صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / بایدها‌و‌نبایدهای‌ایمنی‌در‌هنگام‌آتش‌‌سوزی هتل
بایدها‌و‌نبایدهای‌ایمنی‌در‌هنگام‌آتش‌‌سوزی هتل - تصویر 1

بایدها‌و‌نبایدهای‌ایمنی‌در‌هنگام‌آتش‌‌سوزی هتل

ایجاد شده: 4/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 4/بهمن/1402

چه به عنوان یک مسافر و چه به عنوان مدیر و کارمند یک هتل باید در مقابل آتش‌سوزی، اطلاعات و راهکارهای کافی را بدانید تا در موقع ضروری بتوانید از جان خود و همراهان یا همکاران خود محافظت نمائید.

اما حال برای حفظ ایمنی، چه کارهایی باید انجام دهیم:

از برنامه خروج که برای هتل از پیش تدارک دیده شده، آگاه باشید. این برنامه شامل تمام نکات ایمنی، راه‌های خروج و مکان دسترسی به وسایل ایمنی از جمله کپسول‌های آتش نشانی است.

هر زمان صدای زنگ خطر یا هشدار آتش به صدا در آمد، آرام و سریع هتل را ترک کنید در صورت تخلیه هتل، اقلام ضروری و مهم مانند داروها و تجهیزات پزشکی را برای دسترسی سریع نزد خود نگه دارید.

قبل از باز کردن هر در، آن را با دست خود و به آرامی لمس نمائید. اگر داغ است، آن را باز نکنید.

اگر در حین خروج از هتل با دود مواجه شدید، نزدیک به کف زمین حرکت کنید تا دود کمتری را استشمام نمایید.

در صورت بروز شرایط اضطراری آتش‌سوزی، نزدیکترین آلارم آتش سوزی را فعال کرده، بقیه افراد پیرامون خود را مطلع نمائید و به آنها هشدار دهید و از یک مکان امن با شماره ۱۲۵ با آتش نشانی تماس بگیرید و گزارش آتش‌سوزی را بدهید.

اطمینان حاصل کنید که آلارم دود و مونوکسید کربن فعال هستند و درست عمل خواهند کرد همچنین آلارم دود و مونوکسید کربن باید به طور منظم توسط مامور ایمنی هتل بررسی و تست شوند.

اطمینان حاصل کنید که راهروها و درهای راه پله‌ها کامل و محکم بسته شده‌اند تا از سرایت دود و آتش به مکان‌های دیگر هتل جلوگیری شود.

مکان‌های کپسول‌های آتش‌نشانی، سیستم‌های فعال‌کننده آلارم و خروجی‌ها را بشناسید.

طرز استفاده از کپسول‌ها، انواع آنها و کاربردشان را بیاموزید و در فواصل سالیانه، اطلاعات خود را بروز نمائید.

تمامی راه‌های اضطراری هتل و راه پله‌ها باید از نظر ایمنی بررسی شود تا هیچ مانعی برای خروج ناگهانی مسافرها و کارمندان در مواقع اضطراری وجود نداشته باشد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...