نتایج جستجو...
طرح گردشگری دریاچه اوان الموت در ۵ هکتار آغاز به کار کرد

طرح گردشگری دریاچه اوان الموت در ۵ هکتار آغاز به کار کرد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " عیسی قبادی " معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: با پشتیبانی و حمایت مسؤولان استان قزوین، پروژه گردشگری دریاچه اوان در بخش رودبار الموت شرقی، کار خودش آغاز کرده است. وی با بیان اینکه این پروژه با ساماندهی دریاچه الموت باعث ایجاد بسترهای گردشگری و توریستی منطقه می‌شود، اظهار داشت: با تکمیل فاز نخست این پروژه، شاهد رونق مسافر و افزایش کسب و کارهای گردشگری در این منطقه خواهیم بود. به گفته قبادی، سرمایه گذار این پروژه بخش خصوصی بوده و با برنامه‌هایی که برای این دریاچه تدارک دیده، دورنمای روشنی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود. این مسؤول اقتصادی به فازبندی طرح گردشگری دریاچه اوان اشاره و یادآور شد: نظارت‌های لازم با هدف پیشبرد روند طرح در دستور کار قرار دارد تا در فازهای بعدی بتوانیم براساس ظرفیت‌ها و بازخوردهای منطقه به تکمیل تمام پروژه اقدام کنیم. قبادی خاطرنشان کرد: استان قزوین علاوه بر حوزه صنعت و کشاورزی در بخش گردشگری از ظرفیت‌های کم نظیری برخوردار بوده که اگر مورد توجه مدیران این حوزه قرار بگیرد بدون شک شاهد رونق گردشگری منطقه نیز خواهیم بود. معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، اقتصاد گردشگری را یکی از مولفه‌های مهم در توسعه مناطق بومی و محلی دانست و افزود: تقویت این موضوع می‌تواند آهنگ توسعه در مناطق محروم و کم برخوردار و یا حتی مناطق روستایی را شتاب ببخشد.

ایجاد شده: 4/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 4/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
پنج هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری  آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

پنج هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

به گزارش هتل نیوز ، " احمد حمزه‌ زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۷ هتل و چهار هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۴ واحد سفره‌خانه سنتی، ۲۸ مجتمع گردشگری، هشت اردوگاه گردشگری، هفت اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ اقامتگاه‌ سنتی، یک طرح مربوط به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، سه واحد پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، سه طرح مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مجموعه تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و ۲ مرکز آب‌درمانی است. وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این پروژه‌ها با سرمایه مورد نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، آغاز خواهد شد. ۱۹۳ قلم، شی تاریخی در آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: ۱۹۳ قلم، شی تاریخی و فرهنگی استان در سال گذشته حفاظت، مرمت و ساماندهی شده است. حمزه زاده گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موجود در موزه‌های تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی، اقداماتی نوین در تمامی موزه‌های آذربایجان شرقی طی سال گذشته انجام شده است. وی با اشاره به اجرای سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی در موزه‌های استان، گفت: تمامی موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سطح استان به سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی مجهز شدند. حمزه زاده اظهار کرد: از جمله موزه‌های مجهز شده به بلیت الکترونیکی می‌توان به موزه‌های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، عصر آهن، کبود، قرآن و کتابت در کلان‌شهر تبریز و موزه ایلخانی مراغه، باغ مزار شیخ شهاب‌الدین اهری، موزه عشایر سراب، کلیسای سنت استپانوس، موزه صفوی بناب اشاره کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته حفاظت و مرمت ۷۰ قلم اشیا و ساماندهی و مستندسازی ۱۲۳ قلم اشیای فرهنگی تاریخی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است. حمزه زاده همچنین از مرمت و بازسازی سفال باستانی سایت موزه عصر آهن خبر داد. وی گفت: محوطه باستانی عصر آهن در زیر چندین متر رسوب و لایه‌های زمین‌شناسی قرار گرفته و گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است که در کاوش‌های انجام شده گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلت‌های انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی و فلزی و استخوانی از آن به دست آمده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حفاظت و نگهداری تخصصی از این سایت موزه و اشیای متعلق به آن همواره توسط متخصصان حوزه باستان شناسی این اداره کل در حال انجام است که از اقدامات اخیر می توان به مرمت و بازسازی سفال باستانی این سایت موزه که بصورت جزئی دچار آسیب شده بود، اشاره کرد. حمزه زاده اظهار کرد: این سفال خاکستری از ناحیه دسته و نوک آبریز دچار شکستگی و ترک شده بود که توسط متخصصان حوزه باستان شناسی پس از پاکسازی مورد استحکام بخشی، بازسازی و باز پیدایی قرار گرفت و به محل موزه بازگردانده شد.

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
پرواز به مقصد و مبدا فرانسه ممنوع شد

پرواز به مقصد و مبدا فرانسه ممنوع شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از تسنیم، " محمدحسن ذیبخش "  سخنگوی سازمان هواپیمایی در این‌باره اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، کشور انگلستان از فهرست کشور‌های ویژه خارج و کشور فرانسه به فهرست این کشور‌ها افزوده شد. وی افزود: از امروز پرواز‌ها به کشور انگلستان مجددا برقرار پرواز‌ها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع می‌شود. وی با بیان این‌که در زمان حاضر محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشور‌هایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشور‌هایی که در لیست کشور‌های پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کشورهای، فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشور‌های با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند. ذیبخش یادآور شد: همچنین کشور‌های آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشور‌های پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند. وی اضافه کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشور‌های پر خطر است و تردد در سایر کشور‌ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است. وی تاکید کرد: ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشور‌های مبدا دارای اعتبار است.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
رجا به دنبال راه‌اندازی قطارهای 5 ستاره جدید است

رجا به دنبال راه‌اندازی قطارهای 5 ستاره جدید است

به گزارش هتل نیوز ، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسم معارفه رئیس هیأت مدیره شرکت نوین صنعت رجا با اعلام این مطلب گفت: امیدواریم بعد از کرونا شاهد شکوفایی فعالیت‌ها و رونق اقتصاد باشیم. محمد رجبی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با عبور از بحران فعلی و اقدامات مثبت دولت برای مهار کرونا، شاهد افزایش سفرها در تابستان باشیم، به همین منظور کیفیت خدمات را ارتقا می دهیم تا به درآمد بهتر برسیم. وی خاطرنشان کرد: آماده سازی ناوگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سفرها، زحمت همکاران ما را بیشتر کرده ولی با جدیت، رعایت پروتکل‌ها را دنبال کرده و می‌کنیم. مدیرعامل شرکت رجا تأکید کرد: خوشبختانه در حوزه فنی کارهای خوبی برای نوروز 1400 انجام شده که از آن جمله می‌توان به آماده‌سازی 25 دستگاه مولد و 9 رام قطار تندروی پردیس (ترن‌ست) اشاره کرد که به دنبال آماده‌سازی بیشتر و افزایش سیر این قطارها هستیم. رجبی گفت: با قطارهای تندروی پردیس سفرهای یک روزه بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) را دنبال می‌کنیم تا از این طریق زمان سفر را مدیریت کنیم. وی اظهار داشت: باید به دنبال ارتقای ظرفیت‌های فنی باشیم زیرا در حال حاضر راه‌آهن به ازای هر لکوموتیو مکلف به سیر قطارها به میزان 1200 کیلومتر در روز است و این در حالی است که قطارهای تندروی پردیس (ترن‌ست) ما توانایی روزی 2000 کیلومتر سیر را دارد. مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: روند بازسازی‌ واگن‌های بالای 30 سال از محل تبصره 18 باید شتاب بیشتری بگیرد و با تأمین اعتبار لازم این روند در شرکت نوین صنعت، واگن پارس و دانشگاه آزاد اجرایی می‌شود. در پایان این مراسم مهندس رجبی ضمن قدردانی از زحمات فرهاد فرهمند محمدی برای تلاش در دوران تصدی عضو هیأت مدیره و قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا، وی را به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت نوین صنعت رجا معرفی کرد.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
در پرواز هواپیمای قشم ایر  " آبادان-مشهد " چه گذشت

در پرواز هواپیمای قشم ایر " آبادان-مشهد " چه گذشت

به گزارش هتل نیوز ، پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی از سوی یکی از مسافران پرواز آبادان به مشهد مبنی بر فروش اضافه توسط شرکت هواپیمایی ایرقشم و نبود صندلی کافی اخبار و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی منتشر شد که مسوولین مربوطه ادعای فروش بلیط اضافی را رد کردند. نبود صندلی کافی برای مسافران پرواز آبادان-مشهد یا فروش بلیت بیش‌از ظرفیت هواپیمای پرواز آبادان-مشهد عناوینی هستند که از صبح امروز یکی از تیترهای داغ و پر بازدید سایت‌های متعدد شدند اما ماجرای این خبر چیست و داستان از کجا شروع شد؟ روز گذشته کلیپی توسط یک خانم که از مسافران پرواز قشم ایر آبادان-مشهد بود منتشر شد که به گفته‌ی وی قریب به ۴۰ نفر در راهروی هواپیما بدون صندلی ماندند و این در حالی است که تمامی صندلی‌های هواپیما تکمیل شده‌اند. هواپیمای ایرباس ۳۲۰ بدلیل نقض فنی جابجا شد/ پرواز باید لغو می‌شد اما ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: برای این پرواز هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در نظر گرفته‌شده بود و با توجه به ظرفیت ۳۲۰ نفری این هواپیما برابر قانون استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت صندلی‌ها به‌خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا برای ۹۰ مسافر بزرگسال و دو کودک بلیط صادر شده بود. به گفته‌ی وی هواپیمای ایرباس به دلیل داشتن نقص فنی با یک هواپیمای آر جی با ظرفیت ۱۰۰ نفر جابجا می‌شود که حدود ۱۰ صندلی بیشتر از مسافران پرواز داشته و این ادعا که برای مسافران جای خالی و کافی وجود نداشته رد می‌شود. جلالی اضافه کرد: اما مسوولین پرواز به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید پرواز را لغو و یا از سازمان هواپیمایی و استن در مقابل با کرونا مجوز پرواز با تعداد مسافران بیش‌از ۶۰ درصد ظرفیت مجوز می‌گرفتند. از منتشر کننده فیلم شکایت می‌کنیم/ بیش از ۶۰ درصد ظرفیت مسافر سوار شد حسن قاسمی مدیرعامل ایرلاین ایر قشم پس‌از تأیید نقص فنی هواپیمای ایرباس ۳۲۰ جابه‌جایی با آر جی می‌گوید: ۶۰ درصد هواپیمای آر جی حدود ۷۰ نفر است که از مسافران مازاد خواستیم بلیط خود را لغو و وجه پرداختی را دریافت کنند که متأسفانه برخی نپذیرفتند و سوار هواپیما شدند. وی با بیان آنکه قبول داریم در این پرواز بیش‌از ۶۰ درصد، مسافر سوار شد گفت: پس از آنکه مسافران سوار می‌شوند، این خانمی که ویدئوی مذکور را تهیه کرده، به دروغ می‌گوید ۴۰ نفر بیش از ظرفیت سوار شده‌اند، مگر چنین چیزی امکان دارد؟ برای هر صندلی یک ماسک اکسیژن در نظر گرفته شده است من خودم خلبان هستم، اگر برای هر پروازی اتفاق Emergency رخ دهد یا برای مسافران مشکل کمبود اکسیژن پیش بیاید، خلبان باید پاسخگو باشد که چرا برای مسافران، ماسک اکسیژن به تعداد کافی در پرواز نبوده است. قاسمی افزود: قشم ایر از طریق پلیس فتا از منتشر کننده این فیلم شکایت و اعاده حیثیت خواهد کرد. بهداشت و درمان خوزستان از ایرلاین مذکور شکایت کند قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در خصوص این اتفاق می‌گوید: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ایام کرونا باید از ۵۰ درصد هواپیما‌ها، قطارها و اتوبوس‌های مسافری استفاده شود که با بروز این اتفاق از مسوولین بهداشت و درمان استان میخواهم از شرکت هواپیمایی مذکور برای جلوگیری از تکرار چنین برنامه‌ای شکایت کنند.

ایجاد شده: 22/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400     اخبار داخلی
ضریب اشغال کمتر از  ۴۰ درصدی هتل‌های مشهد در نوروز امسال

ضریب اشغال کمتر از ۴۰ درصدی هتل‌های مشهد در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز ، " امیر سزاوار " رئیس جامعه هتل داران استان خراسان رضوی اعلام کرد؛ این آمار غیررسمی است و تنها مربوط به هتل‌های شهر مشهد است و میانگین اشغال هتل‌های استان خراسان رضوی کمتر از ۱۹ درصد بوده است. امیر سزاوار در این باره گفت: هنوز آمار‌های رسمی میزان اشغال هتل‌های استان اعلام نشده است اما در این مدت ۴۶ درصد هتل‌های استان به تعداد ۱۱۲ مورد فعال بوده اند که طبق آمار غیررسمی مشخص شد میانگین اشغال آن‌ها در تعطیلات نوروز کمتر از ۴۰ درصد بوده است که اگر این رقم را با احتساب همه هتل‌های استان درنظر بگیریم، به کمتر از ۱۹ درصد خواهد رسید. او با تاکید بر اینکه عده زیادی از طریق این صنعت، نان بر سر سفره خود می‌برند، عنوان کرد: از حدود ۲۰ هزار نفری که در صنعت گردشگری استان خراسان رضوی فعال بودند، بیش از ۱۵ هزار نفر بیکار شده اند و این یعنی نان ۱۵ هزار خانواده از این سفره قطع شده است. رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی تبلیغات منفی وزارت بهداشت را عامل اصلی بی تأثیر بودن گشایش جاده‌ها در بهتر شدن وضعیت صنعت گردشگری به ویژه هتل داری دانست و افزود: دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای هتل‌ها درنظر گرفته شده است که با وجود آن‌ها می‌توان گفت شیوع کرونا از این مکان‌ها امکان پذیر نیست؛ بنابراین مسئولان به جای تبلیغات منفی باید به فکر ایجاد بستری مناسب برای انجام سفر‌های سالم باشند. رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی با گلایه از سخنان معاون کل وزیر بهداشت می‌گوید: فعالان صنعت گردشگری مدت هاست صبوری می‌کنند و برای جان مردم اهمیت قائلند، اما مسئولان بگویند در این مدت چه اقدام موثری برای نجات این صنعت انجام داده اند که خود را با دیگر کشور‌های دنیا مقایسه می‌کنند؟

ایجاد شده: 22/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400     اخبار داخلی
بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده

بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده

به گزارش هتل نیوز ، " حرمت الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است. وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تور‌های خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تور‌های گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پرواز‌ها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تور‌های گردشگری است. آقای رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه می‌رود مرکز اقامت و هتل می‌خواهد پس از کجا می‌توان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبه‌ای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شد. آقای رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاه‌ها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است. وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پرواز‌ها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد. آقای رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهر‌هایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهر‌های استان‌های شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است. وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پرواز‌ها به مقصد کشور ترکیه انجام می‌شود نمی‌توان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند. آقای رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پرواز‌ها به مقصد این کشور برگزار می‌شود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پرواز‌ها صادر نشود پس گرفتن پول از هتل‌ها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست. وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب می‌شود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدت‌ها پرداخت نشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور می‌شود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری می‌گویند پرواز‌ها انجام می‌شود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمی‌دهند. آقای رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیر‌های سفر را ببندید. وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعمل‌های بهداشتی آزمایش‌های پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است. آقای رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمد‌ها به هر حال باعث شیوع بیماری می‌شود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است. وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازار‌ها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت می‌کنیم.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسول‌ها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتل‌ها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتل‌های کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همه‌گیری ویروس کرونا دچار چالش‌های اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهره‌مند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتل‌ها معتقدند بودند استفاده از این کپسول‌ها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی و استقرار آن‌ها در بیش از ۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتل‌های کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آن‌ها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبه‌ای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتل‌های کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای این‌که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتل‌های کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آن‌ها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسول‌های واردشده و خط تولید داخلی وعده داده‌شده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتل‌های کپسولی اطلاعات زیادی نمی‌دهد؛ فقط در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده می‌کند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آن‌قدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشت‌های ما با جامعه هدف فرودگاه‌ها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسول‌های واردشده به ایسنا می‌گوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتل‌های کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپ‌های کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون می‌بیند و توضیح می‌دهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاه‌ها، نمونه‌ای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاه‌ها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسول‌ها در معرض دید آن‌ها قرار می‌گرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاه‌ها کار را دیده‌اند و بسیار مشتاق‌اند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آن‌ها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت می‌کند. او یادآوری می‌کند: نگاه‌مان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گران‌قیمت نبوده است. از روز اول هم گفته‌ایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزان‌قیمت وجود دارد. سجادی‌راد اضافه می‌کند: وقتی می‌خواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوب‌های اقتصادی پروژه متفاوت می‌شود. مثلا در طرح توجیهی هتل‌های کپسولی، هزینه‌ای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرف‌کننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنج‌هزار تومان به ازای هر ساعت اقامت می‌رسید.او درباره این‌که چرا با وجود بروکراسی فرودگاه‌ها، این پروژه ـ همان‌طور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، می‌گوید: ما با بیمارستان‌ها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود این‌که در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی می‌توانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخش‌ها مواجه شدیم. سجادی‌راد تاکید می‌کند: نگاه ما تسهیل‌گرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفته‌ایم. هدف این است باگ‌هایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاه‌های دیگر اگر پروژه‌ای سودآوری داشته باشد وارد آن می‌شوند. دغدغه خدمات‌دهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی می‌کنند.او ادامه می‌دهد: دغدغه خدمات‌دهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویس‌ها در فرودگاه‌ها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستان‌ها اذعان می‌کردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درخت‌ها همراهان بیمار را پیدا و  از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را می‌بندند صبح می‌بینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شده‌اند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل می‌شویم و می‌خواهیم زیرساخت این اقامت را برای آن‌ها تامین کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راه‌اندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار می‌کند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح می‌شود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادی‌راد درباره این‌که درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامه‌ریزی شده است؟ می‌گوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژه‌ای که تعریف می‌شود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌ها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکت‌هایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح می‌دهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاع‌رسانی انجام دادیم. چند شرکت دانش‌بنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفن‌شان را هم جواب ندادند. شرکت‌های دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانه‌هایی را که می‌توانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کرده‌اند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانش‌بنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، این‌که محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر این‌طور بوده چرا هنوز سایر بخش‌ها متقاعد نشده‌اند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتل‌های کپسولی مستقر نشده است؟ می‌گوید: برای این که نگاه‌مان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاه‌مان با آن‌هایی که باید همراه می‌شدند، متفاوت است. ما فکر می‌کنیم آن‌ها توجیه هستند و حتی نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر دیده‌اند، اما وقتی می‌خواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آن‌ها عمل کنیم و مواردی مثل حق‌الارض و حق‌السهم طلب می‌کنند. سجادی‌راد در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار می‌کند: پروژه زمانی که تعریف می‌شود جدول‌های اقتصادی دارد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه بهره‌برداری سالانه و درصد سود برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانش‌بنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژه‌های عمرانی یا شهرداری‌ها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایه‌گذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاه‌ها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شد. با این حال، شرکت‌های دانش‌بنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانش‌بنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمی‌شود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتمام‌مان را گذاشتیم که این شرکت دانش‌بنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرف‌های مقابل علی‌رغم این‌که در نامه‌های‌شان ابراز تمایل می‌کنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
برگزاری نشست مجازی توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواگی در دوران پساکرونا

برگزاری نشست مجازی توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواگی در دوران پساکرونا

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست  با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری + خرید آنلاین

مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری + خرید آنلاین

گروه آموزشی هتل‌نیوز  - کتاب " مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری " توسط سرکار خانم زهره دهدشتی‌شاهرخ و آقای مرتضی فیاضی، تالیف شده است. این کتاب حاوی چهارده فصل است. نگارندگان پس از پیش‌گفتار در فصل اول به کلیات بحث یعنی بازاریابی، انواع آن و کارکردهای آن پرداخته سپس در فصل‌های بعدی بحث‌های مرتبط با جهانگردی و بازاریابی را مطرح کرده‌اند. لازم به ذکر است که هر فصل دارای مقدمه جداگانه است که هدف آن فصل را بیان می‌کند. همچنین برای درک بیشتر مباحث از جداول، نمودارها و موارد عملی و مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان کتاب نیز منابع به زبان انگلیسی ارائه شده است. برخی از عنوان‌های فصل‌های کتاب عبارت‌اند از؛ 1. درک رفتار مصرف‌کنندگان در صنعت مهمان‌پذیری 2. بخش‌بندی بازار و موقعیت‌یابی 3. تدوین برنامه بازاریابی 4. مدیریت محصولات و خدمات 5. کانال‌های بازاریابی 6. فروش شخصی 7. استراتژی قیمت‌گذاری جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه‌ پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401     کتابخانه داخلی
شرط سفر به اصفهان؛ رزرو اقامت مسافر در تأسیسات گردشگری مجاز

شرط سفر به اصفهان؛ رزرو اقامت مسافر در تأسیسات گردشگری مجاز

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون در ستاد استانی کرونا ممنوعیت سفر به استان اصفهان تصویب شده است؛ دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است و بر استفاده 50 درصد از ظرفیت و تأسیسات گردشگری استان تأکید شده است که با تأیید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت امکان پذیرش مسافر دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مسافرت‌ها به استان اصفهان برای شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد و شهرهای قرمز اجازه رزرو و سفر به اصفهان را ندارند اما شهرهای زرد و آبی می‌توانند به استان اصفهان سفر کنند و شرط این سفرها رزرو اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز اصفهان است. وی افزود: همه تأسیسات گردشگری که از بهداشت مجوز دریافت کنند، می‌توانند میزبان مسافران نوروزی باشند؛ پس از موج‌های کرونا حضور گردشگر خارجی در استان نداریم و به آن‌ها روادید داده نمی‌شود. الهیاری با توضیح اینکه سیاست های حمایتی دولت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و امیدوار هستیم که ادامه داشته باشد، بیان کرد: دولت تاکنون تسهیلاتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند این پیش‌بینی‌ها در خصوص تسهیلات پیگیری خواهد شد اما این تسهیلات پاسخگوی همه نیازهای فعالان این حوزه نیست. وی تأکید کرد: ما به دنبال تسهیلاتی مانند امهال پرداخت اقساط وام‌ها و امحال خدمات عناوینی است که فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست کردند که به دنبال انجام بخشی از آن‌ها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ما باید دو رویکرد را دنبال کنیم که در ابتدا در وضعیت فعلی شیوع کرونا شرایط سفرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنیم که بهداشت رعایت و سلامت جامعه تضمین شود و تأسیسات گردشگری به فعالیت خود در این شرایط اقتصادی ادامه دهند. وی اضافه کرد: دومین رویکرد، پسا کرونا این وضعیت تحمیل شده بر تأسیسات گردشگری را بتوانیم جبران کنیم؛ امیدوار هستیم که شیوع بیماری کرونا متوقف شود. الهیاری با اشاره به آسیب کرونا به تأسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کرونا بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان خسارت وارد کرده است.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
گردشگری روند روبه رشدی دارد

گردشگری روند روبه رشدی دارد

مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علی‌اصغر مونسان، هادی حق‌شناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این‌که حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه می‌دهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژه‌های بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب می‌شود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهره‌برداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینه‌ساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفه‌های مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...