صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / معرفی انواع ویزا
 معرفی انواع ویزا - تصویر 1

معرفی انواع ویزا

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 21/دی/1402

🔳 معرفی انواع ویزا براساس نوع سفر


🔸ویزای کوتاه مدت (Short-stay visas): ویزاهایی که برای مدت محدودی برای سفر به کشوری صادر می‌شوند.

🔸 ویزای ترانزیت (Transit visas): برای آن صادر می‌شود که مسافر برای ساعتی در فرودگاه کشور واسطه از هواپیما پیاده شده و سوار هواپیما بعدی به مقصد اصلی شود.

🔸 ویزای توریستی (visitor visas): مجوزی است که برای سفر به یک برای دیدن جاذبه‌ها گردشگری آن، تفریح و گردش به درخواست کننده داده می‌شود.

🔸 ویزای اختصاصی (Private visa): ویزایی است که به واسطه دعوتنامه یکی از شهروندان کشوری که قصد سفر به آن را دارید داده می‌شود.

🔸 ویزای پزشکی (Medical visa):
برای بیمارانی صادر می‌شود که برای ادامه درمان نیاز به اعزام به خارج از کشور دارند.

🔸 ویزا تجاری (Business visa): برای انجام کارهای تجاری به فرد درخواست کننده داده می‌شود.

🔸 ویزای زیارتی (Pilgrimage visa): برای کسانی صادر می‌شود که فقط به قصد زیارت سفر می‌کنند برای مثال در ویزای زیارتی حج، زائر حق ندارد به دیگر شهرهای عربستان سفر کند.


🔸ویزای تحصیلی(Student visa): نوعی اجازه اقامت است که برای مدت محدودی و به منظور تحصیل فرد درخواست کننده به او داده می‌شود.

🔸ویزای کار (Temporary worker visa): برای کسانی صادر می‌شود که به دنبال یک موقعیت شغلی در کشور دیگر هستند، معمولا مدت این ویزا طولانی و بیش از شش ماه است و پس از اتمام مدت ویزا در صورت عدم تمدید فرد باید کشور را ترک کند.

🔸 ویزای اقامت (Residence visa): ویزایی که به فرد مهاجر داده می‌شود تا زمانی که زمان اعطای شهروندی اش فرا برسد تا در این مدت بتواند مانند یک شهروند زندگی کند.

🔸 ویزای رسمی (Official visas): برخی از ویزاها فقط به مقصود خاص و برای سفرهای دیپلماتیک برای افراد خاص صادر می‌شوند معمولا مدت زمان این ویزا کوتاه است.

🔳 معرفی انواع ویزا براساس روش درخواست

🔸 کشورهای بدون ویزا: برخی کشورها اعلام کرده‌اند که برای سفر توریستی ویزا لازم نیست، گاهی هم بین دو کشور معاهداتی نوشته می‌شود که بنا برآن لغو روادید انجام می‌شود مانند ایران و ترکیه یا ایران و مالزی برای ۱۴ روز سفر توریستی.

🔸 مراجعه به سفارت: برای درخواست ویزا از بسیاری از کشورها باید به سفارتخانه آن کشورها مراجعه حضوری کرد و مدارک را دستی به آنان تحویل داد و مدارک درخواست ویزا را پر کرد.

🔸 ویزای فرودگاهی: بدون اخذ ویزا از قبل به آن کشور سفر کرده و در همان فرودگاه برای مسافر ویزا صادر می‌شود.

🔸 ویزای الکترونیک: برای گرفتن ویزای سفر به برخی کشورها هم باید از طریق ثبت الکترونیک اقدام کرد‌. بدین ترتیب که در سایت رسمی سفارتخانه مربوطه مشخصات و مدارک را ثبت کرده و تمام مراحل صدور ویزا و پیگری از طریق اینترنت انجام می‌شود.

🔳 معرفی انواع ویزا براساس دفعات ورود

🔸 ویزای یکبار ورود(Single visa): کسی که ویزای سینگل یا یکبار ورود دارد در مدت اعتبار ویزای فقط یکبار می‌تواند وارد کشور مورد نظرش شود و به محض خروج از آن ویزا از اعتبار ساقط می‌شود.

🔸 ویزای دوبار ورود(Double visa): دارنده این ویزا می‌تواند در مدت اعتبار ویزایش تنها دوبار وارد کشور مورد نظر شود‌.

🔸 ویزای چند بار ورود( Multiple visa):
کسی که این نوع ویزا را دارد تا مدت اعتبار ویزایش به دفعات متعدد می‌تواند وارد کشور مورد نظرش شده و از آن خارج شود.

🔸 ویزای ترانزیت فرودگاهی(Airport transit visa): در این نوع ویزا مسافر وارد کشور شده اما اجازه ندارد از سالن ترانزیت خارج شود بلکه فقط برای ساعتی در آن کشور توقف کرده و با هواپیمایی دیگر ادامه مسیر می‌دهد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...