کافی شاپ

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه کافی شاپ هتل را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


انواع دستگاه هاى قهوه ساز (بخش اول) - قهوه‌ساز سایفون

انواع دستگاه هاى قهوه ساز (بخش اول) - قهوه‌ساز سایفون

قهوه‌ساز سایفون  قهوه‌ساز وَکیوم ( vacuum coffee maker) یا قهوه‌ساز سایفون وسیله‌ای است برای ساختِ قهوه كه به کمک خلا توسط  دو مخزن متصل به هم قهوه را می‌سازد. این قهوه‌ساز توسط «لوف» (Loeff) آلمانی در برلين در دههٔ ۱۸۳۰ میلادی اختراع شد. این وسیله از بیش از یک سده پیش، به همین شکل با تغییرات کمی (در ساختار) برای ساخت قهوه مورد استفاده است.  جنس مخزن قهوه‌ساز سايفون از شيشه بروسيليكات، فلز یا پلاستیک است و فیلتر آن از الیاف شیشه‌ای، فلزی، کاغذ یا نایلون است. توضيحات  آب در مخزن پایینی ریخته می‌شود و آن را حرارت می‌دهند تا به نقطه جوش برسد. بر اثر افزایش فشار بخار، بخار آب به مخزن بالایی انتقال می‌یابد و با پودر قهوه که در بالای فیلتر قرار دارد تماس حاصل می‌کند.  بعد از مدتی که بیشتر آب به مخزن بالایی رفت و آب جوش در مخزن بالایی با قهوه پودر شده به خوبی ترکیب شد، با خاموش کردن شعلهٔ زیر مخزن پایینی بر اثر اُفتِ دما، فشار بخار مخزن پایینی کاهش می‌یابد و قهوه از فیلتر در مخزن بالایی می‌گذرد و به مخزن پایینی می‌ریزد. قهوهٔ فیلترشده را که موجود در مخزن پایینی است، سِرو می‌کنند. انواع دستگاه های قهوه ساز (بخش دوم) انواع دستگاه های قهوه ساز (بخش سوم)

ایجاد شده: 23/آذر/1398       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1398
23 نوامبر؛ روز جهانی اسپرسو

23 نوامبر؛ روز جهانی اسپرسو

اسپرسو یک نوشیدنی غنی و قدرتمند و یک تقویت کننده موثر برای یک روز کاری به شمار میرود و برای علاقمندان به این نوشیدنی راهی برای گذران روزها و شبهای طولانی و سخت می باشد. این نوشیدنی در واقع نوعی قهوه است که به قدرتمندترین عناصر آن تقطیر و در فنجان های مخصوصی سرو می شود. روز اسپرسو، زمانی است که میتوان نوشیدن این قهوه خوشمزه و قدرتمند را جشن گرفت. تاریخچه این روز در سال 1884 در تورین، نوآوری باورنکردنی و جدیدی ایجاد شد که شیوه انجام آن، کل تاریخ را برای همیشه تغییر داد. کارگران خسته دیگر مجبور نبودند به نیروی اراده خود اعتماد کنند تا آنها را در طول روزهای خسته کننده، به جلو براند. در عوض به لطف روشهای خلاقانه آقای Angelo Moriondo، قهوه، عصر جدیدی از روشنگری را پیش روی خود میدید چرا که دستگاه جدیدی که وی اختراع نمود، راهی برای کنترل جداگانه عبور بخار و آب از قهوه را پیشنهاد میداد. این نوآوری باعث شد تا حداکثر پتانسیل ممکن از دانه قهوه استخراج شود. روز اسپرسو برای نکوداشت این اختراع و یادآوری مرد شگفت انگیزی است که تجربه یک نوشیدنی منحصر به فرد را ممکن ساخته است. این دستگاه از آن زمان تاکنون چندین بار به روزرسانی شده است و اکنون به راحتی میتوانید دستگاه های اسپرسو خانگی موجود در بازار را تهیه نمایید و این روزها لاته یکی از محبوب ترین روش های نوشیدن قهوه است که در دسترس همگان قرار گرفته. این نوشیدنی از شهر تورین در ایتالیا به سراسر جهان پخش شد و جایگاهی برجسته در اروپا، ایالات متحده آمریکا و سرانجام در کل دنیا به دست آورد. چگونه این روز را جشن بگیریم؟ در این روز میتوانید به سادگی به یک کافی شاپ معروف و یا نزدیک ترین کافی شاپ به محل زندگی و یا کار خود مراجعه کنید و یک قهوه لذیذ با طعم دلخواه خود را سفارش بدهید. میتوانید قویترین نوشیدنی موجود در منوی کافی شاپ را سفارش دهید که میتواند یک triple-shot espresso باشد. در هنگام نوشیدن قهوه یادی از Angelo Moriondo کرده و به همه افراد حاضر در کافی شاپ بگویید که این فرد کارگر مدرن را به جلو رانده و تولید را افزایش داده است. سپس در راه خانه در کنار یکی از فروشگاههای فروش اسپرسو توقف کرده و یکی از انواع خانگی آنرا برای خانه خود بخرید چرا که آخر هفته نیز به قهوه نیاز پیدا خواهید کرد.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398
راه‌های استفاده از باقی‌مانده قهوه ( بخش دوم )

راه‌های استفاده از باقی‌مانده قهوه ( بخش دوم )

با باقی‌مانده قهوه پخت و پز کنید و یا آن را با مواد دیگر مخلوط کنید. بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی به قهوه نیاز دارند! چرا برخی از این دستورالعمل‌ها را امتحان نمی‌کنید؟ اگر در حال حاضر قهوه اضافی دارید، ممکن است بتوانید خود را به یک دسر دلپذیر بر پایه نوشیدنی دمی یا حتی یک وعده غذایی دعوت کنید!! شما حتما دستور‌العمل‌های سنتی مانند "تیرامیسو" را بلدید که به قهوه نیاز دارند و بر پایه قهوه بوده و با کاستارد وپودر کاکائو همراه با قهوه به صورت لایه لایه درست می‌شوند. اما کمی تخیل می‌تواند شما را به قله‌های جدیدی در آشپزی سوق دهد. آشپزی با قهوه باقی‌مانده اگر به این مورد درست فکر کنید، درمی‌یابید که این قهوه باقیمانده و اضافی که قصد استفاده از آن دارید در واقع کمی آب با طعم قهوه است. می‌توانید از باقی‌مانده قهوه دم کرده خود در ماریناد استیک استفاده کنید.

ایجاد شده: 30/مهر/1398       آخرین ویرایش: 30/مهر/1398
راه های استفاده از باقیمانده قهوه (بخش اول)

راه های استفاده از باقیمانده قهوه (بخش اول)

ممکن است فکر کرده باشید که قهوه را بیشتر از آنچه که باید، قهوه نوشیده اید. یا شاید آنقدر در کار خود غرق شده اید که فنجان قهوه شما هم اکنون مملو از ته مانده قهوه ای که قبلا درست کرده اید، یک گوشه از محل کارتان افتاده است. دست نگه دارید. تفاله قهوه خود را هدر ندهید. چرا از آن استفاده مجدد نمی کنید؟ اگر بدانید که با قهوه ای که زیادتر از حد جوشیده و یا تفاله های آن چه کارهایی میتوانید انجام دهید، آنگاه تفاله قهوه می تواند به یک نعمت خوشمزه یا مفید تبدیل شود. با باقیمانده قهوه چه کنیم؟ ما که از طرفداران اصلی اندهزه گیری قهوه پیش از دم کردن آن هستیم، به شما توصیه میکنیم تا این کار را به درستی انجام دهید. البته در اینجا قصد داریم به شما بگوییم که با باقیمانده قهوه خود چه کارهایی میتوانید انجام دهید تا به جای دور ریختن قهوه، از آن در موارد دیگر استفاده نمایید.

ایجاد شده: 11/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 30/مهر/1398
گران ترین قهوه دنیا

گران ترین قهوه دنیا

کاپی لواک (Kopi Luwak) نام نوعی قهوه است که از دانه‌های قهوه دفع شده از یک پستاندار به نام گربه Civet از خانواده «راسویان» بدست می‌آید. این قهوه گرانترین نوع قهوه درجهان است که قیمت یک فنجان آن به 60 پوند (97 دلار) می رسد. قهوه کوپی لواک از دانه‌های قهوه دفع شده از گربه Civet بدست می‌آید. بدین صورت که میوه‌های قهوه توسط این حیوان خورده می‌شوند و پس از اینکه بخش گوشتی میوه در دستگاه گوارشی آن هضم شد، دانه‌های قهوه که برای حیوان قابل هضم نیستند دفع می‌شوند. دانه‌های خارج شده از بدن حیوان بعد از جمع‌آوری کاملا شسته می‌شود، سپس با نور خورشید خشک شده و برشته می‌شوند. محبوبیت جهانی کاپی لواک به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد؛ زمانی‌که در سکانسی از فیلم The Bucket List ٬ به فرایند تهیه این قهوه اشاره‌ای مستقیم می‌شود. در آن سال قیمت هر پوند (450 گرم) از کاپی‌ لواک در بازارهای جهانی به ۲۳۰ دلار رسید. در سال‌های بعد این قیمت به ۶۰۰ دلار هم رسید. گربه Civet علاقه عجیبی به دانه‌های قهوه قرمز دارد که در اندونزی و فیلیپین رشد می‌کند. این دانه‌ها پس از حدود یک روز و نیم گردش در دستگاه گوارش این حیوان، عطر و طعم خاصی به خود می‌گیرند. پس از اینکه دانه‌ها دم کشیدند، حاصل کار یک قهوه بسیار معطر و خوشبو خواهدبود. کسانی که این قهوه را امتحان کرده‌اند، می‌گویند که این نوشیدنی طعم کارامل و شکلات می‌دهد. هر پوند (حدود ۴۵۰ گرم) از کوپی لواک در آمریکا به قیمت ۱۰۰ تا ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

ایجاد شده: 17/تیر/1398       آخرین ویرایش: 17/تیر/1398
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...