نتایج جستجو...
از دانش و ظرفيت‌‌های مديران با تجربه در وزات گردشگری استفاده شود

از دانش و ظرفيت‌‌های مديران با تجربه در وزات گردشگری استفاده شود

به گزارش هتل نیوز، " فریدون رییسی دهكردی " بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران عنوان كرد: وضعیت گردشگری كشور به خاطر مشكلات سال‌های گذشته بسیار وخیم است و برون‌رفت از این وضعیت وخیم ملاحظاتی دارد كه پیش‌تر خودم و همكارانم به آنها اشاره كردیم. خود من در همان روز اولی كه وزیر محترم گردشگری كارش را شروع كرد، در قالب یادداشتی ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان نوشتم كه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست. نوشتم ایشان به عنوان مدیری باسابقه در عرصه‌های دیگر، حالا كه به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده‌اند، لااقل معاون و مدیران مرتبط با گردشگری را از افرادی انتخاب كنند كه متعلق به همین حوزه باشند؛ یعنی از دل صنعت گردشگری آمده باشند. البته نمی‌خواهم بگویم آقای مهندس ضرغامی در انتخاب‌ها به این مهم بی‌توجه بودند اما بدون رودربایستی ما افراد قوی‌تر و دردآشناتری در صنعت گردشگری داشتیم كه می‌توانستند كمك‌های زیادی به جناب وزیر و به طور كلی به صنعت گردشگری بكنند. او افزود: به هر حال امیدوارم این دوران اولیه –كه من اسمش را می‌گذارم «دوران كارآموزی»- زودتر تمام بشود؛ اما تا اینجای كار متاسفانه دیدیم خیلی از مدیرانی كه انتخاب شدند، افراد نزدیك به خودشان بودند؛ یعنی ملاك انگار این نزدیكی بوده تا چیز دیگر. بازرس جامعه هتلداران ایران در اشاره به ظرفیت‌های دولت قبل در بخش گردشگری گفت: ما در دو لت قبل مدیران خوبی هم داشتیم كه هم آلودگی مالی نداشتند و هم از كوله‌باری از تجربه برخوردار بودند. می‌شد از تجربه آن مدیران استفاده‌های بسیار خوبی كرد. خیلی از آن مدیرانِ باتجربه هنوز در بدنه مدیریت گردشگری كشور حضور دارند و ترس من از این است كه به مرور همه آنها كنار بروند و افراد تازه‌كار و نا‌آشنایی سر كار بیایند كه سال‌ها طول می‌كشد تا از تجربه لازم برخوردار شوند. ریسی دهكردی كه ریاست جامعه حرفه‌ای هتلداران چهارمحال و بختیاری را بر عهده‌دارد، در پاسخ به پرسشی دربار واكسیناسیون كاركنان هتل‌‌های آن استان از واكسینه شدن بیش از 90 درصد از آن‌ها خبر داد. او همچنین به سفر گروهی از اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری به دعوت نماینده شهركرد اشاره كرد و توضیح داد: اگرچه خوشحالم كه یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نمایندگان، مسایل مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود اما راستش را بخواهید چندان خوشبین نیستم؛ چون برنامه‌هایشان هم خیلی كوتاه بود و هم آن‌طور كه شایسته بود به عمق كار نمی‌پرداخت؛ البته ما پیشنهاد‌هایی نوشتیم و به این دوستان دادیم و امیدواریم بتوانند آن برنامه‌‌ها را در صحن مجلس مطرح كنند تا شاید بخشی از مشكلاتی كه گردشگری و به طور اخص صنعت هتلداری با آن‌ها دست به گریبان است، حل شود.

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیم‌روز سه‌شنبهدر هتل باباطاهرتهران برگزار شد. در این نشست اعضا پیرامون مسایل روز صنعت هتلداری کشور بحث و رایزنی کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در این باره عنوان کرد: مقرر شد بخشنامه مربوط به نرخ هتل‌ها در روزهای آینده ابلاغ شود. با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با معاونت گردشگری کشور، شکل و نحوه کار طی روزهای آینده به همه استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تشکل‌های استانی بر پایه آن با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان بر اساس آن عمل خواهند کرد. جمشید حمزه‌زاده افزود: موضوع بعدی بررسی نرخ ارزی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت و شکل و نحوه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین مقرر شد برگزاری جلساتِ مرتب با نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد؛ خصوصاً با هیئت رئیسه و اعضای فراکسیون گردشگری. از دیگر مواردی که به طور جدی در دستور کار جامعه قرار دارد، پیگیری معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره است. همان‌طور که می‌دانید با پیگیری‌هایی که جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در گذشته انجام داد، هتل‌های یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده شدند که از تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال جاری اجرایی خواهد شد. جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران موضوع معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند. ما موضوع را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنیم و طبعاً به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادی‌ست، ارجاع خواهد شد. خوشبختانه ارتباط خوبی میان جامعه هتلداران با کمیسیون اقتصادی مجلس برقرار است. او همچنین افزود: با توجه به خسارات بی‌سابقه‌ای که شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتل‌داری زد، پیگیر هستیم تا برای هتل‌ها در ارتباط با سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بگیریم. ما موضوع را در قالب نامه خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی طرح می‌کنیم و پس از آن پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر محترم گردشگری داریم، از ظرفیت‌های ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفاده‌های زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباط‌هایی که دارند، بسیار می‌توانند به ما کمک کنند. ایشان در این مدت نشان دادند که برای همکاری با جامعه هتلداران ایران جهت برون رفت از مشکلات به وجود آمده آمادگی کامل دارند. حمزه‌زاده در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کارکنان هتل‌ها واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که طی یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. سیاست اکثر هتل‌ها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب کنند، عذرشان خواسته شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که خوشبختانه پس از صحبت‌ها و توافق‌های اولیه مقرر شد که رستوران‌ها و هتل‌ها از این پس می‌توانند به ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر و یا یک خانواده باشند. این بخشنامه که روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به نوعی محدودیت اتاق‌ها برداشته خواهد شد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: با توجه به تغییر اساسنامه جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران و افزایش اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر، انتخابات تکمیلی جامعه هتلداران ایران در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به عنوان مجمع عمومی فوق‌العاده جامعه برگزار و طی انتخاباتی دو نفر به اعضای فعلی افزوده خواهد شد. همچنین انتخابات مربوط به بازرسین جامعه هم همان‌روز برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
شصت و پنج درصد مسافران هوایی، نیروهای دولتی هستند

شصت و پنج درصد مسافران هوایی، نیروهای دولتی هستند

به گزارش هتل نیوز وبه نقل از تسنیم؛ " حرمت الله رفیعی " رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت‌و‌گوی آنلاین با اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران با موضوع بررسی نقش ایرلاین‌ها و حمل‌و‌نقل هوایی در توسعه گردشگری در خصوص آثار کرونا و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بر صنعت حمل‌و‌نقل هوایی و چگونگی انعکاس آن در زمینه سفر و گردشگری گفت:کرونا آسیب جدی به تمام صنایع  بالاخص گردشگری وارد کرد و باعث مشکلات زیادی شد، به طوری‌که می‌توان گفت به دلیل عدم دانش مسئولین و اتخاذ تصمیمات نامناسب و در نظر نگرفتن منافع صنعت گردشگری تقریباً فعالیت این حوزه را به صفر رساند. تصمیمات غیرکارشناسی دولت و عدم مشورت با بخش خصوصی موجب سقوط صنعت گردشگری را در ایام کرونا شد وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های کارشناسانه ایجاد هر شغل در صنعت گردشگری حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد تصریح کرد: درحالی‌که در کشورهای دیگر دولت‌ها با اعطای تسهیلات بلاعوض سعی در حفظ مشاغل گردشگری داشتند؛ مسئولین امر با درک شرایط دولت با پیشنهاد متخصصین مبنی بر اعطای وام‌های کم‌بهره از سوی دولت مخالفت کردند و باید گفت دود حاصل از این مخالفت و تصمیمات نادرست به چشم همه مردم رفت و همگان و نه فقط بخش صنعت گردشگری متضرر شدند. این مقام مسئول اظهار داشت: در اثر بی‌توجهی به درخواست‌های بخش خصوصی برای حفظ پرسنل تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این حوزه بیکار شده و اقدام به مطالبه بیمه بیکاری کردند که بار اصلی هزینه‌ها در این ارتباط بر عهده دولت بود و این امر منجر به خالی شدن خزانه دولت و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت شد. رفیعی همچنین بیان کرد: شخصاً در جلساتی که با حضور معاون اول وقت ریاست جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شد بنده با پرداخت وام به صورتی که بازپرداخت آن با تنفس سه ماهه باشد مخالفت کردم و آن را در توسعه و کمک به صنعت گردشگری بی‌رمق قلمداد کردم و مشابه ارز 4200 تومانی فسادبرانگیز توصیف کردم اما به هیچ عنوان به این نظرات توجه نمی‌شد. به اعتقاد وی در حوزه‌های دیگر به غیر از مسائل اقتصادی نیز به دلیل اتخاذ تصمیمات نادرست، صنعت گردشگری متضرر شد؛ مثلاً وزیر بهداشت وقت مدام از مردم درخواست عدم انجام سفر را داشت درحالی که ضریب احتمال ابتلا به این بیماری در مراکز اقامتی بسیار پایین‌تر از مراکز بهداشتی بود و مراکز گردشگری کاملاً شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. به طوری‌که در بسیاری از کشورها و به صورت مشخص در کشور ترکیه تمام سفرها برقرار و مراکز اقامتی در طول دوره کرونا فعال بودند و به فعالیت خود ادامه می‌دانند و مدیریت کرونا نیز به خوبی انجام شد. رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: این انتظار وجود داشت که دولت با استفاده از فرصت کرونا حداقل به بازسازی و تجهیز ناوگان هوایی کشور بپردازد که از مجموع 250 تا 300 فروند هواپیمای موجود در کشور فقط چیزی در حدود 110 فروند از آن در حال حاضر فعال است و پرواز می‌کند؛ این اتفاق حاصل نشد و درمجموع  باید گفت متأسفانه دولت در طول دوسال گذشته به هیچ عنوان همراه و هم‌یار صنعت گردشگری نبوده و همواره موجب ایجاد چالش و و ورود آسیب به این حوزه می‌شد.  این مقام مسئول همچنین افزود: همه این‌ها در حالی بود که هرچند سال 98 سال پرحادثه و پرچالش بود و در آن با حوادث نظیر سیل، گرانی بنزین، شهادت سرادار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی مواجه بودیم اما با این حال آمارهای ورودی و خروجی گردشگر در وضعیت نسبتاً مناسبی در مقایسه با ایام همه‌گیری کرونا قرار داشت و دلیل آن را نیز باید دخالت کمتر دولت در حوزه گردشگری دانست و این مطالبه همیشگی بخش خصوصی گردشگری بوده است که دولت اقدام به دخالت مخرب نکند. وی تأکید کرد: در حالی که هم اکنون در کشور صحبت از احتمال وقوع پیک ششم و عدم انجام سفر می‌شود که کشور‌های همجوار در اوج کرونا با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب  اقدام به برگزاری بزرگترین رویداد اقتصادی جهان تحت عنوان اکسپو کرده‌اند. به اعتقاد رفیعی سرمایه‌گذاری در گردشگری به مانند قالب یخ آب نیست که بعد از مدتی هدر رفته و از بین برود اما متأسفانه این دیدگاه غالب در نگاه دولت‌مردان نیست و کاملاً متضاد و مخالف این رویکرد است. عامل گرانی بلیط هواپیما، تعیین نرخ دستوری برای پرواز‌ها است رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی یکی از نمونه‌های دخالت بی مورد دولت در امر گردشگری را تعیین نرخ دستوری برای پروازهای اربعین دانست که موجب فساد، سردرگمی و افزایش چندبرابر قیمت این پرواز در بازار سیاه در ایام مبارک اربعین شد و همگان شاهد بودند مردم دچار سختی در راستای تهیه بلیت و انجام سفر شدند. این فعال صنفی گردشگری همچنین ادامه داد: در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای مسئولین مدام از زیان‌ده بودن ایرلاین‌ها صحبت می‌شود درحالی که سوال اساسی اینجاست که اگر این موضوع صحت دارد چرا تعداد ایرلاین‌ها اینقدر زیاد بوده و هر روز مجوز جدیدی برای یک شرکت به ظاهر خصوصی در این رابطه صادر می‌شود؟ وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به استناد اشتباه برخی از مسئولین به صحبت‌های مقام معظم رهبری در زمینه لوکس بودن صنعت گردشگری و هواپیمایی و استفاده از آن برای کسب درآمد از این حوزه گفت: طبق آماری که مسئولین اعلام می‌کنند کمتر از یک درصد مردم با هواپیما سفر می‌کنند و مطابق همین آمار بالغ بر 65 درصد از همین یک درصد استفاده کنندگان از حمل و نقل هوایی، بخش دولتی است. حال سوالی که وجود دارد این است که اگر این آمار صحت دارد دلیل پرداخت یارانه از جیب 99 درصد مابقی مردم در زمینه سوخت هوایی و ... چیست و چرا باید دولت با دست کردن در جیب مردم برای این صنعت که استفاده کننده اصلی آن خودش است یارانه و ارز دولتی بپردازد؟ وی همچنین با اشاره به جلسه خود با سفیر تونس بیان کرد: در این جلسه ایشان خواستار ارسال گردشگر از ایران بودند اما در مقابل درخواست ما مبنی بر ارسال متقابل گردشگر از تونس به ایران، گردشگری در ایران را پرهزینه دانست که به نظر این موضوع علیرغم تنزل ارزش پول ملی به دلیل گران بودن پرواز و هتل و .‌‌.. صحیح است؛ در حالیکه به دلیل وضعیت نامناسب صنعت هوایی با وجود آنکه کشور ما حداقل جز 10 کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری است حجم سفرهای داخلی و خارجی برای بازدید از این جاذبه‌ها اصلاً مناسب نبوده و انطباقی ندارد. رفیعی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز اظهارکرد: در تمام دنیا نرخ بلیت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این موضوع اگر به درستی اتفاق بیفتد قابل دفاع بوده و با رقابتی شدن شرایط بین شرکت‌های هواپیمایی موجب افزایش کیفیت سطح خدمات سفر به مسافران می‌شود در حالی که تعیین کف و سقف قیمت کاملاً متضاد با این موضوع است. صدور مجوز جدید آژانس‌های مسافرتی از طرف دولت موجب کلاهبرداری و رانت‌بازی می‌شود رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در خصوص آخرین شرایط آژانس‌های مسافرتی و صدور مجوز فعالیت نیز افزود: وقتی چیزی در حدود 50 درصد از آژانس‌ها در شرف انحلال و تعطیلی هستند صدور مجوز جدید با این هدف که فقط اعلام شود صدور مجوز در راستای ایجاد شغل انجام گرفته بی معنا بوده و صحیح نیست و انتظاری که از دولت وجود دارد هم‌یاری و همراهی برای جلوگیری از تعطیلی آژانس‌های موجود و صدور مجوزها به شیوه صحیح و با نظارت لازم است. رفیعی با انتقاد از اعطای مجوز فعالیت آژانس‌های مسافرتی توسط دولت و بدون مشورت با بخش خصوصی و تخصصی گردشگری تصریح کرد: در شرایط فعلی صدور هر مجوز جدیدی کاملا اشتباه بوده و صرفاً شائبه رانت‌بازی و کلاهبرداری دارد. به گفته این فعال صنفی گردشگری در حال حاضر بالغ بر 5000 آژانس مجوز فعالیت دارند اما اگر بررسی دقیقی صورت پذیرد  چیزی در حدود 2000 دفتر فعالیت واقعی ندارند و بقیه دفاتر به نوعی راکد بوده و عملاً فعالیتی ندارند و خواسته ما انجام بازرسی‌های دقیق و مستمر توسط دولت و واگذاری موضوع صدور مجوز و در مجموع اقدامات تصدی‌گرایانه به معنای دقیق کلمه به بخش خصوصی برابر قانون است. وی در انتها خاطرنشان کرد: آژانس‌های مسافرتی صرفاً عامل فروش خدمات هستند و هیچ نقشی در تعیین قیمت و  یا گران فروشی ندارند و این وظیفه نهادهای نظارتی است که مانع فروش بلیت به قیمت غیرقانونی و گران شوند‌.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
نشست مشترک وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر امور خارجه، و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نشست مشترک وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر امور خارجه، و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، نشست مشترک مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار شد.  مهندس ضرغامی در این نشست گفت: «در هفته‌های گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با گردشگری کلید زده شد و این روند به‌سرعت رو به اتمام است.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «حدود ۲۰ ماه است صدور ویزای گردشگری متوقف شده است و با توجه به اهمیت گردشگری، ان‌شاءالله با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم گردشگری را در کشور از سر بگیریم.»  او تصریح کرد: «صدور ارزش‌های فرهنگی ما از طریق گردشگری انجام می‌شود. اگر زمینه‌های لازم در کشور به درستی فراهم شود در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور روادید گردشگری در همه حوزه‌ها خواهیم بود.»  توسعه گردشگری از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: «از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه گردشگری در عرصه‌های مختلف از جمله گردشگری سلامت، گردشگری زیارتی، گردشگری عام و دیگر حوزه‌ها است.»  او افزود: «ما در این جلسه جمع شده‌ایم که در مورد تقویت گردشگری در کشور و رفع موانع آن رایزنی و گفت‌وگو کنیم. رونق گردشگری در کشور علاوه بر ارزآوری یک اقدام ماندگار فرهنگی است و ان شاءالله بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.»  امیرعبداللهیان تصریح کرد: «در این زمینه رایزنی‌های مشترک با آقایان ضرغامی و عین‌اللهی از روز اخذ رای اعتماد آغاز شده است که چگونه می‌توانیم ظرفیت سه وزارتخانه را در این حوزه تجمیع کنیم.»  وزیر امورخارجه با بیان اینکه در دولت گفت‌وگوهای خوبی در این زمینه انجام شده و هماهنگی‌های مناسبی وجود دارد، بیان کرد: «امیدواریم بتوانیم حوزه‌های مختلف گردشگری در کشور از جمله گردشگری سلامت، زیارتی و گردشگری به معنای عام را تقویت کنیم و با برگزاری این گونه نشست‌ها بتوانیم یک ریل‌گذاری جدید در این حوزه در دولت سیزدهم داشته باشیم.»  زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده همچنین در این نشست بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند واکسیناسیون انجام شده در کشور گفت: «در حال حاضر زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد و افراد می‌توانند به کشور ما سفر کنند و از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند.»  او افزود: «لازم است یک سازماندهی بین وزارت امور خارجه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام دهیم تا ورود این میهمانان با تسهیلات بهتری انجام شود و خدمات پزشکی بهتری به آن‌ها داده شود.»  عین اللهی تصریح کرد: «توافقاتی قبلا انجام شده که باید بازنگری شود. در هر کشوری خدمات پزشکی طبقه‌بندی شده است و دوست داریم افرادی که به ایران سفر می‌کنند از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند.»  وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: «در شهرهای بزرگ هم با توجه به وضعیت ترددهای هوایی می‌توانیم پذیرای گردشگر خارجی از کل دنیا باشیم.»

ایجاد شده: 26/مهر/1400       آخرین ویرایش: 26/مهر/1400     اخبار داخلی
ورود پورشه به صنعت هتلداری

ورود پورشه به صنعت هتلداری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، پورشه از طریق شرکت طراحی خود «پورشه دیزاین» (Porsche Design) و با همکاری یک گروه بزرگ هتلداری در آلمان قصد دارد 15 هتل را در شهرهای بزرگ دنیا افتتاح کند. گروه پورشه دیزاین برای تأسیس یک برند جدید هتلداری با شرکت «Deutsche Hospitality» آلمان وارد همکاری شده است. این برند جدید «Steigenberger Porsche Design Hotels» نام دارد که تحت آن 15 هتل در شهرهای مختلف دنیا از جمله لندن، سنگاپور، دبی و شانگهای افتتاح خواهد شد. گروه پورشه دیزاین یک برند تولیدکننده کالاهای مختلف از جمله پوشاک، کفش، ساعت، عینک، چمدان، عطر، جواهر و ... است که در مالکیت شرکت خودروسازی پورشه قرار دارد. این گروه در سال 1972 توسط فردیناند الکساندر پورشه تأسیس شد. هرچند زمان افتتاح این هتل ها هنوز مشخص نیست اما شرکای پروژه جزئیات مربوط به امکانات این هتل ها را ارائه داده اند. این هتل ها هر یک دارای 150 اتاق، سوئیت، پنت هاوس و یک رستوران و بار «دیدنی»، یک مرکز بهداشتی و زیبایی و سالن بدنسازی در فضایی به وسعت دست کم هزار متر مربع خواهند بود. «Deutsche Hospitality» شرکت مادر هتل های معروف «Steigenberger Hotels and Resorts» است که در حال حاضر 160 هتل را در سه قاره دنیا تحت برند «Steigenberger» اداره می کند. این گروه آلمانی سال گذشته توسط « Huazhu Group» چین خریداری شد.

ایجاد شده: 25/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار خارجی
همکاری البرز و هلند در راستای توسعه توریسم کشاورزی

همکاری البرز و هلند در راستای توسعه توریسم کشاورزی

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون محمد‌ی " مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه جشنواره‌های گل از گذتشه تا کنون برقرار بوده است، گفت: مردم خود علاقه به راندازی جشنواره‌های کل در استان داشته اند که درخشان‌ترین آن سال گذشته در مجموعه کندر رقم خورد. امسال نیز در دیزین شاهد راه‌اندازی جشنواره گل بوده‌ایم. این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کشور هلند با «گل» در دنیا برند و مطرح شده است، تصریح کرد: البرز نیز شرایط و‌ظرفیت این را دارد با این عنوان در کشور برند و مطرح شود. باید تا حدی در این زمینه فعالیت کنیم که نام گل به ویژه انواع گل لاله بعد از نام استان البرز و کلانشهر کرج بیاید. وی ظرفیت گردشگری کشاورزی در البرز را بی‌بدیل خواند ویادآور شد: یکی از شاخه‌های گردشگری حوزه کشاورزی است که هیچ نوع مزاحمت برای جهاد کشاورزی ندارد، همچنین در این طرح نیازی به تغییر کاربری هم نیست. محمدی افزود: در این راستا با یک شرکت بخش خصوصی که در حوزه گل با کشور هلند همکاری دارند آشنا شدیم و پس از برگزاری چند جلسه مقرر همکاری صورت گیرد، در این راستا در جلسه دامی تهران با نماینده هلند صحبت و گفت‌وگو شد. مدیرکل میراث فرهنگی در خصوص روند همکاری واجرای طرح گردشگری کشاورزی در البرز، گفت: کار طبق چهارچوب مدنظر توسط بخش خصوصی درحال انجام است که بسیار از این مهم رضایت داریم؛ تفاهم نامه سند بالادستی در این میان آماده شده و امضا خواهد شد.

ایجاد شده: 24/مهر/1400       آخرین ویرایش: 24/مهر/1400     اخبار داخلی
درخواست تسهیل بازپرداخت تسهیلات کرونایی جامعه هتلداران

درخواست تسهیل بازپرداخت تسهیلات کرونایی جامعه هتلداران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از تسنیم در طول دو سال گذشته و از زمان آغاز همه‌گیری کرونا یکی از صنایعی که به‌صورت مستقیم به شدت متحمل ضرر و زیان‌های فراوان شد، صنعت گردشگری و به صورت مشخص مؤسسات گردشگری نظیر هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری بودند.  جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتل داران  ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به بهبود شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا در پی شدت گرفتن واکسیناسیون همگانی و آغاز صدور روادید برای گردشگران خارجی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رونق مجدد گردشگری و برطرف شدن نسبی زیان تأسیسات گردشگری از ارسال نامه‌ای با همین محتوا و طرح چند درخواست با هدف کمک مالی به این تأسیسات و تاب‌آوری لازم به معاونت گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.  وی با توجه بر این موضوع که اگر به درخواست‌ها برای کمک به این تأسیسات گردشگری با در نظر گرفتن شرایط حاد دو سال گذشته توجه نشود وضعیت نامناسب گردشگری همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: یکی از درخواست‌های مهم در این نامه موافقت و تسهیل شرایط بازپرداخت وام‌های کرونایی از نیمه سال 1401 با سود 12 درصد و به‌ مدت سه سال بدون اخذ هرگونه دیرکرد یا جریمه است. طبق گفته‌های حمزه‌زاده امهال پرداخت قبوض آب، برق و گاز تأسیسات گردشگری تا نیمه دوم سال 1401 نیز از درخواست‌های است که کمک شایانی را به تأسیسات گردشگری می‌کند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران در این نامه خواستار پرداخت حق بیمه پرسنل تأسیسات گردشگری تا پایان نیمه اول سال 1401 به صورت پرداخت 10 درصد سهم کارفرما و موافقت با پرداخت بدهی‌های قبلی از ابتدای سال 1402 به همراه عدم دریافت جرایم دیرکرد احتمالی شده است. علاوه بر آن وی بخشودگی اجاره بهای سال‌های 99 و 1400 تأسیساتی که به هر نحوی متعلق به یکی از نهادها و ارگان‌های دولتی و عمومی نظیر شهرداری‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است را به دلیل عدم انتفاع در طول مدت مذکور به واسطه شرایط کرونا و همپنین موافقت با بخشودگی کلیه عوارض شهرداری در طول سال‌های 99 و 1400 و انتقال زمان پرداخت مالیات ارزش افزوده دو فصل از سال 1400 به فصل دوم سال 1401 به صورت اقساط را از دیگر محورهای مهم درخواست‌ها برشمرد. وی همچنین خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از تأسیسات گردشگری در طول دوسال گذشته ناگزیر به دریافت تسهیلات شده‌اند، درخواست ما این است که در خصوص این وام‌ها نیز مساعدت شده و ضمن تسهیل در روند بازپرداخت و بازنگری سودهای متعلقه مهلت پرداخت حداقل تا پایان سال 1400 تمدید شود.

ایجاد شده: 22/مهر/1400       آخرین ویرایش: 22/مهر/1400     اخبار داخلی
اعلام شروط ویزای توریستی پنج ساله امارات

اعلام شروط ویزای توریستی پنج ساله امارات

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسکای روم، اداره فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی به افراد خارجی این امکان را فراهم کرده که برای ویزای توریستی ۵ ساله اقدام کنند. بر اساس شرایط اعلامی ۴ شرط لازم برای دریافت ویزای ۵ ساله شامل: گردش حساب بانکی در ۶ ماه گذشته با مانده ۴۰۰۰ دلار یا معادل آن با ارزهای خارجی، بیمه درمانی، کپی گذرنامه و یک عکس رنگی است. مقامات اماراتی اعلام کرده‌اند که این ویزای توریستی برای همه افراد از هر ملیتی قابل درخواست است. بر این اساس آن فرد اجازه ورود برای چندین سفر را برای مدت ۵ سال دریافت می‌کند، مشروط بر اینکه بیش از ۹۰ روز در یک سال در امارات اقامت نداشته باشد. شروع ویزا از تاریخ ورود محاسبه می‌شود. اگر شخصی مایل به تمدید مدت اقامت سالانه برای بیش از ۹۰ روز و کمتر از ۱۸۰ روز باشد، می‌تواند درخواست تمدید مدت اقامت در داخل کشور امارات ارائه دهد. از متقاضیان این ویزا خواسته شده تا در هنگام پر کردن فرم‌ها، از صحت همه موارد، به‌ویژه شغل، نام پدر و مادر، تلفن‌های مورد استفاده، ایمیل در صورت وجود و آدرس، اطمینان حاصل کنند. در صورت احراز خطا در این موارد، درخواست ویزا رد می‌شود. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر امارات ویزای توریستی برای یک یا چند ورود صادر می‌کند و ویزای کوتاه‌مدت گردشگری اجازه اقامت ۳۰ روزه در این کشور را می‌دهد. در حالی که ویزای توریستی بلندمدت اجازه اقامت ۹۰ روزه را می‌دهد. ویزای توریستی می‌تواند دو بار بدون نیاز به خروج از کشور تمدید شود. البته این تسهیلات جدید برای کسانی مفید است که با توجه به ملیتشان، برای ورود به امارات به ویزا نیاز دارند. هم‌اکنون شهروندان برخی از کشورها، نیاز به درخواست ویزا در مبدا ندارند و در همان بدو ورود برایشان اجازه ورود صادر می‌شود. طبق تصمیم هیئت دولت امارات در جولای ۲۰۱۸، گردشگران می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود، بدون پرداخت هزینه ویزای ورود دریافت کنند. البته دوره معافیت از پرداخت ویزا فقط در طول تعطیلات تابستانی از ۱۵ ژوئیه تا ۱۵ سپتامبر هر سال اعمال می‌شود. همچنین ویزای ۵ ساله توریستی پس از پایان اعتبار قابل تمدید است و می‌توان مجدداً برای ۵ سال دیگر درخواست ویزا ارائه کرد.

ایجاد شده: 21/مهر/1400       آخرین ویرایش: 21/مهر/1400     اخبار خارجی
یونیفرم جدید مهمانداران زن هواپیمایی اسکای آپ اوکراین

یونیفرم جدید مهمانداران زن هواپیمایی اسکای آپ اوکراین

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مهمانداران زن شرکت هواپیمایی اسکای‌آپ با لباس‌های فرم شامل دامن و کفش‌های پاشنه‌دار خداحافظی می‌کنند. هواپیمایی اوکراینی پاییز امسال ظاهر جدیدی را با تاکید بر کاربرد و راحتی ارائه می‌دهد به طوریکه برای مهمانداران زن، لباس جدید شامل کفش‌های کتانی سفید نایکی، کت و شلوار نارنجی گشاد و روسری ابریشمی آبی را معرفی‌ کرده است. ماریانا گریگوراش، رئیس شرکت هواپیمایی اسکای‌آپ می‌گوید: «زمان تغییر کرده است و زنان تغییر کرده‌اند.» وی ظاهر جدید، مدرن و راحت را جایگزین پاشنه بلند و دامن معرفی می‌کند. اولگا تسارگرادسکایا، مسئول این پروژه می‌گوید که این شرکت هواپیمایی با طراحان مد اوکراینی برای تولید لباس فرم همکاری کرده است. وی افزود: «گفت‌وگو با مهمانداران اسکای‌آپ نقطه شروع کار بر روی یک تصویر جدید شد.» الکساندرینا دنیسنکو، مهماندار ارشد هواپیمای اسکای‌آپ هفته گذشته به رویترز گفت: «کفش‌های پاشنه بلند زیبا به نظر می‌رسند، من بحثی ندارم اما پاها در پایان پرواز دچار درد و تورم می‌شوند. کفش‌های کتانی عالی هستند.» وی اضافه کرد که اگر زمانی هواپیما در مکان نامناسبی فرود آمد و خدمه مجبور به خروج از هواپیما و ورود به آب شوند، شنا کردن با دامن راحت نخواهد بود. این تغییرات شامل لباس مهمانداران مرد هم خواهد شد. آن‌ها به جای کفش‌های مجلسی، کفش نایکی مشکی و کت و شلوار روشن و تی‌شرت می‌پوشند. قرار است این لباس‌های جدید ۱۰ روز دیگر به طور رسمی در پروازهای این شرکت هواپیمایی مورد استفاده مهمانداران قرار گیرد.

ایجاد شده: 21/مهر/1400       آخرین ویرایش: 21/مهر/1400     اخبار خارجی
هشت محرک سفر در نسخه جهانی گردشگری

هشت محرک سفر در نسخه جهانی گردشگری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، گردشگری داخلی اولویت نخست سازمان جهانی گردشگری برای بهبود و رشد مقاصد در آسیا و اقیانوسیه در پانزدهمین برنامه آموزشی سالانه با عنوان «استراتژی گردشگری بلندمدت ملی و بین‌المللی» قرار گرفت. از این رو در نشست مقامات توریسم کشورهای آسیایی ۸ محرک سفر به عنوان یک نسخه جهانی برای توسعه گردشگری مطرح شد. پانزدهمین برنامه آموزشی سازمان جهانی گردشگری در آسیا و اقیانوسیه در زمینه سیاست و استراتژی گردشگری در قالب ترکیبی برگزار شد. طرحی که از سال ۲۰۰۶ توسط سازمان جهانی گردشگری به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. این برنامه آموزشی تنها برنامه در منطقه است که به‌دلیل محتوای محرک و بحث‌های قابل تامل از شهرت برخوردار است. هر ساله این برنامه با موضوع مجزایی برگزار می‌شود و امسال به‌دلیل اهمیت بازگشت «گردشگری داخلی» در منطقه و رکود گردشگری بین‌المللی، محور برنامه آموزشی حول موضوع گردشگری داخلی و درون منطقه‌ای برگزار شد و در آن متولیان گردشگری کشورهای شرکت‌کننده به ارائه طرح‌ها و پیشنهادهایی برای بهبود گردشگری داخلی پرداختند. در سال گذشته این نشست در شهرگویلین چین با موضوع احیا و تحول گردشگری برگزار شد ،زیرا در سال ۲۰۲۰ شاهد همه‌گیری ناگهانی کووید-۱۹ در سراسر جهان بودیم از این رو صنعت گردشگری با رکود شدیدی مواجه شد و در حالت تعطیلی قرار گرفت، از این رو بازیابی این صنعت در اولویت کشورهای این منطقه و در واقع کل جهان قرار داشت. اگرچه این نشست هر ساله در یک کشور برگزار می‌شود اما می‌توان دلیل انتخاب میزبانی مالدیو برای سال ۲۰۲۱ را در «عملکرد موفقیت آمیز این کشور در بازگشایی و بازیابی گردشگری» دانست که تقریبا از ژوئن ۲۰۲۰ اقدام به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش گردشگران بین‌المللی کرد و پس از بستن چندماهه در اواخر سال ۲۰۲۰، شروع چشمگیری از سال ۲۰۲۱ داشته و پس از آغاز واکسیناسیون در جهان به‌ویژه در مالدیو شرایط پذیرش گردشگران خارجی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.  این برنامه آموزشی در پانزدهمین سال خود، به عنوان بستری پیشرو با حضور رهبران گردشگری منطقه جهت ایجاد شبکه، تدوین استراتژی و حرکتی رو به جلو با محور گردشگری داخلی در کشور مالدیو در مدت ۳ روز برگزار شد. در این رویداد ۲۵ کشور گردهم آمدند اما با توجه به شرایط کرونا تنها شش کشور افغانستان، بنگلادش، ایران، سریلانکا، مغولستان و نپال با میزبانی مالدیو به صورت حضوری در جلسات آموزشی شرکت کردند. در این گردهمایی محور آموزش‌ها بر نوآوری و مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه بازار گردشگری داخلی بوده است و راه‌اندازی گردشگری داخلی را بر گردشگری بین‌المللی ارجح می‌داند، نه تنها در آسیا و اقیانوسیه بلکه در سراسر جهان. این سازمان در واقع معتقد است که مقاصد مختلف باید تمرکز خود را برای به اجرا درآوردن این روند بگذارند. در جلسات افتتاحیه نمایندگان دولت‌ها به ارائه مطالبی درباره موضوع برنامه پرداختند تعدادی از کشورها همچون بنگلادش، کامبوج، هنگ‌کنگ، چین، اندونزی، ایران، مغولستان، پاکستان، سریلانکا و ویتنام بر مدیریت مقصد متمرکز بودند و محوریت بحث خود را بر نحوه مدیریت در احیای مقاصد پرداختند. پس از آن نمایندگان کشورهای بوتان، ماکائو، چین، مالدیو، میانمار، فیلیپین، ساموآ و هندتمرکز خود را بر موضوعاتی با محوریت نقش نوآوری و مشارکت بخش خصوصی، در رشد گردشگری داخلی گذاشتند. نکته قابل توجه اینکه این کشورها، در دوران پس از همه‌گیری با سقوط صنعت گردشگری تمرکز خود را بر ترویج گردشگری داخلی گذاشته و کشوری همچون چین نه تنها توانست به سطح پیش از کرونا در سال ۲۰۱۹ برسد بلکه اکنون به رشدی فراتر از آن دست یافت. اقتصاد مالدیو نیز با توجه به وابستگی عمیق به گردشگری بین‌المللی پس از بازگشایی مرزهای خود برای مسافران خارجی در سال ۲۰۲۰ و افزایش ورودی‌های خود، در فوریه ۲۰۲۱ با آژانس بین‌المللی همکاری ژاپن (جایکا) توافق‌نامه‌ای را برای اجرای پروژه بازیابی گردشگری مالدیو امضا کرد و دولت و بخش‌خصوصی در راه‌اندازی مجدد ایمن و پایدار بخش گردشگری به همکاری پایاپای پرداختند. زوراب پولیکاشویلی رئیس‌سازمان جهانی گردشگری مدیران و متولیان گردشگری را در توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی موثرترین و مهم‌ترین نقش معرفی کرده است. به‌طوری‌که معتقد است: آنچه که یک کشور را در پیشبرد بهتر و عملکرد موفقیت‌آمیز در بازیابی و سپس بهبود گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی پیش می‌برد وجود مدیران و متولیانی است که به‌سان یک رهبر بتوانند ایده‌هایی را که تفاوت ایجاد می‌کنند را بشناسند، نوآور بوده و از کارآفرینان و شرکت‌های نوپا حمایت کنند. برنامه آموزشی به شرکت‌کنندگان که عمدتا افراد رده بالای سیاسی یک کشور در آن حضور دارند فرصتی را ایجاد می‌کند تا مهارت‌های استراتژیک گردشگری خود را بهبود ببخشند و از طریق شبکه جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای به توسعه این مهارت‌ها در آینده ادامه دهند. این برنامه به‌طور خاص برای حمایت از سیاست‌گذاران و مدیران گردشگری طراحی شده و هدف آن تقویت سیاست‌ها و استراتژی‌های موثر و پاسخگو است که باید با تغییر اولویت‌ها و نگرانی‌ها در سطح ملی و بین‌المللی مقاصد سازگار باشد. اهداف کلی برنامه آموزشی درک مشارکت‌کنندگان از تاثیرات همه‌گیری کرونا بر گردشگری داخلی و چگونگی توسعه گردشگری داخلی با تمرکز بر ۸ محور به شرح زیر است: پتانسیل گردشگری داخلی برای کمک به بهبود اقتصادی مقاصد چگونگی تحرک‌بخشی مدیران گردشگری برای افزایش تقاضا و توسعه عرضه خدمات مطابق با اهداف توسعه پایدار شناخت چالش‌های پیش رو در مسیر توسعه محصول و تجاری‌سازی و اولویت قرار دادن و سرعت بخشیدن به توسعه گردشگری در مناطق روستایی نحوه ترویج سیاست‌های گردشگری از جمله برنامه‌ها و ابتکارات جدید چگونگی همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی جهت رشد و توسعه گردشگری داخلی به‌منظور ایجاد شغل‌های عادلانه و مناسب به‌ویژه برای زنان و جوانان چگونگی تشویق مردم برای سفر توسط بخش‌های دولتی و خصوصی با مدیریت مقاصد و کشف جلوه‌های جدید از کشور خود در زمان عادی شدن شرایط چگونگی به‌کارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای نظارت بر تاثیرات و ترویج مقاصد چگونگی کاهش تاثیرات کووید-۱۹ بر گردشگری داخلی و نحوه پیشبرد روند بهبودی این بخش. در کنار این موضوعات اصلی، برنامه آموزشی درصدد آن است تا کشورهای آسیایی و کشورهای اقیانوسیه عضو سازمان جهانی گردشگری را قادر سازد که شیوه‌های نوین و موفقیت آمیزی در زمینه گردشگری داخلی را به اشتراک بگذارند.زیرا هدف نهایی تقویت ظرفیت مقاصد در سطح منطقه‌ای، ملی و محلی است.

ایجاد شده: 21/مهر/1400       آخرین ویرایش: 21/مهر/1400     اخبار خارجی
آغاز گردشگری پساکرونایی در مازندران با چادرخوابی

آغاز گردشگری پساکرونایی در مازندران با چادرخوابی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، پس از گذشت حدود ۲ سال از آغاز همه گیری کرونا که تاکنون پنج موج را پشت سر گذاشت ، صنعت گردشگری در مسافر خیزترین استان کشور تا مرز ورشکستگی رفت و در این بین فقط آزادسازی های میان موجی همچون تنفسی کوتاه باعث تداوم حیات این صنعت در مازندران بود. صنعت گردشگری مازندرانی که سالانه میزبان رسمی حدود ۳۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی بود از اسفند ماه سال ۹۸  ورود کرونا به کما رفت ، ویروسی که نه تنها بسیاری از سرمایه گذاری های تازه شکوفا شده را متوقف کرد، بلکه بسیاری از فعالان این بخش را نیز از گردونه اقتصاد توریسم استان خارج نمود ، اما اکنون پس از پایان موج پنجم ، گسترش و تسریع در واکسیناسیون عمومی باعث برداشته شدن محدودیت ها و آغاز فصل تازه گردشگری در مازندران شد که آغازش را شهروندان مازندرانی با تعطیلات هفته گذشته شاهد بودند. بسیاری از شهروندان مازندران بویژه در مناطق مرکزی و غربی طی تعطیلات پایان ماه صفر شاهد حضور انبوهی از مسافران بودند که در نقاط مختلف چادرشان را برپا کردند ؛ گویی به پیک نیک آمده بودند. بسیاری از کارشناسان چادرخوابی را مهم ترین ویروس صنعت گردشگری این استان می دانند ، ویروسی که حالا با کم رنگ شدن کرونا بار دیگر خود را نشان داده است. نخستین گام عمومی مسافران به مازندران پس از حدود ۲۰ ماه آن هم با چادر خوابی علاوه بر اینکه نشان از بیمار بودن صنعت گردشگری دارد، بلکه اساساً هیچ کمکی نیز به بخش های سرمایه گذاری استان نمی کند. مشاهدات خبرنگار ایرنا در شهر ساحلی محمودآباد که یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای استان مازندران است حاکی از حضور انبوه مسافرانی بود که چادرهایشان را در پیاده روهای خیابان های این شهر برپا کرده بودند. چادرخوابی مسافران چنان فراگیر بود که آه از نهاد شهروندان محمودآبادی برآورد چون در شهر خودشان برای عبور و مرور دچار مشکل بودند.البته چادر خوابی در این شهرستان تنها به پیاده روها ختم نشد و مسافران حتی در ساختمان های نیمه تمام چادر زدند. شهروندان محمود آبادی بر این اعتقاد بودند که بر پا کردن چادر در پیاده روهای شهرشان گذشته از آسیب های ناشی از مخاطرات طبیعی و قرار گیری در سرقت ، باعث نادیده گرفتن حق و حقوق شهروندیشان شد چرا که عبور و مرورشان را دچار اختلال کرد. بر اساس قوانین حقوق شهروندی پیاده روها بخشی از حریم عمومی شهری و برای سهولت عبور مرور هستند که نباید به هر دلیل در آنها موانع قرار گیرد.علاوه بر این برخی افراد آسیب پذیر جامعه همچون معلولان و سالمندان به دلیل عدم توانایی عبور از خیابان ها از مهم ترین کاربران پیاده روها هستند که در ایام تعطیلات به لطف اسکان مسافران در پیاده روها حتی از حق رفت و آمد نیز محروم می شوند. گذشته از این بسیاری از واحدهای صنفی در مجاورت پیاده روها قرار دارند و چادرهای مسافران حتی کسب و کار این افراد را نیز با مشکل مواجه می کند که همگی مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است.   

ایجاد شده: 20/مهر/1400       آخرین ویرایش: 20/مهر/1400     اخبار داخلی
تلاش اندونزی برای احیای گردشگری با کمک یک واکسن جدید چینی

تلاش اندونزی برای احیای گردشگری با کمک یک واکسن جدید چینی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، سازمان تنظیم مقررات غذا و داروی اندونزی (BPOM) استفاده از یک واکسن "کووید-۱۹" تولیدی در کشور چین به نام واکسن Zifivax را مجاز اعلام کرد. این واکسن را یکی از واحدهای شرکت محصولات بیولوژیک "چونگ کینگ" چین تولید کرده است.این واکسن اکنون برای استفاده اضطراری در اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان با ۲۷۵ میلیون جمعیت مجاز اعلام شده است. مسئولان سازمان غذا و داروی اندونزی گفته اند که تاثیرگذاری گزارش شده این واکسن در برابر ویروس کرونای دلتا بیش از ۷۷ درصد بوده است.استفاده از این واکسن چینی در حالی است که وضعیت همه گیری کرونا در اندونزی تغییری به سمت مثبت داشته و شمار موارد ابتلا به میزان چشمگیری کاهش یافته است.در همین حال اندونزی قصد دارد از هفته آینده اجازه فرود هواپیماهای خارجی در "بالی" را صادر کند.به گزارش نیویورک تایمز، اندونزی درصدد بازگشایی کشور به روی گردشگران خارجی است و در همین ارتباط از هفته آینده برای اولین بار در مدت ۱۸ ماه گذشته پروازهای خارجی وارد بالی اندونزی می شوند.هواپیماهای خارجی از کشورهایی شامل چین، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی و امارات عربی متحده می توانند از روز ۱۴ اکتبر پروازها به بالی را از سر بگیرند. با این حال افراد ورودی مشمول هشت روز قرنطینه در هتل با خرج خودشان خواهند بود.بالی مهمترین مقصد گردشگری اندونزی است و بسته شدن آن به روی گردشگران خارجی موجب ضربه شدیدی به اقتصاد اندونزی شده است.

ایجاد شده: 20/مهر/1400       آخرین ویرایش: 20/مهر/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...