نتایج جستجو...
گروه هتل های کیمیا

گروه هتل های کیمیا

گروه هتل های کیمیا قشم مجموعه ایی تشکیل شده از 4 هتل در جزیره ی قشم می باشد که از محبوب ترین و مجهزترین هتل های جزیره قشم است که براساس استاندارد های هتلداری دنیا در حال بروز رسانی می باشد و در هر فصلی از سال آماده استقبال و پذیرایی از مسافران می باشد. هتل کیمیا 1 هتل 3 ستاره کیمیا قشم اولین هتل از گروه هتل های کیمیا قشم می باشد که با امکاناتی مجهز آماده استقبال از مهمانان خود می باشد، هتل کیمیا 1 از هتل های زیر مجموعه کیمیا می باشد که نسبت به سه هتل دیگر کوچکتر است.این هتل دسترسی راحتی نسبت به مراکز خرید شهر دارد و براحتی برای تفریح می توانید به ساحل و دریا بروید و به دور از آلودگی و ترافیک سفر خوبی داشته باشید و تمامی جاهای دیدنی قشم را ببینید و لذت ببرید. آشپزخانه، سیستم تهویه مطبوع، اتاق نشیمن به همراه مبل های تخت خوابشو یک الی دو نفره، مینی بار با هزینه و اینترنت و امکانات: هتل کیمیا 2 هتل 3 ستاره کیمیا 2 دومین هتل از مجموعه هتل های کیمیا می باشد که در سال 1391 افتتاح شده است، این 4 طبقه می باشد و حدود 15 اتاق دارد و دسترسی راحتی به دیگر مراکز شهر، مراکز تجاری و … دارد. ِ: آشپزخانه، صندوق امانات اختصاصی، مینی بار با هزینه، اینترنت، ماهواره، اتاق نشیمن با مبل های تخت خوابشو و امکانات: هتل کیمیا 3 هتل 3 ستاره کیمیا قشم سومین هتل از هتل های کیمیا می باشد که مشخصاتی همانند دیگر هتل های این مجموعه دارد و دارای سوئیت دابل، سوئیت یک تخته سینگل، سوئیت دو تخته دابل و دو تخته تویین می باشد.و از لحاظ دسترسی نیز همانند دیگر هتل های کیمیا دسترسی راحت به نقاط مختلف شهر دارد. آشپزخانه، اتاق نشیمن با مبل های تخت خوابشو، صندوق امانات اختصاصی، مینی بار با هزینه، اینترنت و امکانات: آدرس : قشم، بلوار آزادگان، شهرک سام، ورودی یک هتل کیمیا 4 هتل 3 ستاره کیمیا 4 قشم چهارمین هتل از هتل های کیمیا می باشد در جزیره ی قشم واقع شده است، این هتل دارای اتاق های دو تخته، سه تخته، سوئیت های یک خوابه پنج نفره و سوئیت های دو خوابه چهار نفره می باشد. هتل کیمیا 4 از لحاظ دسترسی موقعیت مناسبی دارد و گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلاتی آرام است. آشپزخانه، اتاق نشیمن با مبل های تخت خوابشو، صندوق امانات اختصاصی، مینی بار با هزینه، اینترنت 

ایجاد شده: 23/آبان/1401       آخرین ویرایش: 10/دی/1401     گروه های هتلداری ایران
دلایل افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی

دلایل افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی

پس از اعلام افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی خبرنگار اقتصادی ایرنا با دبیر انجمن شرکتهای هواپیمائی مصاحبه ای انجام دادند که خلاصه دلائل این افزایش به این شرح است ؛ فرموده اند : (( از پائیز سال گذشته این تصمیم را گرفتیم !! )) یعنی این موضوع جدیدی نیست و کار از کار گذشته و زمانیکه  شما خواب بودید ما مصوبه را گرفتیم ! دیگه نمیشه عوضش کرد حالا اگر جرات دارید اعتراض کنید ! و در ضمن هیئت دولت یک لوح تقدیر تهیه کرده و در اولین فرصت به این شرکت ها اعطا می کنند که شش ماه از حق خود گذشتند و این مصوبه را اجرائی نکردند   فرموده اند : ((فروش بلیت هواپیما در محدوده سقف قیمتی به اتباع خارجی بسیار ارزان  تمام می‌شود و همین مزیت باعث آن شده بود که اتباع خارجی مسافرت در داخل ایران را با هواپیما انجام دهند و بلیت در تابستان و فصل سفر از دسترس اتباع داخلی خارج می‌شد.)) این بدان معنا است که هنوز توی مملکت کسانی وجود دارند که به فکر مردم هستند  دستشان درد نکند و خداوند حافظشان باشد بعضی از این اتباع حتی جهت تفریح و فقط  برای سوار شدن به هواپیما  به این کشور مسافرت می کردند البته این اتباع بیگانه پس از این تصمیم نوظهور  برای خرید بلیط اتوبوس و بلیط قطار هجوم آورده و به زودی نرخ دلاری بلیط برای رفت و آمد  زمینی و ریلی و دریائی نیز اعلام خواهد شد تا شاید با درایت این مسئولین بتوانیم به زودی زود این اتباع را از کشور خارج کنیم راستی نرخ دلاری مترو نیز فراموش شد که باید در دستور کار قرار گیرد .  فرمودند : ((درباره چرایی این تصمیم گفت: ایرلاینها به عنوان بنگاه اقتصادی مکلف نیستند یارانه در اختیار اتباع خارجی بگذارند و دلیلی ندارد با نرخ دولتی بلیت را در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم. ) کاملاً صحیح می فرمایند یارانه و سوبسید فقط خاص مردم ایران است ، ما خودمان شاهد بودیم که این بیگانگان در مدت سفر خود از نان یارانه ای ما تناول می فرمایند و به همین دلیل در بعضی فصول شهروندان خودمان هم نان گیرشان نمی آید باید رئیس انجمن نانوایان تکانی به خود بدهد و مطالبه نرخ دلاری نان را برای اتباع بیگانه نماید البته میزان آن همانند ساعت پروازی باید بر اساس وزن و هیکل این اتباع سنجیده و نرخ گذاری شود . فرمودند : ((وی گفت: این ملاحظات اجتماعی و سیاسی برای اتباع داخلی صورت می‌گیرد و نرخ بلیت اتباع خارجی در مسیرهای داخلی تابع سقف قیمت‌ها نیست و بیزنس کلاس تعریف می‌شود.)) لازم به توضیح است که فقط بیزینس کلاس تعریف می شود امّا در اجرا این گونه بیگانگان باید بروند ته هواپیما و یا روی صندوق عقب هواپیما بنشینند   فرموند : ((دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: ضمن اینکه شرکت‌های هواپیمایی بابت خدماتی که از دولت دریافت میکنند هزینه ارزی می دهند. مثل «نشست و برخاست در فرودگاهها»؛ هزینه تعمیرات و نگهداری هواپیماها نیز دلاری است.)) کاملاً موافقیم مخصوصاً با آن نشست و برخاستش !! هواپیما به محض آنکه در فرودگاه به زمین می نشیند و مسافران پیاده می شوند عده ای به سرعت به سوی سرویس های بهداشتی راهی می شوند به یقین اتباع خودمان به دلیل وجود اتباع بیگانه در حالیکه به خود می پیچند در صف گرفتار می شوند و لذا باید جهت نشست و برخاست ! اتباع بیگانه با نرخ دلاری وجوهی دریافت کرد تا تنبیه شده و بدانند باید در کشور خودشان این نشست و برخاست حرفه ای را انجام دهند و سپس مبادرت به سفر نمایند . می گویند : بعضی از این اتباع بیگانه همان روز ورور به ایران ، سی ، چهل تا بلیط می خرند و زمان خروج چون دلار هر روزه گرانتر میشود بلیط های خود را پس می دهند و هزینه سفر خود را از این راه تامین می کنند !! تازه یک خبر محرمانه ما داریم شما ندارید می گویند : این شرکت های هوائی به خلبانان خود دستور داده اند در مسیر پرواز ، سرعت خود را کاهش دهند تا به ساعت پروازی افزوده شده و دلار بیشتری نصیبشان شود !!    به امید روزی که هر فعال اقتصادی ایرانی بتواند تولیدات و خدمات خود را به این بیگانگان با نرخ دلاری بفروشد . ✍️  علی معین زاده  - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 10/تیر/1401       آخرین ویرایش: 10/تیر/1401     مقالات و یادداشت ها
بخش خصوصی غایب ستاد خدمات سفر

بخش خصوصی غایب ستاد خدمات سفر

به گزارش هتل نیوز،‌" حرمت الله رفیعی " رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت ؛  اگر به صورت متوسط ماندگاری هر مسافر در ایام نوروز را چهار روز در نظر بگیریم می‌توان تعداد گردشگران داخلی در ایام نوروز را چیزی در حدود ۱۲ میلیون نفر تخمین زد. " رفیعی " افزود ؛ متأسفانه شاهد این مسئله بوده‌ایم که همواره در طول سال‌های گذشته تاکنون وزارت گردشگری و به صورت مشخص ستاد خدمات سفر اطلاعات و آمارهای متقنی از میزان سفرهای انجام شده در اختیار مردم نمی‌گذارد. او گفت ؛ دولت و وزارت میراث فرهنگی با اصرار بر انجام امور تصدی‌گرایانه و عدم تفویض اختیارات لازم به بخش خصوصی، از انجام رسالت اصلی خود که نظارت و مدیریت صحیح امور است غافل شده‌اند. بسیاری از مشکلات اقامتی مسافران نوروزی در گرو هتلداری نهادها و وزارتخانه‌های دولتی بود. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در پایان تاکید کرد ؛ گرانی هزینه مراکز اقامتی، وضعیت بد معیشت خانوارها و همچنین کمبود زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های توریستی باعث وقوع پدیده خودرو‌خوابی و چادرخوابی بسیاری از هم‌وطنان در سفرهای نوروز شد.

ایجاد شده: 30/فروردین/1401       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1401     اخبار داخلی
 از آبان ماه ۱.۲ میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند

از آبان ماه ۱.۲ میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست " سفرهای نوروزی و فرصت‌های پیش‌رو صنعت گردشگری " گفت ؛ اصلی‌ترین رویکرد ما در نوروز ۱۴۰۱، مرکزیت دادن به تصمیم‌گیری در استان‌ها است. تاسیسات گردشگری ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جانا و ایران من هستند. وی افزود ؛ مراکز اقامتی می‌بایست پس از ثبت نام در سامانه ایران‌من، کد QR  دریافت کرده و آن را نصب نمایند. سامانه‌‌های اطلاعات سفر ایجاد و بروزرسانی شده‌اند. سامانه ۰۹۶۲۹ از جمله مواردی است که گردشگران می توانند جهت دریافت اطلاعات سفر و یا ثبت شکایت به ان مراجعه کنند. " شالبافیان " ضمن اعلام اینکه کرونا بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بدنه گردشگری وارد کرده است تاکید کرد ؛ از آبان ماه و با فراهم شدن شرایط صدور روادید برای گردشگران خارجی، بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر به ایران سفر کرده اند که بیش از ۹۰ درصد گردشگران ورودی در شش ماه گذشته از کشورهای همسایه بوده اند. او گفت ؛ یکی از اولویت‌های ما در وزارتخانه، معرفی شایسته ایران به گردشگران خارجی است. این اختیار به استانداران داده شده تا در صورت نیاز از ظرفیت اقامتی خوابگاه‌ها و مدارس استفاده شود. معاون گردشگری کشور تاکید کرد ؛ از ظرفیت‌ دهداری‌ها در نوروز امسال به شکل ویژه استفاده خواهد شد.

ایجاد شده: 25/اسفند/1400       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1400     اخبار داخلی
برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم

برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم

یک صبح جمعه دیگر از خواب بیدار می شویم. کمی دیرتر شاید و دلیل قانع کننده ای هم دارد. امروز می شود خیلی چیزها را فراموش کرد و استراحت کرد.خیلی کارها را، ولی نه همه شان را. تقریبا ۴ ماه پیش بود که مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی کشور خبر از شکسته شدن ضریب اشغال این هتل ها بعد از دو دهه را اعلام کرد. برای بعضی ها این یک خبر معمولی بود.برای برخی هم خبری قابل تامل و برای بعضی ها هم شاید قابل گفتگوترین خبر آن روزها . این یک خبر تخصصی و ویژه بود برای جامعه گردشگری کشور و خانواده نه نه چندان پرجمعیت این صنعت ، خدمات و فعالیت اقتصادی ،فرهنگی .  "محمد رضا پوینده  مدیر عامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از هتل می گفت ، از تخت ، از ضریب اشغال و رکورد" برای آنها که تمام جمله بالا را کلمه به کلمه می شناسند ، داستان فرق می کند.  محمد رضا پوینده در آستانه ۵۴ سالگی است . از نسل میانی مدیران گردشگری .نه خیلی قدیمی و نه از گروه جدیدان و تازه پا به میدان گذاشته ها. اما همیشه در این اکوسیستم نقش یکی از اجزا را بازی کرده است . چه نقش داده باشند چه نقشی رقم زده باشد . همیشه بوده و همچنان هم هست . تلاش کرده و مثل بسیاری از خودمان هم طعم موفقیت را چشیده و هم نرسیدن به هدف را تجربه کرده.  خبر رکورد شکنی ضریب اشغال آن هم در روزهایی که گردشگری ، در برابر یکی از بزرگترین چالش های تاریخ قرار گرفته بود و روزگار سختی را در کرونازدگی می گذارند ، خبر خوبی بود و امروز خوشحال هستیم که محمد رضا پوینده عزیز لذت این لحظه های خوب را تجربه کرده است . برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم که برای ما نه دکتر پوینده ، نه مدیرعامل و نه با هیچ پیشوند و پسوند دیگری که همان محمد رضا پوینده عزیز است و زحماتش و آرزوهایش برای گردشگری این سرزمین قابل احترام.  در این صبح جمعه که کمی دیرتر از خواب بیدار می شویم ، برای سلامتی و شفای همه آنان که در بستر بیماری هستند دعا می کنیم و برای محمد رضا پوینده مان ویژه تر. ✍️  محمد جهانشاهی - فعال و پيشكسوت هتلدارى و گردشگرى

ایجاد شده: 22/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 22/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
هتل واشنگتن ترامپ به بهای ۳۷۵ میلیون دلار واگذار می شود

هتل واشنگتن ترامپ به بهای ۳۷۵ میلیون دلار واگذار می شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا سازمان ترامپ برای واگذار کردن امتیاز هتل بین‌المللی «ترامپ» به قیمت ۳۷۵ میلیون دلار با شرکت سرمایه گذاری «سی‌جی‌آی مرچنت» به توافق رسیده است. این هتل که در خیابان پنسیلوانیای واشنگتن و در دو قدمی کاخ سفید و ساختمان کنگره قرار دارد، احتمالا از بهار آینده با نام جدید «والدورف آستوریا» (Waldorf Astoria) از زیرمجموعه‌های گروه هتل هیلتون فعالیت خواهد کرد. این هتل ۲۶۳ خوابی که مالک اصلی ساختمان آن دولت آمریکاست، از سال ۲۰۱۳ میلادی طبق یک قرارداد اجاره ۶۰ ساله (قابل تمدید به مدت ۴۰ سال دیگر) به شرکت معاملاتی دونالد ترامپ واگذار شده بود. گفته می‌شود هولدینگ ترامپ در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی این بنای قرن نوزدهمی هزینه کرده بود تا ساختمان سابق اداره پست به یک هتل شیک تغییر کاربری دهد. هتل چند سال بعد و درست چند هفته پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی درهای خود را به روی عموم گشود و عملا به پاتوق جمهوریخواهان و لابی‌گرهایی تبدیل شد که به پایتخت می‌آمدند. طبق گزارش یکی از کمیسیون‌های وابسته به کنگره، شرکت ترامپ بر خلاف ادعاهای او در مورد این هتل، در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا آخر تابستان ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۷۱ میلیون دلار ضرر به ثبت رسانده است. اسکان داده شدن برخی از میهمانان خارجی کاخ سفید در این هتل در زمان ریاست جمهوری ترامپ در حالیکه او سهامدار هولدینگش هم بوده، به شائبه «تضاد منافع» دامن زده است. بر اساس گزارش این کمیسیون، هتل در سال‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ مبلغی حدود ۳.۷ میلیون دلار از دولت های خارجی دریافت کرده است. هولدینگ ترامپ البته با تکذیب انجام این عمل غیرقانونی، انگیزه این گزارش را سیاسی دانسته است.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار خارجی
آغاز گردشگری پساکرونایی در مازندران با چادرخوابی

آغاز گردشگری پساکرونایی در مازندران با چادرخوابی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، پس از گذشت حدود ۲ سال از آغاز همه گیری کرونا که تاکنون پنج موج را پشت سر گذاشت ، صنعت گردشگری در مسافر خیزترین استان کشور تا مرز ورشکستگی رفت و در این بین فقط آزادسازی های میان موجی همچون تنفسی کوتاه باعث تداوم حیات این صنعت در مازندران بود. صنعت گردشگری مازندرانی که سالانه میزبان رسمی حدود ۳۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی بود از اسفند ماه سال ۹۸  ورود کرونا به کما رفت ، ویروسی که نه تنها بسیاری از سرمایه گذاری های تازه شکوفا شده را متوقف کرد، بلکه بسیاری از فعالان این بخش را نیز از گردونه اقتصاد توریسم استان خارج نمود ، اما اکنون پس از پایان موج پنجم ، گسترش و تسریع در واکسیناسیون عمومی باعث برداشته شدن محدودیت ها و آغاز فصل تازه گردشگری در مازندران شد که آغازش را شهروندان مازندرانی با تعطیلات هفته گذشته شاهد بودند. بسیاری از شهروندان مازندران بویژه در مناطق مرکزی و غربی طی تعطیلات پایان ماه صفر شاهد حضور انبوهی از مسافران بودند که در نقاط مختلف چادرشان را برپا کردند ؛ گویی به پیک نیک آمده بودند. بسیاری از کارشناسان چادرخوابی را مهم ترین ویروس صنعت گردشگری این استان می دانند ، ویروسی که حالا با کم رنگ شدن کرونا بار دیگر خود را نشان داده است. نخستین گام عمومی مسافران به مازندران پس از حدود ۲۰ ماه آن هم با چادر خوابی علاوه بر اینکه نشان از بیمار بودن صنعت گردشگری دارد، بلکه اساساً هیچ کمکی نیز به بخش های سرمایه گذاری استان نمی کند. مشاهدات خبرنگار ایرنا در شهر ساحلی محمودآباد که یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای استان مازندران است حاکی از حضور انبوه مسافرانی بود که چادرهایشان را در پیاده روهای خیابان های این شهر برپا کرده بودند. چادرخوابی مسافران چنان فراگیر بود که آه از نهاد شهروندان محمودآبادی برآورد چون در شهر خودشان برای عبور و مرور دچار مشکل بودند.البته چادر خوابی در این شهرستان تنها به پیاده روها ختم نشد و مسافران حتی در ساختمان های نیمه تمام چادر زدند. شهروندان محمود آبادی بر این اعتقاد بودند که بر پا کردن چادر در پیاده روهای شهرشان گذشته از آسیب های ناشی از مخاطرات طبیعی و قرار گیری در سرقت ، باعث نادیده گرفتن حق و حقوق شهروندیشان شد چرا که عبور و مرورشان را دچار اختلال کرد. بر اساس قوانین حقوق شهروندی پیاده روها بخشی از حریم عمومی شهری و برای سهولت عبور مرور هستند که نباید به هر دلیل در آنها موانع قرار گیرد.علاوه بر این برخی افراد آسیب پذیر جامعه همچون معلولان و سالمندان به دلیل عدم توانایی عبور از خیابان ها از مهم ترین کاربران پیاده روها هستند که در ایام تعطیلات به لطف اسکان مسافران در پیاده روها حتی از حق رفت و آمد نیز محروم می شوند. گذشته از این بسیاری از واحدهای صنفی در مجاورت پیاده روها قرار دارند و چادرهای مسافران حتی کسب و کار این افراد را نیز با مشکل مواجه می کند که همگی مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است.   

ایجاد شده: 20/مهر/1400       آخرین ویرایش: 20/مهر/1400     اخبار داخلی
هتل‌های کپسولی ژاپن، نمایی از تکنولوژی آیندگان

هتل‌های کپسولی ژاپن، نمایی از تکنولوژی آیندگان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  هتل‌های کپسولی یکی از مشهورترین و منحصر به فردترین اقامتگاه‌های ژاپن هستند. افرادی که به دنبال اقامت کم بودجه و یک شبه هستند معمولا به سراغ هتل‌های کپسولی می‌روند. این نوع هتل‌ها مجبوبیت فراوانی در کشور‌های مختلف دارند، اما بیشترین محبوبیت به هتل‌های کپسولی جذاب ژاپن اختصاص دارد. هتل کپسولی یک واحد فایبرگلاس است که دور یک تشک تک سایز ساخته شده است، اندازه آن تقریباً ۱.۲ متر عرض، دو متر طول و یک متر ارتفاع است. آن‌ها معمولاً دو واحد مرتفع شده در امتداد راهرو هستند که در کنار هم صف آرایی شده اند. در این نوع اقامتگاه‌ها ملحفه، پتو و بالش ارائه می‌شود و هر کپسول مجهز به چراغ، ساعت زنگ دار، تلویزیون و رادیو است. برای حفظ حریم خصوصی می‌توان پرده یا در را جلوی در ورودی بست.   علاوه بر این، اکثر مکان‌ها پریز برق و اینترنت Wi-Fi رایگان را در داخل کپسول‌ها ارائه می‌دهند. اما سایر امکانات هتل کپسول، مانند دستشویی، توالت و دوش، بین مهمانان مشترک است. آن‌ها همچنین ممکن است دارای رستوران‌ها، امکانات لباسشویی، کیوسک‌های اینترنتی، سالن‌های استراحت، اتاق‌های سرگرمی، اتاق بازی یا کتابخانه‌های مانگا باشند. با این حال روش اقامت در اکثر هتل‌های کپسولی یکسان است و فقط کمی با سایر اقامتگاه‌ها در ژاپن تفاوت دارد. این تفاوت هم ممکن است بخاطر تفاوت قیمت هتل‌ها باشد. هتل‌های کپسولی برای در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی اتاقک هایش شبی حدود ۳ هزار تا ۷ هزار یِن دریافت می‌کند که این مبلغ در مقایسه با هتل‌های معمولی و تجاری، به صرفه‌تر است. هفت هتل کپسولی جذاب در ژاپن 1. هتل Spa Hotel Sole Susukino از ارزان‌ترین نوع هتل کپسولی در ژاپن شروع می‌کنیم. این هتل مخصوص آقایان است و دارای امکانات رفاهی بسیاری است. این هتل گرمابه مخصوص به خود را دارد، همچنین یک سالن برای اسپا و خدمات ماساژ در تمامی ساختمان‌های خود هم در نظر گرفته  شده است. این هتل کسولی ۱۱ دقیقه با قطار تا ایستگاه جی آر ساپورو در شهر هوکایدو فاصله دارد.   قیمت یک شب اقامت در این هتل هم از ۲۶۰۰ ین شروع می‌شود، اما اگر فرد بخواهد از خدمات رفاهی بیشتری بهره ببرد باید حدود ۳۵۰۰ ین بپردازد. 2. هتل آکیهابارا بِی این هتل برخلاف هتل قبلی محلی مناسب برای خانم‌ها است. هتل آکیهابارا بی فاصله اندکی تا شیبویا و گینزا، دو مرکز خرید مشهور در توکیو، دارد.   ساختمان این هتل دارای یک سیستم امنیتی ویژه است که تنها مسافران حق دسترسی به آن را دارند. همچنین در این هتل امکانات متعدد نظیر ماشین‌های لباسشویی خودکار و سالن انتظار، اینترنت رایگان دارد که مسافران می‌توانند به راحتی به آن وصل شوند.   علاوه بر این، هتل آکیهابارا بی دارای طراحی لوکس با طیف رنگی صورتی است. می‌توان با پرداخت حدود ۳۸۰۰ ین در این هتل، اقامتی آرام و راحت را تجربه کرد. 3. هتل The Prime Pod این هتل کپسولی در نزدیکی بازار خرده‌فروشی گینزا قرار داد و اطراف آن را بهترین مراکز فشن، خوراکی و سرگرمی توکیو  فرا گرفته است. هتل Prime Pod هم تا حدودی ارزان‌قیمت است. این هتل فاصله کمی تا ایستگاه راه‌آهن هیگاشی گینزا دارد و مسافران می‌توانند با پرداخت اندکی پول بیشتر صبحانه هم میل می‌کند. قیمت اقامت یک شبه در این هتل، از ۴۰۰۰ ین شروع می‌شود. 4. هتل کپسولی هزاره کیوتو بااینکه این هتل کپسولی مدرن و شیک کمی گران‌تر از هتل پیشین است، اما در کنار فضایی دنج برای خواب، فضایی باز برای کار نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هتل هزاره در مرکز کیوتو واقع شده و دسترسی خوبی به موزه ملی کیوتو و خیابان پونتوچو دارد. قیمت یک شب اقامت در این هتل از ۴۵۰۰ ین آغاز و همچون دیگر هتل مبلغ اضافه برای دریافت امکانات بیشتر در نظر گرفته است. 5. هتل کپسولی کتاب و تخت این هتل مخصوص دوستداران کتاب است. این نوع هتل کپسولی در شعبه‌هایی در توکیو، کیوتو و فوکوئوکا واقع شده و دارای کتابخانه‌هایی است که به مسافران احساس بودن در خانه را می‌دهد. هتل کپسولی کتاب و تخت مانند دیگر اقامتگاه‌ها دارای اینترنت رایگان بی‌سیم، حمام مشترک و کپسول‌های جمع‌وجور مجزا است. قیمت یک شب اقامت در این هتل هم از ۴۸۰۰ ین شروع می‌شود. 6. هتل ۹ ساعته Ninehours Kyoto مسافران برای اقامت در این هتل فقط ۹ ساعت زمان دارند. بااینکه فضای داخلی هتل تا حدودی ترسناک است، اما طراحی آن ساده است. مثلا در این هتل از طراحی سفید و مشکی شیکی استفاده شده که شاید توقع داشته باشید آن را در یک سفینه‌ی فضایی ببینید تا در یک هتل در مرکز شهر که البته ممکن است  برای افرادی که به رنگ‌های یکنواخت علاقه‌ای ندارند کمی کسل‌کننده باشد. هر کپسول به یک بالش و تخت باکیفیت مجهز است. همچنین یک سیستم خواب هوشمند طراحی شده که هر زمان از صبح که بخواهید، با تنظیم خودکار نور کپسول بیدار می‌شوید. تمامی امکانات این هتل برای مردان و زنان مجزا است. قیمت یک شب اقامت در این هتل حدود ۴۹۰۰ ین و حتی بیشتر است. 7. هتل First Cabin Haneda مسافران هتل کپسولی First Cabin Haneda می‌توانند اتاق‌های مختلفی بر طبق یک دسته‌بندی مشخص انتخاب کنند. بعنوان مثال، اتاقک‌های بیزنس کلاس، کپسول‌هایی با فضایی بیشتر نسبت به کپسول‌های معمولی است؛ اتاقک‌های فرست کلاس دارای فضای کافی برای نگهداری چمدان‌های شما بوده و محوطه‌ای برای راه رفتن دارند و اتاقک‌های پرمیم کلاس یک اتاق کاملا اختصاصی با امکانات مناسب برای دو نفر را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین افراد می‌توانند به اینترنت رایگان بی‌سیم، یک تلویزیون صفحه تخت و سیستم تهویه مطبوع ویژه برای داشتن خوابی راحت در شب دسترسی داشته باشند. این هتل در فرودگاه هاندا واقع شده و قیمت یک شب اقامت در این هتل از ۵۰۰۰ ین آغاز می‌شود.

ایجاد شده: 10/مهر/1400       آخرین ویرایش: 10/مهر/1400     اخبار خارجی
بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

قبل از این همه گیری، تعداد کمی از افراد در مورد این قضیه حساس بودند: خوابیدن در تختی که صدها نفر دیگر در آن خوابیده بودند، لمس دستگیره های در، شیر آب و ریموت های تلویزیون؛ اما بعد از آن میهمانان نسبت به تمام سطوح موجود در اتاق هتل که میزبان ویروس هستند، بیش از حد آگاه شدند. برای تسکین ترس میهمانان، هتل های مستقل با برنامه های عملیاتی دقیق در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استقبال از میهمانان در خانه های خود و چگونگی تلاش آنها برای ایجاد یک محیط امن دست به کار شدند.  و برخی از بوتیک هتل ها برنامه های خود را برای انجام اقدامات نظافتی و ضدعفونی و همچنین تأیید اینکه بازگشت میهمانان بی خطر است، ابلاغ کردند. بنابراین چه چیزی باعث می شود تا میهمانان باور کنند هتلی که انتخاب کرده اند تمیز و ایمن است؟ برای اینکه صنعت میهمان نوازی مجدداً با موفقیت آغاز شود، کلید موفقیت ایجاد اعتماد میهمان به تمیز بودن، ایمن و مطمئن بودن است. این ایده در حال تبدیل شدن به رهنمود است و این رهنمود در نهایت به استانداردهای تجاری تبدیل می شود. انجمن هتل و اقامتگاه های آمریکایی در اواخر آوریل ابتکار عملی را با عنوان "اقامت ایمن" منتشر کرد که به معنای "تغییر هنجارها، رفتارها و استانداردهای صنعت هتلداری است تا اطمینان حاصل شود که هر دو میهمان هتل و کارمندان از تمیزی و نظافت اطمینان دارند. در ایران نیز از سوی وزارت خانه های بهداشت و میراث فرهنگی و گردشگری این مهم اجرایی شده و تعدادی از هتل ها و نیز بوتیک هتل ها با انجام پروتکل ها و دستورالعملهای ارائه شده از طرف آن مراکز عنوان هتل ایمن را دریافت کرده اند.  من معتقدم این روزها شاید تصمیم گیری برای مسافرت و شب ماندن در جایی دشوار باشد، اما بوتیک هتل های مستقل تمام تلاش خود را می کنند اقامت را تا جای ممکن امن کنند. با شیوع ویروس کرونا، هتل ها و استراحتگاه ها آسیب زیادی دیده اند. بسیاری از آنها ماه ها بسته بودند و متحمل خسارات اقتصادی شدند که آنها را مجبور به تعطیلی دائمی کرد. بزرگترین چالشی که اکنون بوتیک هتل ها با آن روبرو هستند یافتن راه هایی برای کاهش ویروس کرونا در محل زندگی آنها است. اما آنها همچنین باید این تلاش ها را با اخلاق میهمان نوازی متعادل کنند؛ اطمینان از اینکه میهمانان احساس امنیت، راحتی و آرامش می کنند. اولین قدم مسافران برای کاهش خطرات، پرهیز از رفتن به مقاصد و جاذبه های گردشگری محبوب است که در آن حفظ فاصله امن اجتماعی دشوارتر خواهد بود. بنابراین آنچه بوتیک هتل ها را شاخص می کند این است که خود به تنهایی بعنوان یک جاذبه عمل می کنند؛ بطوری که میهمان می تواند وقتش را ساعت ها و حتی چند روز در آن فضا سپری کند.   پیشنهاد من به شما این است که مستقیماً با هتل ها تماس بگیرید و در مورد نرخ اشغال آنها سوال کنید. با این کار می توانید میزان شلوغی آنها را متوجه بشوید. (برخی از هتل ها با ظرفیت محدودی مشغول به کار هستند، این بدان معنی است که تراکم میهمانان کمتر خواهد شد). از خاصیت بوتیک هتل ها این است که می توانند اقامتگاه شان را بصورت دربست در اختیار میهمان قرار بدهند. زیرا افراد احتمالاً دوباره شروع به تمرکز بر روی راحتی می کنند، اگر قبلا این کار را نکرده اند. بوتیک هتل ها سابقه ای چندان طولانی ندارند اما اقامتگاه های مهمی هستند که تجربه حضور در محیطی متفاوت توأم با آموزش و فراگیری را برای میهمانان ممکن می سازند. همچنین می توان تجربه زندگی انسان های عصر باستان را به شیوه ای مدرن و در مکان هایی خارج از حریم و محوطه سایت های باستانی برای گردشگران علاقمند فراهم کرد. بررسی سیر رخدادهای حوزه گردشگری حاکی از آن است که باید در آینده ای نزدیک منتظر تحولاتی عظیم در این حوزه باشیم؛ به عنوان مثال تغییر در رویه سفر (عدم تمایل گردشگران از سفر به مقاصد گردشگری اصلی با جمعیت توریست بالا و شهرهای بزرگ)، عدم تمایل گردشگران از سفر به بعضی کشورها و مناطقی که از نظر بهداشتی در معرض خطر هستند، تمایل گردشگران به سفر به مناطق روستایی و اقامت در اقامتگاه های بومگردی و بوتیک هتل ها. در واقع شکلی متفاوت از شیوه قبلی گردشگری روی کار خواهد آمد که همگی جزء آرزوهای دیرینه بشر بوده است. دستیابی به این موفقیت ها در آینده نه تنها غیر ممکن نیست بلکه به برکت گردشگری تجربه محور کاملا قابل حصول است. تمایل گردشگران برای سفر تغییر نمی کند اما رفتارشان چرا! وظیفه مدیران گردشگری روبرو کردن مسافران با تغییرات واقعی و ملموس است. از دیگر ویژگی های این هتل ها ساده کردن هر چیز ممکن به معنای واقعی کلمه می باشد. در بوتیک هتل ها زیبایی شناختی بعنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری زیبا شناختی مهمترین مسئله ای است که به آن پرداخته می شود. گوناگونی و تفاوت های بوتیک هتل ها که ناشی از مدرنیسم در صنعت هتلداری است، کارآمدی این هتل ها را به چالش می کشد.  نکته آخر اینکه در این شرایط نمی توان اهمیت تجربه مستقیم كه از طریق شبكه های اجتماعی و سایت های بازبینی به اشتراك گذاشته شده را نادیده گرفت. هتل های مستقل می توانند با استفاده از وب سایت ها و کانال های اجتماعی خود این امر را تسهیل کنند تا بطور محسوسی به مصرف کنندگان نشان دهند آنچه را که برای تأمین امنیت آنها انجام می شود. این بار شما قضاوت کنید! با این تفاسیر آیا بوتیک هتل ها عامل انتشار این ویروس مرموز هستند؟  الهام محمدی | فعال گردشگری

ایجاد شده: 17/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...