مصاحبه هیچ کدام از اعضای محترم هیات مدیره جامع هتلداران کشور به این مهم اشاره نکردند. ✍️ حميد كشايى - فعال و پيشكسوت هتلدارى و گردشگرى
ایجاد شده: 20/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 20/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سفرهای مردم در تعطیلات سراسری چین از روز چهارشنبه، سومین روز از فصل تعطیلات یک هفتهای جشنواره بهار، افزایش یافته است. براساس اطلاعات وزارت فرهنگ و گردشگری چین، حدود ۱۳۷ میلیون سفر توریستی داخلی در سراسر کشور در سه روز اول تعطیلات انجام شده است که ۱۶۷ میلیارد یوان (۲۶ میلیارد دلار) درآمد گردشگری داشته است. به گفته این وزارتخانه، تعداد سفرهای توریستی در سال ۲۰۱۹ بیش از هفتاد درصد نسبت به سطح قبل از همه گیری بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته است. سفرهای توریستی کوتاه مدت، بازدید از شهر محل تولد و سفرها به حومه شهر بیشترین حجم سفرها را در این میان تشکیل میدهند. از آنجایی که این تعطیلات با بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مصادف شده است، محبوبیت و جذابیت بیشتری برای مسافرت با موضوع یخ و برف ایجاد شده است.
ایجاد شده: 19/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 19/بهمن/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، نشست فوری هیات مدیره جامعه حرفه ای هتلداران ایران با " علی اصغر شالبافیان "معاون گردشگری کشور و مسئولین شرکت ملی گاز ایران در خصوص تعرفه حامل های انرژی عصر روز گذشته مورخه ۱۷ بهمن ماه در محل هتل باباطاهر تهران برگزار گردید. در ادامه خروجی این نشست را از زبان معاون گردشگری کشور و رئیس جامعه حرفه ای هتلداران کشور می بینیم ؛
ایجاد شده: 18/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 18/بهمن/1400 اخبار داخلی