به گزارش هتل نیوز، دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز لایحهای را پنجم آذرماه سال گذشته به مجلس ارسال کرد و این لایحه به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد. بر اساس این لایحه دولت به دنبال تعطیلی پنجشنبهها بود، اما برخی از نمایندگان پیشنهاد تعطیلی شنبهها را مطرح کرد. در صورت تعطیلی شنبه یک روز از تعطیلات ما هماهنگ با الگوی جهانی است و با تعطیلی شنبه ارتباطات تجاری ما برای ۴ روز با بازارهای جهانی قطع نمیشود. یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که دیدگاه نمایندگان بیشتر به سمت تعطیلی شنبهها است. قرار است در جلسه آتی کمیسیون اجتماعی در خصوص اینکه پنجشنبه یا شنبه تعطیل باشد، تصمیمگیری شود.
ایجاد شده: 17/خرداد/1402 آخرین ویرایش: 17/خرداد/1402 اخبار داخلی
سفربازی سامانه خدمات آنلاین رزرواسیون است که امکان رزرو انواع اقامتگاه متناسب با هر سلیقهای را فراهم کرده است و از ابتدا تا انتهای سفر همراه شما است. یک اتاق شیک در هتل ۵ ستاره، ویلا با میزبانی خاص، حس زیبای اقامت در بومگردی، کلبه چوبی در دل جنگل، اقامت خوش قیمت در مسافرخانه و حتی رزرو قایقهای تفریحی، همه خدمات بینظیری هستند که تنها در سایت سفربازی یکجا در اختیار شما قرار گرفتهاند. با انتخاب هر اقامتگاه تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله عکسهای اقامتگاه، قیمت در تاریخهای مختلف، قوانین، موقعیت مکانی، امکانات اقامتگاه و نظرات مهمانان در اختیار شما قرار میگیرد. بنابراین میتوانید با مقایسه اقامتگاهها و امکان گفتگو آنلاین با میزبان پیش از رزرو، بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین سفربازی انواع مختلفی از خدمات سفر را نیز به مشتریان خود ارائه میدهد. این خدمات شامل پرواز داخلی و خارجی، قطار، اتوبوس، تور داخلی و خارجی، هتل داخلی و خارجی، ویلا و اقامتگاه، ویزای توریستی و وقت سفارت، صدور بیمه مسافرتی، تور ورودی مهمان های خارجی، خدمات CIP فرودگاهی، ترانسفر فرودگاهی، رزرو راهنمای سفر (تور لیدر)، فروش بلیط های کشتی کروز داخلی و خارجی میشود. با توجه به نیازهای مشتریان، سفربازی سعی میکند انواع مختلفی از خدمات سفر را در اختیارشان قرار دهد و بهترین تجربه سفر را برای آنها فراهم کند. راه های ارتباطی safarbazi.travel safarbazitravel safarbazi.travel safarbazi.com info@safarbazi.com 021 42 55 1000 021 42 55 1000 ونک-ملاصدرا-شیرازی شمالی-خیابان زاینده رود غربی-پلاک 32-طبقه 5-واحد 10
ایجاد شده: 9/خرداد/1402 آخرین ویرایش: 9/خرداد/1402 رزرواسیونهای آنلاین داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ یک گردشگر چینی اتاق خود را در هتلی در تبت به دلیل «بوی عجیب» عوض کرد، اما تصور نمیکرد که در پیوند با قتل بازجویی شود. پلیس به او گفت که جسدی زیر تختخوابش در اتاق هتل پیدا شده است. این گردشگر فقط نصف روز در اتاق نخست در هتل مزبور گذراند، اما به علت بوی آزاردهندهای که نمیدانست از کجا میآید، خواستار تعویض اتاقش شد. او به نانوایی طبقه پایین و پای خود مشکوک شده بود، اما سپس از طریق پلیس مطلع شد که بوی «تعفن» ناشی از وجود جسدی زیر تختخوابش بوده است. رسانههای دولتی چین گزارش دادند که گردشگر مذکور به نام ژانگ، ۲۰ آوریل وارد این هتل شده بود. پس از گلایه ژانگ از بوی بد و انتقالش به اتاق دیگری در هتل، پلیس به دلیل کشف جسد زیر تختخواب اتاق اول، او را احضار کرد. به گزارش رسانههای چینی، ماموران پلیس اظهارات ژانگ را ثبت کردند و سپس یک نمونه «دیانای» از او گرفتند، اما بازداشتش نکردند، چون مظنون دیگری را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده بودند. پلیس به رسانههای چینی گفته است که در حال بررسی این پرونده است.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1402 آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1402 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ؛ " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان گفت : گردشگران چینی این روزها حضور پررنگتری در اصفهان و سایر شهرهای توریستی مانند شیراز دارند که دلیل آن را میتوان در ارتباطات خوب دو کشور جستوجو کرد. او ضمن اعلام اینکه با ارائه خدمات خوب میتوانیم شاهد ورود موجی از گردشگران چینی به کشورمان باشیم گفت : اگر یک توریست خارجی بخواهد در هتلهای چهار و پنج ستاره اقامت داشته باشد به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ دلار میپردازد و همین موضوع آنها را ترغیب میکند که چنین گزینههایی را در اولویت قرار دهند. وی افزود : توریستهای چینی علاقهمند به بازدید از سایتها و آثار تاریخی کشورمان هستند اما اقامت در خانههای سنتی برایشان جذابیتی ندارد. چینیها معمولا مقید هستند غذای خودشان را در طول سفر داشته باشند و در رستورانها این غذاها سرو شود. گردشگران چینی گرچه دوست دارند غذاهای محلی کشور میزبان را تجربه کنند اما برایشان قابل قبول نیست که در تمام طول سفر چند روزه این غذاها برایشان سرو شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان تاکید کرد : باید در هتلها آموزشهای لازم برای ارائه غذای چینی را به سرآشپزها ارائه کنیم.
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1402 آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1402 اخبار داخلی
به گزاش هتل نیوز ؛ " محمد رضا میرتاج الدینی " نماینده مردم تبریز در مجلس گفت : تعطیلی های زیاد به نفع کشور نیست و باید این لایحه در مجلس مورد بررسی بیشتری قرار گیرد. ساعات کار مفید کارکنان ادارات در طول ایام هفته زیاد نیست. او افزود : در صورت تعطیلی پنج شنبه و حتی تقسیم شدن ساعات کاری این روز در طول هفته باز هم کمکی به اضافه شدن ساعت مفید کاری نمی شود و ساعت مفید کاری روز پنج شنبه از بین می رود. " میرتاج الدینی " افزود : تعطیلی پنج شنبه موجب کمتر شدن ارتباط ما با دنیا می شود و این به ضرر اقتصاد کشور و ارتباطات ما است چرا که اغلب کشورهای جهان شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و در صورتی که پنج شنبه ها را تعطیل کنیم با احتساب تعطیلی جمعه؛ چهار روز ارتباط تجاری و مراودات اقتصادی ما با دنیا قطع می شود. نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد : تعطیل کردن پنج شنبه ها تاثیر بسزایی بر افزایش سفرها در بین خانواده ها و در نتیجه رونق گردشگری ندارد.
ایجاد شده: 28/فروردین/1402 آخرین ویرایش: 28/فروردین/1402 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ؛ " ابراهیم ممشلی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان گلستان گفت : ضریب اشغال هتلهای استان گلستان در نوروز امسال بیش از ۹۰ درصد بوده است. این نسبت به سالهای گذشته راضیکننده است اما هنوز تا جبران خسارتهای ناشی از کرونا و سایر اتفاقات سالهای گذشته فاصله زیادی داریم. او گفت : خوشبختانه ارتباط خوبی بین جامعه حرفهای هتلداران گلستان و اداره کل میراث فرهنگی استان وجود دارد. وی افزود : عمده مشکل ما با نهادهایی مانند دارایی و تامین اجتماعی است که حتی به مصوبات مجلس هم در ارتباط با معافیتها و بخشودگیها برای جبران خسارات ناشی از کرونا اعتنایی ندارند. "ممشلی " افزود : گلستان نیاز به ورود سرمایههای بخش خصوصی برای ساخت هتلهای جدید دارد. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان گلستان تاکید کرد : با توجه به اینکه ضریب اشغال هتلها در اغلب ماههای سال پایین است، به نظر میرسد بازسازی و نوسازی هتلهای موجود موضوع مهمتری است که باید بیشتر به آن توجه شود.
ایجاد شده: 13/فروردین/1402 آخرین ویرایش: 13/فروردین/1402 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ؛ " محمدمهران صالح زهی " رییس جامعه حرفهای هتلداران سیستان و بلوچستان گفت : تاکنون ضریب اشغال هتلهای استان برای نوروز ۱۴۰۲ به ۵۰ درصد هم نرسیده است. امیدواریم در روزهای باقیمانده شاهد بالاتر رفتن ضریب اشغال باشیم. وی گفت : واقعیت این است که ما در زاهدان به عنوان شهر مرکز استان، اقامتهای طولانیمدت نداریم؛ بلکه از این شهر بیشتر به عنوان شهری در مسیر راه ارتباطی به طرف جنوب استان و مشخصا چابهار استفاده میشود. رییس جامعه حرفهای هتلداران سیستان و بلوچستان افزود : بیشترین ضریب اشغال هتلهای استان سیستان و بلوچستان در چابهار است.
ایجاد شده: 29/اسفند/1401 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401 اخبار داخلی
" محمد علی فرخ مهر " رئیس جامعه حرفهای هتلها، هتل آپارتمانها و پانسیونهای استان تهران در مصاحبهای اختصاصی با هتل نیوز گفت : امروز اقتصاد کشور با ضعف بسیار زیادی مواجه است. باید مثل کشورهای همسایه به سمت رونق گردشگری برویم. وی افزود : باید از فرصت ارتباط با کشورهای همسایه از جمله عربستان استفاده کنیم. باید نگاهمان را از یک نگاه سنتی ۴۴ ساله به یک نگاه توام با احترام به عقاید توریست تغییر دهیم.
ایجاد شده: 24/اسفند/1401 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ؛ در حالى كه بيش از يك شبانه روز از پلمب كمپ متين آباد و سراى عامرى هاى كاشان ميگذرد ، پيگيريهاى هتل نيوز براى برقرارى ارتباط تلفنى و جويا شدن علت اصلى پلمب كردن و وضعيت دو مجموعه شاخص گردشگرى در استان اصفهان از مسئولين گردشگرى منطقه همچنان بى نتيجه مانده است. پاسخگو نبودن هيچكدام از مسئولين گردشگرى كاشان ، اصفهان ، ستاد امر به معروف و نهى از منكر و دادستانى ، غير از رفتار غير حرفه اى اين مسئولين در عدم پاسخگوئى به خبرنگاران جهت شفاف سازى ، شبهات و گمانه زنى هاى بسيارى را در خصوص پشت پرده هاى تسويه حساب شخصى و اختلافات وزير با مخاصمان گردشگرى كه واكنشهاى زيادى به توئيت هاى ضرغامى و اظهار نظرهاى ايشان داشتند ، بوجود آورده است. ولى آنچه كه مهم است ، دلسردى اهالى گردشگرى از رونق اين صنعت است كه كورسوى اميد به آنرا از بين برده است .
ایجاد شده: 23/اسفند/1401 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1401 اخبار داخلی
" شهرام شیروانی " نایب رئیس جامعه حرفهای هتلداران ایران و رئيس جامعه هتلداران استان همدان در مصاحبهای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص نتایج برگزاری مجمع عمومی جامعه حرفهای هتلداران ایران و نشستهای جانبی گفت ؛ مجمع عمومی جامعه هتلداران ایران را با حضور اکثریت روسای جوامع در مشهد مقدس برگزار کردیم. او گفت : در ابتدای مجمع مسائل و مشکلات مربوط به صنعت گردشگری از جمله مالیات، تامین اجتماعی و درصد اشغال پایین هتلها به دلیل کرونا و اغتشاشات مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود : موضوعات مربوط به آزادی نرخ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از عید افزایش نرخ داشته باشیم. " شیروانی " تاکید کرد : گردشگران خارجی که وارد کشور می شوند در واقع با نرخ سوبسید ایرانی دارند از هتلها استفاده می کنند و این بزرگترین ضعف ماست که باید آن را برطرف و براساس نرخ ارزی پیش برویم. نایب رئیس جامعه حرفهای هتلداران ایران افزود : از مسائل مهم مطرح شده در مجمع، درخواست از استاندار و رئیس جمهور در خصوص ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه برای بازدید از شهرهای سیاحتی و زیارتی بود.
ایجاد شده: 18/اسفند/1401 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ؛" عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از جلسه هیات دولت گفت : وزیر ارتباطات به خاطر سیم کارتهایی که به گردشگران خارجی داده می شود خیلی مورد حمله قرار گرفت. وی افزود : این پیشنهاد ما بود و پیگیر آن هم هستیم از من باید انتقاد بشود. او ادامه داد : باید حداقل خدمات و سرویس ها به گردشگرهای خارجی داده شود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد : یکی از مهمترین نیازهای گردشگران خارجی که به کشور می آیند اینترنت و سکوهای خارجی است که مثل نان شب و هوا برای آنها لازم است.
ایجاد شده: 10/اسفند/1401 آخرین ویرایش: 10/اسفند/1401 اخبار داخلی
دیزین که متشکل از ۲۳ پیست متفاوت است از جمله پیست های قله، گوزنی، دره، نیم قله، چمن و دیگر مسیرها بشقابی و چکشی و همچنین برف بی نظر آن، یکی از پیست های منحصر به فرد اسکی خاورمیانه است که توان بالایی در ارائه سرویس به ورزش دوستان و توریستان داخلی و خارجی را دارد. رستوران های مختلف که در ناحیه های متفاوت در داخل پیست ساخته شده، بسیار این سایت ورزشی را زیبا و هیجان انگیز کرده. کلبه های متفاوت در مسیر های مختلف برای ارائه غذا و نوشابه بسیار زیبا و به جا طراحی شده اند و در انتها هتل دیزین، زمین بازی ، استخر و کلبه های چوبی بسیار زیبا که برای خدمات اقامتی محیطی ویژه اند، همه و همه سرمایه های ملی ما هستند که ذره ذره مقابل دیدگان دوستار گردشگری و ورزش از بین میروند!. در مطلبی که چند وقت پیش ارائه کردم، مباحثی راجع به جاده چالوس طرح شد، در آن مطلب اشاره شد که در توسعه گردشگری به عنوان نیازی بر روند مدرنیته ای که از قبل انقلاب آغاز شده بود ، جاده چالوس به عنوان گذرگاهی برای عبور به سمت شمال انتخاب شد و در کنار آن برنامه ای برای تبدیل این جاده منحصر بفرد به مقصد گردشگری وجود داشت، طرح هایی چون: آب اسکی و هتل واریان، پیست های اسکی دیزین و خور، هتل دیزین و هتل گچسر به عنوان تفرج گاه هایی برای فصل سرد و گرم، شهودی بر این ادعاست. پس از انقلاب بر عکس انتظار، آرام آرام نقش مقصدی جاده چالوس یا همان جاده ۵۹ کم رنگ و کم رنگ تر شد: تخریب آب اسکی، هتل واریان، پیست خور، مشکلات متعدد رستوران های جاده چالوس و ترس مادام از پلمپ و تخریب به دلایل مختلف و عدم ارائه راهکار پایدار برای مشکلاتی چون دفع فاضلاب، موازی کاری های بین سازمانی و یا طرح های مبنی بر انتقال آب جاده چالوس از تونل های آبی را میتوان نشان از سیاست کلی دولت مردان پس از انقلاب دانست. در صورتی که انتظار می رفت با رشد لجام گسیخته مناطق شهری و کلانشهر شدن تهران و کرج و کمبود سرانه های اوقات فراغت دراستان های مذکور(مقصود استان البرز و تهران است) این گونه تفرج گاه ها مورد توجه ویژه جهت توسعه پایدار گردشگری قرار گیرند. از طرفی دیگر برای همگان واضح و روشن است که آسیب های محیط زیستی اطراف این دو کلانشهر، زمین خواری ها، از بین رفتن زمین های کشاورزی و باغات، از بین رفتن چشم انداز ها، تشکیل فضاهای ناهمگون پیراشهری و غیره، همگی حاصل از نگاه های دوره ای و بخشی ،عدم نگاه آمایشی درست در مدیریت کلان در کشور است. و شاید هیچ تصوری نیست که عدم تأمین اوقات فراغت چه مشکلاتی را در پی دارد: از هجوم به شهر های شمالی ایران و شهر های ترکیه گرفته تا مشکلات روحی برای شهروندانی که جز ترافیک و فشار زندگی و آلودگی چیزی برای گذران اوقات فراغت ندارند. همچنین به مخاطره افتادن تعداد زیادی روستا و بیش از هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با گردشگری این جاده مهم و سایت بی نظیر گردشگری. اما با وجود این نگاه، دیزین به عنوان یکی از پروژه های مقصد شدن جاده چالوس همچنان ماند، بقاء سخت دیزین حاصل تلاش بومیان روستای ولایت رود که میراث دار پیشه پدرانشان بودند و برف و اسکی را تنها نقطه اتکا نگه داشت خاک و آب خود می دانستند بود و شاید تقاضای ریشه دار مردم به ورزش اسکی. این سایت زیبای ورزشی- گردشگری نه تنها سالها توسعه و سرمایه گزاری درستی در آن انجام نشده، بلکه از آن امکان باقی مانده نیز درست حفاظت و مدیریت نشده است و امروز هتل اصلی مجموعه (که توسط بخش دولتی مدیریت میشود) ، با کمترین تغییر نسبت به قریب به نیم قرن گذشته، به دلیل عدم ارائه خدمت درست مورد شکوائیه مراجعین است. نکته مورد تأسف این است که با وجود برف بسیار عالی بارش های اخیر از ابتدای فصل پیست با ظرفیتی محدود باز شد، یعنی تعدادی از بالابرها مهم ( برای مثال تلکابین قله ) از ابتدای فصل به علت عدم استاندارد سازی از سرویس دهی خارج شده بودند.و در چند روز اخیر با کمال ناباوری و اتفاقی منحصربفرد در تاریخ این پیست به علت عدم تأمین امنیت در تأسیسات بالابری در بهترین زمان بهره بردای با حکم دادستانی محترم پلمپ شد. اما سوال اینجاست، امروز که ما به عنوان مدعی توسعه گردشگری و ورزش و متولی تأمین اوقات فراغت، نمایشگاه گردشگری برگزار میکنیم و در تهران و شهرستان ها هیاهویی به راه می اندازیم و میلیارد ها صرف تبلیغ جاذبه های استان ها میکنیم (بیلبورد هایی که در شهرهای مختلف جهت تبلیغ گردشگری استان ها نصب شد)، اما امکان مهمی را در نزدیکی پر جمعیت ترین بخش کشور لگد مال میکنیم؟ و تقصیر را از این سازمان بر گردن آن سازمان و از آن اداره به گردن اداره ای دیگر می اندازیم؟ آیا این تبلیغ و این عمل در تناقض باهم نیستند؟! به نظر می رسد ما هیچ کاری مثبتی که برای این سایت انجام نمیدهیم که هیچ، تمامی اعمال ما در جهت تخریب آن است تا این امکان طلایی را که ما میراث دارش هستیم آنقدر به خاک بکشانیم تا نابودش کنیم، آنچه بر سر آب اسکی آمد. ✍️ علیرضا فرازنده - فعال هتلداری و گردشگری
ایجاد شده: 8/اسفند/1401 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1401 مقالات و یادداشت ها