صفحه اصلی / کافی شاپ / 23 نوامبر؛ روز جهانی اسپرسو
23 نوامبر؛ روز جهانی اسپرسو - تصویر 1

23 نوامبر؛ روز جهانی اسپرسو

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398
اسپرسو یک نوشیدنی غنی و قدرتمند و یک تقویت کننده موثر برای یک روز کاری به شمار میرود و برای علاقمندان به این نوشیدنی راهی برای گذران روزها و شبهای طولانی و سخت می باشد.
این نوشیدنی در واقع نوعی قهوه است که به قدرتمندترین عناصر آن تقطیر و در فنجان های مخصوصی سرو می شود. روز اسپرسو، زمانی است که میتوان نوشیدن این قهوه خوشمزه و قدرتمند را جشن گرفت.

تاریخچه این روز
در سال 1884 در تورین، نوآوری باورنکردنی و جدیدی ایجاد شد که شیوه انجام آن، کل تاریخ را برای همیشه تغییر داد. کارگران خسته دیگر مجبور نبودند به نیروی اراده خود اعتماد کنند تا آنها را در طول روزهای خسته کننده، به جلو براند. در عوض به لطف روشهای خلاقانه آقای Angelo Moriondo، قهوه، عصر جدیدی از روشنگری را پیش روی خود میدید چرا که دستگاه جدیدی که وی اختراع نمود، راهی برای کنترل جداگانه عبور بخار و آب از قهوه را پیشنهاد میداد.
این نوآوری باعث شد تا حداکثر پتانسیل ممکن از دانه قهوه استخراج شود. روز اسپرسو برای نکوداشت این اختراع و یادآوری مرد شگفت انگیزی است که تجربه یک نوشیدنی منحصر به فرد را ممکن ساخته است. این دستگاه از آن زمان تاکنون چندین بار به روزرسانی شده است و اکنون به راحتی میتوانید دستگاه های اسپرسو خانگی موجود در بازار را تهیه نمایید و این روزها لاته یکی از محبوب ترین روش های نوشیدن قهوه است که در دسترس همگان قرار گرفته.
این نوشیدنی از شهر تورین در ایتالیا به سراسر جهان پخش شد و جایگاهی برجسته در اروپا، ایالات متحده آمریکا و سرانجام در کل دنیا به دست آورد.

چگونه این روز را جشن بگیریم؟
در این روز میتوانید به سادگی به یک کافی شاپ معروف و یا نزدیک ترین کافی شاپ به محل زندگی و یا کار خود مراجعه کنید و یک قهوه لذیذ با طعم دلخواه خود را سفارش بدهید. میتوانید قویترین نوشیدنی موجود در منوی کافی شاپ را سفارش دهید که میتواند یک triple-shot espresso باشد. در هنگام نوشیدن قهوه یادی از Angelo Moriondo کرده و به همه افراد حاضر در کافی شاپ بگویید که این فرد کارگر مدرن را به جلو رانده و تولید را افزایش داده است. سپس در راه خانه در کنار یکی از فروشگاههای فروش اسپرسو توقف کرده و یکی از انواع خانگی آنرا برای خانه خود بخرید چرا که آخر هفته نیز به قهوه نیاز پیدا خواهید کرد.

جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...