بهگزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست «هماندیشی با شهرهای جهانی» گفت: «گردشگری ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی کشور است و همچنین، میتواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.» او ادامه داد: «یکی از حوزههایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بهعنوان ابزاری برای تحقق مأموریتهایش نمود پیدا کرده، گردشگری است.» شالبافیان با اشاره به ظرفیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی، عنوان کرد: «خوشبختانه رایزنان فرهنگی ایران و پایگاههایی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، میتوانند به مثابه یک قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند.» معاون گردشگری کشور با اشاره به دیگر ظرفیتها و نمایندگیها در خارج از کشور، اظهار کرد: «جلساتی را نیز با رایزنان اقتصادی داشتهایم، همچنین وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد اما رایزنان فرهنگی میتوانند به عنوان مرکز ثقل عمل کنند.» او نقش کلیدی حوزه گردشگری در رشد و توسعه شهرها و معرفی داشتههای فرهنگی ایران به جهانیان را یادآور شد و گفت: «حوزه گردشگری در شناساندن داشتههای فرهنگی ما در سراسر جهان نقشآفرینی خواهد کرد.» معاون گردشگری کشور تأکید کرد: «شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارند. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنیم باید اول سفر ایرانیها را در ایران ترویج کنیم. چون فرآیند سفر محملی برای شناساندن است.» شالبافیان اضافه کرد: «بنابراین باید گفت، برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکهای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی میتوانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.» شالبافیان در پایان سخنانش، از تفاوت نوروز ۱۴۰۱ با نوروز سالهای قبل سخن گفت و ادامه داد: «این نوروز به این دلیل متفاوت است که وارد قرن جدید میشویم، مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز امسال است.»
ایجاد شده: 28/دی/1400 آخرین ویرایش: 28/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جعفر بذری " بازرس جامعه حرفه ای هتلداران سیاستهای اجرای هدفمندی یارانهها را به ضرر صنعت گردشگری دانست و گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانهها تنها صنعتی که مستثنی بود و نتوانست کمکی از این قانون بگیرد، صنعت گردشگری بود، حتی سایر سیاستهای اجرای هدفمندی هم به ضرر گردشگری بود، قیمت حاملهای انرژی بالا رفت و افزایش قیمت بنزین بر گردشگری اثر منفی گذاشت، بنابراین ما فقط اسم صنعت را یدک کشیدهایم. وی دولت را رقیب بخش خصوصی دانست و گفت: شما کدام شهر را سراغ دارید که دولت در آن مهمانسرا نداشته باشد؟ بذری موضوع حاملهای انرژی را مسأله ای مهم عنوان کرد و افزود: هتل ما در یک استان سردسیر واقع شده و دقیقاً از نیمههای اردیبهشت به بعد باید در شهری مثل سرعین اردبیل تأسیسات را روشن کنیم امسال هم همینطور بود اما از هفته پیش به طور مرتب گاز و برق هتلها را قطع میکنند. ما انتظار داشتیم با تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه از حداقل حمایتها برخوردار شویم اما متأسفانه وزیر هیچ جلسهای برگزار نکرد. بازرس کشوری جامعه هتلداران ایران در خصوص سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) و تأثیر آن بر فرآیندهای اداری در حوزه گردشگری گفت: این سامانه نه تنها کمکی نکرد بلکه سد راهی برای تمدید پروانه بهره برداری هتلها شد.
ایجاد شده: 27/دی/1400 آخرین ویرایش: 27/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان آذر ماه سال جاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی گریبان صنعت هتلداری در ایران را گرفت. وی افزود: در کشورهای مختلف، دولتها کمک های مختلفی به فعالان گردشگری و هتلداری داشتند، در کشور ما هم در دولت قبل دو بسته حمایتی به عنوان تسهیلات کرونایی ابلاغ شد اما نه تنها اجرا نشد بلکه در عمل ضد حمایت بود. حمزه زاده تصریح کرد: امهال مالیاتی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد اما وقتی دوستان برای مفاصا حساب به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند با ۱۰ درصد جریمه مواجه شدند، در واقع کسی به دنبال اجرای قانون نبود و متأسفانه در این میان حق ما تضییع شد. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث حاملهای انرژی بدترین و بی رحمانهترین برخورد را با فعالان گردشگری و هتلداری کشور داشت، افزود: متأسفانه بسیاری از هتلها به دلیل تأخیر ۵ یا ۱۰ روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند. وی در ادامه گفت: هیچ کس از تسهیلات کرونایی استقبال نکرد چون حقوقی که یک هتلدار طی یک سال پرداخت میکرد بیشتر از تسهیلات ۱۶ میلیونی بود، به همین جهت شاهد بودیم بخشی از کارکنان با تجربه و متخصص در صنعت هتلداری تعدیل شدند و تعدادی از هتلداران با هزاران زحمت و با قرض و فروش ملک هتل خود را حفظ کردند. در دوران اصلی کرونا ضریب اشغال هتلها زیر 5 درصد بود و این برای هتل بزرگترین ضرر محسوب میشود، در واقع تا ۴۰ درصد ضریب اشغال ضرر است و از بالای ۴۰ درصد تازه هتل به حاشیه سود میرسد، خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت کلیه کارکنان هتلها واکسینه شدند و اگر هر کارمندی به هر دلیلی از زدن واکسن امتناع میکرد با او قطع همکاری میشد، رفته رفته با کاهش آمار کرونا وضعیت سفر در کشور بهتر و با رعایت پروتکلهای بهداشتی پای مسافران به هتلها باز شد. حمزه زاده در خصوص طرح مشکلات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما انتظار داشتیم که در دولت فعلی به داد افرادی که در شرایط کرونا متضرر شدند برسند و با شروع فعالیت دولت جدید، مشکلات ما حل شود اما در حال حاضر که چند ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم میگذرد هیچ اتفاقی نیفتاده، ما تمامی مشکلات را به آقای ضرغامی ابلاغ کردیم. صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و ۱۵ سازمان در این مسیر با ما همراه هستند اما متأسفانه تا این لحظه یک قدم مثبت در راستای حل مشکلات برداشته نشده است، ما وضعیت دولت را درک میکنیم و مثل سایر کشورها انتظار کمک بلاعوض نداریم اما انتظار داریم تا یک سری کارها که منجر به کاهش بخشی از مشکلات میشود را انجام دهند. وی ادامه داد: برای مثال نگاه دولت به مسائل حوزه گردشگری و هتلداری باید تخصصی باشد، در حوزه حاملهای انرژی سیاست دولت افزایش تعرفههاست اما باید بدانند که هتل با منزل مسکونی تفاوت ۱۰۰ درصدی دارد. در یک هتل ۵ ستاره چه مسافر بیاد چه نیاد تمام برق ها باید روشن بماند، سیستم گرمایش و سرماش باید روشن باشد، ما نمیتوانیم به مسافر بگوییم در مصرف آب صرفهجویی کند، لذا نگاه دولت در بحث حاملهای انرژی باید تخصصی و متناسب با موضوع باشد، اما متاسفانه به هیچ وجه این موضوع رعایت نمیشود و همین عدم نگاه تخصصی وزارت نیرو در بحث حامل های انرژی مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه به صورت میانگین در چند ماه گذشته تنها در حوزه آب تعرفه ۴ برابر شده است، گفت: چند ماه پیش تعرفه برق هم چند برابر شد و با این اوصاف و هتلداران هرچه در میآوردند باید یک مبلغی هم از جیب هزینه کنند تا پاسخگوی تعرفه حاملهای انرژی باشد. وی افزود: من معتقدم گردشگری ما در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است و ما برنامه جامع ملی برای کشور در حوزه گردشگری نداریم، ضمن اینکه عمده قوانین، آیین نامهها و بخشنامهها به نحوی تدوین شده که نگاه دولتی دارد و منافع دولتی بر منافع فعالان بخش خصوصی ترجیح داده شده است. حمزه زاده تأکید کرد: تا زمانی که این نگاهها به سمت تقویت بخش خصوصی تغییر جهت ندهد، مشکلات ما نه تنها حل نمیشود بلکه بیشتر هم خواهد شد.
ایجاد شده: 27/دی/1400 آخرین ویرایش: 27/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی همچنین عصر امروز در اولین کنفرانس «کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری» که در محل دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد، با برشمردن مزیتهای ایران در گونههای مختلف گردشگری اعم از گردشگری مذهبی، سلامت، ورزشی، فرهنگی و میراثی و …، اظهار کرد: درآمدهای ارزی گردشگری برای کشور خیلی محدود است و با وجود زمینههای خوبی که در زمینه گردشگری در کشورمان وجود دارد، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمیشود. وی مباحث مربوط به گردشگری را از منظر حوزههای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اگر با رویکرد کارآفرینی به گردشگری نگاه کنیم، میتوانیم به احیای ظرفیتهای مغفولمانده این حوزه بپردازیم. نگاه به گردشگری از دریچه کارآفرینی، میتواند برای اشتغال و توسعه فرصتهای شغلی در کشور مؤثر باشد. مقیمی با بیان اینکه دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به نوعی رهبری علمی امر کارآفرینی را در کشور برعهده دارد، یادآور شد: دانشکده گردشگری که به تازگی در دانشگاه تهران راهاندازی شده است، میتواند در زمینه کارآفرینی با رویکرد گردشگری، مکمل دانشکده کارآفرینی باشد. استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخش عمدهای از اشتغال کشور با نگاه کارآفرینانه از طریق گردشگری محقق شود، افزود: فعالیتهای کارآفرینانه خوبی در حوزه گردشگری شکل گرفته و برخی افراد حتی در مناطق محروم و دورافتاده توانستهاند فعالیتهای حوزه گردشگری را توسعه دهند و برای جذابیتهای حوزه گردشگری محل خود اقدام کنند. وی با طرح این سوال که چگونه میتوانیم گردشگری را با توجه رویکرد کارآفرینی اجتماعی توسعه دهیم، اظهار کرد: برای این منظور لازم است توسعه سرمایه اجتماعی از منظر کارآفرینی را مدنظر قرار دهیم؛ اگرچه توسعه اقتصادی هم از این منظر محقق میشود. مقیمی در ادامه به آوردههای گردشگری از جهت درآمدزایی ارزی برای کشور، درآمدزایی محلی و توسعه اجتماعی در روستاها و شهرها و رونق صنایع وابسته به آن اعم از حملونقل و اسکان و … اشاره کرد و گفت: کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه میتواند حوزه گردشگری را به نقطه مطلوب خود نزدیک کند. رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که در نتیجه رشد گردشگری در کشور، سطح رفاه و معیشت و درآمدزایی مردم در سطوح مختف جامعه ارتقا پیدا کند. بر طبق این گزارش، جهانگیر یدالهی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در نخستین کنفرانس ملی «کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری» با اشاره به اهمیت کارآفرینی اجتماعی، گفت: هدف از کارآفرینی اجتماعی، فقط انتفاع مالی نیست بلکه حل مشکلات اجتماعی به عنوان هدف اصلی آن مطرح است. رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به تنوع اقلیمی و قومی ایران، تاکید کرد: به اندازه وسعت ایران، ظرفیت برای ایجاد کارآفرینی گردشگری وجود دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی از مناطق مختلف بهره ببریم. یدالهی، گردشگری را بهترین ابزار برای حل مسائل اجتماعی دانست و افزود: جلوههای متنوعی که حوزههای مختلف گردشگری در کشور وجود دارد، مورد غفلت قرار گرفته است؛ درحالیکه این تنوع میتواند منبعی برای حل مشکلات جامعههای محلی در کشور باشد. وی فعالیت اثربخش کارآفرینی در کشور را نیازمند توجه به گردشگری دانست و تاکید کرد: نهصت کارآفرینی اجتماعی باید از دانشگاه آغاز شود.
ایجاد شده: 22/دی/1400 آخرین ویرایش: 22/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " سید عزتالله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که عصر دیروز سهشنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: «دفاع مقدس یکی از مهمترین و سرنوشتسازترین مقاطع این ملت بزرگ بوده است.» وزیر گردشگری افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینههای آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینههای خودش هم داشته است. کسیکه باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.» او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مصداق تام میراثفرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراثفرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزشهای دفاع مقدس است.» مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بیبدیل است که خروجیها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آنها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: «اگر داریم ارزشهای دفاع مقدس را حفظ میکنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضیها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.» مهندس ضرغامی گفت: «یکبار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعهای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزشها و قهرمانهای ملیاش است و مردم همین هستند.» وزیر میراثفرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راهاندازی میکنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید میکنند، نشاندهنده ارزشهای دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزهای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کار میکند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که میکنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که میکارید، برکت آن به دلیل خونهای پاک شهیدان است.» وزیر میراثفرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بومگردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامهریزی کنیم در اشاعه ارزشهای انقلاب اسلامی میتواند بسیار موثر باشد.» مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تختهای اقامتی تسهیلات میگیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وامهای ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راههای مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراثفرهنگی است.»
ایجاد شده: 22/دی/1400 آخرین ویرایش: 22/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری میتوانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیتهای سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینههای نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینهها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینههای بیشتری میشد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمیکرد بلکه هزینههایی را نیز تحمیل میکرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوجگیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیتهایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شدهاند، اما بدهی که به بانکها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود میکنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیتهای سفر تبلیغات گستردهای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راهاندازی میشود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامهریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام میشودو قرار است در بیشتر استانها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمیشود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.
ایجاد شده: 17/دی/1400 آخرین ویرایش: 17/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز؛ " محمدتقی نقدعلی " نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت توجه به توریسم مذهبی در کشور گفت: امروزه دنیا به علت کسب درآمد به سمت گسترش توریسم روی آورده است. کشور ما در ورود توریسم یکسری فرهنگهای ملی و دینی خود را الزامآور میداند و این الزام برای عده از مردم جهان جذابیت دارد با اینکه برای بعضی ها خاصیت پس زنندگی دارد بسیاری از انسانها در سراسر گیتی این التزام به احکام دین را جذاب به شمار میآورند. وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب ارزشها بود افزود: ماموریتی که این انقلاب برای ما تعریف کرده اقتضا دارد که در راستای انتقال فرهنگ روی توریسم مذهبی مخصوصا مذهب شیعه و برای زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و زیارت حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه تلاش کنیم. نقدعلی ادامه داد: در سرتاسر کشور بیش از 8هزار و 500 بقعه متبرکه وجود دارد که این بقاع متبرکه ظرفیت بالایی برای توریسم مذهبی دارند. لذا رویکرد توریسم مذهبی هم با ارزشهای ما سازگار است و هم جزو مسئولیت ها و ماموریت های تعریف شده انقلاب است. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه اقتصادی این امر خاطرنشان کرد: وقتی توریسم مذهبی به سمت کشور سرازیر شود یقینا برای خدمت رسانی، حمل و نقل، اسکان و بسیاری موارد دیگر نیاز به خدمات دارد بنابراین ارز وارد کشور می شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حذف ویزا در این خصوص تاثیر دارد بیان کرد: هر چقدر تسهیلگری در این راستا صورت گیرد و سیاست رفع روادید را در این راستا طی کنیم در تسهیل شدن حضور توریسم مذهبی موثر خواهد بود. نقدعلی در پایان تصریح کرد: علی القاعده نظام و وزارت امورخارجه بایستی در این راستا قدم بردارند کما اینکه در سالهای گذشته برای برخی کشورها ماسیست لغو روادید را اعمال کردیم.
ایجاد شده: 16/دی/1400 آخرین ویرایش: 16/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز، " محمد یزدی " رئیس گروه مطالعات گردشگری دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری با اعلام این خبر گفت: «بنا بر اعلام دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، مسابقه رقابت نویسندگی برای جوانان در حوزههای اولویتدار آیورا ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال برگزار میشود.» یزدی افزود: «با توجه به اینکه تمرکز نخستین دوره از مسابقه مورد نظر بر روی زبالههای دریایی و ماهیگیری غیرقانونی است، علاقهمندان به شرکت در مسابقه باید مقالات خود را در خصوص ارتباط گردشگری پایدار با دو موضوع یاد شده تهیه کنند.» رئیس گروه مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: «براساس شرایط اعلام شده از سوی دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، مقالات باید به زبان انگلیسی و در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلمه در فرمت Arial ۱۲ Narrow تهیه و حداکثر تا ۲۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به پست الکترونیک به نشانی iora. media@iora. int وhq@iora. int ارسال شوند.» به گفته یزدی و بنابر اعلام دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) مقالات برتر در نشریه IRON Silver Jubilee Commemorative Magazine منتشر و به سه نفر اول جوایز ۴۰۰.۶۰۰ و ۱۰۰۰ یورویی تعلق خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر به سایت www. iora. int مراجعه شود.
ایجاد شده: 15/دی/1400 آخرین ویرایش: 15/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " مرجان شاهولایتی " مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص واکسیناسیون کارکنان هتلهای مشهد اظهار کرد: پیش از اینکه موضوع واکسیناسیون به صورت سراسری در هتلها آغاز شود، جامعه هتلداران خراسان رضوی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و مرکز بهداشت استان با تجهیز هتل هما ۲ اولین گروهی بودیم که خارج از روال واکیسناسیون پرسنل هتلها را آغاز کردیم. وی افزود: پس از آن تزریق دوز دوم در هتلها آغاز شد. در حال حاضر نیز فرخوان دادهایم کسانی که زمان دوز سوم آنان فرا رسیده، حتما برای تزریق آن اقدام کنند. قطعا تمام هتلها پرسنل خود را برای تزریق دوز سوم ملزم خواهند کرد. مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: مهمترین آیتم کنترل بازرسان ما در بازدید و کنترل پروتکلها، واکسیناسیون کارکنان هتلهاست. بنابراین موضوع واکسیناسیون در واحدهای هتلی بسیار اهمیت دارد و حتما کنترل میشود که تمام پرسنل واکسن خود را تزریق کرده باشند. شاهولایتی با اشاره با آغاز شیوع امیکرون و احتمال اعمال مجدد محدودیتها خاطرنشان کرد: اگر بیشترین تمرکز خود را روی تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکلها قرار دهیم، میتوانیم بیماری را کنترل کنیم اما اگر محدودیتها مجددا اعمال شود، زندگی مردم به لحاظ اقتصادی فلج خواهد شد. وضعیت اقتصادی زندگی مردم در حدی نیست که توان تحمل تعطیلی مجدد را داشته باشند. آنقدر وضعیت اقتصادی برای مردم شکننده شده که در حال حاضر تمام مردم به سختی کسب و کار خود را اداره میکنند. وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا در دنیا صنعت هتلداری بیشترین آسیبها را متحمل شد و بیشترین محدویتها نیز روی واحدهای گردشگری اعمال شده است. اولین چیزی که همیشه محدود شده، سفر بوده است و هتلها نیز همیشه در این زمینه همراهی کردهاند. البته با توجه به اینکه امیکرون خطرپذیری پایینتری دارد، در صورت رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی جریان زندگی مردم قطع نخواهد شد که به لحاظ اقتصادی بهترین تصمیم ممکن است. مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص میزان بازگشایی هتلها تصریح کرد: مطابق آخرین آمار به دست آمده از مجموع ۲۴۰ هتل در مشهد هنوز ۵۸ هتل تعطیل است. یعنی ۲۴ درصد هتلهای مشهد از اسفند ۹۸ هنوز بازگشایی نشده و بعید میدانم این تعداد هتل تا نوروز بازگشایی شود. شاه ولایتی بیان کرد: تجربه ۲ سال گذشته نشان داده که هیچ چیز قابل پیشبینی نیست. تزریق دوز سوم پرسنل هتلها در دستور کار قرار گرفته و بالاترین آمار تزریق واکسن نیز در اختیار هتلها قرار دارد. همچنین به اذعان تمام مراکز نظارتی رعایت پروتکلها در هتلها در بالاترین میزان خود قرار دارد. بنابراین سفر و اقامت در هتلهای مشهد ایمن است و امنترین فضا برای اقامت محسوب میشود. اگر سفر به شکل ایمن انجام شود، مشکلی در انتقال ویروس کرونا ایجاد نخواهد شد.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " برات کریمی " مدیرعامل بانک دی گفت: بر اساس تفاهمنامهای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزانقیمت برای ایجاد کسبوکارها و بنگاههای گردشگری و صنایعدستی تخصیص پیدا میکند. وی گفت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان یکی از بانکهای عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایعدستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجامشده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرحهای معرفیشده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود. کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی طرحهای منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژههای مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاهترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرحهای تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانوادههای شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایعدستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه قرار گرفته است. بررسی بندهای مالی این قرارداد نشان میدهد که این تسهیلات از محل ردیف ۲۸ بودجه و منابع بانک دی تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت میشود. بر این اساس حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات از سوی بانک دی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پیشبینی شده است. همچنین بنا بر بندهای این قرارداد بانک دی متعهد شده است که یک و نیم برابر سهم واگذارنده اعتبار پرداخت کند اما در صورتی که در مناطق کمتر برخوردار باشد سهمیه مشارکت بانک عامل به نسبت ۱.۲۵ درصد خواهد بود. بررسی بندهای این قرارداد نشان میدهد نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته صفر درصد در قالب قرضالحسنه و در مناطق برخوردار ۸ درصد خواهد بود. تسهیلاتی هم که از منابع بانک تأمین و برداشت شود بر اساس نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در زمان پرداخت تعیین میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادیراد " مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالنهای نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سالهای گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکتکنندههای خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.» سجادیراد به برگزاری جلسات متعدد با انجمنهای صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغهها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آنها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینههای مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آنها برای حضور در نمایشگاه شد.» او به واگذاری غرفهها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کمتر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوتنامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.» سجادیراد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرحهای پیشنهادی که معرف معماری ایرانیاسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستونها و سرستونهایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستونها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المانهایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.» او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده بهمنظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش ویآیپی است که در مرکز آن بخشی بهعنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرشهای فاخر ایرانی میشود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.» او با اشاره به عرضه صنایعدستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایعدستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشتهایم.» سجادیراد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایرانشناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکتکنندهها از اجرای برنامههایی که باعث تجمع شود، منع شدهاند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایشهای آیینی و فعالیتهای این چنینی در این رویداد امکانپذیر نیست.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «با وجود برنامهریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آنها را از برنامه خارج کردیم.» نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیمها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود. با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند.
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار خارجی