نتایج جستجو...
تنوع‌بخشی، راهکار توسعه گردشگری شهری

تنوع‌بخشی، راهکار توسعه گردشگری شهری

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، شامگاه روز گذشته در نشست رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی داستان‌های ناگفته اصفهان که در اتاق بازرگانی شهر اصفهان برگزار شد؛ گفت: «تغییر نگاه اتاق بازرگانی اصفهان در  سال‌های گذشته از رویکردی منفعت محور، به حضور فعالانه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی قابل‌تقدیر است و می‌تواند الگویی برای اتاق بازرگانی‌های سطح کشور باشد.» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وجه بارز ویدئوهایی که به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان، برای گفتن از داستان‌های ناگفتۀ شهر تهیه و در فضای مجازی منتشر شده را توجه به گردشگری موضوعی دانست و افزود: «مهم‌ترین توصیه برنامه‌ریزان و بازاریابان گردشگری توجه به گردشگری موضوعی است؛ به‌طوری‌که علاوه بر بناها، شیوۀ زندگی، غذا، سوغات و سایر جذابیت‌های شهر را نیز شامل شود.» وی تأکید کرد: «گردشگری در اصفهان بیش از یک صنعت و مانند هوا ضروری است. بسیاری از جلوه‌های ظهور صنایع دیگر نیز از قبل گردشگری تحقق می‌یابد و رویکردی که اتاق بازرگانی اصفهان در پیش گرفته در بلندمدت منفعت اقتصادی شهر را به دنبال خواهد داشت.» شالبافیان با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌ها و شبکۀ حمل‌ونقل بین‌شهری برای تقویت گردشگری گفت: «تدوین ویدئوهای داستان‌های ناگفتۀ اصفهان در واقع یک اعلان عمومی برای دعوت مردم به بازدید از اصفهان است و مهم است که شهر اصفهان این دعوت را یک آغاز بداند نه یک پایان.» شالبافیان خاطر نشان کرد که در محور شرقی اصفهان یک کاشان باستانی دیگر نهفته است و از کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خواست فعالیت‌های خود را به‌گونه‌ای ساماندهی کند که مردم محور شرق و غرب اصفهان نیز مزۀ توسعۀ گردشگری را بچشند و ظرفیت‌های منحصربه‌فردشان موردتوجه قرار بگیرد. وی ادامه داد: «از هر شهری که برای تولید محتوای مناسب در حوزۀ گردشگری قدمی بردارد قدردانی خواهیم کرد و البته باید تلقی‌ای از توسعه‌یافتگی نیز به ذهن مخاطب محتواهای تولیدشده منتقل شود و سایر حوزه‌های گردشگری را نیز در بربگیرد.» معاون گردشگری یادآور شد: «گردشگری پیش از کرونا نیز آسیب‌دیده بود و راهی که باید برای پایدار کردن گردشگری در پیش گرفت، متنوع کردن بازار هدف است، چراکه هر شهری به تنوع گردشگری اهمیت داده و تنها بر جاذبه‌های تاریخی و میراثی خود تکیه نکرده، کمتر دچار آسیب شده است.» شالبافیان، ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون، گردشگری مجدداً احیا شود و گفت: «در حال حاضر راه توسعه از تقویت گردشگری داخلی و درون‌مرزی می‌گذرد و دولت نیز درصدد انجام اقداماتی در این حوزه است.» او توضیح داد: «نکته‌ای که در ستاد کرونا مصوب شد حمایت از تأسیسات رسمی گردشگری است، به‌گونه‌ای که با همکاری وزارت خارجه ابتدائا و ترجیحاً درخواست صدور ویزا از طریق دفاتر مسافرتی داده و اقامت نیز در تأسیسات رسمی باشد.» معاون گردشگری گفت: «امیدوارم که کارگروه ستاد خلاق سفر با حمایت استانداری اصفهان و پیگیری مدیران تشکیل شود و طرح‌ها نیز نیمه‌کاره رها نشوند.» شالبافیان خبر داد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی پیشنهاد ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی را به سازمان جهانی گردشگری داده و طرح، مورد پذیرش اولیه قرار گرفته است.» گفتنی است در این نشست استاندار، شهردار، برخی از اعضای شورای شهر و فعالان حوزۀ گردشگری اصفهان نیز حضور داشتند.

ایجاد شده: 2/آبان/1400       آخرین ویرایش: 2/آبان/1400     اخبار داخلی
بهره‌برداری از ۳۷ پروژه گردشگری و میراث‌فرهنگی در اردبیل

بهره‌برداری از ۳۷ پروژه گردشگری و میراث‌فرهنگی در اردبیل

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌‌آریا،۱۳ مورد از این پروژه‌ها مربوط به پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی شامل سامان‌دهی و ایجاد صحن قزل‌باشلار، مرمت کاشی ساقه گنبد شاه اسماعیل، مرمت و ساماندهی مدرسه پورسینا عمارت دارالارشاد، سامان‌دهی قبرستان مطهر شهیدگاه، نورپردازی حیاط باغ، یکسان‌سازی کاشی سردرهای مغازه میدان عالی‌قاپو، نوسازی حفاظت الکترونیکی مجموعه با دوربین‌های مداربسته به تعداد ۷۰ عدد و سیستم دزدگیر، راه‌اندازی موزه سکه، موزه اسناد، موزه کتیبه‌های سنگی٬ موزه قطعات سفال، موزه سفال و موزه عکس‌های قدیمی است. تکمیل روشنایی منطقه نمونه گردشگری سردابه، فاز اول مسیر دسترسی به تله‌کابین حیران، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری گیلارلو شامل روشنایی مسیر، مرمت و سامان‌دهی بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری خلخال، المان صنایع‌دستی عنبران نمین(شهر ملی گلیم)، مرمت و سامان‌دهی قبرستان تاریخی اونار مشگین‌شهر، مرمت راسته اصلی بازار زرگران اردبیل، اجرای صحن فرهنگی جمعه مسجد اردبیل، مرمت و بازسازی قبرستان تاریخی اودلو بیله‌سوار و مرمت فاز اول مدرسه تاریخی جعفری اسلامی اردبیل از جمله طرح‌های افتتاحی در این برنامه بود. از دیگر طرح‌های افتتاح شده در استان یادمان شهدای گمنام بیله‌سوار، مستندسازی و مرمت کاروانسرای سنگی شاه عباسی صائین نیر(ثبت جهانی)، مرمت و احیای فاز اول حمام تاریخی سولا، تکمیل فاز اول زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری گیلارلو گرمی٬، موزه صنایع‌دستی در شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار و پارس‌آباد، تملک خانه خاندان موذن‌زاده اردبیلی برای ایجاد موزه خاندان موذن‌زاده است. افتتاح زیپ‌لاین مجتمع گردشگری شرکت مکان‌شهر دربند هیر، محوطه گردشگری قصر چوبی ازناو خلخال، اقامتگاه بوم‌گردی حسن قهرمان‌زاده، هتل یک‌ستاره محمد عیسی‌زاده، محوطه گردشگری همرنگ و اقامتگاه بوم‌گردی آرامان نیز انجام و برای خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران راه‌اندازی شد.

ایجاد شده: 29/مهر/1400       آخرین ویرایش: 29/مهر/1400     اخبار داخلی
بخش خصوصی نباید از دولت عقب بماند

بخش خصوصی نباید از دولت عقب بماند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا " حرمت‌الله رفیعی " رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی با بیان اینکه مهندس ضرغامی از زمان روی کارآمدن زیر میز همه کسانی زده که در برابر گردشگری قد علم کرده بودند، بیان کرد: «طی این مدت چندین خواسته مهم بخش خصوصی تحقق پیدا کرد، برگشت مجدد گردشگر به کشور و از سرگیری صدور روادید مهم‌ترین خواسته‌ای بود که عملیاتی شد.»  او افزود: «آمدن گردشگر به کشور از این‌رو که می‌تواند چرخه گردشگری را به حرکت درآورد دارای اهمیت است.»  رفیعی به تفاهمنامه میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: «بخش خصوصی مجری و دولت تسهیل‌گر حوزه گردشگری است، پیش‌بینی من این است که در تفاهمنامه مذکور نقش بخش خصوصی پررنگ دیده شده باشد.»  رییس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی ادامه داد: «طی این مدت در تمام سفرهای استانی ریاست‌جمهوری، مهندس ضرغامی نیز حاضر بود که این موضوع اهمیت گردشگری را بین استاندارن افزایش می‌دهد.»  او دولت را در کلام و اقدام برای راه‌اندازی صنعت گردشگری دارای عزم راسخ دانست و افزود: «همان‌طور که دولت در حال پیگیری، تسهیل امور و ایجاد فضای مناسب است، بخش خصوصی نیز نباید عقب بماند و هم‌راستا با دولت باید گام بردارد و جلو برود.»  رفیعی تصریح کرد: «با توجه به از سرگیری صدور روادید، بخش خصوصی باید به سرعت برنامه‌ریزی کند، بازارهای هدف را رصد و بسته‌های مناسب ارائه دهد.»  رییس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی همچنین حضور پررنگ بخش خصوصی در اکسپو را برای تبلیغات و جذب گردشگر به کشور الزامی دانست.

ایجاد شده: 29/مهر/1400       آخرین ویرایش: 29/مهر/1400     اخبار داخلی
استبداد، دوقطبی‌سازی و تحریف بلای جان گردشگری است

استبداد، دوقطبی‌سازی و تحریف بلای جان گردشگری است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا " عزت الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تبریک صدمین سال تأسیس گردشگری در ایران بیان کرد: «حال گردشگری خوب نیست و شما بهتر از من می‌دانید. کرونا هم مزید بر علت شده است.»  او با اشاره به مزیت‌های گردشگری کشور نسبت به دنیا، افزود: «به هیچ وجه وضع موجود درشان وضعیت گردشگری کشور نیست. باید علل عقب ماندگی‌مان را روشن و موانع را رفع کنیم. باید این بیمار را امروز احیا کنیم و به حاشیه نرویم.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «ما باید به هم فرصت بحث کارشناسی دهیم، استبداد در کلام ورفتار دیکتاتوری را کنار بگذاریم تا فضای خدمت باز شود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «با همفکری و همیاری مشکلات حل می‌شود نه با تحریف، دو قطبی‌سازی بلای جان گردشگری است. ما نوکر استدلال و عبد و عبید حرف حسابیم. باید آزاداندیشی در حوزه گردشگری حاکم شود.»  او ادامه داد: «فعالان این سه حوزه جزو روشنفکران جامعه هستند و باید باهمکاری و درک متقابل زمینه رشد و پیشرفت هر سه بخش را فراهم کنیم.»  مهندس ضرغامی از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی در محوطه بیرونی موزه فرش گفت و تاکید کرد: «برای حضور دوره‌ای هنرمندان صنایع دستی استان‌ها در این نمایشگاه و عرضه اثارشان، هتل لاله تهران را محل اقامتشان در نظر گرفتیم.»  او با اشاره به اینکه با توسعه فضای کسب و کار برای هنرمندان صنایع دستی، مانع فعالیت دلال‌ها می‌شوم، بیان کرد: «در حوزه صنایع‌دستی مشکل عرضه وجود دارد. سیاست ما در این حوزه تسهیل در عرضه و تحریک تقاضا است. در سفرهای استانی شاهد تولید گسترده صنایع‌دستی دستی بودم، اما جایی برای عرضه وجود ندارد و طرح و برنامه جدی برای رونق بازار صنایع دستی دارم.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: «همه ما خواهان حفظ میراث‌فرهنگی هستیم و با تمام وجود می‌خواهیم میراث‌فرهنگی را حفظ کنیم. حفظ میراث فرهنگی با حل مشکلات مردم منافاتی ندارد.»

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
از دانش و ظرفيت‌‌های مديران با تجربه در وزات گردشگری استفاده شود

از دانش و ظرفيت‌‌های مديران با تجربه در وزات گردشگری استفاده شود

به گزارش هتل نیوز، " فریدون رییسی دهكردی " بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران عنوان كرد: وضعیت گردشگری كشور به خاطر مشكلات سال‌های گذشته بسیار وخیم است و برون‌رفت از این وضعیت وخیم ملاحظاتی دارد كه پیش‌تر خودم و همكارانم به آنها اشاره كردیم. خود من در همان روز اولی كه وزیر محترم گردشگری كارش را شروع كرد، در قالب یادداشتی ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان نوشتم كه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست. نوشتم ایشان به عنوان مدیری باسابقه در عرصه‌های دیگر، حالا كه به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده‌اند، لااقل معاون و مدیران مرتبط با گردشگری را از افرادی انتخاب كنند كه متعلق به همین حوزه باشند؛ یعنی از دل صنعت گردشگری آمده باشند. البته نمی‌خواهم بگویم آقای مهندس ضرغامی در انتخاب‌ها به این مهم بی‌توجه بودند اما بدون رودربایستی ما افراد قوی‌تر و دردآشناتری در صنعت گردشگری داشتیم كه می‌توانستند كمك‌های زیادی به جناب وزیر و به طور كلی به صنعت گردشگری بكنند. او افزود: به هر حال امیدوارم این دوران اولیه –كه من اسمش را می‌گذارم «دوران كارآموزی»- زودتر تمام بشود؛ اما تا اینجای كار متاسفانه دیدیم خیلی از مدیرانی كه انتخاب شدند، افراد نزدیك به خودشان بودند؛ یعنی ملاك انگار این نزدیكی بوده تا چیز دیگر. بازرس جامعه هتلداران ایران در اشاره به ظرفیت‌های دولت قبل در بخش گردشگری گفت: ما در دو لت قبل مدیران خوبی هم داشتیم كه هم آلودگی مالی نداشتند و هم از كوله‌باری از تجربه برخوردار بودند. می‌شد از تجربه آن مدیران استفاده‌های بسیار خوبی كرد. خیلی از آن مدیرانِ باتجربه هنوز در بدنه مدیریت گردشگری كشور حضور دارند و ترس من از این است كه به مرور همه آنها كنار بروند و افراد تازه‌كار و نا‌آشنایی سر كار بیایند كه سال‌ها طول می‌كشد تا از تجربه لازم برخوردار شوند. ریسی دهكردی كه ریاست جامعه حرفه‌ای هتلداران چهارمحال و بختیاری را بر عهده‌دارد، در پاسخ به پرسشی دربار واكسیناسیون كاركنان هتل‌‌های آن استان از واكسینه شدن بیش از 90 درصد از آن‌ها خبر داد. او همچنین به سفر گروهی از اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری به دعوت نماینده شهركرد اشاره كرد و توضیح داد: اگرچه خوشحالم كه یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نمایندگان، مسایل مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود اما راستش را بخواهید چندان خوشبین نیستم؛ چون برنامه‌هایشان هم خیلی كوتاه بود و هم آن‌طور كه شایسته بود به عمق كار نمی‌پرداخت؛ البته ما پیشنهاد‌هایی نوشتیم و به این دوستان دادیم و امیدواریم بتوانند آن برنامه‌‌ها را در صحن مجلس مطرح كنند تا شاید بخشی از مشكلاتی كه گردشگری و به طور اخص صنعت هتلداری با آن‌ها دست به گریبان است، حل شود.

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

برگزاری جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیم‌روز سه‌شنبهدر هتل باباطاهرتهران برگزار شد. در این نشست اعضا پیرامون مسایل روز صنعت هتلداری کشور بحث و رایزنی کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در این باره عنوان کرد: مقرر شد بخشنامه مربوط به نرخ هتل‌ها در روزهای آینده ابلاغ شود. با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با معاونت گردشگری کشور، شکل و نحوه کار طی روزهای آینده به همه استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تشکل‌های استانی بر پایه آن با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان بر اساس آن عمل خواهند کرد. جمشید حمزه‌زاده افزود: موضوع بعدی بررسی نرخ ارزی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت و شکل و نحوه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین مقرر شد برگزاری جلساتِ مرتب با نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد؛ خصوصاً با هیئت رئیسه و اعضای فراکسیون گردشگری. از دیگر مواردی که به طور جدی در دستور کار جامعه قرار دارد، پیگیری معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره است. همان‌طور که می‌دانید با پیگیری‌هایی که جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در گذشته انجام داد، هتل‌های یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده شدند که از تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال جاری اجرایی خواهد شد. جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران موضوع معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند. ما موضوع را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنیم و طبعاً به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادی‌ست، ارجاع خواهد شد. خوشبختانه ارتباط خوبی میان جامعه هتلداران با کمیسیون اقتصادی مجلس برقرار است. او همچنین افزود: با توجه به خسارات بی‌سابقه‌ای که شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتل‌داری زد، پیگیر هستیم تا برای هتل‌ها در ارتباط با سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بگیریم. ما موضوع را در قالب نامه خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی طرح می‌کنیم و پس از آن پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر محترم گردشگری داریم، از ظرفیت‌های ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفاده‌های زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباط‌هایی که دارند، بسیار می‌توانند به ما کمک کنند. ایشان در این مدت نشان دادند که برای همکاری با جامعه هتلداران ایران جهت برون رفت از مشکلات به وجود آمده آمادگی کامل دارند. حمزه‌زاده در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کارکنان هتل‌ها واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که طی یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. سیاست اکثر هتل‌ها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب کنند، عذرشان خواسته شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که خوشبختانه پس از صحبت‌ها و توافق‌های اولیه مقرر شد که رستوران‌ها و هتل‌ها از این پس می‌توانند به ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر و یا یک خانواده باشند. این بخشنامه که روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به نوعی محدودیت اتاق‌ها برداشته خواهد شد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان گفت: با توجه به تغییر اساسنامه جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران و افزایش اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر، انتخابات تکمیلی جامعه هتلداران ایران در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به عنوان مجمع عمومی فوق‌العاده جامعه برگزار و طی انتخاباتی دو نفر به اعضای فعلی افزوده خواهد شد. همچنین انتخابات مربوط به بازرسین جامعه هم همان‌روز برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 28/مهر/1400       آخرین ویرایش: 28/مهر/1400     اخبار داخلی
توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های قم است

توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های قم است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " بهرام سرمست " در آیین تجلیل از خیران حوزه گردشگری در تالار کرامت استانداری طی سخنانی با اشاره به شیوع کرونا، اظهار داشت: حوزه گردشگری و خدمات بیشترین لطمه را در شرایط کرونایی متحمل شد. استاندار قم با اشاره به اهتمام مدیریت استان برای حل مشکل‌های بخش گردشگری افزود: تلاش کرده ایم تا با ارسال نظرهای کارشناسی حوزه  گردشگری به دستگاه های ملی به تصویب قوانین به نفع فعالان این بخش گام برداریم. سرمست با اشاره به جایگاه خوب قم در زمینه  جذب اعتبارها و تسهیلات مرتبط با کرونا خاطرنشان کرد: با این حال تسهیلات ارائه شده و مالیات‌هایی که استمهال شدند نتوانسته اند مشکل‌های حوزه گردشگری را به اندازه کافی مرتفع کنند. وی بیان کرد: برغم اینکه سرمایه گذاران بخش گردشگری و خدمات در استان در دوران کرونا متضرر شدند، اما در کمک به نیازمندان در خط مقدم کار خیر بودند. استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت در قم تصریح کرد: در این راستا بخش های مختلف از جمله مراکز درمانی، مجتمع‌های گردشگری و بوم گردی، هتل ها و مجتمع های بین راهی باید به صورت مکمل یکدیگر  عمل کنند. سرمست ادامه داد: بسیار از مردم کشور، استان قم را منحصرا دارای ویژگی زائرپذیری می دانند، در حالیکه به لحاظ بوم گردی، گردشگری‌های فرهنگی، علمی، طبیعی و سلامت ظرفیت‌های خوبی داریم و در زمینه فعال سازی این پتانسیل‌ها گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
همکاری البرز و هلند در راستای توسعه توریسم کشاورزی

همکاری البرز و هلند در راستای توسعه توریسم کشاورزی

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون محمد‌ی " مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه جشنواره‌های گل از گذتشه تا کنون برقرار بوده است، گفت: مردم خود علاقه به راندازی جشنواره‌های کل در استان داشته اند که درخشان‌ترین آن سال گذشته در مجموعه کندر رقم خورد. امسال نیز در دیزین شاهد راه‌اندازی جشنواره گل بوده‌ایم. این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کشور هلند با «گل» در دنیا برند و مطرح شده است، تصریح کرد: البرز نیز شرایط و‌ظرفیت این را دارد با این عنوان در کشور برند و مطرح شود. باید تا حدی در این زمینه فعالیت کنیم که نام گل به ویژه انواع گل لاله بعد از نام استان البرز و کلانشهر کرج بیاید. وی ظرفیت گردشگری کشاورزی در البرز را بی‌بدیل خواند ویادآور شد: یکی از شاخه‌های گردشگری حوزه کشاورزی است که هیچ نوع مزاحمت برای جهاد کشاورزی ندارد، همچنین در این طرح نیازی به تغییر کاربری هم نیست. محمدی افزود: در این راستا با یک شرکت بخش خصوصی که در حوزه گل با کشور هلند همکاری دارند آشنا شدیم و پس از برگزاری چند جلسه مقرر همکاری صورت گیرد، در این راستا در جلسه دامی تهران با نماینده هلند صحبت و گفت‌وگو شد. مدیرکل میراث فرهنگی در خصوص روند همکاری واجرای طرح گردشگری کشاورزی در البرز، گفت: کار طبق چهارچوب مدنظر توسط بخش خصوصی درحال انجام است که بسیار از این مهم رضایت داریم؛ تفاهم نامه سند بالادستی در این میان آماده شده و امضا خواهد شد.

ایجاد شده: 24/مهر/1400       آخرین ویرایش: 24/مهر/1400     اخبار داخلی
بررسی فرونشست زمین‌ در 10 فرودگاه کشور‌

بررسی فرونشست زمین‌ در 10 فرودگاه کشور‌

به گزارش هتل نیوز ، " سیاوش امیرمکری " مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در زمینه فرونشست زمین در 10 فرودگاه کشور‌ در استان‌های مختلف، تحقیقات انجام می‌شود. ‌مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد:‌ حدود دو سال پیش، پیش‌بینی کارشناسان این بود که شاید چنین پدیده‌ای در فرودگاه‌های کشورمان اتفاق افتاده باشد یا در حال رخ دادن باشد، به همین دلیل با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، قراردادی منعقد شده تا آنها به بررسی وضعیت 10 فرودگاه کشور‌ از نظر فرونشست زمین اقدام کنند. وی افزود: در گزارش نهایی این مرکز، مشخص شده است در مناطقی که فرودگاه‌ها واقع شده‌اند، به هیچ‌وجه شرایط نگران کننده‌ای از نظر فرونشست زمین وجود ندارد. سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به اهمیت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور و همچنین پروژه بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه به عنوان مهمترین‌ پروژه سال 1400 صنعت فرودگاهی‌ افزود: درباره فرودگاه مهرآباد هم باید به موضوع فرونشست زمین دقت شود و پیش‌بینی‌های لازم در این باره صورت بگیرد.

ایجاد شده: 24/مهر/1400       آخرین ویرایش: 24/مهر/1400     اخبار داخلی
تشکیل کارگروه مشترک وزارت گردشگری و نهاد ریاست جمهوری

تشکیل کارگروه مشترک وزارت گردشگری و نهاد ریاست جمهوری

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در دیدار با " رضا نقی‌پور " مدیر‌کل تشریفات نهاد ریاست جمهوری که با هدف احصای بسترهای مساعد همکاری دو سویه تشکیل شده بود؛ گفت: «حضور مقامات رسمی و بین‌المللی کشورهای مختلف در ایران فرصتی مطلوب برای آشنایی عمیق با ظرفیت‌های گردشگری کشور به شمار می‌آید که با تشکیل کارگروهی مشترک می‌توان ضمن آگاهی از رویدادها و زمان میزبانی‌های پیش رو از این امکان برای معرفی داشته‌های گردشگری کشور استفاده کرد.»     وی همچنین با پیشنهاد همکاری در تنظیم سفر مهمانان خارجی به ایران اعلام آمادگی کرد و گفت: «این امکان وجود دارد که در برنامه سفر مقامات علاوه بر بازدید از یکی از استان‌های مطرح در حوزه گردشگری کشور، استان‌های کمتر شناخته شده نیز در برنامه سفرگنجانده شود.»   شالبافیان همچنین برگزاری جشن‌های آیینی و رویدادهای فرهنگی را نیز یکی دیگر از ابزارهای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی به مهمانان ریاست جمهوری عنوان کرد و تاکید کرد می‌توان محل کاخ موزه‌های تاریخی کشور را به این منظور تعیین کرد.    معاون گردشگری در ادامه بهره‌مندی از سایر ظرفیت‌های موجود همانند استفاده از خوراک‌های محلی در منوی ضیافت مقامات، استفاده از صنایع‌دستی ایران به عنوان هدیه و سوغات مهمانان، ارائه اقلام تبلیغاتی همانند کتابچه‌های جیبی معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و به طور کل احصای فرصت‌های مستعد همکاری استقبال کرد.  همچنین پیرو نتایج برگزاری دیدار مذکور تصمیم بر آن شد تا از محوطه‌های داخلی و بیرونی نهاد ریاست جمهوری که محل تردد و یا برگزاری جلسات مقامات بین‌المللی است؛ با برپایی نمایشگاه‌های محدود، نمایش تابلوها و اقلام تبلیغاتی مرتبط امکان ارتباط عمیق‌تر نسبت به شناخت ابعاد مختلف و متنوع جاذبه‌های گردشگری ایران فراهم شود. 

ایجاد شده: 23/مهر/1400       آخرین ویرایش: 23/مهر/1400     اخبار داخلی
فارس در امر گردشگری دچار عقب‌ماندگی است

فارس در امر گردشگری دچار عقب‌ماندگی است

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای اداری استان فارس که در سالن استانداری فارس برگزار شد، اظهار کرد: «فارس به نسبت وضعیت‌های نسبی فوق‌العاده‌ای که در امر گردشگری و میراث‌فرهنگی دارد بسیار دچار عقب‌ماندگی است.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در سفری که به استان فارس داشتند فرمودند اگر گردشگری درست‌کار کند این استان هیچ نیازی به هیچ بودجه‌ای ندارد، هم گردشگری داخلی و هم خارجی، در میراث‌فرهنگی رتبه نخست راداریم.»  به گفته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در انواع ۱۷گانه گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت در همه این‌ها فارس جایگاه ویژه‌ای را دارا است، ازاین‌رو رقم ۸۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده‌شده است.  او خاطرنشان کرد: «بودجه ۸۰ میلیاردی را توزیع کرده‌ایم که بخشی از آن به مرمت و بازسازی را اختصاص داده‌ایم و مقدار کمی را برای مجموعه‌های کوچک در شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم، این مبلغ توزیع‌شده و دردی را دوا نخواهد کرد.»  ضرغامی در خصوص حافظیه نیز گفت: «حافظیه آبروی جهانی است، طرح توسعه آن سه هکتار است و دو پروژه مهم دارد، مقداری تسهیلاتی بانکی نیاز دارد که استاندار ان‌شالله کمک خواهد کرد، ما در حوزه گردشگری و در حوزه بوم‌گردی احتیاج به کمک داریم.»  او افزود: «همه جای استان در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم پاسارگاد به دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها را مقداری انقباض پیدا کند.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در خصوص اجرای طرح حرم به حرم گفت: «خانه‌های میان این دو حرم ازمیان‌رفته و داغون است و برای گردشگری زیارتی شیراز مهم است.»  او در پاسخ به منتقدان سفرهای استانی نیز اضافه کرد: «اگر امروز در خانه‌های مردم حضور پیدا نمی‌کردم نمی‌توانستم مشکلات را حس کنم، درجاهایی زندگی می‌کنند که واقعاً قابل زندگی کردن نیست نه پول برای ساختن دارند و نه می‌توانند کاری کنند من این مشکل را برطرف می‌کنم.»

ایجاد شده: 23/مهر/1400       آخرین ویرایش: 23/مهر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...