نتایج جستجو...
رویکرد ضد گردشگری در برنامه‌های کلانِ همدان

رویکرد ضد گردشگری در برنامه‌های کلانِ همدان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " حسن سجادزاده " عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: امروز با توجه به کمبود آب و مشکلات زیست محیطی نمی‌توان گفت کشاورزی محور توسعه همدان است و باید گردشگری را سرلوحه همه مسائل و پیوست‌های برنامه‌های استان در نظر بگیریم. وی ادامه داد: متاسفانه در همدان همه شعار گردشگری می‌دهند اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد و در این زمینه آسیب شناسی و مسائل زیادی وجود دارد. یکی از مسائل این حوزه بحث سرمایه‌گذاری است چراکه گردشگری را سرمایه‌گذار راه می‌اندازد بنابراین بخش خصوصی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. سجادزاده با بیان اینکه استان همدان هنوز نتوانسته در جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی موفق باشد و قدم‌های ارزنده‌ای بردارد، افزود: ۱۶ برند گردشگری وجود دارد که اغلب آنها در همدان می‌تواند اتفاق بیفتد. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: با توجه به دارایی‌ها و برندهای استان چندین مسئله حائز اهمیت است که می‌توانیم در برنامه‌های توسعه گردشگری همدان مدنظر داشته و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و به ویژه در حوزه‌های تاریخی و طبیعی می‌توان کارهای زیادی کرد و این موضوع شعار نیست. به گفته وی، مجموعه فاخر بافت تاریخی همدان، تپه‌ها و کوره‌های قدیمی در محورهای ورودی شهر از سمت تهران، کاروانسراها، سراها، خانه‌های تاریخی و شاخصه‌های تاریخی بسیاری در شهر وجود دارد که فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است.    سجادزاده تصریح کرد: همدان در حوزه طبیعی یک باغ شهر است و پتانسیل‌های فراوانی مانند کوه‌ها، تپه‌ها چشمه‌ها، قنات‌ها و رود دره‌ها را دارد که می‌توان در زمینه گردشگری روی آنها مانور داد و به عنوان مثال سالانه تعداد فراوانی بازدیدکننده از غار علیصدر دیدن می‌کنند. وی با اشاره به اینکه راجع به گردشگری تاریخی و طبیعی همدان بسیار صحبت شده است، مطرح کرد: اگر کشاورزی را محور نخست و گردشگری را محور دوم توسعه همدان بدانیم می‌توانیم تعاملی تحت عنوان گردشگری کشاورزی به وجود بیاوریم که هر دو محور دیده شوند. سجادزاده ادامه داد: همدان دارای سایت‌های بسیار خوبی برای رونق گردشگری کشاورزی است و در دامنه‌های شمالی الوند، جنوب و شمال شهر این پتانسیل‌ها وجود دارد به عبارت دیگر در سطح استان و شهر همدان سایت‌های خوبی داریم و می‌توانیم مبنا را بر گردشگری کشاورزی استوار کنیم. مدیر گروه شهرسازی دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر روی مجموعه ۲۴۰ هکتاری باغ میوه همدان برای توسعه گردشگری کشاورزی کار می‌کنیم. علاوه بر این دانشگاه بوعلی حدود ۹۰۰ هکتار زمین در روستای دستجرد دارد که ۵۰ هکتار آن زیر کشت می‌رود بنابراین می‌توان با رویکرد گردشگری کشاورزی این سایت‌ها را فعال کرد و شاهد عرضه، فروش، تولید و توزیع انواع محصولات بومی بود. وی با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی می‌تواند جهش خاصی از نظر توسعه پایدار در همدان ایجاد کند، گفت: اما و اگرهای زیادی در این زمینه وجود دارد که جذب بخش خصوصی، مدیریت یکپارچه شهری و اهمیت به پژوهش‌های دانشگاهی از جمله مواردی است که می‌تواند تسهیل‌گر این موضوع باشد. سجادزاده شرح داد: متاسفانه دانشگاه در حوزه گردشگری کنار گذاشته شده است و همین مسئله باعث شده بسیاری از کارهایی که به اسم گردشگری انجام می‌شود به ضد گردشگری تبدیل شود. ضد گردشگری یعنی ساختن پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطحی که هزاران میلیارد هزینه می‌برد اما در عمل دود و ترافیک را به خورد مردم می‌دهد، ضد گردشگری یعنی توسعه‌های بی‌رویه شهر که در طرح جامع آمده و جورقان را به شهر وصل می‌کند و باعث از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و گردشگری و پتانسیل‌های همدان می‌شود. این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در برنامه‌های کلانِ شهر همدان رویکردها ضد گردشگری است، افزود: در بافت تاریخی شاهد از بین رفتن خانه‌های قدیمی هستیم که با محور گردشگری سنخیت ندارد. بنابراین گردشگری در همدان تنها یک شعار است و مدیران فقط کاریکاتوری از گردشگری را در محافل بیان می‌کنند و در عمل با گردشگری پایدار و درآمدهای پایدار از راه گردشگری فرسنگ‌ها فاصله داریم. وی با بیان اینکه هر کاری در شهر انجام می‌دهیم باید بر اساس راه حل‌های زیست محیطی باشد، اظهار کرد: همدان باغ شهری با ظرفیت مشخص بوده است بنابراین محدوده شهر همدان، حریم شهر است اما امروز حریم شهر را شکستیم و وقتی حریم شهر شکسته شود حرمت شهر می‌شکند و حرمت شهر یعنی حرمت زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی. به عقیده سجادزاده وقتی از همه طرف همدان و خط محدوده شهر را بزرگ می‌کنیم باعث می‌شود روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند از بین بروند و به مرور به کشاورزی فاضلابی، محلی برای ساخت‌وساز و سپس به حومه نشینی تبدیل ‌شوند. وی تصریح کرد: در طی زمان در همدان خورندگی و خزش شهری وجود داشته که سرمایه‌های ملی، طبیعی شهر را از بین برده است، مسئولان هم استدلال می‌کنند به دلیل بالا رفتن جمعیت نیاز به زمین داریم در صورتی که این رویکرد درستی نیست و متاسفانه از فناوری‌های نوین در شهر استفاده نمی‌کنیم و شهر را فقط به صورت افقی گسترش می‌دهیم. به گفته سجادزاده گردشگری زنجیره به هم پیوسته‌ای است و باید برای ماندگاری گردشگر در شهر برنامه داشته باشیم اما چون گردشگری را به صورت نقطه‌ای و جزیره‌ای می‌بینیم در این امر موفق نبوده‌ و فرصت‌هایی را در زمینه تبلیغات، زیر ساخت و بسترسازی مهیا نکرده‌ایم. عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌های گردشگری آب و هوای پاک است، گفت: به عنوان مثال گردشگری سالمند، پزشکی و علمی وابسته به آب و هوای همدان است اما با شرایط فعلی و انبوه خودروها آیا می‌تواند مزیت‌های گردشگری باشند. از طرف دیگر متاسفانه مسئولان این مسائل را به شوخی می‌گیرند و فرایندها را ضدگردشگری پیش می‌برند. وی با اشاره به اینکه تاکنون کارگروه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلفی تشکیل شده و نتیجه‌ای نداشته است، افزود: متاسفانه در این جلسات چشم‌انداز خوبی تعریف نمی‌شود و بیشتر شبیه جلسات دورهمی است، علاوه بر این زمانی که نتایج جلسات به شهرداری و استانداری می‌رود ارزشی برای آن قائل نیستند.   سجادزاده در پایان عنوان کرد: همدان نیاز به تهیه سند جامع گردشگری دارد که توسط مراکز دانشگاهی تهیه شود نه شرکت مشاور، بنابراین باید به جایی برسیم که همه طرح‌ها و برنامه‌ها دارای پیوست گردشگری باشد و این امر مدیریت معتقد به گردشگری می‌خواهد.

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400     اخبار داخلی
نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

به گزارش هتل نیوز، " سیدمحمد آذرکار " رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی در زمینه خسارت کرونا به این بخش گفت: تمام کسب و کارها دچار تلاطم و مشکل شدند ولی در بخش گردشگری بیشترین ضربه را داشت چرا که مسافرت‌ها به شدت کاهش داشت و حتی سفرهای ضروری نیز حذف شد. سیدمحمد آذرکار با بیان اینکه هتل‌ها برای مدت ۱۸ ماه تعطیل بودند، اظهار کرد: از سال ۹۷ هم با سیاست‌های انجام شده به دلیل مسائل اقتصادی رکود وجود داشت و مراجعه به هتل‌ها کم شده بود و کرونا تیر خلاص را وارد کرد. وی با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده بخشی مادی و بخشی فرهنگی بود و نسبت به هر هتل متفاوت است، تصریح کرد: در بخش خسارت‌های مادی هر هتل ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عدم نفع و درآمد داشت و در خراسان جنوبی ۱۰ هتل داریم که حدود ۲ تا ۳ میلیارد به صورت مجموع در ماه خسارت دیدند. به گفتۀ وی تأثیر دیگر کرونا بر هتل‌ها تعدیل نیرو بود که کارمندان آموزش دیده به دلیل نبود درآمد به سمت شغل‌های دیگری رفته‌اند و بعد از بازگشایی نیاز به نیروی کارآزموده وجود دارد. آذرکار افزود: بعد از کرونا هتل‌ها لازم است هزینه‌هایی برای آموزش دوباره نیروهای جدید، داشته باشند که زمان و هزینه می‌طلبد. زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی درباره حمایت‌ها نیز عنوان کرد: حمایت‌های زبانی و لفظی خوب بوده ولی حمایت‌های سریع و اثربخش نزدیک به صفر بوده است. آذرکار با اشاره به وامی که به مشاغل آسیب دیده پرداخت شد، بیان کرد: طبق قانون فرد نباید چک برگشتی داشته باشد و وثیقه نیز مورد نیاز بود و از آنجایی که هنوز واحدهایی مانند هتل‌ها تعطیل و دچار مشکل هستند، در صورت دریافت هم با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شدند. وی در زمینه امهال وام‌ها نیز گفت: گفته شد جریمه نمی‌خورد ولی با سود آن به پایان اقساط اضافه می‌شود که باز هم تأثیرگذار نبود. به گفتۀ وی صنعت گردشگری زمین‌گیر شده است و به چالاکی و سرعت قبل نیست و لازم است که حمایت شود تا باری دیگر سرپا بایستد. حمایت های سریع و اثربخش رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت گیری‌های مسئولان و حمایت‌های محدود، درد مشترک بین تمام استان‌ها است، گفت: حمایت‌هایی انجام شد اما  در این حوزه نیازمند حمایت ها سریع و اثربخش باشد. آذرکار بیان کرد: هتل‌ها پذیرای مهمان‌هایی بودند که جزو مسئولان و سرمایه‌گذاران هستند و همواره بهترین خدمات را ارائه کرده‌ و کار خود را  درست انجام داده‌اند و اکنون که با مشکلات مواجه اند، شایسته حمایت کارآمدتری هستند. به گفتۀ وی هتل‌ها مغازه‌های کوچکی نیستند که سریع نیروی خود را جمع و فقط مواد اولیه تهیه کنند، بلکه نیروی کارآزموده، مسائل مالیات و دارایی و حامل‌های انرژی و موارد بسیار دیگری دارند که توجه ویژه را می‌طلبد. وی اضافه کرد: در این زمینه دولت می‌تواند کمک‌هایی به هتل‌ها داشته باشد تا بتوانند از این دوران عبور کنند. مجبور به تغییر شغل می‌شویم رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی این رکود ادامه‌دار خواهد بود چرا که شاهد افزایش بیمه، حقوق کارگر، مواد اولیه و موارد دیگر هستیم که در نبود حمایت‌ها همین مقدار هم که دوام آورده‌اند، مجبور به تغییر شغل می‌شوند. آذرکار با بیان اینکه برای راه‌اندازی یک هتل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: کل درآمد ماهانه آن ۲۰۰ میلیون تومان است که بعد از ده سال هزینه راه‌اندازی آن هم در نمی‌آید. وی تأکید کرد: مسافران و گردشگران اولین محکی که مردمان آن شهر را خواهند زد از رهگذر ویترین هتل‌ها و مراکز اقامتی است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مهم وجود داشته باشد. به گفتۀ وی بخشی از مشکلات استانی نیست و نیاز به توجه ملی دارد و لازم است که دستورات ستاد کرونا تسهیل شود چرا که برای تالارها و متروها و موارد مشابه سخت‌گیری‌ها مانند هتل‌ها نیست. از ظرفیت‌های استان استفاده شود رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش گردشگری مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا گردشگر به راحتی وارد کشور و استان شود. آذرکار ادامه داد: همچنین در بخش تسهیلات و وام‌ها تغییراتی ایجاد شود و با سود کمتر و تنفس بالاتر باشد. به گفتۀ وی زمان ساخت و مجوز و راه‌اندازی هتل، حدود ۱۱ دستگاه نظارت می‌کنند ولی زمانی که نیاز به حمایت است از هیچ کدام این دستگاه‌ها خبری نیست. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مانند برداشت زرشک و زعفران و موارد دیگری که برای گردشگر جذابیت دارد، گفت: مسئولان با تبلیغات درست از این ظرفیت‌ها می‌توانند استفاده کنند تا در آینده شاهد رونق این صنعت باشیم. آذرکار  با بیان اینکه هتل‌ها سرمایه‌های یک شهر هستند، تصریح کرد: بخش گردشگری و به تبع آن هتل‌ها به یک جسم بی‌جان تبدیل شده است که اگر از ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده نشود از بین می‌رود و امکان دارد دیگر نتوان به این شرایط بازگشت.

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400     اخبار داخلی
اردبیل آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است

اردبیل آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " نادر فلاحی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل صبح روز ۱۱ آذرماه در نشست بررسی برنامه‌های بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌هایبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح روز ۱۱ آذرماه در نشست بررسی برنامه‌های بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش گردشگری آمادگی لازم برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را داریم که در راستای رونق این بخش در استان باید حضور در رسانه‌ها بیش از گذشته تقویت شود.»  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر اهمیت معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی گفت: «در این زمینه باید اقدامات به صورت گسترده باشد تا شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان در ایام پساکرونا باشیم.»  او از آمادگی لازم اردبیل برای پذیرش اتباع آذری خبر داد و افزود: «ورود اتباع آذری به استان یک ظرفیت مهم در بخش گردشگری بوده که باید در راستای بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت برنامه‌ریزی لازم انجام شود.»  فلاحی با اشاره به رویداد «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت کشورهای عضو اکو» بیان کرد: «در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها باید مدون و منسجم باشد تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را از میزبانی این رویداد مهم گردشگری داشته باشیم.»  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری در راستای معرفی جاذبه‌های استان ادامه داد: «در راستای خدمات‌رسانی مناسب و جلب رضایت مردم و گردشگران انتظار می‌رود بازدیدها و نظارت بر مراکز تفریحی، آب‌درمانی‌ها و مراکز اقامتی به صورت مداوم و مستمر انجام شود.»

ایجاد شده: 12/آذر/1400       آخرین ویرایش: 12/آذر/1400     اخبار داخلی
جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

به گزارش هتل نیوز، جلسه هیئت مدیره حرفه‌ای جامعه هتلداران ایران دوشنبه 8 آذر در هتل بابا طاهر تهران برگزار شد. در این جلسه علاوه بر اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، دو نفر معاونین وزیر گردشگری نیز به عنوان مهمان حضور داشتند. در بخش نخستِ جلسه، هیئت مدیره میزبان " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت گردشگری بود و مسایلی مانند درجه‌بندی، استاندارد‌سازی، نرخ گذاری، مشکلات مربوط به سامانه جانا و مسائل مربوط پرونه‌های بهره‌برداری و ... مورد طرح و بررسی قرار گرفت. معاون گردشگری کشور اشاره کرد که سامانه جانا باید شرایط کار را برای تاسیسات گردشگری تسهیل کند؛ در ادامه مقرر شد که سامانه جانا مورد بازنگری قرار بگیرد و کارها مورد تسهیل و روانسازی واقع شود. در این بخش همچنین مطرح شد که تقویت تشکل‌های گردشگری از جمله جامعه هتلداران ایران از اهداف مهم این صنعت است. شالبافیان اشاره کرد که گردشگری در کشور باید به سمت ساختارسازی برود و تشکل‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند. معاون گردشگری کشور از رویکردها و سیاست‌های این معاونت در بحث تشکل‌های بخش خصوصی گفت و یادآور شد که این معاونت به ویژه در بحث انتخابات تشکل‌ها به هیچ وجه دخالت نخواهد کرد؛ به این معنا که از نظر وزارتخانه و معاونت گردشگری، این خود بخش خصوصی است که باید تصمیم بگیرد و انتخاب کند که چه کسانی را برای هیئت مدیره در نظر بگیرد. شالبافیان گفت که معاونت گردشگری وزارتخانه در انتخابات تشکل‌ها نقش نظارتی خواهد داشت. او یادآور شد که باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت از گردشگری به عنوان یک باور عمومی بین دستگاه‌های مختلف دولتی در بیاید. همچنین عنوان کرد که گردشگری باید به نوعی در تمام مصوبات کمیسیون‌های دولت مد نظر قرار بگیرد. بخش دوم جلسه با حضور " سعید اوحدی " معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت گردشگری به بررسی مسایل هتلداران در ارتباط با حوزه این معاونت از جمله مساله تامین منابع و ارائه تسهیلات بانکی اختصاص داشت. اوحدی در این بخش خاطرنشان کرد که هدف وزارتخانه استفاده از حداکثر توان ممکن برای تامین منابع مورد نیاز جهت ارائه تسهیلات هم به هتل‌های در دست احداث و هم به هتل‌های فعال است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه ضمن اشاره به اهمیت تامین منابع برای نوسازی، تجهیز و بازسازی هتل‌ها، به تاکید ویژه وزیر گردشگری برای تامین منابع مورد نیاز جهتِ ارائه تسهیلات به هتل‌هایی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اشاره کرد و یادآور شد که در این زمینه از منابع مختلفی مانند صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و ... می‌توان استفاده کرد. در این بخش همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و به جایگاه واقعی خودشان که امروز فاصله زیادی با آن دارند، دست پیدا کنند. موضوع موقعیت تشکل‌های گردشگری در کشورهای دیگر هم مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که این تشکل‌ها از جایگاه خوب و اختیارات تعریف‌شده و مناسبی در کشورهای دیگر برخوردارند.  همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری در ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید اختیارات بیشتری داشته باشند و هرچقدر تشکل‌ها و جامعه هتلداران بیشتر تقویت شوند، اهداف صنعت گردشگری به صورت مطلوب‌تری تحقق پیدا خواهد کرد. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه ضرورت انسجام تشکل‎ها بود که از آن با عنوان عامل موفقیت‌‌ها در اهداف تعیین شده صنعت گردشگری یاد شد. تاکید شد که تشکل‌ها و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران باید در کار گروه‌های مربوطه مثل کمیته تسهیلات، تنظیم لوایح و ... حضور و همچنین با معاونت مربوطه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند تا کارها به صورت کارشناسی در قسمت‌های مختلف انجام شود. عنوان شد که مطالبه‌گری تشکل‌ها باید ساختاری باشد و حتماً باید از یک ساختار مناسب تبعیت کند تا منجر به حصول نتیجه مطلوب شود. در این جلسه از تشکل‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه‌های وزارت گردشگری و بخش خصوصی یاد شد و گنجاندن احکام مناسب در برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه گردشگری و رفع مشکلات آن، مورد تاکید قرار گرفت. بحث امهال در بازپرداخت تسهیلات دریافتی هتل‌ها در دوران کرونا هم از دیگر مسایل مطرح شده بود. در هر دو بخش جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد شده: 10/آذر/1400       آخرین ویرایش: 10/آذر/1400     اخبار داخلی
راه‌اندازی دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در شهرک آزمایش

راه‌اندازی دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در شهرک آزمایش

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " حوریوش عسکری " امروز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «این دفتر در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شایسته به متقاضیان، فراهم‌آوردن بیش از پیش رفاه حال مشتریان، ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری و تعامل بین کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و پلیس راهور ناجا و کاهش ترددهای متقاضیان بین دفاتر و نمایندگی‌های صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی و پلیس راهور، راه‌اندازی می‌شود.»  مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، تصریح کرد: «دفتر صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در اسرع وقت در محل حوزه صدور گواهی‌نامه ملی در شهرک آزمایش تهران آغاز به کار خواهد کرد. متقاضیان دریافت گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی یک یا سه‌ساله می‌توانند با در دست داشتن اصل گواهی‌نامه رانندگی ایرانی و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ به این دفتر مراجعه کنند.»  او افزود: «کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به‌عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است. بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه ارائه گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی است.»  عسکری ادامه داد: «نام و مشخصات تمام دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در تهران و سایر استان‌ها در بخش زیر منوی صدور اسناد در نشانی اینترنتی WWW. TACI. IR قابل مشاهده است.»  مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط کرونا، هموطنان با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی https://idp.taci.ir می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر و نمایندگی‌ها برای دریافت گواهی‌نامه اینترنتی رانندگی بین‌المللی اقدام کنند.»

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
گردشگری خراسان رضوی نقطه آغاز تعاملات ایران و اتریش

گردشگری خراسان رضوی نقطه آغاز تعاملات ایران و اتریش

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " ولف دیتریش‌هایم " سفیر اتریش در ایران عصر روز گذشته ۸ آذرماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: «این فرصت را داشتم با مسئولان و دست‌اندرکاران اصلی حوزه گردشگری استان خراسان رضوی جلسه مبسوط و کاملی داشته باشم.»  سفیر اتریش در ایران ادامه داد: «اتریش در حوزه توسعه گردشگری و آموزش گردشگری تجربه‌های راهبردی دارد که دوست داریم در صورت تمایل دوستان و شرکای ایرانی این دستاورد و تجارب را به اشتراک بگذاریم.»  او اظهار کرد: «در این جلسه در مورد یک طرح مشترک صحبت کردیم که اوایل سال آینده مراسمی را برای این طرح مشترک خواهیم داشت و ابعاد تاریخی و فرهنگی را در قالب همکاری‌های مشترک شکل بدهیم و در کنار آن نیز حوزه‌های اقتصادی را هم پوشش دهیم و این مراسم چند وجهی باشد.»  سفیر اتریش تصریح کرد: «با ظرفیت‌ها و تجاربی که اتریش دارد امیدواریم همکاری‌هایی را آغاز کنیم.»  او هم چنین با اشاره به روایت بخش‌هایی از شاهنامه که از سوی استاد نقالی صادق زاده اجرا شد، اظهار کرد: «انرژی، قدرت و نیرویی که در این اثر ادبی بزرگ است به بهترین شکل، به نمایش گذاشته شد.»  ولف دیتریش‌هایم ادامه داد: «فکر می‌کنم این نوع معرفی از این اثر ادبی فاخر و بزرگ برای شنونده جوان مورد اقبال و استقبال باشد، این نوع معرفی فقط راهنمایی نبود بلکه یک نوع نمایش تئاتر بود.» 

ایجاد شده: 9/آذر/1400       آخرین ویرایش: 9/آذر/1400     اخبار داخلی
اعلام جزئیات ساخت پایگاه آلفا در مریخ

اعلام جزئیات ساخت پایگاه آلفا در مریخ

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دیجی کالامگ، اسپیس‌ایکس برای نخستین بار با پژوهشگران ناسا و چندین مؤسسه‌ی دیگر آمریکا همکاری کرده تا به‌طور عمومی درباره‌ی چگونگی استفاده از استارشیپ برای ساخت پایگاه آلفا مریخ توضیح دهد. صرف نظر از نمونه‌های انگشت‌شمار و پراکنده‌ای از نظرات منتشر شده درباره‌ی اسپیس‌ایکس و تمرکز اصلی مدیرعامل آن «ایلان ماسک» (Elon Musk)، یعنی خود «استارشیپ» (Starship)، مدیران این شرکت تقریبا هرگز به‌طور خاص درباره‌ی چگونگی استفاده از موشک‌های نسل بعدی کاملا قابل بازیابی برای ایجاد پایگاه دائمی انسانی در مریخ صحبت نکرده‌اند. در بیشتر مواقع تمرکز واضح بر شیوه‌ی گذر از موانع کوتاه‌مدت دشوار است. نیم قرن تجزیه‌وتحلیل عمدتا تئوریک، کاملا مشخص کرده است که ایجاد یک پایگاه انسانی دائمی و پایدار در مریخ، بدون کاهش شدید هزینه‌ی دسترسی به فضا غیرممکن است. برای چندین دهه، ناسا نسخه‌های گوناگون طرحی را که برای فرستادن هم‌زمان چند فضانورد به مریخ برای چند ماه، صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، مطالعه و بررسی کرده است. به بیان ساده، بدون یک انقلاب در زمینه‌ی حمل‌ونقل فضایی، حتی حضور موقت انسان در مریخ که ساکنان آن عمدتا به کالاهای وارداتی از زمین وابسته خواهند بود، غیرممکن است؛ مگر اینکه اکتشاف مریخ به یک اولویت ملی یا بین‌المللی با سرمایه‌گذاری در ابعاد ده‌ها میلیارد دلار در سال تبدیل شود. در طول ۸۰ تا ۹۰ سالی که پروازهای فضایی به‌طور جدی تحلیل شده‌اند، ده‌ها گروه، مقاله، مطالعه و آژانس‌های فضایی بررسی کرده‌اند که این انقلاب می‌تواند چگونه باشد و از این جهت اسپیس‌ایکس برای ارائه‌ی یک راه حل برای مشکلی قدیمی، منحصربه‌فرد نیست. این شرکت نخستین بخش از فهرست طولانی مدعیان است که نه تنها راه‌حلی را برای حرکت در این مسیر پیشنهاد می‌کند بلکه هم منابع قابل‌توجهی در آن سرمایه‌گذاری می‌کند و هم بسیار تلاش می‌کند تا این چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کند. دو سال پس از اینکه اسپیس‌ایکس قصد خود را برای ساخت نسل بعدی سامانه‌ی حمل‌ونقل فضایی اعلام کرد، ایلان ماسک تغییری اساسی در طراحی را نشان داد و کار بر روی نمونه‌ی اولیه‌ی فولادی استارشیپ آغاز شد. سه سال بعد، اسپیس‌ایکس ۹ پرواز آزمایش استارشیپ را با موفقیت پشت سر گذاشت که شامل چهار جهش کوتاه و پنج پرواز بالای ۱۰ کیلومتر بود. تنها در سال ۲۰۲۱ اسپیس‌ایکس چهار نمونه از آن آزمایش‌های پرواز در ارتفاع بالا را انجام داد و برای نخستین بار یک نمونه را از آزمایش ارتفاع بالا، به‌صورت سالم بازیابی کرد، نخستین فضاپیمای کلاس مداری و نمونه‌ی اولیه‌ی بوستر موشک را ساخت، آزمایش آن را آغاز کرد و تقریبا نخستین سکوی پرتاب مداری استارشیپ را هم کامل کرد. اسپیس‌ایکس همچنین موفق به دریافت قرارداد ۲٫۹ میلیارد دلاری ناسا برای ساخت فرودگر انسانی ماه طی برنامه‌ی آرتمیس شد. هرچند این موفقیت با چالش‌هایی هم همراه شد و حتی تأخیر در توسعه‌ی آن و همچنین شکایت رقبا باعث عقب افتادن برنامه‌ی بازگشت انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ گشت. به زبان ساده، اسپیس‌ایکس و اکنون ناسا در کنار آن، پایه‌ای استوار گذاشته‌اند که تقریبا با اطمینان زیادی، استارشیپ برای سفر به مریخ بر اساس آن توسعه خواهد یافت. هرچند هنوز کارهای زیادی باقی مانده است اما اسپیس‌ایکس کم‌وبیش بسیاری از موانع فنی اصلی که چند سال پیش در مسیر توسعه‌ی ITS یا BFR اولیه، و استارشیپ فعلی داشت را پشت سر گذاشته است. شمار زیادی از آزمایش‌های زمینی و پروازی استارشیپ کاملا نشان داده است که ساختارهای موشک، سیستم‌های اویونیک، موتورهای رپتور، روش‌های عجیب تقرب و فرود و سوخت انتخابی که قبلا آزمایش پروازی نداشته است، همگی اکنون برای پرواز مداری آماده هستند. با این وجود اسپیس‌ایکس همچنان نیاز دارد که فناوری سپر حرارتی عظیم، سرامیکی و غیرفرسایشی استارشیپ را اثبات کند، روش‌ها و فناوری‌های سوخت‌گیری موشک مداری را تکمیل کند و در نهایت همه‌ی موارد فوق را عملیاتی کند تا بتواند یک پرتاب پرشتاب با قابلیت استفاده‌ی مجدد و سوخت‌گیری بزرگ‌ترین موشک تاریخ را عادی و روزمره تبدیل کند. چیزی که اسپیس‌ایکس با کپسول دراگون و موشک فالکون ۹ ثابت کرده است توانایی انجام آن را دارد. به سوی سیاره‌ی سرخ اسپیس‌ایکس با کمک متخصصانی از ایمز ناسا، ستی (SETI) و نیمی از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های معتبر آمریکا، پاسخ‌دهی دقیق به این پرسش را در سپیدنامه یا اوراق سفید (White Paper) سال ۲۰۲۱ که برای برنامه‌ی بعدی تحقیقات دهه‌ای علوم سیاره‌ای و اختربیولوژی آکادمی‌های ملی منتشر شده، آغاز کرده است. در حالی که این پویش دهه‌ای به‌تنهایی می‌تواند روی برنامه‌های ناسا اثرگذار باشد و این آژانس آماده می‌شود تا برنامه‌ی دهه‌ی آینده‌ی علوم فضایی خود را ترسیم و بودجه‌بندی ده‌ها میلیارد دلار دولتی را تعیین کند که نتایج بسیار گسترده‌ای به‌همراه خواهند داشت، اما اسپیس‌ایکس هم از این سپیدنامه برای توصیف برنامه‌های خود پیرامون مأموریت‌های اولیه به مریخ با جزئیات بی‌سابقه، استفاده کرده است. همان‌طور که همیشه در برنامه بوده است، اسپیس‌ایکس فرآیند ساخت شهرهای پایدار در مریخ را با چند مرحله‌ی (نسبتا) ساده پیش خواهد برد. احتمالا در اواسط دهه‌ی ۲۰۲۰ اسپیس‌ایکس پرتاب بدون سرنشین فضاپیماهای استارشیپ را آغاز خواهد کرد تا هم تکمیل نهایی و آمادگی این سامانه را تأیید کند و هم میزان قابل توجهی از محموله‌ها را پیش از رسیدن انسان به سطح مریخ ببرد. این مأموریت‌های اولیه به احتمال زیاد با تکیه بر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های رباتیک، به اسپیس‌ایکس کمک خواهند کرد تا منابع محلی، تجهیزات مرحله‌ای، آزمایش فناوری‌ها برای عملیات طولانی‌مدت سطح مریخ و شروع توسعه‌ی زیرساخت‌ها را از جمله یک نیروگاه تولید انرژی که احتمالا ضروری‌ترین نیاز خواهد بود، ساماندهی کند. هیچ کدام از این‌ها تعجب‌آور نیست اما کارهای بیشتری هم وجود دارد. به گفته‌ی نویسندگان که شامل چندین مهندس فعلی و پیشین اسپیس‌ایکس می‌شوند، برنامه‌ریزی مأموریت کنونی اسپیس‌ایکس که بر مأموریت‌های باری بدون سرنشین اشاره دارد، تجهیزاتی را برای افزایش تولید نیرو، استخراج آب، تولید اکسیدکننده‌ی اکسیژن مایع و سوخت متان، سکوهای فرود از پیش آماده شده، محافظت در برابر تشعشعات زیان‌بار، تجهیزات کنترل گردوغبار، پناهگاه‌های بیرونی برای انسان‌ها و تحهیزات و لوازم دیگر شامل همه‌ی سخت‌افزارهای مورد نیاز برای پشتیبانی از نخستین پایگاه انسانی را فراهم می‌کند. علاوه بر این با تأیید آنچه سال‌ها تصور می‌شد، در طرح اسپیس‌ایکس، انسان‌ها احتمالا برای چند سال اول در فضاپیماهای استارشیپ زندگی خواهند کرد تا زمانی که زیستگاه‌های اضافی ساخته شوند. نخستین گروه استارشیپ‌های بدون سرنشین هم می‌توانند برای پشتیبانی از انسان‌ها روی سطح، به‌عنوان دارایی‌های ارزشمند برای انبار کردن، سکونت، آزمایشگاه‌های علمی و منبعی از سازه‌ها و منابع فلزی خالص ضروری جابه‌جا و یا تغییر کاربری داده شوند. این «وایت پیپر» همچنین بیان می‌کند که اسپیس‌ایکس به‌شدت در حال توسعه‌ی استارشیپ برای انجام پروازهای آزمایشی اولیه به مریخ در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۴ است که حتی احتمال پرتاب اولین استارشیپ‌ها به مریخ پیش از نخستین موشک به سوی ماه را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب سپس در حالی که اسپیس‌ایکس یک مأموریت جداگانه‌ی ماه را پیش می‌برد و استارشیپ متفاوتی را روی ماه فرود می‌آورد، فضاپیماهای مریخ در حال رفت‌وآمد به این سیاره خواهند بود. این نخستین بار است که اسپیس‌ایکس یا افراد آشنا با برنامه‌های این شرکت، اصول اولیه‌ی نخستین مأموریت‌های استارشیپ سرنشین‌دار و بدون سرنشین را به مریخ، به صورت واضح بیان کرده‌اند و این توضیح گمانه‌زنی‌های قبلی زیادی را تأیید می‌کند. برای نمونه به‌نظر می‌رسد که اسپیس‌ایکس قصد دارد حتی نخستین فضاپیماهایی که به مریخ می‌روند را با تجهیزات خاصی همراه کند تا حتی اگر شمار زیادی از آن‌ها به زمین بازنگردند، نخستین مهاجران مریخی که در گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره همراه بیش از ۱۰۰ تن محموله، به فضا می‌روند، بتوانند از همه‌ی استارشیپ‌های بازیابی شده به‌عنوان زیستگاه‌ها، محل ذخیره‌ی مواد اولیه‌ی خام و انبارهای از پیش مستقر شده استفاده کنند. محموله‌های اولیه بر تولید نیرو، آب و سوخت و همچنین پناهگاه‌ها، محافظت در برابر تشعشعات و ساخت سکوهای فرود آماده متمرکز خواهند بود. جای تعجب نیست که ساکنان اولیه‌ی مریخ احتمالا استارشیپ‌هایی که آن‌ها را به مریخ می‌برند، به‌عنوان اولین خانه‌های خود در سیاره‌ی سرخ برگزینند و از یک حجم ۱۱۰۰ متر مکعبی که برای زنده نگه داشتن ده‌ها نفر در اعماق فضا تجهیز شده است، برای ماه‌ها به‌عنوان نخستین اقامتگاه خود در سطح سیاره‌ی سرخ استفاده کنند.

ایجاد شده: 7/آذر/1400       آخرین ویرایش: 7/آذر/1400     اخبار خارجی
هیچ مسافری از آفریقای جنوبی به ایران نداشته ایم

هیچ مسافری از آفریقای جنوبی به ایران نداشته ایم

به گزارش هتل نیوز، " جواد صالحی " سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی چند هفته گذشته هیچ پروازی از مسیر‌های مختلف آفریقای جنوبی به ایران نداشته‌ایم و با توجه به سویه جدید کرونا در کشور‌های آفریقای جنوبی در هفته‌های گذشته هیچ پروازی به آفریقای جنوبی نداشته‌ایم و هیچ مسافری هم از کشور‌های آفریقای جنوبی به ایران پذیرش نکرده‌ایم. او ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) با همکاری پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت و ستادملی مقابله با کرونا سندی در این خصوص تهیه کرده و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرده و ما منتظر جدیدترین دستورالعمل برای مقابله با سویه جدید کرونا هستیم. سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون هر مسافری وارد ایران شود، باید علاوه بر کارت واکسن، تست pcr منفی ۹۶ ساعته همراه خود داشته باشد و از سوی دیگر هر دستورالعمل جدیدی در این بخش صادر شود به سرعت آن را ما اجرا خواهیم کرد. صالحی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ ایرلاینی داخلی پرواز به کشور‌های آفریقای جنوبی ندارد و از سوی دیگر هم پروازی از کشور‌هایی که در آن‌ها سویه گونه جدید دیده شده نداشته ایم.

ایجاد شده: 6/آذر/1400       آخرین ویرایش: 6/آذر/1400     اخبار داخلی
تأملی بر نرخ گذاری خدمات اقامتی هتل های کشور

تأملی بر نرخ گذاری خدمات اقامتی هتل های کشور

سال هاست که نرخ و قیمت خدمات اقامتی هتل ها با چالش و انتظارات متفاوت برای دریافت کنندگان خدمات همانند شرکت های گردشگری ، سازمانها ، موسسات و میهمانان مستقیم هتلها  مطرح بوده و عملا انتظار دریافت تخفیفات غیر متعارف تبدیل به یک عادت شده است. اهمیت این موضوع از آنجا برای صنعت هتلداری نگران کننده میشود که به جهت عدم رشد مناسب و متناسب نرخ خدمات هتل به ویژه در حوزه اقامتی موجب ایجاد فاصله معناداری با نرخ سرمایه گذاری در صنایع و حوزه های دیگر شده و عملا توجیه سرمایه گذاری را در این رشته کاهش داده و چنانچه پیش بینی نرخ تورم بر دارایی و ملک را از ساخت هتل جدا نمائیم یقینا نرخ سود آوری برای سرمایه گذاران جذاب نخواهد بود. از آنجا که هتل و محل اقامت از مهمترین زیرساخت های مورد نیاز توسعه گردشگری پایدار میباشد چگونه میتوان انتظار رشد و بالندگی صنعت گردشگری را  بدون سرمایه گذاری و ساخت هتل داشت. بررسی ها نشان می دهد نرخ خدمات اقامتی نه تنها با نرخ تورم رشد نداشته است بلکه با توجه به اعمال غیر متعارف تخفیفات میانگین نرخ اقامت به نرخ پایه سال 1396 کاهش نیز داشته است، با چه انگیزه و درآمدی از صاحبان و مدیران هتل ها  انتظار بازسازی و نوسازی  داریم ، مدام هتل های داخل کشور را با موارد مشابه هتل های منطقه و جهان مقایسه میکنیم !!! وصحبت از عدم رعایت استاندارد های بین المللی می نمائیم  !!! یقینا  با شرح فوق نه تنها در بخش ساختمان و تجهیزات و تاسیسات امکان اورهال و به روز نمودن هتل ها  نخواهد بود بلکه در بخش ارائه خدمات به جهت کاهش قابل توجه نیروی انسانی  باید باز هم شاهد ایجاد فاصله بیشتر با استاندارد های لازم باشیم.  با توجه به اینکه بخش قابل توجه هتل های توریست پذیر کشور در اختیار دولت ، نهادها و ارگان ها می باشد و متاسفانه ملاک سنجش توان و قدرت مدیریت توسط صاحبان در این گروه از هتلها درصد اشغال بوده نه میانگین نرخ و درآمد که این خود عاملی برای ایجاد یک رقابت بسیار ناسالم به منظور فروش و اشغال هتل به هر بهایی شده است. براستی آیا در چنین شرایطی بخش خصوصی قدرت رقابت و کنترل نرخ را دارد ؟ نقش و اثربخش بودن جامعه هتلداران ایران در جهت دهی چنین موضوع با اهمیتی به چه میزان است ؟  با توجه به بررسی انجام شده در مدل های نرخ گذاری در کشورهای مختلف پیشنهاد می گردد وزارت گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران با تشکیل کارگروه تخصصی بجای تعیین سقف نرخ ، کف نرخ خدمات اقامتی را مشخص نموده و فروش کمتر از این کف نرخ را ممنوع نمایند و بسته به کیفیت خدمات ،  هتلها مجاز به فروش بالاتر از کف نرخ  باشند ، شاید با این نگاه بتوان کمی منافع هتل ها را تامین نمود تا در آینده شاهد فروپاشی این صنعت با اهمیت نباشیم .   یونس یحیی - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     مقالات و یادداشت ها
چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

به گزارش هتل نیوز " مسیح‌الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش درباره آخرین اقدامات و مذاکرات برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی قطر با توجه به ظرفیت محدود این کشور و همچنین اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ در کیش و قشم، اظهار کرد: با توجه به گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی را در جزیره کیش افزایش دهیم. قول می‌دهیم چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی، آماده کنیم. اگر تیم‌های خارجی نیامدند به هر حال ایرانی‌هایی که قصد تماشای این بازی‌ها را دارند با توجه به مسافت نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینه‌ها می‌توانند در این جزیره اقامت داشته باشند. او افزود: هزینه هر شب اقامت در هتل‌های قطر بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود، علاوه‌بر این تعداد هتل و اتاق در قطر کم است و همه تماشاچی‌ها، گردشگران و اعضای تیم‌ها را پوشش نمی‌دهد. ظرفیت دبی هم برای این رویداد کافی نیست. برای همین ما سعی می‌کنیم ظرفیت اقامت و استانداردها را در کیش تا جام جهانی بالا ببریم تا دست‌کم مسافران ایرانی را در این جزیره با قیمت مناسب و به مراتب مناسب‌تر از قطر پوشش دهیم. البته که حضور مسافران و تیم‌های خارجی در کیش مهم است، اما مسافران ایرانی برای ما مهم‌تر هستند. او درباره استانداردسازی خدمات در اماکن اقامتی کیش، اظهار کرد: به تازگی رییس فدراسیون فوتبال ایران و نماینده فیفا از داشته‌ها و ظرفیت کیش بازدید کرده‌اند که این مساله، ما را برآن داشت تا شهریورماه سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز بازی‌ها، ظرفیت اقامت را آماده کنیم.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار داخلی
ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد

ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد

به گزارش هتل نیوز ، " مهدی زاهدی‌پور " معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان روز دوشنبه با بیان اینکه‌ کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرد، افزود: در استان اصفهان 70 هتل یک تا پنج‌ ستاره، 80 مهمانپذیر و ۵۰۰ خانه بومگردی وجود دارد که در دوران‌ شیوع کرونا از ظرفیت آنها کمتر استفاده می‌شد و اکنون وضعیت مناسبی از نظر پذیرش گردشگر دارند. وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۰ آژانس مسافرتی، افزون بر ۳۰ تا ۴۰ آژانس تعطیل شده‌اند که امید می‌رود با رونق گردشگری و ورود گردشگر به استان شاهد راه‌اندازی دوباره این آژانس‌ها باشیم. معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان درباره پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری بدون ذکر میزان تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: متقاضیانی که‌ برای دریافت تسیهلات با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مشکل‌ آنان رفع شود. وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی برخی بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات خودداری کردند، ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوطه در بند الف تبصره ۱۸ برای صنایع دستی ۱۲۶ میلیارد تومان و برای گردشگری ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از طریق بانک‌ها پرداخت شود که با تاسف هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و بانک‌ها همکاری ندارند. زاهدی‌پور افزود: صندوق کار آفرینی امید از تبصره ۱۸ تسهیلات با کارمزد چهار تا ۹ درصد برای مناطق روستایی، ۹ تا ۱۴ درصد برای شهرهای کمتر توسعه یافته و ۱۸ درصد برای شهرهای بزرگ پرداخت می‌کند. معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یکی از چالش‌ها پیش روی صنعت گردشگری بحث زمین‌های واگذاری ملی است که تاسیسات در آنها لحاظ شده اما هنوز سند واگذاری ندارند.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار داخلی
ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیری‌هایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.»  او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای خود را در حوزه‌های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کرده‌اند.»  پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه‌های ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که می‌خواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر می‌شود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر می‌شود.»  او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانس‌ها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کرده‌اند؛ پیشبینی‌مان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.»  پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدف‌گذاری‌هایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکت‌ها وارد مذاکرده مجدد شده‌ایم اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوها انجام شده، منتظر درخواست‌ها هستیم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانس‌ها تقاضای درخواست ویزای گروهی داده‌اند، ارزیابی‌ها نشان از ریزش تعداد نفرات گروه‌ها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروه‌های دوتا سه نفره رسیده است.»  پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخ‌های مناسب بود که گروه‌های بیشتری وارد کشور شوند. هتل‌دارها نیز همکاری خوبی داشته‌اند، گفت‌وگوهایی نیز با ایرلاین‌ها داشته‌ایم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمی‌کنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.»  او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصره‌ها اشاره کرد.  پورفرج با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های پیش‌رو، افزود: «حضور در نمایشگاه‌های آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفت‌وگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...