نتایج جستجو...
دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " شیخ محمد بن راشد " نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی در توییتی اعلام کرد شهر دوبی در سال ۲۰۲۵ میزبان کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها خواهد بود. این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی جهانی نمایندگان و کارشناسان موزه‌ها برای بحث و گفت‌وگو درباره تبلیغ و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و بررسی آینده این صنعت است. شیخ محمد در توییت خود عنوان کرد ۲۰ هزار موزه از ۱۱۹ کشور جهان در رویدادی که در دوبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها بیانیه‌ای درباره محور رویداد سال ۲۰۲۵ خود منتشر کرده است که مشخصا بر چگونگی سرپا شدن حوزه فرهنگ از ضربه ناشی همه‌گیری کرونا تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با دنیایی که مدتی پیش می‌شناختیم تفاوت فاحشی دارد. جریانی شدید از اتفاقات، از همه گیری کرونا گرفته تا اعتراضات گسترده، بلایای طبیعی، افزایش بی‌عدالتی‌ها و انقلاب در حوزه فناوری و دنیای دیجیتال هرآنچه را فکر می کردیم می‌شناسیم تغییر داده و به چیزی منجر شد که می‌توان از آن مطمئن بود: این که فردا نامعلوم است. در تلاشیم بیاموزیم چطور با فضایی آکنده از تغییرات سریع، سازگار شده، خود را با شرایط وفق داده، تغییر و پیشرفت کنیم. (آن هم در شرایطی که) برخی جوامع و مردم در مواجهه با تغییرات در مقایسه با دیگران مجهزترند. در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: موزه‌های ما نیز با روند مشابهی روبه‌رو بوده‌اند البته نه با سرعتی مشابه. همزمان با آن که سعی می‌کنیم خودمان را تغییر داده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم، موزه‌ها نیز همین‌طورند. در این کنفرانس همین را مطرح خواهیم کرد این که قدم بعدی مشترک موزه‌ها و جوامع برای رسیدن به یک آینده بهتر چیست؟   دوره آتی از کنفرانس شورای موزه‌ها سال آینده میلادی در پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود. این کنفرانس با محور قدرت موزه‌ها، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آنها می‌توان ظرفیت موزه‌ها و نقش آنها در جامعه و اقتصاد جهانی را گسترش داده و تقویت کرد.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

به گزارش هتل نیوز " علی قوی‌بنیه " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان هرمزگان گفت: بعضی از هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای این استان هنوز هم تعطیل هستند. وی عنوان کرد: مانند سایر نقاط ایران، سال ۹۹ برای ما در صنعت گردشگری و هتلداری هرمزگان هم سال خیلی سختی بود. اغلب هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان در چهار ماه اول سال ۹۹ تعطیل بودند. همین حالا که ما داریم گفت‌وگو می‌کنیم، هنوز چند هتل و مهمانپذیر استان تعطیل هستند. داریم که  همین الان هم که با شما صحبت می کنم تعطیل هستند. او با بیان این‌که فعالیت اقتصادی در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده است، افزود: واردات و صادرات در بنادر شهید رجایی و سایر بنادر تا حدی راه افتاده است. طوری که بازرگانان زیادی برای انجام کارهای تجاری خود برد به شهر بندرعباس می‌آیند و این در کار ما هتلدارها مشهود است. در ۶ ماه نخست امسال، سطح اشغال هتل‌ها به شکر خدا بیش از ۵۰ درصد بوده است و این موضوع باعث شده است که بیش از ۹۰ درصد از همکارانی که در هتل‌های مختلف تعدیل شده بودند، به محل کارشان برگردند. او تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت پس از شیوع کرونا را راهگشای مشکلات هتلداران ندانست و توضیح داد که به دلیل سود بالای آن تسهیلات و پروسه سخت دریافت آن، هتل‌های هرمزگان استقبال چندانی از آن نکردند و تنها ۵ تا ۱۰ درصد هتل‌ها آن تسهیلات را دریافت کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان عنوان کرد: در خصوص بخشودگی مالیات و عوارض به خاطر جبران خسارت‌های هتلداران که وعده‌ها و حتی ابلاغیه‌هایی اعلام شده بود، هنوز کاری صورت نگرفته و آن بخشودگی‌های اعلام‌شده اجرایی نشده است. در حالی که هتل‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنج نرم می‌کنند و شرایط‌ بسیار سختی دارند. بخش خصوصی متاسفانه مظلوم واقع شده است. صنعت گردشگری با همه مشکلات، چراغ خود را روشن نگه داشته اما در جریان کرونا مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته است. بخش دولتی در این زمینه باید تلاش مضاعفی به خرج دهد. دولت می‌تواند در قالب بسته‌های تشویقی واقعی به این صنعت مهم کمک کند. قوی‌بنیه در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم گفت: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌ها و زحمات جناب آقای دکتر حمزه‌زاده، ریاست محترم جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، واکسیناسیون کارکنان هتل‌های ما انجام شد و به جرات می‌توانم بگویم که ۱۰۰ درصد کارکنان واکسینه شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند با خاطرجمعی به هتل‌ها مراجعه کنند و از خدمات‌شان بهره‌مند شوند. البته قبل از واکسیناسیون هم هتلداران با رعایت پروتکل‌ها و با وجود مشکلات با صرف هزینه‌های زیاد، تلاش می‌کردند هتل‌ها را همچون همیشه به صورت امن‌ترین جا برای اقامت مسافران حفظ کنند؛ طوری که به قول همکاران‌مان حتی از خانه‌هایمان هم در برابر ویروس امن‌تر و بیشتر مصون باشند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان از دولت جدید خواست تا با حمایت از کسانی که به سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری علاقه‌مند هستند، بستر رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای را از طریق صنعت توریسم فراهم کند. او گفت: بندرعباس و شهرستان‌های اطراف پتانسیل بسیار بالایی در این صنعت دارند و نیازمند  حمایت هستند و همت مدیران بالادستی را می‌طلبند. ازیاد نبریم که نگه‌داری تاسیسات گردشگری در شهرهای جنوبی کشور بسیار پرهزینه است و این، کار ما را سخت‌تر می‌کند. امیدواریم سال ۱۴۰۰ را طوری پیش ببریم که آسیب سال گذشته، کمرنگ‌تر شود و هتل‌ها بتوانند سرپا بمانند.

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
صدور مجوز گردشگری کشاورزی در سامانه جانا

صدور مجوز گردشگری کشاورزی در سامانه جانا

به گزارش هتل نیوز ، " محمد قاسمی " مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اعلام این خبر گفت: « تا کنون فرایندهای مربوط به صدور مجوز، به صورت فیزیکی و خارج از سامانه انجام می‌شد و این مسئله  موانع و مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده بود.» او با اشاره به الزام ادارات کل استانی برای صدور مجوز از طریق سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) افزود: «به‌منظور رفع محدودیت‌ها و برای تکریم ارباب رجوع،  همچنین تسهیل در صدور مجوزها، موضوع سامانه‌محور شدن صدور مجوز گردشگری کشاورزی در دستور کار دفتر توسعه گردشگری داخلی قرار گرفت.» قاسمی به همکاری با دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری برای فراهم کردن شرایط برای ثبت‌ درخواست متقاضیان از طریق سامانه جانا و دریافت پروانه اشاره کرد و افزود: «از این پس متقاضیان و ادارات کل استانی می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در بخش تاسیسات گردشگری، با انتخاب مصداق محیط‌‌های گردشگری روستایی و عشایری(گردشگری کشاورزی) نسبت به ارائه درخواست و صدور مجوز اقدام کنند.» مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی  خاطرنشان کرد: «در سال ۱۳۹۹، طی جلسات متعدد با صاحب‌نظران و دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی تهیه و به ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی کشور برای مراجع صدور مجوز، ابلاغ شد.» قاسمی با اشاره به صدور ۵۰ مجوز گردشگری کشاورزی در استان‌ها، ادامه داد: «پایش‌های ما نشان دهنده استقبال کم‌نظیر بخش خصوصی و علاقه‌مندان به این حوزه بوده و تعداد زیادی پرونده متقاضیان، در دست بررسی برای صدور مجوز است.» مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: « یکی از مزیت‌های این مجوز، علاوه بر ایجاد زمینه مشارکت کشاورزان و جامعه روستایی همچنین ایجاد درآمد مکمل برای آنها در حوزه گردشگری، سهل‌الوصول بودن دریافت آن از لحاظ زمان ارائه درخواست از سوی متقاضی تا صدور مجوز توسط اداره‌کل است که در کمترین زمان در مقایسه با سایر مجوزهای مشابه در حوزه گردشگری صادر می‌شود.» او در پایان با اشاره به سیاست‌های معاونت گردشگری برای تنوع‌بخشی به محصولات گفت: «طی سال‌های اخیر با توجه به تمرکز معاونت گردشگری بر تخصص محور کردن گردشگری موضوعات مختلف و مورد علاقه گردشگران شناسایی و سیاست‌گذاری کلان برای توسعه محصولات متنوع گردشگری انجام شد. بر اساس بررسی‌های انجام شده گردشگری کشاورزی یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد علاقه گردشگران محسوب می‌شود.»

ایجاد شده: 28/آبان/1400       آخرین ویرایش: 28/آبان/1400     اخبار داخلی
بندرهای قشم به دلیل تلاطم دریا تعطیل است

بندرهای قشم به دلیل تلاطم دریا تعطیل است

به گزارش هتل نیوز، " علی اشتری " رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم گفت: مواج شدن دریا به دلیل وزش‌بادهای شدید شمال شرقی، باعث شد بنادر مسافری و گردشگری شهرستان قشم روز جمعه تعطیل باشند. اشتری افزود: بر این اساس تردد همه شناورها در اسکله‌ مسافری شهید ذاکری و نیز اسکله‌های گردشگری شیب‌دراز، کندالو و جزیره هنگام برای تردد در خلیج دیرستان متوقف شد؛ لذا از گردشگران خواست می‌شود از تجمع در اسکله‌های گردشگری خودداری کنند. وی وضعیت دریا را در حالت هشدار اعلام کرد و ادامه داد: به تمام دریانوردان نیز توصیه اکید می‌شود که تا عصر امروز، بنادر قشم و بندرعباس را در مسیر دریایی خود انتخاب نکنند. رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم تصریح کرد: هم اکنون در سواحل شمالی شهر قشم، بندرعباس، درگهان و هرمز به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار دید افقی به کمتر از یک کیلومتر رسیده‌است. وی افزود: با توجه به نیمه ابری بودن هوا در این نواحی، امکان رگبار پراکنده  و رعد و برق نیز وجود دارد. اشتری ادامه داد: هم اکنون سرعت بادهای شمال شرقی به ۲۶ نات و ارتفاع موج به پنج پا می‌رسد.

ایجاد شده: 28/آبان/1400       آخرین ویرایش: 28/آبان/1400     اخبار داخلی
ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

به گزارش هتل نیوز و به نقل از رکنا، درپی لغو محدودیت‌ها در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدت طولانی برای تردد بسته شده بود، هزاران گردشگر ایرانی وارد شهر وان شدند. ذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) که یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی بین ترکیه و ایران است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در 24 مارس 2020 تعطیل شده بود، در 17 سپتامبر سال جاری بازگشایی شد. همچنین پس از لغو محدودویت‌های مربوط به تردد در طرف ایران در 8 اکتبر سال جاری نیز گردشگران ایرانی به شهر وان هجوم آوردند. بنابراین از ماه اکتبر تا کنون تعداد گردشگرانی که با ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر با اعتبار 72 ساعت از گذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) در شهرستان سارای از توابع استان وان عبور می‌کنند، هر روز افزایش می‌یابد. گردشگرانی که پس از مدت‌ها به این شهر آمدند، با انجام خرید، مایه خوشحالی مغازه‌داران ساکن این شهر شدند که در جریان همه‌گیری کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه بودند. " عثمان نوری گل آچار " نماینده حزب عدالت و توسعه در وان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه اظهار داشت که گذرگاه کاپی‌کوی برای اقتصاد شهر وان اهمیت بالایی دارد. " گل آچار " با بیان اینکه پس از مذاکرات با مقامات ایرانی گذرگاه کاپی‌کوی کاملا باز شده است، گفت: باز شدن کامل گذرگاه برای کشور ما بسیار مهم است. تردد خودروها از 4 نوامبر آغاز شد. ما برای اینکه تاجران ما از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند بسیار تلاش می‌کردیم. خوشبختانه ما موفق شدیم. ضریب اشغال هتل‌های شهر ما از 90 درصد گذشته است. وی در ادامه تصریح کرد: مغازه‌داران ما اعلام می‌کنند که ضرر‌های خود در دوره همه گیری را از بین برده‌اند. شهر ما یکی از مناطق اولویت دار برای توسعه است. ما بازرگانان داخلی و ایرانی را تشویق کردیم که در شهر ما سرمایه گذاری کنند. عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه و محمد فرازمند سفیر ایران در آنکارا برای بازگشایی گذرگاه مرزی بسیار کمک کردند. من از آنها تشکر می‌کنم. " گل آچار " با اشاره به اینکه وان با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی خود جاذبه‌های فراوانی دارد، گفت: از ماه اکتبر تاکنون تقریبا 16 هزار گردشگر ایرانی به شهر ما آمده‌اند که این تعداد بیش از پیش افزایش خواهد یافت. گردشگران خرید خود را انجام می‌دهند و از مکان‌های تاریخی و گردشگری بازدید می‌کنند. وان شهری است که رئیس جمهور ما به آن علاقه خاصی دارد و برای آن ارزش قائل است. مردم ایران، هم ما را دوست دارند و هم کشورمان را دوست دارند.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار داخلی
طراحی فضاپیمای گردشگری توسط روسیه

طراحی فضاپیمای گردشگری توسط روسیه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، خبرگزاری تاس روز یکشنبه اعلام کرد که طرح فضاپیمای گردشگری به نام شرکت انرگیا به ثبت رسمی دولتی در روسیه رسید. این فضاپیما برای چندین سفر فضایی درنظر گرفته شده و عمود پرواز است، به این صورت که می تواند تا ارتفاعی به حالت عمودی به پرواز در آمده و به پرواز خود به صورت افقی ادامه دهد و بطور عمودی هم فرود آید. فضاپیما تا ارتفاع یکصد کیلومتری پرواز خواهد کرد و در آنجا به مدت سه دقیقه در شرایط بی وزنی به پرواز خود ادامه می دهد. در این مدت گردشگران می توانند با گشودن درپوش ویژه فضاپیما، احساس بی وزنی کنند. گردشگران فضایی در ارتفاع پایین تر می توانند با لباس فضانوردی از فضاپیما با چتر نجات ویژه فرود بیایند. روسیه به عنوان کشور اعزام کننده گردشگران فضایی، برنامه اعزام این نوع گردشگران را پس از وقفه شش ساله از سرگرفت و قرار است دو سرمایه دار ژاپنی با یک فضاپیمای سایوز به فضا سفر کنند. به گزارش ایرنا، شرکت دولتی «روس کاسموس» دست اندرکار امور فضایی روسیه  پیشتر اعلام کرده بود که یوساکا مادزاوا میلیاردر ژاپنی و یوزو هیرانو شریک تجاری وی تمرینات قبل از پرواز فضایی را آغاز کردند. این دو گردشگر فضایی با فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام.اس-۲۰ روز هشتم ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰) از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان سفر فضایی خود را که ۱۲ روز بطول می انجامد، آغاز می کنند. دو گردشگر فضایی ژاپنی مطابق قرارداد انعقاد شده با شرکت روس کاسموس و شرکت آمریکایی Space Adventures به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند.   هزینه سفر فضایی هر یک از این دو گردشگر فضایی اعلام نشده است اما هزینه سفرهای فضایی برای گردشگران از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ که آخرین مورد پرواز گردشگران فضایی بود از ۲۰ میلیون دلار به ۴۰ میلیون دلار افزایش یافته است.  در زمان حاضر فقط شرکت روس کاسموس روسیه گردشگران فضایی به فضا اعزام می کند و هیچ کشور دیگری چنین اقدامی نمی کند.  روسیه نخستین گردشگران فضایی را در سال ۲۰۰۱ اعزام کرد و هفت گردشگر ازجمله اتباع آمریکایی با فضاپیمای سایوز به فضا اعزام شدند. از آن مدت تا سال ۲۰۱۵ که آخرین گردشگر فضایی توسط روسیه اعزام شد، حدود ۱۰ گردشگر به سفر فضایی رفتند.  "انوشه انصاری" سرمایه دار ایرانی مقیم آمریکا از جمله گردشگران فضایی بود که در سال ۲۰۰۶ به عنوان اولین فضانورد زن ایرانی به فضا سفر کرد. وی برای این سفر فضایی ۲۰ میلیون دلار به روسیه پرداخت کرد و حدود ۵۰ آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی انجام داد. روسیه اکنون دو پایگاه فضایی به نام های پلستسک در شمال غرب این کشور و واستوچنی در شرق دارد. با این وجود، بخش قابل توجهی از پرتاب های فضایی روسیه از پایگاه فضایی بایکانور در قزاقستان صورت می گیرد که در دوران شوروی ساخته شد و اکنون روسیه سالانه بابت اجاره آن ۱۰۰ میلیون دلار به قزاقستان پرداخت می کند.

ایجاد شده: 23/آبان/1400       آخرین ویرایش: 23/آبان/1400     اخبار خارجی
بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایمنا، داده‌های رزرو شرکت‌های گردشگری نشان می‌دهد که "بوداپست" در بین محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی جهان از نظر رزروهای انجام شده بین اول نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ است. پایتخت مجارستان حتی از لندن نیز که مدت‌ها به عنوان محبوب‌ترین مقصد شناخته می‌شد، پیشی گرفته است. لندن، پاریس، وین و برلین برای گذراندن تعطیلات، از شهرهای بسیار محبوب هستند، اما در پاییز امسال شاهد پیشی گرفتن بوداپست از آن‌ها هستیم. در این رده‌بندی پاریس در جایگاه هشتم قرار گرفت و پایتخت آلمان از فهرست ۱۰ شهر محبوب برتر خارج شد. ۱۰ شهر اروپایی محبوب به ترتیب شامل موارد زیر است: بوداپست - لندن - وین - میلان - استانبول - رم - کیف - پاریس - لیسبون - بارسلونا از نظر ملیت، بوداپست بیشترین جذب گردشگران روسی و بریتانیایی را دارد؛ مسافران این کشورها مانع زبان را کمتر چالش برانگیز می‌دانند، زیرا انگلیسی به طور گسترده در مکان‌های توریستی استفاده می‌شود و شهروندان مسن نیز زبان روسی را متوجه می‌شوند. با توجه به اینکه تقریباً ۴۰ درصد از تمام رزروها برای یک تا سه روز با ورود در روز جمعه است، کسانی که برای تفریح به بوداپست می‌آیند احتمالاً آخر هفته طولانی را در آنجا سپری می‌کنند. از آنجا که یک چهارم از رزروها برای یک هفته تمام است، به نظر می‌رسد از هر چهار بازدیدکننده، یک نفر فکر می‌کند که سه روز برای تماشای شگفتی‌های فرهنگی، معماری و آشپزی چنین شهر گسترده‌ای کافی نیست. دو سوم از افرادی که به بوداپست می‌آیند زیر ۴۰ سال هستند. طبق داده‌های رزرو، ۴۶ درصد از کل مهمانان شهر به تنهایی سفر می‌کنند، از هر ۱۰ نفر ۴ نفر با شریک زندگی خود می‌آیند و ۱۴ درصد در یک گروه سه‌نفره یا بیشتر حضور خواهند داشت. افزایش جریان گردشگران در بحبوحه بازگشت از بیماری همه گیر کرونا، مشکلاتی را به همراه داشته است؛ بنا بر اعلام سازمان صلح سبز، پروازهای کوتاه مسافتی که گردشگران آخر هفته‌ها انجام می‌دهند، حدود دوازده برابر بیشتر از سفرهای ریلی برای آب و هوا مضر است. بنابراین، سازمان دیده‌بان محیط زیست اخیراً پیشنهاد جایگزینی بیش از نیمی از محبوب‌ترین پروازهای مسافت کوتاه در اروپا با خدمات قطار را داده است؛ برای مثال ارتباط وین-بوداپست می‌تواند با قطار در دو ساعت و نیم طی شود. مطالعه صلح سبز نشان می‌دهد که جایگزینی تمام ۲۵۰ پرواز کوتاه مسافت اروپا با قطار، منجر به کاهش سالانه حدود ۲۳.۵ میلیون تن گاز CO۲ در سال می‌شود. (مقدار سالانه انتشار گاز CO۲ که تنها توسط کرواسی تولید می‌شود. ) با این حال، برای تحقق رؤیای سبز، قطارها به ویژه در شرق و جنوب شرق اروپا باید سریع‌تر باشند.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار خارجی
هدف گذاری دبی برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵

هدف گذاری دبی برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " شیخ حمدان بن راشد آل مکتوم " ولیعهد دبی، روز شنبه در توییتر اعلام کرد دبی در نظر دارد وزارت اقتصاد و وزارت گردشگری را ادغام کند و امیدوار است در سال ۲۰۲۵، بتواند ۲۵ میلیون گردشگر جذب کند. شیخ حمدان در ادامه افزود هلال المری به ریاست وزارت جدید منصوب خواهد شد. بنا بر اعلام دفتر شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم، حاکم دبی، اهداف اصلی وزارت جدید افزایش ۱۵۰ درصدی ارزش افزوده بخش صنعت در پنج سال آینده، گسترش ۵۰ درصدی بازار صادرات محصولات داخلی، و رشد ۴۰ درصدی شمار گردشگران است. امارات متحده عربی نیز درصدد است تا سه سال آینده، ۱۰۰ هزار شرکت را جذب و سالانه ۴۰۰ رویداد اقتصادی جهانی برگزار کند، و شرکت‌های بخش خصوصی و کسب‌و‌کارهای خانوادگی را ترغیب کند وارد بازارهای مالی و بازار بورس دبی شوند.

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     اخبار خارجی
الزام ارائه کارت واکسیناسیون کرونا گردشگران خارجی هنگام ورود به استان گیلان

الزام ارائه کارت واکسیناسیون کرونا گردشگران خارجی هنگام ورود به استان گیلان

به گزارش هتل نیوز "حمیدرضا آذرپور" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری یکی از بخش هایی است که با شیوع ویروس کووید ۱۹ و به دنبال اعلام پاندمی جهانی آسیب جدی را متحمل شد و به عنوان یکی از بخش های بسیار آسیب دیده همچنان به دلیل حفظ سلامت جامعه با محدودیت های اعمال شده همراهی کرده است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجموعه های گردشگری به دلیل محدودیت های پروتکل های بهداشتی، بیش از ۲ هزار و ۹۳ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری گیلان وارد شد. آذرپوراظهار داشت: از مجموع میزان خسارت به صنعت گردشگری گیلان، ۶۲۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان مربوط به ۶ ماهه نخست امسال است. وی افزود: هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های تفریحی-توریستی، میهمان پذیرها، بومگردی، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بخش های متضرر در بحث کرونا هستند. آذرپور گفت: با شتاب واکسیناسیون قابل قبول در بسیاری از کشورهای مبدا گردشگرفرست به ایران، نگرانی در این موضوع کاهش یافته و بسیاری از کشورها با مورد ملاحظه قرار دادن پروتکل های بهداشتی به بازگشایی مرزها اقدام نموده اند. وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد کشور ،کارآفرینی و ایجاد اشتغال و در راستای حفظ بازارهای هدف گردشگری و احیای کسب و کارهای آسیب دیده این بخش و بر اساس چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و هم اندیشی با دستگاه های متولی دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا تهیه شده است. وی گفت: گردشگران خارجی حتی با وجود ارائه کارت واکسیناسیون اگر در هنگام ورود به استان دارای علائم ظاهری بیماری مشخص باشند با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی به کشور مبداء بازگردانده می شوند.

ایجاد شده: 14/آبان/1400       آخرین ویرایش: 14/آبان/1400     اخبار داخلی
مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صدور مجوز برای تردد گردشگران خارجی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت:  این موضوع بر اساس دستور العمل اخیر ستاد کرونا در ارتباط با  حضور گردشگران خارجی از مرز‌های زمینی و هوایی مصوب شد. وی گفت: شرط ورود گردشگران از مرز زمینی پرویز خان به کشور ارائه کارت واکسن و جواب تست پی سی آر منفی با ۹۶ ساعت  اعتبار است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به لغو روادید بین دو ‌کشور ایران و عراق گفت: گردشگران کشور همسایه عراق هم با داشتن پاسپورت می‌توانند  ۴۰  روز  در ایران اقامت داشته باشند. صابر گفت: در صورت راه اندازی  یک گیت در مرز پرویز خان راهنمایان گردشگری به افرادی که وارد کشور  می‌شوند جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاهها و هتل‌ها را معرفی می کنند.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
فروش مبلمان ایرباس بازنشسته هواپیمایی امارات

فروش مبلمان ایرباس بازنشسته هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات، مالک بزرگ‌ترین ناوگان هواپیماهای مسافربری ایرباس اِی۳۸۰ در جهان، قصد دارد نخستین جت دو طبقه از این نوع را که حالا بازنشسته شده است، در امارات متحده عربی بازیافت کند و بخش‌هایی از آن را به‌عنوان مبلمان و یادگارهای مربوط به صنعت هوانوردی به فروش بگذارد. این شرکت قصد دارد که با این کار، تاثیر زیست‌محیطی اسقاط هواپیما و میزان زباله ارسالی به محل دفن زباله را کاهش دهد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه اماراتی «نشنال»، این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه، دهم آبان‌ماه، اعلام کرد که قسمت بار (محل فروش نوشیدنی‌های الکلی) و دیگر بخش‌های کابین هواپیما، ماه‌های آینده، در قالب مبلمان، یادگاری‌های مربوط به هوانوردی و اقلام قابل استفاده دیگر به فروش گذاشته می‌شود. بخشی از سود فروش این اجزا در اختیار «بنیاد هواپیمایی امارات»، سازمان خیریه مرتبط با این شرکت هواپیمایی، قرار می‌گیرد. " سر تیم کلارک " مدیر شرکت هواپیمایی امارات، تصمیم اعلام‌شده را راه‌حلی زیبا و مناسب برای بازنشستگی این هواپیما دانست و گفت: «از طریق این ابتکار، مشتریان و طرفداران ما می‌توانند بخشی از تاریخ هوانوردی را با خود به خانه ببرند و در عین حال، ضمن جلوگیری از فرستادن مواد ارزشمند به محل دفن زباله‌ها، از طریق بنیاد هواپیمایی امارات، در یک فعالیت خیریه مشارکت کنند.» هواپیماهای جتی که اصطلاحا بازنشسته می‌شوند و دیگر پرواز نمی‌کنند، معمولا به‌مدت طولانی در انبار نگهداری می‌شوند یا برای جدا کردن و استفاده بعضی قطعاتشان در هواپیماهای دیگر اسقاط می‌شوند و گاهی هم در اختیار شرکت‌های ویژه بازیافت هواپیما قرار می‌گیرند. به گفته تحلیلگران حوزه هوانوردی، با افزایش چشمگیر تعداد هواپیماهای قابل اسقاط در طول دوران همه‌گیری کرونا، بازار جهانی بازیافت جت روندی روبه رشد را طی می‌کند. پس از زمین‌گیر شدن سراسری صنعت هوانوردی و خطوط هوایی به‌علت همه‌گیری جهانی کرونا و توقف چندماهه پروازها در سراسر جهان، با رفع تدریجی محدودیت‌های تردد، هواپیمایی امارات بخش زیادی از ناوگان هواپیماهای ایرباس اِی۳۸۰ موسوم به «سویرجامبو» را به آسمان بازگردانده است، اما تعدادی از این هواپیماهای مسافربری چهارموتوره هم بازنشست شده‌اند و دیگر به کار باز نخواهند گشت.

ایجاد شده: 11/آبان/1400       آخرین ویرایش: 11/آبان/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...