گروه جامع و تخصصی هتل‌نیوز - لوگوی شماره یک
جمعه، 10 تیر 1401 Language Logo - Hotel News Group انگلیسی
Hotel Uniform - Hotel News Group
هتل کلاب حساب کاربری من  - گروه جامع و تخصصی هتل‌نیوز Fri, Jul 1, 2022
تشریفات

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه تشریفات هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


بهبود درآمد در بخش غذا و نوشیدنی - بخش سوم

بهبود درآمد در بخش غذا و نوشیدنی - بخش سوم

💫 بهبود خدمات تحویل غذا 🔸 سفارش غذا به صورت آنلاین باعث می شود که مهمان های داخل اتاق ها در ساعات شلوغی رستوران پشت خط تلفن منتظر پاسخگویی نمانند. 🔸 مهمانان از هر نقطه از هتل که باشند  ( استخر ، باشگاه یا محوطه خارجی هتل) میتوانند غذا را سفارش دهند و با روشن کردن گزینه (GPS) غذا را در مکانی که هستند تحویل بگیرند. 🔸 در مورد پرداخت صورت حسابها میدانیم که فرایند عادی پرداخت صورت حساب که شامل عملیات  ورود کارت ، تایید، تطبیق و استرداد وجه است در زمان شلوغی رستوران ممکن است بسیار وقت گیر باشد و با مشکلاتی مانند قطعی خط دستگاه پوز مواجه شویم . 🔸 گزینه پرداخت آنلاین در  این اپلیکیشن به رستوران هتل ها این امکان را میدهد تا با دسترسی دستگاه پوز به سیستم مرکزی  عملیات  پرداخت راحت تر انجام شود. 🔸 این قابلیت به شما این امکان را میدهد که بتوانید به راحتی با یک کلیک فاکتور غذا و نوشیدنی مهمان را روی حساب اتاق وی اعمال کنید که احتمال خطای پرداخت را نیز کاهش میدهد.  🔸 هتل ها شاهد افزایش 43 درصدی ثبت سفارش از این طریق بوده اند.

ایجاد شده: 6/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1401
بهبود درآمد در بخش غذا و نوشیدنی - بخش دوم

بهبود درآمد در بخش غذا و نوشیدنی - بخش دوم

💫 گزینه های دیجیتال، مدیریت منو و بازاریابی را بهبود می بخشد 🔸 این اپلیکیشن امکان تغییر دادن منوها از حالت فیزیکی به دیجیتال را  میدهد و میتوانید به جای یک منو چندین منو در برنامه رستوران هتل خود قرار دهید مثل منو جداگانه برای رستوران داخلی، منوی جداگانه برای روم سرویس یا منوی مربوط به رویدادهای خاص مانند سمینارها، جشن ها و مراسم‌. 🔸 امکان بروزرسانی منوها مطابق با هر فصل  را در اختیار شما قرار میگیرد‌‌. 🔸 مهمان ها میتوانند در پیش نمایش منو اطلاعات تغذیه ای مربوط به غذاها را مشاهده کنند که این باعث میشود که تماس های تلفنی وقت گیر با سوالاتی در مورد مواد تشکیل دهنده غذا کاهش پیدا کند. 🔸 شما میتوانید با برجسته کردن گزینه هایی از منو که دارای حاشیه سود برای رستوران هستند (مثل ارائه غذای و نوشیدنی گرم در روزهای سرد یا نوشیدنی های مربوط به هر فصل ) بازاریابی کرده و درآمد رستوران را افزایش دهید.

ایجاد شده: 6/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1401
بهبود درآمد در بخش غذا و نوشیدنی - بخش اول

بهبود درآمد در بخش غذا و نوشیدنی - بخش اول

⭕️ مدیریت گردش درآمد  🔸 اپلیکیشن های هتلی ،که به مهمانان امکان رزرو آنلاین میز را ارائه میدهد مزایای زیادی برای مهمان ها و همچنین گردش کار رستوران دارند. 🔸 اینکه مهمان در هر شرایطی آزادی عمل برای رزرو داشته باشد باعث بهبود تجربه مهمان می شود. 🔸 در تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۱ مشخص شده است که ۵۳% از مهمانان هتل انتظار دارند که بتوانند رستوران را به صورت آنلاین رزرو کنند. 🔸 یک سیستم رزرو آنلاین رستوران این امکان را ایجاد میکند تا اختلال رزروهای تلفنی که به دلیل شلوغی رستوران ممکن است در آنها اشتباهاتی رخ داده باشد کاهش پیدا کند و همچنین از شلوغی جلو میز پذیرش سفارش میکاهد. 🔸 از طرفی این امکان را میدهد تا خدماتی که مهمانان درخواست میکنند مانند صندلی بلند یا صندلی کودک یا رزرو برای جشن یا تولد از قبل آماده سازی شود. 🔸 در این برنامه ایجاد بخش تخفیفات و یا خدمات ویژه برای مهمانان خاص در اختیار قرار داده میشود، که بسیاری از اپراتورهای رستوران ها اظهار می کنند که این تبلیغات سفارشی بسیار موثرتر از تبلیغات استاندارد و عادی هستند.

ایجاد شده: 21/فروردین/1401       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1401
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مهمان VIP

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مهمان VIP

عبارت VIP  همانطور ‌که‌ پیش از این‌ توضیح داده شد، به‌معنای very important person یعنی شخص خیلی مهم می باشد که شامل افراد برجسته سیاسی مانند رئیس جمهور، وزیران و یا افرادی در این سطح می شود. این افراد باید در کمال آرامش و امنیت سفر کنند و این سرویس چنین خدماتی را فراهم می کند. سرویس دهی به مهمانان VIP از قسمت پذیرش شده و در تمامی قسمتها ادامه‌ میاید. تمامی پرسنل‌ هتل در تمام شیفتها باید از حضور این‌ مهمان مطلع باشند. پرسنل خانه داری بر اساس سلیقه و یا حتی عادت ها و حساسیت های شخص اقدام به مرتب نمودن اتاق می نمایند. خدمات خوش آمد گویی برای مهمان توسط مدیر هتل انجام می گیرد. چناچه تدارکات خاصی برای میهمان VIP در نظر گرفته شده، حتما باید وی را یک روز قبل در جریان تمامی نکات و امور و خدمات گذاشت. شخصی را برای راهنمایی و ارائه خدمات بطور مجزا برای مهمان ویژه در نظر می گیرند. از دیگر خدمات می توان به تزئین اتاق با شمع و گل، وسایل پذیرایی مانند میوه، شیرینی و غیره اشاره کرد.

ایجاد شده: 2/تیر/1399       آخرین ویرایش: 2/تیر/1399
انتخاب محل مناسب براي پذيرايي

انتخاب محل مناسب براي پذيرايي

 انتخاب محل مناسب نيز يكي از ضروريات مهمانی است و بايد متناسب با تعداد مهمانان و نوع پذيرايی محل مربوطه را انتخاب نمود و در كارت دعوت نشانی و حتی المقدور كروكی (نقشه) محل را نيز ضميمه نمود. سفارتخانه‌ها و سركنسول گریهای خارجی معمولاً ترجيح مي دهند در صورت در اختيار داشتن محل مناسب، مهمانی های خود را در محل اقامت سفير يا سر كنسول برگزار نمايند كه در اينصورت در چنين محلی انتظار مي رود نمونه‌هايی از صنايع دستی را در معرض ديد قرار دهند و حتماً با غذاهای محلی خود از مدعوين پذيرايی نمايند. در هر صورت نكته مهم اينست كه محل مهمانی مي بايست با تعداد مهمانان تناسب داشته باشد، بنحوی كه ماموران پذيرايی بتوانند به راحتي تردد نموده و از مهمانان پذيرايی نمايند. در درب ورودی نيز ترتيباتی اتخاذ شود كه مهمانان مورد استقبال قرار گرفته و در صورت داشتن پالتو، بارانی و يا كلاه، جای مناسبی برای نگهداری و تحويل آن در نظر گرفته شود. چنان چه محل مناسبی برای برگزاری مهمانی در اختيار ميزبان نيست، بهتر است اين مهمانی در سالن هتل‌ها و يا اماكن پذيرايی برگزار شود.

ایجاد شده: 7/شهریور/1398       آخرین ویرایش: 7/شهریور/1398
اصول رفتاری - مهارت های رفتاری (بخش سوم)

اصول رفتاری - مهارت های رفتاری (بخش سوم)

در ادامه بیان اصول رفتاری تشریفات و در بخش نهایی به بررسی مهارتهای رفتاری میپردازیم: در يك جمع عمومی در گوشی صحبت كردن جايز نيست. يك جلسه رسمی را نبايد بدون دليل ترك نمود و برای شركت در يك جلسه طولانی بايد خود را آماده نمود. مزاح كردن و بيان لطيفه می بايست متناسب با جمع باشد و به موقع انتخاب شود. به محض آشنا شدن با افراد جديد نبايد خود را زياد صميمی نشان داد و آنها را با ضمير تو مورد خطاب قرار داد. سرفه كردن، عطسه نمودن و يا دهن دره كردن در ملاء عام و بخصوص در جلسات رسمی شايسته نيست و بايد آن را بطور نامحسوس انجام داد و در مقابل اين اعمال نيز نبايد عكس‌العمل ناشايست نشان داد. مراسم تشريفاتی و رفتارهای مختلف الزاماً ممكن است مطابق ميل ما نباشد ولی ناگزير برای حفظ منافع سازمانی خود بايد آن را بپذيريم. افراد مودب، آراسته و با وقار همواره خاطره خوبی را در اذهان باقی می گذراند.

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1398
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...