کافی شاپ

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه کافی شاپ هتل را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


کروسان خوشمزه

کروسان خوشمزه

کروسان به خاطر شکل هلالی، بافت ورقه‌ای، تُرد و نازک بودن و البته فرانسوی بودنش معروف است، اما کروسان شهرت فرانسوی بودن خود را به نوعی مدیون اتریشی‌هاست و بسیاری کشور اتریش را زادگاه اصلی این نان می‌دانند. کروسان به خاطر شکل هلالی، بافت ورقه‌ای، تُرد و نازک بودن و البته فرانسوی بودنش معروف است، اما کروسان شهرت فرانسوی بودن خود را به نوعی مدیون اتریشی‌هاست و بسیاری کشور اتریش را زادگاه اصلی این نان می‌دانند. کروسان (Croissant)، نامی آشنا برای کسانی است که علاقمند به نان‌های شیرین و خوشمزه هستند تا روز خود را با خوردن آن آغاز کنند، یا چای عصرانه خود را با آن شیرین کنند. کروسان به خاطر شکل هلالی، بافت ورقه‌ای، تُرد و نازک بودن و البته فرانسوی بودنش معروف است، اما کروسان شهرت فرانسوی بودن خود را به نوعی مدیون اتریشی‌هاست و بسیاری کشور اتریش را زادگاه اصلی این نان می‌دانند. تاریخچه کروسان نانی بسیار قدیمی و چندصد ساله محسوب می‌شود و تاریخچه آن به زمان محاصره ویِن توسط عثمانی‌ها برمی‌گردد. در جریان این محاصره، زمانی که سربازان عثمانی در حال حفاری تونلی از زیر دیوارهای شهر بودند، نانواهایی که شبانه کار می‌کردند صدای حفاری را شنیده و به مدافعان شهر اطلاع می‌دهند. این اطلاع‌رسانی نانواها باعث می‌شود تا جورج سوم، پادشاه لهستان، به موقع به کمک آنان بیاید و عثمانی‌ها شکست بخورند. پس از این اتفاق، نانوایان اتریشی پیروزی خود را با پخت نان‌هایی به شکل هلال که نماد هلال ماه موجود در پرچم عثمانی بود، جشن گرفتند. نام این نان‌های کیپفِرل (Kipferl) بود که در آلمانی به معنای هلال ماه است. زمانی که در سال ۱۷۷۰، شاهزاده اتریشی، ماری آنتوانت، برای ازدواج با لوئی شانزدهم راهی فرانسه شد، کیپفِرل نیز راه خود را به این کشور باز کرد. ماری آنتوانت دلتنگ خانه و غذاهای آن شده بود و آشپزان سلطنتی به افتخار او کیپفِرل درست کردند و آن را کروسان نام گذاشتند. پس از آن، کروسان روز به روز معروف‌تر و محبوب‌تر شد و در تمام نقاط فرانسه گسترش یافت. در طول سال‌ها، با تغییراتی اندک مانند استفاده از کره بیشتر، کروسان تغییر شکل داده و به شکل امروزی خود درآمد. اگرچه کروسان ذاتاً یک نان فرانسوی نیست، اما پای ثابت همه نانوایی‌ها و شیرینی‌پزی‌های فرانسه است.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398
در مورد قهوه چه میدانید؟

در مورد قهوه چه میدانید؟

نکاتی راجع به نوشیدن قهوه: بوی قهوه: بوی قهوه عنصر بسیار مهمی از قهوه است. این بو بر روی مزه ای که ما می‎چشیم تاثیر مستقیم می‎گذارد چرا که بدن ما ارتباطی بین مزه و بو به صورت اتوماتیک ایجاد می‎کند. مزه، طعم: به سختی می‎توان در مورد طعم قهوه حرفی زد، چرا که قهوه در هر منطقه از زبان مزه و طعم متفاوتی ارائه می‎‎کند. در دنیا تا کنون بیش از 800 مزه و طعم برای قهوه بر‎شمرده‎اند. دنیای مزه و طعم قهوه بسیار گسترده است، نزدیک‎ترین تعقیب کننده قهوه در مزه، شراب است با 200 نوع مزه! بدنه قهوه: اینکه قهوه چطور با بدنتان پیوند می‎خورد اساسا به این بخش ربط دارد. این قسمت ارتباط مستقیمی با نحوه پخت قهوه دارد. اتمام قهوه: مزه اش چیه؟، مزه اش مثل چیه؟ این سوال را از خود بپرسید، جوابی که به خودتان می‎دهید مفهوم اتمام قهوه است. Roasts: وقتی سفارش گیرنده در کافه از شما می پرسد مثلا: قهوه‎تون چی باشه؟ جواب شما یکی از این سه حالت دارک، مدیوم و یا لایت هست. جوابی که شما به آن می‎دهید همان roasts است. جواب شما، سطح پخت مقدار، غلظت و فاکتورهای دیگر را در قهوه وارد کند.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398
 20 روش استفاده مجدد از تفاله قهوه

20 روش استفاده مجدد از تفاله قهوه

  بکارگیری در خانه  برای زدودن چربی و مواد غذایی قدیمی از روی ظروف و تابه‌ها به جای استفاده از پاک‌کننده‌ها و ساینده‌های سمی از تفاله قهوه استفاده کنید. برای این کار مقداری از تفاله قهوه را داخل ظرف مالیده و سپس آبکشی نمایید. البته به یاد داشته باشید که این روش را به هیچ وجه روی ظروف نچسب (تفلون) بکار نبرید. برای صیقل دادن سینک ظرفشویی آشپزخانه منزل خود به جز سینک‌هایی از جنس چینی از محلول آب و تفاله قهوه استفاده کنید. ظروف مخصوص گریل یا ماهی‌تابه‌های برقی را با تفاله قهوه به راحتی تمییز کنید. قهوه می‌تواند به عنوان رفع‌کننده بوی بد نیز مورد استفاده قرار گیرد. مقداری تفاله قهوه خشک شده را در یک شیشه یا ظرفی دیگر ریخته و برای جذب بو آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. برای از بین بردن بوی نامطبوع اتاق یا خودرو، بشقاب یا ظرفی حاوی تفاله قهوه خشک شده را در آنجا بگذارید. زیر سیگاری خود را با لایه‌ای از تفاله قهوه بپوشانید تا بوی نامطبوع آن به حداقل ممکن برسد. برای از بین بردن بوی نامطبوع مواد غذایی از دستان خود، مقداری از تفاله قهوه را بر روی دستانتان بمالید. هنگام تمیز کردن شومینه با استفاده از تفاله قهوه مرطوب می‌توان از بلند شدن گرد و غبار و خاکستر جلوگیری نمود. برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها مقداری از تفاله قهوه خشک شده را در محل‌هایی که مورچه‌ها بیشتر رفت و آمد می‌کنند، قرار دهید. برای رنگ کردن کاغذ، پارچه یا سایر مواد متخلخل از محلول غلیظ و داغ تفاله قهوه استفاده کنید. برای پوشاندن خش‌های ایجاد شده روی مبل‌های چوبی، پارچه را با محلول غلیظ تفاله قهوه مرطوب نموده و روی خش‌ها بمالید. معمولاً این راهکار بر روی چوب‌های تیره تر نتیجه بهتری خواهد داشت.بکارگیری در باغچه  از تفاله قهوه به عنوان کودی غیر سمی و کاملا تجزیه‌پذیر، بهره گیرید چرا که قهوه سرشار از نیتروژن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و دیگر مواد معدنی است. فقط به یاد داشته باشید که تمام گیاهان قهوه دوست نیستند. تفاله قهوه ماده مغذی و بسیار عالی در تولید کمپوست به شمار می‌رود.برای دور کردن حشرات، محلول تفاله قهوه را بر روی برگهای گیاهان اسپری کنید. برای دور نگه داشتن گربه‌ها از باغچه، مخلوطی از تفاله قهوه و پوست پرتقال را در سطح باغچه خود پخش کنید. این کار مانع ورود حلزون‌ها نیز خواهد شد. تفاله قهوه به دلیل اسیدی بودن می‌تواند ماده ای مغذی برای گیاهان اسید دوستی همچون آزالیا، رز، گل صد تومانی، همیشه بهار و کاملیا باشد. بنابراین باقی‌مانده قهوه خود را اطراف ساقه این گیاهان بریزید.بکارگیری به عنوان مکمل زیبایی  مالش تفاله قهوه بر روی مو و سپس شستن آن باعث نرمی و درخشش موهای شما می‌گردد. غوطه‌ور کردن موهای قهوه‌ای در محلول تفاله قهوه منجر به تیره‌تر شدن آنها می‌شود. از تفاله قهوه به عنوان یک لایه‌بردار یا ماسک صورت استفاده نمایید. برای مقابله با سلولیت، یک چهارم فنجان تفاله قهوه گرم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نمایید. همانطور که بر روی یک حوله کهنه یا تعدادی روزنامه ایستاده‌اید، مخلوط را بر روی مناطق درگیر قرار دهید. سپس با یک پلاستیک محل مربوطه را محکم ببندید و چند ساعت به حال خود رها کنید. سپس پلاستیک را برداشته محل مربوطه را پاک کرده و یک دوش آب گرم بگیرید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، این کار را دو بار در هفته انجام دهید. ممکن است این کار کمی عجیب به نظر برسد ولی از آنجایی که در کرم‌های گرانقیمت از بین برنده سلولیت از قهوه استفاده می‌شود، ممکن است این کار موثر باشد.

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1397
 بهترين زمان براى نوشيدن قهوه چه ساعاتی است؟

بهترين زمان براى نوشيدن قهوه چه ساعاتی است؟

بدن انسان یک سیکل هورمونی دارد که به آن circadian clock یا ساعت شبانه‌روزی می‌گویند. این ریتم به صورت ژنتیک برنامه‌ریزی شده است. آزاد شدن هورمونی به نام "کورتيزول" که نقش مهمی در هشیار و بیدار نگه‌ داشتن بدن دارد بخش مهمی از این ساعت درونی است. هرچند این امر در بدن انسان‌ها مى‌تواند متفاوت باشد ولیکن حداکثر تولید "کورتيزول" در بدن در حالت عادی بین ساعت 8 تا 9 صبح است.  این بدین معنی است که دقیقا در ساعتی که اکثر افراد در شروع کار اولین فنجان قهوه را می‌نوشند، بدن به طور طبيعی و کارا عملکردی دارد که شبیه اثر کافئین بر بدن است. نوشیدن قهوه در این زمان کارایی این محرک اضافی را کم می‌کند. در واقع "کافئین" در زمانی به بدن می‌رسد که احتیاجی به آن ندارد.  مصرف "کافئین" می‌تواند تولید "کورتيزول" را در بدن افزایش دهد. افزایش "کوزتيزول" در اثر مصرف "کافئین" می‌تواند ریتم ساعت درونی را دستخوش تغییرات کرده و اثرات زیان‌آوری بر سلامتی داشته باشد. برای نوشیدن مؤثر قهوه که هم اثرات مثبت داشته باشد هم اثرات منفی آن حداقل ممکن باشد باید به ساعت‌های پیک ترشح هورمون "کورتيزول" توجه داشت. این ساعت‌ها عبارتند از 8 تا 9 صبح، 12 تا یک ظهر و 5:30 تا 6:30 عصر.  بدین ترتیب به نظر می‌رسد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ساعات 9:30 تا 11:30 صبح و 13:39 تا 17 عصر است.

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1397
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...