صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل سیزدهم؛ نشانه هايى از انتقال آموزش
راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل سیزدهم؛ نشانه هايى از انتقال آموزش - تصویر 1

راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل سیزدهم؛ نشانه هايى از انتقال آموزش

ایجاد شده: 4/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 8/مهر/1399

روش 177


فهرستى از درخواست مهمانان تهيه كنيد ؛

بايد فرهنگى بين كاركنان و مهمانان تقويت شود كه نشان دهنده توجه مديريت به درخواست هاى مهمان باشد. يكى از روش ها استفاده از دفترچه اى است كه همه خواسته ها در آن آمده باشد( مثال زير). اين دفترچه نه تنها به پيگيرى تك تك موارد كمك مى كند، بلكه به مدير هم اين فرصت را مى دهد تا درخواست ها را مرور و در صورت مشاهده موارد تكرار شده نسبت به حل آنها و جلوگيرى از تكرار مشكلات اقدام كند.

روز / تاريخ / ساعت / ارسال شده به / مسئول اجرا / مسئول پيگيرى مهمان/ توضيحات مهمان


روش 178


امكان در دسترس بودن و مكالمه با میهمانان را فراهم كنيد؛

اغلب میهمانان برگزارى جلسه و صحبت با مديران را دوست دارند. مديران بايد يا در زمان فرايند پذيرش يا در ساعات شلوغى لابى يا در زمان ترخيص، حضور فيزيكى داشته باشند.

صحبت با مدير پذيرش به خاص شدن فرايند ترخيص كمک مى‌كند. چنين تعاملاتى باعث به وجود آمدن بازار جديد كسب و كار شده و مثال خوبى براى كارمندان در مورد اهميت موضوع تعاملات خواهد بود.


روش 179


با نظافت زمين، توجه به جزئيات را نشان دهيد؛

همه مديران هنگام قدم زدن بايد به محض مشاهده تكه‌هاى آشغال روى زمين محوطه عمومى هتل، آنها را بردارند. اگر چه اين تكه‌هاى كوچک خيلى مورد توجه میهمانان نيست اما برداشتن آنها نشانه‌اى از توجه به جزئيات است.


روش 180


با تشكيل جلسه غافلگير كردن میهمانان از مشاوران استفاده كنيد؛

مديريت هتل بايد از خدمات مشاوره‌اى براى غافلگير كردن میهمانان استفاده كند. با كمک مشاور، جلسه‌اى به مدت دو ساعت، برگزار و طوفان مغزى ايجاد كنيد تا روش‌هاى رايگان يا كم‌هزينه غافلگير كردن میهمان را به دست آوريد.

حضور مديران در جلسه‌ها نشان‌دهنده تعهد كارى آنها به اين موضوع است. مشاور مى‌تواند اين جلسه را در شيفت صبح و عصر برگزار كند تا حداكثر كارمندان و مديران در آن حضور داشته باشند.


روش 181


هنگام پاسخگويى به وبلاگ مشتريان، متوجه باشيد چه زمانى نام هتل را ذكر كنيد.

اگر مى‌خواهيد به پيام يک نفر بازخورد منفى دهيد، هرگز در پاسخ نام هتل را نياوريد. برعكس اگر مى خواهيد به يك متن بازخورد مثبت دهيد، حتماً نام هتل را در پاسختان ذكر كنيد.


روش 182


در هنگام پاسخگويى به وبلاگ مشتريان ، متوجه باشيد چه زمانى از "من" و "ما" استفاده كنيد ؛

وقتى مدير هتل به يك نقد منفى پاسخ مى دهد ، بايد از كلمه "من" در پاسخش استفاده كند ( براى مثال : من مشكل را بررسى مى كنم). استفاده از واژه "من" به اين معناست كه او مسئوليت مشكل و حل آن را برعهده مى گيرد. از طرف ديگر وقتى مدير مى خواهد به يك سؤال مطرح شده پاسخ مثبت دهد بايد از كلمه "ما" استفاده كند تا اعتبار آن بين كارمندان پخش شود ( براى مثال: ما خيلى خوشحاليم كه از اقامتتان در هتل ما رضايت داشتيد ).


این مطلب به صورت روزانه بروزرسانی میشود.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...