صفحه اصلی / میزبانی / نقش یک میزبان در شغل میزبانی (بخش دوم)
نقش یک میزبان در شغل میزبانی (بخش دوم) - تصویر 1

نقش یک میزبان در شغل میزبانی (بخش دوم)

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1398

در این بخش از مجموعه مباحث تخصصی راجع به سرویس و شغل میزبانی به مطالبی در مورد نقش یک میزبان در شغل میزبانی می‌پردازیم.


نقش یک میزبان در یک رستوران (ادامه)


سازماندهی یا ترتیب مشاغل در یک رستوران که روی کاغذ نشان داده شده است به عنوان نمودار سازمانی شناخته می‌شود.

دانستن جایگاه شغلی یک میزبان در چارت سازمانی کمک می‌کند تا وی وظایف سازمانی خود را بهتر انجام دهد.

در ساختار سازمانی یک رستوران، Busser ها و میزبانان باید به سرپرست مستقیم خود گزارش دهند که معمولا یک سر میزبان است.

سرمیزبان به سرپرست میزبانان یا maˆıtre d’hˆotel گزارش می‌دهد.

سرپرست میزبانان نیز به مدیر رستوران و مدیر رستوران به مدیریت هتل گزارش می‌دهند.

در رستوران‌های کوچک، یک نفر ممکن است چند تا از این مشاغل را بر عهده داشته باشد.

به عنوان مثال، سرپرست مستقیم یک میزبان ممکن است سرپرست میزبانان یا سرمیزبان باشد.

در رستوران‌های بزرگ، ممکن است برای سهولت کار، کارکنان اضافی مشغول به کار شوند. مثلا برای کمک به سرو غذا از آشپزخانه به میز، ممکن است یک فرد بکار‌ گرفته شود.

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات درون سازمانی، باید از ساختار سازمانی مشخصی پیروی شود.

هنگامی که یک میزبان با سوالات یا مشکلاتی راجع به قوانین، مقررات و یا سیاست‌های کلی مواجه می‌شود، بهتر است با سرپرست مستقیم خود صحبت کند.

سرپرست مستقیم یک میزبان دارای تجربه بیشتری بوده و می‌تواند مشکلات را حل کند. 


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...