فرانت آفیس

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه پذیرش صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه و در صورت تمایل نسبت به دانلود مطالب اقدام فرمائید.


پذیرش هتل (قسمت آخر)

پذیرش هتل (قسمت آخر)

در قسمت آخر از آموزش حرفه پذیرشگری در یک هتل به مباحث مربوط به نوع شخصیت های مناسب این حرفه در محیط کسب و کار میپردازیم: شخصیت های مناسب این شغل در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و ... برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده است که به تخصص و زمان کافی نیاز دارد. البته باید توجه داشت که هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد. حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند. شخصیت های مناسب این شغل بر اساس شخصیت شناسی MBTI میتواند ویژگیهای زیر را دارا باشد: این تیپ شخصیتی دوست دارد با مردم در ارتباط باشد. به مسافرت و کار در این حوزه علاقه دارد.  به حرف های مشتریان به دقت توجه کرده و  عموما حداکثر تلاش خود را برای رفع خواسته های مهمانها انجام می دهد.

ایجاد شده: 29/مهر/1397       آخرین ویرایش: 29/مهر/1397
پذیرش هتل (قسمت نهم)

پذیرش هتل (قسمت نهم)

پذیرش هتل (قسمت نهم) در قسمت نهم از آموزش حرفه پذیرشگری در یک هتل به مباحث مربوط به میزان درآمد این حرفه در محیط کسب و کار میپردازیم: میزان درآمد یک پذیرشگر هتل آمار دقیقی از میزان درآمد یک پذیرشگر در هتل در کشور در دسترس نمی باشد.  البته باید توجه داشت که میزان تحصیلات، تجربه، مهارت ها (از جمله روابط عمومی مناسب، دقت خوب و ...) و توانمندی های یک پذیرشگر حرفه ای در میزان موفقیت و به دنبال آن کسب درآمد بیشتر او بسیار موثر است. میزان درآمد این شغل در برخی از کشورهای جهان عبارت است از : آمریکا - متوسط درآمد سالانه این شغل29.990  دلار (برای همه مشاغل33.840  دلار) در سال 2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 26.100 دلار بوده است.  استرالیا - متوسط درآمد سالانه این شغل37.000  دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد. انگلستان - متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین19.000 تا 22.000  دلار و برای افراد باتجربه تا حدود 30.500  دلار می باشد.

ایجاد شده: 29/مهر/1397       آخرین ویرایش: 29/مهر/1397
پذیرش هتل (قسمت پنجم)

پذیرش هتل (قسمت پنجم)

#فرانت_آفیس#پذیرش_هتل (قسمت پنجم)————————————در قسمت پنجم از #آموزش حرفه پذیرشگری در یک هتل به ادامه مباحث مربوط به وظایف یک پذیرشگر در هتل میپردازیم:مسئولیت ها و وظایف یک پذیرشگر در هتلگرفتن و دادن پیغام به میهمانانپاسخگویی به درخواست های مختلف مهمانان ( از جمله رزرو بلیط یا نگهداری اقلام با ارزش)پاسخگویی به سوالات مهمانان و دادن اطلاعات مورد نیاز به آنهابررسی و رسیدگی به پیشنهادات، مشکلات و شکایات میهمانانآماده کردن صورت حساب ها و تحویل پرداخت های مهمانان در هنگام ترک هتلهمکاری با سایر کارکنان هتل برای ارائه خدمات بهتر به میهمانانچند نکته ضروری:در اغلب هتل ها برای رزرو کردن و نگهداری جزئیات اطلاعات هتل از سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند. در هتل های بزرگ معمولا چند پذیرش گر در محل پذیرش هتل کار می کنند و هر کدام مسئول بخشی از کار هستند.  اما در هتل های کوچک کلیه کارهای بخش پذیرش و گاهی حتی کار راهنمایی مسافران به اتاق هایشان بر عهده متصدی پذیرش می باشد.

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 9/مهر/1397
پذیرش هتل (قسمت چهارم)

پذیرش هتل (قسمت چهارم)

#فرانت_آفیس#پذیرش_هتل (قسمت چهارم)————————————در قسمت چهارم از #آموزش حرفه پذیرشگری در یک هتل و  برای آشنایی بیشتر با این شغل، اطلاعاتی در مورد مسئولیت ها و وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازارکار و فرصت شغلی و میزان درآمد پذیرشگر هتل، ارائه میشود.  وظایف متصدی پذیرش هتلخوشامدگویی به میهمانان در بدو ورود همراه با احترام و ادب فراوانانجام کارهای مربوط به رزرو اتاق برای مشتریان از طریق تلفن، ایمیل، فکس، نامه و یا حضوریانجام کلیه کارهای لازم در هنگام ورود و خروج مهمانان از جمله      گرفتن مدارک شناسایی معتبر از میهمان و بررسی صحت و اعتبار آنها،      ارائه فرم مشخصات به میهمان و کمک به او در پرکردن آن،      گرفتن و دادن کلید اتاق ها به میهمانان و ...توضیح کامل در مورد انواع اتاق ها و امکانات هتل به میهمان و کمک به او در انتخاب اتاق مناسب و دادن کلید به او

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 9/مهر/1397
قسمت دوم از بررسی ویژگیهای شغل یک پذیرشگر

قسمت دوم از بررسی ویژگیهای شغل یک پذیرشگر

#آموزش#فرانت آفیس#پذیرش هتل (قسمت دوم)————————————قسمت دوم از بررسی ویژگیهای شغل یک پذیرشگر متصدی پذیرش هتل باید در همه حال رفتاری مودبانه و صمیمی، همراه با آرامش و صبر داشته باشد (حتی در شرایط بحرانی). به همه جزئیات توجه کند. از روابط عمومی خوبی برخوردار بوده و تاحدی با روانشناسی افراد، لهجه ها و فرهنگ های مختلف آشنایی داشته باشد. از اصول فروشندگی و جذب مشتری به میزان لازم در کار خود استفاده کند. همچنین با شناختی کاملی که از وظایف سایر کارکنان هتل دارد، باید در رسیدگی به خواسته ها، پیشنهادات و شکایات احتمالی میهمانان، سرعت عمل لازم  را به کار گیرد. با نحوه بررسی درستی و اعتبار انواع کارت های شناسایی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و...میهمانان آشنا باشد. انواع روش های رزرواسیون را شناخته و مراحل مختلف هر کدام را در هنگام نیاز به خوبی انجام دهد.

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 9/مهر/1397
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...