صفحه اصلی / کافی شاپ / گران ترین قهوه دنیا
گران ترین قهوه دنیا - تصویر 1

گران ترین قهوه دنیا

ایجاد شده: 17/تیر/1398       آخرین ویرایش: 17/تیر/1398
کاپی لواک (Kopi Luwak) نام نوعی قهوه است که از دانه‌های قهوه دفع شده از یک پستاندار به نام گربه Civet از خانواده «راسویان» بدست می‌آید.
این قهوه گرانترین نوع قهوه درجهان است که قیمت یک فنجان آن به 60 پوند (97 دلار) می رسد.
قهوه کوپی لواک از دانه‌های قهوه دفع شده از گربه Civet بدست می‌آید. بدین صورت که میوه‌های قهوه توسط این حیوان خورده می‌شوند و پس از اینکه بخش گوشتی میوه در دستگاه گوارشی آن هضم شد، دانه‌های قهوه که برای حیوان قابل هضم نیستند دفع می‌شوند. دانه‌های خارج شده از بدن حیوان بعد از جمع‌آوری کاملا شسته می‌شود، سپس با نور خورشید خشک شده و برشته می‌شوند.
محبوبیت جهانی کاپی لواک به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد؛ زمانی‌که در سکانسی از فیلم The Bucket List ٬ به فرایند تهیه این قهوه اشاره‌ای مستقیم می‌شود. در آن سال قیمت هر پوند (450 گرم) از کاپی‌ لواک در بازارهای جهانی به ۲۳۰ دلار رسید. در سال‌های بعد این قیمت به ۶۰۰ دلار هم رسید.
گربه Civet علاقه عجیبی به دانه‌های قهوه قرمز دارد که در اندونزی و فیلیپین رشد می‌کند. این دانه‌ها پس از حدود یک روز و نیم گردش در دستگاه گوارش این حیوان، عطر و طعم خاصی به خود می‌گیرند. پس از اینکه دانه‌ها دم کشیدند، حاصل کار یک قهوه بسیار معطر و خوشبو خواهدبود. کسانی که این قهوه را امتحان کرده‌اند، می‌گویند که این نوشیدنی طعم کارامل و شکلات می‌دهد. هر پوند (حدود ۴۵۰ گرم) از کوپی لواک در آمریکا به قیمت ۱۰۰ تا ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...