به گزارش هتل نیوز، " آیتالله لطفالله دژکام " نماینده ولیفقیه در فارس شنبه ۲۷ آذر در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی در شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا مقدمات سیر و گردشگری را فراهم کردهایم؟ یکی از این ملزومات را ایمنی و امنیت برشمرد و گفت: ایمن بودن یعنی رفع مشکلاتی که ممکن است در مسیر گردشگری وجود داشته باشد. او با تاکید بر اینکه دستاندرکاران امر گردشگری باید موانع ممکن را رفع کنند تا سیر و گردشگری مطلوب باشد، افزود: اگر کسی در این شهر از هر کوی برزنی به سمت حرمهای مطهر میرود از هر جهت باید شرایط فراهم باشد، چرا که مردم علاقمند هستند و میخواهند، اما متاسفانه به دلیل یکسری معضلات نمیشود. نماینده ولیفقیه در فارس از اعضای شورای شهر، شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بابت برگزاری آیین اختتامیه دهه گردشگری مذهبی قدردانی و اضافه کرد: انصافا نگاه عمیق و گسترده به مقوله گردشگری مذهبی کلید خورده است. به گفته آیتالله دژکام، در بحث گردشگری مذهبی ما میتوانیم این مذهبی بودن را که بعد از گردشگری ذکر میکنیم به عنوان قید مکانی در نظر بگیریم و بگوییم گردشگری مذهبی به دنبال اینست که مکانهای مذهبی را محور گردشگری قرار دهد و این کار خوب و شدنی است اما از یک سو میتوانیم مذهبی بودن را به عنوان رویکرد گردشگری در نظر بگیریم نه تنها قید مکان و اگر این عبارت را به عنوان رویکرد در نظر گرفتیم مسئله متفاوت میشود. او خاطرنشان کرد: در رویکرد گردشگری مذهبی از مکانهایی که به طور خاص مکان مذهبی هم نیستند دیدن میکنیم اما با رویکرد مذهبی و این موضوع دیگری است که باید برای شهر شیراز به دنبال نهادینه شدن این رویکرد در بحث گردشگری باشیم. امام جمعه شیراز با اشاره به قابلیتهای بالای گردشگری این کلانشهر، اظهار کرد: حیف است این همه امکانات و ظرفیت، ضایع شود. آیتالله دژکام دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، پس از گذشت ۷۰۰ سال رویکرد مذهبی او دانست و گفت: دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، اینست که موقوفه اولیه حرم مطهر شاهچراغ(ع) متعلق به او و جنبه وجه اللهی آن است، والا هزاران ملکه و دختر شاه در طول تاریخ بودهاند اما امروز اسمی از آنها نیست. او با بیان اینکه اگر کسی میخواهد اسم خود را باقی بگذارد باید این رویکرد را دنبال کند، گفت: نام این بانو ۷۰۰ سال باقی مانده به خاطر اینکه قرآن به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) وقف کرده و در موزه فارس قرآن ایشان وجود دارد. نماینده ولیفقیه در فارس همچنین تاکید کرد که اگر قرار است رویکرد گردشگری مذهبی در شیراز عملیاتی شود باید در محله فلکه خاتون، قبر آبش خاتون به عنوان رویکرد مذهبی دیده شود. آیتالله دژکام خطاب به متولیان گردشگری گفت: در رویکرد مذهبی شما حتی میتوانید ارگ کریم خان را هم به عنوان ظرفیت گردشگری مذهبی در نظر بگیرید چرا که این مکان تاریخی پیوند مذهبی دارد و صرفا یک مکان تاریخی نیست. او افزود: شیراز علاوه بر اینکه شهر مسلمانان است حرم سوم اهل بیت پیامبر (ع) در ایران است و این نیز علت مضاعف است برای اینکه رویکرد مذهبی را در گردشگری این شهر باید دنبال کنیم و در حین اینکه در مکانهای تاریخی سیر میکنیم نگاه و رویکرد ما مذهبی باشد یا مسئله گردشگری سلامت که اگر با رویکرد مذهبی بخواهد انجام شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ و واقعیت این است که تمدن سازی اسلامی از همین جا آغاز میشود. امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما همانند دوره قبلی طالبان که حاکم کشور افغانستان بودند نیستیم که هر مکان تاریخی را خراب کردند بلکه ما میگوییم مکانهای تاریخی با نگاه گردشگری مذهبی دیده شود، گفت: خدای متعال فرموده که سیر کنید و آثار تاریخی قوم های مختلف را نگاه کنید و برای خود عبرت بگیرید و این به معنای گردشگری مذهبی است. آیتالله دژکام ادامه داد: متاسفانه تا چندی پیش به مکانهای مذهبی شهر کم توجهی میشد و توانستیم این مشکل را حل کنیم و بنده امیدوار هستم ضمن همه کارهای لازمی که عزیزان در این خصوص انجام میدهند وارد گام بعدی شویم و قدم بعدی ما این است که رویکرد مذهبی را در بازدید از مکانهای غیر مذهبی به کار ببریم. او خواستار ارائه آموزشهای کاربردی در این زمینه شد و گفت: نتایج مطلوب حاصل از آموزش، موجب کیسود تا گردشگر با حقایق دینی ما در ضمن بازدید از باغ و بوستان و مکانهای تاریخی آشنا شود. نماینده ولیفقیه در فارس خواستار تقویت رویکرد مذهبی در گردشگری مذهبی و تربیت تور لیدرهای مناسب و فضاسازی که در هتلها و امثال آن به نفع گردشگری با رویکرد مذهبی انجام میشود، شد. آیتالله دژکام با بیان اینکه تفکر و تمدن غربی معاصر تشنه همین رویکرد است، گفت: باید در این مورد زمینه سازی کنیم و امید است محدودیتهای کرونایی کمتر شود. امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: به نظر میرسد روال تمدن سازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند شروع شده و در نسل جوان ما نوع نگاه بسیار عمیق است.
ایجاد شده: 27/آذر/1400 آخرین ویرایش: 27/آذر/1400 اخبار داخلی
یازدهم دسامبر مصادف با ۲۰ آذر روز جهانی کوهستان است، نماد این روز شامل سه مثلث متساوی الاضلاع بر روی یک خط افقی است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در مثلث سمت چپ یک الماس آبی رنگ قرار دارد که نشان از یخ و برف در قله کوه و لزوم توجه به گرمایش زمین و حفظ برفهای کوهستان دارد، مثلث میانه دایره نارنجی دارد که نشان دهنده منابع طبیعی محیط کوهستان است که به طور مداوم از داخل کوهها استخراج می شوند، مثلث سمت راست یک مثلث سبز کوچک در پایه دارد که نشان دهنده سرسبزی و محصولاتی است که در دامنه کوه ها رشد می کنند. امسال موضوع گردشگری پایدار کوهستانی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای روز جهانی کوهستان انتخاب شده است. گردشگری پایدار در کوهها میتواند به ایجاد گزینههای اضافی و جایگزین معیشتی و ترویج فقرزدایی، محرومیت های اجتماعی و همچنین حفاظت از مناظر و تنوع زیستی کمک کند. این راهی برای حفظ میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی، ترویج صنایع دستی محلی و محصولات با ارزش و جشن گرفتن بسیاری از شیوه های سنتی مانند جشنواره های محلی است. گردشگری کوهستانی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از گردشگری جهانی را به خود جذب می کند. با این حال، گردشگری یکی از بخشهایی است که بیشتر تحت تأثیر همهگیری کووید-۱۹ قرار گرفته و بر اقتصاد، معیشت، خدمات عمومی و فرصتها در همه قارهها تأثیر میگذارد. در کوهستان ها، محدودیت های بیماری همهگیر آسیب پذیری جوامع کوهستانی را بیشتر کرده است. این بحران را میتوان فرصتی برای بازنگری در گردشگری کوهستان و تأثیر آن بر منابع طبیعی و معیشت، مدیریت بهتر آن و مهار آن به سوی آینده ای انعطاف پذیرتر، سبزتر و فراگیر تلقی کرد.
ایجاد شده: 22/آذر/1400 آخرین ویرایش: 22/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، ادارهی هوانوردی فدرال آمریکا دستور جامعی صادر کرده است که اساسا هواپیماها، از جمله جتهای بزرگ را از استفاده از برخی سامانههای خاص ناوربری و فرود در مناطقی که احتمال تداخل شبکههای سلولی جدید ۵G وجود دارد، منع کرد. این دستور که در ۷ دسامبر (۱۶ آذر) از سوی ادارهی هوانوردی فدرال (FAA) اعلام شده، در پی نگرانی از تداخل شبکهی پرسرعت ۵G با ارتفاعسنجهای رادیویی هواپیماها اتخاذ شده است. این ارتفاعسنجها دادههای مورد استفاده توسط سیستمهای کنترل پرواز خودکار را ارائه میدهند. دستور FAA برای حدود ۶۸۳۴ فروند هواپیمای ترابری و مسافری مجهز به ارتفاعسنج رادیویی، یعنی اساسا کل ناوگان هوایی تجاری آمریکا، به همراه بسیاری از هواپیماهای شخصی و دیگر هواگردهای ناوگان هوانوردی عمومی را شامل میشود. این موارد شامل هواپیماهایی هستند که توسط «ایرباس» (Airbus)، «بوئینگ» (Boeing)، «ایتیآر» (ATR)، «د هویلند» (De Havilland) کانادا، «امبرائر» (Embraer)، «گلفاستریم» (Gulfstream)، «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) و «تکستران» (Textron) ساخته شدهاند. FAA در همین روز، دستور مشابهی هم دربارهی بالگردها منتشر کرد که هر دو از ۸ دسامبر اجرایی شدند. این حرکت در حالی صورت میگیرد که شرکتهای ارتباطات بیسیم آمریکا برای آغاز خدماتدهی در ۴۶ بازار از ۵ ژانویه (۱۵ دی) آماده میشوند. این شرکتها انتقال داده را در محدودهی فرکانسی ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز و در باند C آغاز خواهند کرد. به گفتهی FAA این بازه بسیار نزدیک به محدودهی ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ مگاهرتز است که توسط ارتفاعسنجهای رادیویی هواپیما استفاده میشود. FAA از اپراتورهای هواپیما میخواهد که دستورالعملهای پرواز را بهروزرسانی و بخشهایی از عملیات پروازی را در صورت وجود تداخل پهنباند بیسیم با شبکهی ۵G باند فرکانسی C محدود کنند. عملیات ممنوعه شامل استفاده از سیستم فرود با ابزار (ILS)، عملیات عملکردی نیازمند ناوبری (RNP)، عملیات فرود خودکار و برخی کارکردهای سیستمهای دید پرواز پیشرفته و دیگر سیستمهای کنترل پرواز میشود. ادارهی هوانوردی فدرال مناطقی را که تحت تأثیر تداخل ۵G قرار گرفتهاند در اطلاعیههایی که به فعالان صنعت هوانوردی ارائه خواهد کرد. شبکههای سلولی آمریکا مدتهاست که بین محدودهی فرکانسی ۳۶۵۰ تا ۳۷۰۰ مگاهرتز فعالت کردهاند. اما در مارس ۲۰۲۰ کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) با استفادهی آنها از محدودهی فرکانسی ۳۷۰۰ تا ۳۹۸۰ مگاهرتز که ابتدا از بازهی ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ آغاز میشود، موافقت کرد. این شرکتها پیش از این آغاز استفاده از این محدودهی فرکانسی را به دلیل نگرانی صنعت هوانوردی از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) به ژانویه (دی) به تعویق انداختند. در دستور FAA آمده است: «در صورت تداخل عملیات پهنای باند بیسیم، نمیتوان به ارتفاعسنجهای رادیویی برای انجام عملکرد مورد انتظار، اعتماد کرد.» دستور جداگانهی FAA برای بالگردها هم پروازهای خودکاری را که نیازمند استفاده از دادههای ارتفاعسنج رادیویی در مناطق تحت تأثیر شبکهی ۵G است، ممنوع میکند. این عملیات مانور شناوری خودکار را هم دربر میگیرد. این آژانس گفت: «FAA معتقد است که گسترش ۵G و حملونقل هوایی میتوانند بهطور ایمن با هم وجود داشته باشند. ما امروز با صدور دو دستورالعمل صلاحیت پروازی، گام مهمی در جهت ارائهی چارچوب مشخص و همچنین جمعآوری اطلاعات بیشتر برای جلوگیری از اثرگذاری بالقوه بر تجهیزات ایمنی هوانوردی، برداشتیم.» FAA دربارهی این موشوع همچنین در حال همکاری نزدیک با FCC و شرکتهای خدماتدهندهی مخابراتی است. انجمن «خطوط هوایی آمریکا» (Airlines for America) خاطرنشان کرد که از تلاشهای هماهنگی پیوسته میان FAA و FCC قدردانی میکند زیرا آنها به دنبال یک راه حل عملی هستند که ایمنی را در اولویت قرار میدهد و از وقفه در سیستم هوانوردی جلوگیری میکند. این گروه افزود: «دستورالعمل صلاحیت پروازی FAA که امروز صادر شد، نگرانیهای ایمنی و محدودیتهای بالقوهای که میتواند بر برخی پروازهای تجاری اثرگذار باشد را شناسایی میکند.» بوئینگ هم در اینباره گفت: «FAA امنیت حریم هوایی عمومی و ملی را در اقدامات خود اولویت قرار میدهد.» صنعت هوانوردی مدتهاست که خطر شبکهی ۵G را مطالعه کرده است و در آوریل ۲۰۲۰ گروه فنی صنعت هوانوردی RTCA کارگروهی را برای ارزیابی این خطر تشکیل داد. اعضای این کارگروه شامل FAA، کارخانههای سازندهی هواپیما و دستگاههای ارتفاعسنج و همچنین اپراتورهای هواپیماها بودند. در گزارش نهایی که در سال ۲۰۲۰ توسط RTCA منتشر شد، آمده است: «ایستگاههای پایهی ۵G خطر تداخل زیانبار را برای ارتفاعسنجهای راداری در همهی انواع هواپیما، با پیامدها و تأثیرات گسترده بر عملیات هوانوردی ایجاد میکنند.» این گزارش دربارهی تداخل احتمالی از سوی هر دو بخش انتقال از ایستگاههای زمینی ۵G و از گوشیهای همراه مسافران هشدار میدهد. RTCA نتیجه میگیرد که خطر تداخل برای هواپیماهای منطقهای و هواپیماهای تجاری و هوانوردی عمومی غیرقابل اجتناب است و برای هلیکوپترها هم تقریبا به همان اندازه شدید است. طبق این گزاری، برای برخی هواپیماهای تجاری بزرگ، خطر به سناریوهای خاص محدود میشود اما میتواند در برخی شرایط، مانند زمانی که هواپیما در نتیجهی کاهش دید، از ابزارهای کمکی برای فرود استفاده میکند، پیامدهای شدیدتری داشته باشد. بر این اساس در ماه نوامبر FAA یک بولتن اطلاعاتی مخصوص برای صلاحیت پروازی منتشر کرد که دادههای اولیه دربارهی خطر بالقوهی ۵G در آن ارائه شد. اتحادیهی بینالمللی خلبانان خطوط هوایی هم خاطر نشان کرد: «راههایی وجود دارد که میتوان شبکهی ۵G را در عین حفظ سطح بالای ایمنی هوانوردی بهکار برد اما زمان برای صنعت بیسیم و جامعهی گستردهتر هوانوردی، بهمنظور اجرای اقداماتی که خطرات را کاهش دهد، در حال سپری شدن است.»
ایجاد شده: 19/آذر/1400 آخرین ویرایش: 19/آذر/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز، " غفور قاسمپور " معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در جلسه رفع موانع پروژه کنارگذر شمالی کرج که به ریاست استاندار البرز برگزار شد، اظهار کرد: «این پروژه با کاهش بار ترافیک ملی، موجب تسهیل عبورومرور گردشگران از منطقه است که یکی از عمده دغدغههای حوزه مدیریت شهری را در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار شهری بر طرف میکند.» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اهتمام استاندار البرز در اجرای پروژههای نیمه تمام بیان کرد: «بر این اساس و به دستور استاندار کارگروه ویژهای به منظور تکمیل و رفع موانع این پروژه ملی تشکیل شده است.» او ضمن تأکید بر لزوم تدوین نقشه مهندسی ترافیک در تکمیل این طرح عنوان کرد: «بزرگراه شمالی کرج محور اتصال آزادراهی است و لذا بهرهبرداری از آن میتواند نقش اثرگذاری در تعدیل ترافیک استانهای همجوار داشته باشد.» قاسمپور همچنین با اشاره به ضرورت پیشبینی پیوست زیستمحیطی در اجرای این طرح ملی در دامنههای شمالی البرز، این مسیر را کمربند گردشگری در منطقه نیز عنوان و تصریح کرد: «شهرداری کرج و شورای شهر نیز باید در اجرای این مهم اهتمام داشته و از ظرفیت ترددی این محور برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری به منظور ایجاد رونق و آبادانی در کلانشهر کرج استفاده کند.» بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این بزرگراه، آزادراه شهید همت در شرق کرج را به آزادراه کرج_قزوین در غرب کرج متصل میکند و موجب روانسازی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان البرز میشود.
ایجاد شده: 16/آذر/1400 آخرین ویرایش: 16/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حسن سجادزاده " عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلیسینا، اظهار کرد: امروز با توجه به کمبود آب و مشکلات زیست محیطی نمیتوان گفت کشاورزی محور توسعه همدان است و باید گردشگری را سرلوحه همه مسائل و پیوستهای برنامههای استان در نظر بگیریم. وی ادامه داد: متاسفانه در همدان همه شعار گردشگری میدهند اما در عمل اتفاق خاصی نمیافتد و در این زمینه آسیب شناسی و مسائل زیادی وجود دارد. یکی از مسائل این حوزه بحث سرمایهگذاری است چراکه گردشگری را سرمایهگذار راه میاندازد بنابراین بخش خصوصی اهمیت فوقالعادهای دارد. سجادزاده با بیان اینکه استان همدان هنوز نتوانسته در جذب سرمایهگذار و بخش خصوصی موفق باشد و قدمهای ارزندهای بردارد، افزود: ۱۶ برند گردشگری وجود دارد که اغلب آنها در همدان میتواند اتفاق بیفتد. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: با توجه به داراییها و برندهای استان چندین مسئله حائز اهمیت است که میتوانیم در برنامههای توسعه گردشگری همدان مدنظر داشته و برای آنها برنامهریزی کنیم و به ویژه در حوزههای تاریخی و طبیعی میتوان کارهای زیادی کرد و این موضوع شعار نیست. به گفته وی، مجموعه فاخر بافت تاریخی همدان، تپهها و کورههای قدیمی در محورهای ورودی شهر از سمت تهران، کاروانسراها، سراها، خانههای تاریخی و شاخصههای تاریخی بسیاری در شهر وجود دارد که فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است. سجادزاده تصریح کرد: همدان در حوزه طبیعی یک باغ شهر است و پتانسیلهای فراوانی مانند کوهها، تپهها چشمهها، قناتها و رود درهها را دارد که میتوان در زمینه گردشگری روی آنها مانور داد و به عنوان مثال سالانه تعداد فراوانی بازدیدکننده از غار علیصدر دیدن میکنند. وی با اشاره به اینکه راجع به گردشگری تاریخی و طبیعی همدان بسیار صحبت شده است، مطرح کرد: اگر کشاورزی را محور نخست و گردشگری را محور دوم توسعه همدان بدانیم میتوانیم تعاملی تحت عنوان گردشگری کشاورزی به وجود بیاوریم که هر دو محور دیده شوند. سجادزاده ادامه داد: همدان دارای سایتهای بسیار خوبی برای رونق گردشگری کشاورزی است و در دامنههای شمالی الوند، جنوب و شمال شهر این پتانسیلها وجود دارد به عبارت دیگر در سطح استان و شهر همدان سایتهای خوبی داریم و میتوانیم مبنا را بر گردشگری کشاورزی استوار کنیم. مدیر گروه شهرسازی دانشگاه بوعلیسینا در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر روی مجموعه ۲۴۰ هکتاری باغ میوه همدان برای توسعه گردشگری کشاورزی کار میکنیم. علاوه بر این دانشگاه بوعلی حدود ۹۰۰ هکتار زمین در روستای دستجرد دارد که ۵۰ هکتار آن زیر کشت میرود بنابراین میتوان با رویکرد گردشگری کشاورزی این سایتها را فعال کرد و شاهد عرضه، فروش، تولید و توزیع انواع محصولات بومی بود. وی با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی میتواند جهش خاصی از نظر توسعه پایدار در همدان ایجاد کند، گفت: اما و اگرهای زیادی در این زمینه وجود دارد که جذب بخش خصوصی، مدیریت یکپارچه شهری و اهمیت به پژوهشهای دانشگاهی از جمله مواردی است که میتواند تسهیلگر این موضوع باشد. سجادزاده شرح داد: متاسفانه دانشگاه در حوزه گردشگری کنار گذاشته شده است و همین مسئله باعث شده بسیاری از کارهایی که به اسم گردشگری انجام میشود به ضد گردشگری تبدیل شود. ضد گردشگری یعنی ساختن پلها و تقاطعهای غیرهمسطحی که هزاران میلیارد هزینه میبرد اما در عمل دود و ترافیک را به خورد مردم میدهد، ضد گردشگری یعنی توسعههای بیرویه شهر که در طرح جامع آمده و جورقان را به شهر وصل میکند و باعث از بین رفتن زمینهای کشاورزی و گردشگری و پتانسیلهای همدان میشود. این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در برنامههای کلانِ شهر همدان رویکردها ضد گردشگری است، افزود: در بافت تاریخی شاهد از بین رفتن خانههای قدیمی هستیم که با محور گردشگری سنخیت ندارد. بنابراین گردشگری در همدان تنها یک شعار است و مدیران فقط کاریکاتوری از گردشگری را در محافل بیان میکنند و در عمل با گردشگری پایدار و درآمدهای پایدار از راه گردشگری فرسنگها فاصله داریم. وی با بیان اینکه هر کاری در شهر انجام میدهیم باید بر اساس راه حلهای زیست محیطی باشد، اظهار کرد: همدان باغ شهری با ظرفیت مشخص بوده است بنابراین محدوده شهر همدان، حریم شهر است اما امروز حریم شهر را شکستیم و وقتی حریم شهر شکسته شود حرمت شهر میشکند و حرمت شهر یعنی حرمت زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی. به عقیده سجادزاده وقتی از همه طرف همدان و خط محدوده شهر را بزرگ میکنیم باعث میشود روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند از بین بروند و به مرور به کشاورزی فاضلابی، محلی برای ساختوساز و سپس به حومه نشینی تبدیل شوند. وی تصریح کرد: در طی زمان در همدان خورندگی و خزش شهری وجود داشته که سرمایههای ملی، طبیعی شهر را از بین برده است، مسئولان هم استدلال میکنند به دلیل بالا رفتن جمعیت نیاز به زمین داریم در صورتی که این رویکرد درستی نیست و متاسفانه از فناوریهای نوین در شهر استفاده نمیکنیم و شهر را فقط به صورت افقی گسترش میدهیم. به گفته سجادزاده گردشگری زنجیره به هم پیوستهای است و باید برای ماندگاری گردشگر در شهر برنامه داشته باشیم اما چون گردشگری را به صورت نقطهای و جزیرهای میبینیم در این امر موفق نبوده و فرصتهایی را در زمینه تبلیغات، زیر ساخت و بسترسازی مهیا نکردهایم. عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلیسینا با اشاره به اینکه یکی از قابلیتهای گردشگری آب و هوای پاک است، گفت: به عنوان مثال گردشگری سالمند، پزشکی و علمی وابسته به آب و هوای همدان است اما با شرایط فعلی و انبوه خودروها آیا میتواند مزیتهای گردشگری باشند. از طرف دیگر متاسفانه مسئولان این مسائل را به شوخی میگیرند و فرایندها را ضدگردشگری پیش میبرند. وی با اشاره به اینکه تاکنون کارگروههای گردشگری در حوزههای مختلفی تشکیل شده و نتیجهای نداشته است، افزود: متاسفانه در این جلسات چشمانداز خوبی تعریف نمیشود و بیشتر شبیه جلسات دورهمی است، علاوه بر این زمانی که نتایج جلسات به شهرداری و استانداری میرود ارزشی برای آن قائل نیستند. سجادزاده در پایان عنوان کرد: همدان نیاز به تهیه سند جامع گردشگری دارد که توسط مراکز دانشگاهی تهیه شود نه شرکت مشاور، بنابراین باید به جایی برسیم که همه طرحها و برنامهها دارای پیوست گردشگری باشد و این امر مدیریت معتقد به گردشگری میخواهد.
ایجاد شده: 15/آذر/1400 آخرین ویرایش: 15/آذر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از وب سایت سازمان جهانی گردشگری، در مجمع عمومی این سازمان (UNWTO) در مادرید، بهترین روستاهایی که گردشگری را برای ایجاد فرصت و پیشبرد توسعه پایدار پذیرفتهاند، معرفی شدند. ابتکار بهترین دهکدههای گردشگری توسط UNWTO برای پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستاها، همراه با مناظر طبیعی، تنوع زیستی و فرهنگی و ارزشها و فعالیتهای محلی آنها، از جمله خوراکشناسی محلی، راهاندازی شد. در سال ۲۰۲۱، در مجموع ۴۴ روستا از ۳۲ کشور در سراسر پنج قاره جهان به رسمیت شناخته شدند. معیار انتخاب این روستاها حفظ منابع طبیعی و فرهنگی خود و همچنین اقدامات مبتکرانه و متحولکننده و تعهد به توسعه گردشگری در راستای توسعه گردشگری روستایی بوده است که از اهداف توسعه پایدار (SDGs) به شمار میرود. این ابتکار، روستاهایی را که متعهد به تبدیل گردشگری به یک محرک قوی برای توسعه و رفاه مردم خود هستند، به رسمیت میشناسد. روستاها توسط یک هیئت مشورتی مستقل بر اساس مجموعهای از معیارها که ۹ حوزه را پوشش میدهند، ارزیابی شدند: - حفظ منابع فرهنگی و طبیعی - ترویج و صیانت از منابع فرهنگی - پایداری اقتصادی - پایداری اجتماعی - پایداری زیستمحیطی - پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچهسازی زنجیره ارزش - حاکمیت و اولویتبندی گردشگری - زیرساخت و اتصال - بهداشت، ایمنی و امنیت همه ۴۴ روستای انتخابشده از ۱۰۰ امتیاز ممکن، در مجموع ۸۰ امتیاز یا بالاتر کسب کردند. گردشگری بهعنوان محرک توسعه روستایی و شمول اجتماعی زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری UNWTO میگوید: «گردشگری میتواند با ترویجِتوزیع عادلانهتر مزایا و امتیازها در سرتاسر مناطق مختلف و توانمندسازی جوامع محلی، محرک انسجام و شمول اجتماعی باشد. این ابتکار روستاهایی را که متعهد به تبدیل گردشگری به یک محرک قوی برای توسعه و رفاه خود هستند، به رسمیت میشناسد.» طرح بهترین دهکدههای گردشگری توسط UNWTO شامل سه رکن است: بهترین روستاهای گردشگری از نظر UNWTO: روستاهایی به رسمیت شناخته میشوند که نمونه برجستهای از مقصد گردشگری روستایی با داراییهای فرهنگی و طبیعی شناختهشده هستند که ارزشها، محصولات و سبک زندگی روستایی و جامعهمحور را حفظ و ترویج میکنند و تعهد روشنی به نوآوری و ابتکار دارند. پایداری در تمام جنبههای آن – اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی – در این روستاها احساس میشود. برنامه ارتقای بهترین دهکدههای گردشگری توسط UNWTO: برنامه ارتقا برای تعدادی از روستاها که به طور کامل معیارهای دریافت تقدیرنامه را ندارند نیز امتیازاتی ارائه میدهد. این روستاها از سوی سازمان جهانی گردشگری UNWTO و همکاران آن در زمینه بهبود حوزههای ذکرشده در فرآیند ارزیابی، حمایت خواهند شد. شبکه بهترین دهکدههای گردشگری توسط UNWTO : این شبکه فضایی برای تبادل تجربیات و شیوههای موثر، فرصتها و یادگیری را فراهم میکند که شامل نمایندگان روستاهایی خواهد بود که به عنوان «بهترین دهکده گردشگری توسط UNWTO» شناخته شدهاند، روستاهای شرکتکننده در برنامه ارتقاء، و همچنین کارشناسان، شرکای بخش دولتی و خصوصی که در ترویج گردشگری برای توسعه روستایی فعالیت خواهند داشت. در مجموع ۱۷۴ روستا توسط ۷۵ کشور عضو UNWTO (هر کشور عضو حداکثر میتواند سه روستا را ارائه دهد) برای طرح آزمایشی ۲۰۲۱ پیشنهاد شده است. از این میان ۴۴ روستا به عنوان بهترین روستاهای گردشگری توسط UNWTO شناخته شدند. ۲۰ روستای دیگر وارد برنامه ارتقای این ابتکار خواهند شد. همه این ۶۴ روستا بخشی از شبکه بهترین دهکدههای گردشگری UNWTO خواهند بود. ایران سه روستای برندق (استان اردبیل)، خرانق (استان یزد) و لارک (استان هرمزگان) را به این طرح پیشنهاد کرده بود. دور بعدی این طرح در فوریه ۲۰۲۲ افتتاح میشود. به این ترتیب، فهرست بهترین دهکدههای گردشگری عبارتند از: فهرست بهترین روستاهای گردشگری ۲۰۲۱ Bekhovo, Russian Federation Bkassine, Lebanon Bojo, Philippineshe Caspalá, Argentina Castelo Rodrigo, Portugal Cuetzalan del Progreso, Mexico Cumeada, Portugal Gruyères, Switzerland Batu Puteh , Malaysia Kaunertal, Austria Le Morne, Mauritius Lekunberri, Spain Maní, Mexico Misfat Al Abriyeen, Oman Miyama, Japan Mokra Gora, Serbia Morella, Spain Mustafapaşa, Turkey Nglanggeran, Indonesia Niseko, Japan Nkotsi Village, Rwanda Old Grand Port, Mauritius Olergesailie, Kenya Ollantaytambo, Peru Pano Lefkara, Cyprus Pica, Chile Pochampally, India Puerto Williams, Chile Radovljica, Slovenia Rijal Alma'a, Kingdom of Saudi Arabia Testo Alto, Brazil Saas Fee, Switzerland San Cosme y Damián, Paraguay San Ginesio, Italy Sidi Kaouki, Morocco Solčava, Slovenia Soufli, Greece Taraklı, Turkey The Purple Island, Republic of Korea Ungok Village, Republic of Korea Valposchiavo, Switzerland Wonchi, Ethiopia Xidi, China Yucun, China فهرست روستاهای برنامه ارتقا Ordino, Andorra Khinalig, Azerbaijan Koprivshtitsa, Bulgaria Kaštelir Labinci, Croatia Agros, Cyprus Fuwah, Egypt Western Samos, Greece Hollókő, Hungary Biei, Japan Capulálpam de Méndez, Mexico Godinje, Montenegro Gornja Lastva, Montenegro Oukaimeden, Morocco Barangay Tenani, Philippines Gasura, Rwanda Gostilje, Serbia Gorenja Vas, Slovenia Cantavieja, Spain Bo Suak, Thailand Ruboni, Uganda
ایجاد شده: 14/آذر/1400 آخرین ویرایش: 14/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علی صدرنیا " رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در واکنش به انتشار خبر افزایش 30 درصدی قیمت ارائه خدمات توسط هتلها ضمن انتقاد از عدم وجود برنامهریزی مدون و منسجم در حوزه جذب گردشگر خارجی و قیمت گذاری دستوری در خصوص ارائه خدمات توسط هتلها اظهار کرد: لغو ممنوعیت صدور ویزا برای گردشگران خارجی و ازسرگیری صدور روادید را به هیچ عنوان نباید به معنای رونق دوباره گردشگری خارجی تلقی کرد و دست از کار و تلاش برای توسعه دوباره گردشگری کشید. وی ادامه داد: باید بدانیم در حوزه گردشگری بازگشت به دوران قبل از همهگیری کرونا و به صورت مشخص قبل از سال 1398 فرآیند و پروسهای پیچیده و زمانبر است. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، علت این پیچیدگی و زمانبر بودن این است که صنعت گردشگری در ایران حدود دو سال است که کاملاً از نفس افتاده و استراتژی ما باید به این صورت باشد که در گام اول آن را احیا کنیم و سپس در راستای فربهسازی آن گام برداریم. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، تحقق این مهم را در گرو انجام اقدامات دقیق و برنامهریزی شدهای دانست که از جمله مهمترین آنها قطعا انجام تبلیغات و بازاریابی مناسب در سطح بین المللی است. صدرنیا یادآور شد: برهمین اساس، دولت و متولی اصلی این امر که به صورت مشخص وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است باید ابتدا در سطح کلان و به صورت گسترده با استفاده از بستر فضای مجازی در بازارهای جهانی، ظرفیتهای بکر و جذاب گردشگری ایران را معرفی و شناسایی کند تا در وهله بعدی، بخش خصوصی به اتکای این شناسایی اولیه، با حمایت دولت از طریق بازاریابی و تبلیغات در سطح خرد در نمایشگاهها و سایر رویدادهای بین المللی به یاری توسعه و رشد گردشگری از طریق جذب گردشگر خارجی بشتابد. وی همچنین با اشاره به خبر افزایش قیمت هتلها اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وجود تورم در کشور و به تبع آن افزایش صعودی و مکرر قیمت خدمات مسافرتی، در فاصله زمانی که تور مورد نظر تبلیغ شده و سپس به آژانسها فروخته شده است، تا زمانی که گردشگر وارد ایران میشود، قیمتها دچار افزایش میشوند. این فعال بخش خصوصی علت ایجاد چنین مسائل را ناشی از عدم وجود سیاست واحد و یکپارچهای دانست که در واقع با انجام مدیریت جزیرهای و غیرمتحد، صنعت گردشگری ایران را امروز تماماً به شکل شعارگونه و بدون وجود هیچگونه برنامهای مدون و منسجم در مسیری ناصحیح و نامناسب حرکت میکند. رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ضمن اشاره به این موضوع که در موارد بسیاری میتوان با یک هدفگذاری دقیق و برنامهریزی مشخص از سیاستها و رویکرد کشورهای پیشرو در زمینه صنعت گردشگری اقتباس و گرتهبرداری کرد، تصریح کرد: برای نمونه سیاستگذاری کشور مالزی به منظور جذب گردشگر همزمان با سقوط شاخص بورس این کشور در حدود دو دهه قبل، یکی از نمونههای موفق است. صدرنیا با بیان اینکه کشور مالزی به دنبال سقوط بورس و با هدف جلوگیری از آسیب به صنعت گردشگری این کشور، اقدام به طراحی یک سناریو سازنده کرد که براساس آن اقامت در هتلهای این کشور تا 4 شب رایگان بود، گفت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که اغلب گردشگران ورودی این کشور، حداقل تا یک هفته در این کشور اقامت داشتند. وی ادامه داد: کشور مالزی به لطف و کمک این موضوع توانست اقتصاد کشور خود را در آن ایام از طریق بهبود و رشد حوزه گردشگری، سرپا نگه داشته و از سقوط آن جلوگیری کند. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که در بسیاری از کشورهای پیشرو در امر گردشگری، هزینه اقامت در هتل به ازای چهار شب، ارزانتر از مواردی است که شخص اقامت کمتری نظیر دو و یا سه شب دارد، توضیح داد: فلسفه این موضوع این است که معولاً اصل سود هتلها از ارائه خدمات جانبی دیگر نظیر سرو غذا در رستوران، استفاده از استخر، پارکینگ و ... تامین شده و هزینه دریافتی از بابت اقامت به ازای هر شب در اتاقها، سهم اندکی را در این خصوص به خود اختصاص میدهد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی متذکر شد: متأسفانه در ایران بدون الگو قرار دادن تجربه سازنده سایر کشورها، صرفاً اقدام به افزایش نرخ خدمات مسافرتی هتلها شده است که این امر قطعاً موجب ایجاد ضرر و زیان به آژانسهای مسافرتی میشود چرا که اغلب این آژانسها، تورهای خود را با قیمت تمام شده از حدود یک یا دوسال پیش فروختهاند و اکنون ملزم خواهند بود که مابه التفاوت ناشی از افزایش قیت هتلها را پوشش دهند. صدرنیا تعیین نرخ ارائه خدمات توسط هتلها به صورت دستوری و غیر رقابتی را نادرست دانست و افزود: باید متولیان حوزه گردشگری ضمن انجام نظارت و اتخاذ سیاستهای لازم به دنبال ایجاد شرایطی باشند که قیمت هتلها در بازار و در شرایطی رقابتی توسط خود آنان تعیین شود چرا که نتیجه این موضوع منجر به ارائه خدمات با کیفیتتر و ارزانتر به گردشگران و مسافران خواهد شد. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی در واقع خط مقدم صنعت گردشگری محسوب میشود و از آنجاییکه منافع مالی خود را در توسعه و رشد همه جانبه این صنعت میداند، با تمام توان و استفاده از همه ظرفیتهای خود در این میدان بازی خواهد کرد، یادآور شد: در دوران مدیریت یکی از مدیران وقت گذشته سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر بخش خصوصی و انجام مشورت و همفکری از این بخش مهم از صنعت گردشگری، اقدامات سازنده و موثری انجام شد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی خاطرنشان کرد: با این اوصاف، شرایط فعلی گردشگری ایجاب میکند که متولیان دولتی با اتکا به اصل اساسی لزوم بهرهمندی از همکاری و همفکری با بخش خصوصی که کاملاً نسبت به اصول و قواعد این حوزه اشراف دارد، نسبت به انجام برنامهریزیهای لازم در تمامی حوزههای گردشگری اعم از تبلیغات، تصمیمگیریهای کلان و ... با هدف به حرکت درآوردن موتور گردشگری اقدام کند.
ایجاد شده: 29/آبان/1400 آخرین ویرایش: 29/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " علی قویبنیه " رییس جامعه حرفهای هتلداران استان هرمزگان گفت: بعضی از هتلها و مهمانپذیرهای این استان هنوز هم تعطیل هستند. وی عنوان کرد: مانند سایر نقاط ایران، سال ۹۹ برای ما در صنعت گردشگری و هتلداری هرمزگان هم سال خیلی سختی بود. اغلب هتلها و مهمانپذیرهای استان در چهار ماه اول سال ۹۹ تعطیل بودند. همین حالا که ما داریم گفتوگو میکنیم، هنوز چند هتل و مهمانپذیر استان تعطیل هستند. داریم که همین الان هم که با شما صحبت می کنم تعطیل هستند. او با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده است، افزود: واردات و صادرات در بنادر شهید رجایی و سایر بنادر تا حدی راه افتاده است. طوری که بازرگانان زیادی برای انجام کارهای تجاری خود برد به شهر بندرعباس میآیند و این در کار ما هتلدارها مشهود است. در ۶ ماه نخست امسال، سطح اشغال هتلها به شکر خدا بیش از ۵۰ درصد بوده است و این موضوع باعث شده است که بیش از ۹۰ درصد از همکارانی که در هتلهای مختلف تعدیل شده بودند، به محل کارشان برگردند. او تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت پس از شیوع کرونا را راهگشای مشکلات هتلداران ندانست و توضیح داد که به دلیل سود بالای آن تسهیلات و پروسه سخت دریافت آن، هتلهای هرمزگان استقبال چندانی از آن نکردند و تنها ۵ تا ۱۰ درصد هتلها آن تسهیلات را دریافت کردند. رییس جامعه حرفهای هتلداران هرمزگان عنوان کرد: در خصوص بخشودگی مالیات و عوارض به خاطر جبران خسارتهای هتلداران که وعدهها و حتی ابلاغیههایی اعلام شده بود، هنوز کاری صورت نگرفته و آن بخشودگیهای اعلامشده اجرایی نشده است. در حالی که هتلها با مشکلات زیادی دستوپنج نرم میکنند و شرایط بسیار سختی دارند. بخش خصوصی متاسفانه مظلوم واقع شده است. صنعت گردشگری با همه مشکلات، چراغ خود را روشن نگه داشته اما در جریان کرونا مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته است. بخش دولتی در این زمینه باید تلاش مضاعفی به خرج دهد. دولت میتواند در قالب بستههای تشویقی واقعی به این صنعت مهم کمک کند. قویبنیه در مورد واکسیناسیون کارکنان هتلها هم گفت: در سال ۱۴۰۰ با پیگیریها و زحمات جناب آقای دکتر حمزهزاده، ریاست محترم جامعه حرفهای هتلداران ایران، واکسیناسیون کارکنان هتلهای ما انجام شد و به جرات میتوانم بگویم که ۱۰۰ درصد کارکنان واکسینه شدهاند و مهمانها میتوانند با خاطرجمعی به هتلها مراجعه کنند و از خدماتشان بهرهمند شوند. البته قبل از واکسیناسیون هم هتلداران با رعایت پروتکلها و با وجود مشکلات با صرف هزینههای زیاد، تلاش میکردند هتلها را همچون همیشه به صورت امنترین جا برای اقامت مسافران حفظ کنند؛ طوری که به قول همکارانمان حتی از خانههایمان هم در برابر ویروس امنتر و بیشتر مصون باشند. رییس جامعه حرفهای هتلداران هرمزگان از دولت جدید خواست تا با حمایت از کسانی که به سرمایهگذاری در صنعت هتلداری علاقهمند هستند، بستر رشد اقتصادی قابلملاحظهای را از طریق صنعت توریسم فراهم کند. او گفت: بندرعباس و شهرستانهای اطراف پتانسیل بسیار بالایی در این صنعت دارند و نیازمند حمایت هستند و همت مدیران بالادستی را میطلبند. ازیاد نبریم که نگهداری تاسیسات گردشگری در شهرهای جنوبی کشور بسیار پرهزینه است و این، کار ما را سختتر میکند. امیدواریم سال ۱۴۰۰ را طوری پیش ببریم که آسیب سال گذشته، کمرنگتر شود و هتلها بتوانند سرپا بمانند.
ایجاد شده: 29/آبان/1400 آخرین ویرایش: 29/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیریهایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.» او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاعرسانی و گفتوگوهای خود را در حوزههای مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کردهاند.» پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروههای ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که میخواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.» رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران بهعنوان مقصد سفر میشود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر میشود.» او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانسها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کردهاند و شبکههای اجتماعی خود را تقویت کردهاند؛ پیشبینیمان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.» پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدفگذاریهایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکتها وارد مذاکرده مجدد شدهایم اطلاعرسانی و گفتوگوها انجام شده، منتظر درخواستها هستیم.» رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانسها تقاضای درخواست ویزای گروهی دادهاند، ارزیابیها نشان از ریزش تعداد نفرات گروهها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروههای دوتا سه نفره رسیده است.» پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخهای مناسب بود که گروههای بیشتری وارد کشور شوند. هتلدارها نیز همکاری خوبی داشتهاند، گفتوگوهایی نیز با ایرلاینها داشتهایم.» رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمیکنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.» او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصرهها اشاره کرد. پورفرج با اشاره به برنامهریزی شرکتها برای حضور در نمایشگاههای پیشرو، افزود: «حضور در نمایشگاههای آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفتوگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»
ایجاد شده: 29/آبان/1400 آخرین ویرایش: 29/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی پیشنهادات شرکت ایتالیایی بهمنظور تجهیز سامانههای کمکناوبری شرکت فرودگاهها با حضور راهبر معاونت عملیات هوانوردی برگزار شد. این جلسه با حضور نمایندگان یک شرکت ایتالیایی از یک سو و محمد امیرانی عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، موسی مشازمینی مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات و همچنین بیاتی، مشاور معاون عملیات هوانوردی از سوی دیگر برگزار شد. " محمد امیرانی " در این نشست، با بیان اینکه ایران از همکاری با این شرکت استقبال میکند، گفت: شرکت فرودگاهها همواره سعی بر آن داشته با شرکتهای معتبر و پیشرو در صنعت هوایی و تجهیزات ناوبری در تعامل و همکاری باشد و امیدواریم این همکاری به درستی تحقق یابد. نوسازی حوزه ناوبری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران محور این نشست و از پیشنهادات شرکت ایتالیایی بود که در حوزههای مختلف نوسازی سیستم رادار مرکز کنترل و سایر حوزهها و همچنین راهکارهای سختافزاری و نرمافزاری مرتبط با حوزه ناوبری شرکت فرودگاهها مطرح شد. این در حالی است که پیشنهادات خوبی هم در حوزه سایبر سکیوریتی و امنیت سایبری حوزه ATM یا مدیریت ترافیک هوایی مطرح شد که بر این اساس، مقرر شد شرکت مذکور جزئیات آن را جهت بررسی در اختیار شرکت فرودگاهها قرار دهد. در طول این جلسه و پس از بحث و بررسی جزئیات فنی، جهت همکاری شرکت ایتالیایی با ایران، مقرر شد این شرکت بعد از رایزنی با دولت کشور خود، در زمینه چگونگی مقابله با مسائل تحریمی ایران، همکاریهای لازم انجام شود. پیشنهاد این شرکت نیز به طور مشخص بحث روزآوری تجهیزات ناوبری ایران بود که مقرر شد هیچکدام از بخشهای تجهیزات، از قطعات تکنولوژی آمریکایی یا تکنولوژیهای مرتبط با تحریم نباشد و از نظر قانونی مشکلی برای تجارت با ایران ایجاد نکند.
ایجاد شده: 28/آبان/1400 آخرین ویرایش: 28/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و بنا بر گزارش رسانههای آمریکا سازمان ترامپ برای واگذار کردن امتیاز هتل بینالمللی «ترامپ» به قیمت ۳۷۵ میلیون دلار با شرکت سرمایه گذاری «سیجیآی مرچنت» به توافق رسیده است. این هتل که در خیابان پنسیلوانیای واشنگتن و در دو قدمی کاخ سفید و ساختمان کنگره قرار دارد، احتمالا از بهار آینده با نام جدید «والدورف آستوریا» (Waldorf Astoria) از زیرمجموعههای گروه هتل هیلتون فعالیت خواهد کرد. این هتل ۲۶۳ خوابی که مالک اصلی ساختمان آن دولت آمریکاست، از سال ۲۰۱۳ میلادی طبق یک قرارداد اجاره ۶۰ ساله (قابل تمدید به مدت ۴۰ سال دیگر) به شرکت معاملاتی دونالد ترامپ واگذار شده بود. گفته میشود هولدینگ ترامپ در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی این بنای قرن نوزدهمی هزینه کرده بود تا ساختمان سابق اداره پست به یک هتل شیک تغییر کاربری دهد. هتل چند سال بعد و درست چند هفته پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی درهای خود را به روی عموم گشود و عملا به پاتوق جمهوریخواهان و لابیگرهایی تبدیل شد که به پایتخت میآمدند. طبق گزارش یکی از کمیسیونهای وابسته به کنگره، شرکت ترامپ بر خلاف ادعاهای او در مورد این هتل، در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا آخر تابستان ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۷۱ میلیون دلار ضرر به ثبت رسانده است. اسکان داده شدن برخی از میهمانان خارجی کاخ سفید در این هتل در زمان ریاست جمهوری ترامپ در حالیکه او سهامدار هولدینگش هم بوده، به شائبه «تضاد منافع» دامن زده است. بر اساس گزارش این کمیسیون، هتل در سالهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ مبلغی حدود ۳.۷ میلیون دلار از دولت های خارجی دریافت کرده است. هولدینگ ترامپ البته با تکذیب انجام این عمل غیرقانونی، انگیزه این گزارش را سیاسی دانسته است.
ایجاد شده: 24/آبان/1400 آخرین ویرایش: 24/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمدرضا دشتی اردکانی " رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس در پنجمین کنگره بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که دوشنبه ۱۷ آبانماه با حضور نمایندگان خصوصی و دولتهای خارجی در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه ایران کشوری ارزان برای سفر است که تجهیزات و کیفیت پزشکی در آن قابل قبول است، دارا نبودن هرم اصلی و تصمیمگیری را مهمترین نقطه ضعف این حوزه دانست و گفت: با تشکیل شورای راهبری استانی میتوان مسؤولیتها را از تهران تفویض کرد تا از مزیت استانها استفاده شود. مثلا استان خراسان رضوی با توجه به هممرزی با کشورهای دیگر، شرایط متفاوتی در قیاس با استانهای مرکزی دارد که با تفویض اختیارات و تشکیل آن شورا، یقینا میتواند اتفاقات بهتری را در حوزه گردشگری سلامت رقم بزند. او همچنین با انتقاد از اینکه ایران نتوانسته از ظرفیت کشورهای حوزه اکو در زمینه گردشگری اسلامی بهره ببرد، اظهار کرد: گردشگری سهلالصولترین راه برای ایجاد ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیت است. کشورهای اروپایی پس از مرگ میلیونها انسان در جنگ جهانی دوم به این نتیجه رسیدند که با توسعه گردشگری، میتوانند امنیت را به کشورهای خود برگردانند، آنچنان که امروز شاهد حوزه پولی و مرزی مشترک در قاره اروپا هستیم. او افزود: شایسته است کشورهای اسلامی به واسطه رفت و آمدها و فرهنگ مشترکی که دارند، به توسعه این صنعت بپردازند. رییس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین لغو روادید گردشگری سلامت را پیشنهاد کرد و گفت: با لغو این روادید ضمن کوتا کردن دست واسطهگران، نخستین گام برای تقویت روابط بین کشورهای مسلمان و همسایه برداشته میشود. مسلما هدف غایی مستلزم زمان و هزینه است، اما مسیری که میرویم در راستای رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه است.
ایجاد شده: 17/آبان/1400 آخرین ویرایش: 17/آبان/1400 اخبار داخلی