نتایج جستجو...
پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، به دنبال اعتراض جامعه راهنمایان ایرانگردی در ارتباط با به انحصار کشیدن مصوبه مجلس درباره بیمه راهنمایان توسط دیگر تشکل‌های خصوصی راهنمایان گردشگری، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق مصوبه مجلس، متولی و کارفرمای بیمه راهنمایان گردشگری محسوب می‌شود و ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند. با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و اجازه نمی‌دهیم به حاشیه کشیده نشود. او افزود: شاخص‌های بیمه با حضور دو تشکل خصوصی گردشگری تهیه شده و نمایندگان هر دو گروه در جلسات مربوطه حضور داشتند. اسامی دوهزار راهنمای گردشگری نیز بر اساس همین شاخص‌ها از سوی اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها تهیه شده که هفته گذشته نیز به سازمان تامین اجتماعی داده شد و به‌زودی بیمه آن‌ها به جریان می‌افتد. معاون گردشگری افزود: بخشی از بودجه بیمه در سال ۹۹ به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز شده و قرار است بخشی از بودجه بیمه در سال ۱۴۰۰ هم دریافت شود تا وقفه‌ای در کار بیمه راهنمایان ایجاد نشود. او درباره اعتراض‌ها نسبت به توافق انجمن‌های صنفی با سازمان تامین اجتماعی و محرومیت اعضای دیگر تشکل خصوصی و راهنمایان مستقل از بیمه، تاکید کرد: با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و وارد حاشیه‌های دیگر هم نمی‌شویم.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار داخلی
رکورد جدید از رکود سفر خارجی

رکورد جدید از رکود سفر خارجی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار گردشگری در سه ماه نخست ۲۰۲۱ از کاهش تعداد گردشگران حتی بیشتر از سال ۲۰۲۰ خبر داد که البته با تکیه بر واکسیناسیون عمومی امید بر بهبودی آرام این بازار را همچنان انتظار دارد. ورود گردشگران بین‌المللی در دوره سه ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۸۳ درصد کاهش یافته است که این امر ناشی از بالا بودن محدودیت‌های سفر و پایین بودن اعتماد و اطمینان مسافران به سفر به‌دلیل شیوع گسترده کرونا بوده است. این روند کاهشی به‌دنبال افت بی‌سابقه ۷۳ درصدی در سال ۲۰۲۰، بدترین سال ثبت شده برای گردشگری بین‌المللی است. این کاهش شدید نشان‌دهنده از دست دادن حدود ۱۸۰ میلیون گردشگر خارجی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۶۵ میلیون نفری را نشان می‌دهد. حجم سفرهای بین‌المللی همچنان ۸۸ درصد کمتر از سه ماه اول سال ۲۰۱۹ یعنی مقطع پیش از همه‌گیری است. همچنین درآمد گردشگری بین‌المللی در سال 2020 حدود 930 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که با توجه به کاهش سفرهای جهانی، 64 درصد کاهش درآمدی را تجربه کرده است. گردشگران بین‌المللی در سال گذشته حدود 536 میلیارد دلار در مقاصد هزینه کرده‌اند که این مبلغ یک‌سوم هزینه‌های سال 2019 با رقم 1466 میلیارد دلار بوده است. براساس این آمارها، آسیا و اقیانوسیه با کاهش 94 درصدی در سه ماه نخست 2021، همچنان نسبت به سایر مناطق بیشترین میزان رکود را تجربه کرده است. این روند کاهشی برای اروپا با افت 83 درصدی، آفریقا کاهش 81 درصدی، خاورمیانه افت 78 درصدی و قاره آمریکا کاهش 71 درصدی برآورد شده است. اگرچه داده‌های ماه مارس آمار کمتر از 65 درصد کاهش در مقایسه با مارس 2020 را نشان می‌دهد اما در مقایسه با سال 2019 کاهش قابل‌توجه 88 درصدی را تجربه کرده است. بسیاری از کشورها محدودیت‌های سختگیرانه سفر از اواخر سال 2020 را به‌دلیل بدتر شدن اوضاع بیماری همه‌گیر با افزایش موارد انواع جدید مجددا اعمال کردند. این محدودیت‌ها شامل آزمایش اجباری، قرنطینه، ممنوعیت مقررات رفت و آمد، ممنوعیت‌های محلی و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها است. در اوایل فوریه 2021 حدود 32 درصد از مقصدهای جهان به‌طور کامل برای گردشگران بین‌المللی بسته بودند و 34 درصد دیگر محدودیت‌های جزئی برقرار کردند. علاوه بر این میزان واکسیناسیون در کشورها و مناطق کندتر از حد انتظار و کاملا نامتوازن بوده است. باتوجه به این شرایط در تمام مناطق جهان در سه ماه نخست سال شاهد کاهش چشمگیر در گردشگران ورودی بوده‌ایم. در چند منطقه جهان شاهد کاهش 90 تا 100 درصدی بوده‌ایم که در آسیا و اقیانوسیه بیشتر به چشم می‌خورد. اروپای مرکزی و شرقی، اروپای جنوبی و مدیترانه‌ای، آمریکای مرکزی، آفریقای شمالی و صحرای جنوبی کاهش زیر 80 درصدی داشته‌اند. مقاصد حوزه کارائیب با افت 61 درصدی کمترین میزان کاهش را در بین سایر مناطق در سه ماه اول 2021 تجربه کرده است. زیرا چندین مقصد این منطقه جزیره‌ای عملکرد بهتری در ماه مارس داشته است. اما چند کشور در ژانویه تا مارس 2021 حتی میزان کاهش را به کمتر از 50 درصد رسانده‌اند که می‌توان به مکزیک، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، ماکائو، مالدیو، آلبانی و بلغارستان اشاره کرد. با این‌حال طبق بررسی‌های کارشناسان سازمان جهانی گردشگری ایجاد اعتماد به بازار گردشگری طی ماه‌های مه تا آگوست 2021 در حال افزایش است. سرعت واکسیناسیون در برخی از بازارهای اصلی و همچنین سیاست‌های ایمن‌سازی گردشگری به‌ویژه گواهینامه سبز دیجیتال اتحادیه اروپا، امیدها را برای بازگشت برخی از بازارها افزایش داده است. با وجود این به‌دلیل افزایش انواع جدید ویروس کرونا و شیوع مداوم بیماری همه‌گیر محدودیت‌های سفر همچنان وجود دارد. در واقع بازگشت بازار گردشگری به ادامه روند واکسیناسیون، شروع مجدد ایمن و مسوولانه گردشگری با واکنش هماهنگ بین کشورها در مورد محدودیت سفر، پروتکل‌های ایمنی استاندارد و ارتباطات موثر بستگی دارد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت 2021 حدود 60 درصد از متخصصان زمان بازیابی گردشگری بین‌المللی را در سال 2022 می‌دانند این درحالی است که در نظرسنجی اولیه در ژانویه 50 درصد احتمال بازگشت در سال 2022 را می‌دادند همچنین حدود 40 درصد از آنان بازگشت گردشگری را در نیمه دوم سال 2021 برآورد می‌کنند که این رقم در ژانویه 50 درصد بوده است. متخصصان بازگشت به سطح پیش از کرونا را نیز مورد ارزیابی قرار داده‌اند و حدود 49 درصد از آنها بازگشت به سال 2019 را در سال 2024 یا بعد از آن برآورد می‌کنند و تنها 37 درصد بازگشت به سطح پیش از همه‌گیری را در سال 2023 می‌دانند. این درحالی است که در نظرسنجی ژانویه حدود 47 درصد از کارشناسان معتقد به بازگشت گردشگری در سال 2023 بودند. سازمان جهانی گردشگری در اوایل سال 2021 در پیش‌بینی‌های خود دو سناریو را مطرح کرده بود که احتمال بازگشت را از ماه ژوئیه یا سپتامبر برآورد کرده که میزان کاهش را به 55 درصد یا 67 درصد می‌رساند. اما با توجه به نتایج ضعیف در سه ماه اول 2021، سناریوها نیز به سمت ارقام پایین تجدیدنظر کرد. در سناریوی اول جهش را همچنان از ماه ژوئیه می‌دانند که ورودی‌های بین‌المللی با افزایش 40 درصدی در سال 2021 نسبت به 2020 همراه خواهد بود، اگرچه همچنان 63 درصد کمتر از سطح پیش از کرونا در سال 2019 است. سناریوی دوم که جهش را در ماه سپتامبر درنظر می‌گیرد با 10 درصد افزایش ورود در مقایسه با سال 2020، کاهش 75 درصدی نسبت به سال 2019 خواهد داشت. درحالی‌که تقاضا برای گردشگری بین‌المللی به‌شدت کاهش یافته و همچنان تحت فشار است، گردشگری داخلی در چندین بازار بزرگ همچون چین و روسیه رشد قابل‌توجهی داشته به‌طوری‌که سفرهای هوایی به سطح پیش از کرونا در سال 2019 رسیده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. مسافران چینی در تعطیلات یک هفته‌ای جشنواره عید چینی‌ها که در 17 فوریه به پایان رسید، 256 میلیون سفر داخلی داشته‌اند که طبق اعلام وزارت گردشگری چین، نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش 75 درصدی داشته است. منبع ؛ دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 26/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1400     اخبار خارجی
پرواز مستقیم یاسوج - مشهد برقرار می شود

پرواز مستقیم یاسوج - مشهد برقرار می شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " عنایت انصاری فرد " مدیر فرودگاه یاسوج  اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت این فرودگاه برای رفاه حال مردم شرکت هواپیمایی پارس ایر پذیرفته است که پرواز یاسوج - مشهد را برقرار کند. وی افزود: تلاش می شود روز افتتاح این پرواز همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) صورت گیرد. مدیر فرودگاه یاسوج تاکید کرد: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند. فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند. در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود. ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد. pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود. روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد. ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود. فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد. هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد. فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت. طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت. بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است. واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است. فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود. استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
بنیان‌گذار بلو اوریجین به‌همراه دو مسافر دیگر به لبه فضا سفر می‌کنند

بنیان‌گذار بلو اوریجین به‌همراه دو مسافر دیگر به لبه فضا سفر می‌کنند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی بلو ارجین (Blue Origin) نخستین سفر گردشگری خود به فضا را ۲۰ژوئیه۲۰۲۱ (۲۹تیر) انجام می‌دهد که طی آن جف بزوس (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار بلو اوریجین، به‌همراه برادرش به فضا خواهند رفت. براین‌اساس جف بزوس و مارک بزوس (Mark Bezos) با فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) ساخت شرکت مذکور به لبه فضا سفر می‌کنند. علاوه‌بر این دو، یکی از صندلی‌های پرواز به فرد دیگری تعلق گرفته است که در مزایده اینترنتی شرکت مذکور ۲۸ میلیون دلار برای پرواز با نیوشپرد می‌پردازد. هویت این فرد هنوز مشخص نشده است. در بالای این فضاپیما، کپسول مسافربری گنبدی شکل با پنجره‌های بزرگ قرار می‌گیرد که ظرفیت حمل شش مسافر را دارد. این کپسول پس از پرتاب فضاپیمای یادشده و رسیدن به خط کارمان در ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا، از بوستر جداشده و به مسافران اجازه داده می‌شود تا انحنای زمین را ببینند و بی‌وزنی را تجربه کنند. درنهایت بوستر و کپسول به‌صورت جداگانه فرود می‌آیند؛ بوستر با کمک پیشرانه‌های خود و کپسول با کمک چتر نجات در صحرای غربی تگزاس (Texas) می‌نشینند تا برای استفاده‌های بعدی آماده شوند. فضاپیمای نیو شپرد از زمان اولین پرتاب آزمایشی خود در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۵ ماموریت آزمایشی بدون سرنشین را انجام داده است که به‌جز یک مورد سایر موارد با موفقیت صورت‌ گرفته‌اند. این فضاپیما یک حامل زیرمداری تک مرحله‌ای است. حامل‌های زیرمداری مسیر یک مدار کامل را طی نمی‌کنند، بلکه به‌صورت عمودی از اتمسفر و جو زمین خارج می‌شوند و دوباره به‌صورت عمودی روی زمین فرود می‌آیند. فضاپیمای مذکور به یک موتور BE-3 مجهز بوده و از اکسیژن مایع و هیدروژن مایع به‌عنوان سوخت بهره می‌برد. نیو شپرد قادر به تولید ۴۹۰ کیلونیوتن نیروی رانش بوده و مدت زمان احتراق آن ۱۱۰ ثانیه عنوان شده است.

ایجاد شده: 23/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 23/خرداد/1400     اخبار خارجی
فشار ثانویه به هتل‌های خالی

فشار ثانویه به هتل‌های خالی

به گزارش هنل نیوز،  ابتدای اسفند ۱۳۹۸ هیچ‌کس گمان نمی‌کرد اپیدمی و شیوع کرونا چنین دامنه‌دار و طولانی باشد،‌ از این رو صاحبان هتل‌ها گرچه ناچار به بازپرداخت هزینه‌های رزرو مسافرانی که برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی کرده بودند شدند اما امید داشتند چند ماه بعد بتوانند خسارت‌های عید ۹۹ را جبران کنند. این درحالی بود که به گفته جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران تا پایان این سال ضریب اشغال هتل‌ها همچنان در حد ۵ و ۱۰ درصد باقی ماند تا به گفته او از زمان شیوع کرونا تا نوروز ۱۴۰۰ ضرر و زیان وارده به این صنعت به رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد. او می‌گوید: این رقم با گذشت دو و نیم ماه از سال جدید با یک افزایش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. حمزه‌زاده می‌افزاید: هتل‌ها در دوران کرونا به ظاهر باز هستند و این صنعت پویا به‌نظر می‌رسد اما در واقعیت هتل‌ها ماه‌هاست تعطیل شده‌اند. هتلداری که با ضریب اشغال ۵ تا ۱۰ درصد کار می‌‌کند اگر کارش را تعطیل کند ضرر و زیان کمتری را متقبل می‌شود اما آنها با امید به آینده با وجود خسارت‌های روزانه کسب‌‌وکارشان را تعطیل نکرده‌اند. او در این‌باره که چه تعداد هتل در این دوره تعطیل شده‌اند به فقدان آمار اشاره و عنوان می‌کند: با وجود نداشتن آمار مدون و مستند،‌ مشاهدات ما حکایت از آن دارد که در خراسان رضوی هتلداران بیش از سایر استان‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند. نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد هم پیش‌تر گفته بود که در مشهد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور هتل‌ها با همان ظرفیت ۵ تا ۱۰ درصد فعالیت کرده و با افت رزرو خسارت‌های زیادی به این صنعت وارد شده است. به گفته مژگان ثابت تیموری چنین وضعیتی باعث شده در این شهر آژانس‌های مسافرتی هم با کمبود قابل‌توجه تقاضا مواجه شده و از ۲۰ هزار کارمندی که در آژانس‌های این شهر کار می‌‌کردند ۹۰ درصد از این شغل خارج شده و تنها ۱۰ درصد در آژانس‌ها مشغول به کار هستند. علاوه بر آن در مشهد ۴۰۰ راهنمای گردشگری فعالیت می‌کردند که اغلب آنها نیز از این شغل خارج شده و بالاترین نرخ بیکاری را در گردشگری این شهر به خود اختصاص داده‌اند. حمزه‌زاده در این‌باره که بسته‌های حمایتی که برای بقای صنعت هتلداری ارائه شدند،‌ چقدر کارآیی دارند، می‌گوید: ما دو بسته حمایتی داشتیم که بیش از پیش به چالش‌های پیش روی هتلداران افزوده است. در یکی از آنها موضوع امهال مالیاتی مطرح شده بود و براساس آن هتلداران می‌توانستند مالیات خود را به‌صورت اقساط بپردازند اما زمانی که صاحبان هتل‌ها برای مفاصا حساب مراجعه کردند متوجه شدند که مشمول ۱۰ درصد جریمه شده‌اند. این موضوع در مورد بیمه کارکنان هم اتفاق افتاد و آنها مشمول دو درصد جریمه شدند. علاوه بر این در موضوع حامل‌های انرژی هم سازمان‌های درگیر کوچک‌ترین توجهی به وضعیت صنعت گردشگری نداشتند و در مواردی سختگیری‌ها برای ما بیشتر شد. به این ترتیب اگر پیش‌تر صاحبان هتل می‌توانستند هزینه برق را با یک ماه تاخیر بپردازند حال با سه روز تاخیر برق مجموعه‌شان قطع می‌شود. رئیس جامعه هتلداران درباره وامی که مشمول هتلداران می‌شد هم به سود ۱۲ درصدی این وام اشاره کرده و می‌افزاید: با رکود قابل‌توجهی که در صنعت توریسم مواجهیم این وام مورد استقبال صاحبان هتل قرار نگرفت. او از دیگر معضل‌های این روزهای هتلداران را چالش قطعی برق می‌داند و می‌گوید: به هتلداران هشدار داده شده که باید مصرف برق‌شان را به حداقل برسانند در غیراین‌صورت هزینه‌هایشان تصاعدی محاسبه خواهد شد. این هشدار درحالی صورت می‌گیرد که هتلدار نمی‌تواند مثلا روشنایی هتل یا راهروها را خاموش بگذارد. کدام هتل سه،‌ چهار یا پنج ستاره لابی تاریک و خاموش دارد،‌ لامپ‌های طبقات هم باید روشن باشد و سیستم‌ سرمایشی کار کند‌، هتلدار موظف است حتی با وجود تعداد محدود مسافر همه این موارد را لحاظ کند و در مقابل متولیان بدون در نظر گرفتن چنین ملزوماتی به هتلدارانی که بیش از یک‌سال است متحمل خسارت‌های فراوان شده‌اند هشدار می‌دهند. حمزه‌زاده درباره تاثیر ممنوعیت سفرهای داخلی بر صنعت هتلداری عنوان می‌کند: اگر این سفرها با رعایت پروتکل‌ها برقرار بود هتل‌ها می‌توانستند بخشی از زیان‌های خود را جبران کنند‌،در مقابل شاهد بودیم که ممنوعیت‌ها، باعث شده ضریب اشغال و درآمد هتل‌ها به‌شدت کاهش پیدا کند. نمونه اخیر آن به تعطیلات خرداد بازمی‌گردد که هتل‌ها از سوی مسافران رزرو شده‌ بودند و با اعلام محدودیت سفر از سوی مسوولان، همه این رزروها کنسل و ضربه‌ای دیگر به پیکر نحیف این صنعت زده شد. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 23/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 23/خرداد/1400     اخبار داخلی
بازتاب هتل‌های خاص ایران در رسانه آمریکایی

بازتاب هتل‌های خاص ایران در رسانه آمریکایی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سی‌ان‌ان به مناسبت انتشار کتابی درباره هتل‌های ایران به زبان انگلیسی توسط یک گردشگر سوئیسی، به جنبه‌های متفاوت و کمتر شنیده‌شده از ایران پرداخته است. برخی از مردم برای تاریخ به ایران سفر می‌کنند؛ ۲۴ مکان میراث جهانی یونسکو برای شروع خوب است. دیگران به دنبال فرهنگ و زندگی مردم هستند؛ غذای عالی و مهمان‌نوازی افسانه‌ای که مسافران عادی از آن لذت می‌برند، اما برای «توماس وگمن» سفر به ایران کمی متفاوت بوده است. سی‌ان‌ان‌ آمریکا در این گزارش نگاهی داشته به تجربه سفرِ ایرانِ «توماس وگمن»، گردشگری که کتابی درباره هتل‌های ایران نوشته است. از نظر او، چشمگیرترین نکته در مورد ایران، هتل‌های آن است. البته نه هتل‌های بزرگ هفت‌ستاره، بلکه هتل بوتیک‌های کوچکی که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند، در حالی که کاملاً مدرن و پیشرفته هستند. او می‌گوید: در ایران یک مشخصه عالی درباره هتل بوتیک‌ها وجود دارد که طراحی معاصر را با میراث ایرانی ترکیب کرده‌اند و این در حال افزایش است. وگمن متخصص بیمه در سوئیس است که اولین سفرش را به ایران در سال ۲۰۱۹ انجام داد و آن‌چنان تحت تأثیر این هتل‌ها قرار گرفت که با وجود این‌که تجربه انتشار کتابی را نداشت، تصمیم گرفت کتابی بنویسد. او می‌گوید: هنگام پرواز از تهران به زوریخ به این فکر کردم آیا کتابی در مورد هتل‌های ایران وجود دارد و فهمیدم حتی یک کتاب هم وجود نداد. این درحالی بود که هنگام سفر از ایران و به‌ویژه هتل‌های آن بسیار متعجب و شگفت‌زده شدم. وگمن پس از سفر به ایران، کتابی درباره ۱۶ هتل، عمدتا هتل بوتیک در شهرهایی از تهران و شیراز تا روستایی در جزیره قشم در جنوب ایران، با عنوان «Persian Nights» نوشته است. سی‌ان‌ان‌ در این گزارش مدعی شده که این نخستین کتاب انگلیسی‌زبان است که به هتل‌های ایران اختصاص یافته است و می‌گوید به کسانی که این کشور را نمی‌شناسند نگاه اجمالی از رونق طراحی، فراتر از اماکن تاریخی می‌دهد. وگمن، نویسنده کتاب «شب‌های پارسی» می‌گوید: به هر کشوری که سفر می‌کنید متوجه می‌شوید که واقعیت‌هایی متفاوت از آن‌چه می‌دانید و شنیده‌اید، وجود دارد و اگر آن کشور کمی بسته‌تر باشد و افراد کمتری به آن‌جا سفر کنند تا عکس‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، واقعیت‌ها متفاوت‌تر هم خواهد بود. بنابراین احتمالاً تصور غلط بیشتری درباره ایران نسبت به سایر کشورها وجود دارد. کتاب او - که در آن با یک تیم ایرانی کار کرده است ـ ۱۶ هتل ایرانی را به تصویر می‌کشد، اگرچه بیشتر آن‌ها ساختمان‌های نوسازی‌شده میراثی هستند، اما با فروشگاه، گالری و حتی رستوران‌های گیاهخواری پیوند خورده‌اند. او در این کتاب اشاره می‌کند که بسیاری از بخش‌ها توسط زنان اداره می‌شوند. در کتاب شب‌های پارسی به جزئیات یک هتل بوتیک در شهر اصفهان پرداخته شده که ساختمان آن به اواخر دوره قاجار و قرن نوزدهم تعلق دارد، ساختمانی که طراحی مدرنی دارد و عاری از پلاستیک است و از صابون‌های دست‌ساز ارگانیک، غذای گیاهی و حتی دمپایی‌های حصیری ساخت هنرمندان جنوب ایران استفاده کرده است. وگمن می‌گوید: چنین میراث محکمی از گذشته ایران وجود دارد؛ چرا آن‌ها باید بناهای جدید بسازند؟ این (تبدیل ساختمان‌های تاریخی به هتل بوتیک) راهی برای نگهداری آن‌ها است. این گردشگر سوئیسی در کتابش فقط به هتل بوتیک‌ها نپرداخته، سراغ مهمانپذیرهای کوچک (بومگردی‌ها) که به مراتب قیمت پایین‌تری نسبت به هتل بوتیک‌ها دارند هم رفته است. تجربه اقامت در یکی از آن‌ها را که در شهر اصفهان، نزدیک مسجد جامع ـ میراث ثبت‌شده در یونسکو ـ واقع شده شرح داده است؛ خانه‌ای که توسط یک زوج اداره می‌شود و گویی قرار است مدتی با آن‌ها زندگی کنید. این زوج جوان حتی کارگاه چاپ پارچه‌ای را اداره می‌کنند و برای مهمانان دوچرخه دارند.  هر چند به اعتقاد نویسنده کتاب «شب‌های پارسی» هتل‌ها تنها دلیل سفر به ایران نیستند، اما او معتثد است ایران باید در فهرست بازدید همه گردشگران باشد. او می‌گوید: ایران یکی از معدود کشورهایی بود که مدت‌ها بود واقعاً به آن علاقه داشتم؛ ایران، ژاپن و پرو. من کشورهایی را دوست دارم که دارای فرهنگ بسیار قوی و باستانی هستند و از لحاظ تاریخی دارای اهمیت هستند. من با چند ایرانی در اروپا ملاقات کردم و آن‌ها همیشه رفتار بسیار دوستانه‌ای داشته‌اند. او اولین سفرش را پس از جدا شدن از همسرش انجام داد. می‌خواست تنها باشد، به جای سفر با یک گروه، راهنما ـ راننده‌ای را استخدام کرد که هزینه آن در حدود ۱۱۰ دلار در روز بود. وگمن درباره چگونگی پیدا کردن هتل‌های محل اقامتش می گوید: رزرو هتل‌ها آسان بود؛ زیرا همه آن‌ها یکدیگر را می‌شناسند. بسیاری از آن‌ها توصیه‌شده بودند (که همیشه بهترین هستند)، به علاوه من در اینستاگرام و اینترنت تحقیق کردم و کتاب‌های راهنمای ایران را خواندم. فقط هتل‌ها نبودند که وگمن را متعجب کردند، به عنوان کسی که درباره تاریخ ایران تحقیق کرده، جنبه مدرن آن نیز غافلگیرکننده بود. او می‌گوید: من انتظار کشوری سنتی‌تر را داشتم، اما در این هتل‌ها، کافه‌ها و گالری‌هایی شبیه اروپا یا آمریکا بود که متعجب شدم. انتظار نداشتم که یک دستگاه قهوه‌ساز Marzocco ایتالیایی یا یک دستگاه برشته‌کننده قهوه Probat آلمانی ببینم. به نظر می‌رسد خلاقیت قوی وجود دارد. متوجه شدم واقعیت‌های زیادی وجود دارد و من می‌خواستم آن‌چه را که تجربه کردم و لذت بردم نشان دهم. سی‌ان‌ان در گزارشش تاکید دارد وگمن تلاش می‌کند به این نکته اشاره کند کتابی که نوشته درباره هتل‌ها است، نه سیاست. او می‌گوید: مطمئنا واقعیت‌های بسیار متفاوتی درباره ایران وجود دارد، این کشور عربستان سعودی نیست، کره شمالی هم نیست، اما ایالات متحده و انگلیس هم نیست. وگمن به عنوان یک جهانگرد می‌گوید: در سفر به ایران بسیار آزاد بودم. احساس می‌کردم می‌توانم هر زمان که بخواهم به همه جا بروم. من با استفاده از Google Maps دیروقت به اقامتگاه می‌رفتم و همیشه احساس امنیت می‌کردم. او از معماری مساجد و غذاهای ایرانی لذت می‌برد و می‌گوید: آن‌ها خورشت‌های فوق‌العاده می‌پزند و غذاهای گیاهی زیادی دارند، از نظر غذا فرهنگی بسیار غنی دارند. وگمن تحت تاثیر رفتار مردم ایران هم قرار گرفته است و می‌گوید: من یک سال در برزیل زندگی کردم، بنابراین به فرهنگ‌های دوستانه و باز عادت کرده‌ام، فکر می‌کنم ایرانی‌ها دوستانه رفتار می‌کنند. کتاب «شب‌های پارسی» (Persian Nights) پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نوشته شده است، وگمن تصمیم دارد با پایان همه‌گیری و روشن شدن اوضاع به ایران برگردد و یک رونمایی از کتابش داشته باشد. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
فرش قرمز زير پای كرونا و توريست‌ها

فرش قرمز زير پای كرونا و توريست‌ها

به گزارش هتل نیوز ، مرزهای کشور از اسفندماه سال ٩۸ روی ورود گردشگران خارجی بسته شده‌است. سال گذشته، وزارت بهداشت، شرایطی را برای ورود توریست‌ها به ایران اعلام كرد كه شامل داشتن گواهی سلامت به زبان انگلیسی و تست كووید ۱۹ (PCR) ٩۶ ساعت قبل از سفر به ایران بود. با این حال وزارت گردشگری تلاش كرد تا پروتكل جداگانه‌ای برای حضور گردشگران خارجی در ایران تدوین كند و در مردادماه سال گذشته، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام كرد:‌«‌پیش‌نویس پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی به كشور پس از تأیید نهایی ارگان‌های فرابخشی مرتبط این هفته، برای ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن، به ستاد ملی مقابله با كرونا ارسال می‌شود. با توجه به اینكه در چند ماه گذشته تهیه پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری كشور و مسئولان ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور كار قرار گرفته بود، بنابراین طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده‌است تا پس از تأیید نهایی نمایندگان، متن نهایی‌شده پروتكل در ستاد ملی مقابله با كرونا مصوب و پس از آن به شكل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در كشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.‌» اكنون با نزدیك‌شدن به یك سالگی وعده تدوین پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران، هنوز زمان مشخصی برای رونمایی و ابلاغ آن پروتكل مشخص نشده، از سوی دیگر در طول سال گذشته، ویروس كرونا بارها جهش داشته‌است و گونه‌های جهش‌یافته این بیماری، همه‌گیری و كشندگی بیشتری از خود نشان می‌دهند. اكنون آغاز صدور ویزا برای گردشگران خارجی، می‌تواند زمینه را برای ورود نمونه‌های جهش‌یافته این ویروس كرونا به ایران را تسهیل كند! موضوعی كه وزارت میراث فرهنگی هنوز راهكاری برای جلوگیری از بروز آن ارائه نداده‌است

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
تعطیلی صنعت گردشگری در تاج محل بر اثر شیوع جهانی کرونا

تعطیلی صنعت گردشگری در تاج محل بر اثر شیوع جهانی کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دویچه وله، در دوران همه‌گیری کرونا دیگر از گروه‌های بزرگ بازدیدکنندگان در « تاج محل » خبری نیست و به دنبال آن گردانندگان تورهای گردشگری نیز با مشکل مواجه شده‌اند. با این‌که اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند رو به کاهش است و روند کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه نیز آغاز شده است، اما هنوز گردشگران به «تاج محل» بازنگشته‌اند. «کریشا راتور» که یک راهنمای تور است می‌گوید در چند روز اخیر هر روز صبح به امید این‌که بتواند دست کم فضای پیرامون «تاج محل» را به بازدیدکنندگان نشان دهد به این مکان آمده است، اما هربار ناامید شده است. این راهنمای تور که پس از پدر و پدربزرگش حرفه خانوادگی را پیش گرفته است اکنون که گردشگری هند بر اثر کرونا با خسارت مواجه شده به دنبال حرفه دیگری است. «تاج محل»، بنای سفیدرنگ قرن هفدهمی، در شرایط عادی سالانه بین ۷ تا ۸ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. در سال ۲۰۱۹ دست کم ۷۳۷هزار گردشگر خارجی از این بنا بازدید کردند. اما در ۱۵ ماه اخیر، جز در بازه زمانی کوتاهی، این مقصد گردشگری مهم هند تعطیل بوده است و همچون «راتور» ۲۵۰۰ راهنمای تور دیگر نیز با مشکل مواجه شده‌اند. بسیاری از راهنماهای تور در «آگرا» شهری که «تاج محل» در آن واقع شده است اکنون با آینده‌ای نامشخص مواجه هستند. پدر «کریشا» که مدیر یک انجمن تجاری است معتقد است حتی در صورت لغو قرنطینه نیز بازگشت به شرایط عادی گردشگری در هند دست کم دو سال زمان می‌برد. کارکنان هتل‌ها و رستوران‌ها نیز با توجه به شرایط کنونی گردشگری نسبت به آینده نگران هستند. تعطیلی «تاج محل» برای مالکان کسب و کارهای کوچک‌تر همچون فروشگاه‌های صنایع دستی نیز خسارت به بار آورده است. بررسی‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط کنفدراسیون صنعت هند صورت گرفته خسارت ۶۵.۵۷ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری هند و تمام کسب و کارهای وابسته به آن پیش‌بینی کرده بود.

ایجاد شده: 19/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1400     اخبار خارجی
راهکارهای بهبود صنعت گردشگری در همه‌گیری کرونا

راهکارهای بهبود صنعت گردشگری در همه‌گیری کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بر اساس نظرسنجی شرکت آمادئوس (شرکت چندملیتی و اسپانیایی) از ۶۸۸ هتلدار در جهان در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۱، گزارشی با عنوان «بازسازی مهمان‌یاری: روند تقاضا، داده‌ها و فناوری» در ماه مه منتشر شد. در این گزارش، صنعت مهمان‌یاری، همراه با توصیه‌هایی به هتلداران برای تهیه برنامه بهبودی ارائه شده است. در این گزارش، برخی از موضوعات و توصیه‌های این تحقیق در استفاده از داده‌ و فناوری برای پاسخگویی به همه‌گیری و ترسیم مسیر بهبودی برای هتلداران عنوان شده که برخی از آنها در ذیل ذکر شده است. تغییر در رفتار رزرو مسافران براساس نظرسنجی شرکت آمادئوس در بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، از دو کانال مستقیم و OTA (به‌روزرسانی بی‌سیم) استفاده می‌شود، البته کانال مستقیم نقش زیادی در سهم بازار دارد. اگر در سال ۲۰۱۹، کانال مستقیم فقط ۴۱ درصد از سهم رزرو جهانی را به خود اختصاص داده بود، در آوریل ۲۰۲۰، به ۶۷ درصد افزایش یافته است. این تغییر در رفتار رزرو مسافر را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که مسافران نسبت به وضعیت بازگشایی هتل‌ها و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته به اطلاعات رسمی و ایمن نیاز دارند. طی یک سال از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ برای کانال OTA، سهم بازار رزرو کانال‌های OTA نیز بیش از دو برابر شده و به ۱۹ درصد رسیده است. وقتی از هتلداران درباره برتری کانال توزیع در سال جاری سوال می‌شود، ۲۸.۵ درصد کانال OTA و ۲۲.۵ درصد کانال مستقیم را انتخاب می‌کنند و برخی از کانال‌ها مانند سیستم توزیع جهانی، آژانس مسافرتی و سرویس متاسرچ (ابزاری برای بازیابی اطلاعات آنلاین) نسبت کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. جان تیسرا، رئیس بین‌المللی مهمان‌یاری شرکت آمادئوس گفت: اگرچه در حال حاضر کانال مستقیم غالب است، اما با پایان همه‌گیری، هتل‌ها باید بیشتر خود را نشان دهند. بنابراین، در گزارش آمادئوس، به منظور جلب نیازهای مهمانان، توصیه‌هایی به هتلداران ارائه می‌شود که برای داشتن یک راهبرد مناسب بازاریابی در زمان مناسب، نیاز به نظارت دقیق بر تغییر در ترکیب کانال‌ها دارند تا اثربخشی هر کانال را به حداکثر برسانند. استفاده از داده برای جلب تقاضای بازار برای کنترل تغییرات بازار، ترکیب منابع مختلف داده‌های تاریخی و آینده‌نگر مهم است. از آنجا که بازار بسیار تغییر کرده است، داده‌های تاریخی مانند گذشته ارزش ندارند و این امر مستلزم آن است که هتلداران در مورد نحوه استفاده از داده‌ها تجدیدنظر کنند. کیتی مورو، معاون رئیس شرکت مشارکت داده‌ها وهتلداری آمادئوس اظهار کرد: هتلداران باید اطلاعات مربوط به تقاضا، جستجو، پرواز، نرخ خرید و اقامتگاه‌های جایگزین را جمع‌آوری کنند تا تصویری کامل به‌دست آورند. به‌عنوان‌مثال، استفاده از داده‌های مربوط به قصد جستجوی میهمان می‌تواند به هتلداران کمک کند تا روند تقاضا را تغییر دهند، اما در شرایط فعلی، بسیاری از مهمانان فقط اطلاعات را جستجو می‌کنند اما بلافاصله رزرو نمی‌کنند. بنابراین، هتلداران برای درک اینکه در کدام بازارها جستجوها به رزرو تبدیل می‌شوند، باید اطلاعات جستجوی آینده‌نگر، رزرو و اطلاعات مربوط به اشغال واقعی را ترکیب کنند و منابع را برای کارایی موثر اختصاص دهند. همچنین ترکیب منابع داده به هتلداران کمک می‌کند تا رقابت خود و رقبا را بسنجند. به‌عنوان‌مثال، اگر هتلداران متوجه افزایش تعداد مسافران هواپیمایی از مقصد خود شوند، اما تعداد رزروهای هتل آنها افزایش نیافته، به این معنی است که میهمانان محل‌های اقامت دیگری را انتخاب کرده‌اند. بر این اساس، هتلداران باید راهبردهای بازاریابی و قیمت‌گذاری خود را برای دستیابی و جذب موثرتر مهمانان بررسی کنند. بهینه‌سازی فرایندهای عملیاتی و افزایش تجربه مشتری در بیش از یک سال رویارویی با بیماری همه‌گیر و کاهش بی‌سابقه تقاضای گردشگری، هتل‌ها مجبور شده‌اند برای کاهش هزینه‌ها به دنبال راه‌های مختلفی باشند. در این میان، محبوب‌ترین اقدامات کاهش هزینه هتل‌های جهان، کاهش تعداد امکانات رفاهی موجود (۸/۱۷ درصد) و ترخیص کارکنان (۶/۱۶ درصد) است. اگرچه در مدت زمان کوتاهی می‌تواند در کاهش هزینه هتل‌ها موثر باشد اما معایب دیگری نیز دارد. به‌عنوان‌مثال، در زمان تثبیت موقتی بیماری همه‌گیر، بسیاری از مسافران اطمینان بیشتری برای سفر دوباره پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، هتل‌ها در این زمان، پرسنل کافی برای خدمات‌دهی مناسب ندارند و کیفیت خدمات نیز پایین آمده است، زیرا امکانات رفاهی کاهش یافته است. برای حل این مشکل، فناوری به‌عنوان یک راه‌حل مفید برای هتل‌ها محسوب می‌شود. استفاده از فناوری برای دیجیتالی‌کردن فرآیندهای عملیاتی به بهینه‌سازی تخصیص کار و منابع کمک می‌کند. بر اساس این گزارش، بسیاری از هتل‌ها در سال گذشته علاقه بیشتری به استفاده از فناوری در عملیات خود داشته‌اند. بررسی آمادئوس همچنین نشان داد که مفیدترین فناوری برای هتل‌ها در همه‌گیری بعد از «رسانه‌های دیجیتال»، «فناوری بدون لمس» (۲۶ درصد) است. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای در سراسر جهان از راه‌حل‌های مختلف فناوری لمسی برای افزایش تجربه مهمان استفاده کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، شرکت Accor (آکور، گروه هتلداری فرانسوی) تجربه مهمان کاملا دیجیتالی و لمسی را در هتل Ibis Styles London Gloucester Road بریتانیا ارائه کرده است. میهمانان می‌توانند به‌صورت آنلاین به سیستم وارد شوند و با استفاده از لینک ارائه شده پرداخت آنلاین، دسترسی به اتاق‌ها و سایر مناطق هتل با استفاده از کلید بی‌سیم و تماس با کارکنان هتل از طریق واتس‌اپ داشته باشند. هتل‌Gurney G در آسیا و G Kelawai در مالزی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، دمای بدن میهمانان را بررسی و با کد QR (کیوآر کد) به مهمانان کمک می‌کنند و ماشین‌های ضدعفونی‌کننده دستی خودکار را در ورودی هتل قرار دادند. در آینده، روند استفاده از این فناوری‌های لمسی رشد زیادی خواهد کرد. بااین‌حال، در چنین فضایی در هتل‌ها برای اطمینان از تجربه مهمانان باید توجه بیشتری به خدمات و محصولات شخصی داشت. این امر با تلفیق فناوری با داده‌های متمرکز امکان‌پذیر است. هتل‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های شخصی مهمان، خدمات متناسب را ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که مسافران به جای مشاهده فقط امکانات استاندارد، به دنبال اتاقی برای اقامت هستند، هتل‌هایی که شخصی‌سازی را در برنامه خود قرار داده‌اند می‌توانند از طریق خدمات و امکانات ویژه مهمانان را بر اساس تنظیمات قبلی آنان جذب کنند. به‌طورکلی، اجرای فناوری برای بهینه‌سازی عملیات روند مهمی در آینده نزدیک است، اما یک سوال بزرگ برای هتل‌ها اطمینان مهمانان در نقاط تماسی است که تعامل مستقیم انسان را نیاز دارد. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 19/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1400     اخبار خارجی
ساکنان اروپا نگران از باز شدن مرزها به روی گردشگران

ساکنان اروپا نگران از باز شدن مرزها به روی گردشگران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، پرتغال، یونان و اخیرا اسپانیا با اتخاذ برخی اقدامات احتیاطی و صرفا با تکیه بر اجرای واکسیناسیون و صدور گذرنامه واکسن، دروازه های خود را به روی گردشگران خارجی گشودند. صنعت گردشگری در دو سال اخیر روزهای تلخ و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت و رکود کمرشکنی را تجربه کرد؛ از آنجا که باز شدن مرزهای کشورها به روی گردشگران و سرمایه گذاران خارجی از الزامات رونق صنعت گردشگری است، بسیاری از کشورها به ویژه برخی کشورهای اروپایی که اقتصاد آنها وابستگی شدیدی به صنعت توریسم دارد، به حمایت از کارزار بازگشایی مرزها برخاسته اند. همزمان با گشودن مرزها، رقابت شهرها و فعالان گردشگری کشورهای اتحادیه اروپا که برخی از آنها جزء پیشگامان میزان ابتلا به ویروس کرونا هستند، برای جذب توریست بیشتر افزایش یافته است. به نوشته روزنامه ال پائیس اسپانیا، پس از ایتالیا، پرتغال، یونان و ترکیه، اسپانیا نیز امروز با هدف آغاز فصل گردشگری تابستانه، ضمن تعدیل و انعطاف پذیر کردن محدودیت های بهداشتی برای ورود به این کشور، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود؛ به این امید که سایر دولت ها نیز برای تحقق سفرهای بین المللی این رویکرد تاب آوری را در پیش گیرند. اسپانیا که در سال ۲۰۱۹میلادی، براساس آمار سازمان جهانی گردشگری بیش از ۸۳ میلیون گردشگر را پذیرا شده بود، برای تابستان ۲۰۲۱ خود را آماده می‌کند. آمار گردشگران در اسپانیا، در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۷ درصد، کاهش یافت. اما با وجود شیوع ویروس کرونا، شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، در تابستان گذشته (۲۰۲۰)، همچنان به میزبانی از گردشگران خارجی که دارای جواب منفی آزمایش کرونا بودند، ادامه داد. مادرید علاوه بر پذیرش مسافران بین‌المللی کاملا واکسینه‌شده، اجازه ورود کشتی‌های تفریحی به بنادر این کشور را نیز صادر می‌کند. بیش از ۱۴ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی اسپانیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود. براساس تازه ترین آمار تارنمای وردمیترز، اسپانیا در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۸۰ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرده و در جایگاه یازدهم جهانی از نظر شیوع بیماری همه گیر قرار دارد. در انگلیس اگرچه مسافران شهروندان انگلیسی از ماه مه (اردیبهشت) بدون نیاز به ارائه مدرک واکسینه‌شدن یا آزمایش کرونا امکان ورود به اسپانیا را داشتند،  با این حال وزارت خارجه انگلیس تصمیم‌های پیشین درخصوص سفر به اسپانیا را تغییر نداده و اعلام کرده است همچنان به شهروندان توصیه می‌کند جز در مواقع ضروری به اسپانیا سفر نکنند. لندن همچنان به سیاست های سختگیرانه خود درباره سفر و امکان ورود و اقامت شهروندان اتحادیه اروپا ادامه می دهد و در همین راستا اسپانیا را نیز در فهرست زرد مسافرتی خود قرار داده و این یعنی تمام کسانی که از این کشور به انگلیس بازمی‌گردند باید تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند. شماری از شهروندان اتحادیه اروپا نیز بنا بر تصمیم وزارت انگلیس ناگزیر به ترک خاک این کشور شده‌اند. ایتالیا که جزء کشورهای پیشرو در گشایش مرزهای خود بود، با برخی انتقادات و نگرانی های ناشی از شیوع ویروس کرونا پس از اقدامات کنترلی اخیر، روبرو بود. از جمله برخی از شهروندان ایتالیایی ناراضی از عبور کشتی های مسافربری غول پیکر از میان تالاب شهر تاریخی ونیز، درباره بازگشت اوضاع به حالت عادی با وجود برخی نگرانی ها اعتراض کردند و اولین کشتی کروز در میان اعتراضات ساکنان محلی ناگزیر از ترک ونیز، شهر گردشگری ایتالیا شد. با این وجود، ایتالیا با امید به اجرای واکسیناسیون حدود ۸۰ درصد شهروندان خود، برای توسعه صنعت گردشگری از ماه مه (اردیبهشت) وارد عمل شد و شرایط را برای استقبال از گردشگران در شرایط ایمن، در فصول گرم سال جاری آماده کرد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت این منطقه، دست‌کم یک واحد واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین امکان واکسیناسیون برای افرادی که تنها به منظور اشتغال در صنعت گردشگری به این جزیره وارد می‌شوند، فراهم شده است.   در همین راستا، مقامات ایتالیا به دنبال کاهش محدودیت‌های قرنطینه برای گردشگران و دیگر شهروندان اروپایی که به ایتالیا سفر می‌کنند، از روز ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) برآمدند. براساس آمار سازمان جهانی گردشگری،  ایتالیا در سال ۲۰۱۹، میزبان بیش از ۶۴ میلیون گردشگر بود. با این همه، ایتالیا با ثبت بیش از چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا و بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ فوتی ناشی از کووید ۱۹، در میان هشت کشور نخست جهان از نظر شیوع پاندمی قرار دارد. یونان نیز با شرط دستیابی به شرایط «کووید-صفر» در برخی از مناطق و جزیره‌ها از ماه اردیبهشت به رستوران‌ها و کافه‌ها در فضای باز اجازه فعالیت داده شده است . همچنین جزیره‌های یونان، با افزایش سرعت در واکسیناسیون، از نیمه ماه مه، پذیرای گردشگران خارجی شده اند. میلیون‌ها گردشگر، هر ساله، به جزایر یونان سفر می‌کنند. یونان با کمتر از ۱۱ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۴۱۰ هزار مبتلا و افزون بر ۱۲ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. در ترکیه با وجود استمرار شرایط قرنطینه، به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا، اما گردشگران می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی به این کشور سفر کرده و از مناطق تفریحی و توریستی ترکیه بازدید کنند. ترکیه، در صدد است تا با بازنگاه‌داشتن مرزهای خود به روی گردشگران، صنعت توریسم این کشور را نجات دهد.   در حالیکه شهروندان استانبول، ناچار به ماندن در خانه‌های خود هستند، گردشگران در این شهر توریستی، می‌توانند اوقات فراغت خود را به دور از هیاهوی همیشگی سپری کنند.   ترکیه در حالی به استقبال گردشگران خارجی رفته که شمار مبتلایان این کشور در مرز پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر قرار دارند و قربانیان کووید ۱۹ نیز از ۴۸ هزار تن فراتر رفته است. ترکیه در بین ۵ کشور نخست از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. گذرنامه واکسن برای سفرهای بین المللی چیست؟ اتحادیه اروپا، برخی از دولت‌های آسیایی و صنعت هوایی در تلاش هستند این تابستان درآمد خود از تعطیلات را به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا از دست ندهند. آن‌ها در حال تهیه گذرنامه‌های واکسن کووید-۱۹ برای کمک به آغاز سفرهای بین‌المللی هستند. این افراد و نهادها در حال کار بر روی سیستم‌هایی هستند که به مسافران امکان می‌دهد از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای اثبات واکسیناسیون خود استفاده کنند. در این صورت نیاز به قرنطینه در مقصد یا حتی تست‌های کرونا مرتفع می‌شود. اما با وجود تلاش‌های متعدد، فقدان یک سیستم مرکزی بین‌المللی برای تایید الکترونیکی وضعیت واکسیناسیون به چشم می‌آید. این پروژه‌ها همچنین با چالش‌های فنی روبرو هستند و سوالاتی درباره حریم خصوصی و نابرابری‌ها در واکسیناسیون را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، موضوع گذرنامه واکسن همزمان با اعتراض گروهی از مردم کشورهای اروپایی علیه واکسیناسیون سراسری، به دلیل مغایرت با حریم خصوصی و مسئله آزادی فردی و حقوق بشر مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار خارجی
سطح اشغال هتل های کیش در تعطیلات نیمه خرداد به 80 درصد رسید

سطح اشغال هتل های کیش در تعطیلات نیمه خرداد به 80 درصد رسید

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مسیح الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش، با اشاره به اینکه به صورت میانگین سطح اشغال هتل های این جزیره در سال جاری حداکثر ۵۰ درصد بود اظهار داشت: این میزان به علت افزایش سفرها در سه روز گذشته به حداکثر ۸۰ درصد رسیده است. وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل‌ها و صنوف جزیره از جمله مواردی است که نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کیش را به حداقل رسانده و در این راستا هتل ها از صنوف فعال رعایت کننده دستورالعمل ها هستند. رییس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته هتل ها به منظور سهم آفرینی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت پدیرش و ۵۰ درصد ظرفیت رستوران های داخل هتل های این جزیره استفاده شده و تمام دستورالعمل های بهداشتی در آن ها رعایت شده است. وی با بیان اینکه اکنون در ۵۳ هتل فعال جزیره ۶ هزار پرسنل مشغول به کار هستند گفت: تاکنون درصد بسیار کمی از این کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این درصد پایین ابتلا، نشان دهنده موفقیت این جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی است. سطح اشغال هتل هایی در جزیره کیش رو به پایین است صفا با بیان اینکه از امروز به علت کاهش سفرها سطح اشغال هتل ها در جزیره کیش مجددا رو به کاهش است افزود: این کاهش در حال بازگشت به میزان قبل از شروع تعطیلات چند روز گذشته است .وی اضافه کرد: با توجه به سطح رزرو هتل ها پیش بینی می شود از فردا حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ۱۶ هزار تخته کل هتل های جزیره اشغال شود. رییس جامعه هتلداران جزیره کیش در خصوص برآورد میزان خسارت های شیوع ویروس کرونا به صنعت هتلداری این جزیره گفت : طبق برآوردهای انجام شده از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم و چهار ماه ابتدای شیوع پاندمی در سال گذشته به علت اعمال محدودیت های شدید کرونایی حتی یک نفر مسافر نیز پذیرش نشد. وی گفت: در بقیه ایام نیز با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد مسافران پذیرش شدند به گونه‌ای که با این فعالیت ها تنها توانستیم جلوی ضرر بیشتر به این صنعت را بگیریم و انتظار داریم مسوولان سازمان منطقه آزاد و دولت بسته های مختلفی را برای حمایت از این صنعت در جزیره تعریف کنند . صفا یادآور شد: جامعه هتلداران این جزیره در راستای همکاری با دولت و مسوولان برای ریشه کن شدن ویروس کرونا تابع قوانین و مقررات و حامی سازمان منطقه آزاد و دولت هستند و در این راستا تمامی قوانین و پروتکل های بهداشتی را بر اساس رنگ بندی اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا شورای سلامت جزیره کیش انجام رعایت می کنند. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۶ خرداد در این جزیره چهار هزار و ۶۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ۲۳ تن از این افراد جان خود را از دست داده اند. جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است. پذیرش مسافر کیش در تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار داخلی
روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه لغو شد

روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه لغو شد

به گزارش هتل نیوز ، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و آژانس فدرال گردشگری روسیه، این برنامه را با هدف اجرای مفاد «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقد شده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ امضا کردند. توسعه همکاری‌های بلند مدت سودآور متقابل میان شرکت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، توسعه همکاری‌های درون منطقه‌ای در حوزه گردشگری، تبادل اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان پیشرفت در اجرای موافقتنامه و نیز تبادل منظم اطلاعات مربوط به امنیت گردشگران در قلمرو دو کشور از جمله بندهای این موافقتنامه است. دو کشور متعهد شدند به منظور صدور روادید گروهی، فهرست شرکت‌های گردشگری معتبر را که در چارچوب موافقتنامه حق فعالیت دارند، با ذکر نام نهادهای هماهنگ کننده، شماره ثبت این شرکت‌ها، اطلاعات تماس و همچنین نمونه مهرهای نهادهای هماهنگ‌کننده و شرکت‌های گردشگری را سالیانه با یکدیگر مبادله کنند. این موافقتنامه یک معاهده بین‌المللی محسوب نشده و برای هیچ یک از طرف‌ها تعهد و حقی را که براساس قوانین بین‌المللی باشد ایجاد نمی‌کند و اجرای آن می‌بایست مطابق با مقررات دو کشور صورت پذیرد. هر گونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر این برنامه اجرایی، با مذاکره میان طرفین، از طریق مجاری دیپلماتیک، حل و فصل خواهد شد. این برنامه از تاریخ اجرای «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ شمسی، ۲۸ مارس ۲۰۱۷ میلادی، تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی قابل اجرا است. " زارینا دوگوزووا " رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه، بعد از امضای سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو  در گفت و گوی مطبوعاتی به همراه «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی تصریح کرد: لغو روادید باعث می شود که حجم زیادی از گردشگران روسی و ایرانی به داخل دو کشور تردد کنند که علاوه بر اینکه باعث شناخت و اشنایی با فرهنگ های غنی هم می شوند به تقویت بیشتر روابط دوستانه دو کشور خواهد انجامید. وی گفت: بر همین اساس هم ما هم طرف ایرانی گردهمایی ها، برنامه های آمادگی و دوره های آموزشی برای میزبانی از گردشگران برگزار کرده ایم تا گردشگران دو کشور بتوانند علاوه بر تردد راحت، از اقامت و سفر خوبی برخوردار شوند. رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه اظهار داشــت: ما شرایطی را فراهم کرده ایم و خواهیم کرد که گردشگران مسلمان ایرانی اقامت خوبی را در روسیه داشته باشند و مثل خانه خود احساس راحتی کنند. وی افزود: صنعت توریسم باعث می شود مردم کشورهای ما بتوانند درباره فرهنک و تمدن همدیگر بیشتر آشنا شوند، از این رو گردشگران روسی به ایران سفر می کنند و با کشور شما بیشتر اشنا می شوند.  وی گفت: تنها باید منتظر از بین رفتن شرایط کرونایی باشیم تا گردشگران دو کشور بتوانند بر اساس طرح لغو روادید گروهی به ایران و روسیه سفر کنند. خانم «زارینا دوگوزووا» تصریح کرد: در این مدت هم ما و هم همکاران ایرانی روی این طرح کار خواهیم کرد و نتایج را برای اجرای بهتر گردشگری به مقامات بالاتر ارجاع خواهیم داد و در اولین فرصت به صورت هماهنگ با ایران تردد گردشگران دو کشور به داخل مرزهای همدیگر اغاز خواهد شد. " علی‌اصغر مونسان " وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی نیز گفت: دو کشور عزم شان را برای توسعه گردشگری نشان دادند و هر دو طرف قبول داشتیم ظرفیت های خوبی بین دو کشور وجود دارد تا براساس آن بتوانیم روابط بین دو ملت را از طریق گردشگری افزایش دهیم. وی با بیان اینکه ایران سالانه ۱۰ میلیون گردشگر خروجی دارد، افزود: بازار گردشگری روسیه می تواند جذابیت های خوبی برای گردشگران ایرانی داشته باشد و همچنین اعتقاد داریم با توجه ظرفیت های خوب توریسم ایران، کشور ما هم بازار خوبی برای گردشگران روس می باشد. مونسان خاطر نشان کرد: مقرر شد که در شرایط کرونایی پیشنهاداتمان را در ستادهای کرونای دو کشور ارایه کنیم و بتوانیم مصوباتی جدید برای بهتر انجام شدن این طرح بگیریم. وی گفت: در فاز اول این طرح گردشگران واکسن را وارد روسیه خواهیم کرد و با کاهش و رفع ویروس کرونا سطح گردشگری دو کشور را افزایش می دهیم. برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو امروز دوشنبه توسط «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه بین دو کشور عملیاتی شد.در مراسم امضا این سند محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند. به گزارش ایرنا از مسکو موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود اما برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد که امروز دوشنبه به امضای دو طرف رسید. براساس این موافقتنامه گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند و اکنون فقط باید منتطر فروکش شدن ویروس کرونا شد.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...